abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149029693
Ik vroeg me af welke studie jullie daar voor op dit moment doen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149030058
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me af welke studie jullie daar voor op dit moment doen!
Definieer 'dromen'
pi_149030276
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:37 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Definieer 'dromen'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_149030314
Nee.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149030698
Wat is 'consultancy' en waarom wordt het met een Engelstalige term aangeduid?
pi_149030761
Sommigen dromen van strijden met IS, weer anderen dromen van een baan bij Goldman Sacks. Komt op hetzelfde neer, Naja, Goldman Sacks(andere banken zijn niet anders) zorgt voor iets meer werkeljjke schade terwijl IS vooral angst genereert.

Wel weer typisch dat een monderator van Fok dit zegt. Vast weer een of andere 17-jarige extreem-rechtse.
pi_149031010
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 02:11 schreef Pandarus het volgende:
Sommigen dromen van strijden met IS, weer anderen dromen van een baan bij Goldman Sacks. Komt op hetzelfde neer, Naja, Goldman Sacks(andere banken zijn niet anders) zorgt voor iets meer werkeljjke schade terwijl IS vooral angst genereert.

Wel weer typisch dat een monderator van Fok dit zegt. Vast weer een of andere 17-jarige extreem-rechtse.
En
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149036436
quote:

Hij is zelf strategy consultant, zo ver ik weet.

Als investment banking echt zo is, als er vaak over wordt gesproken (80 uur per week, vooral veel doorschuifwerk, workaholics, prestatiedruk) dan zal je mij daar niet vinden. Strategy consultancy lijkt me interessanter, omdat je veel contacten hebt met bedrijven, en adviseert over de plannen van zo'n bedrijf.

Een baan in de HFT lijkt me eigenlijk het leukst (qua banen in finance): je werkt met de nieuwste en snelste hardware, het is een technologische wedstrijd, je werkt samen met andere technici/wiskundigen/programmeurs, het betaalt goed, en je werkt ~50 uur per week (niet veel vergeleken met investment bankers) bij de meeste bedrijven. Oh, en in je weekenden ben je gewoon vrij, als ik de AMA's (Ask Me Anything) op Reddit lees.

Ik ben een VWO scholier. Ik ben van plan om na het VWO wis- en natuurkunde te studeren, al dan niet de technische varianten.

[ Bericht 2% gewijzigd door netchip op 25-01-2015 13:16:32 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 15:14:44 #9
415986 Fanest
In Infinitum Libertas
pi_149041886
1. Ja
2. Natuurkunde
pi_149059268
Technische natuurkunde in grun
pi_149060327
quote:

Helaas ben ik zelf strategy consultant :').
pi_149062059
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Helaas ben ik zelf strategy consultant :').
Misschien een beetje off topic maar nieuwsgierig:

Hoe lang zijn je gemiddelde werkweken? Is de werkdruk hoog? En uiteraard, welke studie heb je hiervoor gedaan?
pi_149062189
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 00:08 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Misschien een beetje off topic maar nieuwsgierig:

Hoe lang zijn je gemiddelde werkweken? Is de werkdruk hoog? En uiteraard, welke studie heb je hiervoor gedaan?
Je werkt met een tig-tal klanten.
Werkdruk is 24/7, beetje afhankelijk waar je zit en waar je heen vliegt. Maar normaliter zit ik maandag ochtend om 07.00 - 08.00 ergens op een vliegveld richting een klant voor de week.
Studie was BSc Finance + MSc Econometrie.
  maandag 26 januari 2015 @ 04:38:19 #14
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_149064139
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je werkt met een tig-tal klanten.
Werkdruk is 24/7, beetje afhankelijk waar je zit en waar je heen vliegt. Maar normaliter zit ik maandag ochtend om 07.00 - 08.00 ergens op een vliegveld richting een klant voor de week.
Studie was BSc Finance + MSc Econometrie.
MBB? En is vliegen echt zo alledaags in die sector? :o Waar word eigenlijk het meest op gelet bij de selectie, welke studie je hebt gedaan, cijfers of zijn er ook andere manieren waarop je positief kunt opvallen? Hoe kwantitatief is het werk eigenlijk want ik heb ook gehoord dat er echte alfa's met studies in de letteren worden aangenomen.
pi_149067302
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 04:38 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

MBB? En is vliegen echt zo alledaags in die sector? :o Waar word eigenlijk het meest op gelet bij de selectie, welke studie je hebt gedaan, cijfers of zijn er ook andere manieren waarop je positief kunt opvallen? Hoe kwantitatief is het werk eigenlijk want ik heb ook gehoord dat er echte alfa's met studies in de letteren worden aangenomen.
Als ik in het groepje kijk wat er is aangenomen is dat een combi van studenten met wiskunde, scheikunde, natuurkunde, werktuigbouwkunde, finance, economie.

Soms zit er ook wel een uitschieter bij met een BA in Arts bijv.

Waar het meeste op wordt gelet is een CV die anders is dan de 100x die er al op de stapel liggen. Maw, dus niet al die CV websites afgaan om precies zoals iedereen je CV in elkaar te zetten.

Behalve als je voor de big4 wil gaan, die hebben de laagste toelatingseisen van zo'n beetje elke financiele instelling. Cijfers zijn niet heel erg belangrijk. Met een 7 of een 2:1 zit je iig al in de poul dat je een 'overweging' bent.

Vliegen is inderdaad vaak het geval, een klant geeft je baas immers centen om jou een dagje in te huren. Dan liever on site, ipv vanuit het kantoor. Leuk is het niet hoor, want je ziet op een gegeven moment dezelfde gezichten. Sommige gaan al drie delig in pak het vliegtuig in, de rest kleed zich pas om in de wc voor je de taxi in stapt. Die stress kippen, daar kan ik wel om lachen.
pi_149067574
Er komen bij mij op de promotieplek veel concultancy boekjes voorbij, met alle toffe dingen over werken voor McKinsey en consorten. Het klinkt allemaal heel rooskleurig, maar ik ken wat mensen die inderdaad bij een McKinsey werken/gewerkt hebben en het allemaal té vonden, en de persoon die gestopt is is écht wel een heel harde werker. Het moet dan ook écht wel iets voor je zijn, me dunkt.

Ik kijk er nog wel eens naar. Ik vind het interessant, en het werk an sich lijkt me ook zeker best leuk, maar ik zie mezelf niet 24/7 beschikbaar zijn bij wijze van spreken... dus ik weet ook dat het tegelijkertijd niet voor mij is.
Ja doei.
pi_149067620
Goed topic wel, s_e! :)
Ja doei.
pi_149067849
Zijn er ook veel mensen die via een omweg op latere leeftijd in de strategy consulting terecht komen? Bijvoorbeeld vanuit de accountancy of het bankwezen?
pi_149069133
Soms na een MBA, dacht ik.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_149069363
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
Er komen bij mij op de promotieplek veel concultancy boekjes voorbij, met alle toffe dingen over werken voor McKinsey en consorten. Het klinkt allemaal heel rooskleurig, maar ik ken wat mensen die inderdaad bij een McKinsey werken/gewerkt hebben en het allemaal té vonden, en de persoon die gestopt is is écht wel een heel harde werker. Het moet dan ook écht wel iets voor je zijn, me dunkt.

Ik kijk er nog wel eens naar. Ik vind het interessant, en het werk an sich lijkt me ook zeker best leuk, maar ik zie mezelf niet 24/7 beschikbaar zijn bij wijze van spreken... dus ik weet ook dat het tegelijkertijd niet voor mij is.
En daar zit hem ook wel het probleem voor mij hier.

Ik zie 24/7 mails voorbij schieten, uit elke hoek van de wereld, van Zuid Afrika tot USA & Japan. Bam bam bam, elk uur van de dag schiet die mail box weer vol.

Voldoening haal je er niet echt uit, 9 van de 10 keer vind de klant je rete duur en arrogant (dat is ook zo) en je moet je eens afvragen of een persoon in z'n algemeen zo'n dag-rate wel waard is :').

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:14 schreef Zechs het volgende:
Zijn er ook veel mensen die via een omweg op latere leeftijd in de strategy consulting terecht komen? Bijvoorbeeld vanuit de accountancy of het bankwezen?
Accountants en auditors etc wijzen we bij voorbaat af. Besides, die mensen pakken we tijdens het werk keihard aan.
pi_149069691
Jammer is dat wel, omdat je wellicht, als het niet zo'n race-wereld was geweest, er wat mensen met meer persoonlijkheid/echte persoonlijke service mee aan weet te trekken. De mensen die ik ken en het leuk vinden zijn allemaal gesjeesde carrièremakers die het doen om het geld geld geld. En dat is voor hen prima, en buiten werk om zijn het gezellige leuke mensen, maar ik zou zo zelf nooit te werk willen gaan, 'voor het grote geld', racen van cliënt naar cliënt.

Ik zou het geweldig vinden om kwalitatieve rapporten te mogen maken als ik straks klaar ben, als buitenstaander bij een organisatie, om te zien of er ergens dingen beter/anders zouden kunnen, dingen die je als je er met je neus bovenop zit mist of niet kunt/wilt zien. Maar de manier waarop dat in de 'grote boze wereld van de consultancy' gaat lijkt mij dat niet te kunnen bieden, zo'n baan, maargoed, de vraag is ook of bedrijven wel op die persoonlijker service zitten te wachten, ik ken verder de wereld niet zo die bedrijven als een McKinsey inhuurt voor hun optimalisation.
Ja doei.
  maandag 26 januari 2015 @ 12:35:08 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149069916
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer is dat wel, omdat je wellicht, als het niet zo'n race-wereld was geweest, er wat mensen met meer persoonlijkheid/echte persoonlijke service mee aan weet te trekken. De mensen die ik ken en het leuk vinden zijn allemaal gesjeesde carrièremakers die het doen om het geld geld geld. En dat is voor hen prima, en buiten werk om zijn het gezellige leuke mensen, maar ik zou zo zelf nooit te werk willen gaan, 'voor het grote geld', racen van cliënt naar cliënt.

Ik zou het geweldig vinden om kwalitatieve rapporten te mogen maken als ik straks klaar ben, als buitenstaander bij een organisatie, om te zien of er ergens dingen beter/anders zouden kunnen, dingen die je als je er met je neus bovenop zit mist of niet kunt/wilt zien. Maar de manier waarop dat in de 'grote boze wereld van de consultancy' gaat lijkt mij dat niet te kunnen bieden, zo'n baan, maargoed, de vraag is ook of bedrijven wel op die persoonlijker service zitten te wachten, ik ken verder de wereld niet zo die bedrijven als een McKinsey inhuurt voor hun optimalisation.
Je hebt natuurlijk verschillende soorten advies- en consultancybureautjes. Een opdrachtgever huurt een grote Amerikaan in juist vanwege het 'geld. geld, geld' idee en wil daarvoor ook flink betalen. Hoe kan je meer centen uit je bestaande organisatie persen ook als dat betekent dat er geen leuke beslissingen genomen moeten worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149070275
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:

Accountants en auditors etc wijzen we bij voorbaat af. Besides, die mensen pakken we tijdens het werk keihard aan.
Maar in zijn algemeenheid? Zijn er uberhaupt mensen die op een latere leeftijd na een carriere in een ander vakgebied nog terecht komen in de strategy consulting? Of zijn alle nieuwe mensen onlangs afgestudeerd?
pi_149070376
quote:
11s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:35 schreef Ryon het volgende:
Je hebt natuurlijk verschillende soorten advies- en consultancybureautjes.
Ja, natuurlijk, die zijn er wel, maar hebben misschien niet de rijkwijdte die je op zich wel zou willen hebben als de grotere bedrijven, daarom had ik 't ook over de 'grote boze concultancywereld', waar de meeste kansen liggen om aan de slag te komen en van daaruit je reputatie op te bouwen ;)

Ik zit er zelf aan te denken om in mijn veld die kant op te gaan als alternatief op academia (opties open houden), en uiteindelijk voor mezelf te beginnen, maar ik moet me er nog in verdiepen. Verder dan de boekjes over de grote namen ben ik nog niet gekomen op dit moment :)
Ja doei.
pi_149070485
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:49 schreef Zechs het volgende:

[..]

Maar in zijn algemeenheid? Zijn er uberhaupt mensen die op een latere leeftijd na een carriere in een ander vakgebied nog terecht komen in de strategy consulting? Of zijn alle nieuwe mensen onlangs afgestudeerd?
Dan moet je met name denken aan gasten die bij corporates werken, en daar al 5 t/m 15 jaar zitten. Dan kun je vaak nog wel de stap naar strategy consulting maken.

Van de financiele hoek komen ze dus niet. Voorbeeld? Iemand die bijv. 12.5 jaar bij Heinz heeft gewerkt en goed sociaal is, kan voor een consultant bedrijf een ontzettende aanwinst zijn. (Mits hij sociaal sterk is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')