ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Geen mooie frontseinenplaat uit Luxemburg greavy? We hadden het in Rodange nog over een plaat die voor eeuwig zowel de lapo als de opo zou kunnen sieren
Op donderdag 22 januari 2015 19:47 schreef Bitlord het volgende: Assesment? Je moet wel niveau 2-Sudokus kunnen maken natuurlijk. Op een fluitje blazen. En pasjes tegen een PDA aanhouden.
Nee, je moet las een debiel op knopjes drukken. Een soort pianospelen maar dan anders. En dat kan ik niet. En je moet een rollenspel doen. En weet ik veel wat voor ongein niet meer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Nee, je moet las een debiel op knopjes drukken. Een soort pianospelen maar dan anders. En dat kan ik niet. En je moet een rollenspel doen. En weet ik veel wat voor ongein niet meer.
Wat was het rollenspel dan? Vier eerste klas ICM stoelen en een sudokuboekje op de tafel, met de mogelijkheid om puzzels op te lossen, te praten met collega's of kaartjes te controleren? Vast voor het laatste gekozen dat je het niet werd dan
Tsja, ik ben daar nou eenmaal niet goed in. Al die knoppen tegelijk, dat gaat geheid mis.
Nou ja ik heb ook geen idee wat die assessment inhoudt natuurlijk. Maar zoals ik al eerder vanmiddag aangaf, bestaat bij mij niet de indruk dat je er ook maar IETS voor hoeft te kunnen. En dat je dan daar nog voor zakt, doet mij een beetje denken aan "Zit een Belg op de grond. Valt-ie eraf."
Maar goed, mijn beeld zal ook wel niet helemaal compleet en objectief zijn
Ik vind zo'n assessment een beetje overdreven. Die krijg je ook als je luchtverkeersleider wordt (uiteraard anders). Voor een conducteur is persoonlijkheid en motivatie veel belangrijker lijkt me.
Op donderdag 22 januari 2015 20:54 schreef Dr_Flash het volgende: De ellende is denk ik dat ze BOA zijn. Dan moeten ze dus ook allerlei strafrecht leren waar ze als conducteur nooit mee te maken hebben.
Mwoah, ik weet niet of je dat tv programma wel eens hebt gezien over die stadswachten in (volgens mij) Dordrecht. Dan vraag je je af hoe die lui 's ochtends hun broek aankrijgen zo dom als ze overkomen En dat zijn ook BOAs.
Op donderdag 22 januari 2015 20:53 schreef Viezze het volgende: Ik vind zo'n assessment een beetje overdreven. Die krijg je ook als je luchtverkeersleider wordt (uiteraard anders). Voor een conducteur is persoonlijkheid en motivatie veel belangrijker lijkt me.
Luchtverkeersleider is best een zware assessment zelfs. Maar goed, je hoeft daar als het goed is weer niet te leren hoe je dronken reizigers uit je verkeerstoren zet .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Luchtverkeersleider is best een zware assessment zelfs. Maar goed, je hoeft daar als het goed is weer niet te leren hoe je dronken reizigers uit je verkeerstoren zet .
Mwoah, ik weet niet of je dat tv programma wel eens hebt gezien over die stadswachten in (volgens mij) Dordrecht. Dan vraag je je af hoe die lui 's ochtends hun broek aankrijgen zo dom als ze overkomen En dat zijn ook BOAs.
Dat zijn heleMAAL mongols inderdaad. Verschrikkelijk, van die Melkertbaners die zichzelf heel belangrijk vinden omdat ze een pakje aan hebben, maar echt van God noch zure appelen weten. Stonden in Breda een keertje onderaan de roltrap een soort ingangscontrole te doen, dus ik laat een papieren kaartje naar Gilze-Rijen zien, zegt de ene tegen de andere "Gilze-Rijen heeft toch helemaal geen station??" Apen
Op zich valt er nog wel iets te zeggen voor een assessment: aangezien de HC verantwoordelijk is voor het vertrekproces (waar het sleutelen van de deuren bij hoort) is het wel zo handig als hij nog enigszins rood van groen kan onderscheiden.
Stressbestendigheid is ook belangrijk, bijvoorbeeld snel handelen in een situatie waarin je iemand tussen trein en perron ziet belanden terwijl je bezig bent met het sluiten van deuren.
Maar of je er nou een assessment voor moet doen die luchtverkeersleiders en machinisten ook krijgen? Mwah, dat weet ik niet.
Op donderdag 22 januari 2015 21:24 schreef Salatrel het volgende: Overigens halen de vacatures de einddatum vaak bij lange na niet omdat er teveel response is
En dan denk ik dat "machinist gezocht" nog wel het snelste vol zit?
Welk kind heeft er nou niet een keer gedroomd over hoe tof het zou zijn om daar helemaal voorin te zitten
Op donderdag 22 januari 2015 21:24 schreef Salatrel het volgende: Overigens halen de vacatures de einddatum vaak bij lange na niet omdat er teveel response is
Assessments kunnen best nuttig zijn. Voor de functie van HC snap ik heel goed dat ze bepaalde mensen niet willen hebben. Ik ben bijvoorbeeld ongeschikt omdat ik irritante zwartrijders tijdens de rit zou evacueren. Je hebt niet voor niets zo'n sleutel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 22 januari 2015 21:33 schreef Duvel het volgende: Assessments kunnen best nuttig zijn. Voor de functie van HC snap ik heel goed dat ze bepaalde mensen niet willen hebben. Ik ben bijvoorbeeld ongeschikt omdat ik irritante zwartrijders tijdens de rit zou evacueren. Je hebt niet voor niets zo'n sleutel.
En dan denk ik dat "machinist gezocht" nog wel het snelste vol zit?
geen idee. Dat was voor mij een interne sollicitatie dus eerste 3 stappen overgeslagen en adhv sollicitatie om de tafel met een teammanager op standplaats
Op donderdag 22 januari 2015 21:33 schreef Duvel het volgende: Assessments kunnen best nuttig zijn. Voor de functie van HC snap ik heel goed dat ze bepaalde mensen niet willen hebben. Ik ben bijvoorbeeld ongeschikt omdat ik irritante zwartrijders tijdens de rit zou evacueren. Je hebt niet voor niets zo'n sleutel.
Jij zou ook zo'n HC zijn die huilende baby's in de railtender-liften opsluit?
Op vrijdag 23 januari 2015 02:48 schreef Monopoly het volgende: Zo. Nachtdienst. Voor de verandering vroeg 'klaar'. Beentjes omhoog en ontspannen tot een uurtje of 5
Het is helaas over en uit voor het olielijntje Nieuw-Amsterdam - Schoonebeek. Het wordt gesaneerd, waarna de grond verkocht wordt aan de diverse eigenaren langs het lijntje. De officiële bekendmaking is er nog niet geweest.
In Groningen zijn de plannen gepresenteerd hoe het station en de stationsomgeving er in 2021 uit zal moeten gaan zien. In de plannen zijn een reizigerstunnel, fietstunnel en bustunnel opgenomen, evenals extra stallingsruimte voor de fietsen en natuurlijk de verplaatsing van het opstelterrein naar de vork richting Haren. Al met al moet het 275 miljoen euro gaan kosten en die begroting is inmiddels rond.
Als het je echt gaat om de pure kilometers, stel ik voor om Groningen - Zwolle of Assen - Amersfoort te gaan pendelen, aangezien die allebei bij de hoogste gemiddelde snelheden voor IC's horen. Zit je makkelijk op de 2000km
Heeft t zin om treinkaartjes naar Frankrijk te kopen en daar gewoon bij t loket tgv tickets? Ik krijg voor een retrour Modane 280 euro pp op de site van nshispeed, dat lijkt me overdreven
Als het je echt gaat om de pure kilometers, stel ik voor om Groningen - Zwolle of Assen - Amersfoort te gaan pendelen, aangezien die allebei bij de hoogste gemiddelde snelheden voor IC's horen. Zit je makkelijk op de 2000km
Op vrijdag 23 januari 2015 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Heeft t zin om treinkaartjes naar Frankrijk te kopen en daar gewoon bij t loket tgv tickets? Ik krijg voor een retrour Modane 280 euro pp op de site van nshispeed, dat lijkt me overdreven
Op vrijdag 23 januari 2015 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Heeft t zin om treinkaartjes naar Frankrijk te kopen en daar gewoon bij t loket tgv tickets? Ik krijg voor een retrour Modane 280 euro pp op de site van nshispeed, dat lijkt me overdreven
Als je ze aan het loket koopt betaal je waarschijnlijk de volle mep (onmiddellijk vertrek + lokettoeslag?). Kijk eens op www.voyages-sncf.com
Vanaf Brussel vertrekken er inderdaad TGVs, hoofdzakelijk richting zuidoost-Frankrijk. Lille kan interessant zijn voor andere bestemmingen als je Parijs wilt mijden.
Wat is t meest dichtbijzijnde station waar ik de Franse TGV tegen franse tarieven kan pakken? Brussel zuid of moet je dan door tot lille ofzo?
Zo te zien op HAFAS zijn er rechtstreekse TGV's van Paris Gare de Lyon naar Modane. Retourtje Parijs met Thalys heb je voor ¤70, en wat een retourtje Gare de Lyon - Modane kost weet ik niet..
Heb onderstaande kaartje van OVinNederland gebruikt en Assen - Amersfoort is inderdaad iets efficiënter, al is Assen - Lelystad ook best snel en misschien nog wel efficiënter.
Zo te zien op HAFAS zijn er rechtstreekse TGV's van Paris Gare de Lyon naar Modane. Retourtje Parijs met Thalys heb je voor ¤70, en wat een retourtje Gare de Lyon - Modane kost weet ik niet..
www.voyages-sncf.com heeft m retour voor 60 euro. Dus dat is dan 130 euro in totaal
Op vrijdag 23 januari 2015 11:53 schreef dennistd het volgende: Ik kwam vanmorgen tussen Bergentheim en Hardenberg twee GTW's tegen. Een en al vonken bij de stroomafnemers
Rijp? Of had het een andere oorzaak? Keertje om 5 uur de trein van Emmen naar Zwolle gehad, heerlijk wat een lichtshow was dat Was nog in de NS tijd trouwens.
Heb je dan geen relatief lange stop te Zwolle? Waarom kun je dan niet beter Grunn Zwolle doen? Of hoef je in Assen minder lang te wachten op de trein richting Zwolle?
Heb onderstaande kaartje van OVinNederland gebruikt en Assen - Amersfoort is inderdaad iets efficiënter, al is Assen - Lelystad ook best snel en misschien nog wel efficiënter.
Hoe zit het met de retour in Lelystad, red je dat?
Edit: Dat is best een mooie overstap.
Had ik al naar gekeken, in Assen, Amersfoort en Lelystad heb je best mooie overstappen. Zelfde geldt voor Groningen en Zwolle al is die in Groningen wel wat krap (2 minuten).
Had ik al naar gekeken, in Assen, Amersfoort en Lelystad heb je best mooie overstappen. Zelfde geldt voor Groningen en Zwolle al is die in Groningen wel wat krap (2 minuten).
Amersfoort is 13 minuten, dat is veel te lang, plus dat je in Zwolle zes minuten per retour extra stilstaat.
Misschien is Almere-Assen nog net ietsje beter. Niet door de snelheid op het extra stukje maar omdat de overstap zo is dat je altijd de rechstreekse trein hebt en dus minder kans hebt op het missen van een overstap in Zwolle.
Probleem waar je dan tegen aanloopt is dat je 's avonds het probleem van de 12600 krijgt, die wacht 4 minuten in Lelystad waardoor je net de overstap in Almere mist. Verder zou dat perfect zijn
Op vrijdag 23 januari 2015 13:48 schreef boriq het volgende: Probleem waar je dan tegen aanloopt is dat je 's avonds het probleem van de 12600 krijgt, die wacht 4 minuten in Lelystad waardoor je net de overstap in Almere mist. Verder zou dat perfect zijn
Dat kaartje laat natuurlijk wel mooi zien hoe langzaam sommige series zijn, zoals de bekende 3600 (Roosendaal - Zwolle) tussen Zwolle en Nijmegen en de 1600/1700 (Enschede - Amersfoort - Randstad) tussen Enschede en Almelo
Op vrijdag 23 januari 2015 13:56 schreef boriq het volgende: Dat kaartje laat natuurlijk wel mooi zien hoe langzaam sommige series zijn, zoals de bekende 3600 (Roosendaal - Zwolle) tussen Zwolle en Nijmegen en de 1600/1700 (Enschede - Amersfoort - Randstad) tussen Enschede en Almelo
Dat terwijl ik niet echt het gevoel heb dat Enschede - Almelo (- Amersfoort) heel traag is..
Op vrijdag 23 januari 2015 13:56 schreef boriq het volgende: Dat kaartje laat natuurlijk wel mooi zien hoe langzaam sommige series zijn, zoals de bekende 3600 (Roosendaal - Zwolle) tussen Zwolle en Nijmegen en de 1600/1700 (Enschede - Amersfoort - Randstad) tussen Enschede en Almelo
Als je de beschouwde trajecten maar kort genoeg maakt is alles traag als stront. Een Maglev haalt tussen Den Haag HS en CS of Laan van NOI ook geen hogere snelheid dan dit.
Voor Beter OV vindt dat de maat vol is. Nu stevig onderzoek, en daarna maatregelen. Dat onderzoek moet nu blootleggen, wat er ondanks alle mooie praatjes van NS en ProRail nou ondanks 175 jaar ervaring nog steeds mis gaat.
dat is waarschijnlijk het grootste probleem. Die iemand moet wel opstaan en flink de bezem overal doorhalen en verbeterprogramma's in werking zetten, want het kan toch niet zo zijn dat na een verstoring van een klein uur de gevolgen tot in de ochtendspits van de volgende dag te merken zijn?
Ja. Iemand die het een reet kan schelen. Dus niet Melanie Schultz, niet Wilma Mansveld, en dus ook niet Simon Snijbloem. Of die nieuwe prorailmarionet die ze daar hebben zitten.
Nee, er zal weinig nieuws naar voren komen, en het aantal open deuren zal enorm zijn. Absoluut. Toch is zo’n onderzoek nodig omdat uitsluitend op basis van RECENT onderzoek de betrokkenen niet langer kunnen roepen dat ze de problemen uit het verleden inmiddels hebben opgelost.
Dus ja, voor de miljoenste keer wordt het zelfde onderzoek wat ons betreft ingesteld, maar dat is helaas onontkoombaar om de nieuwe bezems met de neus op de oude-en-nog-steeds-niet-opgeloste feiten te drukken. Want zonder die duidelijkheid is men al helemáál niet bereid om in beweging te komen.
Simon en Pipo gaan zelf sowieso niks verbeteren zolang er vanuit de overheid niet iemand met de knoet overheen gaat. Die twee vaatdoeken op V&W moeten weg.
Simon Snijbloem heeft wat mij betreft nog even het voordeel van de twijfel. Zo'n onderzoek kan hem ook helpen om de boel binnen zijn toko in beweging te krijgen.
Voor Mansveld geldt, dat ook zij niet stil kan blijven zitten na dit recente onderzoek: zij kan bezwaren dan ook niet langer wegwuiven, zoals ze recentelijk in de Vaste Kamercommissie IenM nog flikte.
Op vrijdag 23 januari 2015 15:41 schreef DriekOplopers het volgende: Simon Snijbloem heeft wat mij betreft nog even het voordeel van de twijfel. Zo'n onderzoek kan hem ook helpen om de boel binnen zijn toko in beweging te krijgen.
Waarom? Wat voor drijfveer heeft hij om iets te veranderen? Er gebeurt al een jaar niks en Wilma Mansveld heeft openlijk gezegd dat hij ermee weg komt. Zo'n baan wil ik ook wel
Vanmiddag hadden een 1700 + stam ICRm die net onderweg waren naar Roosendaal last van een vaste rem in Wijhe, na het blussen en afkoelen kon de trein verder rijden naar Deventer om daar te worden opgeheven:
Op vrijdag 23 januari 2015 16:56 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hadden een 1700 + stam ICRm die net onderweg waren naar Roosendaal last van een vastgelopen rem in Wijhe,
Op vrijdag 23 januari 2015 16:56 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hadden een 1700 + stam ICRm die net onderweg waren naar Roosendaal last van een vastgelopen rem in Wijhe, na het blussen en afkoelen kon de trein verder rijden naar Deventer om daar te worden opgeheven:
Toevallig bekend welke loc voor deze stam stond? Zat gister avond in een stam met daarachter de 1744? (Wijchen in elk geval) en die remmen hoorde/voelde ik al aardig opmerkelijk gedragen. Ik mag toch hopen dat het dienstdoend personeel dit toch ook heeft opmerkt als het inderdaad om deze stam ging.
Toevallig bekend welke loc voor deze stam stond? Zat gister avond in een stam met daarachter de 1744? (Wijchen in elk geval) en die remmen hoorde/voelde ik al aardig opmerkelijk gedragen. Ik mag toch hopen dat het dienstdoend personeel dit toch ook heeft opmerkt als het inderdaad om deze stam ging.
Ik zou eerst kijken naar welke stam het was. Blijkbaar was het remprobleem aan 1 van de achterste 2 rijtuigen.
Ik heb zoiets wel eens in België gehad. Eerst stonden we 40 minuten met een trein op een overweg stil omdat de boordcomputer dacht dat er een technisch defect aan de remmen was en daarna reed de trein met een uitgeschakeld beveiligingssysteem verder. De trein mocht niet harder dan 40 en het was verboden te staan totdat de trein tot stilstand was gekomen bij een station. En zo ging de trein vrolijk door tot het eindpunt waar de conducteur nog de jolige omroep had "dat u zo wat te vertellen heeft bij de pint bier"
BELGIAN federal minister for mobility Mrs Jacqueline Galant told the country's parliament on January 23 that only one bidder, a consortium of Alstom and Bombardier, is in the running for a framework contract to supply a fleet of inter-city double-deck EMUs to Belgian National Railways (SNCB).
The order for 200km/h dual-voltage (3kV dc and 25kV 50Hz ac) trains could be worth ¤3bn if all options are exercised. Deliveries are due to start in 2017, although Galant told the house it is "unlikely" any trains will enter service in 2017.
SNCB says it has nothing to add to the minister's comments and negotiations are continuing with the prospective suppliers.
The sets will be equipped with ETCS, which is due to be rolled out across the entire SNCB fleet by 2023 as part of Belgium's national ERTMS programme.
The order is a key element of SNCB's 2013-2025 investment programme, which seeks to increase fleet capacity to cope with growing demand.
SNCB already operates a fleet of 630 double-deck vehicles, comprising type M5 and M6 locomotive-hauled coaches. The M6 vehicles were also supplied by a consortium of Alstom and Bombardier, and the tender stipulates that the new EMUs must be compatible with this stock.
Dus. Zondag naar Givet. Met 12 minuten overstap in Aulnoye-Aymeries. Als dat de mist ingaat kan ik het shaken, en beter rechtsomkeert maken. Want dan zou ik niet meer diezelfde dag via Givet thuis kunnen komen (de laatste bus van de dag gaat om 19:45 ofzo, en de "volgende" trein vanuit Aulnoye-Aymeries (met overstap in Charleville-Mézičres) arriveert pas om 20:54 daar. Ja, wel geteld 2 reismogelijkheden van Lille naar Givet op een zondag ....
en mijn baas verwacht mij toch wel op het werk maandagochtend ...
Op vrijdag 23 januari 2015 17:53 schreef greavy het volgende: Probleem zal aan de stam liggen, gezien daar de remproblemen waren. Maar die loc zal er ongetwijfeld nog voor hangen.
Ik heb ook niet gezegd dat het aan de loc lag Ik probeerde op deze manier aan te geven om welke stem het ging
Maar ik zat sowieso aan de andere kant van de trein, aan de kant van de loc.
Trein richting Geldermalsen vertrekt weereens uit Utrecht terwijl de IC richting Den Bosch nog langs het perron ernaast staat. Weer volkomen onnodig een kwartier vertraging. Of een half uur als je naar Tiel moet...
Voor de Nederlandstaligen onder ons is er een vergelijkbaar nieuwsbericht beschikbaar.
Alstom-Bombardier ziet megabestelling NMBS binnen handbereik De combinatie Alstom-Bombardier is de enige kandidaat die geselecteerd werd voor een grote bestelling dubbeldektreinen voor de NMBS. Dat heeft minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) woensdag gezegd in de Kamer. Dat betekent dat Alstom-Bombardier in poleposition ligt, maar het contract ter waarde van 3 miljard euro is nog niet binnen.
Voor de Bombardier-vestiging in Brugge is de bestelling van levensbelang. ‘Ze is broodnodig voor onze toekomst. Zonder de bestelling wordt het heel moeilijk om de vestiging open te houden’, zegt HR-directeur Matthieu Steelandt. Maar Bombardier zegt er alles aan te zullen doen om het contract binnen te halen. De NMBS is het bestek aan het finaliseren, waarna Alstom-Bombardier een offerte kan doen. Steelandt hoopt in de eerste jaarhelft nog duidelijkheid te hebben.
Er zijn echter nog een aantal struikelblokken, zo blijkt uit het antwoord dat Galant in de Kamer gaf op een vraag van Wouter Raskin (N-VA). Zo loopt er nog een beroep bij de Raad van State tegen de selectiebeslissing. Daarnaast is het bekend dat de Belgische spoorbedrijven voor een grote besparingsuitdaging staan.
Wat het effect daarvan op de megabestelling zal zijn, is niet duidelijk. ‘Het nieuw budgettaire kader dat voor Infrabel en de NMBS werd vastgelegd, zou een invloed kunnen hebben’, aldus Galant.
De nieuwe dubbeldektreinen zouden tussen 2017 en 2025 geleidelijk ingezet worden om de toekomstige reizigersgroei op te vangen. Volgens Galant werd echter nog niet over de leveringsplanning van het materiaal onderhandeld met Alstom-Bombardier. ‘De datum waarop de eerste voertuigen zullen worden geleverd, ligt dus nog niet vast. Het is echter niet erg waarschijnlijk dat zij in 2017 in dienst zullen kunnen worden genomen.’
De NMBS zegt niets toe te voegen te hebben aan het antwoord van de minister.
Op vrijdag 23 januari 2015 19:18 schreef greavy het volgende: Als men vannacht het Lint'je niet kan repareren, gaat er voor het weekend eerst een GTW vanaf Zutphen naar Mariënberg.
Volgens mij wordt het hoog tijd dat dat Lintje tot schroot wordt verwerkt. Welke problemen zijn er steeds mee? Of is het telkens iets anders?
we hebben weer een stevige verstoring, want tussen Ede-Wageningen en de aftakking van Veenendaal is de boel gestremd omdat de bovenleiding naar beneden is gekomen
Tsja, eerst heette de oorzaak een defecte trein. Nu bovenleiding stuk. Ik vermoed iets met een rotte stroomafnemer die een rijdraad molde, of een rotte rijdraad die een stroomafnemer nekte.
Het spoor in Nederland is gewoon door en door ziek. En de huidige mensen die er wat over zouden kunnen zeggen, zijn incompetent of schijten hun broek vol, of beide. Oh, of vullen hun zakken lekker, en passant. Beetje bestuursfunctietjes kwartetten. Maar er echt iets aan doen? Of ook maar serieus er iets vanaf weten? Ho maar.
Het spoor in Nederland is gewoon door en door ziek. En de huidige mensen die er wat over zouden kunnen zeggen, zijn incompetent of schijten hun broek vol, of beide. Oh, of vullen hun zakken lekker, en passant. Beetje bestuursfunctietjes kwartetten. Maar er echt iets aan doen? Of ook maar serieus er iets vanaf weten? Ho maar.
Welkom in de wereld van tegenwoordig, waar de belangrijke kennis niet meer vereist is voor bepaalde bestuursfuncties
Welkom in de wereld van tegenwoordig, waar de belangrijke kennis niet meer vereist is voor bepaalde bestuursfuncties
En zeker niet wanneer de overheid er vuistdiep in zit.
Het kan altijd erger, zie België. Daar heeft men vorig jaar bij allerlei bedrijven ineens nieuwe poppetjes weggezet, zelfs zonder die poppetjes vooraf te informeren. De nieuwe topman voor de NMBS (die later om persoonlijke redenen afhaakte) vernam via de media dat hij CEO van NMBS zou worden.
dat het in alerlei bananenlanden NOG kutter is dan hier, is geen enkel excuus en alleen een afleidingsmanoeuvre. Hier en nu de problemen oplossen. Ongeacht wat er in de Congo gebeurt.
Op vrijdag 23 januari 2015 22:32 schreef Dr_Flash het volgende: dat het in alerlei bananenlanden NOG kutter is dan hier, is geen enkel excuus en alleen een afleidingsmanoeuvre. Hier en nu de problemen oplossen. Ongeacht wat er in de Congo gebeurt.
Inderdaad! Daarom een verbod op anekdotes!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het wordt tijd om wat mensen uit dit topic om wat belangrijke posten neer te gaan zetten denk ik. Mijn voorstel: ProRail President-directeur: ziggyziggyziggy ProRail Trajecten- en emplacementenmanager: b2py NSR Directeur: PSM NSR Materieelbeleid: Dr_Flash en greavy NSR P&R en Railrunners: bork NSR Bijsturing en klantenservice: DriekOplopers NSR Assistent klantenservice en motivator treinpersoneel: DeaDLocK2K NS International: James1988 Abellio directeur: dennistd Arriva directeur: Monopoly
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 23 januari 2015 22:44 schreef dennistd het volgende: Het wordt tijd om wat mensen uit dit topic om wat belangrijke posten neer te gaan zetten denk ik. Mijn voorstel: ProRail President-directeur: ziggyziggyziggy ProRail Trajecten- en emplacementenmanager: b2py NSR Directeur: PSM NSR Materieelbeleid: Dr_Flash en greavy NSR P&R en Railrunners: bork NSR Bijsturing en klantenservice: DriekOplopers NSR Assistent klantenservice en motivator treinpersoneel: DeaDLocK2K NS International: James1988 Abellio directeur: dennistd Arriva directeur: Monopoly
Vanochtend had ik de IC van 8:19 van Zwolle naar Oss, controle tussen Zwolle en Wijhe, mens gaat in de 1e klas zitten, in Deventer komt er een collega-mensachtige bij en ik hoor 1 tegen 2 zeggen in de 1eklas-unit naast me: "Ja ik ben de trein al doorgeweest hoor!" In Nijmegen wordt mens1 afgelost door mens3 en mens2 zegt tegen mens3; Ja ze is er al doorgeweest hoor en nemen weer plaats in de 1e klas coupé. AFSCHAFFEN DAT TUIG
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 23 januari 2015 22:44 schreef dennistd het volgende: Het wordt tijd om wat mensen uit dit topic om wat belangrijke posten neer te gaan zetten denk ik. Mijn voorstel: ProRail President-directeur: ziggyziggyziggy ProRail Trajecten- en emplacementenmanager: b2py NSR Directeur: PSM NSR Materieelbeleid: Dr_Flash en greavy NSR P&R en Railrunners: bork NSR Bijsturing en klantenservice: DriekOplopers NSR Assistent klantenservice en motivator treinpersoneel: DeaDLocK2K NS International: James1988 Abellio directeur: dennistd Arriva directeur: Monopoly
Ik vind dat ik een toffe positie heb.
En dan huren we ReisT in voor de onderhandelingen met de ØBB over de merkrechten op de naam 'Railjet'
Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vanochtend had ik de IC van 8:19 van Zwolle naar Oss, controle tussen Zwolle en Wijhe, mens gaat in de 1e klas zitten, in Deventer komt er een collega-mensachtige bij en ik hoor 1 tegen 2 zeggen in de 1eklas-unit naast me: "Ja ik ben de trein al doorgeweest hoor!" In Nijmegen wordt mens1 afgelost door mens3 en mens2 zegt tegen mens3; Ja ze is er al doorgeweest hoor en nemen weer plaats in de 1e klas coupé. AFSCHAFFEN DAT TUIG
Het is een knooppuntentrein bij uitstek, dus bij ieder knooppunt verlaat een groot deel van de passagiers de trein en komt er weer veel nieuw volk in
En dan huren we ReisT in voor de onderhandelingen met de ØBB over de merkrechten op de naam 'Railjet'
Goed idee. NSI gaat dan neem ik aan wel met Railjets naar Engeland rijden, ReisT een beetje kennende? Het kan in Engeland wel op de toelating van Abellio!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
welke debiel bedenkt dit? ik regel al jullie hogesnelheidstreinen. Offer u cant refuse.
ik zeg dat Fles eerst eens met zijn grote vriend moet gaan praten of die niet nog een leuke aanbieding heeft. Vervolgens wordt er gewoon iets anders besteld
Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef boriq het volgende: Hierbij leg ik trouwens beslag op de functie van CEO/CFO/CCO van BadSlipperExpress bv. Dat ik jullie het leven zo zuur mogelijk mag maken!
Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef boriq het volgende: Hierbij leg ik trouwens beslag op de functie van CEO/CFO/CCO van BadSlipperExpress bv. Dat ik jullie het leven zo zuur mogelijk mag maken!
Dan mag je toch alleen maar op de havenspoorlijnen en op de betuweroute komen .
Dat bedrijf gaat er gewoon ooit een keer echt komen
Dat eerste is prima, dat tweede moet je maar met Ziggy en PSM uitvechten
Gaan lekker die nachttreinen tussen Nijmegen en Utrecht... elke week is er wel iets waardoor ze niet optimaal rijden. Nu mag je lekker overstappen op de bus in Ede...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Daar had ik ooit een foto van gemaakt en in deze reeks gedumpt
Die had ik dan gemist
In verband met de weersverwachting heeft NS besloten om zaterdagmorgen tot 12 uur de dienstregeling in het zuidoosten van het land enigszins aan te passen. De Reisplanner wordt vannacht bijgewerkt. Zodra dat gereed is melden wij dat hier.
De aanpassingen voor zaterdagmorgen zijn: - tussen 's Hertogenbosch en Sittard rijden minder Intercity's - tussen Venlo en Eindhoven rijden geen Intercity's - tussen Venlo en Deurne rijden alleen Sprinters.
Met de aanpassingen in de treindienst verkleinen we de kans dat winterse storingen invloed hebben op de dienstregeling in de rest van het land. Het kan hierdoor drukker zijn in uw trein en uw reis kan langer duren doordat u vaker moet overstappen als u naar of vanaf het zuidoosten van het land reist.
Plan voor een zo actueel mogelijk advies uw reis kort voor vertrek.
Het ging lekker vanavond in de sprinter van Tilburg naar Den Bosch (aankomst Den Bosch 22:32 uur). "Het volgende station is Tilburg Universiteit, hier kunt u overstappen voor Oss/Nijmegen en Utrecht Centraal/Amsterdam Centraal" De displays (hoe heten die dingen ook alweer?) gaven aan "Tilburg Universiteit 23:19".
Jezus wat een kutbedrijf. Echt iets waar je graag de komende 20 jaar nogeens de alleenheerschappij aan geeft. HEE WILMA WORD EENS WAKKER JOH KUT godverdomme nog
Het is de laatste jaren nodig geworden om zo kort mogelijk van tevoren je geplande schema te checken. En omdat dat de laatste jaren ook nog mogelijk geworden is, durft het nog hip te heten ook. In feite hebben we gewoon te maken met een spoorvervoerder die elke ochtend alvast op voorhand met zijn handen in het haar gaat staan, want GEEN IDEE OF WE IETS KUNNEN vandaag.
En niemand die dat raar genoeg vindt om tegen op te treden. Oh ja tariefverhoging? tuurlijk, prima lekker doen jatoggg.
Het is de laatste jaren nodig geworden om zo kort mogelijk van tevoren je geplande schema te checken. En omdat dat de laatste jaren ook nog mogelijk geworden is, durft het nog hip te heten ook. In feite hebben we gewoon te maken met een spoorvervoerder die elke ochtend alvast op voorhand met zijn handen in het haar gaat staan, want GEEN IDEE OF WE IETS KUNNEN vandaag.
En niemand die dat raar genoeg vindt om tegen op te treden. Oh ja tariefverhoging? tuurlijk, prima lekker doen jatoggg.
Als je een reis voor over 2 weken plant krijg je in grote letters te zien dat "de dienstregeling anders kan zijn op de dag zelf" omdat werkzaamheden pas 10 dagen van tevoren in de reisplanner worden gezet ( ), NS koketteert volop met de Reisplanner en de grandioze slogan "Doe kort voor vertrek de Reisplanner-check" maar kennelijk is zelfs DE AVOND ERVOOR niet kort genoeg van tevoren meer.
Moet je dan soms 10 minuten van tevoren kijken of je trein wel rijdt? Tegen die tijd zijn de meeste mensen al in de buurt van hun vertrekstation en is dat dus veel te laat om de plannen nog om te gooien, mocht blijken dat het bij NS weer eens dun door de broek loopt vanwege het weer.
En wat is er nou ECHT aan de hand? De weersverwachting is dat het in de loop van de nacht/vroege ochtend gaat ijzelen in Brabant en Limburg. Dat bij temperaturen die net iets onder het vriespunt liggen. Allesbehalve "extreem weer" dus.
Trap die nikskunners alsjeblieft liever nu dan morgen van het spoor af. En allemaal naar Guantanamo bay en al je opgeslurpte belastinggeld terugbetalen
Ja ja dat klinkt overdreven he? Nee, iets beters verdient niemand daar.
Ieder bedrijf in een enigszins commerciële setting zou zich de ogen uit de kop schamen en zo snel mogelijk zijn naam uit het collectieve straatbeeld willen verwijderen. En dat is het enige dat NS nog kan doen. Nou ja, "kan doen" vereist natuurlijk ook wel weer bepaalde vaardigheden. Je weet het niet.
Op zaterdag 24 januari 2015 07:44 schreef ZwarteKater het volgende: We melden 7:43 vanaf stel 9477. We staan voor zwolle. Wisselstoring. 'We staan hier nog wel FF.'
Actuele spoorkaart ziet eruit alsof er niet veel aan de hand is, oh ja en een rood regeltje waaruit blijkt dat er gewoon bijna niks meer rijdt Wauw. Wat leven we toch in een kundig land.
Te Groningen noord is men vergeten de wisselverwarming aan te zetten Puinhoop daar.
Er staan nu 2 treinen achter elkaar (in hetzelfde blok) te Sauwerd richting Groningen, die kunnen voorlopig nog niet weg. Er komt nog een losse loc uit Delfzijl (ook daar een wissel kapot/bevroren, mits er treinen rijden worden ze op spoor 2 binnen genomen), en die kunnen ze ook nog niet kwijt. Volgens mij staat die nu op spoor 2 te Bedum.
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 08:26:48 ]
Op zaterdag 24 januari 2015 08:18 schreef greavy het volgende: Arriva heeft in Friesland alle bussen tot nader bericht eruit gedonderd vanwege de sneeuw.
Maar wanneer zullen er weer treinen rond Utrecht rijden? Morgen als we geluk hebben?
Wat hier ligt kun moeilijk meten, misschien een paar mm? En alles ligt plat? Moet toch niet met geluk te maken hebben? Mooie opsteker voor de nieuwe prorailbaas die alleen voor een hoger salaris dan de ministersnorm wilde komen.
Nop. Ze hopen om 12 uur weer te kunnen rijden richting zuiden, naar het noorden gaat mondjesmaat . En de kiosk koffie is niet te zuipen. Zo maar FF Zwolle centrum in, inmiddels behoorlijk druk aan het worden op perrons.
Ze krijgen niet eens taxi's geregeld voor mensen RI Schiphol. Alles overbezet.
Staat nu in Roosendaal. Al 20 minuten te wachten tot ze vertrekken mogen richting Breda. Maar voorlopig weet men nog niet wanneer de trein van 08:50 weg mag Edit: En vertrokken, nadat een trein met +17 arriveerde vanuit richting Breda (ICR-stam). Problemen met de bovenleiding wordt er omgeroepen, beperkt treinverkeer.
Kan me niet voorstellen, dubbele pantografen omhoog en schrapen die handel. Trek die leiding maar leeg, wordt ie warm van en smelt het
Dat dus. Paar jaar terug nog in een Plan V bij aanvriezende mist gewoon met 120km/u oid met een stoptrein gereisd.
De hemel lichtte op toen de trein in de verte aan kwam rijden. Onderweg schoten de vonken van de bovenleiding. Een continue aanhoudende vlamboog verlichtte de ijzige nacht, terwijl de trein de reizigers stipt op tijd op bestemming bracht.
Overigens was ik zelf daarover licht verbaasd. Serieus volgas doorvlammen met die treinen. * Tot zover Eix vertellingen over vroegah. Vier jaar geleden. Toen 'bevroren bovenleiding' nog niet door NS aan het winterhorrorboek was toegevoegd. Nu rijdt er potdomme geen enkele trein en ik moet zo ri Utrecht.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zaterdag 24 januari 2015 09:18 schreef Viezze het volgende: De storingsomschrijving is ook lekker summier, en de volgende update kunnen we om 10:30 verwachten
"we weten nog steeds niet waarom we geen prognose kunnen geven. Volgende update om 12 uur."
Dat dus. Paar jaar terug nog in een Plan V bij aanvriezende mist gewoon met 120km/u oid met een stoptrein gereisd.
De hemel lichtte op toen de trein in de verte aan kwam rijden. Onderweg schoten de vonken van de bovenleiding. Een continue aanhoudende vlamboog verlichtte de ijzige nacht, terwijl de trein de reizigers stipt op tijd op bestemming bracht.
Overigens was ik zelf daarover licht verbaasd. Serieus volgas doorvlammen met die treinen.
Mooi lijkt dat hč Ik heb trouwens een keer meegemaakt dat we 5 of 10 minuten vertraging hadden (op Emmen Zwolle) omdat ze maar beperkt vermogen hadden van de bovenleiding. Maar goed dat was echt constante geknetter en een aanhoudende vlamboog.
Heeft dat ook te maken met het deur dat die treinen nog werken met rijweerstanden en dus constant een hoge stroom van de bovenleiding trekken? (Hoge stroom=veel warmte, zo werkt een lasapparaat ook)
Op dit moment is er in delen van Nederland zeer beperkt treinverkeer als gevolg van forse ijzel op de bovenleiding. Check de reisplanner op ns.nl voor het meest actuele reisadvies. Gisteravond is op basis van de toen beschikbare weersinformatie besloten om in Zuidoost Nederland een aanpassing in de dienstregeling te doen.
Naar nu blijkt, hebben de winterse weersomstandigheden (met name onverwachte ernstige ijzel) een groter effect dan verwacht, waardoor ook andere delen van Nederland hier hinder van ondervinden. NS adviseert reizigers om voor vertrek op ns.nl hun reis te checken of indien mogelijk hun reis uit te stellen. Meer informatie volgt. Ernstige ijsafzetting op de bovenleiding heeft tot gevolg dat treinen geen stroom kunnen afnemen en niet kunnen rijden.
Op dit moment is er in delen van Nederland zeer beperkt treinverkeer als gevolg van forse ijzel op de bovenleiding. Check de reisplanner op ns.nl voor het meest actuele reisadvies. Gisteravond is op basis van de toen beschikbare weersinformatie besloten om in Zuidoost Nederland een aanpassing in de dienstregeling te doen.
Naar nu blijkt, hebben de winterse weersomstandigheden (met name onverwachte ernstige ijzel) een groter effect dan verwacht, waardoor ook andere delen van Nederland hier hinder van ondervinden. NS adviseert reizigers om voor vertrek op ns.nl hun reis te checken of indien mogelijk hun reis uit te stellen. Meer informatie volgt. Ernstige ijsafzetting op de bovenleiding heeft tot gevolg dat treinen geen stroom kunnen afnemen en niet kunnen rijden.
Mooi lijkt dat hč Ik heb trouwens een keer meegemaakt dat we 5 of 10 minuten vertraging hadden (op Emmen Zwolle) omdat ze maar beperkt vermogen hadden van de bovenleiding. Maar goed dat was echt constante geknetter en een aanhoudende vlamboog.
Het was prachtig. Ik zat zo'n beetje onder de panto. En die ijzige mistige nacht werd helsblauw verlicht door die vlamboog. Pure treinenporno.
En bovendien reed het boemeltje naar Heerlen dat in Sittard 1x per uur van het exotische spoor 20 vertrok ķķk zonder gedoe op tijd. Met het nodige gevonk uiteraard. Enfin, wat is er vandaag nu echt aan de hand? Post Utrecht weer onderuit of wat?
Op zaterdag 24 januari 2015 09:42 schreef derLudolf het volgende: Stel trouwens, je had vandaag met de trein naar Schiphol, mag je dan een taxi nemen op kosten van NS of kosten van je eigen vervoer doorrekenen?
Precies, we zijn sinds de ellende en alle 'maatregelen' sinds de ellende in 2009 ook geen zak opgeschoten. Bevroren bovenleidingen, daar heb ik toch vaak van gehoord dat het geen probleem zou zijn. Nouja, we zetten hem maar in het rijtje.
Het was prachtig. Ik zat zo'n beetje onder de panto. En die ijzige mistige nacht werd helsblauw verlicht door die vlamboog. Pure treinenporno.
Ja ik zat ook onder de pantograaf, echt vet. In zo'n geval vind ik 10 minuten vertraging ook niet erg, ik bedoel ze proberen het wel gewoon en doen alles om op tijd te rijden ipv vooraf aak te zeggen dat je het niet red. Godverdomme, daar moet nee de oorlog mee winnen zeg, laffe strijders.
Nou alle 1200's en Plan V's mooi inzetten vandaag. Lekker knetteren
Het is gewoon aan alle kanten een volstrekt incompetent zootje. De enige maatregelen die ze hebben voor de winter zijn "Hopen dat het meevalt" en anders "bidden dat het over gaat."
Mag cynisch klinken, maar het is simpelweg de realiteit.
Op zaterdag 24 januari 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende: naar mijn mening is het een verstandig besluit om het treinverkeer niet te laten rijden als men verwacht dat dit niet veilig en probleemloos kan.
Naar mijn mening is het een verstandig besluit om capabele mensen aan het roer van zo'n organisatie te zetten. Laten we daar eens mee beginnen.
Op zaterdag 24 januari 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende: naar mijn mening is het een verstandig besluit om het treinverkeer niet te laten rijden als men verwacht dat dit niet veilig en probleemloos kan.
Opheffen dan maar? 100% veiligheid ga je niet redden en met dit stelletje ga je op de mooiste lentedag nog niet zonder problemen kunnen rijden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Overigens rijdt het meeste hier in Deventer "gewoon" wel. Wel veel spoorwijzigingen en kleine tot matige vertragingen. En wat uitval. Maar er rijdt nog wel iets in alle richtingen. Da's blijkbaar al heel wat.
Op zaterdag 24 januari 2015 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende: Gewoon stoppen met de Spoorwegen, gaat nooit meer goedkomen. Iedereen maar gewoon weer met huifkar of de benenwagen
Komen ze gvd met 1x een icm3 (4092) om de achterstallige reizigers weg te werken terwijl er verschillende dubbeldekkers staan niets te doen. wat een lef.
Laten we wel eerlijk wezen: Het spoor is niet gemaakt voor strenge ijsdagen. Tuurlijk, we hebben er per jaar een stuk of 10 (het ene jaar meer als het andere jaar). Maar om alles echt zo winterproof te krijgen dat alles ten alle tijde kan rijden ben je miljarden euro's kwijt.
Dat geld is er niet, en zal er nooit komen. Het enige wat je kan doen is er van leren om met innovatie voor een goede prijs een behoorlijk resultaat neer te kunnen zetten. Dat is inderdaad hetgeen dat ontbreekt. Ben het met Flash eens, het is belachelijk dat we met één winterdag dit jaar niet eens fatsoenlijk kunnen rijden. Dat is een belachelijk iets. Toch, om dit gezegd te hebben, als je de bovenleiding kapot trekt en stroomafnemers naar de klote helpt ben je nog verder van huis. Dan heb je schade aan zowel de infra als het rollend materieel. Als de bovenleiding naar beneden tieft, dan heb je enorm veel schade en kan het wel behoorlijk gevaar opleveren.
Dat gezegd hebbende, moet Prorail heel maar dan ook echt heel kritisch naar zichzelf kijken om dit soort zaken tot een minimum te beperken. Het kan nooit perfect zijn. Perfectie is een utopie, maar je moet er wel naar streven.
Op zaterdag 24 januari 2015 10:50 schreef Monopoly het volgende: Laten we wel eerlijk wezen: Het spoor is niet gemaakt voor strenge ijsdagen. Tuurlijk, we hebben er per jaar een stuk of 10 (het ene jaar meer als het andere jaar). Maar om alles echt zo winterproof te krijgen dat alles ten alle tijde kan rijden ben je miljarden euro's kwijt.
Dat klopt, daarom gaat de vergelijking met Zwitserland en Noorwegen niet helemaal op. Maar serieus hee, ELKE keer dat het een paar centimeter sneeuwt ligt het hele spoor finaal op z'n reet. Dat moet echt niet hoeven.
Aan de verschijnselen te zien, zo op afstand, gaat het om onderkoelde regen en vorst op de draden van de bovenleiding. Zulks heb ik anno 1979 ook eens op groet schaal mogen mee maken en nadat we op vijf plaatsen rond Amsterdam draadbreuk hadden, is het treinverkeer toen ook gestaakt. Ik heb nog steeds het idee dat daar weinig kruid tegen gewassen is. Ontijzelschakelingen hielpen op dat moment ook niet, want de boel bevroor weer voordat je goed en wel kon gaan rijden.
Wat dat betreft niets nieuws onder de zon, hoewel het opstarten destijds een stuk vlekkelozer verlopen zal zijn dan dat het nu gaat gebeuren...
Ze hebben bij NS ook niet helemaal begrepen wat het begrip 'Verwachting' inhoudt..
Verwachting Gisteravond is op basis van de toen beschikbare weersinformatie besloten om in zuidoost Nederland een aanpassing in de dienstregeling te doen. Naar nu blijkt hebben de winterse weersomstandigheden (met name onverwachte ernstige ijzel) een groter effect dan verwacht waardoor ook andere delen van Nederland hier hinder van ondervinden.
Ja ja, het halve land vast platgooien, maar als de volgende dag de rest ook omvalt komt het ineens door ijzel "die niet verwacht was" Denken ze dat iemand dat gelooft of zo? Zit die Trinthamer wauwelkees weer uit zijn nek te lullen?
Op zaterdag 24 januari 2015 11:23 schreef ZwarteKater het volgende: Staan nu stil voor Amersfoort, problemen bij het 'aannemen van treinen'. Volgens de omroep is er een behoorlijke wachtrij.
En fok heeft ook last van ijzel volgens mij.
Klinkt bemoedigend.
Ik reis nu met een koploper drietje ri. het Oosten des lands. Zo Utrecht. Trein is zitvol met her en der staanplaatsen. Benieuwd wat er zo op Utrecht CS nog bij wil...
Op zaterdag 24 januari 2015 10:50 schreef Monopoly het volgende: Laten we wel eerlijk wezen: Het spoor is niet gemaakt voor strenge ijsdagen. Tuurlijk, we hebben er per jaar een stuk of 10 (het ene jaar meer als het andere jaar). Maar om alles echt zo winterproof te krijgen dat alles ten alle tijde kan rijden ben je miljarden euro's kwijt.
Dat geld is er niet, en zal er nooit komen. Het enige wat je kan doen is er van leren om met innovatie voor een goede prijs een behoorlijk resultaat neer te kunnen zetten. Dat is inderdaad hetgeen dat ontbreekt. Ben het met Flash eens, het is belachelijk dat we met één winterdag dit jaar niet eens fatsoenlijk kunnen rijden. Dat is een belachelijk iets. Toch, om dit gezegd te hebben, als je de bovenleiding kapot trekt en stroomafnemers naar de klote helpt ben je nog verder van huis. Dan heb je schade aan zowel de infra als het rollend materieel. Als de bovenleiding naar beneden tieft, dan heb je enorm veel schade en kan het wel behoorlijk gevaar opleveren.
Dat gezegd hebbende, moet Prorail heel maar dan ook echt heel kritisch naar zichzelf kijken om dit soort zaken tot een minimum te beperken. Het kan nooit perfect zijn. Perfectie is een utopie, maar je moet er wel naar streven.
spoor is ook niet gemaakt voor zeer warme omstandigheden, herfstweer met bladeren op de rails of bijvoorbeeld zware stormen. Als je al die dingen bij elkaar optelt zijn het er best veel die problemen geven.
spoor is ook niet gemaakt voor zeer warme omstandigheden, herfstweer met bladeren op de rails of bijvoorbeeld zware stormen. Als je al die dingen bij elkaar optelt zijn het er best veel die problemen geven.
Zou het spoor ook ergens WEL voor gemaakt zijn misschien? En waarom gaan we dat niet gewoon doen?