Even over de voorschool:
Peuterspeelzaal
De peuterspeelzaal is een voorziening gericht op ontmoeting en ontwikkeling voor kinderen van 2 tot 4 jaar ter voorbereiding op de basisschool. De kinderen gaan hier 2 dagdelen per week naar toe.
Voorschool
De voorschool is voor kinderen van 2,5 – 4 jaar met een (taal)achterstand die van het consultatiebureau een doorverwijzing hebben gekregen. In elke wijk zijn bij een aantal kinderdagverblijven en peuterspeelzalen plekken gereserveerd voor Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie (VVE). Op vier dagdelen in de week spelen kinderen hier met leeftijdsgenootjes uit de buurt en kunnen zij wennen aan groepsregels. De medewerkers van VVE zijn speciaal opgeleid om met de kinderen spelenderwijs en in kleine groepjes te werken aan taal, rekenen, motoriek en sociale emotionele ontwikkeling.
Dit klopt dus niet bij die van mij
De voorschool is hier echt verbonden aan de basisschool waar ze straks heen gaat. Ze krijgt nu ook voorrang. Mijn dochter heeft geen indicatie maar gaat wel 4 ochtenden. 2 worden vergoed en 2 betalen we zelf. De themas waarmee ze werken zijn hetzelfde als op de basisschool. Er is ook overleg en veel contact en straks een overdracht als ze 4 is. De juf van nu gaat dan mee met het wennen. Verder vind ik het heel vaag. Overal hoor ik wat anders. Maar een voorschool is absoluut niet alleen voor kindjes met een achterstand.
Anyway, het was tof ! Ik ga de eerste keren mee en dan langzaam wat uurtjes weg. Dat is hun beleid en mn meisje ervaart het als heel prettig. Alle ouders helpen 1 ochtend in de maand mee.
Over dansen.
Ik had haar eerst ook op dansles met roze tutu. Niet echt mijn ding, maar ze vond het GEWELDIG !! Helaas mocht ik er niet meer bij zijn. Daar was ze te klein voor en dus een meer theaterachtige dansschool gekozen. Heel erg leuk en speels. Maar ik had nooit gedacht dat ik het roze pakje soms ging missen.