Ik heb Chris definitief weg gestreept. Vorige aflevering, bij de opdracht dat ze foto's moesten maken, bracht hij iedereen op de hoogte dat op de kaartjes stond wíe er op de foto moesten staan. Daarvoor ging dat nog lekker mis, sommigen hadden heel die kaartjes niet eens ontdekt. Als Mol zou je daar toch lekker in meegaan ipv de opdracht proberen te redden.
Vervolgens ben ik de vorige afleveringen terug gaan kijken :$ op zoek naar meer van zulke dingen. Maar de enige die duidelijk genoeg waren, waren met Marlijn. Aflevering 2, de opdracht dat ze schilderijen goed moesten hangen. Ze hadden ieder een eigen stukje muur om goed te doen, en Marlijn kreeg mot met Ajoued omdat hij op haar stuk muur bezig zou zijn. Ze maakte er best werk van en uiteindelijk had Marlijn gelijk. Als zij de mol was, zou ze toch lekker Ajoued zijn gang hebben laten gaan? Daarnaast in aflevering 3 heeft ze meerdere keren herhaald dat ze echt een schaar moesten hebben voor die gele lap stof. Zonder schaar hadden ze die stof een stuk minder handig hebben kunnen gebruiken, dus de mol zou daar niet zo op gehamerd hebben volgens mij.
Verder niet echt hele overtuigende dingen. Wel kleine dingetjes zoals bijv Viktor bij de eerste aflevering, eerste opdracht, met de trein waar ze mensen moesten spotten met enveloppen. Viktor samen met Margriet en Margriet riep dat ze op de enveloppen moesten letten. Viktor reageert met dat ze die misschien helemaal niet in hun hand hebben. Dat was ook zo, en als Mol zou je dan toch lekker meegaan met Margriet en letten op iets wat niet zichtbaar is.
Verder gaat alles net even mis en onhandig bij Viktor. En de bom bij die opdracht met schaaltjes, én dan ook nog aan iedereen vertellen waar die ligt (zodat de rest wel Jokers kan pakken en daardoor langer in spel kunnen blijven ondanks wellicht verkeerde mol), past ook veel beter in het straatje van de mol die toch geen jokers nodig heeft. Het ligt er allemaal net te dik op. Dus ik denk niet dat hij de mol is, al vind ik het bewijs minder overtuigend dan bij Chris en Marlijn

Ik dacht Rik en Carolina nog even weg te kunnen strepen omdat die aandrongen op natellen en controleren van de pot. De mol weet dat Margriet geld verduisterd heeft, dus waarom zou die de aandacht willen hebben op dat de pot niet klopt? Maar later bedacht ik dat dan juist de aandacht gaat naar Margriet als penningmeester, dus ik streep ze toch nog maar niet weg

Maar ja, wie het dan wél is... Ik neig toch het meest naar Carolina, omdat die zo ontzettend onopvallend in beeld komt steeds. Margriet vind ik ook verdacht. Hoewel die toch ook steeds fanatiek overkomt. Maar dan wel op zo'n manier dat het twee kanten op kan. In de eerste afl kreeg je stukjes te zien van waar je de kandidaten van kon kennen. Fragment Margriet bij de wereld draait door waar ze letterlijk zei: "Ik hou wel van een stout gesprek. Mensen op een ander been brengen" Vond dat wel iets wat ook voor een mol geldt! Maar, Pieter zei in zijn fragment dat ie vaak onzichtbaar is, en dat hij vanavond niet de waarheid zou vertellen. Als die er nog niet uit was had dat ook als hint opgevat kunnen worden. Maar goed, hij ging er wel de eerste aflevering meteen uit, dus toch duidelijk geen hint...
Pfff moeilijk hoor! Benieuwd naar nieuwe informatie vanavond. Zul je zien dat Chris of Marlijn er uit gaat
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©DumboWhile we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.