Oke want als je het puur deed om HFT in te gaan zou het niet verstandig zijn en zijn er bovendien alternatieven.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:38 schreef netchip het volgende:
[..]
Nope, ik ben geïnteresseerd in waarom dingen zou zijn als ze zijn, waarom een wiskundige stelling klopt, logica. Een dubbel bachelor wis- en natuurkunde is voor mij dus een interessante optie.
En daarbij zijn de banen die je kan krijgen met een MSc wiskunde/natuurkunde natuurlijk ook niet mis.
Ik heb geen geld voor Londen anyway, dus dat had ik al uit mijn hoofd gezet haha. In Nederland vind ik prima, maar ik weet dus niet hoe dat in zn werk gaat: moet ik ze gewoon een brief sturen met mn cover/cv of wat?quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:16 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Belangrijk is om allereerst vast te stellen waar je je internship wil volgen aangezien je voor Londen dit jaar waarschijnlijk te laat bent.
Voor wat betreft sociologie: in je hoeveelste jaar was je ermee gestopt en hoe heeft dat je cijfers beinvloed?
Overigens ben ik het niet helemaal eens met SittingElfling wat dit betreft en doet het er wel degelijk toe wat je hebt gestudeerd en waar, natuurlijk zitten er altijd uitschieters tussen maar je kunt over het algemeen wel stellen dat bijvoorbeeld econometrie > mediamanagement en RSM>Leiden, het is natuurlijk belangrijk dat je je onderscheid in positieve zin van de andere kandidaten door iets bijzonders te doen maar je moet er wel voor zorgen dat je op de andere vlakken ook goed mee komt.
Hoezo niet? Ik dacht juist van wel.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:21 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Oke want als je het puur deed om HFT in te gaan zou het niet verstandig zijn en zijn er bovendien alternatieven.
In London heeft het vaak geen nut om zonder eerst contact in wat voor vorm dan ook opgenomen te hebben te mailen om een stageplaats en alhoewel ik betwijfel of dat in Nederland wel nut heeft kun je het natuurlijk altijd proberen. Ken je niet iemand die werkzaam is in de sector?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 02:55 schreef ibrkadabra het volgende:
[..]
Ik heb geen geld voor Londen anyway, dus dat had ik al uit mijn hoofd gezet haha. In Nederland vind ik prima, maar ik weet dus niet hoe dat in zn werk gaat: moet ik ze gewoon een brief sturen met mn cover/cv of wat?
Ik moet nog iets minder dan een jaar van sociologie doen. Ik was er mee gestopt toen ik met econometrie begon (doe het overigens een stuk beter bij econometrie). Mijn cijfers voor econometrie zijn prima en ik heb wel dingen er naast gedaan (niet veel, maar ik ben er mee bezig). Enige wat ik dus nodig heb is een push in de juiste richting :p
Het ging mij om zn motieven om dergelijke opleidingen te doen niet om de opleidingen zelf, die zijn prima voor dat doel namelijk.quote:
Ik ken helaas niemand die werkzaam is in de sector. Ik las iets over een banking cycle maar heb geen idee hoe dat in elkaar zit.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:47 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
In London heeft het vaak geen nut om zonder eerst contact in wat voor vorm dan ook opgenomen te hebben te mailen om een stageplaats en alhoewel ik betwijfel of dat in Nederland wel nut heeft kun je het natuurlijk altijd proberen. Ken je niet iemand die werkzaam is in de sector?
Je hebt dus als ik het goed begrijp eerst twee jaar Sociologie gedaan en bent daarna pas begonnen met Econometrie. Vanwaar deze bijzondere overstap en hoe kwam het dat je cijfers bij Sociologie denderend waren en bij Econometrie wel, Econometrie staat toch bekend als een zware opleiding in tegenstelling tot Sociologie.
Twee jaar vertraging hoeft geen probleem te zijn maar je moet het wel goed kunnen verklaren en niet simpelweg zeggen dat je er geen zin meer in had o.i.d.
Serieus?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:00 schreef RondeKoe het volgende:
Ik heb dit al gepost in de beta topic, maar probeer het hier nog eens:
Ik doe nu een master (theoretische) natuurkunde, maar wil na mijn studie niet meer de natuurkunde in.
Bij een consultancy (of iets dergelijks) werken lijkt me wel leuk.
Hoe belangrijk denken jullie nu dat individuele cijfers nu zijn?
Ik heb laatst een 7 gehaald. Woensdag is de herkansing en ik weet niet zeker of ik dit nu zou moeten herkansen voor een hoger cijfer (ik sta nog wel een 8 gemiddeld, maar een 7 is niet heel erg mooi)
wat denken jullie?
Even een vraagje tussendoor: Is die master Quantative Finance nou wel nuttig?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:36 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Nee absoluut niet, die tijd kun je veel nuttiger besteden.
Zoals Sokz hierboven al aangeeft is er niet een bepaalde manier om te beginnen in investment banking. Je kunt in principe met iedere wo opleiding terecht in investment banking, wel is het zo dat je met bepaalde opleidingen onder dezelfde omstandigheden een voordeel hebt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:42 schreef krullendhaar het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor: Is die master Quantative Finance nou wel nuttig?
Zo ja, hoezo? Van wat ik heb gelezen schijnt het "the way" naar banen binnen IB te zijn.
Hoe hogere punten hoe beter uiteraard maar met een acht gemiddeld voor technische natuurkunde zit je wat dat betreft wel goed en zou ik me focussen op de rest.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:00 schreef RondeKoe het volgende:
Ik doe nu een master (theoretische) natuurkunde, maar wil na mijn studie niet meer de natuurkunde in.
Ik heb laatst een 7 gehaald. Woensdag is de herkansing en ik weet niet zeker of ik dit nu zou moeten herkansen voor een hoger cijfer (ik sta nog wel een 8 gemiddeld, maar een 7 is niet heel erg mooi)
wat denken jullie?
Dat deed hij omdat hij erop werd aangevallen dus niet meer dan logisch lijkt me dat hij het dan vermeld.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:27 schreef obsama het volgende:
Bek vol tanden deze pagina's doorgelezen, zijn er echt mensen die zo hun leven willen slijten?
Tevens vraag ik mij af of TS wel echt zo'n mooie bobo is als dat hij pretendeert te zijn. Een topic openen en na 10 berichten al moeten vermelden dat hij strategy consultant is?
Hou je de vele taalfouten en het bijna kinderlijke gebruik van de Nederlandse taal over. Zeg s_e, als je nou echt zo'n mooie lul bent, laat eens zien dan..
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over een 7, zeker als je gemiddelde cijfers prima zijn. Doe ook geen moeite voor die herkansing, dat gaat echt niet het verschil maken. Zoals al eerder gezegd, je doet een prima studie om consultant te worden mits je sociaal vaardig bent. Heb je leuke nevenactiviteiten op je CV, zoals bestuur of commissies, stages of buitenland ervaring?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:00 schreef RondeKoe het volgende:
wat denken jullie?
Ik kende hem nog van vroeger toen ie in S&T zat, vreemde overstap moet ik zeggen, weet jij het hoe en wat daarvan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:54 schreef Sokz het volgende:
Ik denk dat meerdere users hier (voornamelijk oudere .. Ik zie er bar weinig meer :-( ) kunnen confirmen dat Elf (at the time vd OP) strat consultant is (was).
$$quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:20 schreef Valid het volgende:
Wat denken jullie leuk te vinden aan consultancy (jij en en je powerpoint) of investment banking (jij en je excel)?
Serieuze vraag.
jij en je wetboek.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:20 schreef Valid het volgende:
Wat denken jullie leuk te vinden aan consultancy (jij en en je powerpoint) of investment banking (jij en je excel)?
Serieuze vraag.
Haha klopt, of jij en je word, maar wel altijd tegen iemand anders met z'n wetboek en z'n word. Dat laatste maakt het voor mij echt essentieel anders: proberen stukken van anderen finaal aan bagger te schrijven (en de wetenschap dat dat andersom ook met jouw stuk gebeurt als je niet scherp genoeg bent) vind ik echt een heerlijke spanning. Als we/ik iets uit sturen kan ik serieus vaak niet wachten om te kijken wat de wederpartij er van gaat maken. Yippee ki-yay.quote:
Niet denigrerend bedoeld maar een advocaat die vraagt wat er leuk is aan IB/strategy consultingquote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:20 schreef Valid het volgende:
Serieuze vraag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |