Kill Bill en Pulp Fiction-actrice Uma Thurman heeft volgens Amerikaanse media in amper veertien dagen tijd behoorlijk aan haar uiterlijk laten sleutelen. De 44-jarige Hollywoodster verscheen gisteren met een volkomen glad gelaat op een filmpremière in New York. Van de kraaienpootjes en rimpels die ze medio januari nog had ontbreekt opeens elk spoor.
Haar collega-actrice Renee Zellweger (45) baarde vorig jaar oktober opzien door met een totaal nieuw gezicht in de spotlights te verschijnen. De wereldpers buitelde over 'Bridget Jones' heen, nadat ze zich kennelijk eens flink door een peloton plastisch chirurgen onder handen had laten nemen. Ze werd verdacht van 'ettelijke cosmetische ingrepen', en 'overdadig gebruik van fillers en botox'.
Of de bijna onherkenbare Uma Thurman net zo ver ging als Renee Zellweger is onduidelijk. Feit is wel, zo melden diverse entertainmentsites in de VS vandaag, dat de actrice toch op zijn minst een vrij dramatische metamorfose heeft ondergaan. Gerept wordt over haar extreem gladde voorhoofd, ietwat gezwollen gezicht en zeer strakke, bijna emotieloze glimlach. Cosmetisch arts Robert Schoemacher: ,,Ik hoop voor Uma dat dit recent gebeurde en het nog wat bijtrekt, want dit is ronduit schokkend! Ze laat op de rode loper meestal een volle smile zien, maar nu lacht ze niet. Het zou mij niets verbazen als Uma zelf ook niet helemaal tevreden is over het resultaat.''
Volgens DailyMail kan het veranderde uiterlijk van de ietwat bleke Uma misschien te maken hebben met haar haardracht en make-up. Ze droeg op de première nauwelijks cosmetica en eigenlijk alleen vuurrode lippenstift. Voor de gelegenheid had de wereldberoemde actrice de haren naar achteren gekamd, waardoor haar gezicht de nadruk kreeg.
De DailyMail stelt, op basis van gesprekken van mensen langs de rode loper die Uma van nabij zagen, dat de actrice 'worstelde om te kunnen lachen'. ,,Het lukte haar amper om een beetje vrolijk te kijken,'' meldt een bron. Een Amerikaanse plastisch chirurg kwam ook gelijk met een reactie. ,,Uma heeft geen dramatische transformatie ondergaan, maar ze is zo te zien wel op zoek naar een wat overdreven, nieuw voorkomen.'' Hij vermoedt dat Uma zich 'recent liet helpen' en dat haar gezicht daarvan nog wat sporen vertoont. ,,Vooral rond haar ogen.''
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !