Ja, is wel waar. Ik heb bijna blind weer ingelegd toen ik het verhaal op het forum las. Het verhaal op de website eigenlijk maar half gelezenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:19 schreef abominabel het volgende:
Ik had het idee dat die het hele weekend nog wel zou lopen, gelukkig was ik net op tijd. Ben benieuwd in hoeverre het 'resultaten uit het verleden' opgaat. Of juist niet.
Als het moet kun je dus in notime 600k ophalen. Toch een soort kuddegedrag in de crowd.
Weet niet hoe je daar bij komt, maar Nederland is in ieder geval sinds eind 2013 al uit de recessie. Dus dat Nederland in een crisis zou zitten herken ik nietquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
vraag je bijna af waar de opvatting vandaan komt dat NL in een crisis zit
Bij GvE heb je niet zo lang kans om na te denken. Als je mee wilt doen moet je meteen inleggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:34 schreef Justme7005 het volgende:
Ik vind het ook wel bijzonder hoe snel projecten op GvE vol lopen. Lijkt nx uit te maken wat voor project of het is. Blijkbaar is KoM toch minder bekend. Ik zie daar nog wel een paar projecten staan die op GvE volgens mij allang vol hadden gezeten
Ik heb 1 symbid project, maar het is mij teveel risico en te onzeker. Waarderingen zijn erg subjectief (DCF obv eigen inschattingen). Soms komt er pareltje langs dat ik nog wel twijfel, maar het blijft een spelletje symbidquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn er hier ook mensen die investeren in bedrijven in ruil voor aandelen? Zoals bij Symbid?
Het idee spreek mij wel aan, maar de risico's zijn denk ik een stuk groter. Daarentegen de opbrengsten ook als het goed loopt. Maar ik zag ook dat de kosten wel een stuk hoger waren dan bijvoorbeeld bij gve.
En hoe loopt dat ene project?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:32 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik heb 1 symbid project, maar het is mij teveel risico en te onzeker. Waarderingen zijn erg subjectief (DCF obv eigen inschattingen). Soms komt er pareltje langs dat ik nog wel twijfel, maar het blijft een spelletje symbid
Laatste berekening maar dan min 90 euro als feequote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:38 schreef Cruseder4 het volgende:
Nog even een vraag van een nieuweling.
Als ik ¤10k in verschillende projecten doe van allemaal 48 maanden en allemaal 8% hoeveel heb ik dan na die 4 jaar?
Is dat :
(((1+1,08)^1/12)-1/(1-((1+((1+1,08)^1/12)-1^-48)))*-10000 = 12096,95, dus ¤12096,95
of is het zoals op http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html berekent wordt ¤244,13 per maand en dus (244,13*48 =) ¤11718,24 na 4 jaar?
Zie er nu niet echt projecten tussen staan die enorm aanspreken en waarbij ik vertrouwen heb in het product. Enige uitzondering misschien die chocolate company, maar dan zou ik eerst eens naar zo'n winkel gaan om zelf eens te kijken en te proeven.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn er hier ook mensen die investeren in bedrijven in ruil voor aandelen? Zoals bij Symbid?
Het idee spreek mij wel aan, maar de risico's zijn denk ik een stuk groter. Daarentegen de opbrengsten ook als het goed loopt. Maar ik zag ook dat de kosten wel een stuk hoger waren dan bijvoorbeeld bij gve.
Welkomquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:58 schreef aborren het volgende:
Hoi allemaal, speciaal voor het crowdfunding forum mezelf geregistreerd op fok.
Over mij: Actief op GvE sinds begin 2013, geen ervaring op andere platformen. Ruim 20 projecten lopen, nog geen slechte ervaringen. Ben dan ook vrij kritisch op welke ik mee doe
Daar is bij GVE geen tijd meer voor tegenwoordig.quote:ben dan ook vrij kritisch op welke ik mee doe
Komt vanzelf wel weer als er een aantal projecten de mist in gaan. Dit is de zoveelste financiële bubbel. die knapt ook nog wel een keer.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:14 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Daar is bij GVE geen tijd meer voor tegenwoordig.
Ik leef in de veronderstelling dat er de laatste tijd met name 5-jes voorbij komen, verklaard dit wellicht waarom het gemiddelde geboden rentepercentage niet af neemt (oftewel de gemiddel geboden rente blijft hoog omdat er in verhouding meer risicovollere projecten worden gelanceerd)? of Leef ik in de verkeerde veronderstelling?quote:Gemiddeld geboden rentepercentage : 7,87% (neemt nauwelijks af,
Ik had 100 verwachtquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:29 schreef aborren het volgende:
Meest voorkomende investering : ¤ 500
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |