Eigenlijk maken de astrofotografie-foto's het lastiger om te stemmen omdat dat soort foto's verder gaat dan een lange sluitertijd instellen en op het knopje drukken.. Dat is dan de reden dat ik startrails of de melkweg meer kan waarderen dan een stads plaatje bijvoorbeeld, maar die laatste categorie is vaak helderder, scherper en beter qua compositie, dus foto-technisch gewoon betere platen.. hmm lastig.. Na wikken en wegen op deze uitslag uitgekomen

Ener-G = 9 punten - Hier had ik zelf nooit opgekomen en vind het erg leuk bedacht, de uitwerking vind ik ook fraai, maar de compositie vind ik dan weer iets minder.. toch de hoogste score voor mij.
Koelkastje = 8 punten - Leuk hollands plaatje
BenD = 7 punten - De melkweg en het noorderlicht tegelijk op de plaat, nice

Flipmoehoe = 6 punten - Voor mn gevoel is de brug wat overbelicht, maar verder een erg heldere foto, goeie crop.
Worteltjestaart = 5 punten - geen idee hoe je het gedaan hebt, maar grappig effect
DonJames = 4 punten - Altijd leuk dit soort effecten, maar ik vind de plaat wat druk en weet niet goed waar ik naar moet kijken
OmeRon = 3 punten - Leuk concept, ik had alleen meer 'langs' de trein gekeken (dus in de rijrichting, of er tegenin zodat de voorkant in beeld was), nu maakt het de plaat wat saaier doordat het eigenlijk niet duidelijk is wat nu centraal staat in de foto
MoChe = 2 punten - Bij startrails wil ik toch altijd wel de poolster zien (of in ieder geval het midden van de foto waar alles om heen draait) en dat maakt de foto in mijn ogen niet af..
Hiddit = 1 punt - Ook hier mis ik een beetje het centrale object (de maan? jupiter? de weg?), terwijl de lijnen in de foto leiden naar de horizon en daar is niets te zien.