Ik streef naar 3x per dag, vaak is het 2x. Meer is echt niet haalbaar. Dus dat wordt aanvullen met kv denk ik. Niet het eind van de wereld, wel gewoon jammerquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Extra kolfpauze pakken? Hoe vaak kolf je nu?

Ze krijgt nu af en toe tussendoor wel eens een fles kv en blieft dat prima. Dus wat dat betreft heb ik er geen bezwaar tegen. Liever een blije baby met een buik vol kv, dan een jammerende baby met een buik halfvol bv.
 Ze krijgt nu af en toe tussendoor wel eens een fles kv en blieft dat prima. Dus wat dat betreft heb ik er geen bezwaar tegen. Liever een blije baby met een buik vol kv, dan een jammerende baby met een buik halfvol bv.

Feit is dat een fles makkelijker stroomt dan de borst, en dat voor het "vol"signaal doorgegeven is, weer even tijd voorbij is. Als je wat kunt winnen door de fles zgn "therapeutisch" te geven, waardoor het drinken wat meer moeite kost, en het volsignaal eerder is dan de fles leeg, scheelt dat misschien wat.
 Feit is dat een fles makkelijker stroomt dan de borst, en dat voor het "vol"signaal doorgegeven is, weer even tijd voorbij is. Als je wat kunt winnen door de fles zgn "therapeutisch" te geven, waardoor het drinken wat meer moeite kost, en het volsignaal eerder is dan de fles leeg, scheelt dat misschien wat.

Maar ik word er wel misselijk van, gevalletje jammer.
 Maar ik word er wel misselijk van, gevalletje jammer.   

. Ik vind het echt tof dat er nu iemand uit mijn vriendengroep is die ook bv geeft en daar ook echt voor wil gaan.
. Ik vind het echt tof dat er nu iemand uit mijn vriendengroep is die ook bv geeft en daar ook echt voor wil gaan.  

Ik wil nog lang voeden ja juist omdat het zo verschrikkelijk is deze keer wil ik na alle moeite ook niet nu op geven. Het gaat wel beter dan het ging hij drinkt nu netter maar gewoon zo onregelmatig overdag.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:35 schreef Kimpossible het volgende:
Wel zuur van je productie zeg. Wil je nog lang voeden? Als in: gaat het wat beter en houd je het nog vol?

.
. .
. .
.

Slapen? Wat is dat voor vies woord?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:33 schreef Burdie het volgende:
Kim, fase. Hier is ook alles wat ook maar even niet naar z'n zin is keihard gillen. Ik las ergens over de 11-maanden sprong, de sprong de sprongen. Wil F wel nog slapen overdag?
Hier vielen vandaag ineens heel veel kwartjes bij kuiken, hopelijk betekent dat het einde van het gezanik.
Moppert.
Loj.
 overdag drama en s nachts zo mogelijk nog een groter drama (Inc bovengenoemde bv taferelen). En zomg. Wat een kaksprong dan. Ze doet echt alsof ze geslágen wordt telkens. Soms begin ik zelfs te twijfelen of ze zichzelf geen zeer gedaan heeft
 overdag drama en s nachts zo mogelijk nog een groter drama (Inc bovengenoemde bv taferelen). En zomg. Wat een kaksprong dan. Ze doet echt alsof ze geslágen wordt telkens. Soms begin ik zelfs te twijfelen of ze zichzelf geen zeer gedaan heeft  de buren zullen wel denken..
 de buren zullen wel denken.. 

. Ze mag van mij echt drinken, altijd, oneindig en zo veel ze wilt. Maar dat gespeen (en meer nog het gegil als ik het genoeg geweest vind) is echt supervervelend.
. Ze mag van mij echt drinken, altijd, oneindig en zo veel ze wilt. Maar dat gespeen (en meer nog het gegil als ik het genoeg geweest vind) is echt supervervelend. vooral snachts. Ik vind het zo zielig, maar tegelijkertijd ook zo frustrerend. Ik ben er echt allergisch voor als iemand aan m'n lijf komt terwijl ik dat vanuit alle vezels in m'n lichaam op dat moment eigenlijk niet wil.
 vooral snachts. Ik vind het zo zielig, maar tegelijkertijd ook zo frustrerend. Ik ben er echt allergisch voor als iemand aan m'n lijf komt terwijl ik dat vanuit alle vezels in m'n lichaam op dat moment eigenlijk niet wil.  

. En gefeliciteerd met bijna 1 jaar!
 . En gefeliciteerd met bijna 1 jaar!   .
 .

Die fase hebben wij hier ook gehad, remember? Wanneer was dat, rond een maand of 9, 10, 11, zoiets. Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik het liefst het huis uit vluchtte, want als ik er niet was dan was er niets aan de hand. Maar zodra M die mij die grote wandelende boob voorbij zag komen wilde hij niets anders.
 Die fase hebben wij hier ook gehad, remember? Wanneer was dat, rond een maand of 9, 10, 11, zoiets. Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik het liefst het huis uit vluchtte, want als ik er niet was dan was er niets aan de hand. Maar zodra M die mij die grote wandelende boob voorbij zag komen wilde hij niets anders. 11 maanden!!
 11 maanden!!

Dat zou gaaf zijn! Geen idee of het een zwaar traject is, maar wie weet, als je kleintje eenmaal weer wat groter is?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Phaidra het volgende:
Het lijkt me eigenlijk heel leuk om vrijwilliger bij de LLL te worden, maar zie een beetje op tegen het traject icm 2 kinderen en werk. Maar inmiddels weet ik volgens mij best veel af van bv geven en ergens vind ik het zonde dat ik er zo weinig mee kan verder...

Van me af schrijven werkt gelukkig al goed. Ik hoop echt dat het lullig vlug voorbij is want het is verder zon gezellig rustmoment, normaal gesproken.
  Van me af schrijven werkt gelukkig al goed. Ik hoop echt dat het lullig vlug voorbij is want het is verder zon gezellig rustmoment, normaal gesproken. 

. Piranha krijgt het simpelweg niet weg en nu heeft hij zich maar aangeleerd om de eerste slokjes al likkend en sabbelend binnen te krijgen, de TSR stralen schieten overal en nergens heen om na de TSR wel netjes aan te happen. Ik twijfel nu om het zo te laten (met kledingchange voor zowel mij als Piranha na de voeding) of toch tot na de TSR af te kolven?
. Piranha krijgt het simpelweg niet weg en nu heeft hij zich maar aangeleerd om de eerste slokjes al likkend en sabbelend binnen te krijgen, de TSR stralen schieten overal en nergens heen om na de TSR wel netjes aan te happen. Ik twijfel nu om het zo te laten (met kledingchange voor zowel mij als Piranha na de voeding) of toch tot na de TSR af te kolven? 

mijn kolf is stuk!
  mijn kolf is stuk! 

.
.

, maar onhandig. ). Flessen drinkt ze voor haar doen goed. Geen grote hoeveelheden, maar ze is niet zo'n grote drinker. Nu werk ik sinds ruim 2 weken weer en daardoor krijgt ze heel veel gekofde flesjes. Ik ben 4 halve en 1 driekwart dag weg per week. Soms drinkt ze maar 1-2x per etmaal bij mij omdat ik naast mijn werk ook niet synchroon loop met haar flessen op het kdv. Zou het kunnen dat ze het drinken aan de borst verleert ofzo? Of is dit de befaamde 4 maandendip?
, maar onhandig. ). Flessen drinkt ze voor haar doen goed. Geen grote hoeveelheden, maar ze is niet zo'n grote drinker. Nu werk ik sinds ruim 2 weken weer en daardoor krijgt ze heel veel gekofde flesjes. Ik ben 4 halve en 1 driekwart dag weg per week. Soms drinkt ze maar 1-2x per etmaal bij mij omdat ik naast mijn werk ook niet synchroon loop met haar flessen op het kdv. Zou het kunnen dat ze het drinken aan de borst verleert ofzo? Of is dit de befaamde 4 maandendip?

)
 )

Trots op jullie moeders.
 Trots op jullie moeders.

) en dat kwam vanzelf weer goed!
 ) en dat kwam vanzelf weer goed!

Heb je gelijk in hoor, alleen was ik daar op dat moment net niet bijdehand genoeg voor om dat te zeggen.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:51 schreef L-E het volgende:
'Want anders heb je hem met 2 nog aan de borst' Dan heb je mooi de who-norm gehaald, ik zie het probleem niet.
Spees, ik zeg viermaaandendip. Hier ging het precies hetzelfde (ik weet nog goed dat hij altijd verliefd naar de gordijnen ging staren ipv aan de borst drinken. of het was de geest van mijn dode moeder, dat kan ook) en dat kwam vanzelf weer goed!

)
 )

.
 .  .
 .

Jammer, van je collega's moet je het hebben.. Klinkt wel logisch wat Franny zegt trouwens.
 Jammer, van je collega's moet je het hebben.. Klinkt wel logisch wat Franny zegt trouwens. 

nu het hier zo geweldig gaat ga ik ook voor richting een jaar ongeveer. In elk geval hoop ik 9 maand. Hoe hebben jullie dat gedaan na 9 maand met kolven? Of alleen sochtends en savonds live voeden?
 nu het hier zo geweldig gaat ga ik ook voor richting een jaar ongeveer. In elk geval hoop ik 9 maand. Hoe hebben jullie dat gedaan na 9 maand met kolven? Of alleen sochtends en savonds live voeden? 

Je kind is al 5 ?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef WupWup het volgende:
Sinds mijn kolfrecht is afgelopen, kolf ik in mijn eigen tijd. Ik offer een stukje pauze op.

oh vreselijk ja, datquote:Op maandag 2 februari 2015 16:50 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, beterschap!!
Blue, dan lijkt het er ook een beetje op dat je collega's last hebben van kinnesinne. Vrouwen zien het vaak als een soort confrontatie, als ze merken dat iemand kiest om lang(er) de borst te geven, alsof je daarmee zegt dat zij te snel gestopt zijn of zo. Dus dan maar in de aanval en jou het gevoel geven dat jij iets fout doet. Ik weet niet of ik het juist heb hoor, maar ik vind het verbazend dat zij zich zo met jou bezighouden op die manier. Ik zou me niet meer in de verdediging laten duwen. Het is jouw recht, punt. En verder is het jouw kind en jouw lijf..
Burdie! Op naar 1 jaar!!.

) en daar staan ze gewoon met flesjes kunstvoeding op, in de kraamweek ook.
 ) en daar staan ze gewoon met flesjes kunstvoeding op, in de kraamweek ook.  Wat geeft je in vredesnaam het gevoel dat je je moet verantwoorden tegenover me? Ik ben nou juist iemand die zich nooit heel expliciet uitlaat over borstvoeding. Het komt ook echt heel diep vanuit mensen zefl ofzo.
 Wat geeft je in vredesnaam het gevoel dat je je moet verantwoorden tegenover me? Ik ben nou juist iemand die zich nooit heel expliciet uitlaat over borstvoeding. Het komt ook echt heel diep vanuit mensen zefl ofzo.

.
 .

wil ze wel gebruiken uiteindelijk als het even kan
  wil ze wel gebruiken uiteindelijk als het even kan   )
 )

Die van mij is 6, en de jongste 3 (jaar ja). En ze gaan nog lekker door.quote:

Ze moeten toch wat te verkopen houden he!
 Ze moeten toch wat te verkopen houden he!

.
. 

Mevrouw is deze week zes maanden, dus we zijn eens rustig gaan experimenteren. Prima, maar uiteindelijk (maar wanneer dan??) moeten het hele maaltijden gaan worden en moeten we voedingen gaan vervangen enzo. En ik lees overal dat het vanzelf wel gaat en dat je je weg er wel in vindt, maar ik wil duidelijkheid
 Mevrouw is deze week zes maanden, dus we zijn eens rustig gaan experimenteren. Prima, maar uiteindelijk (maar wanneer dan??) moeten het hele maaltijden gaan worden en moeten we voedingen gaan vervangen enzo. En ik lees overal dat het vanzelf wel gaat en dat je je weg er wel in vindt, maar ik wil duidelijkheid  Over hoe veel, wanneer, hoe vaak, wat wel en wat niet... en dan vooral in combinatie met de bv. Enig idee of er een boek of site is met heldere uitleg? Volgende week weer afspraak bij het cb dus dan vraag ik het ook, maar ik bereid me graag voor met niet door het voedingscentrum gesponsorde informatie
 Over hoe veel, wanneer, hoe vaak, wat wel en wat niet... en dan vooral in combinatie met de bv. Enig idee of er een boek of site is met heldere uitleg? Volgende week weer afspraak bij het cb dus dan vraag ik het ook, maar ik bereid me graag voor met niet door het voedingscentrum gesponsorde informatie  

denk dat we dat steeds gaan uitbreiden met meer groente, fruit, brood, misschien pap.
 denk dat we dat steeds gaan uitbreiden met meer groente, fruit, brood, misschien pap.  

.
. 

Ik gooi 'm er nog een keer in: Easy Peasy! Echt heel fijn en helderquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:49 schreef Amsel het volgende:
Jongens ik snap bijvoeding nietMevrouw is deze week zes maanden, dus we zijn eens rustig gaan experimenteren. Prima, maar uiteindelijk (maar wanneer dan??) moeten het hele maaltijden gaan worden en moeten we voedingen gaan vervangen enzo. En ik lees overal dat het vanzelf wel gaat en dat je je weg er wel in vindt, maar ik wil duidelijkheid
Over hoe veel, wanneer, hoe vaak, wat wel en wat niet... en dan vooral in combinatie met de bv. Enig idee of er een boek of site is met heldere uitleg? Volgende week weer afspraak bij het cb dus dan vraag ik het ook, maar ik bereid me graag voor met niet door het voedingscentrum gesponsorde informatie

Ik zat ook zo in de stress en nu geef ik gewoon wat als het uitkomt (en soms komt het even niet zo uit maar dat is nu nog niet zo erg).
 Ik zat ook zo in de stress en nu geef ik gewoon wat als het uitkomt (en soms komt het even niet zo uit maar dat is nu nog niet zo erg).  

Als jij wat eet en baby is wakker, geef je wat. En als baby slaapt, dan niet. Voeden op verzoek zoals je gewend bent. Je hoeft niks te gaan vervangen, baby regelt het helemaal zelf. Over de wat: je kunt het introductieschema gebruiken wat Marel bedoelt. Heb ik ook gedaan bij m'n oudste. Bij de jongste heb ik gewoon alles gegeven met gezond verstand. Geen zout natuurlijk, maar ik heb niet gekeken naar welke fruit wel en welke groente niet of pas ei bij zoveel maanden etc.
 Als jij wat eet en baby is wakker, geef je wat. En als baby slaapt, dan niet. Voeden op verzoek zoals je gewend bent. Je hoeft niks te gaan vervangen, baby regelt het helemaal zelf. Over de wat: je kunt het introductieschema gebruiken wat Marel bedoelt. Heb ik ook gedaan bij m'n oudste. Bij de jongste heb ik gewoon alles gegeven met gezond verstand. Geen zout natuurlijk, maar ik heb niet gekeken naar welke fruit wel en welke groente niet of pas ei bij zoveel maanden etc. Sorry, mosterd enzo.
 Sorry, mosterd enzo.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |