abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148996440
Hoe denken jullie hierover?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:27:28 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_148996686
Beter kost het ons nu 800 miljard dan dat het ons tot in lengte van jaren 12 miljard per jaar kost.
The End Times are wild
pi_148996690
Niet handig
pi_148996810
Stiekem hoop ik dat ze Grieken exit gaat.
Op dit manier komt er nieuwe periode aan. Hopelijk betere dan huidige.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Donald Duck held vrijdag 23 januari 2015 @ 23:31:27 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148996840
Als de schade voor de rest beperkt blijft, mag Griekenland echt kapot vallen. Dat land is lui en corrupt op alle niveaus. van overheid tot burger.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148997072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:27 schreef eenjongen... het volgende:
Niet handig
Ik ben nieuwsgierig naar je beredenering
pi_148997142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:37 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Ik ben nieuwsgierig naar je beredenering
De euro en de eurozone wordt ongeloofwaardig. Ook zullen de rentes sterk stijgen. Het kan zorgen dat andere landen ook zullen vertrekken en worst case scenario wil ik niet eens over nadenken.
pi_148997288
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:20 schreef NanaVonB het volgende:
Hoe denken jullie hierover?
TS begint.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:45:49 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148997424
Maar dan kunnen ze eindelijk failliet gaan als land en krijgen de noord-west Europese banken hun geld niet terug.

Wat we ook kunnen doen is 1000*1000*1000*1000 euro erbij verzinnen.
reset
pi_148997441
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:42 schreef Tem het volgende:

[..]

TS begint.
Ik heb nog geen mening gevormd. Ik ben een beetje aan het inventariseren wat de eventuele gevolgen zijn en hoe er over het algemeen over gedacht wordt.
pi_148997595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:45 schreef Individual het volgende:
Maar dan kunnen ze eindelijk failliet gaan als land en krijgen de noord-west Europese banken hun geld niet terug.

Wat we ook kunnen doen is 1000*1000*1000*1000 euro erbij verzinnen.
ja maar dan is de euro dus niet meer waard :+
pi_148997919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:50 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

ja maar dan is de euro dus niet meer waard :+
precies, deflatie dus
pi_148997988
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:00 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

precies, deflatie dus
Deflatie is het zakken van de prijzen, meer geld zal juist voor inflatie zorgen.
pi_148998087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:02 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Deflatie is het zakken van de prijzen, meer geld zal juist voor inflatie zorgen.
Deflatie is waardevermindering van diensten en producten toch, maar indien er meer geld in omloop is zal het aanbod geld toenemen waardoor prijzen inderdaad zullen stijgen. Sorry, my bad.
pi_148998152
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:05 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Deflatie is waardevermindering van diensten en producten toch, maar indien er meer geld in omloop is zal het aanbod geld toenemen waardoor prijzen inderdaad zullen stijgen. Sorry, my bad.
Het is een beetje hoe je het noemt, maar ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Als diensten en producten minder waard zijn zullen die prijzen dus dalen, dus is hetzelfde. Maar wat je zegt klopt inderdaad.
pi_148999782
Maakt mij niet uit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_149002996
Lijkt me geen goed idee. De euro is wellicht te snel ingevoerd, maar wel een goed iets.

Wat mij betreft moeten we wat meer solidair zijn met het zuiden en veel schulden kwijtschelden.
pi_149003072
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:05 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:06 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Het is een beetje hoe je het noemt, maar ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Als diensten en producten minder waard zijn zullen die prijzen dus dalen, dus is hetzelfde. Maar wat je zegt klopt inderdaad.
Hoewel het in praktische zin niet zoveel uitmaakt, klopt het toch niet. Inflatie is een monetair fenomeen. Bij inflatie is er sprake van geldontwaarding en bij deflatie van een waardevermeerdering van geld. De reële waarde van producten en diensten veranderen niet als gevolg van in/deflatie.
pi_149003373
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[..]

Hoewel het in praktische zin niet zoveel uitmaakt, klopt het toch niet. Inflatie is een monetair fenomeen. Bij inflatie is er sprake van geldontwaarding en bij deflatie van een waardevermeerdering van geld. De reële waarde van producten en diensten veranderen niet als gevolg van in/deflatie.
Volgens mij denken verschillende economen daar anders over. Sommige economen zien een stijging van het prijspeil als inflatie.
pi_149003688
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 08:54 schreef robin007bond het volgende:
Lijkt me geen goed idee. De euro is wellicht te snel ingevoerd, maar wel een goed iets.

Wat mij betreft moeten we wat meer solidair zijn met het zuiden en veel schulden kwijtschelden.
Klopt want als je een Grexit hebt krijg je in principe hetzelfde. Die schuld kan je nooit meer innen.

Nu zou europa echt één economisch beleid moeten voeren wat centraal wordt aangestuurd anders blijf je dit soort excessen houden, zeker met zuidelijke landen die anders tegen economisch beleid aankijken. Ik zie dat alleen voorlopig nog niet gebeuren.

Persoonlijk vind ik dat een Grexit mogelijk moet zijn. Sterker nog, europa moet eens spijkers met koppen slaan. Het blijft maar doormodderen en landen moeten de keuze krijgen. Verdergaande centralisatie van beleid of een exit. Dit schiet allemaal niet op en kost klauwen met geld.
pi_149004068
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Volgens mij denken verschillende economen daar anders over. Sommige economen zien een stijging van het prijspeil als inflatie.
Ja, maar ik denk dat hij bedoeld dat de diensten en producten dan niet veranderen in waarde, maar dat het geld dus veranderd in waarde en dat de rede is van de verandering in prijs. Wat ik wel met hem eens ben.
pi_149004205
Zowel de Grieken als de rest van de EU hebben hier geen trek in. Zie het dus niet gebeuren.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:57:21 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149004453
Voor Griekenland zou dit beter zijn, voor de EU zou het een ramp zijn.

Het is net of er supersterke schijnwerpers op Griekenland staan waar ze geen controle over hebben. Op het begin vonden de grieken het extra licht wel leuk, maar nu kunnen ze al vele jaren niet meer slapen. Daarnaast loopt de stroomrekening door en omdat ze, door slaapgebrek, niet meer zo goed kunnen werken om die rekening te betalen.

Het stroombedrijf (EU) wil het licht niet uitdoen en betaalt de rekening aan de elektriciteitscentrale
(banken). Hoe langer dit duurt hoe uitgeputter de Grieken worden. Ze willen het licht niet, maar moeten zich er wel voor in de schulden steken.

Veel mensen bij het stroombedrijf vinden de Grieken maar asociaal want zij betalen de vervanging van de kapotte lampen. De mensen van stroombedrijf krijgen minder betaald want na het salaris van management blijft er minder over. We geven ze licht en dan werken ze niet zoals wij gewend zijn.. Kutgrieken!
reset
pi_149004551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:57 schreef Individual het volgende:
Voor Griekenland zou dit beter zijn, voor de EU zou het een ramp zijn.

Het is net of er supersterke schijnwerpers op Griekenland staan waar ze geen controle over hebben. Op het begin vonden de grieken het extra licht wel leuk, maar nu kunnen ze al vele jaren niet meer slapen. Daarnaast loopt de stroomrekening door en omdat ze, door slaapgebrek, niet meer zo goed kunnen werken om die rekening te betalen.

Het stroombedrijf (EU) wil het licht niet uitdoen en betaalt de rekening aan de elektriciteitscentrale
(banken). Hoe langer dit duurt hoe uitgeputter de Grieken worden. Ze willen het licht niet, maar moeten zich er wel voor in de schulden steken.

Veel mensen bij het stroombedrijf vinden de Grieken maar asociaal want zij betalen de vervanging van de kapotte lampen. De mensen van stroombedrijf krijgen minder betaald want na het salaris van management blijft er minder over. We geven ze licht en dan werken ze niet zoals wij gewend zijn.. Kutgrieken!
`
Ik denk dat het toerisme etc wel heel erg zou afnemen voor Griekenland dus ik weet niet of het wel zo goed is voor ze.
pi_149004638
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 11:03 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

`
Ik denk dat het toerisme etc wel heel erg zou afnemen voor Griekenland dus ik weet niet of het wel zo goed is voor ze.
Bij een grexit en invoering van de drachme wordt Griekenland weer een goedkoop vakantie land waardoor er juist in de toeristische sector een flinke groei zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')