abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149013576
Deel 2 Originele OP van deel 1:

We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.
naar het toilet gaan.

Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?
Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of

Als dit topic niet hier thuishoort, dan mag het verplaatst worden uiteraard. :P
pi_149013614
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:00 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon vragen wie er komt dweilen als je in je broek piest ofzo.
Of je vraagt "wie helpt me even naar binnen" (ook al heb je geen hulp nodig), of als er iemand uitkomen meteen ropen "houd die deur even voor me open!".
Het is gebleken dat bij direct vragen mensen over het algemeen wel genegen zijn om te helpen/opzij te gaan.
In elk geval de test waard!
Ben zelf niet gehandicapt dus als ik 't vraag ben ik pervers :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149013676
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ben zelf niet gehandicapt dus als ik 't vraag ben ik pervers :@
Okee, dan moet je gewoon je beurt afwachten.

quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Voor zover ik weet in bijna elke bioscoop wel. Ook vaak in restaurants :)
Goede ontwikkeling.
Ik zie wel invaliden toiletten, maar geen unisex toiletten hier in Portugal helaas.
Maar wat staat er dan op de deur , gewoon "WC"?
pi_149013731
Laten we dat maar niet doen zit half fok i de kleedkamers
Ik zwaai naar dieren.
pi_149013744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:05 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Okee, dan moet je gewoon je beurt afwachten.
Dat niet, maar help wel eens iemand naar zo'n toilet toe. Dan is het ronduit asociaal als je toch voor gaat.
quote:
[..]

Goede ontwikkeling.
Ik zie wel invaliden toiletten, maar geen unisex toiletten hier in Portugal helaas.
Maar wat staat er dan op de deur , gewoon "WC"?
Nee, een rolstoel. Die gehandicaptenwc's zijn gewoon uniseks :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149013757
Afzonderlijke hokjes zijn duurder, bemoeilijken toezicht en werken dus vandalisme of ander ongepast gedrag in de hand.

Allemaal samen in een hok zou onder bepaalde doelgroepen (bv hormonale tieners) ongewenste spanningen kunnen veroorzaken, of er bijvoorbeeld voor zorgen dat bepaalde groepen zich niet meer welkom voelen (bv streng gelovigen).

Daarbij is het overgrote deel van de bevolking heteroseksueel, ergo scheiding mannen en vrouwen.

Dit is, net zoals heel veel zaken, gewoon een simpele kosten/baten analyse.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149013824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef Alentejana het volgende:

We hebben aparte kleedkamers voor vrouwen en mannen, eveneens aparte toiletten. Bij kleedkamers kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk is dat toch ook niet meer van deze tijd? Je hebt ook homo's en lesbiennes die op dezelfde manier naar je lichaam zouden kijken als een hetero van het andere geslacht.
naar het toilet gaan.

Eigenlijk is dit toch gewoon achterhaald? Waarom niet gewoon één kleedkamer voor beide geslachten en één type toiletruimte? Waarom dat onderscheid? Tegenwoordig is dat toch helemaal niet meer nodig?
Transgenders voelen ook vaak ongemak bij het bepalen in welke ruimte ze moeten omkleden of

Geef mij een argument waarom het tegenwoordig niet meer nodig zou zijn in tegenstelling tot vroeger.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149013835
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, een rolstoel. Die gehandicaptenwc's zijn gewoon uniseks :)
O zo, ja daar had ik het eerder ook al over. die gebruik ik dus ook gewoon als er een is.

Ik dacht dat je het overnaast de invaliden wc had over een unisex wc.

De invaliden wc zie je idd bijna overal al, gelukkig, al worden ze soms ook als berghok gebruikt...
pi_149013870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:09 schreef Alentejana het volgende:

[..]

O zo, ja daar had ik het eerder ook al over. die gebruik ik dus ook gewoon als er een is.

Ik dacht dat je het overnaast de invaliden wc had over een unisex wc.

De invaliden wc zie je idd bijna overal al, gelukkig, al worden ze soms ook als berghok gebruikt...
Als ze die als berghok gebruiken mogen ze 'm mooi leeghalen ;) Hier heb ik dat nooit gezien :)
Een extra wc als unisextoilet lijkt me een dure zaak, maar ook onnodig.
pi_149014020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:09 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Geef mij een argument waarom het tegenwoordig niet meer nodig zou zijn in tegenstelling tot vroeger.
Omdat men wellicht tegenwoordig niet meer zo preuts is?

Overigens ben ik voor de mogelijkheid tot gescheiden naar de wc en omkleden, voor die zich daar prettiger bij voelen en de mogelijkheid voor unisex wc´s en hokjes en kleedkamers, voor wie daar geen moeite mee hebben.

Ik vind keuze belangrijk.
pi_149014088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:15 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Overigens ben ik voor de mogelijkheid tot gescheiden naar de wc en omkleden, voor die zich daar prettiger bij voelen en de mogelijkheid voor unisex wc´s en hokjes en kleedkamers, voor wie daar geen moeite mee hebben.

Je maakt een aanname. Ik ben preuts. Waar moet ik heen dan? In de bosjes?
Sorry maar het is een onzin voorstel.
- Henry de Jouvenel
pi_149014105
quote:

[..]

Dan moet een gemiddeld zwembad dus extra kleedhokken bouwen en extra wc's. Dat is toch een duur geintje voor slechts 'een keuze'?
Mensen die graag gemengd om willen kleden kunnen naar een nudistenbad, me dunkt.
pi_149014129
quote:

[..]

Betaal je het ook?

Ik vind keuze zwaar overschat.
pi_149014143
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als ze die als berghok gebruiken mogen ze 'm mooi leeghalen ;) Hier heb ik dat nooit gezien :)
Een extra wc als unisextoilet lijkt me een dure zaak, maar ook onnodig.
Daar waar de invalidentoilet op slot is en je een sleutel moet gaan halen en je er als valide niet in mag, is een unisex wc niet overbodig.

Verder is het overal waar bij tijd en wijlen grote rijen ontstaan sowieso handig voor de doorstroming.
pi_149014190
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:19 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Daar waar de invalidentoilet op slot is en je een sleutel moet gaan halen en je er als valide niet in mag, is een unisex wc niet overbodig.

Verder is het overal waar bij tijd en wijlen grote rijen ontstaan sowieso handig voor de doorstroming.
Nee, want per saldo blijven er vaak extra toiletten, alleen moeten er extra kosten gemaakt worden.
En waar de fuck moet je een sleutel vragen om naar de wc te mogen? Nooit gemerkt hier. Op plaatsen waar je naar de wc moet en je kan niet naar de gehandicaptenwc kan je gewoon naar een gewone wc hoor.
pi_149014205
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:17 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Je maakt een aanname. Ik ben preuts. Waar moet ik heen dan? In de bosjes?
Sorry maar het is een onzin voorstel.
Het was maar een gooi....
Verder staat er toch duidelijk dat ik zelf voor de mogelijkheid van gescheiden wc´s en kleedhokjes ben, met daarnaast unisex.... zodat men kan kiezen en niet gedwongen wordt tot het een of het ander?
pi_149014282
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, want per saldo blijven er vaak extra toiletten, alleen moeten er extra kosten gemaakt worden.
En waar de fuck moet je een sleutel vragen om naar de wc te mogen? Nooit gemerkt hier. Op plaatsen waar je naar de wc moet en je kan niet naar de gehandicaptenwc kan je gewoon naar een gewone wc hoor.
Er zijn genoeg plekken waar je een sleutel moet vragen zoals bij een pompstation of een bibliotheek of waar men ervaring heeft met vandalisme of seks op de WC...

Extra kosten? Wat dacht je van gewoon de poppetjes die een mannetje of vrouwtje moeten voorstellen verwijderen? Als er meerdere units zijn hoeft dat maar van 1 unit.

En dat naar een gewone wc gaan is voor een transgender niet zo logish. Moet je gaan naar hoe je eruit ziet of gaan naar waar je mee plast? In beide gevallen kun je voor problemen komen te staan.
pi_149014338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

er zijn genoeg plekken waar je een sleutel moet vragen zoals bij een pompstation of een bibliotheek of waar men ervaring heeft met vandalisme of seks op de WC...

Extra kosten? Wat dacht je van gewoon de poppetjes die een mannetje of vrouwtje moeten voorstellen verwijderen? Als er meerdere units zijn hoeft dat maar van 1 unit.
Bij pompstations moet je vaak een sleutel vragen ja, maar daar hoeft het niet slechts voor de gehandicaptenwc en is er één sleutel voor de wc. Die wc's zijn ook vaak uniseks...

Extra kosten ja. Wc's zijn vaak gescheiden van elkaar, dus 3 vrouwenwc's tegenover 3 mannenwc's. Dan is er geen mogelijkheid om een poppetje weg te halen, of je wil van alle vrouwen of mannenwc's een unisekswc maken of er moet een wc bijgebouwd worden...
pi_149014359
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:
En dat naar een gewone wc gaan is voor een transgender niet zo logish. Moet je gaan naar hoe je eruit ziet of gaan naar waar je mee plast? In beide gevallen kun je voor problemen komen te staan.
Hoe je je voelt. Men kan niet verwachten dat er voor een zeer kleine groep in elke horecagelegenheid, bioscoop, station, trein, wat dan ook, extra wc's worden gemaakt.
pi_149014455
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bij pompstations moet je vaak een sleutel vragen ja, maar daar hoeft het niet slechts voor de gehandicaptenwc en is er één sleutel voor de wc. Die wc's zijn ook vaak uniseks...

Extra kosten ja. Wc's zijn vaak gescheiden van elkaar, dus 3 vrouwenwc's tegenover 3 mannenwc's. Dan is er geen mogelijkheid om een poppetje weg te halen, of je wil van alle vrouwen of mannenwc's een unisekswc maken of er moet een wc bijgebouwd worden...
De meeste pompstations die ik ken hebben gescheiden wc´s, maar dat kan natuurlijk per bedrijf verschillen. Maar het gaat niet specifiek om pompstations, ik noemde alleen wat voorbeelden waar je een sleutel moet halen.

Je kunt er een poppetje bijplakken aan de buitenkanten dan heb je zes wc´s en dan op de aparte deuren als je eenmaal binnen b van de 3 deuren 1 beplakken met unisex plaatje of zonder en 2 met mannetje of vrouwtje...
Als je een beetje creatief bent met je poppetjes plakken hoef je niks te verbouwen hoor.
pi_149014464
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:22 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het was maar een gooi....
Verder staat er toch duidelijk dat ik zelf voor de mogelijkheid van gescheiden wc´s en kleedhokjes ben, met daarnaast unisex.... zodat men kan kiezen en niet gedwongen wordt tot het een of het ander?
Het heeft geen enkele meerwaarde voor normale mensen. Voor mensen met een vreemd fetish wel maar gelukkig is dat nog een taboo.
Volgende keer beter.
Gr. Gr.
- Henry de Jouvenel
pi_149014560
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:32 schreef Alentejana het volgende:

[..]

De meeste pompstations die ik ken hebben gescheiden wc´s, maar dat kan natuurlijk per bedrijf verschillen. Maar het gaat niet specifiek om pompstations, ik noemde alleen wat voorbeelden waar je een sleutel moet halen.

Je kunt er een poppetje bijplakken aan de buitenkanten dan heb je zes wc´s en dan op de aparte deuren als je eenmaal binnen b van de 3 deuren 1 beplakken met unisex plaatje of zonder en 2 met mannetje of vrouwtje...
Als je een beetje creatief bent met je poppetjes plakken hoef je niks te verbouwen hoor.
Leuk, sta je daar te pissen bij een urinoir, komen er groepjes vrouwen langsgelopen :') Nee, ik ben voor keuze maar dit vind ik veel te ver gaan. Veel te ver.
pi_149014648
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe je je voelt. Men kan niet verwachten dat er voor een zeer kleine groep in elke horecagelegenheid, bioscoop, station, trein, wat dan ook, extra wc's worden gemaakt.
Hoe je je voelt werkt dus niet als een wc bitch gaat bepalen dat je er niet inkomt omdat je te manlijk of vrouwlijk bent of je wordt uitgelachen bv.

Maar ik wil je graag aanbieden om het eens te proberen om je als vrouw te kleden en te kijken welke wc je zelf liever kiest en hoe anderen reageren.
Want travestieten stuiten op hetzelfde probleem. Die zijn soms echt niet welkom bij de dames, maar ook niet bij de heren. moet dan dus of brutal zijn, of geluk hebben dat er geen toiletjuffrouw is en niemand anders in het gebouwtje.

En nogmaals ik vraag niet om extra wc´s maar gewoon om wat creatiever om te gaan met poppetjes plakken.
Ik snap dat men hier en daar aan regels vast zit en daar is het lastiger (maar die hebben eigenlijk altijd wel een invaliden wc), maar sowieso als men nieuw gaat bouwen is het wel iets waar men zich over zou kúnnen buigen.
pi_149014651
Of we houden er gewoon mee op om bij het minste of geringste allerlei aanpassingen te maken voor de onbenulligheden van de zoveelste marginale groep mensen onder het mom van keuzevrijheid.

Waarom overal weer zo'n probleem van maken. Is dat in tegenwoordig of zo?

En mocht je dan toevallig transseksueel zijn, dan kies je toch gewoon een toilet en ga je daar pissen. Ik mag namelijk hopen dat het transseksuelen niet zo heel erg veel kan schelen wat andere, mogelijk bekrompen, mensen van ze denken. Dan wordt het waarschijnlijk erg lastig om je nog in het openbaar te begeven.
pi_149014770
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Leuk, sta je daar te pissen bij een urinoir, komen er groepjes vrouwen langsgelopen :') Nee, ik ben voor keuze maar dit vind ik veel te ver gaan. Veel te ver.
Vrouwen zullen over het algemeen niet kiezen om ergens binnen te gaan waar kerels staan te zeiken omdat die erger stinken, op 1 deur duidelijk staat dat er alleen urioirs achter hangen, blijven ze daar wel weg, en bovendien sta je er toch met je rug naar toe?Jij hebt ogen in je nek zodat je ziet wie er achter je langs gaat? En er is ook nog een mogelijkheid om hokjes zo te hebben dat men niet langs urinoirs hoeft...
pi_149014864
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Vrouwen zullen over het algemeen niet kiezen om ergens binnen te gaan waar kerels staan te zeiken omdat die erger stinken, op 1 deur duidelijk staat dat er alleen urioirs achter hangen, blijven ze daar wel weg, en bovendien sta je er toch met je rug naar toe?Jij hebt ogen in je nek zodat je ziet wie er achter je langs gaat? En er is ook nog een mogelijkheid om hokjes zo te hebben dat men niet langs urinoirs hoeft...
Ik heb nog nooit een wcruimte gezien met alleen maar urinoirs. En hoezo stinken mannen erger? :') Sorry, maar dat is echt een triest argument...
pi_149014939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:38 schreef probeer het volgende:
Of we houden er gewoon mee op om bij het minste of geringste allerlei aanpassingen te maken voor de onbenulligheden van de zoveelste marginale groep mensen onder het mom van keuzevrijheid.

Waarom overal weer zo'n probleem van maken. Is dat in tegenwoordig of zo?

En mocht je dan toevallig transseksueel zijn, dan kies je toch gewoon een toilet en ga je daar pissen. Ik mag namelijk hopen dat het transseksuelen niet zo heel erg veel kan schelen wat andere, mogelijk bekrompen, mensen van ze denken. Dan wordt het waarschijnlijk erg lastig om je nog in het openbaar te begeven.
Het gaat niet om wat men denkt het gaat om werkelijk gewoon de WC uitgezet worden, of in elkaar geslagen.De transgender is verder ook bijzaak daar hoeft iets niet speciaal op ingericht, je kunt gewoon naar het invaliden toilet, maar unisex WC´s is gewoon handiger voor snellere doorstroming.
En helemaal als het gaat om een unit waar maar 1 wc is staat een een wasbak maakt het natuurlijk geen hol uit of daar een man of een vrouw zit, want die wordt niet gezien door een ander. Waarom daar dan nog een poppetje op de deur plakken en niet gewoon "WC?" Je doet thuis toch ook niet aan gescheiden wc´s?
pi_149014974
quote:
maar unisex WC´s is gewoon handiger voor snellere doorstroming.
Nee, dat is het niet. Dat is een argument dat je blijft herhalen maar niet onderbouwt... vrouwen gaan naar mannenwc's als de rij te lang is bij ze.
pi_149014996
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Dat is een argument dat je blijft herhalen maar niet onderbouwt... vrouwen gaan naar mannenwc's als de rij te lang is bij ze.
Dat zie ik echt nooit gebeuren.
pi_149015034
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:46 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat men denkt het gaat om werkelijk gewoon de WC uitgezet worden, of in elkaar geslagen.De transgender is verder ook bijzaak daar hoeft iets niet speciaal op ingericht, je kunt gewoon naar het invaliden toilet, maar unisex WC´s is gewoon handiger voor snellere doorstroming.
En helemaal als het gaat om een unit waar maar 1 wc is staat een een wasbak maakt het natuurlijk geen hol uit of daar een man of een vrouw zit, want die wordt niet gezien door een ander. Waarom daar dan nog een poppetje op de deur plakken en niet gewoon "WC?" Je doet thuis toch ook niet aan gescheiden wc´s?
En is het aanpassen van alle toilet en omkleed ruimten dan niet gewoon symptoombestrijding, puur en alleen om werkelijk niemand voor het hoofd te stoten (wat überhaupt al nooit gaat lukken, maar goed) ??

Ik bedoel .. als dat gebeurt lijkt me dat het echte probleem niet is welk geslacht het poppetje op het bordje op de wc-deur heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 24-01-2015 17:55:57 ]
pi_149015039
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oké.
pi_149015049
Het is algemeen bekend dat de vrouwenwc-s veruit het goorst zijn.

Sowieso is dat al een reden om de boel gescheiden te houden.
pi_149015162
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:49 schreef Deckard het volgende:
Het is algemeen bekend dat de vrouwenwc-s veruit het goorst zijn.

Sowieso is dat al een reden om de boel gescheiden te houden.
Erg opportunistisch.
pi_149015163
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik zie tegenwoordig soms zelfs het omgekeerde gebeuren.

Op de tweede verdieping van Tivoli Vredenburg zijn twee toiletblokken naast elkaar. Mannen en vrouwen. Maar bij de mannen hangen geen urinoirs en zijn er minder toiletten, waardoor de rij vaak een stuk langer is. Naar mate het later op de avond raakt, men meer drinkt en minder 'fucks geeft', zijn er dan uiteindelijk ook altijd wel een paar kerels die denken 'ik ga hier niet op wachten', daad bij woord voegen en een hokje bij het vrouwentoilet in schieten. Speelt waarschijnlijk wel mee dat de 2 toiletruimtes allebei een open deur hebben en je dus makkelijker kan zien of dat 'kan'.
pi_149015191
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een wcruimte gezien met alleen maar urinoirs. En hoezo stinken mannen erger? :') Sorry, maar dat is echt een triest argument...
Mannenpis stinkt erger. Mannen kunnen heerlijk ruiken en ook heerlijk stinken hoor, niks mis mee.
Maar vraag willekeurige vrouwen maar wat ze vinden van urinoirs, je hoeft het niet van mij aan te nemen,ik ben tenslotte geen "echte" vrouw.
Als ze er niks te zoeken hebben, zullen ze er niet heen gaan.

Nee er is niet vaak een ruimte met alleen urinoirs (hoewel er op festivals wel degelijk pisbakken en pispalen zijn)er is vaak een rij uninioirs en 1 (of meer) hokje (s). Ze kunnen de hokjes een aparte ingang geven. Dat is echt geen enorme uitgave.

Er zijn echt wel mogelijkheden te bedenken zonder dat je nou wc´s bij gaat bouwen. En anders blijf je gewoon van de heren en doe je bij de dames 1 unisex.

Maar eh, er kunnen nu wel groepjes homos voorbij komen die je kont staan te keuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 24-01-2015 18:11:40 ]
pi_149015250
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:53 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Mannenpis stinkt erger. Mannen kunnen heerlijk ruiken en ook heerlijk stinken hoor, niks mis mee.
Maar vraag willekeurige vrouwen maar wat ze vinden van urinoirs, je hoeft het nie van mij aan te nemen,ik ben tenslotte geen "echte" vrouw.
Als ze er niks te zoeken hebben, zullen ze er niet heen gaan.

Nee er is niet vaak een ruimte met alleen urinoirs (hoewel er op festivals wel degelijk pisbakken en pispalen zijn)er is vaak een rij uninioirs en 1 (of meer) hokje (s). Ze kunnen de hokjes een aparte ingang geven. Dat is echt geen enorme uitgave.

Er zijn echt wel mogelijkheden te bedenken zonder dat je nou wc´s bij gaat bouwen. En anders blijf je gewoon van de heren en doe je bij de dames 1 unisex.

Maar eh, er kunnen nu wel groepjes homos voorbij komen die je kont staan te keuren.
Hoezo ben jij geen echte vrouw? Dat je eerst een man was boeit toch niet? :')
Je gaat er steeds andere voorbeelden bij halen, ik kan hier niets mee, sorry.
Dat van die homo's is laag. Sorry hoor :')_!
pi_149015422
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jup. Gezeik in de marge, mbv de meest verdraaide 'what if' voorbeelden. Waarbij ik me serieus begin af te vragen wat de achterliggende motivatie is. Gaat het nou serieus om die wc, of is het meer het willen halen van je gelijk, want iedereen is immers gelijkwaardig en je recht moet en zal je nou eenmaal afdwingen en er gebruik van maken, zelfs als het er helemaal niet zo veel toe doet.

Daarbij lijkt het echte probleem te zijn dat er dus idioten zijn die agressie vertonen wanneer ze het niet eens zijn met de toiletkeuze van een transseksueel of transgender oid. Doe dáár dan wat aan, en gooi mensen die zich niet kunnen gedragen er linea recta uit, ipv de hele boel verbouwen om werkelijk iedereen tevreden proberen te houden.
pi_149015448
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Veel wel, maar niet iedereen durft dat, zeker niet als je het hebt over oudere mensen.
Dat is hetzelfde als met de invaliden WC, dat is feitelijk gewoon al een unisex wc die gewoon is aangepast maar een valide mag daar ook best op, maar men doet het niet snel.

En hé, ik zit hier niet om te verdedigen dat er iets zou moeten hoor. Maar het is wel een aantrekkelijk idee gewoon om unisex WC´ s en kleedhokken erbij te hebben. Ik zie de bezwaren niet.

Overigens moet ik ineens denken aan een vriendin van me die ging duiken met vrienden. Dan ga je dus ook naakt in zo´n duikpak. Die stonden zich gewoon bij elkaar op straat om te kleden, bij gebrek aan een kleedhok. Niemand die keek en al helemaal niet naar elkaar.
pi_149015651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:46 schreef Alentejana het volgende:
maar unisex WC´s is gewoon handiger voor snellere doorstroming.
Aha! daar komt de aap uit de mauw. Mevrouw vind het oneerlijk dat mannen geen rij hebben en wil uniseks wc's zodat ze nog maarde helft van de tijd hoeft te wachten.
pi_149015698
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:49 schreef probeer het volgende:

[..]

En is het aanpassen van alle toilet en omkleed ruimten dan niet gewoon symptoombestrijding, puur en alleen om werkelijk niemand voor het hoofd te stoten (wat überhaupt al nooit gaat lukken, maar goed) ??

Ik bedoel .. als dat gebeurt lijkt me dat het echte probleem niet is welk geslacht het poppetje op het bordje op de wc-deur heeft.
Jawel, want die agressief regaren vinden dat ze in hun recht staan omdat ze feitelijk territorium verdedigen.
En los van dat feit zijn er dus ook toiletjuffrouwen die gewoon op uiterlijk scheiden en dan kun je dus ook in de kant komen waar je je niet thuis voelt.

En als je het hebt over dat je apart moet kunnen omdat je het niet prettig vind dat er eentje van het andere geslacht bij komt, dan moet je ook dat argument doortrekken voor de trangender die dus gedwongen wordt tussen het voor hem of haar andere geslacht te moeten zitten. Dan heeft iedereen recht op privacy.

Zelf kan ik nog op een emmer midden in de huiskamer als het moet hoor, ik neem het nu even op voor die het echt een dingetje vinden.

Gezamelijke kleedhokken zijn nog meer een probleem, maar een unisex hok lost dat niet op, individuele hokjes wel.

Computer gaat weer eens raar doen, dus ik stop even.
pi_149016026
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ik was niet eerst een man. Ik ben een non-op transman, oftwel geboren met een vagina, nog steeds vrouw aan de buitenkant, want nooit lichamelijk aangepast maar identificeer me met het manlijke geslacht,

Waarom is het laag van die homos? Er is geen verschil of een homo of een vrouw je komt staat te keuren als je staat te pissen. Ik zou daar dus niet zo op letten,wie er achter me langs loopt.
pi_149016184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Jup. Gezeik in de marge, mbv de meest verdraaide 'what if' voorbeelden. Waarbij ik me serieus begin af te vragen wat de achterliggende motivatie is. Gaat het nou serieus om die wc, of is het meer het willen halen van je gelijk,
Welk gelijk dan? Ik sta voor keuze van én gescheiden én unisex, meer niet. Ik zeg nergens dat ik vind dat men het moet verplichten ofzo. Ik ben zelf dik tevreden met invaliden toiletten.Maar ik zie gewoon ook geen bezwaar unisex toiletten. Dat heeft toch niks met gelijkhalen te maken?

Maar ik moet echt stoppen computer maakt er een potje van.
pi_149016201
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:09 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Aha! daar komt de aap uit de mauw. Mevrouw vind het oneerlijk dat mannen geen rij hebben en wil uniseks wc's zodat ze nog maarde helft van de tijd hoeft te wachten.
IEDEREEN wil korter wachten.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:31:43 #44
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149016314
Nee hoor! :')

Ik zou mij erg onprettig voelen bij gedeelde wc's of gedeelde kleedkamers.
Als er niets anders is dan heb ik er geen issue mee zoals bij pompstations.
Maar zeker puber jongers en bepaalde andere types zie ik liever niet in de wc's en kleedhokjes.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_149016365
Ik weet het trouwens niet zeker maar volgens mij is horeca gewoon verplicht bij meer dan X vierkante meter een gescheiden wc te hebben voor mannen en vrouwen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:37:46 #46
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149016465
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:31 schreef Moppert het volgende:
Nee hoor! :')

Ik zou mij erg onprettig voelen bij gedeelde wc's of gedeelde kleedkamers.
Als er niets anders is dan heb ik er geen issue mee zoals bij pompstations.
Maar zeker puber jongers en bepaalde andere types zie ik liever niet in de wc's en kleedhokjes.
Want? Bang dat ze je gaan uitlachen om je bochel of zo?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:41:57 #47
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_149016571
Ja en mijn 15 tepels :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_149016936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:22 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, ik was niet eerst een man. Ik ben een non-op transman, oftwel geboren met een vagina, nog steeds vrouw aan de buitenkant, want nooit lichamelijk aangepast maar identificeer me met het manlijke geslacht,

Waarom is het laag van die homos? Er is geen verschil of een homo of een vrouw je komt staat te keuren als je staat te pissen. Ik zou daar dus niet zo op letten,wie er achter me langs loopt.
Het is niet het gevoel dat ik gekeurd wordt hoor. Maar als je geen man bent is dat gewoon niet uit te leggen.

Al die termen, ik word er warrig van :P Volgens mij zegt het veel dat jij op je profiel van Fok! jezelf een vrouw noemt... Hier heb je de keuze je te identificeren met hoe je je voelt en daar maak je ook geen gebruik van.
pi_149016965
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

IEDEREEN wil korter wachten.
Bij mannen WC's zijn (bijna) nooit rijen.
pi_149017027
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:55 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Bij mannen WC's zijn (bijna) nooit rijen.
Als vrouwen gewoon hun ding doen en weggaan...

pi_149017069
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als vrouwen gewoon hun ding doen en weggaan...

[ afbeelding ]
+ Urinoirs nemen minder ruimte in.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:45:06 #52
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_149020817
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef Alentejana het volgende:

naar het toilet gaan.

Als je mannen- en vrouwen toiletten zou gaan combineren, kunnen mannen voortaan ook een nummertje trekken en in de rij gaan staan voordat ze naar de wc kunnen. Daar pas ik voor :{w
pi_149022249
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:53 schreef bijdehand het volgende:

Hier heb je de keuze je te identificeren met hoe je je voelt en daar maak je ook geen gebruik van.
Nee, omdat het eerlijk gezegd niet in me op is gekomen iets anders in te vullen dan wat ik normaal papieren in moet vullen (en veranderen gaat niet).
Ik ben ook pas vrij recent weer volop met mijn gender identiteit bezig, ik heb het lang laten rusten.

Ik moet trouwens even benadrukken dat de OP niet oorspronkelijk van mij is! Ik ben niet degene die het eerste topic gestart is.
pi_149023164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:20 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee, omdat het eerlijk gezegd niet in me op is gekomen iets anders in te vullen dan wat ik normaal papieren in moet vullen (en veranderen gaat niet).
Ik ben ook pas vrij recent weer volop met mijn gender identiteit bezig, ik heb het lang laten rusten.

Ik moet trouwens even benadrukken dat de OP niet oorspronkelijk van mij is! Ik ben niet degene die het eerste topic gestart is.
Waarom gaat veranderen niet?

Offtopic: Vraag me ook af hoe het kan dat je je niet met je gender identiteit bezig bent. Lijkt me dat je zoiets toch elk moment van de dag voelt?
pi_149023682
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom gaat veranderen niet?

Offtopic: Vraag me ook af hoe het kan dat je je niet met je gender identiteit bezig bent. Lijkt me dat je zoiets toch elk moment van de dag voelt?
Je geslacht veranderen in je profiel lukt niet achteraf, probeer het maar.

Ik heb me aangepast aan het lichaam zeg maar. Weg van de minste weerstand. Daar kon ik mee leven. Maar de laatste jaren heb ik er steeds minder vrede mee.
Ik ben wel bereid om overal uitgebreider op in te gaan, want het lijkt oprechte belangstelling, maar dan wel via pm, want ik ben niet het onderwerp.
pi_149024195
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:51 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je geslacht veranderen in je profiel lukt niet achteraf, probeer het maar.

Ik heb me aangepast aan het lichaam zeg maar. Weg van de minste weerstand. Daar kon ik mee leven. Maar de laatste jaren heb ik er steeds minder vrede mee.
Ik ben wel bereid om overal uitgebreider op in te gaan, want het lijkt oprechte belangstelling, maar dan wel via pm, want ik ben niet het onderwerp.
Net gedaan :@

En nee, dat snap ik. Daarom typte ik al offtopic :9
pi_149024404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:58 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

+ Urinoirs nemen minder ruimte in.
Tja, maar mannen moeten ook wel eens kakken.
Maar meidjen brengen idd gemiddeld meer tijd door omdat ze ook gaan zitten opmaken en oksels uitwassen en tampons verwisselen enzo.

overigens kunnen ze ook gebruik maken van een urinoir, met een hulpmiddel, maar mannen vindne het niet leuk als er een vrouw bij komt staan.

Kortom er is nog best gène en daarom is alles over het algemeen nog steeds gescheiden als er meerdere tegelijk het toiletgebouw in kunnen.
pi_149024497
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:12 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Tja, maar mannen moeten ook wel eens kakken.
Maar meidjen brengen idd gemiddeld meer tijd door omdat ze ook gaan zitten opmaken en oksels uitwassen en tampons verwisselen enzo.

overigens kunnen ze ook gebruik maken van een urinoir, met een hulpmiddel, maar mannen vindne het niet leuk als er een vrouw bij komt staan.

Kortom er is nog best gène en daarom is alles over het algemeen nog steeds gescheiden als er meerdere tegelijk het toiletgebouw in kunnen.
Ik ken geen een vrouw die die hulpmiddelen fijn vindt, en ik heb t toch aan best veel vrouwen gevraagd.
Dat opmaken en oksels wassen willen vrouwen toch ook niet doen waar mannen bij zijn?? Laat staan maandverband verwisselen...
pi_149027467
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ken geen een vrouw die die hulpmiddelen fijn vindt, en ik heb t toch aan best veel vrouwen gevraagd.
Dat opmaken en oksels wassen willen vrouwen toch ook niet doen waar mannen bij zijn?? Laat staan maandverband verwisselen...
Dat maandverband wisselen doen ze toch wel in de hokjes zelf neem ik aan?
pi_149028294
quote:
11s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat maandverband wisselen doen ze toch wel in de hokjes zelf neem ik aan?
Sommige dingen zijn wel te horen hoor.
  maandag 26 januari 2015 @ 07:22:07 #61
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_149064434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:38 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hoe je je voelt werkt dus niet als een wc bitch gaat bepalen dat je er niet inkomt omdat je te manlijk of vrouwlijk bent of je wordt uitgelachen bv.

Maar ik wil je graag aanbieden om het eens te proberen om je als vrouw te kleden en te kijken welke wc je zelf liever kiest en hoe anderen reageren.
Want travestieten stuiten op hetzelfde probleem. Die zijn soms echt niet welkom bij de dames, maar ook niet bij de heren. moet dan dus of brutal zijn, of geluk hebben dat er geen toiletjuffrouw is en niemand anders in het gebouwtje.

En nogmaals ik vraag niet om extra wc´s maar gewoon om wat creatiever om te gaan met poppetjes plakken.
Ik snap dat men hier en daar aan regels vast zit en daar is het lastiger (maar die hebben eigenlijk altijd wel een invaliden wc), maar sowieso als men nieuw gaat bouwen is het wel iets waar men zich over zou kúnnen buigen.
als ik dit zo lees, is het probleem vooral hoe mensen er mee omgaan. Niet de fysieke wc's. Het lijkt me veel goedkoper toiletjuffrouwen hier in voor te lichten, dan tig wc erbij bouwen of zorgen dat iedereen een lastige keus moet maken.
Als iedereen het zou accepteren, zou de keus van wc helemaal niet meer zo moeilijk zijn,
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_149066530
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:22 schreef Angst het volgende:

[..]

als ik dit zo lees, is het probleem vooral hoe mensen er mee omgaan. Niet de fysieke wc's. Het lijkt me veel goedkoper toiletjuffrouwen hier in voor te lichten, dan tig wc erbij bouwen of zorgen dat iedereen een lastige keus moet maken.
Als iedereen het zou accepteren, zou de keus van wc helemaal niet meer zo moeilijk zijn,
Dat gaat dan wel alleen op voor trangenders en op zich zou het inderdaad al een hele vooruitgang zijn als men andere mensen zelf laten bepalen naar welke WC ze willen ook al zien ze er niet helemaal conform de norm uit.
Maar aan transfobie van andere wc gebruikers doe je niet zo veel.

Voor minder rijen zou gemengd ook makkelijk zijn. Geen extra wc´s, gewoon geen poppetjes meer op de deuren of een aantal daarvan. Ik snap de bezwaren TEGEN unisex wc´s niet zo.

Plus, als men wel invalide wc´s kan maken op last van de overheid en allerlei wetjes, waarom kunnen er dan niet unisex wc´s maken? Het kan op z´n minst overwogen worden bij nieuwe projecten.

In huizen zijn wc´s toch ook unisex?
pi_149069007
Ik zat er nog eens over na te denken. In de tijd dat ik nog veel uitging en erg met het andere geslacht bezig was, zag ik de WC's ook wel als een soort van "retraite". Daar kon je het dan lekker uitgebreid en ongestoord met je vriendinnen over die "ene leuke jongen" hebben en vervolgens je hele voorkomen nog eens tiendubbel controleren (en één en ander bijwerken indien nodig). :') Zou het toentertijd toch niet zo leuk hebben gevonden als je "die ene jongen" dan elk moment in de WC's had kunnen tegenkomen... :P

Ja, sneu verhaal :D , maar de kern is (en dat blijkt ook best een beetje uit de reacties in dit topic vind ik) is dat velen (zowel man als vrouw denk ik) het huidige concept eigenlijk wel prettig vinden. Voor transgenders ligt dat anders (begrijp ik ook volkomen :* ), maar dat is en blijft nou éénmaal een hele kleine groep.
Tails tell tales
pi_149072268
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:00 schreef Forbry het volgende:
Ik zat er nog eens over na te denken. In de tijd dat ik nog veel uitging en erg met het andere geslacht bezig was, zag ik de WC's ook wel als een soort van "retraite". Daar kon je het dan lekker uitgebreid en ongestoord met je vriendinnen over die "ene leuke jongen" hebben en vervolgens je hele voorkomen nog eens tiendubbel controleren (en één en ander bijwerken indien nodig). :') Zou het toentertijd toch niet zo leuk hebben gevonden als je "die ene jongen" dan elk moment in de WC's had kunnen tegenkomen... :P

Ja, sneu verhaal :D , maar de kern is (en dat blijkt ook best een beetje uit de reacties in dit topic vind ik) is dat velen (zowel man als vrouw denk ik) het huidige concept eigenlijk wel prettig vinden. Voor transgenders ligt dat anders (begrijp ik ook volkomen :* ), maar dat is en blijft nou éénmaal een hele kleine groep.
Het zijn wel alleen de vrouwen die het daarvoor gebruiken. Dan zou je ook dames plus unisex wc´s kunnen hebben. Of een aparte "powderroom" want dat heeft niets meer met je behoefte doen te maken.
pi_149072320
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het zijn wel alleen de vrouwen die het daarvoor gebruiken. Dan zou je ook dames plus unisex wc´s kunnen hebben. Of een aparte "powderroom" want dat heeft niets meer met je behoefte doen te maken.
Mijn punt is vooral dat de meesten het wel best vinden zo. Daarmee wordt de kans dat er iets aan zal worden gedaan automatisch kleiner.

Vrouwen kunnen ongestoord ouwehoeren en tutten. Mannen hebben het lekker rustig en hoeven niet lang in de rij te staan.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')