abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159517143
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:35 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Niet denigrerend bedoeld maar een advocaat die vraagt wat er leuk is aan IB/strategy consulting :D?

IB vind bijna niemand echt leuk maar het is nu eenmaal een van de beste manieren om door te breken in PE.
Alhoewel het uiteraard veel aangenamer is om daadwerkelijk deals te sluiten dan om enkel het papierwerk achteraf te mogen doen als advocaat.

Strategy consulting moet je vooral doen als je een breed perspectief wil krijgen op hoe bedrijven werken en hoe je processen daarbinnen kunt optimaliseren.
Oh, deals draaien vind ik (ook als advocaat) inderdaad zeker niet spannend (overigens worden deals vaak uitonderhandeld door en bij advocatenkantoren). Een robbertje vechten als het (post-M&A) misgaat daarentegen wel. Litigation dus.

Ik zie gewoon niet zo goed waar je een kick uit haalt. Bij IB nog veel minder dan bij SC overigens.
pi_159518695
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:37 schreef Valid het volgende:

[..]

Oh, deals draaien vind ik (ook als advocaat) inderdaad zeker niet spannend (overigens worden deals vaak uitonderhandeld door en bij advocatenkantoren). Een robbertje vechten als het (post-M&A) misgaat daarentegen wel. Litigation dus.

Ik zie gewoon niet zo goed waar je een kick uit haalt. Bij IB nog veel minder dan bij SC overigens.
Tja het ligt er ook een beetje aan welke afdelingen van een investment bank je onder IB schaart. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand S&T saai vind bijvoorbeeld.

Het werk op de IBD is veelal niet heel spannend maar daar haal je je kick vaak vooral uit het geld en de doorgroeimogelijkheden.

Ik weet dat je vroeger zelf Economie wilde studeren, welke sector wilde je destijds daarmee ingaan?

Word litigation btw tegenwoordig door de transaction advocaten zelf gedaan ipv door de litigators? :o
pi_159519087
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:16 schreef Valid het volgende:

[..]

Haha klopt, of jij en je word, maar wel altijd tegen iemand anders met z'n wetboek en z'n word. Dat laatste maakt het voor mij echt essentieel anders: proberen stukken van anderen finaal aan bagger te schrijven (en de wetenschap dat dat andersom ook met jouw stuk gebeurt als je niet scherp genoeg bent) vind ik echt een heerlijke spanning. Als we/ik iets uit sturen kan ik serieus vaak niet wachten om te kijken wat de wederpartij er van gaat maken. Yippee ki-yay.

Die spanning voel ik bijvoorbeeld veel minder bij data verzamelen, allerlei aannames en inschattingen doen, op basis daarvan gelikte sheets met een advies in elkaar draaien en er vervolgens nooit meer wat van horen. Ik zie de kick dus niet zo - terwijl die er waarschijnlijk zeker wel is. Vandaar mijn vraag.
Als jij als SC/IB niet scherp genoeg bent, word je door de markt kapot gemaakt.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_159530759
De bankiers bedenken de deals, de advocaten doen het papierwerk en de consultants lullen maar wat. ;)
pi_159535516
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:06 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Als jij als SC/IB niet scherp genoeg bent, word je door de markt kapot gemaakt.
Uiteraard, maar dat geldt eigenlijk voor al het werk: als de dienst of het product dat je levert niet goed genoeg is, word kapotgemaakt door de markt. Bij IB en SC wordt die kwaliteit wellicht afgemeten aan je scherpte; je wordt immers geacht slim te zijn.

Is dat ook niet sowieso te abstract om zelf een kick van te krijgen? Lijkt me niet dat dat je enthousiast maakt om 's avonds nog een uurtje door te klussen. Het speelt vooral op macroniveau en indirect; als jij als consultant bij MBB werkt heb je persoonlijk verder weinig te maken met kapotgemaakt worden door de markt.

Kan me bijvoorbeeld eerder voorstellen dat het een drive geeft omdat het je lukt om als relatieve buitenstaander binnen no-time in een sector te groeien en vervolgens de koers van de grote spelers mede te beïnvloeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')