abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149095524
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

huh? Haha, volgens mij ben je nogal in de war. En nee, geen problemen, dank je.
Nee ik ook niet :-) enfin, ben benieuwd naar je mening over hetgeen hier de afgelopen dagen is besproken
  dinsdag 27 januari 2015 @ 02:57:43 #252
430880 mig72
De Professional
pi_149095529
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hiermee zet je jezelf dus volledig voor lul.

BNW, en NWS ook, onwaardig.
Hij heeft anders, tot nu toe, als enige, de meest aanneembaar, en onderbouwde stelling geponeerd. Niemand anders kwam daar in de buurt. Dus ook het meest waarschijnlijke.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 02:58:49 #253
430880 mig72
De Professional
pi_149095533
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een wapenhandelaar kan ook op een terras in Weert kapodtgeschoten worden, kom nou, mig.

Panama is gevaarlijker dan Nederland, natuurlijk, maar mensen gaan met gemak op vakantie naar Turkije, Egypte, Thailand en Indonesie, maar Panama en Colombia zijn reuze eng en levensgevaarlijk.

:')
Wat ik hiermee wilde zeggen natuurlijk, is dat dit bewijs van is, dat er zeer veel criminele bendes rondlopen in die landen en dat ze op een gegeven moment toeslaan is zeker niet ondenkbaar. Ook wat betreft het geval van L&K dus en hun mogelijk noodlot in de jungle.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 03:00:42 #254
430880 mig72
De Professional
pi_149095538
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mee eens, top dat el Mata er weer is en ben blij met zijn input, staat anders in het leven, is even oud. Zorgt voor bij mij voor frisse blik
dan zijn we alledrie even oud. :D

Drie musketeers/amigo's
pi_149095541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:58 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat ik hiermee wilde zeggen natuurlijk, is dat dit bewijs van is, dat er zeer veel criminele bendes rondlopen in die landen en dat ze op een gegeven moment toeslaan is zeker niet ondenkbaar. Ook wat betreft het geval van L&K dus en hun mogelijk noodlot in de jungle.
We zullen het wel zien, mig.

Vanaf de zolderkamer ziet de wereld er soms enger uit dan hij is...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149095551
Een idee om hier een reactie te plaatsen voor het goede werk dat zij leveren.
http://www.reddingshonden.nl/inzetten/375/zoektocht_in_panama
pi_149095790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als het klopt dat er zowel met de telefoon als met de camera achteraf gekloot kan worden en wij kijken naar data die helemaal niet hoeft te kloppen dan is mn scenario denk ik waterdicht.
Maar ook een waterdicht scenario kan 100% fout zijn.
Tijdje dit topic niet gevolgd. Heb je een link naar je nieuwste scenario?
pi_149095792
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:42 schreef El_Matador het volgende:
Allen die niet meewillen en wel willen bijdragen doen er beter aan het topic goed door te lezen, afkortingen te onthouden en misschien op een andere manier bijdragen aan de plannen dan wel uitvoering van de eerste FOK!expeditie in den vreemde.

Maar och, wat weet ik ervan. Ik zit straks een beetje aan het zwembad in Boquete, biertje d'rbij. :7
Wanneer ga je?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 07:56:38 #259
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149096150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 06:31 schreef kuil het volgende:

[..]

Wanneer ga je?
Wanneer het ons (Mata, MeloD, mij) uitkomt :)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149096511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik las vandaag of gisteren dat Sjaak B, Nederlander, neergeschoten werd, in een restaurant in Panama. Uit het niets en in koelen bloede.
"uit het niets..." .... serieus?

De man is / was volgens MSM al jaren een bekende van de Nederlandse politie en staat te boek als
wapenhandelaar. In Nederland speelt momenteel het Passageproces. S.B. heeft eerder 8 jaar gezeten voor een schietpartij in een cafe in Badhoevedorp, met 1 dode en 1 zwaargewonde tgv.
Heeft naar het OM denkt wapens geleverd in de NL onderwereld aan zg. 'hitman'. Aan mensen dus die moorden op bestelling, en in koelen bloede mensen doodschieten. Wapenbezit en wapenhandel.

Alle mogelijke getuigen in die Passage zaak worden momenteel 'opgeruimd', in Istanbul en nu in Panama-stad, ihkv. 'wie praat, die gaat' (oftewel, doden praten niet, red.)

bronnen:

http://www.nu.nl/binnenla(...)nde-van-politie.html

http://www.nu.nl/buitenla(...)rdachte-sjaak-b.html

Een oud gezegde uit de bijbel luidt: "wie met het zwaard omgaat, zal door het zwaard vergaan".
Matteus 26:52.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 27-01-2015 09:27:59 ]
pi_149098267
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:38 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

"uit het niets..." .... serieus?

De man is / was volgens MSM al jaren een bekende van de Nederlandse politie en staat te boek als
wapenhandelaar. In Nederland speelt momenteel het Passageproces. S.B. heeft eerder 8 jaar gezeten voor een schietpartij in een cafe in Badhoevedorp, met 1 dode en 1 zwaargewonde tgv.
Heeft naar het OM denkt wapens geleverd in de NL onderwereld aan zg. 'hitman'. Aan mensen dus die moorden op bestelling, en in koelen bloede mensen doodschieten. Wapenbezit en wapenhandel.

Alle mogelijke getuigen in die Passage zaak worden momenteel 'opgeruimd', in Istanbul en nu in Panama-stad, ihkv. 'wie praat, die gaat' (oftewel, doden praten niet, red.)

bronnen:

http://www.nu.nl/binnenla(...)nde-van-politie.html

http://www.nu.nl/buitenla(...)rdachte-sjaak-b.html

Een oud gezegde uit de bijbel luidt: "wie met het zwaard omgaat, zal door het zwaard vergaan".

Mooi, het is goed om de Bijbel eens te laten spreken.
pi_149101043

[ Bericht 100% gewijzigd door JustinCase op 27-01-2015 13:03:50 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:31:12 #263
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149102741
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:38 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Eens met Mattheüs (niet met de vertaling: 'mes' is beter imo). In zekere zin is zo'n liquidatie een probleem dat zichzelf oplost.
Het heeft niets met Panama te maken. Hij had overal neergeschoten kunnen worden. Het land wordt er niet minder veilig van.
pi_149106435
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Eens met Mattheüs (niet met de vertaling: 'mes' is beter imo). In zekere zin is zo'n liquidatie een probleem dat zichzelf oplost.
Het heeft niets met Panama te maken. Hij had overal neergeschoten kunnen worden. Het land wordt er niet minder veilig van.
Ja, we kunnen kiezen uit dolk, mes, zwaard, sabel, scheermes, schaar.
pi_149106637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, we kunnen kiezen uit dolk, mes, zwaard, sabel, scheermes, schaar.

Of gaat het niet meer om (de) Panama (trip), maar is het nu een bijbelleestopic geworden? :o
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 27 januari 2015 @ 15:44:46 #266
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149107313
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Of gaat het niet meer om (de) Panama (trip), maar is het nu een bijbelleestopic geworden? :o
Nee, dan haak ik af :{w
Voor de situatie is het een passend citaat, ongeacht waar het vandaan komt: Sjaak zat in de wapenhandel en is nu zelf de sjaak. Dat is het risico van zijn beroepskeuze.
pi_149107543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:57 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hij heeft anders, tot nu toe, als enige, de meest aanneembaar, en onderbouwde stelling geponeerd. Niemand anders kwam daar in de buurt. Dus ook het meest waarschijnlijke.
Welke stelling bedoel je?
pi_149108016
Even nog eens over dit bericht uit het AD van 12 april waarin melding wordt gemaakt van de vondst met afval VIER dagen daarvoor zou zijn achtergelaten(8april) op ongeveer 1,5 uur lopen van de wandelroute die de twee Nederlanders van plan waren te gaan lopen.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml
Volgens het bel schema in de OP heeft Sinaproc vanaf 7 april gezocht en overnacht in de bossen en dat zal dan ook aan de Bocas kant zijn geweest. Het Pata de Macho trail zoals te zien is op de zoekkaarten van Sinaproc..
foto's zijn gemaakt in de nacht van 7 op 8 april.

Er is nog een bron die het uit eerste hand heeft.
" zegt de coördinator van de reddingsdienst tegen RTL Nieuws-correspondent Sandra Korstjens.
Het zou gaan om rode of blonde haren, haarkleuren die ongebruikelijk zijn in Panama. De spullen werden donderdag gevonden op ongeveer 1,5 uur lopen van het Pianistapad"
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-kris-haren-gevonden
Later werd gezegd dat het afval was achtergelaten door het reddingsteam zelf en de rode haren op mysterieuze wijze verdwenen.Ik begin nu toch weer te twijfelen of dit niet onder de mat geschoven wordt. Want waar is dat precies gevonden? Er staat dat ze er al eerder hebben gezocht maar niets hebben gevonden toen. Toch raar dat er zelfs door de coördinator van Sinaproc gesproken wordt over rood blonde haren.
pi_149108902
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, dan haak ik af :{w
Voor de situatie is het een passend citaat, ongeacht waar het vandaan komt: Sjaak zat in de wapenhandel en is nu zelf de sjaak. Dat is het risico van zijn beroepskeuze.
Sure, citaten zijn mooi.

Een terras in Oud-Zuid kan gevaarlijker zijn dan een nachtje stappen in Panama, maar leg dat de doodsbange zolderkamerNederlander maar eens uit. :')

Maar goed, Toni heeft weer goeie inhoud.

pi_149109171
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:06 schreef ToniB het volgende:

Volgens het bel schema in de OP heeft Sinaproc vanaf 7 april gezocht en overnacht in de bossen en dat zal dan ook aan de Bocas kant zijn geweest. Het Pata de Macho trail zoals te zien is op de zoekkaarten van Sinaproc..

" zegt de coördinator van de reddingsdienst tegen RTL Nieuws-correspondent Sandra Korstjens.
Het zou gaan om rode of blonde haren, haarkleuren die ongebruikelijk zijn in Panama. De spullen werden donderdag gevonden op ongeveer 1,5 uur lopen van het Pianistapad"
Later werd gezegd dat het afval was achtergelaten door het reddingsteam zelf en de rode haren op mysterieuze wijze verdwenen.Ik begin nu toch weer te twijfelen of dit niet onder de mat geschoven wordt. Want waar is dat precies gevonden? Er staat dat ze er al eerder hebben gezocht maar niets hebben gevonden toen. Toch raar dat er zelfs door de coördinator van Sinaproc gesproken wordt over rood blonde haren.
Over de zoektocht van Sinaproc. De kans dat de combinatie van:
• mensen met zaklampen in een gebied waar verder werkelijk geen hont woont
• een nachtelijke tocht (?) met cameraflitsen gedurende 3 (!, of was het 2,5?) uur

louter toevallig in dezelfde nacht plaatsvond, lijkt me nihil.

Het vreemde is dan dus dat:

- Kris in Lisanne noordelijker en topografisch lager waren dan de mensen van Sinaproc (sowieso)
- Stel ze waren bij de monding van de Pata de Macho, bij de 2e en 3e kabelbrug, dus voor het eng smalle en gevaarlijke stuk van de Culebra stroomafwaarts
- Dan zou je denken dat ze bergop en naar het zuiden gelokt zouden worden door die lampen van Sinaproc
- Dan zou je verwachten dat ze die nacht dan wel de volgende dag naar het zuiden zouden lopen, de bewoonde wereld tegemoet
- Dan zou je verwachten dat ze hun rugzak mee zouden nemen, tenslotte zijn alle waardevolle spullen daar puntgaaf in aangetroffen
- Hoe komt die rugzak dan terecht na het Culebra-vormige stuk steile rivier waar de ouders zich ook niet aan waagden (de vermoedelijke rugzakplek)?
- De rugzak is op zijn vroegst op 11 april nog in het bezit geweest van diegene met de iPhone (Kris, Lisanne of een derde partij)
- Dat zijn 3 volle dagen tussen de zaklampen van Sinaproc en de laatste telefoonactiviteit, waarom zijn ze niet naar het zuiden gegaan?

It doesn't add up.

pi_149109759
na 8 dagen en 7 nachten in die Jungle daar moeten ze er net maar de kracht voor hebben gehad om de achtervolging op Sinaproc in te zetten. En als ze de lichten van Sina midden in de nacht opvingen dan konden ze hen niet eens volgen want ze hadden geen zaklamp en geen maan. Sinaproc liep toch juist richting noorden of lijkt dat zo op de kaart? Anyway het is mij ook té toevallig.
pi_149109905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:59 schreef ToniB het volgende:
na 8 dagen en 7 nachten in die Jungle daar moeten ze er net maar de kracht voor hebben gehad om de achtervolging op Sinaproc in te zetten. En als ze de lichten van Sina midden in de nacht opvingen dan konden ze hen niet eens volgen want ze hadden geen zaklamp en geen maan. Sinaproc liep toch juist richting noorden of lijkt dat zo op de kaart? Anyway het is mij ook té toevallig.
Ik dacht dat dat toch "de verklaring" was voor die nachtfoto's? Het NFI stelde toch dat ze mogelijk de aandacht wilde trekken dan wel hun aandacht ergens door getrokken werd?

Sinaproc was in het zuiden, dus daar zouden ze heengelokt moeten zijn. Zelfs in het geval van verwondingen is bergaf richting de middle of nowhere of bergop richting de beschaving echt niet logisch, zeker niet als die hypothese klopt.

Vanaf de rugzakplek kun je de route van Sinaproc niet meer zien, die Culebra is heel smal en het dal steil daar.

Kan die rugzak ongeschonden die paar km van de 3e kabelbrug de Culebra afgedreven zijn? Lijkt me sterk, maar wellicht is een (gewonde) Kris en Lisanne daar "wandelend" nog ongelooflijker.

pi_149110060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:06 schreef ToniB het volgende:
Even nog eens over dit bericht uit het AD van 12 april waarin melding wordt gemaakt van de vondst met afval VIER dagen daarvoor zou zijn achtergelaten(8april) op ongeveer 1,5 uur lopen van de wandelroute die de twee Nederlanders van plan waren te gaan lopen.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml

precies TonyB, goed gezien!! ....

maar de kans dat een Sinaproccer de foto heeft gemaakt, als bewijs dat hij Kris gevonden had, en daarmee naar zijn superieuren is gegaan, voor nadere instructies, en die er weer mee naar B. P. zijn gestapt, en een cover up actie is bevolen, neemt hiermee natuurlijk enorm toe!!

die afstand komt overeen met rond de 2e quebrada lok. dacht ik, anderhalf uur lopen ...

Waren er daarna ook niet opeens "werkzaamheden op of aan het Pianista pad" door de overheid, dacht in mei oid. ?? en toen mocht niemand het P pad op?? Moest Sinaproc soms bloedsporen opruimen?

En kunnen daarom locals de nachtlokatie zogenaamd niet vinden??

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 27-01-2015 17:14:58 ]
pi_149110145
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat toch "de verklaring" was voor die nachtfoto's? Het NFI stelde toch dat ze mogelijk de aandacht wilde trekken dan wel hun aandacht ergens door getrokken werd?

Sinaproc was in het zuiden, dus daar zouden ze heengelokt moeten zijn. Zelfs in het geval van verwondingen is bergaf richting de middle of nowhere of bergop richting de beschaving echt niet logisch, zeker niet als die hypothese klopt.

Vanaf de rugzakplek kun je de route van Sinaproc niet meer zien, die Culebra is heel smal en het dal steil daar.

Kan die rugzak ongeschonden die paar km van de 3e kabelbrug de Culebra afgedreven zijn? Lijkt me sterk, maar wellicht is een (gewonde) Kris en Lisanne daar "wandelend" nog ongelooflijker.
Ja inderdaad daar wil ik naar toe. De aanleiding voor de nachtfoto's waren de zoeklichten van Sinaproc.

Misschien was het onmogelijk richting zuiden te gaan ivm de rivier oversteek of een ernstige verwonding.

Ik ga uit van de Jeans vindplaats. Daar ergens in de buurt.

De theorie is dat de rugzak bleef drijven.
pi_149110211
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

precies TonyB, goed gezien!! .... iemand lult er weer eens doorheen....

maar de kans dat een Sinaproccer de foto heeft gemaakt, als bewijs dat hij Kris gevonden had, en daarmee naar zijn superieuren is gegaan, voor nadere instructies, en die er weer mee naar B. P. zijn gestapt, en een cover up actie is bevolen, neemt hiermee natuurlijk enorm toe!!

die afstand komt overeen met rond de 2e quebrada lok. dacht ik, anderhalf uur lopen ...

Waren er daarna ook niet opeens "werkzaamheden op of aan het Pianista pad" door de overheid, dacht in mei oid. ?? en toen mocht niemand het P pad op?? Moest Sinaproc soms bloedsporen opruimen?

En kunnen daarom locals de nachtlokatie zogenaamd niet vinden??
Dat kan ook Poekje. Oh ik sta nog steeds in spagaat....misdrijf of verdwalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')