SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 Verlopen challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 99% gewijzigd door motorbloempje op 24-01-2015 19:54:12 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Geen duimpjes
Heel lief, maar er komt hier niets door de douane, zonder dat je daarvoor de hoofdprijs betaalt. De politiek in Argentinië is nogal dwarsquote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:25 schreef Murmeli het volgende:
@flipsen: als je een keer echt wat nodig hebt kan vast iemand vanuit hier wel een keer wat opsturen. Ik wil dat in ieder geval best een keertje doen. Kan je het evt met paypal terugbetalen.Maar goed, volgende bezoek aan NL zal niet zo heel lang duren en dan ga ik voor het hele circuit: loopanalyse, eventueel nieuwe schoenen al dan niet met zooltjes en ook maar gelijk compressiekousen, who cares
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Geen idee hoe lang jij loopt. Het merendeel hier in dit topic, mezelf incluis, is in mijn ogen nog steeds beginner.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zie mezelf niet als beginner, volgens mij weet ik vrij goed wat ik doe.
En... Vol!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik neig naar kamp Mossel. Ook de reden dat ik nog steeds geen compressiekousen heb (feitelijk heb ik ook maar 2 keer een blessure aan de onderbenen gehad in 4 jaar hardlopen. Alleen duren die 2 blessures bij elkaar anderhalf jaar)
![]()
Ik moet ook zeggen dat ik eerder voor een gedegen loopscholing zou gaan dan dat ik zou grijpen naar kousen o.i.d. Dat vind ik nogal een hype. Een gast die ik ken zat ook steeds aan te modderen met blessures hier en pijntjes daar, en in plaats van een stapje terug te doen in de training ging hij een halve marathon plannen en lopen met compressiekousen. Dat ging goed. Wel twee maanden.
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Een zwaar onderschat deel van de hardlooptraining.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:03 schreef Artoo het volgende:
Ik moet ook zeggen dat ik eerder voor een gedegen loopscholing zou gaan dan dat ik zou grijpen naar kousen o.i.d. Dat vind ik nogal een hype. Een gast die ik ken zat ook steeds aan te modderen met blessures hier en pijntjes daar, en in plaats van een stapje terug te doen in de training ging hij een halve marathon plannen en lopen met compressiekousen. Dat ging goed. Wel twee maanden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wat is de definitie van beginner dan volgens jou? En wanneer mag je je gevorderde hardloper noemen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Geen idee hoe lang jij loopt. Het merendeel hier in dit topic, mezelf incluis, is in mijn ogen nog steeds beginner.![]()
Ow, daar durf ik geen lijntje op te leggen. Maar voor je je lichaam op het gebied van een bepaalde sport goed kent, ben je denk ik zo minstens vier jaar kwijt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Wat is de definitie van beginner dan volgens jou? En wanneer mag je je gevorderde hardloper noemen?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ook, ik draag ze ter preventie. Nooit blessure aan kuiten of schenen gehad. Althans niet door het hardlopen.
En het is tevens een dure oplossing om mijn driekwart tight ook in de vrieskou te kunnen dragen.![]()
![]()
Ik denk dat dat wel meevalt. Het is wel zo dat het een aantal keer, door verschillende personen, aan Swets is aangeraden. Misschien dat het daarom wat opvalt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:24 schreef mosselmossel het volgende:
Het valt me op dat de laatste tijd bij elk pijntje dat iemand heeft op compressiekousen, en inderdaad ook foamrollers, wordt gewezen. Terwijl daarmee over het algemeen alleen de symptomen mogelijk worden opgelost en niet de oorzaak: meestal overbelasting door te veel of te hard lopen of te weinig herstel.
Persoonlijk ben ik van mening dat als je zonder kunt, je lekker zonder moet rennen. M'n moeder wilde ze bijvoorbeeld ook proberen. Onzin, je kunt prima zonder! Makkelijker, goedkoper, en je hoeft niet te kloten met aantrekken ook. Ik zou ook liever zonder gaan, maar goed, m'n shin splints zijn ermee weggegaan. Dus houd ik ze aan, want ze doen het goed.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zat laatst op internet ook te kijken naar compressiekousen. Lijkt me eigenlijk wel fijn om te dragen, maar vind het wel duur als ik zie dat ze van bv. Herzog ¤40 kosten.![]()
Als je de afstand in die 4 jaar opbouwt dan blijft het wennen misschien. Maar als je op 1 afstand blijft dan weet je wel vlot hoe je lichaam daar mee omgaat en hoe je die afstand icm lichaam en geest in moet delen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ow, daar durf ik geen lijntje op te leggen. Maar voor je je lichaam op het gebied van een bepaalde sport goed kent, ben je denk ik zo minstens vier jaar kwijt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Volgens mij wil je altijd progressie. Is het niet in afstand, dan is het wel in tijd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als je de afstand in die 4 jaar opbouwt dan blijft het wennen misschien. Maar als je op 1 afstand blijft dan weet je wel vlot hoe je lichaam daar mee omgaat en hoe je die afstand icm lichaam en geest in moet delen.![]()
Compressiekousen zijn fijn als je snel vermoeide of zware benen krijgt en zorgen er ook wel voor dat dat 'vermoeide' er sneller uitgaat, maar blessures echt voorkomen of genezen kan volgens mij niet.
Ik vond ze een uitkomst bij de marathon. Mogelijk (zelf geen ervaring mee) krijg je na een tijdje kramp, ik heb dat niet gehad dankzij die tubes, die gaven mijn kuiten letterlijk de ruimte niet om te krampen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ah, ik zie op de Hardloopkalender dat er een Cheesecake run in Arnhem is, maar na het doorlinken zie ik op de site geen verdere informatie daarover.![]()
![]()
Cheesecakerun, Arnhem? Tell me more!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:44 schreef wyccie het volgende:
Ah, ik zie op de Hardloopkalender dat er een Cheesecake run in Arnhem is, maar na het doorlinken zie ik op de site geen verdere informatie daarover.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
redelijk prijzig dat klopt, je hoeft er echter geen 5 paar van te hebben. Je kan ook gewoon voor tubes gaan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:27 schreef Voccar het volgende:
Zat laatst op internet ook te kijken naar compressiekousen. Lijkt me eigenlijk wel fijn om te dragen, maar vind het wel duur als ik zie dat ze van bv. Herzog ¤40 kosten.![]()
Bedoel je dit? 15 februari: http://www.socialmile.nl/tag/cheese-cake-run/quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:44 schreef wyccie het volgende:
Ah, ik zie op de Hardloopkalender dat er een Cheesecake run in Arnhem is, maar na het doorlinken zie ik op de site geen verdere informatie daarover.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: