abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:22:43 #1
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149003944
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Leuke tochtjes:

[ Bericht 58% gewijzigd door kanovinnie op 24-01-2015 10:40:34 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:38:21 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_149004197
keesfietst:

Bedankt voor je tip met die blanke lak in de zitbuis. Ik heb het meteen aangenomen.

Er zitten nu 2 laagjes op en al een veel betere passing. Ik doe er vandaag nog 1 en dan zal het wel lukken denk ik.
pi_149004683
Ligt een laag ijs op straat :?

morgen maar duurritje dan
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:14:32 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_149004769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ligt een laag ijs op straat :?

morgen maar duurritje dan
volgens mij is het al ruim boven nul
vanmiddag zal het hoog uit nog nat zijn op straat
zonnetje is er al door
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 24 januari 2015 @ 11:23:45 #5
545 dop
pi_149004926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:50 schreef Oksel het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp.. waarom is de normale versie net zo zwaar? Look keo Max 2 Is ook 130 gram.
gewicht verschil tussen composiet en carbon is niet groot, en de carbon versie heeft 2 kogel lagers en 1 naald lager , waar de composiet versie 1 kogel en 1 naald lager heeft.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_149004986
Nieuwe buitenband is trouwens gisteren nog binnen gekomen. Top service van Canyon!!

Aan de hand onderstaande filmpje dacht ik ook wel ff m`n voor derrailleur goed af te kunnen stellen. Ze laten het daar iets makkelijker lijken dan het is IMO. Heb het nu zo voor elkaar dat ik niet meer naar het buitenblad kan schakelen. Zou je denken, kabel wat strakker zetten (right?), maar met de barrel adjuster red ik het niet, en die kabel zelf strakker zetten lukt me niet in m`n eentje :')

pi_149005205
Ik denk dat je er voortaan beter af kan blijven :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_149005275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:39 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat je er voortaan beter af kan blijven :')
Dat denk ik ook ja :')
Hoewel, het is een kwestie van een paar keer fout doen, oplossen en daarna kun je het prima zelf :)
Net zoals banden verwisselen. De eerste keer duurde het lang, ging het moeilijk. Nu, nog geen week later, heb ik die handigheidjes er gewoon in zitten :P
pi_149005328
Volgens mij sleutel en lul je meer over je fiets dan dat je er op rijdt :P
pi_149005344
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:43 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja :')
Hoewel, het is een kwestie van een paar keer fout doen, oplossen en daarna kun je het prima zelf :)
Net zoals banden verwisselen. De eerste keer duurde het lang, ging het moeilijk. Nu, nog geen week later, heb ik die handigheidjes er gewoon in zitten :P
Precies, is gewoon kwestie van paar keer zien, dan proberen en veel geduld.

Zen en de kunst van het motoronderhoud heeft mij ook veel geholpen. Was altijd te ongeduldig.
pi_149005481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:46 schreef poiuytr het volgende:
Volgens mij sleutel en lul je meer over je fiets dan dat je er op rijdt :P
Ja, ik sleutel er echt heel veel aan :') Toevallig vanochtend een nieuwe buitenband erop gelegd, en een poging om m`n derailleur goed te krijgen.
Deze fiets ook pas 3 weken en weinig kunnen rijden, dus de afstelling ben ik nog allemaal aan het finetunen. En merkte vorige week dat de derailleur op bepaalde verzetten ratelt, dus dat moet dan gefixt worden. Het is in ieder geval niet zo dat een Canyon perfect afgesteld geleverd word, dat heb ik al wel gemerkt. Zijn kleine dingetjes, maar wel dingen die gedaan moeten worden.
pi_149005988
En daarom is een fiets bij de fietsenmaker ietsie duurder. Als je een goeie fietsenmaker heb fiets je er zo op weg!
pi_149006030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:17 schreef Tommeke het volgende:
En daarom is een fiets bij de fietsenmaker ietsie duurder. Als je een goeie fietsenmaker heb fiets je er zo op weg!
En dat is nou juist precies de reden dat ik zoveel mogelijk zelf willen kunnen doen ;) Omdat ik een "internet fiets" heb, worden daarvoor logischerwijs kosten voor in rekening gebracht, maar daarnaast is het wel handig als je "ff" zelf iets kunt vervangen, af kunt stellen o.i.d. Alleen als je er weinig verstand van hebt, net als ik, dan wil dat wel eens niet helemaal goed gaan
pi_149006102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:18 schreef Levitas het volgende:

[..]

En dat is nou juist precies de reden dat ik zoveel mogelijk zelf willen kunnen doen ;) Omdat ik een "internet fiets" heb, worden daarvoor logischerwijs kosten voor in rekening gebracht, maar daarnaast is het wel handig als je "ff" zelf iets kunt vervangen, af kunt stellen o.i.d. Alleen als je er weinig verstand van hebt, net als ik, dan wil dat wel eens niet helemaal goed gaan
Klopt. Daarbij is het ook leuk om zelf te doen. Ik heb eigenlijk mezelf alles met trial en error geleerd.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vrij handig ben aangelegd, zat als ukkie al met Meccano, Lego en modeltreinen te prutsen.
pi_149006554
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
keesfietst:

Bedankt voor je tip met die blanke lak in de zitbuis. Ik heb het meteen aangenomen.

Er zitten nu 2 laagjes op en al een veel betere passing. Ik doe er vandaag nog 1 en dan zal het wel lukken denk ik.
Geen dank. Bij mij moesten er ook meerdere lagen op en beetje schuren. Zit nu al 2 jaar goed vast.
pi_149011274
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:23 schreef dop het volgende:

[..]

gewicht verschil tussen composiet en carbon is niet groot, en de carbon versie heeft 2 kogel lagers en 1 naald lager , waar de composiet versie 1 kogel en 1 naald lager heeft.
Bedankt! En wat is het voordeel dan van de carbon variant?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:59:13 #17
545 dop
pi_149011745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:39 schreef Oksel het volgende:

[..]

Bedankt! En wat is het voordeel dan van de carbon variant?
dubbel kogel lager aan de aandrijfzijde, dus je zou verwachten dat de lagering beter / sterker is.
maar of je daar in de praktijk iets van merkt weet ik niet.
pi_149011797
Oh, dus soort kat in de zak gekocht zegmaar.. :P Denk ik eens leuk koopje te scoren. Ach. 10 EUR duurder dan een standaard pedaal.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:04:25 #19
545 dop
pi_149011902
denk dat je het moet zien zoals met groepen , je hebt nu een super record gekocht in plaats van record.
de verschillen zijn soms klein , maar soms kan het toch de moeite waard zijn.
maar net wat je wil.
bang for the buck of bling bling
pi_149011937
Moet nog steeds m'n Chinago wegbrengen, maar ben te lui.

En van de Bianchi moet 't zadel nog hoger, andere pedalen.

En op m'n Shamals zit nog een 29 cassette van de Marmotte. Ook niet echt nuttig.
pi_149011986
Nou, voor een paar buck wil ik wel bangen..

Deze mannen ook.

Die zijn dus écht zwaar de lul.. :D

Hoe heet die usert uit Limboland ook al weer? Die Belkinheld?
pi_149012020
Oh god, offtopic. Nu komt knut weer huilen, die dan z'n voetbalvriendjes (IQ daling!!) gaat roepen om 'm te backen.. :') :')
pi_149012091
Wat een heerlijk fietsweer was het vandaag zeg. Even lekker een rondje kunnen doen in het mooie zonnetje.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:11:29 #24
545 dop
pi_149012104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:07 schreef Oksel het volgende:
Nou, voor een paar buck wil ik wel bangen..

Deze mannen ook.

Die zijn dus écht zwaar de lul.. :D

Hoe heet die usert uit Limboland ook al weer? Die Belkinheld?
RealBizkit666 ?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:12:06 #25
545 dop
pi_149012116
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:10 schreef ratatat het volgende:
Wat een heerlijk fietsweer was het vandaag zeg. Even lekker een rondje kunnen doen in het mooie zonnetje.
net ook klein rondje gemaakt , maar nat en veel pekel en vuil op de weg.
wel prima fietsweer , niet koud en een zonnetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')