abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 maart 2015 @ 16:34:31 #176
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150421885
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:47 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Speel zelf biotic, zoals het hoort ;)
Dan is Kaidan juist goed. Biotic chainbombs.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 8 maart 2015 @ 16:36:59 #177
389010 Drankster
Voodoo Ray
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 16:38:57 #178
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150422040
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:36 schreef Drankster het volgende:
[ afbeelding ]
Oud maar goud _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 8 maart 2015 @ 18:47:01 #179
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_150426685
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2015 16:34 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dan is Kaidan juist goed. Biotic chainbombs.
Daar heb ik Liara voor... Kaidan is en blijft een faalhaas
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 9 maart 2015 @ 02:36:44 #180
62182 Georges
That's the shit
pi_150449442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ashley boven Kaidan verkiezen :') Dom racistisch wijf en heeft in 3 totaal geen nut meer omdat _O_ James _O_
Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van Ashley. Dat geblaat dat ze racistisch is wordt met name gedaan door mensen die een paar zinnen lezen en daar allerlei conclusies aan verbinden zonder enige kennis van context of geschiedenis.
Oh en sorry als dat wat vervelend overkwam, lees dat racistisch gedoe zo vaak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Georges op 09-03-2015 22:19:42 ]
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_151676533
Bioware waar blijft de ME trilogy remaster in 1080p, 60fps met high textures en alle DLC?! _O_ _O_

pi_151676606
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:21 schreef Drankster het volgende:
Bioware waar blijft de ME trilogy remaster in 1080p, 60fps met high textures en alle DLC?! _O_ _O_

Ja, waar blijft die idd! }:|
Tails tell tales
pi_151679683
Daar zit ik ook op te wachten ja. Zou echt super zijn om die trilogy lekker op de PS4 te spelen. Hopelijk dit jaar nog en dan in 2016 Mass Effect 4 :)
pi_151801052
quote:
Sometimes I take surveys online for a little extra money.
One day last month I got one with this:

The Next Mass Effect Context:

The next Mass Effect game takes place in the Helius Cluster (a cluster of 100s of solar systems in the Andromeda Galaxy), far removed by time and space from Commander Shepard’s heroic acts and the final events of the Mass Effect trilogy. You are a pathfinder, a combat trained but un-tested explorer leading an expedition into the Helius cluster to establish a new home for humanity. As you explore this sprawling series of solar systems (over 4x the size of Mass Effect 3), collecting resources and building colonies, you will encounter the savagery of untamed lands in the form of cut-throat outlaws and warring alien races. To survive and colonize the wild reaches of space, you will need to grow your arsenal, your ship, your crew and make strategic (and often uneasy) alliances to fight against increasingly menacing foes. Along the way, you will encounter the remains of a once powerful and mysterious alien race, the Remnant, whose forgotten technology holds the key to gaining power in this region of the galaxy. As you uncover who the Remnant were, and the mysteries their ruins contain, you are drawn into a violent race to find the source of their forgotten technology that will determine the fate of humanity.

Collect Resources to Fuel your Growth:
Scour solar systems and planets within the Helius Cluster to find valuable resources and blueprints of long forgotten alien technology that will allow you to craft better equipment and weapons, such as improving your leg armor to allow you to jetpack jump, or upgrading your cryo-beam (laser cannon) to target enemies or do area damage around you to clear out close threats. As you build your arsenal and resource infrastructure, you will be able to explore deeper into the increasingly dangerous and resource-rich solar systems of the Helius Cluster.

A Capable Crew:
Throughout the story, you will recruit seven distinct crew members to fight by your side. Each crew member has a unique personality and specific abilities that open up strategic options as you choose which two of them to bring into each mission. For example, Cora has the ability to deploy a biotic shield that protects everyone in the bubble while still allowing you and your squad to fire out of it. Your crew will grow alongside you as you explore the Helius Cluster, and you can choose how you upgrade your crew’s weapons, gear and abilities to increase their individual combat effectiveness. Create the perfect squad to react to any situation and to support your preferred gameplay style.

Your Crew, Your Story:
Your crew members aren’t merely hired guns – they are part of the living universe in the Helius Cluster that develops in response to your actions and choices. Increase each crew member’s loyalty by pursuing missions that are important to that specific character. For example, when a Krogan colony ship has been stolen by one of the outlaw factions leaving the colonists stranded without resources to survive, your Krogan squad mate, Drack, is determined to strike out against them. If you take the mission and help him track down the outlaws’ hideout to return the ship to its rightful owners, Drack’s loyalty toward you and your squad will increase and Drack will unlock a brand new skill tree.
Explore each individual’s backstory and develop your relationship with them through conversations and unique missions. True to Mass Effect, what you choose to say will directly affect your crew’s loyalty and relationship with you, and will open up different conversations and narrative opportunities at the end of the game depending upon how you approach each encounter.

Deployed Strike Team Missions:
The Helius Cluster is 1000s of light years across, and you can’t be everywhere at once. As you develop more colonies, resource bases and settlements, you have to be able to keep them safe. Spend resources to recruit mercenaries and develop an AI controlled Strike Team that you can deploy to take on randomly generated, time-sensitive missions. Strike Team missions take many forms, including settlement defense and Remnant artifact recovery, which will take real-time to complete. Send your Strike Team out on a mission while you continue playing the main game and they will return, 20 – 30 minutes later, having gained rewards such as XP, currency and equipment based on the success of their mission. Spend money and resources to train your Strike Team and acquire better gear for them, which will increase their success rate and allow them to take on more difficult missions for greater rewards.

Active Strike Team Missions:
When you encounter a Strike Team mission in the Single-Player mode, you can leave your Strike Team at their base and decide to tackle the mission yourself with your Multiplayer roster of characters. You also have the option of tackling the mission by yourself, or recruiting up to three friends to play with you. The more friends you bring, the greater the challenge and the greater the reward. These missions will play out using the Next Mass Effect’s multiplayer Horde mode (more details on this later). These missions will include a variety of thematically appropriate objectives, like defending a Settlement against Khet attacks, or recovering a Remnant artifact off of a planet before an outlaw gang gets there first. By taking an active role in strike team missions, you can earn special Single-player rewards in addition to the usual multiplayer specific characters, weapons, weapon mods, and pieces of equipment which can be customized between missions. Additionally, players who join another person’s Strike Team mission will receive bonus in-game currency and multiplayer XP for helping others with their missions.

Multiplayer “Horde” Mode:
The next Mass Effect’s “Horde” multiplayer pits you and up to three of your friends against waves of enemy troops on various battlefields throughout the galaxy. Players fight together to survive increasingly difficult enemy attacks and accomplish objectives, like disabling a bomb near a colony base or assassinating a target. Progress through multiplayer missions to gain XP and earn new multiplayer specific weapons, characters, weapon mods, and pieces of equipment, which can be customized between matches. Multiplayer play will also earn you APEX funds (in-game currency), which can be used to purchase items and gear in the Single Player game.

Establish Settlements:
Search solar systems for rare habitable planets to establish a settlement that could serve as a base for humankind’s new home in the Helius Cluster. As you build permanent settlements, you will make strategic choices on where to focus your new base’s resources. For example: Recon Settlements will clear fog of war from the space map and give the player more strike team missions to choose from, while Mining Settlements will periodically supplement the player’s supply of crafting materials.

Dialogue:
Building upon the rich history of strategic dialogue that has defined the Mass Effect series, you can make meaningful choices in every conversation you have with characters that impact the way your game evolves. The next Mass Effect adds deeper control over your conversations through a greater ability to interrupt and change the course of the conversation as it is happening. During certain conversations, you will be able to take action based choices, such as the option to pull out your gun and force someone to open a door instead of convincing them to do it through conversational guile. Action based choices give you more options for how you approach dialogue with characters in the game and can lead to more extreme outcomes on the story as it evolves around the decisions you make when interacting with a huge cast of NPC characters.

Seamlessly Travel Through the Next Mass Effect Universe:
As you pilot your space ship, Tempest, across the 100s of solar systems that are seamlessly connected in the next Mass Effect, you will encounter new planets filled with valuable resources, intelligent life, conflict, and alien technology that all give you opportunities to increase the power of your character, your ship and your team so that you can build them into a force that perfectly suits your gameplay style. Transitions between activities, like flying your Tempest (space ship) across a solar system to land on a mineral rich planet, then jumping into your Mako (land vehicle) to explore the surface of planet, all happen smoothly without loading screens.

Customize and Share Your Experience:
Discover new things in Andromeda Galaxy, like alien artifacts and natural wonders, that serve as trophies and decorations that you can use to modify the look of your character, Tempest (Space Ship) and Mako (land vehicle). Customize the way your squad and your character look with clothes and aesthetic modifications that you unlock throughout the game. Photos you take from the far reaches of the galaxy can be used to decorate your starship or sold to certain characters.
Remnant Vault Raids: Find and activate Remnant Monoliths to unlock Remnant vaults. Explore abandoned Remnant ruins to find and locate a powerful artifact, but once you remove it you will trigger the vault defenses that will arm traps, activate defense robots and even change the architecture of the vault itself to stop you from escaping. Fight your way out of the vault and you will be rewarded with valuable loot, including powerful gear, crafting resources and Star Keys that can be used to unlock massive orbital facilities in space that grant permanent stat bonuses.
Optional Elite Remnant Vault Raids are scattered around the Helius Cluster located in special orbital facilities that are unlocked by Star Keys. Similar to the standard Remnant Vaults, you enter them to retrieve a special artifact which will trigger the vault defenses that arm traps, activate defense robots and change the architecture of the vault itself to stop you from escaping. However, Elite vaults ratchet up the difficulty of the encounter with increasingly powerful defense robots and traps, as well as roaming outlaws and deadly Khet patrols that are also in search of the elite artifacts. Elite Remnant vaults will test the limits of your combat and puzzle solving acumen, but with greater difficulty comes greater rewards. Gain rare loot, narrative acclaim and huge rewards for completing these daunting challenges.

Khet Outposts:
As you explore planets throughout the Helius Cluster, you will encounter Khet Outposts. These outposts are optional combat experiences where you enter the outpost and fight off waves of enemies. Destroy Khet outposts to earn XP, rewards and thwart their growing power in the region. Your allies will reward you with praise and increased narrative options as you fight to remove the Khet presence from the region.

Drive and upgrade your Mako (land vehicle):
Explore the surfaces of 100s of planets in the Helius Cluster in your versatile land vehicle, the Mako. Whether you are looking for a place to set up a colony, searching for a Remnant vault or attacking a Khet Outpost, you will enjoy getting there in your Mako. Equip and upgrade your Mako in dozens of ways, like adding turbo boosters, upgrading your shield generator or adding a Hostile Detector to your radar to create the ultimate planetary exploration vehicle. Finally, get your Mako looking the way you want with a custom paintjob.
...
They asked my satisfaction with each of those descriptions.
You can choose for yourself whether or not to believe me.
But please look at my posting history first. I'm no troll.
EDIT: And I love Mass Effect.
http://www.reddit.com/r/m(...)m_survey_about_mass/

Waarschijnlijk echt. Wat mensen op Neogaf die vaak insider info hebben, zeggen dat de dingen die ze gehoord hebben, overeenkomen met wat in de survey staat.
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 16:04:23 #185
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_151801936
quote:
Yes, een ander sterrenstelsel *O* Andromeda here we come, bitchezzz!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_151803045
Ander sterrenstelsel had ik niet verwacht, good thinking! Geeft een heel nieuw 'canvas' om een verhaallijn op te tekenen.

Beetje door die post heen gescand, ik wil niet teveel weten voor ik er aan begin, maar het klinkt heel OK.
pi_151803271
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Yes, een ander sterrenstelsel *O* Andromeda here we come, bitchezzz!
Ja, klinkt tof :) Kunnen ze lekker los gaan zonder zich al te veel hoeven te houden aan wat er in de vorige games is gebeurd. Aan de hand van die tekst lijkt het erop dat de game ook een stuk groter wordt dan de voorgaande games. Hoop wel dat het niet al te veel zoals Dragon Age: Inqusition gaat worden. Hoewel ik dat best wel een toffe game vond, waren echt het overgrote deel van de quests van die saaie fetchquests of collectibles. Nog voordat ik op de helft van de game zat las ik de beschrijving van de quests al niet meer en liep ik gewoon naar de waypoints toe, drukte ik op kruisje en klaar was de quest. De mainquests daarintegen waren wel erg leuk, maar dat was ook maar een beperkt aantal.

Voordeel van Mass Effect is dan wel weer dat (imo) de combat leuker is waardoor dat soort quests misschien wel minder snel saai worden.
  Redactie Games zaterdag 18 april 2015 @ 17:53:41 #188
206706 crew  Racerblade
pi_151804095
quote:
Along the way, you will encounter the remains of a once powerful and mysterious alien race, the Remnant, whose forgotten technology holds the key to gaining power in this region of the galaxy. As you uncover who the Remnant were, and the mysteries their ruins contain, you are drawn into a violent race to find the source of their forgotten technology that will determine the fate of humanity.
Protheans en Reapers much? 8)7

Zou me niks verbazen als dit allemaal verzonnen is.
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:59:08 #189
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_151804189
Een nieuwe plek vinden voor humanity, in een ander sterrenstelsel? Wanneer speelt het zich af, 1000 jaar later? Khet...Geth. :')

Ik zeg, pure bullshit.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 18 april 2015 @ 18:06:36 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151804371
Klinkt best plausibel. Mass Effect + wat dingen uit Dragon Age Inquisition.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 18 april 2015 @ 18:47:42 #191
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_151805336
Klinkt bij mij meer zoals TheSurvivor 2299, bij Fallout. Iemand die een reactie probeert uit te lokken van Bioware. Alleen met meer woorden.

Hij/zij vertelt weinig nieuws. Gewoon een heel verhaal omtrent wat ME wàs, wat we al weten van ME4 door een paar berichten en de trailer die we hebben kunnen zien, plus wat hij/zij denkt en wil dat ME4 gaat worden.

Het had niks te maken heeft met de Shepard-saga, dus het speelt zich af in een ander sterrenstelsel _O-, want de Melkweg is na de slachting van de Reapers ineens vol o.i.d.? :') De Mako is terug, want daar hadden we uiteraard al beelden van gezien en we zagen in die trailer een beeld van een Krogan, dus je 'hebt een Krogan teammate', een veilige aanname. En ik dacht dat de Alliance schepen namen hadden van steden en gebieden op Aarde, dus Tempest???

Lijkt me gewoon iemand met veel fantasie.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_151807346
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:47 schreef The_Substitute het volgende:
Klinkt bij mij meer zoals TheSurvivor 2299, bij Fallout. Iemand die een reactie probeert uit te lokken van Bioware. Alleen met meer woorden.

Hij/zij vertelt weinig nieuws. Gewoon een heel verhaal omtrent wat ME wàs, wat we al weten van ME4 door een paar berichten en de trailer die we hebben kunnen zien, plus wat hij/zij denkt en wil dat ME4 gaat worden.

Het had niks te maken heeft met de Shepard-saga, dus het speelt zich af in een ander sterrenstelsel _O-, want de Melkweg is na de slachting van de Reapers ineens vol o.i.d.? :') De Mako is terug, want daar hadden we uiteraard al beelden van gezien en we zagen in die trailer een beeld van een Krogan, dus je 'hebt een Krogan teammate', een veilige aanname. En ik dacht dat de Alliance schepen namen hadden van steden en gebieden op Aarde, dus Tempest???

Lijkt me gewoon iemand met veel fantasie.
Ik ben wel redelijk overtuigt dat het echt is. Mensen met insider kennis zeggen dat het dat het aardig accuraat is. Daarnaast is het zeker mogelijk dat het zich in een ander sterrenstelsel gaat afspelen. In de trailer van vorig jaar zie je op 0:57 een universum wat anders lijkt dat die van ons: Ook wordt er op 0:40 gezegd: "We are taking you to a whole new region of space". Ze zeggen natuurlijk niet letterlijk dat het zich in een ander sterrenstelsel afspeelt maar ze hintten er wel na. Een ME developer had een tijdje terug ook nog deze afbeelding getweet wat ook wel een beetje hint naar een soort van expeditie:


Zelf ben ik wel redelijk overtuigt dat het echt is. Het leest niet als fan-fiction en een insider bevestigt ook dat het vrij accuraat is.

Daarnaast is het ook niet de eerste keer dat details zijn uitgelekt door middel van een survey. Bij Dragon Age: Inqusition gebeurde hetzelfde:
http://www.eurogamer.net/(...)r-hero-story-and-art

Releasedate is waarschijnlijk eind volgend jaar:
https://twitter.com/shinobi602/status/589443910994415619

Ook had een developer van de nieuwe ME een paar maanden terug dit getweet:


[ Bericht 4% gewijzigd door bjorntju op 18-04-2015 20:19:29 ]
  Redactie Games zaterdag 18 april 2015 @ 20:35:29 #193
206706 crew  Racerblade
pi_151808244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:06 schreef bjorntju het volgende:
-knip-
Die 'insider' vertrouw ik voor geen meter eigenlijk. Nogal raar om openbaar een launch window bekend te maken achter de rug van BioWare en EA om. Dat het steeds dezelfde bron is maakt me ook sceptisch.
pi_151808553
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:35 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Die 'insider' vertrouw ik voor geen meter eigenlijk. Nogal raar om openbaar een launch window bekend te maken achter de rug van BioWare en EA om. Dat het steeds dezelfde bron is maakt me ook sceptisch.
Een andere "insider" zegt het ook en deze ook. Mensen die zeker betrouwbaar zijn. Daarnaast worden er zo vaak dingen gelekt van andere games en worden er dingen "achter de rug van de ontwikkelaar/uitgever" verteld. Misschien "raar" maar het gebeurt zo vaak.

Natuurlijk bevestigt het niet 100% maar ik ben er echt wel aardig overtuigt van.

[ Bericht 1% gewijzigd door bjorntju op 18-04-2015 20:52:11 ]
  Redactie Games zaterdag 18 april 2015 @ 20:54:19 #195
206706 crew  Racerblade
pi_151808783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:47 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Een andere "insider" zegt het ook en deze ook. Mensen die zeker betrouwbaar zijn. Daarnaast worden er zo vaak dingen gelekt van andere games en worden er dingen "achter de rug van de ontwikkelaar/uitgever" verteld.

Natuurlijk bevestigt het niet 100% maar ik ben er echt wel aardig overtuigt van.
We zullen zien. Een nieuw sterrenstelsel heb ik geen problemen mee, hoewel dat het wel erg onwaarschijnlijk maakt dat we personages uit de originele trilogie tegenkomen. De setting van het verhaal vind ik echter wel erg onorigineel.
pi_151808876
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:54 schreef Racerblade het volgende:

[..]

We zullen zien. Een nieuw sterrenstelsel heb ik geen problemen mee, hoewel dat het wel erg onwaarschijnlijk maakt dat we personages uit de originele trilogie tegenkomen. De setting van het verhaal vind ik echter wel erg onorigineel.
Ik vind het wel begrijpelijk. Nu kunnen ze met een schone lei beginnen en doen wat ze willen zonder rekening te hoeven houden met de keuzes uit de vorige delen. De kans dat we personages uit de originele trilogie tegen gaan komen is nu wel zeer klein ja wat wel jammer is, maar op zich vind ik dat niet erg zolang er maar leuke personages bijkomen :)
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:00:30 #197
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_151808992
MP zoals in ME3, ik vind het best ^O^. Hele MP heeft ME3 voor mij gered.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_153563991



quote:
Today we debuted the first cinematic trailer for our next game, Mass Effect™: Andromeda. While we are still many months away from the game’s release date in holiday 2016, we’re excited to show you a bit of where we’re at. First, though, some background on the game itself.

When we wrapped up the original Mass Effect trilogy with Mass Effect 3: Citadel in early 2013, planning and design on Mass Effect: Andromeda was already well underway. We knew we wanted to start with a foundation composed of the best parts of any Mass Effect game: exciting new worlds to discover, great characters, and intense action. At the same time, we clearly wanted to expand the definition of what you should expect from a Mass Effect game.

While we aren’t ready to go into too many details just yet, as you saw in the trailer and can tell by the name, this game is very much a new adventure, taking place far away from and long after the events of the original trilogy. You will play a human, male or female, though that’s actually not the character you saw in the trailer (more on that later). You’ll be exploring an all-new galaxy, Andromeda, and piloting the new and improved Mako you saw. And through it all, you will have a new team of adventurers to work with, learn from, fight alongside of, and fall in love with.

We built this trailer in Frostbite™, our game engine, and it represents our visual target for the final game. We are thrilled by what we’ve already been able to achieve in bringing Mass Effect to Frostbite and by putting our entire focus on PC and current gen consoles. With the time remaining in development, we’re excited about the possibility to push things even more.

Thank you again for all of the support you keep showing us, and we’re looking forward to sharing more details with you near the end of the year. Until then, the teams in our Montreal, Edmonton, and Austin studios will be hard at work creating an entirely new adventure for you to lose yourselves in.

Thanks,

Aaryn Flynn, Studio General Manager, BioWare Canada

Yanick Roy, Studio Director, BioWare Montreal


http://blog.bioware.com/2(...)ss-effect-andromeda/

Speelt zich dus in een ander sterrenstelsel af. Die lek klopte dus aardig goed :)

Ik ben benieuwd. Holiday 2016 dus duurt nog even helaas :( Wel meer details eind dit jaar. Trailer zag er in ieder geval heel vet uit en was daarnaast ook in-engine.

GambleMike twitterde op maandag 15-06-2015 om 22:06:23 Also, that trailer you just saw used footage captured from in engine... f reageer retweet
  Redactie Games maandag 15 juni 2015 @ 22:18:02 #199
206706 crew  Racerblade
pi_153564093
In-engine zegt niks.
pi_153565339
Beetje tegenvallende reveal eigenlijk. Voor een Mass Effect game had ik toch wel een grotere reveal verwacht. Niet even in de eerste seconde van de persconferentie de trailer laten zien en dan meteen door naar de volgende game. Mass Effect "verdient" wel wat groters...

Had liever dat ze dan nog even gewacht hadden en een full reveal deden met gameplay een paar manden later ofzo...

[ Bericht 5% gewijzigd door bjorntju op 15-06-2015 22:54:47 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')