abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150463855
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:07 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Of dat zo is weet ik niet maar het zou me zeker niet verbazen, hoe kom je aan die info?
Wel is het duidelijk dat de EU het meest getroffen wordt door de sancties.
Goldman Sachs en het ESM zijn jaren geleden al begonnen met de aanval op de Euro.

[..]

Als er een oorlog komt met Iran zal dat grote gevolgen hebben.
China en Rusland zijn bondgenoten van Iran, dus dan is meteen de hele wereld in conflict.
Laten we hopen dat het zover niet komt, de laatste tijd is er overigens steeds meer kritiek op Israël vanuit de VS met name over de situatie Israël-Iran, de VS wil diplomatieke oplossingen waar Israël een confrontatie lijkt te zoeken.
Ik heb nogal de handicap dat ik graag de berichten uit verschillende bronnen hoor die bij het conflict in 't midden oosten betrokken zijn en ik krijg niet de indruk dat de Iraanse regering zo tegen de wereld is. De Mossad had al bericht dat er geen gevaar was, de enige die in gevaar van Iran gelooft is Netanyahu die zich op een bron van 1000 jaar oud baseert.
  maandag 9 maart 2015 @ 17:55:38 #152
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150466116
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb nogal de handicap dat ik graag de berichten uit verschillende bronnen hoor die bij het conflict in 't midden oosten betrokken zijn en ik krijg niet de indruk dat de Iraanse regering zo tegen de wereld is. De Mossad had al bericht dat er geen gevaar was, de enige die in gevaar van Iran gelooft is Netanyahu die zich op een bron van 1000 jaar oud baseert.
En Amerika die elke maatregel tegen Israel veto'ed en daarnaast elk jaar 200 miljoen aan wapentuig doneert aan het midden oosten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150466687
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

En Amerika die elke maatregel tegen Israel veto'ed en daarnaast elk jaar 200 miljoen aan wapentuig doneert aan het midden oosten.
Sinds wanneer is 't Midden-Oosten een land..
  maandag 9 maart 2015 @ 18:29:19 #154
34974 trigt013
pi_150467082
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:14 schreef Beathoven het volgende:
Sinds wanneer is 't Midden-Oosten
Ik wil niet elke keer Israel noemen, wist ik veel dat ik voor de Fok! verhoor commissie kwam?
pi_150467318
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:29 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik wil niet elke keer Israel noemen, wist ik veel dat ik voor de Fok! verhoor commissie kwam?
Voel je niet aangevallen. Het is alleen wel makkelijk om te weten wat je specifiek bedoelt.
  maandag 9 maart 2015 @ 18:46:32 #156
34974 trigt013
pi_150467535
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voel je niet aangevallen. Het is alleen wel makkelijk om te weten wat je specifiek bedoelt.
Is er een ander land in het midden oosten waar Amerika 200 miljoen dollar jaarlijks aan zou schenken? En dan heb ik het niet over betaling van olie.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:31:09 #157
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150510330
Ik plaats het hier omdat ik geen beter geschikt topic weet.

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor:
Het begint een nogal een voorspelbaar verhaal te worden.
En ja hoor gaan we weer, U.S. declares Venezuela a national security threat :?

Het zal weer eens geen land zijn met olie of nog geen centrale bank.

En de rede ook:
The White House said the order targeted people whose actions undermined democratic processes or institutions, had committed acts of violence or abuse of human rights, were involved in prohibiting or penalizing freedom of expression, or were government officials involved in public corruption.
Ehh ... hoezo hypocriet.

Gelukkig ziet Venezuela ook dat de VS ook niet bepaald vrijuit gaat:
Venezuelan President Nicolas Maduro recently announced that VISAs are now mandatory for US citizens visiting the country and also banned George W. Bush and Dick Cheney from Venezuela, among other American politicians, calling them terrorists for their war crimes.

http://csglobe.com/u-s-de(...)nal-security-threat/
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  woensdag 11 maart 2015 @ 08:55:06 #158
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150521232
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:31 schreef Izzy73 het volgende:
En de rede ook:
The White House said the order targeted people whose actions undermined democratic processes or institutions, had committed acts of violence or abuse of human rights, were involved in prohibiting or penalizing freedom of expression, or were government officials involved in public corruption.
Ehh ... hoezo hypocriet.
Takes one to know one, zou ik zeggen ;)

quote:
"We are deeply concerned by the Venezuelan government's efforts to escalate intimidation of its political opponents. Venezuela's problems cannot be solved by criminalizing dissent," he added.
Waarom val je daar niet overheen? Dat gaat richting een politiestaat.
Waarom val je er niet over dat Venezuela een groot aantal politiek gevangenen heeft, waaronder studenten?
Waarom geloof je (in het geval van Venezuela) de zittende president (macht, de elite) en niet de oppositie?

quote:
Opposition leader and twice-presidential candidate Henrique Capriles told Reuters the sanctions were a problem for a corrupt elite in the Maduro government, but not ordinary Venezuelans.

"It's not a problem with Venezuela or with Venezuelans; it's a problem for the corrupt ones. It doesn't affect we Venezuelans."
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:42 #159
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_150521555
Venezuela is het nieuwe Cuba: een kleine, dappere politiestaat tegen de grote boze politiestaat.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:24:01 #160
116015 SicSicSics
pi_150521779
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 18:46 schreef trigt013 het volgende:
Is er een ander land in het midden oosten waar Amerika 200 miljoen dollar jaarlijks aan zou schenken? En dan heb ik het niet over betaling van olie.
Afghanistan. Irak, Jordanië, West-Bank en Gaza, Sudan en Jemen. In 2012, om precies te zijn. Exclusief eventuele militaire steun. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:42:00 #161
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150524912
quote:
6s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Takes one to know one, zou ik zeggen ;)

[..]

Waarom val je daar niet overheen? Dat gaat richting een politiestaat.
Waarom val je er niet over dat Venezuela een groot aantal politiek gevangenen heeft, waaronder studenten?
Waarom geloof je (in het geval van Venezuela) de zittende president (macht, de elite) en niet de oppositie?

[..]

Als je zo gaat redeneren valt er over ieder land wel wat te zeggen.
Ehh hoeveel politieke gevangenen zitten er in Amerika en hoeveel klokkenluiders zijn er het land al ontvlucht.
Er zal vast het 1 en ander mis zijn in Venezuela. Maar de arrogante houding van de VS vindt ik erg storend.
Overal treden ze op als "vredesduif" terwijl ze zelf geen haar beter zijn en in veel gevallen zelfs erger zijn dan het land dat ze beschuldigen. Amerika wil de moraalridder spelen en bepalen welke landen er goed of slecht zijn.
Laat ze dan zelf eerst eens het goede voorbeeld geven. De VS is altijd de eerste die landen beschuldigt voordat er keihard bewijs is. Ze doen dit alleen vanwege politieke of financiële redenen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:31:54 #162
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150526357
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:42 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ehh hoeveel politieke gevangenen zitten er in Amerika en hoeveel klokkenluiders zijn er het land al ontvlucht.
Er zal vast het 1 en ander mis zijn in Venezuela. Maar de arrogante houding van de VS vindt ik erg storend.
Overal treden ze op als "vredesduif" terwijl ze zelf geen haar beter zijn en in veel gevallen zelfs erger zijn dan het land dat ze beschuldigen. Amerika wil de moraalridder spelen en bepalen welke landen er goed of slecht zijn.
Laat ze dan zelf eerst eens het goede voorbeeld geven. De VS is altijd de eerste die landen beschuldigt voordat er keihard bewijs is. Ze doen dit alleen vanwege politieke of financiële redenen.
Minder dan in Rusland ;)

Tuurlijk in elk land is wel iets loos.
Het is maar hoe je bepaalde ingen in verhouding bekijkt, wat in het ene land dood normaal is vind men in een ander land vreemd.

Zo werd Nederland altijd bekeken naar ons drugs beleid homo huwelijk en tolerantie!
Wat voor veel andere landen gewoon volledig taboe is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:16:47 #163
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150527709
Linkvoor de zeer mooie docu Trinity and Beyond!
http://www.snagfilms.com/films/title/trinity_and_beyond

Voor MotherFoker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trinity_and_Beyond

Trinity and Beyond: The Atomic Bomb Movie is a 1995 American documentary film directed by Peter Kuran and narrated by William Shatner. Using restored archive footage, the film traces the development of nuclear weapons and their testing, from America's Trinity test of 1945 tot de laatste en grootste testen met mooi video materiaal.

Om even verder te gaan op je vraag.
Veel Wapens in rusland zijn ontmanteld en ook in de VS is er veel nalatigheid bij hun raket silos.

Jamie Oliver legt dit wel even mooi uit wat de stand is in de VS hierover.
Nu geld dat niet voor alle plekken maar hij omschrijft de situatie wel goed. ( met veel satire)

Over de doomsdayklok tja die staat al jaren op standje zoveel voor middernacht het begint een beetje Droevig te worden.
In de hele wereld zijn er wel conflicten wat kan uitmonden tot een all out war, maar er word steeds meer gepraat dan dat het daadwerkelijk tot een wereldwijd conflict komt.
PLus het schiet niet op!
Een all out war met inzetten van het nucleaire arsenaal kent geen winnaars alleen verliezers.
Dat weten alle kampen!

Nog een mooi filmpje wat het bovenste filmpje aanvult is het aantal testt wat gedaan is en door welke landen en jaartallen er bij.

En hier een mooie docu over de doomsday clock ziet er heel dreigend uit maar valt reuze mee.
Het enige moment dat die echt te spraken kwam was de cuba crisis ... maar goed dat was ver voor ik geboren was.

Mocht je een leuke film willen kijken hierover raad ik je Wargames uit 1983 aan.

asje :)
pi_150527767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:16 schreef theguyver het volgende:

Linkvoor de zeer mooie docu Trinity and Beyond!
http://www.snagfilms.com/films/title/trinity_and_beyond

Voor MotherFoker.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trinity_and_Beyond

Trinity and Beyond: The Atomic Bomb Movie is a 1995 American documentary film directed by Peter Kuran and narrated by William Shatner. Using restored archive footage, the film traces the development of nuclear weapons and their testing, from America's Trinity test of 1945 tot de laatste en grootste testen met mooi video materiaal.

Om even verder te gaan op je vraag.
Veel Wapens in rusland zijn ontmanteld en ook in de VS is er veel nalatigheid bij hun raket silos.

Jamie Oliver legt dit wel even mooi uit wat de stand is in de VS hierover.
Nu geld dat niet voor alle plekken maar hij omschrijft de situatie wel goed. ( met veel satire)

Over de doomsdayklok tja die staat al jaren op standje zoveel voor middernacht het begint een beetje Droevig te worden.
In de hele wereld zijn er wel conflicten wat kan uitmonden tot een all out war, maar er word steeds meer gepraat dan dat het daadwerkelijk tot een wereldwijd conflict komt.
PLus het schiet niet op!
Een all out war met inzetten van het nucleaire arsenaal kent geen winnaars alleen verliezers.
Dat weten alle kampen!

Nog een mooi filmpje wat het bovenste filmpje aanvult is het aantal testt wat gedaan is en door welke landen en jaartallen er bij.

En hier een mooie docu over de doomsday clock ziet er heel dreigend uit maar valt reuze mee.
Het enige moment dat die echt te spraken kwam was de cuba crisis ... maar goed dat was ver voor ik geboren was.

Mocht je een leuke film willen kijken hierover raad ik je Wargames uit 1983 aan.

asje :)
Dankje voor het serieus nemen :) ik ga zeker kijken als ik tijd heb.
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:25:00 #165
116015 SicSicSics
pi_150527967
quote:
Dat doen we dan ook regelmatig met z'n allen. Bijvoorbeeld Amnesty die rapporten uitbrengt over de veiligheid/ vrijheid van een land. :)
quote:
Semantische discussie. ;) Amnesty houd namelijk voor dat een politiek/ gewetensgevangene niets gedaan heeft, wat strafbaar is. Klokkenluiders en activisten die vastzitten in of gevlucht zijn uit de VS vallen daar doorgaans niet onder dus.
quote:
Waarom vind je die van de VS wel erg storend, terwijl je de (minimaal) even zo de hypocriete en arrogante Venezolaan meteen steunt in je betoog.
quote:
Ook dat is een gevoelskwestie en lastig kwantificeerbaar en meetbaar. Wat jij pikt van andere, pik je niet van de VS.
quote:
Het is altijd met een politieke reden ;) en die financiële is een aanname.
Fine, fuck you then!
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:32:59 #166
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150528184
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Dankje voor het serieus nemen :) ik ga zeker kijken als ik tijd heb.
^O^ Np, stel je vragen gerust en er komt vast wel iemand voorbij die je een helder antwoord kan geven.
We bijten niet :P
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:43:52 #167
116015 SicSicSics
pi_150528501
Fine, fuck you then!
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:50:29 #168
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_150528664
quote:

[..]

Precies. Ik vind the USA wel één van de meest hypocriete landen ter wereld met hun land of the free and the home of the brave. Zich overal mee bemoeien, zich heilig voordoen maar ondertussen the devil in disguise zelfs voor hun eigen onderdanen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_150528854
Ze doen zich niet zo heilig voor hoor. Het is ook een beetje dat de wereld continu verwacht dat ze actie ondernemen. Als Assad in Syrië huis houdt, kijkt iedereen smekend naar de USA om toch maar in te grijpen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:09:59 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150529247
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. Ik vind the USA wel één van de meest hypocriete landen ter wereld met hun land of the free and the home of the brave. Zich overal mee bemoeien, zich heilig voordoen maar ondertussen the devil in disguise zelfs voor hun eigen onderdanen.
;) Ik zeg ook absoluut niet dat de VS een heilig boontje is..
Totaal niet, Irak Afghanistan als voorbeeld!

Maar In geval van de IS word wel de VS naar voren geschoven als initiatief nemer, grootste leger en veel ook in de buurt om het op te lossen..
De laatste tijd staat ook Frankrijk vooraan om in te grijpen zie de situatie in Libië en Mali.

Iedereen keurt de gebeurtenissen af en veel landen zijn voor ingrijpen en dan is het de VS vaak die het doet!

Persoonlijk vind ik dat Peru wel een keer mag ingrijpen .. Helemaal eens met Jamie hier _O_
pi_150529667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar In geval van de IS word wel de VS naar voren geschoven als initiatief nemer, grootste leger en veel ook in de buurt om het op te lossen..
De laatste tijd staat ook Frankrijk vooraan om in te grijpen zie de situatie in Libië en Mali.

Iedereen keurt de gebeurtenissen af en veel landen zijn voor ingrijpen en dan is het de VS vaak die het doet!

Persoonlijk vind ik dat Peru wel een keer mag ingrijpen .. Helemaal eens met Jamie hier _O_
Klopt. Irak sloeg nergens op, Afghanistan was ergens nog te begrijpen, maar is ook mislukt. Maarja, gebeurt er ergens een conflict staat iedereen te schreeuwen dat er een grootmacht moet ingrijpen. China gelooft het vaak wel en Rusland mengt zich liever ook niet, tsja dan blijft toch vaak de USA over.

De man heet John trouwens, Jamie houdt zich vooral bezig met Peruaanse rijstschotels :Y)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 14:24:33 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_150529690
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:56 schreef kalinhos het volgende:
Ze doen zich niet zo heilig voor hoor. Het is ook een beetje dat de wereld continu verwacht dat ze actie ondernemen. Als Assad in Syrië huis houdt, kijkt iedereen smekend naar de USA om toch maar in te grijpen.
Inderdaad. En áls ze dan ingrijpen wordt daar weer over geklaagd en doen de bondgenoten schoorvoetend mee.
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:27:16 #173
189978 controlaltdelete
pi_150529766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja lachen, ik heb er niks mee met dat soort humor. ISIS is made in the USA (en hun allies).
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 14:28:18 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_150529796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja lachen, ik heb er niks mee met dat soort humor. ISIS is made in the USA (en hun allies).
Ja hoor, tuurlijk. Volgens jou bestaat ISIS toch helemaal niet?
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:31:43 #175
189978 controlaltdelete
pi_150529896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor, tuurlijk.
Ja ik weet het ondertussen inmiddels, dit is BNW daar moet je met zulke theorieën niet aankomen. Dat kun je nog beter gaan verkondigen in Nieuws 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')