abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149024446
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zoals in dit topic al vaker gezegd, schulden zullen niet worden kwijtgescholden, maar aflossingestermijn gaat naar 100 jaar met minimale rente. Voordeel dat zowel de europese bevolking, als de grieken tevreden zullen zijn. Griekenland kan zo bij de euro gehouden worden en schuldenlast wordt houdbaar.
Precies, per saldo wordt de druk draagbaar en wij hoeven niks af te schrijven. Maar ik vind dat alleen acceptabel als de Griekse economie in de 21e eeuw wordt gezet in plaats van door te gaan als laatste marxistisch bolwerk in Europa.
pi_149024784
Dat is toch gewoon een vorm van afschrijven. Maar lijkt me dat er wel pijn moet zijn? Al is het alleen maar voor die andere landen. Maar als je griekenland in de euro laat, dan moeten noordelijke landen zich dus gaan bemoeien met griekse politiek? Dat kan toch ook niet.
pi_149024873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:24 schreef jjaap1 het volgende:
Dat is toch gewoon een vorm van afschrijven. Maar lijkt me dat er wel pijn moet zijn? Al is het alleen maar voor die andere landen. Maar als je griekenland in de euro laat, dan moeten noordelijke landen zich dus gaan bemoeien met griekse politiek? Dat kan toch ook niet.
Volgens mij kan dat best wel. Alleen moet het daar niet bij blijven.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:35:25 #229
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149025106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat best wel. Alleen moet het daar niet bij blijven.
Wat me stoort is dat er steeds gezegd wordt dat syriza extreem links is. Volgens mij heeft syriza een heel redelijk programma met heel redelijke eisen. Ik denk dat deze partij met tzipras aan het roer wel degelijk griekenland er bovenop kan helpen. europa kan er namelijk ook niet omheen om de griekse schuld te verlichten.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:43:35 #230
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149025333
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:24 schreef jjaap1 het volgende:
De grieken hebben echt al veel veel pijn moeten lijden, dat vergeet je even voor het gemak, je moet de grieken een vooruitzicht op verbetering bieden, anders loopt het verkeerd af, de schuldenwurggreep van de trojka is onhoudbaar, als je geen geweldadige staatsgreep wilt, ik denk dat tzipras , mits hij de tuimte krigt van europa , een hele goede is om de Grieken weer een toekomst te bieden.
pi_149025381
Dus als de meesten het erover eens is dat schulden verlicht moeten worden, wat voor consequenties stel je daar aan vast? Als die er niet zijn, dan is dat een heel slecht signaal voor andere landen, en voor Griekenland. Lijkt me dat dit iets moet zijn waar Griekenland 20 jaar vanaf nu nog aan terug moet denken elke x als ze weer onverantwoord geld gaan lenen. Net zoals hyperinflatie van de deutsche mark er bij de Duitsers ook nog in hun geheugen zit.
pi_149025460
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat me stoort is dat er steeds gezegd wordt dat syriza extreem links is. Volgens mij heeft syriza een heel redelijk programma met heel redelijke eisen. Ik denk dat deze partij met tzipras aan het roer wel degelijk griekenland er bovenop kan helpen. europa kan er namelijk ook niet omheen om de griekse schuld te verlichten.
Ik denk dat ik Syriza vooral niet zie zitten als ze zitten te praten over het herstellen van alles naar zoals het was. Er was namelijk nogal niet veel in orde in het oude Griekenland.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:49:22 #233
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149025500
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:45 schreef jjaap1 het volgende:
Dus als de meesten het erover eens is dat schulden verlicht moeten worden, wat voor consequenties stel je daar aan vast? Als die er niet zijn, dan is dat een heel slecht signaal voor andere landen, en voor Griekenland. Lijkt me dat dit iets moet zijn waar Griekenland 20 jaar vanaf nu nog aan terug moet denken elke x als ze weer onverantwoord geld gaan lenen. Net zoals hyperinflatie van de deutsche mark er bij de Duitsers ook nog in hun geheugen zit.
De Grieken hebben genoeg geleden. Als je dit programma onverkort doorzet krijg je een staatsgreep, een radicalisering, of een burgeroorlog. Lijkt me ook niet echt wenselijk in europa,
pi_149025556
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De Grieken hebben genoeg geleden. Als je dit programma onverkort doorzet krijg je een staatsgreep, een radicalisering, of een burgeroorlog. Lijkt me ook niet echt wenselijk in europa,
Ik denk dat het vooral gaat over de gebrekkige uitvoering van het plan door de Griekse regeringen. Die hebben zich niet los weten maken van hun oude reflexen waardoor de pijn erg verkeerd is verdeeld.

Neemt niet weg dat de algemene doelstellingen van de trojka wel degelijk correct zijn.
pi_149027085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:45 schreef jjaap1 het volgende:
Tot nu toe is de situatie in Griekenland alleen maar elk jaar slechter geworden, al 7 jaar op rij. Als je de huidige aanpak voortzet dan zal de vraag dus niet zijn of ze zich 20 jaar na begin van de crisis nog iets herinneren, maar eerder of na die 20 jaar de crisis überhaupt voorbij is en het land weer op eigen benen kan staan.

Straks heb je een hele generatie die van geboorte tot volwassenheid is opgegroeid in een permanente staat van bezuinigingen, torenhoge werkloosheid en onder curatele van schuldeisers staan. Ik vind dat sadistisch.
  zondag 25 januari 2015 @ 00:24:53 #236
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149028006
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Tot nu toe is de situatie in Griekenland alleen maar elk jaar slechter geworden, al 7 jaar op rij. Als je de huidige aanpak voortzet dan zal de vraag dus niet zijn of ze zich 20 jaar na begin van de crisis nog iets herinneren, maar eerder of na die 20 jaar de crisis überhaupt voorbij is en het land weer op eigen benen kan staan.

Straks heb je een hele generatie die van geboorte tot volwassenheid is opgegroeid in een permanente staat van bezuinigingen, torenhoge werkloosheid en onder curatele van schuldeisers staan. Ik vind dat sadistisch.
Dit dus, dit is absoluut onacceptabel. Je laat een generatie mensen bloeden, die nergens schuld aan hebben. Een verloren generatie. Je moet er voor zorgen dat er op redelijke termijn weer perspectief is, anders zal het niet werken.
pi_149028411
Draghi is een dictatoriale maffiabaas.
  zondag 25 januari 2015 @ 08:09:19 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_149032635
Na de Zwitserse frank, gaat ook de Deense Kroon en de Bulgaarse Lev uit de vaste koersen

EMU slang times are back
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 25 januari 2015 @ 09:10:19 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_149032825
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:53 schreef Igen het volgende:

[..]

De Grieken kiezen hier natuurlijk ook zelf voor want de overgrote meerderheid van de Griekse bevolking wil in de euro blijven en dat heeft nu eenmaal consequenties.

Een afschrijving van schuld gaat er hoe dan ook komen want het is domweg niet houdbaar. Dat was in 2010 al overduidelijk en daarom heb ik altijd gezegd dat ze nooit een bailout hadden moeten krijgen en direct hadden moeten defaulten op het moment dat ze geen schuld meer konden doorrollen (yields van >10%). Gewoon de scherven laten vallen waar ze vallen.

Dan waren er een aantal Duitse en Franse banken failliet gegaan. So what? Dan hadden de aandeelhouders en bondholders van die banken de rekening betaald, zoals het hoort. En als die banken echt van systeembelang zijn (iets wat ik trouwens niet geloof) dat had de staat ze kunnen nationaliseren en herkapitaliseren. Ieder land draait op voor de schade van de slechte beleggingen van haar eigen banken. Dat kost een paar centen, maar slechts een fractie van wat het nu kost. En de grootste (misschien zelfs wel hele) klap was opgevangen door de beleggers in die banken, zoals het hoort. Maar nu hebben aandeelhouders en obligatiehouders geen cent meebetaald! Alles is naar de belastingbetaler geschoven.

Voor het "Europese project" en cohesie was dit ook veel beter geweest. Op dit moment geeft een groot deel van de Grieken de schuld aan Duitsland. Merkel is een haatfiguur daar. Maar als ze gewoon hadden gedefault in 2010 dan hadden ze dat hun eigen politici verweten en niet andere Europeanen.

Nu zitten we dus met een veel hogere rekening, alle verdragen zijn geschonden, de onafhankelijkheid van de ECB is opgeofferd, iedereen haat elkaar en zelfs de grootste (nu ex-) eurofielen zijn inmiddels helemaal klaar met de euro. Geen goed resultaat voor dit nooit-meer-oorlog project.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_149032863
En al die ellende ligt allemaal aan de omgang met Griekenland? Haal je nu niet wat zaken door elkaar?
pi_149032901
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:17 schreef 99.999 het volgende:
En al die ellende ligt allemaal aan de omgang met Griekenland? Haal je nu niet wat zaken door elkaar?
Wat haalt SeLang precies door elkaar? Heb je daar iets concreets van?
so long and thanks for all the fish
  zondag 25 januari 2015 @ 09:30:43 #242
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149032974
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 08:09 schreef michaelmoore het volgende:
Na de Zwitserse frank, gaat ook de Deense Kroon en de Bulgaarse Lev uit de vaste koersen

EMU slang times are back
Dat Was te verwachten.. De deense rente is al zwaar negatief en om de kapitaalvlucht tegen te gaan moeten de denen zoveel euro's kopen dat het eigenlijk niet meer te doen is. De zwitsers zijn wat dat betreft op tijd geweest, de denen kunnen niet achterblijven. Voor de bulgaren zal hetzelfde gelden. Wellicht ook voor bijvoorbeeld de tsjechen, die altijd heel slim zich uit hetbeuro project hebben gehouden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 25-01-2015 09:42:08 ]
pi_149033226
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 08:09 schreef michaelmoore het volgende:

EMU slang times are back
Bulgarije ook? Interessant. Waar kan ik meer daarover lezen?
pi_149033251
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:52 schreef Igen het volgende:

[..]

In fantasia wellicht?
  zondag 25 januari 2015 @ 10:01:56 #245
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149033360
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Lees dit artikel eens van net voor de crisis. Er staat letterlijk dat de grieken de crisis fluitend uit zullen zingen dankzij de euro. Hoe anders is het gelopen. ... Geeft aan hoe men toen dacht en zet alles wel in aardig perspectief..

http://www.z24.nl/ondernemen/geen-euro-dat-is-pas-kostbaar

quote:
Ondertussen zitten landen als Griekenland, Italië en Portugal, met beduidend
zwakkere economieën en slechter macro-economisch beleid, de financiële
crisis fluitend uit. Geen valutacrisis in Zuid-Europa. De euro houdt
valutaspeculanten buiten de deur.....
  zondag 25 januari 2015 @ 10:05:57 #246
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149033396
quote:
5s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In fantasia wellicht?
Het is voor kleine economieesn niet meer te doen, die koppeling door de extreme verzwakking van de euro moet men zoveel buitenlandse valuta opkopen dat het onverantwoordelijk wordt.mdat terwijl rentes bijna overal al zwaar negatief zijn.
pi_149033423
Sorry, maar ik zou toch echt graag iets meer over Bulgarije lezen uit een betrouwbare nieuwsbron.
  zondag 25 januari 2015 @ 10:09:41 #248
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149033436
quote:
5s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In fantasia wellicht?
Ondertussen waarschuwen de duitsers voor een valuta oorlog. De strijd naar de bodem en het grote devalueren. is begonnen. We hebben nu definietief een europese lire als munt. Dit kan nooit lang goedgaan.

http://www.z24.nl/economi(...)valuta-oorlog-531939
  zondag 25 januari 2015 @ 10:11:12 #249
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149033451
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:08 schreef Igen het volgende:
Sorry, maar ik zou toch echt graag iets meer over Bulgarije lezen uit een betrouwbare nieuwsbron.
Ik zie het ook niet,maar hoewel ik de precieze situatie in bulgarije niet ken, zal het voor elk land lastig worden een koppeling met zo'n zwakke munt te handhaven.
pi_149033498
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ondertussen waarschuwen de duitsers voor een valuta oorlog. De strijd naar de bodem en het grote devalueren. is begonnen. We hebben nu definietief een europese lire als munt. Dit kan nooit lang goedgaan.

http://www.z24.nl/economi(...)valuta-oorlog-531939
Ongeveer net zo goed als het vorige artikel van z24 wat je hier plaatste :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')