abonnement Unibet Coolblue
pi_149070415
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Vrijwel niemand kan marktbewegingen correct voorspellen, ook de institutionele niet. Daarom moet je niet kijken naar de prijs, maar de waarde die je voor die prijs koopt. Op de long run komt het dan goed en boeien die tussentijdse schommelingen niet. De hamvraag is meer hoe je de waarde bepaald.
Plus, dat vele institutionele zo groot zijn, dat ze de markt ook zelf bewegen met hun gedrag.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149070780
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Plus, dat vele institutionele zo groot zijn, dat ze de markt ook zelf bewegen met hun gedrag.
Maar als antwoord op mijn vraag: Dus niet reageren? Want nu gaat het lekker, maar ik ben bang voor een grote dip.
  maandag 26 januari 2015 @ 13:10:05 #53
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_149070811
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:08 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Maar als antwoord op mijn vraag: Dus niet reageren? Want nu gaat het lekker, maar ik ben bang voor een grote dip.
Wat is je doel? Lange termijn of kort?

Als je van dit geld nog op vakantie moet dan eruit gaan. Als het iets is voor over 10jaar; lekker blijven zitten.
pi_149070860
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:08 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Maar als antwoord op mijn vraag: Dus niet reageren? Want nu gaat het lekker, maar ik ben bang voor een grote dip.
Wanneer uitstappen?

Wat ik zou doen is puur naar de winst kijken. Stel je hebt op 3 week 15% gepakt van je totale portefeuille. Krijg je koude voeten? Verkopen. Niet verder nadenken.

Stel je hebt nog maar een relatief kleine ytd winst, van 1%, zou ik er een stop loss aan vast zetten. Zorg dat je niet in het rood komt te zitten, probeer de stop loss op break even vast te zetten zodat je er netto goed vanaf komt.

Een scheet naar beneden en voor je het weet werk je een heel jaar om je verliezen weer goed te krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149073374
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Wat is je doel? Lange termijn of kort?

Als je van dit geld nog op vakantie moet dan eruit gaan. Als het iets is voor over 10jaar; lekker blijven zitten.
Mijn doel is mid-lange termijn, in ieder geval niet voor de vakantie. Ik vind het zonde nu al mijn winst gelijk aan vakantie op te geven, herinvesteren is veel waardevoller volgens mij.

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 13:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wanneer uitstappen?

Wat ik zou doen is puur naar de winst kijken. Stel je hebt op 3 week 15% gepakt van je totale portefeuille. Krijg je koude voeten? Verkopen. Niet verder nadenken.

Stel je hebt nog maar een relatief kleine ytd winst, van 1%, zou ik er een stop loss aan vast zetten. Zorg dat je niet in het rood komt te zitten, probeer de stop loss op break even vast te zetten zodat je er netto goed vanaf komt.

Een scheet naar beneden en voor je het weet werk je een heel jaar om je verliezen weer goed te krijgen.
Ik ben net een maandje bezig, dus wil en moet dit nog leren.
Maar stel; ik ben begonnen met ¤10.000. Nu, een maand later, sta ik op ¤11.000 en dus een lekkere 10%. Maar mijn angst is dat het weer naar beneden gaat. Alleen heb je die angst altijd met beleggen, want je weet niet hoe het loopt. Dan eruit stappen en die ¤1.000 als winst nemen, of een gok wagen op meer winst..? Als je nu eruit stapt, loop je ook kans op dividend etc. mis en het herinvesteren van beleggingen (winst op winst) is juist de kracht van beleggen, zoals ik geleerd had.
Stel; die ¤10.000 gaat omlaag en komt op ¤9.000. Je kan uitstappen en dan heb je ¤1.000 verlies. Maar je weet dat de markt altijd ook weer vanzelf een keer omhoog gaat. Eruit stappen als je net wat verlies draait is dan toch juist niet slim? Dan stap je er telkens uit op een negatief moment, en zal je onder aan de streep ook altijd negatief uitkomen.

Zoals aangegeven is mijn doel meer voor de lange termijn, hoewel ik zelf nog erg zoekende ben, omdat ik merk dat ik het zelf lastig vind de korte termijn over te slaan.
pi_149073778
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:38 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Mijn doel is mid-lange termijn, in ieder geval niet voor de vakantie. Ik vind het zonde nu al mijn winst gelijk aan vakantie op te geven, herinvesteren is veel waardevoller volgens mij.

[..]

Ik ben net een maandje bezig, dus wil en moet dit nog leren.
Maar stel; ik ben begonnen met ¤10.000. Nu, een maand later, sta ik op ¤11.000 en dus een lekkere 10%. Maar mijn angst is dat het weer naar beneden gaat. Alleen heb je die angst altijd met beleggen, want je weet niet hoe het loopt. Dan eruit stappen en die ¤1.000 als winst nemen, of een gok wagen op meer winst..? Als je nu eruit stapt, loop je ook kans op dividend etc. mis en het herinvesteren van beleggingen (winst op winst) is juist de kracht van beleggen, zoals ik geleerd had.
Stel; die ¤10.000 gaat omlaag en komt op ¤9.000. Je kan uitstappen en dan heb je ¤1.000 verlies. Maar je weet dat de markt altijd ook weer vanzelf een keer omhoog gaat. Eruit stappen als je net wat verlies draait is dan toch juist niet slim? Dan stap je er telkens uit op een negatief moment, en zal je onder aan de streep ook altijd negatief uitkomen.

Zoals aangegeven is mijn doel meer voor de lange termijn, hoewel ik zelf nog erg zoekende ben, omdat ik merk dat ik het zelf lastig vind de korte termijn over te slaan.
Je moet voor jezelf realizeren wat een constructief haalbaar jaarlijks rendement is.

Als jij denkt dat je 5 of 7.5 of 10 of 12.5 of 15 of 17.5% per jaar kunt pakken moet je bij 7.5% niet stoppen. Ik stop daar alleen wel bij, want voor 7.5% per jaar teken ik direct.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149076466
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je moet voor jezelf realizeren wat een constructief haalbaar jaarlijks rendement is.

Als jij denkt dat je 5 of 7.5 of 10 of 12.5 of 15 of 17.5% per jaar kunt pakken moet je bij 7.5% niet stoppen. Ik stop daar alleen wel bij, want voor 7.5% per jaar teken ik direct.
Dus als ik nu op een index van 10% zou staan, zou je aanraden eruit te stappen? Ook als je maar net een maand bezig bent? En daarna ook niet meer eraan zitten tot een moment dat je weer wilt?
De 10% is dan even een fictief getal waarbij ik zou zeggen dat ik ervoor teken.
pi_149077040
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je moet voor jezelf realizeren wat een constructief haalbaar jaarlijks rendement is.

Als jij denkt dat je 5 of 7.5 of 10 of 12.5 of 15 of 17.5% per jaar kunt pakken moet je bij 7.5% niet stoppen. Ik stop daar alleen wel bij, want voor 7.5% per jaar teken ik direct.
Dat is heel mooi maar wanneer stap je dan weer in?
Bij individuele aandelen kan ik dit begrijpen maar als je etf's hebt is het een stuk moeilijker.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:00:47 #59
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_149101932
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is heel mooi maar wanneer stap je dan weer in?
Bij individuele aandelen kan ik dit begrijpen maar als je etf's hebt is het een stuk moeilijker.
Als iedereen bang is, moet je hebberig worden.
pi_149104648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:00 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Als iedereen bang is, moet je hebberig worden.
En als iedereen hebberig is (wat nu eigenlijk het geval is), moet je bang worden.
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2015 @ 14:35:25 #61
230491 Zith
pls tip
pi_149104752
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik stop daar alleen wel bij, want voor 7.5% per jaar teken ik direct.
Kun je dit verder uitleggen? het klinkt een beetje als 'nu de munt 5x op kop gekomen is is de kans groot dat hij nu op munt komt.' Plus als je elke keer op 7.5% winst uitstapt dan zul je in goede jaren max 7.5% krijgen, en in slechte jaren 0% (als je stoplosst), je profiteert dan niet van jaren die 20% zijn? Gemiddeld genomen (goede jaren tegenover slechte jaren) zul je dan op 3-4% gaan zitten ofzo?

[ Bericht 17% gewijzigd door Zith op 27-01-2015 14:41:50 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149108485
Gaan jullie nog inschrijven op grand visions of bols?
pi_149110742
Morgan Stanley: The Fed Isn't Raising Rates Until March 2016 bron

De eerste is om, lower for longer.
pi_149110831
Bij de ING spaaractie staat de volgende voorwaarde:

Uw saldogroei moet na afloop van de actieperiode nog minimaal 1 maand op uw deelnemende
spaarrekening(en) staan
.

Dat was de vorige keer niet, toch?
pi_149112496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:35 schreef piepeloi55 het volgende:
Morgan Stanley: The Fed Isn't Raising Rates Until March 2016 bron

De eerste is om, lower for longer.
Nummer twee; Gundlach: Fed should hold line: ECB QE will fail (bron)

Zo bouw je een nieuwe consensus. :D
pi_149112974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:42 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nummer twee; Gundlach: Fed should hold line: ECB QE will fail (bron)

Zo bouw je een nieuwe consensus. :D
Wel netjes doen wat 'de markt' vind dat je moet doen he.

Fuck al die mensen die ook nog bestaan, dat is maar collateral damage voor 'de markt'
so long and thanks for all the fish
pi_149113131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:35 schreef piepeloi55 het volgende:
Morgan Stanley: The Fed Isn't Raising Rates Until March 2016 bron

De eerste is om, lower for longer.
als dit waar zou zijn, zou je toch verwachten dat de dollar meer dan een schamel procentje zou verliezen tov euro en goud

oh het is maar een voorspelling
pi_149113435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:56 schreef crashbangboom het volgende:
Wel netjes doen wat 'de markt' vind dat je moet doen he.

Fuck al die mensen die ook nog bestaan, dat is maar collateral damage voor 'de markt'
Boeien is plebs, maar denk eens zoals zij denken;

[x] Lage inflatie (volgens hun te laag)
[x] Sterke dollar (volgens hun te sterk)
[x] Tegenvallende bedrijfscijfers, mede door een sterke dollar
[x] Afzwakkende globale economie, incl. bijbehorende risico's

Ik mis nog een tegenvallend banencijfer en alle ingrediënten zijn aanwezig om de interest hike voorlopig weer op te bergen. En een consensus die draait is lekker meegenomen.
pi_149114134
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:12 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Boeien is plebs, maar denk eens zoals zij denken;

[x] Lage inflatie (volgens hun te laag)
[x] Sterke dollar (volgens hun te sterk)
[x] Tegenvallende bedrijfscijfers, mede door een sterke dollar
[x] Afzwakkende globale economie, incl. bijbehorende risico's

Ik mis nog een tegenvallend banencijfer en alle ingrediënten zijn aanwezig om de interest hike voorlopig weer op te bergen. En een consensus die draait is lekker meegenomen.
Al hiken ze de intrest wel, dat heeft ook dan geen enkele invloed op de rente in de markt.

2015 is het jaar dat de centrale banken irrelevant blijken.
so long and thanks for all the fish
pi_149124409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:21 schreef Yreal het volgende:
Gaan jullie nog inschrijven op grand visions of bols?
Bols niet, GV is in overweging
pi_149124584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:35 schreef Zith het volgende:

[..]

Kun je dit verder uitleggen? het klinkt een beetje als 'nu de munt 5x op kop gekomen is is de kans groot dat hij nu op munt komt.' Plus als je elke keer op 7.5% winst uitstapt dan zul je in goede jaren max 7.5% krijgen, en in slechte jaren 0% (als je stoplosst), je profiteert dan niet van jaren die 20% zijn? Gemiddeld genomen (goede jaren tegenover slechte jaren) zul je dan op 3-4% gaan zitten ofzo?
Het was meer figuurlijk gezien.

7.5% per winst per jaar is gewoon verschrikkelijk veel. Stel ik zit in een positive, en ik heb zo'n winst, 7, of 8 of 9%. Domweg omdat ik er niet altijd bij kan zitten trek ik hem direct door en pak ik de winst.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:32:25 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_149124590
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je moet voor jezelf realizeren wat een constructief haalbaar jaarlijks rendement is.

Als jij denkt dat je 5 of 7.5 of 10 of 12.5 of 15 of 17.5% per jaar kunt pakken moet je bij 7.5% niet stoppen. Ik stop daar alleen wel bij, want voor 7.5% per jaar teken ik direct.
Maar het is natuurlijk onzin om dat van kalenderjaar tot kalenderjaar te bekijken. Waarom zou je moetne afbouwen als je in januari +10% staat? Ondanks dat je doelstelling misschien 8% is. Ik heb dat dilemma ook wel eens gehad (vorig jaar maart +10%, uiteindelijk met +10% afgesloten na veel ups en downs.). Maar onzin om dit aan kalenderjaren te koppelen.

Als je vind dat de beurs hoog staat kun je wel je risicoprofiel aanpassen. Dus meer in obligaties stoppen bijvoorbeeld, of iets met derivaten zodat je je winst deels veilig stelt. Maar ook dat heeft niks met de datum te maken.

Zelf vond ik het boven de 420 al te dol worden en heb ook mijn porto wat anders ingericht. Meer kans op een kleine winst, minder kans op verlies en minder kans op een grote winst. Met als gevolg dat ik dit jaar pas 5% in de plus sta, ipv 9%. Vind ik dit erg? Nee, (wel jammer)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_149124849
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk onzin om dat van kalenderjaar tot kalenderjaar te bekijken. Waarom zou je moetne afbouwen als je in januari +10% staat? Ondanks dat je doelstelling misschien 8% is. Ik heb dat dilemma ook wel eens gehad (vorig jaar maart +10%, uiteindelijk met +10% afgesloten na veel ups en downs.). Maar onzin om dit aan kalenderjaren te koppelen.

Als je vind dat de beurs hoog staat kun je wel je risicoprofiel aanpassen. Dus meer in obligaties stoppen bijvoorbeeld, of iets met derivaten zodat je je winst deels veilig stelt. Maar ook dat heeft niks met de datum te maken.

Zelf vond ik het boven de 420 al te dol worden en heb ook mijn porto wat anders ingericht. Meer kans op een kleine winst, minder kans op verlies en minder kans op een grote winst. Met als gevolg dat ik dit jaar pas 5% in de plus sta, ipv 9%. Vind ik dit erg? Nee, (wel jammer)
Hey oude baas! ;)

Om er direct maar mee te stoppen is inderdaad 1 ding. Maar ik ken een erg goed voorbeeld, waar het ontzettend goed mee ging in 2014, en die het daarna aan het eind van het jaar toch wat minder had. Het realizeren van, gossemikkie, 8/9% in 1 jaar is echt best goed had zo'n persoon dan kunnen verhoeden van grotere issues dat jaar.

Als je meer en meer weet te pakken, zie je vaak bij personen dat ze in zich zelf gaan geloven. Dan gaat het mis. Als je 10% te pakken hebt is het echt niet erg om de deur naar beneden wat beter dicht te timmeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149146268
Waar volgen jullie als 'particuliere' beleggers het laatste beursnieuws en waar zoeken en vinden jullie welke specifieke informatie?

Zelf volg ik vooral de website van Binck (waar ik ook mijn beleggingen) en http://www.belegger.nl .
Nu ben ik er van overtuigd dat er zeker sites zijn waar ik meer informatie kan vinden. Ben zelf redelijk gefocust op de uitzendbranche, de bouw/infra en de financiële sector.

Voor de bouw en infra zou informatie over contractgunning en nieuwe bouwplannen bijvoorbeeld zeer nuttig zijn.

Ik ben benieuwd en hoor het graag ;).

Heb zelf in mijn portefeuille Randstad, BAM, Heijmans, Unibal-Rodamco en ING.
  woensdag 28 januari 2015 @ 19:22:24 #75
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_149147124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:02 schreef Stefan_T23 het volgende:
Waar volgen jullie als 'particuliere' beleggers het laatste beursnieuws en waar zoeken en vinden jullie welke specifieke informatie?

Zelf volg ik vooral de website van Binck (waar ik ook mijn beleggingen) en http://www.belegger.nl .
Nu ben ik er van overtuigd dat er zeker sites zijn waar ik meer informatie kan vinden. Ben zelf redelijk gefocust op de uitzendbranche, de bouw/infra en de financiële sector.

Voor de bouw en infra zou informatie over contractgunning en nieuwe bouwplannen bijvoorbeeld zeer nuttig zijn.

Ik ben benieuwd en hoor het graag ;).

Heb zelf in mijn portefeuille Randstad, BAM, Heijmans, Unibal-Rodamco en ING.
je wil eerder zijn dan de pro's?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')