Wat is de vulling?quote:
Geniet er vanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Kan de verleiding niet weerstaan... ben bij Fers Friethuys
Edelweissquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:02 schreef Iwanius het volgende:
Wat eten en/of drinken we vandaag?
Post hier je ontbijt, lunch, diner of tussendoortje!
En als het heel succesvol was, dan natuurlijk ook een receptje
[ afbeelding ]
Het was vegetarisch, dat is alles wat ik weet en toch was ie lekker. Gekocht bij Kazaguruma, zak diepvries gyoza. Geen westers schrift op de verpakking. Kostte geloof ik 5 euro, geen geld.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:13 schreef Ole het volgende:
[..]
Wat is de vulling?
"mijn" Chinees maakt Wo Tip: gestoomd en gebakken dumplings met kip. Lekker!
Prachtig! Eet u smakelijkquote:Op zondag 25 januari 2015 11:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
OntbijtjeZelf gebakken meergranen zuurdesem brood met ouef cocotte
Hee, precies dat recept heb ik ook wel eens gemaakt!quote:Op maandag 26 januari 2015 11:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mok groene thee
Vanavond http://bakedbree.com/tandoori-chicken-burgers op eigen gebakken plat brood bestreken met kruiden knoflook mengsel
Zo lekker!quote:Op maandag 26 januari 2015 10:53 schreef minilot het volgende:
Ik ontbijt nu met pierogi
-klik-
[ afbeelding ]
Er zit kool en schapenkaas in en gebakken rode ui en peterselie bovenop.
quote:Op maandag 26 januari 2015 21:39 schreef Molo het volgende:
[ afbeelding ]
Portugese kip uit de oven met o.a. kweepeer rasp door de marinade.
Komt eigenlijk nooit voor maar mijn man vond het niet te eten en ik vond het heerlijk
Gek! Kippenpootjes zijn altijd lekkerquote:Op maandag 26 januari 2015 21:39 schreef Molo het volgende:
[ afbeelding ]
Portugese kip uit de oven met o.a. kweepeer rasp door de marinade.
Komt eigenlijk nooit voor maar mijn man vond het niet te eten en ik vond het heerlijk
Hij vond het te zuur door de marinade, ach ja, smaken verschillenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gek! Kippenpootjes zijn altijd lekker![]()
Ik had net nog wat paprikachips.
Des te meer voor jouquote:Op maandag 26 januari 2015 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij vond het te zuur door de marinade, ach ja, smaken verschillen
Morgen lekker de rest opeten haha.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Des te meer voor jou![]()
Ik wil/moet nog een keer colakip proberen! Ook al ben ik geen colafan
Mij ook niet en toch wil ik t.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Morgen lekker de rest opeten haha.
Colakip lijkt mij helemaal niks, ondanks vele mensen die het heerlijk vinden
Tuurlijk wel, op internet kan allesquote:Op maandag 26 januari 2015 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mij ook niet en toch wil ik t.
Anders kan ik er niet over meepraten
Roomboter kan ik ook wel weer eens halen al jaren niet meer gehad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Had net, vers vd bakker: 2 sneetjes grof volkoren met roomboter en rosbief
Nu een blokje choco en wat lychees
Vanavond: bloemkool, 2 gebraden kippendijen
Oeh Geerd, weet je wat heerlijk is met roomboter? Gewoon een sneetje roosteren in broodrooster, dan wat roomboter erover en daar gewone witte kristalsuiker op... dat is zo lekkerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Roomboter kan ik ook wel weer eens halen al jaren niet meer gehad.
Sws nooit boter op brood.
Is er dan een middenweg tussen 'from scratch' en 'uit blik'?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:34 schreef golfer het volgende:
Straks: van scratch af aan zelfgemaakte erwtensoep.
Ja, uit een zak of van de slager of van een slagerij-fabriek.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:27 schreef sirdanilot het volgende:
Is er dan een middenweg tussen 'from scratch' en 'uit blik'?
Die over de datum eitjes doen het em zeker?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:16 schreef RobinOok het volgende:
Leftover chorizo in blokjes zachtjes uitbakkken.
Gesneden uitje erbij.
Leftover kontje courgette in blokjes met wat gedroogde tijm erbij.
Gehakt knoflookje erbij.
Leftover tomaatjes in stukjes erbij.
Leftover geitenkaas in blokjes erop.
Twee eitjes van over de datum, geklutst met scheut shaoxing rijstwijn, gehakte lente-uitje peper en zout erover.
Bakken, enigzins omdraaien (scrumbled omelet).
Laatste takjes vers koriander erover.
Eten.
De duurzaamheidsmiepers kunnen trots op me zijn!
Of met een pakje Honig/Knorr/Struikquote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, uit een zak of van de slager of van een slagerij-fabriek.
Geen idee wat het allemaal is maarquote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:08 schreef Prego het volgende:
Tartiflette![]()
Nu een glas (of 4) Clairette de Die want promotie
dank je welquote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Geen idee wat het allemaal is maarvoor promotie
Oeh, klinkt goed die tartiflette!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:31 schreef Prego het volgende:
[..]
dank je wel
Tartiflette is een overschotel met oa aardappel, reblochonkaas, ui, crème fraîche, spekjes en witte wijn.
Clairette de Die is een mousserende witte wijn.
Welke dan, want het zijn allemaal frietchinezen geworden hier :|quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:25 schreef Geerd het volgende:
Ik had me verheugd op een grote patat stoofvlees en een berenklauw pinda in Roosendaal.
Is dat kreng om 2100 al dicht
lekker!quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
http://smittenkitchen.com/blog/2014/05/five-egg-sandwiches/
Vanavond shakshuka in pitabroodjes met feta
Snackpoint volgens mij naast die sex shop vlakbij voor het station.quote:Op woensdag 28 januari 2015 06:14 schreef PestPiloot het volgende:
[..]
Welke dan, want het zijn allemaal frietchinezen geworden hier :|
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Snackpoint volgens mij naast die sex shop vlakbij voor het station.
Best een goede heur
Jajaquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:05 schreef Perenijsje het volgende:
Handgeklopte slagroom met lemon curd en passievrucht.
Jazeker. ..en vanavond Penne met pesto, tonijn en tomaatjes. Wil je een kopie van de kassabon zien?quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:49 schreef -Mellow- het volgende:
[..]!
shakshuka![]()
zaatar
Dank! Ik maak deze week gewoon nóg een keer pita's
Geitenkaas + heel pure chocolade lust ik wel, zeker in combinatie met peer. En ricotta en mascarpone lukt ook wel samen met chocolade..quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Crackers kip, smeerkaas en sambal.
Vanochtend mocht ik met kaas gevulde pure chocola proeven. Ik gooi niet gauw iets weg maar YAK
Ik kreeg afgelopen week in een restaurant een bonbon van cacao en rode kool bij mijn gerecht, smaakte best grappig! Zoetzure, ietwat knapperige draadjes met hele pure chocola en cacao, werkte best.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Geitenkaas + heel pure chocolade lust ik wel, zeker in combinatie met peer. En ricotta en mascarpone lukt ook wel samen met chocolade..
Maar wat was dat van jou precies dan?
Fernandesquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Net maar weer eens de Surinaamse toer genomen. Ga dat eten steeds lekkerder vinden voor dagen zoals deze.
Oh, dat is ook mijn guilty pleasure...vooral de rode.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Fernandesben je vrijwillig je tanden er aan het uit laten rotten?
Chemische kaas (dat soort wat in kaaswafeltjes of bolletjes zit) in pure chocola. Echt yuk!quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Geitenkaas + heel pure chocolade lust ik wel, zeker in combinatie met peer. En ricotta en mascarpone lukt ook wel samen met chocolade..
Maar wat was dat van jou precies dan?
Uh? Leg eens uit? Bruin stokbrood met kaas en tomaat met koffie natuurlujkquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zal wel vanwege het hoge suikergehalte bedoeld zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh? Leg eens uit? Bruin stokbrood met kaas en tomaat met koffie natuurlujk
Als je nou ook eens de namen erbij zet dan weten wij ook wat we in het vervolg moeten bestellen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Net maar weer eens de Surinaamse toer genomen. Ga dat eten steeds lekkerder vinden voor dagen zoals deze.
In Colombia is het heel gebruikelijk om warme chocola te drinken met een stuk kaas erin. Harde, witte, niet hele zoute kaas. Lekker vind ik hetquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:17 schreef minilot het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:57 schreef Fok-it het volgende:
Oh allemaal niet zo moeilijk hoor Mord_Sith.quote:Op donderdag 29 januari 2015 18:00 schreef Mord_Sith het volgende:
Als je nou ook eens de namen erbij zet dan weten wij ook wat we in het vervolg moeten bestellen.
Lijkt wel op de vroegere pizza crossa van Iglo. Lekker al die kaasquote:Op donderdag 29 januari 2015 23:30 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag dit gemaakt was erg lekker en redelijk simpel
Gewoon Turks brood horizontaal doorsnijden besmeren met tomatensaus(frito oid) en dan kaas vervolgens topping volledig naar keuze, kind kan de was doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lijkt wel op de vroegere pizza crossa van Iglo. Lekker al die kaas![]()
Ik begin de dag met yoghurt en fruit.
Oeh, lekker kippenlevers! Binnenkort ook maar weer eens maken *noteert*.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een kinderbueno en een jagermeister
STraks: spruitjes, oosterse zoetzure komkommersalade, rijst met zelfgemaakte satesaus, gegrilde kippenlevers met ui en champignons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ketjap en honing marinade
Dat is toch alleen wanneer je vlees op een houten plank snijd en daarna groente erop ??quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:25 schreef Molo het volgende:
Tip: niet bij elkaar leggen ivm kruisbesmetting
Je tartaartje ligt praktisch tegen je twee andere vlees stukken aan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat is toch alleen wanneer je vlees op een houten plank snijd en daarna groente erop ??
Uhzzm ja idd, niet zo aan gedacht.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Je tartaartje ligt praktisch tegen je twee andere vlees stukken aan.
Als je die tartaar rauw of bijna rauw gaat eten is dat een risico
Dan heb ik een bord met rauwe worst en een tang/vork en een apart bord voor gaar vlees en ook een aparte tang/vork daarvoor.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhzzm ja idd, niet zo aan gedacht.
Normaal als ik vlees snijd, was ik het mes altijd wel af of pak een ander mes voor de groeten etc.
Vlees vlees kan natuurlijk ook besmetten.
Ook als je een zooitje worstjes ofzo op een bord pleurt voor een bbq?
Ja precies hier ook !!!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan heb ik een bord met rauwe worst en een tang/vork en een apart bord voor gaar vlees en ook een aparte tang/vork daarvoor.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:31 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Straks een witlofovenschotel maken, zo eerst een biertje en wat paprikachips
Witlofschotel was heerlijk!!!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:37 schreef Geerd het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ennuh pas op met die paprikachips hey/flauw
Pff waarom neem ik ook altijd sambal er bij bij de shoarma etc![]()
U bent een geweldige moeder!!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:32 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Witlofschotel was heerlijk!!!
Het was een beetje jammer dat manen dochter
alle chips al hadden opgegeten...
Ik moest lachen, misschien is het wel hartstikke lekker?quote:Op zondag 1 februari 2015 13:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanavond bami met kip saté, maar heb een domme fout gemaaktKip zit nu in de saté saus te marineren
![]()
![]()
De bami was heel goed!quote:Op zondag 1 februari 2015 13:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik moest lachen, misschien is het wel hartstikke lekker?
Laat je even weten hoe het af is gelopen ?
Dat kwakje op die vis ook.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef Iwanius het volgende:
Vanmiddag maar eens een guilty pleasure en wel dit bestelt. BT vlees smaakte best en de vis ook. Zo meteen avondeten.
Tis tenslotte zondag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 februari 2015 20:50 schreef Bluezz het volgende:
Tis tenslotte zondag :
Isegrim en LHO aten bij ons paddo-groentensoep van golfer met brood van hun eigen bakkerij i.o.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
Broodje haring?quote:
En broodje zalm, broodje tonijnquote:Op zondag 1 februari 2015 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Broodje haring?
Broodje paling? Broodje makreel?
Ik heb liever koude haring en paling dan warme.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:14 schreef Geerd het volgende:
Forel en zalm vind ik wel lekker maar koude vis?
Dat is inderdaad zalig brood! Blijf je van eten.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:50 schreef Bluezz het volgende:
Tis tenslotte zondag :![]()
Isegrim en LHO aten bij ons paddo-groentensoep van golfer met brood van hun eigen bakkerij i.o.
Het overheerlijke brood :
quote:De tasting, het was overheerlijk!!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door Blues op 02-02-2015 00:54:26 ]
quote:Op maandag 2 februari 2015 00:35 schreef Bluezz het volgende:
Dat is een hondjesovenwant. We hebben ook nog een groene kikkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 2 februari 2015 00:35 schreef Bluezz het volgende:
Dat is een hondjesovenwant. We hebben ook nog een groene kikkerje bent op dreefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Burp.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:16 schreef minilot het volgende:
Ik gooi vandaag twee Vietnamese recepten door mekaar: ik bak een rijstbloempannekoek van de banh xeo en daar gaat het beleg van een banh mi op, plus een berg verse kruiden (munt, koriander en thaise basilicum).
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Burp.
-klik-
[ afbeelding ]
(er waren ook nog slabladeren bij om het spul per hap in op te rollen)
Nope, gewoon regulier Vietnamees standaardrecept gebruikt, is wat klassieker dat die van Ottolenghi. In het recept van Ottolengi gaat er een ei door het pannenkoekbeslag (hier niet) en zit er volgens mij geen vissaus in de dipsaus (hier wel en niet zo'n beetje ook.quote:
Ik heb ook bloedsinaasappels.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..](deels) ottolenghi recept?
De venkel tijm worstjes waren errug lekker hier!
Straks nog lekker bloedsinaasappels en een kop thee
Dat kan best nice zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:15 schreef Szikha het volgende:
Moeder kookt vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuffed peppers! En ook nog eens omwikkeld met spek, heerlijk zegquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:15 schreef Szikha het volgende:
Moeder kookt vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit aten wij ook en het was heel erg lekker!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
salade met geitenkaas galettes met uienmarmelade
Wow! Dat ziet er fantastisch uit. Complimenten voor je moederquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:15 schreef Szikha het volgende:
Moeder kookt vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De zaadlijsten meer geloof ik, maar de peper zelf is ook flink heet als het een Spaanse is hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Het zijn toch de pitjes in een peper die het heet maken?
Complimenten voor opensnijden, vullen met kant en klare kruidenkaas en plak spek om wikkelen???quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wow! Dat ziet er fantastisch uit. Complimenten voor je moeder
En dan jeuk in je oog hebbenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Complimenten voor opensnijden, vullen met kant en klare kruidenkaas en plak spek om wikkelen???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |