Precies, per saldo wordt de druk draagbaar en wij hoeven niks af te schrijven. Maar ik vind dat alleen acceptabel als de Griekse economie in de 21e eeuw wordt gezet in plaats van door te gaan als laatste marxistisch bolwerk in Europa.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zoals in dit topic al vaker gezegd, schulden zullen niet worden kwijtgescholden, maar aflossingestermijn gaat naar 100 jaar met minimale rente. Voordeel dat zowel de europese bevolking, als de grieken tevreden zullen zijn. Griekenland kan zo bij de euro gehouden worden en schuldenlast wordt houdbaar.
Volgens mij kan dat best wel. Alleen moet het daar niet bij blijven.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:24 schreef jjaap1 het volgende:
Dat is toch gewoon een vorm van afschrijven. Maar lijkt me dat er wel pijn moet zijn? Al is het alleen maar voor die andere landen. Maar als je griekenland in de euro laat, dan moeten noordelijke landen zich dus gaan bemoeien met griekse politiek? Dat kan toch ook niet.
Wat me stoort is dat er steeds gezegd wordt dat syriza extreem links is. Volgens mij heeft syriza een heel redelijk programma met heel redelijke eisen. Ik denk dat deze partij met tzipras aan het roer wel degelijk griekenland er bovenop kan helpen. europa kan er namelijk ook niet omheen om de griekse schuld te verlichten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat best wel. Alleen moet het daar niet bij blijven.
De grieken hebben echt al veel veel pijn moeten lijden, dat vergeet je even voor het gemak, je moet de grieken een vooruitzicht op verbetering bieden, anders loopt het verkeerd af, de schuldenwurggreep van de trojka is onhoudbaar, als je geen geweldadige staatsgreep wilt, ik denk dat tzipras , mits hij de tuimte krigt van europa , een hele goede is om de Grieken weer een toekomst te bieden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:24 schreef jjaap1 het volgende:
Dat is toch gewoon een vorm van afschrijven. Maar lijkt me dat er wel pijn moet zijn? Al is het alleen maar voor die andere landen. Maar als je griekenland in de euro laat, dan moeten noordelijke landen zich dus gaan bemoeien met griekse politiek? Dat kan toch ook niet.
Ik denk dat ik Syriza vooral niet zie zitten als ze zitten te praten over het herstellen van alles naar zoals het was. Er was namelijk nogal niet veel in orde in het oude Griekenland.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat me stoort is dat er steeds gezegd wordt dat syriza extreem links is. Volgens mij heeft syriza een heel redelijk programma met heel redelijke eisen. Ik denk dat deze partij met tzipras aan het roer wel degelijk griekenland er bovenop kan helpen. europa kan er namelijk ook niet omheen om de griekse schuld te verlichten.
De Grieken hebben genoeg geleden. Als je dit programma onverkort doorzet krijg je een staatsgreep, een radicalisering, of een burgeroorlog. Lijkt me ook niet echt wenselijk in europa,quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:45 schreef jjaap1 het volgende:
Dus als de meesten het erover eens is dat schulden verlicht moeten worden, wat voor consequenties stel je daar aan vast? Als die er niet zijn, dan is dat een heel slecht signaal voor andere landen, en voor Griekenland. Lijkt me dat dit iets moet zijn waar Griekenland 20 jaar vanaf nu nog aan terug moet denken elke x als ze weer onverantwoord geld gaan lenen. Net zoals hyperinflatie van de deutsche mark er bij de Duitsers ook nog in hun geheugen zit.
Ik denk dat het vooral gaat over de gebrekkige uitvoering van het plan door de Griekse regeringen. Die hebben zich niet los weten maken van hun oude reflexen waardoor de pijn erg verkeerd is verdeeld.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De Grieken hebben genoeg geleden. Als je dit programma onverkort doorzet krijg je een staatsgreep, een radicalisering, of een burgeroorlog. Lijkt me ook niet echt wenselijk in europa,
Tot nu toe is de situatie in Griekenland alleen maar elk jaar slechter geworden, al 7 jaar op rij. Als je de huidige aanpak voortzet dan zal de vraag dus niet zijn of ze zich 20 jaar na begin van de crisis nog iets herinneren, maar eerder of na die 20 jaar de crisis überhaupt voorbij is en het land weer op eigen benen kan staan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:45 schreef jjaap1 het volgende:
Dus als de meesten het erover eens is dat schulden verlicht moeten worden, wat voor consequenties stel je daar aan vast? Als die er niet zijn, dan is dat een heel slecht signaal voor andere landen, en voor Griekenland. Lijkt me dat dit iets moet zijn waar Griekenland 20 jaar vanaf nu nog aan terug moet denken elke x als ze weer onverantwoord geld gaan lenen. Net zoals hyperinflatie van de deutsche mark er bij de Duitsers ook nog in hun geheugen zit.
Dit dus, dit is absoluut onacceptabel. Je laat een generatie mensen bloeden, die nergens schuld aan hebben. Een verloren generatie. Je moet er voor zorgen dat er op redelijke termijn weer perspectief is, anders zal het niet werken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot nu toe is de situatie in Griekenland alleen maar elk jaar slechter geworden, al 7 jaar op rij. Als je de huidige aanpak voortzet dan zal de vraag dus niet zijn of ze zich 20 jaar na begin van de crisis nog iets herinneren, maar eerder of na die 20 jaar de crisis überhaupt voorbij is en het land weer op eigen benen kan staan.
Straks heb je een hele generatie die van geboorte tot volwassenheid is opgegroeid in een permanente staat van bezuinigingen, torenhoge werkloosheid en onder curatele van schuldeisers staan. Ik vind dat sadistisch.
De Grieken kiezen hier natuurlijk ook zelf voor want de overgrote meerderheid van de Griekse bevolking wil in de euro blijven en dat heeft nu eenmaal consequenties.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot nu toe is de situatie in Griekenland alleen maar elk jaar slechter geworden, al 7 jaar op rij. Als je de huidige aanpak voortzet dan zal de vraag dus niet zijn of ze zich 20 jaar na begin van de crisis nog iets herinneren, maar eerder of na die 20 jaar de crisis überhaupt voorbij is en het land weer op eigen benen kan staan.
Straks heb je een hele generatie die van geboorte tot volwassenheid is opgegroeid in een permanente staat van bezuinigingen, torenhoge werkloosheid en onder curatele van schuldeisers staan. Ik vind dat sadistisch.
Wat haalt SeLang precies door elkaar? Heb je daar iets concreets van?quote:Op zondag 25 januari 2015 09:17 schreef 99.999 het volgende:
En al die ellende ligt allemaal aan de omgang met Griekenland? Haal je nu niet wat zaken door elkaar?
Dat Was te verwachten.. De deense rente is al zwaar negatief en om de kapitaalvlucht tegen te gaan moeten de denen zoveel euro's kopen dat het eigenlijk niet meer te doen is. De zwitsers zijn wat dat betreft op tijd geweest, de denen kunnen niet achterblijven. Voor de bulgaren zal hetzelfde gelden. Wellicht ook voor bijvoorbeeld de tsjechen, die altijd heel slim zich uit hetbeuro project hebben gehouden.quote:Op zondag 25 januari 2015 08:09 schreef michaelmoore het volgende:
Na de Zwitserse frank, gaat ook de Deense Kroon en de Bulgaarse Lev uit de vaste koersen
EMU slang times are back
Bulgarije ook? Interessant. Waar kan ik meer daarover lezen?quote:Op zondag 25 januari 2015 08:09 schreef michaelmoore het volgende:
Na de Zwitserse frank, gaat ook de Deense Kroon en de Bulgaarse Lev uit de vaste koersen
EMU slang times are back
In fantasia wellicht?quote:Op zondag 25 januari 2015 09:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Bulgarije ook? Interessant. Waar kan ik meer daarover lezen?
Lees dit artikel eens van net voor de crisis. Er staat letterlijk dat de grieken de crisis fluitend uit zullen zingen dankzij de euro. Hoe anders is het gelopen. ... Geeft aan hoe men toen dacht en zet alles wel in aardig perspectief..quote:Op zondag 25 januari 2015 09:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Bulgarije ook? Interessant. Waar kan ik meer daarover lezen?
quote:Ondertussen zitten landen als Griekenland, Italië en Portugal, met beduidend
zwakkere economieën en slechter macro-economisch beleid, de financiële
crisis fluitend uit. Geen valutacrisis in Zuid-Europa. De euro houdt
valutaspeculanten buiten de deur.....
Het is voor kleine economieesn niet meer te doen, die koppeling door de extreme verzwakking van de euro moet men zoveel buitenlandse valuta opkopen dat het onverantwoordelijk wordt.mdat terwijl rentes bijna overal al zwaar negatief zijn.quote:
Ondertussen waarschuwen de duitsers voor een valuta oorlog. De strijd naar de bodem en het grote devalueren. is begonnen. We hebben nu definietief een europese lire als munt. Dit kan nooit lang goedgaan.quote:
Ik zie het ook niet,maar hoewel ik de precieze situatie in bulgarije niet ken, zal het voor elk land lastig worden een koppeling met zo'n zwakke munt te handhaven.quote:Op zondag 25 januari 2015 10:08 schreef Igen het volgende:
Sorry, maar ik zou toch echt graag iets meer over Bulgarije lezen uit een betrouwbare nieuwsbron.
Ongeveer net zo goed als het vorige artikel van z24 wat je hier plaatstequote:Op zondag 25 januari 2015 10:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ondertussen waarschuwen de duitsers voor een valuta oorlog. De strijd naar de bodem en het grote devalueren. is begonnen. We hebben nu definietief een europese lire als munt. Dit kan nooit lang goedgaan.
http://www.z24.nl/economi(...)valuta-oorlog-531939
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |