quote:Op zondag 25 januari 2015 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt goed kwak! Wat een activiteit!
Ik heb helemaal geen luie zondag, ben wassen aan het draaien, opruimen stofzuigen planten water geven bedden verschonen positiekleding naar zolder verbannen kolfspullen steriliseren en mijn baby bezig houden
Die probeert nu alle speeltjes aan de babygym tegelijk in haar mond te proppen en is heel boos dat dat niet lukt.
Ze duimt nu echt sinds een paar dagen.
Verder even een speciale shoutout naar Rady. Wat een achtbaan! Fijn dat je nu weer kan herstellen, en wat is je mini mooi! Hij lijkt op jeen nog gecondoleerd met je opa
+ 1quote:Op zondag 25 januari 2015 17:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Aan een sunday met twee kleine kindjes is niks lazy in ieder geval. Zou soms best nog eens een keertje zo'n uitslaap-en-hele-dag-series-kijken-of-op-terras-zitten
Volgens mij pleite! Ik had een paar dagen terug nog een verdwaalde vlo op mn hand, maar die heb ik niet meer gezien en de kat heeft geen vlooienpoep meer op zich.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:53 schreef Stormqueen het volgende:
Suus
Skittles, hoe is het eigenlijk met de vlooien?
Mwahhh, beetje wisselend. Althans, ze slaapt idd goed op het flesje KV wat ze krijgt rond 23u. Ze slaapt dan tot ergens tussen 2 en 4 voor haar volgende voeding. Alleen is ze de laatste dagen heel vroeg wakker, we zitten tussen 445 en 530 al beneden de laatste 4? dagen. Dan is haar neus zo verstopt dat ze niet meer kan slapen. Maar het is echt wel al een heel stuk beter dan waar we vandaan komen! En overdag gaat het slapen prima dus dat is heel fijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:52 schreef Skittles het volgende:
Spees! Hoe gaat ie met jouw nachten? Nog steeds kv voor de nacht en slaapt ze daar nog steeds zo goed op?
Knappe vrolijke Suus
Wauw! *kippevel*quote:Op zondag 25 januari 2015 20:07 schreef Chanty het volgende:
Iemand deze al gezien![]()
Ik werd er gewoon emo van
Ow had/heeft dit ook heel erg. Toevallig vrijdag nog besproken met huisarts. Als de rode vlekken weer redelijk snel ook verdwenen was het niet zo erg.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kom even binnen vallen met een vraag aan de oudere baby moeders,
Als ik saar fruit heb gegeven krijgt ze vaak rode vlekken, ik dacht eerst vd appel maar nu ook na pure banaan... Is dit allergie of niet?
Ja ze verdwijnen wel weer redelijk snel, maar idd saar is pas bijna 6 mnd, maar goed ik ging toch al bellen want ze lijkt af en toe wat last vd oren te hebbenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:47 schreef Loj het volgende:
[..]
Ow had/heeft dit ook heel erg. Toevallig vrijdag nog besproken met huisarts. Als de rode vlekken weer redelijk snel ook verdwenen was het niet zo erg.
Maar Saar is natuurlijk wel wat jonger
Kan nooit geen kwaadquote:Op zondag 25 januari 2015 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja ze verdwijnen wel weer redelijk snel, maar idd saar is pas bijna 6 mnd, maar goed ik ging toch al bellen want ze lijkt af en toe wat last vd oren te hebben
Dat bedacht ik mij idd, dat ik er een foto had moeten maken... bedenk mij dat altijd achterafquote:Op zondag 25 januari 2015 20:58 schreef Loj het volgende:
[..]
Kan nooit geen kwaad
Trouwens een tip: maak er een paar foto's van. Mijn ervaring is dat er geen vlek te bekennen is als ik bij de huisarts ben
voor de meisjesmama's (en jongens ook een beetje) ik heb net met pijn in m'n hart een super tof jasje uit Nepal in V&A gezet. Daar gekocht toen ik net zwanger was van Ow, maar nooit gedragen.
Rode vlekken heeft V van mayonaise.. Beetje overgevoelig. Allergie gaat wat verder.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat bedacht ik mij idd, dat ik er een foto had moeten maken... bedenk mij dat altijd achteraf
Zijn er trouwens nog mama's met ervaring met oorpijn/oorontsteking bij baby's
Nou dat ga ik morgen dus weer even testen, die peer dan...quote:Op zondag 25 januari 2015 21:18 schreef danic het volgende:
Ik lees het toevallig GM. Appel is zeker iets waar ze op kunnen reageren. Rode vlekjes zijn dan ook niet raar. Banaan volgens mij ook wel, maar van appel weet ik het zeker, van banaan niet.
Heeft ze het alleen bij die twee?
Of ook bij peer bijvoorbeeld?
Volgens mij kan je er niet zo heel veel mee. Ze is nog te klein voor een allergietest en vaak groeien ze hier wel overheen.
Dus misschien even een tijdje geen appel geven en volgende maand eens kijken hoe het dan is.
*rent weer weg*
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef AwayTL het volgende:
Dyre, veel oorsmeer is wel normaal. Loopoor heet dat. Je maakt toch niet schoon in het oor he? Alleen de stukjes die er echt uit zijn mag je weghalen.
Thanksquote:Op zondag 25 januari 2015 21:17 schreef Dyre het volgende:
... (ik maak niet in het oor zelf schoon, echt alleen wat erbuiten loopt)
Check! Hier ook enorme smeerkaasorenquote:Op zondag 25 januari 2015 21:17 schreef Dyre het volgende:
*haakt weer aan![]()
Geen ervaring mee GM, maar nu we het toch over oren hebben: ik moet L's oren echt best vaak schoonmaken. Ongelofelijk hoeveel smeer dat kind maakt. Is dat normaal?Bijna iedere dag zit er wel een klodder in (ik maak niet in het oor zelf schoon, echt alleen wat erbuiten loopt
)
God sorry.. Ik wijd het aan de pijn, mag dat?quote:
Die koop je bij de Etos... Is van Otrivin dus wellicht ook in andere winkels verkrijgbaar. In NO weet ik niet waar je ze kan kopenquote:Op maandag 26 januari 2015 07:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach Nikki, arme L! En arme jullieHopelijk een eenmalig iets!
Mijn O´tje is zo verkouden, arm ding. Heel haar neus vol snot, je hoort het zo op en neer gaan als ze ademt. Ik zou zo graag eens plaatsvervangend goed snuiten![]()
Zo'n neuspeertje blijkt niet te werken, melk er in helpt iets, maar ik wil die neus leeg hebben. Tips, anyone? Ik herinner me dat Spees door een slangetje zoog? Waar koop je zo iets? Want het zuigen met het peertje duurt te kort, en mijn wiebelkont zit zo te happen naar dat ding
Verder was ze gisteren 6 heuse maanden oud.![]()
![]()
GM, O friemelt ook veel aan/in haar oortje als ze moe is of in slaap aan het vallen is. Zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Ik ben in NL atm, dus Etos it isquote:Op maandag 26 januari 2015 08:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die koop je bij de Etos... Is van Otrivin dus wellicht ook in andere winkels verkrijgbaar. In NO weet ik niet waar je ze kan kopen
Nikki, wat sneu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 26-01-2015 10:19:57 ]
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:13 schreef Loj het volgende:
Mag ik ff melden dat m'n baby geen koorts meer heeftopgelucht, want anders moesten we vandaag terug naar de ha
En een soort van off-topic, maar toch ook weer een beetje niet..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat sneu nikki.. Arm kindje![]()
Beterschap!quote:Op maandag 26 januari 2015 10:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Al die zieke mini's![]()
F had gisteren ook weer koorts, vanochtend wel iets verhoging maar hij was wel vrolijk. Toch maar naar de opvang gebracht met verzoek om te bellen als het niet gaat.![]()
Nikki, tja, waar ligt de grens tussen echt ziek en het gaat wel? Ik vind het wel lastig, zeker omdat ikzelf bijv niet kan mag thuiswerken () en mijn vriend vaak weg is voor werk. Als ik steeds vrij had moeten nemen bij koorts had ik de afgelopen weken al heel wat vakantie dagen kwijt geweest... Ik bedoel dit niet als excuus voor die moeder hoor, maar meer dat ik het zelf moeilijk vind. De combinatie van werken terwijl je kinderen hebt is in het echt soms lastiger dan ik van te voren gedacht had.
TAP, wat goed dat tijgeren![]()
Room, O'tje 6 maanden
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:28 schreef Zoë23 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fazz, naar het kdv is L ook wel ziekig gegaan hoor en T en S ook. Zeker dat eerste jaar hebben ze om de haverklap verhoging of vervelende hoestjes etc. Zolang ze nog een beetje kwiek ogen breng ik ze gewoon naar het kdv, want anders kan ik beter maar helemaal niet meer gaan werken.![]()
De basisschool vind ik wel anders dan een kdv als het gaat om ziek zijn. Op de basisschool wordt echt iets van de kinderen verwacht, ze moeten meedoen met de les. Op het kdv kan zo'n kindje nog enigszins doen waar hij zelf zin in heeft en lekker veel slapen en rustig aan doen, er is daar in ieder geval ruimte voor. Ik ben echter nooit met een fijn gevoel aan het werk als ik weet dat één van de kinderen niet helemaal oké is. Ik kijk om de 10 minuten op mijn telefoon of ik al gebeld ben door het kdv, wat natuurlijk in 9 van de 10 gevallen niet gebeurd.![]()
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:35 schreef Loj het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me idd lastig als ze vaak ziek zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fazz, naar het kdv is L ook wel ziekig gegaan hoor en T en S ook. Zeker dat eerste jaar hebben ze om de haverklap verhoging of vervelende hoestjes etc. Zolang ze nog een beetje kwiek ogen breng ik ze gewoon naar het kdv, want anders kan ik beter maar helemaal niet meer gaan werken.![]()
De basisschool vind ik wel anders dan een kdv als het gaat om ziek zijn. Op de basisschool wordt echt iets van de kinderen verwacht, ze moeten meedoen met de les. Op het kdv kan zo'n kindje nog enigszins doen waar hij zelf zin in heeft en lekker veel slapen en rustig aan doen, er is daar in ieder geval ruimte voor. Ik ben echter nooit met een fijn gevoel aan het werk als ik weet dat één van de kinderen niet helemaal oké is. Ik kijk om de 10 minuten op mijn telefoon of ik al gebeld ben door het kdv, wat natuurlijk in 9 van de 10 gevallen niet gebeurd.
Oei, dat is wel heel streng ja. Wij worden pas bij een temperatuur hoger dan 38.5 gebeld om ze op te komen halen. Op zich vind ik dat wel oké, want kleintjes hebben best vaak verhoging zonder dat ze echt ziek zijn. Een tand die door moet komen kan al 39.0 koorts veroorzaken. Na een koortsperiode moet een kindje wel 24 uur koortsvrij zijn voor hij weer mag komen.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Lijkt me idd lastig als ze vaak ziek zijn.
Wij merken het op mijn werk ook vaak dat kinderen ziek weggebracht worden. Dan vind je zetpillen in de luiers terug, en kinderen zeggen zeg overgegeven te hebben, en ze zijn ziek slap en misselijk.
En dan denk ik toch: Leuk hoor, maar dat arme kind heeft het niet fijn, zo steek je toch steeds andere kinderen aan, en ik wil mijn medewerkers ook liever op het werk dan voor de zoveelste keer thuis met buikgriep.
Wij zijn dus heel streng op het werk. Binnen 48u na overgeven hoort een kind niet in ons kdv, en word je gebeld om het op te komen halen of bij de deur weer terug naar huis gestuurd. En verhoging of koorts=naar huis. Snotneuzen hebben ze altijd, dus dat tolereren we
Edit: hierbij wel zegende dat het kddv bij ons meer eenpeuterspeelzaal is dan opvang.
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Loj reactie op je spoiler in spoiler.Ik ben echt een juf, die kinderen niet zomaar naar huis stuurt. Maar koorts is idd echt wel een grens. Ik zou moeder gewoon hebben gebeld, ook al is het voor 1 uur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fazz, naar het kdv is L ook wel ziekig gegaan hoor en T en S ook. Zeker dat eerste jaar hebben ze om de haverklap verhoging of vervelende hoestjes etc. Zolang ze nog een beetje kwiek ogen breng ik ze gewoon naar het kdv, want anders kan ik beter maar helemaal niet meer gaan werken.![]()
De basisschool vind ik wel anders dan een kdv als het gaat om ziek zijn. Op de basisschool wordt echt iets van de kinderen verwacht, ze moeten meedoen met de les. Op het kdv kan zo'n kindje nog enigszins doen waar hij zelf zin in heeft en lekker veel slapen en rustig aan doen, er is daar in ieder geval ruimte voor. Ik ben echter nooit met een fijn gevoel aan het werk als ik weet dat één van de kinderen niet helemaal oké is. Ik kijk om de 10 minuten op mijn telefoon of ik al gebeld ben door het kdv, wat natuurlijk in 9 van de 10 gevallen niet gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een oplossing voor hè?! Dan kun je die ophijsbroeken gewoon aan blijven trekken.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb zaterdag weer een spijkerbroek gekocht, een echte met een rits en een knoop. Mijn hersenen kunnen het helaas nog niet handelen, elke keer als ik ga plassen probeer ik mijn broek zo naar beneden te trekken. Ik heb natuurlijk 8 maanden ophijsbroeken gedragen
Nee joh! Zo bedoelde ik t niet!quote:Op maandag 26 januari 2015 11:50 schreef Loj het volgende:
Sorry Kwak, je hebt gelijk. Dit is niet zo netjes van me.
Maar ik weet wel zeker dat de baby geen jaydenklasikmadico gaat heten
Nou ja ik denk dat heeft ze vast al geprobeerd maar hier werkt hetquote:Op maandag 26 januari 2015 07:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]![]()
Dat soort obvious dingen denk ik dus niet aan he![]()
Dank, ik ga zo even langs de drogist
Ik houd dit even in mijn achterhoofd voor over drie maanden. Zal me niet ver azen als mijn dikzak hem gaat overtreffenquote:Op maandag 26 januari 2015 11:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag bij het cb geweest.
Tom is nu 9 maanden oud, weegt 10,5kg en is 75cm lang.
Loj, ik kan me voorstellen dat 't je niet helemaal lekker zit. Zou ik ook hebben. Maar goed, als het écht onverantwoord was, dan zouden de artsen idd niet toestemmen, lijkt me. En wat Nikki ook al aangaf: je wordt weer tante
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Ik ben bang 1 of 2 keer.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mariska, hoe vaak klik jij nou om zo'n foto zoals de bovenste te krijgen?![]()
![]()
het is oneerlijk verdeeldquote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 11:29 schreef Loj het volgende:
[..]Volgens welk criterium?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh jongens, ik moet het even kwijt: wat vind ik dit hele babygebeuren onwijs awesome. Ik geniet zo vreselijk van mijn mooie, knappe, lieve, schattige, perfecte kereltje. Hij is vandaag lekker aan het oefenen met geluidjes maken..
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ooh zo herkenbaar. Ik herinner me nog dat ik ook omstreeks ongeveer die termijn op een dag wakker werd met het idee: ok, kennelijk komt er tóch geen babyquote:Op maandag 26 januari 2015 13:51 schreef Franny_G het volgende:
Gelukkig, Fazz. Ik vind jouw F. zo leuk he.
Oh, het begint nu echt ineens zo te kriebelen... dat I morgen 1 jaar wordt. Zo grappig dat je dan de hele tijd heel nuchter daarover bent, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk helemaal niet..
Vorig jaar op deze dag had ik een megadip. Ik was ver over tijd, naderde de 42 weken, zou naar het ziekenhuis gaan voor een gesprek over inleiden.. ik lag op bed en keek naar het lege wiegje en werd toen zo verdrietig. 'Waar blijft ze nouhou?' Ik had het gevoel dat het gewoon niet meer ging gebeuren.
En toen werd ik wakker om 5.00 en had ik al snel in de gaten: het gaat wel gebeuren!!.
.
I krijgt ook nog deze!.
.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat zij 'em ook leuk vindt..
Ik ook maar 1 of 2 keer hoor!quote:
quote:Op zondag 25 januari 2015 16:06 schreef Stormqueen het volgende:Verder even een speciale shoutout naar Rady. Wat een achtbaan! Fijn dat je nu weer kan herstellen, en wat is je mini mooi! Hij lijkt op je
en nog gecondoleerd met je opa
Schrale troost maar de mijne rolt ook nietquote:Op maandag 26 januari 2015 16:58 schreef Amsel het volgende:
Hm ja, dank voor jullie advies. Punt is dat het hun wel was opgevallen dat baby niet lekker in haar vel zat, en m'n man (die haar kwam ophalen) voelde meteen op dat ze warm was. Dan nog denk ik "kan gebeuren" hoor, maar die lauwe reactie vanmiddag zit me niet helemaal lekker. Maargoed, ik zit momenteel in een "waarom breng ik m'n baby bij anderen onder en kan ik niet gewoon fulltime huismoeder zijn"-fase en dat zal ook wel meespelen
En waarom kunnen al jullie baby's al rollen en de mijne nog niet?
Huhquote:Op maandag 26 januari 2015 16:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niet bijgelezen,net bij de huisarts geweest met saar,en madame mag voorlopig geen appel meer, en dikke kans dat hetzelfde voor banaan geldt maar dat moeten we nog n keer geven en dan reactie afwachten.
Vanaf 9-10 mnd mogen we t opnieuw introduceren...
Er zit in heel veel producten appel(sap)
Oren zijn gelukkig schoon.
In heul veel potjes volgens mij. Fruithap is vaak aangemaakt/aangelengd met appelsap.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Huhvoor een baby van een half jaar is het toch juist super makkelijk om appel te vermijden?
![]()
Waar zit dan allemaal appel(sap) in wat je anders zou geven verder? Grote kans dat het over een tijd allemaal prima gaat trouwens, baby's groeien over veel heen wat dat betreft.
Oh, ja als je potjes gebruikt is het idd wel even etiketten lezen. Maar als je t gewoon zelf klaarmaakt (is eigenlijk heel makkelijk en veel goedkoper) dan zijn dit soort producten heel goed te vermijden. Met combinatiepotjes is t anders sowieso lastiger om te zien wat een reactie geeft.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
In heul veel potjes volgens mij. Fruithap is vaak aangemaakt/aangelengd met appelsap.
Ik ken dit gevoel wel een beetjequote:Op maandag 26 januari 2015 16:13 schreef Razztwizzle het volgende:
En voor mezelf heb ik per vandaag de keuze gemaakt om op mijn dagen thuis overdag niet voor school te werken. Het is namelijk kansloos en het frustreert me mateloos dat het niet wil. Tegen de tijd dat ik net lekker in het voorbereiden of nakijken zit is A alweer wakker, en dan merk ik dat ik denk "Hè bah. Ze is wakker." , en dat vind ik zo stom van mezelf. Want het is m'n kind en ze is zo lief! Dus dan maar aan het werk als ze 's avonds slaapt en als ik op school ben.
Hè bahquote:Op maandag 26 januari 2015 16:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niet bijgelezen,net bij de huisarts geweest met saar,en madame mag voorlopig geen appel meer, en dikke kans dat hetzelfde voor banaan geldt maar dat moeten we nog n keer geven en dan reactie afwachten.
Vanaf 9-10 mnd mogen we t opnieuw introduceren...
Er zit in heel veel producten appel(sap)
Oren zijn gelukkig schoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idd, haar leven hangt er van af![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 januari 2015 20:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat goed Chanty
![]()
F zit ook zo; voeren mag niet, dan knijpt hij demonstratief z'n lippen op elkaar en draait z'n hoofd weg. En vervolgens wel zelf pakken en in z'n mond stoppen![]()
Ik wilde ook even spammenHet was een paar weken zo leuk, zo met het badje. Maar nu heeft hij iets nieuws bedacht
Ja precies! Echt bijzonder hoe ze zo jong al zoooo'n eigen willetje hebben en zo goed weten wat wel en wat niet. Ik blijf me daar toch over verbazenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat ziet er gevaarlijk uit die badcapriolen![]()
Als hij maar niet op de tegels kukkelt
Rady het wordt tijd om je man te spanken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ik zegquote:Op maandag 26 januari 2015 20:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja nu al zo dwars hè, dat wordt wat met die jongens van ons![]()
Ik ben dus ook continu bang dat ie op z'n hoofd kukelt, waarom verzint ie dit nou weer
Dat is niet verpesten, dat is 'verbreden'quote:Op maandag 26 januari 2015 20:05 schreef Radyhyn het volgende:
Awww Room wat heerlijk
Sq, oefening baart kunst hé
Away wat fijn dat je je beter voelt!!
JM succes morgen! Ik hoop dat alles goed uitgepraat wordt en je sm zich erna niet meer druk maakt
Mijn man is de muzieksmaak van mijn baby aan het verpesten... het hele oeuvre van de WC Experience is al voorbij gekomen..
Een pannenkoek, een pannenkoek.. een pannenkoek in mn onderbroek!
Whelp!
Whahahaquote:Op maandag 26 januari 2015 21:21 schreef Radyhyn het volgende:
Geen cars.. wel de helm der helmen..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Chanty, spanken kan ik eens proberen..
En nu heb ik zo'n liedje in mijn hoofd
Oos oma die het nen hele dikke kont.
Oos oma daor loopt ge zomaor nie om rond.
Vi vindt het ook erg leuk om zich aan mijn haren omhoog op te trekken als ik hem tegen mij aan houd.. lekker hoor!
Ik was tnt een luie potjesfruit mamaquote:Op maandag 26 januari 2015 19:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Huhvoor een baby van een half jaar is het toch juist super makkelijk om appel te vermijden?
![]()
Waar zit dan allemaal appel(sap) in wat je anders zou geven verder? Grote kans dat het over een tijd allemaal prima gaat trouwens, baby's groeien over veel heen wat dat betreft.
pogingen tot, ze is er nog lang niet. Maar ze trekt dr knietjes al onder dr kont en duwt zich vooruit terwijl ze haar armen naar voren schuiftquote:Op maandag 26 januari 2015 21:46 schreef exode het volgende:
Wat zie ik weer leuke foto's voorbijkomen!
SQ, schreef je nou kruipen, echt?
Wat een grote jongen wordt het al Kwak!
quote:Op maandag 26 januari 2015 21:39 schreef Radyhyn het volgende:
Haha ja, das ook een mooie NTS![]()
En inderdaad wel verstandig voor papegaai-peuter
Vroegah hadden we een casettebandje van DoeMaar... naar aanleiding van de songtekst vroeg ik toen aan mijn moeder wat de zin "Moedeloos trek ik me af" betekende
Klinkt goedquote:Op maandag 26 januari 2015 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
pogingen tot, ze is er nog lang niet. Maar ze trekt dr knietjes al onder dr kont en duwt zich vooruit terwijl ze haar armen naar voren schuift
superman?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Klinkt goedLucas doet nog steeds superman
![]()
Haha saar vergeet dr armen te verplaatsen waardoor ze dan face down eindigt...quote:Op maandag 26 januari 2015 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
pogingen tot, ze is er nog lang niet. Maar ze trekt dr knietjes al onder dr kont en duwt zich vooruit terwijl ze haar armen naar voren schuift
quote:
Hij vind kruipen echt zoooooo 2014! Vliegen is t nu helemaalquote:Op maandag 26 januari 2015 22:22 schreef Chanty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Armen en benen omhoog en wachten tot je vooruit vliegt
[..]
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:22 schreef Chanty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Armen en benen omhoog en wachten tot je vooruit vliegt
[..]
"Dat is iets wat mannen doen als ze alleen zijn, maar dat leg ik nog wel uit als je ouder bent" ... dus ik snapte er toen helemaal niks meer vanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
+1quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:13 schreef Heliotrope het volgende:
Ohja, gefeliciteerd voor I van Franny! Ik zal je verhalen ook missen hier!
Ikea eetstoel ftw! Alle zooi kan er zo afgepoetst wordenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd Franny met je grote kleine meidEn ik zag een heel bekend eetstoeltje net als bij Chanty toen. Gaat iedereen naar de ikea voor dezelfde eetstoel ofzo
Ja die poten! Oh well ze zit er lekker in en hij is idd zo schoonquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:40 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ikea eetstoel ftw! Alle zooi kan er zo afgepoetst worden![]()
Als je die klote poten voor lief neemt trouwens
jij geeft toch borstvoeding? Dan is er geen te veel. Mafkezen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:59 schreef Heliotrope het volgende:
Wat een verschil Hilmo! Maar goede stats toch?
Kursor
Over de Ikeastoel heb ik ook goede verhalen gehoord!
Hier ook bij CB geweest. Bijna 5 kg en 58 cm, lange dunne! En de eerste prikjes, ze huilde zo zielig dat ik ook moest huilen, gelukkig was ik daar door hier al op voorbereidik kreeg overigens binnen twee zinnen allemaal tegenstrijdige adviezen (eerst moest ik meer tijd overdag tussen de voedingen laten toen ik het had over 2.5/3 uur overdag en doorslapen in de nacht, en toen toch maar niet, en 7 voedingen was veel. Wat is er mis met 7 voedingen
), toen ben ik maar gestopt met mijn vragen stellen. Ze is goed gegroeid dus het gaat goed.
+1quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:05 schreef JufMariska het volgende:
Wij hebben net de gewoontenvragenlijst ingevuld voor de wenochtend @ kdv morgen. Ik vind het nog een heel raar idee![]()
En op veel vragen moet ik als ik eerlijk ben 'ik doe maar wat, succes ermee' invullen
En intussen tukt smurf alweer 2u in de doek
Ik heb het over coeliakie (=allergie) wat vaker voorkomt in Italië. Die 'hype' is idd. irritant. Goeie vriendin van mij wordt doodziek van een kruimel of minder en in de horeca wordt ht steeds minder serieus genomen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:22 schreef exode het volgende:
Jawel Kwak, gluten intolerantie komt vaker voor. Een echte allergie voor gluten gebeurt niet zo vaak. Ik eet zelf ook zo min mogelijk gluten, ik ben niet allergisch maar mijn darmen vinden tarwen niet zo leuk. Overigens vinden darmen gluten sowieso niet zo leuk.
Ineens wil niemand meer gluten eten, terwijl er maar heel weinig mensen zijn die er echt allergisch voor zijn. Dat bedoel ik met hype
Ik vind het nu ook ineens heel anders en heeft ook allemaal geen haast. Ons CB vindt dat ook allemaal prima trouwens, die zijn helemaal niet veroordelend of dwingend in hun adviezen. De laatste keer vroeg de arts hoeveel voedingen ik nog gaf en toen ik "ehmmm even nadenken hoor" zei, zei ze lachend "oh dan zal het wel goed zijn als je moet tellen, want dan zijn het er in ieder geval niet maar 3!"quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
Bij ons op het CB is het advies nu starten met 6 maanden met bijvoeding. Terwijl ik hier vaak lees dat er bij de 4maanden afspraak al over bijvoeding wordt gesproken. Wij wachten er ook nog mee, ik vind S. nu ook nog veel te 'baby' om al iets anders dan melk binnen te krijgen maar dat kan ook komen doordat ze m'n 2e is
![]()
Ons CB exact zoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind het nu ook ineens heel anders en heeft ook allemaal geen haast. Ons CB vindt dat ook allemaal prima trouwens, die zijn helemaal niet veroordelend of dwingend in hun adviezen. De laatste keer vroeg de arts hoeveel voedingen ik nog gaf en toen ik "ehmmm even nadenken hoor" zei, zei ze lachend "oh dan zal het wel goed zijn als je moet tellen, want dan zijn het er in ieder geval niet maar 3!"
Jep, wij hebben oprolbare traphekjes.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef exode het volgende:
Ik weet niet of het helemaal hier thuishoort....een traphekjes vraag:
Wij hebben boven nog geen traphekjes maar daar moeten we toch een keer aan. Ik heb echter geen zin in traphekjes die half in de gang hangen of je steeds open moet maken als je naar boven loopt (en ja dat gebeurt dus vrij vaak) Daarom zat ik aan van die oprolbare traphekjes te denken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Whehehe idd en kom ik aan met 10 voedingen bij 7 maandenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:14 schreef Skittles het volgende:
7 te veel? Die vrouw zou een rolberoerte krijgen van mijn 12 voedingen dan!
En nu teruglezen
10km heen, 10km terug hèquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
NTS lekkere communicatie, dat belooft nog wat… En 20 km, in welk gat woon jij?
knegsel?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:51 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
10km heen, 10km terug hè.
Ik woon in een gehucht in het zuiden waar we blij mogen zijn dat we een bakker, een tankstation en een basisschool hebben.
Fijn dat het zo goed ging vanmiddag! En het is altijd leuk om complimentjes te krijgen over je kind.
Morgen komt de huisarts op kraamvisite, klein detail; ik ken die hele man nog niet hahaha!
Als lurker een bijdrage. Hier werd 3 lang maanden pertinent geweigerd door mijn zoontje (nu 5,5 mnd). Niks hielp: 8 verschillende flessen, koud/warm, verse/ontdooide bv, fv, alle trucjes mbt houdingen, houdgrepen, dingen om de fles, wie geeft de fles, ik wel of niet in de buurt... Zelfs een logopediste ingeschakeld ('Zit het maar uit tot hij vast voedsel eet').Ik heb er weken wakker van gelegen (want ik moest gaan werken). De eerste 1,5 week reed ik 2x per dag naar het kdv om zelf te voeden, want hij dronk 0,0. In uiterste poging toen de NUK-fles gekocht: op dag 1 dronk hij ineens 60 ml. Op dag 2 70 en 100. En nu (drie weken later) gaat het probleemloos en trekt hij de fles zowat vacuüm. Ik ben niet van het nuk-promoteam verderquote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:15 schreef Heliotrope het volgende:
Ik heb zowel meteen uit de koelkast, kamertemperatuur en nog iets warmer geprobeerd ja! Hoe warm is warm bij jullie? Die van vandaag was net 10 minuten ervoor vers gekolfd, of zou dat ook alweer afkoelen?
Ze dronk het eerst ook wel elke keer, het valt samen met ook ineens geen speen meer willen enzo.
Nope, wij hebben het schone Brabantsche land inmiddels verruild voor de buurprovincie aan de rechterkant, al is Piranha wel in het MMC geboren (manlief wilde perse dat onze beide kinderen Brabanders zouden zijnquote:
Ahhh ok dat maakt het net wat minder erg, maar dan nog ver vergeleken met hier waar ze meerdere cb's in de stad hebbenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:51 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
10km heen, 10km terug hè.
Ik woon in een gehucht in het zuiden waar we blij mogen zijn dat we een bakker, een tankstation en een basisschool hebben.
Fijn dat het zo goed ging vanmiddag! En het is altijd leuk om complimentjes te krijgen over je kind.
Morgen komt de huisarts op kraamvisite, klein detail; ik ken die hele man nog niet hahaha!
Is een traphekje (op die plek) noodzakelijk? Wij hebben nooit een traphekje gehad bij de oudste. Deurklink van woonkamer en haar eigen kamer gedraaid en dat was voldoende. Weet niet of dat straks weer lukt met al een kleuter in huis.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef exode het volgende:
Ik weet niet of het helemaal hier thuishoort....een traphekjes vraag:
Wij hebben boven nog geen traphekjes maar daar moeten we toch een keer aan. Ik heb echter geen zin in traphekjes die half in de gang hangen of je steeds open moet maken als je naar boven loopt (en ja dat gebeurt dus vrij vaak) Daarom zat ik aan van die oprolbare traphekjes te denken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat gaat snel! Je hebt ons ingehaaldquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wij mogen 9 febr weer naar t cb.. ben benieuwd.
iemand mijn baby gezien?
[ link | afbeelding ]
vind t stiekem best wel n stap..
Ze past niet meer in de wiegbak:'( en continue maxi cosi.... neh dus dan maar zoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:39 schreef Kursor het volgende:
[..]
Dat gaat snel! Je hebt ons ingehaald
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:00 schreef Butterflower het volgende:
CB is hier af en toe ook echt maf! Wel op loopafstand, dat dan weer wel.
27-02 moeten we weer, dan krijgt S 2 prikjes voor mijn verjaardag![]()
GM wat is ze alweer groot! Maar toch ook weer klein in die grote wagen.
Mijn prinsesje is 10 maanden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
S. 2014
J. 2016
hoe laat? Wij namelijk ookquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef Dyre het volgende:
Gm je babyKijk d'r nou zitten
Butt, mooie meid!
Wij hoeven pas 20 februari weer naar het cb en ik vind het wel prima zo. Ze hebben ons heel erg onze eigen gang laten gaan met de hapjes en verder zoek ik ze zelf ook niet op
L rolt nu ook linksom op haar buik, maar alleen als we écht héél leuk speelgoed daar neerleggen, en van terugdraaien is nog totaal geen sprakeMaar vooruit gaat ze wel!
Silvijn heeft nooit teruggedraaid*! Daar miste denk ik de intrinsieke motivatie (want waarom zou je als je lekker op je buik ligtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef Dyre het volgende:
Butt, mooie meid!
Wij hoeven pas 20 februari weer naar het cb en ik vind het wel prima zo. Ze hebben ons heel erg onze eigen gang laten gaan met de hapjes en verder zoek ik ze zelf ook niet op
L rolt nu ook linksom op haar buik, maar alleen als we écht héél leuk speelgoed daar neerleggen, en van terugdraaien is nog totaal geen sprakeMaar vooruit gaat ze wel!
da's helemaal waarquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:27 schreef Dyre het volgende:
Ik grap jou niet: de preverbale logopedist zat toen L nog maar een paar maanden oud was al in haar mond te roeren![]()
Hoort er blijkbaar allemaal bij en als ze het goed doet zijn we er over 1,5 jaar vanaf
(maar stiekem wel fijn dat ze haar ontwikkeling wel een beetje in de gaten houden, ze is toch flink te vroeg gekomen en je weet maar nooit hoe dat allemaal verder verloopt)
Die van jou rolt tenminste nog voor speelgoed. Die van mij wil wel een poging tot rollen ondernemen voor een horloge of telefoonquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:19 schreef Dyre het volgende:
Butt, mooie meid!
Dat klinkt heel liefquote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
Klinkt goed Zoë, fijn voor jullie!
Dyre, idd een heel dagprogramma zo. Goed dat ze zo in de gaten wordt gehouden maar als ik hier zo lees doet ze het echt hartstikke goed he
Kursor
Chanty, heel consequent advies idd. Ik vind zo rond de 5,5/6 maanden wel een goed begin moment. Althans, dat vond ik bij E. Overigens is S wel enorm geïnteresseerd in eten, veel meer dan E ooit was
. Vanavond pakte Suus zo een viskoekje van mijn bord
![]()
Boterbloem
GM, zonder bemoeial te willen zijn, kan je wagen niet plat? Het ziet er nog wat ongemakkelijk uit voor Saar. Lastig he, als ze niet meer in de bak passen... Mijn E (ook van 31-7
) was zo'n lange, die was met 4 maanden al 66 cm en groeide ook al snel de bak uit. Onze wandelwagen inzet kan gelukkig wel behoorlijk plat
. Wat wordt ze groot he, je meisje!
Helio, wat rot tochdat flesweigeren...geen tips helaas!
Zo. Dat is wat ik heb onthouden!
Hier gaat het inmiddels wel wat beter geloof ik. Ik knap op, Suus knapt op en de rust keert weer wat terug. Ze ligt nu ook heel rustig in bedje te slapen, in d'r ledikant wel te verstaan. Ik wil proberen of we betere nachten hebben als ze daar ligt! Wie weet... Ze is lekker bezig met ontwikkelen, veel bezig met haar stem te ontdekken, voetjes voelen, (proberen te) rollen, bewust en gericht speeltjes pakken of juist niet pakken, sit ups doen en ook heel veel lachen. Toen ik haar op kwam halen vanmiddag had ze net de slappe lach met een leidster van het KDV. Ik hoorde haar op de gang al lachen! Liefke
Ehmz, vanaf een half jaar werd het opeens drama. Maar toen hebben we wel t/m 3 maanden op de 8 voedingen per dag gezeten omdat hij op gewicht moest komenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:51 schreef Zoë23 het volgende:
Gefeliciteerd Franny!!
Loj
Werd t bij Ow na een aantal mnd minder qua slapen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar Js rolt man! Echt zo goed al!"Bewijs staat op m'n facebook
"
[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 27-01-2015 22:53:48 ]
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:40 schreef Loj het volgende:
[..]
Ehmz, vanaf een half jaar werd het opeens drama. Maar toen hebben we wel t/m 3 maanden op de 8 voedingen per dag gezeten omdat hij op gewicht moest komen
Nu ligt hij in ieder geval heerlijk te slapen.
Franny gefeliciteerd!
Wat een mooie stats zag ik van Helio en Hilmo! Wij mogen maandag weer.
Trouwens beschuit verkruimelen?? Hij is al bijna vier maanden, maar dit gaan we hier echt nog lang niet doen! Hier geeft het cb trouwens telkens het advies om (met 4 maanden) met groente te beginnen. Want fruit is zoet en dan hebben ze meer kans dat ze de minder zoete smaken gaan weigeren. Ik vind het een mooie redenatie
Be, sterkte nog
Balen Helio van het weigeren. Succes ermee!
Ik ben hier net 3!!!! Uur bezig geweest met het plotseling regelen van een oppas. Ik werd er gewoon helemaal emo van, niemand kon (maar het voelt als wou) op mijn kids passenGefeliciteerd! Hopenlijk mag hij daar snel weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar Js rolt man! Echt zo goed al!
Een rollende JsS. 2014
J. 2016
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:40 schreef Loj het volgende:
[..]
Ehmz, vanaf een half jaar werd het opeens drama. Maar toen hebben we wel t/m 3 maanden op de 8 voedingen per dag gezeten omdat hij op gewicht moest komen
Nu ligt hij in ieder geval heerlijk te slapen.
Franny gefeliciteerd!
Wat een mooie stats zag ik van Helio en Hilmo! Wij mogen maandag weer.
Trouwens beschuit verkruimelen?? Hij is al bijna vier maanden, maar dit gaan we hier echt nog lang niet doen! Hier geeft het cb trouwens telkens het advies om (met 4 maanden) met groente te beginnen. Want fruit is zoet en dan hebben ze meer kans dat ze de minder zoete smaken gaan weigeren. Ik vind het een mooie redenatie
Be, sterkte nog
Balen Helio van het weigeren. Succes ermee!
Ik ben hier net 3!!!! Uur bezig geweest met het plotseling regelen van een oppas. Ik werd er gewoon helemaal emo van, niemand kon (maar het voelt als wou) op mijn kids passenja daar heb ik jou niet....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar Js rolt man! Echt zo goed al!"Bewijs staat op m'n facebook
"
S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.rollen!
Hier was t 23:30-4:30-7
En peuter tussendoor om 3uur.
En ik ben weer ongesteld![]()
moet elke 2uur naar het toilet want anders lekt t allemaal door.
Had t niet gemist in ieder geval![]()
Hier op de overloop ook 4 deuren en 2 traphekjes. Als een hekje openstaat, staat deze idd voor een deur. Onze oplossing is hekjes altijd dicht latenquote:Op woensdag 28 januari 2015 08:51 schreef exode het volgende:
Goedemorgen!
Nikki, wij hebben die van de Ikea, die had mijn zus nog, maar die passen niet. Het stuk is te breed, maar een cm of 5 geloof ik maar toch.
Waar de traphekjes moeten komen is de overloop. Daar zijn 4 deuren. Als 1 van de traphekjes openstaat, hangt ie deels in de gang en deels voor 1 van de deuren. We denken erover om toch maar een hekje/deurtje voor de kamer van die kleine te doen ipv de trap.
Hij klimt overigens de trap al zelf op..af en toe een zetje nodig. Hij kan beneden niet bij de trap komen, dus dat is safe.
En mijnheer heeft diarree.Weer een ander onderwerp.
Wij hebben houten hekjes en die blijven prima openstaanquote:Op woensdag 28 januari 2015 09:06 schreef exode het volgende:
TS, thanks.
Het gaat mij met name om het 'dicht zijn'. Op zolder is mijn massagepraktijk. Ik masseer 2 dagen en 2 avonden. Dan is die kleine weg of slaapt. Het is niet zo handig om steeds 2 deurtjes te moeten openen en sluiten met een massageclient in mijn kielzog![]()
Maar goed, misschien zie ik teveel bomen op de weg. Kan ze ook open laten staan (blijven ze goed open hangen?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |