Live te volgen via:quote:Een kraakpand op de hoek van de Pieter Vlamingstraat en de Pontanusstraat in Oost wordt momenteel door de politie ontruimd.
De mobiele eenheid is ter plaatse met een waterkanon, krakers op het dak bekogelen de politie met verfbommen. Enkele leden van de mobiele eenheid zijn inmiddels per container het dak opgehesen. De politie spreekt van een 'militante groep krakers' die sinds kort hun intrek hebben genomen om het pand te verdedigen. Er zouden ongeveer zes á zeven mensen van Spaanse en Portugese afkomst binnen zijn.
Er is nog niemand aangehouden. 'We zijn al binnen maar het is moeilijk om er doorheen te komen, binnen ligt het bezaaid met kerstbomen en koelkasten. Alles wat je kan bedenken. Het gaat wel lukken maar het duurt gewoon even, we willen ze wel aanhouden.'
De politie is vorige week nog met een deurwaarder bij het pand geweest om de krakers een laatste kans te geven het gebouw te verlaten. Daar is geen gehoor aan gegeven en wordt het pand vandaag ontruimd.
http://www.at5.nl/artikel(...)akpand-oost-ontruimd
Kun je er nooit genoeg van hebben inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:11 schreef DeJori het volgende:
binnen ligt het bezaaid met kerstbomen en koelkasten.
Spanjaarden en Portugezen blijkbaarquote:
Ik ook. Moet om uiterlijk 13:00 weg en ik wil nog wel wat tuig neergeknuppeld zien wordenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:24 schreef HPLC het volgende:
[..]
Dat hoorde ik, maar ik ben erg ongeduldig
Verbaast me dat het geen Grieken zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:22 schreef DeJori het volgende:
[..]
Spanjaarden en Portugezen blijkbaar
twitter:AT5 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 12:39:41Politie: 3 krakers aangehouden bij ontruiming kraakpand Oost. 4 andere krakers hebben zich binnen in beton gegoten. http://t.co/XCcRhlBvOg reageer retweet
Mooi, kieper gelijk maar in de Amstel die lui.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:45 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AT5 twitterde op dinsdag 20-01-2015 om 12:39:41Politie: 3 krakers aangehouden bij ontruiming kraakpand Oost. 4 andere krakers hebben zich binnen in beton gegoten. http://t.co/XCcRhlBvOg reageer retweet
Ze lachen zich vooral rot om de reacties van toetsenbordhelden waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:49 schreef Specularium het volgende:
Nu zijn ze wel bang dat de politie misschien hun arm eraf zaagt.
Misschien hadden ze dat iets eerder moeten bedenken met hun ongewassen kapsels.
Hebben ze wel stroom daar?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze lachen zich vooral rot om de reacties van toetsenbordhelden waarschijnlijk.
Alsof dat tuig internet heeftquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze lachen zich vooral rot om de reacties van toetsenbordhelden waarschijnlijk.
Dat heeft zelfs je lokale dronken oostblok zwerver.quote:
Onder een brug ergens met een blik Schultenbrauquote:
Dan moeten ze snel door drinken anders komen ze te laat..quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:54 schreef DeJori het volgende:
[..]
Onder een brug ergens met een blik Schultenbrau
Die hebben wij niet. En nee, onze dorpspauper heeft geen internet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat heeft zelfs je lokale dronken oostblok zwerver.
Als er een Aldi in de buurt isquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:54 schreef DeJori het volgende:
Onder een brug ergens met een blik Schultenbrau
Voor het kraken van een wificode moet je nog iets verstand hebben, voor het kraken van een huis niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als ze toch aan het kraken zijn
Kan zo een wifi code er ook nog wel bij
Je weet er wel erg veel vanaf allemaalquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Voor het kraken van een wificode moet je nog iets verstand hebben, voor het kraken van een huis niet.
Of je moet, zoals dit tuig, zoveel vrije tijd hebben dat je elk wachtwoord kan proberen
Hoiquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eentje post er hier onder de naam xpompompomx.
Niemand spreekt mij tegenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet er wel erg veel vanaf allemaal
waarheidquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niemand spreekt mij tegenIk weet wel dat de krakers niet 'sponsored bij Nivea' zijn
I know. Een blok verderop konden ze ruiken dat de krakers het raam open hadden gezetquote:
Dat zit er dik in.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
I know. Een blok verderop konden ze ruiken dat de krakers het raam open hadden gezet
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:09 schreef raptorix het volgende:
Heeft de politie de honten een paarten al losgelaten?
Ik zag vanochtend og een paard lopen. Komt wel erg dic........quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:09 schreef raptorix het volgende:
Heeft de politie de honten een paarten al losgelaten?
Ik zou ze gewoon laten liggen.... Kutvolk.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:45 schreef Houtenbeen het volgende:
We hebben vlakbij nog een leuk stroompje, de Amstel. Water heeft momenteel ook een heerlijke temperatuur voor een fijne bodemwandeling. Wel graag de krakertjes in het midden laten beginnen, anders staan ze alsnog boven water...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon laten liggen.... Kutvolk.
Weer veel kosten gemaakt om deze hippies eruit te krijgen inderdaad. Volgende week zitten ze in een ander pand.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:48 schreef MPC60 het volgende:
Het ergste is eigenlijk nog wel dat er geen één kraker met de Nederlandse nationaliteit tussen zit. Meeste van dat uitschot is de typische blanke, dreadlockdragende stinkerd uit het oosten of zuiden van Europa. Bedankt voor de open grenzen jongens, nu zijn we echt het afvoerputje van Europa geworden.
Dat zou actieve moord zijn. Gewoon laten liggen in die betonblokken, waar ze zichzelf in vast hebben gegoten. Dan zullen we zien of er vriendjes zijn die ze komen bevrijden of niet. En vervolgens meteen arresteren.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
We hebben vlakbij nog een leuk stroompje, de Amstel. Water heeft momenteel ook een heerlijke temperatuur voor een fijne bodemwandeling. Wel graag de krakertjes in het midden laten beginnen, anders staan ze alsnog boven water...
Dan hebben ze toch niet zo snel gedronkenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:55 schreef Tism het volgende:
[..]
Dan moeten ze snel door drinken anders komen ze te laat..
twitter:AT5 twitterde op woensdag 21-01-2015 om 00:09:52VIDEO: Sympathisanten aangehouden krakers demonstreren bij cellencomplex in Zuidoost http://t.co/UIBUC4FQat http://t.co/J3qxbZPjXb reageer retweet
Ik sta achter de krakersquote:Op woensdag 21 januari 2015 01:05 schreef Casiotone het volgende:
Ik weet niet of het het beste is voor de 'woonstrijd' enzo maar een spectaculaire ontruiming op zijn tijd hoort erbij.
Voor degene die er tussen het doodwensen zin in hebben hier de kant van de krakers
https://www.indymedia.nl/node/26195
Ja. Kraken is diefstal.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik sta achter de krakersBen ik de enige die er wat sympathie voor op kan brengen?
quote:Zo wordt alles binnen de ring omgetoverd naar een commerciële paradijs voor klote yuppen.
Denk het ja. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je sociale huurwoningen hebt op één van de meest gewilde locaties van Nederland.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik sta achter de krakersBen ik de enige die er wat sympathie voor op kan brengen?
- Appartementen -> wil de buurt nietquote:Op woensdag 21 januari 2015 01:05 schreef Casiotone het volgende:
Ik weet niet of het het beste is voor de 'woonstrijd' enzo maar een spectaculaire ontruiming op zijn tijd hoort erbij.
Voor degene die er tussen het doodwensen zin in hebben hier de kant van de krakers
https://www.indymedia.nl/node/26195
Misschien spreekt Indymedia (lees de krakers) niet zozeer voor de buurt maar meer een beetje voor haar eigen aanhang?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
- Appartementen -> wil de buurt niet
- Sociale huurwoningen - > wil de buurt niet
- Studenten - > wil de buurt niet
Klagen over leegstand, maar elk plan voor bewoning tegenhouden.
NIet van die domme dingen zeggen. Niet iedereen die sociaal huurt is werkloos en bovendien praat je hier niet over het centrum maar over een afschuwelijke uithoek in Oost, vlak naast het spoor, waar je nog niet zo lang geleden struikelde over de junks. Ik zou er voor niets nog niet willen wonen...quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Denk het ja. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je sociale huurwoningen hebt op één van de meest gewilde locaties van Nederland.
Sociale huurwoningen zouden er voor mensen moeten zijn die absoluut op straat zouden komen te staan omdat ze het financieel niet op kunnen brengen iets in de vrije sector te vinden. Het is toch te debiel voor woorden dat werklozen in het centrum van Amsterdam moeten wonen, terwijl de vraag naar huizen daar zo ongelooflijk hoog is. Zo worden ook de hoge prijzen van onderdak in Amsterdam in stand gehouden, omdat mensen die daar niet zouden kunnen wonen, daar nu wonen met steun van de maatschappij.![]()
Je bent zwaar in de minderheid. Kraken gaat ook gewoon steeds harder aangepakt worden omdat de politiek hun zat zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb altijd sympathie voor de minderheidquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bent zwaar in de minderheid. Kraken gaat ook gewoon steeds harder aangepakt worden omdat de politiek hun zat zijn.
http://www.telegraaf.nl/t(...)kers_spuugzat__.html
..quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb altijd sympathie voor de minderheid
VVDquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bent zwaar in de minderheid. Kraken gaat ook gewoon steeds harder aangepakt worden omdat de politiek hun zat zijn.
http://www.telegraaf.nl/t(...)kers_spuugzat__.html
Heel fijn. Doe je ook nog aan argumenten?quote:
Nee, ik kan er best wel sympathie voor op brengen. Fuck the system. Maar goed dan praat ik meer over de bewegingen in de jaren 70- 80. Dat blijft altijd wel hangen. Nu zijn het andere tijden en weet ik niet of de idealen gelijk zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |