SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder weinig nieuws. Kost om 1 of andere reden wat meer moeite om bij te lezen en vaak te reageren nu! Gister laatste dansoptreden gehad. Ging best goed, maar merkte bij thuiskomst dat ik toch wel moe was!
Morgen weer naar vk en volgende week 2e groei-echo. Maak me niet zoveel zorgen meer, wacht het wel even af! Hij heeft net weer even lekker liggen bewegen en nu heeft ie de hik. Die heeft ie minstens 1x per dag, meestal wel een paar keer
Ik vond een tijdje terug vrouwen die meer dan 30 weken waren al zoooover, die bevielen al bijna! Gek idee dat ik nu zelf 31 weken ben vandaag! (En DJMO dus ook)
ik had het hier ook niet verteld hoe het was gegaan, dus dat is niet zo gekquote:Op maandag 19 januari 2015 11:26 schreef Cholula het volgende:
Stippel ik heb je echo helemaal gemist! Dus een late![]()
klinkt goedquote:Ik heb net een groeiecho gehad bij de vk. Frits volgt netjes zijn eigen lijntje. Mijn buik is flink, maar dat kwam volgens haar door de hoeveelheid vruchtwater en dat ik alleen naar voren groei. Dan lijkt het al snel groot. En mijn bloeddruk is nog steeds mooi laag.
Verdorie!! Tuurlijk ben je er kapot van... Knuffelquote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Cygne het volgende:
Ja, weer mis. En hoewel ik wist dar de kans groot was, ben ik er toch kapot van.
Het lijkt inderdaad wel zo ja, maar het valt mee. Volgens eigen berekening was ik 4 augustus uitgerekend, een hele vroege echo zei 29 juli en dat is met een termijnecho een week of 2 terug bijgesteld naar 7 augustus.quote:Op maandag 19 januari 2015 16:51 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Done... Da's nogal een verschuiving
zomg echt?quote:Op maandag 19 januari 2015 16:58 schreef L-E het volgende:
(MM, wil je meisje achter mijn naam zetten?)
Sterke vrouw, jij bent er eentje. Met deze post bewijs je dat zo erg.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:01 schreef Cygne het volgende:
Nee joh, NTS.![]()
Vreugde en verdriet liggen nu eenmaal altijd dicht bij elkaar.
quote:Op maandag 19 januari 2015 18:45 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Sterke vrouw, jij bent er eentje. Met deze post bewijs je dat zo erg.![]()
Wat fijn!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:20 schreef lunapuella het volgende:
Hier vandaag een goede SEO! Alles zoals het hoort, voor zover zichtbaar. Baby wilde ondanks heftig schudden alleen niet zijn rug goed laten zien, dus daarvoor moeten we nog een keertje langs komen.
Jawel, ik heb een heel fijn vangnet.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:39 schreef twist02 het volgende:
Meisje voor L-E
Fijn dat de SEO goed was, luna!
Cygne, je komt inderdaad ongelofelijk sterk over!Ik geloof ook wel dat je dat bent, maar heb je wel de gelegenheid om af en toe even toe te geven aan het verdriet? Heb je fijne familieleden/vrienden waarbij je terecht kunt (als je daar behoefte aan hebt)?
Dat is goed om te horenquote:Op maandag 19 januari 2015 19:46 schreef Cygne het volgende:
[..]
Jawel, ik heb een heel fijn vangnet.![]()
En ook contact met therapeute, die is gewoon bereikbaar.
Geslachtsbepaling vanaf 15 weken! Nu 15+4 dusquote:Op maandag 19 januari 2015 20:32 schreef Quickie_Brat het volgende:
L-Eeen meisje
(weet je het al zo vroeg?)
Haha ja, hier hetzelfde hoor! Het is wel even heel wat anders, maar ik vind het supertof, zo'n klein meisje met van die stoere broersquote:Op maandag 19 januari 2015 20:37 schreef purebliss het volgende:
L-E wat leuk! Lees net pas dat jij ook twee jongens hebt. Ik weet nu een week dat ik na 2 stoere jongens een meisje verwacht en moet nog steeds heeeel erg wennen! Haha
En ik maar netjes wachten tot de 20 weken echoquote:Op maandag 19 januari 2015 20:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Geslachtsbepaling vanaf 15 weken! Nu 15+4 dus
quote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Cygne het volgende:
Ja, weer mis. En hoewel ik wist dar de kans groot was, ben ik er toch kapot van.
quote:Op maandag 19 januari 2015 16:58 schreef L-E het volgende:
(MM, wil je meisje achter mijn naam zetten?)
Nog even en we gaan op dezelfde dag puffen, zuchten en meer van datquote:Op maandag 19 januari 2015 17:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wel zo ja, maar het valt mee. Volgens eigen berekening was ik 4 augustus uitgerekend, een hele vroege echo zei 29 juli en dat is met een termijnecho een week of 2 terug bijgesteld naar 7 augustus.
Dikke knufquote:Op maandag 19 januari 2015 15:46 schreef Cygne het volgende:
Kloptquote:Op maandag 19 januari 2015 21:01 schreef purebliss het volgende:
Jij hebt ook een meisje en twee jongens toch fee? Moest jij erg wennen?
Zo grappig, ik heb steeds het gevoel dat jij pas net zwanger bent (want pas net gemeld enzo) en dan zit je al aan 20 weken. Maar jeuj voor 20 weken!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:06 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wekenwisselnu exact 20 weken zwanger.
Balen van je baggernacht!!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:08 schreef Cholula het volgende:
Goedemorgen!voor de misselijke dames
![]()
voor de 20 weken van QB.
Ik heb een baggernacht achter de rug. Verkouden en daardoor wat kortademig, elke 20 minuten wakker om te draaien en tussendoor nog wat bloedneuzen waardoor ik er vanochtend uitzag alsof ik mishandeld was. bloed over mijn hele gezicht![]()
Nu lekker brak op kantoor, ik ben echt aan het aftellen naar mijn verlof (nog maar 14 werkdagen)
Zo lieffff!!! Ik hoop dat dat straks hier ook zo gaat. Ik moet wel eerlijk zeggen dat wanneer ik nu al die lieve kleertjes zie dat het wel meteen heeeel erg begint te kriebelen om aaaaaalles te kopen hahaha!quote:Op maandag 19 januari 2015 23:10 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Klopt. Ik moest eerlijk gezegd helemaal niet wennen
. Was meteen in de wolken. (Had het stiekem gehoopt... Wilde zo graag ook weten hoe het is om een dochter te hebben.) Heb ook de dag na de pretecho direct kleertjes gekocht, haha.
En mijn jochies zijn zo lief met haar 😍. (Mijn oudste gisteren: 'Mama, mama kijk! Ze lacht naar mij! Ze is heel blij op mij he!' Toen kreeg ze heel zacht een kusje en vroeg hij of hij haar op schoot mocht. *smelt!
Nee, geen echo. Ik heb verder geen idee wat ik moet verwachten...We shall see!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Welkom Joycievreselijk spannend en jubel, jubel!!
haha Maltezer, lekker "genieten" van je eerste zwangerschapskwaaltje.
Veertien dagen vliegen zo voorbij voor je verlof start.
Jager dat is je eerste echo en intake toch? Spannend! dat vliegen lijkt mij ook niets.
Jup, zie PM.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, geen echo. Ik heb verder geen idee wat ik moet verwachten...We shall see!
Nee, het is ook vooral het vliegtuig waar ik tegen op zie, ben zo'n 15 uur onderweg...Heb gister al gekeken, en volgens mij kan ik annuleren als ik bewijs heb van de dokter dat ik ziek ben...
@ Minarosa, zit jij ook in de academische wereld? In welk gebied?
Ja!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:22 schreef Cholula het volgende:
Mariposas ik ben rond de 24 weken naar Florida geweest en ik vond het heerlijk! Weinig klachten, veel energie en voor een leuke prijs babykleren kopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor nu afwachten tot de miskraam helemaal doorzet en daarna blijven proberen tot het goed gaat.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:18 schreef Cholula het volgende:
Fijn dat je mag blijven Cygne! Wat is nu voor jou het vervolgplan?
Emotioneel wordt er behoorlijk van jou en je man gevraagd inderdaad! Zou zo graag iets voor je willen doen, maar dat kan niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Voor nu afwachten tot de miskraam helemaal doorzet en daarna blijven proberen tot het goed gaat.
Dat is het advies van de geneticus, de kans dat het natuurlijk goed gaat is groter dan met ivf-pgd. De vraag is wel hoe lang ik dat emotioneel trek.
Meeveren en nemen zoals het komt is het enige wat we kunnen doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:06 schreef Cholula het volgende:
[..]
Emotioneel wordt er behoorlijk van jou en je man gevraagd inderdaad! Zou zo graag iets voor je willen doen, maar dat kan niet.
Awww, dag Piranha!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:54 schreef NotTheSame het volgende:
Ik kom jullie even uitzwaaien allemaal!
Met Piranha gaat het super! Sinds gisteren al weer ruim op geboortegewicht, hij vreet als een bootwerker haha!
Dat laatste lijkt me een heel belangrijk punt... Al is een ivf-traject ook emotioneel zwaar. Moeilijke dingen zijn het. Let goed op jezelf en je grenzen, of laat je man/vriend dat doenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Voor nu afwachten tot de miskraam helemaal doorzet en daarna blijven proberen tot het goed gaat.
Dat is het advies van de geneticus, de kans dat het natuurlijk goed gaat is groter dan met ivf-pgd. De vraag is wel hoe lang ik dat emotioneel trek.
Ik zou dat wel doen, dan ga je een stuk relaxter op reis lijkt me.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:26 schreef Jagärtrut het volgende:
We zitten ook nog steeds te twijfelen om een echo te doen voordat ik naar Amerika ga, gewoon om zeker te weten dat er maar 1 baby zit, dat de baby op de goede plek zit en dat er een hartje klopt.
Voor mijn gevoel moet ik nog wel heeeeuuul lang. Maar iedereen zegt dat het zo voorbij is dus ik geniet er nog maar even goed vanquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zo grappig, ik heb steeds het gevoel dat jij pas net zwanger bent (want pas net gemeld enzo) en dan zit je al aan 20 weken. Maar jeuj voor 20 weken!
Neuh, kost 30 euro. Meer van "is het nodig?" en "als het nodig was geweest werd het wel gedaan".quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:43 schreef Mariposas het volgende:
NTS, wat een knapperd!
Cygne, hoe kan het dat je met natuurlijk zwanger worden een grotere kans hebt dat het goed gaat? Bij pgd selecteren ze toch juist de goede embryo's?
Jagär, waarom twijfelen jullie? Is het heel erg duur? Anders gewoon doen joh!
De slagingskans an sich met ivf is kleiner, volgens de geneticus en er valt met pgd vaak ook een groot deel af.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:43 schreef Mariposas het volgende:
NTS, wat een knapperd!
Cygne, hoe kan het dat je met natuurlijk zwanger worden een grotere kans hebt dat het goed gaat? Bij pgd selecteren ze toch juist de goede embryo's?
Jagär, waarom twijfelen jullie? Is het heel erg duur? Anders gewoon doen joh!
Pfff, medisch gezien niet noodzakelijk, psychisch gezien wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Neuh, kost 30 euro. Meer van "is het nodig?" en "als het nodig was geweest werd het wel gedaan".
Maar, ik denk ook dat ik morgen ga bellen om een afspraak, en die afspraak redelijk vlak bij m'n UStrip plan...de week ervoor ofzo...
Super cute! Wat fijn dat hij al goed bunkert. Langzaam herstel is beter dan geen herstel of haastig herstel en dan crashenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:54 schreef NotTheSame het volgende:
Ik kom jullie even uitzwaaien allemaal!
Met Piranha gaat het super! Sinds gisteren al weer ruim op geboortegewicht, hij vreet als een bootwerker haha!
Met mij gaat het langzaamaan ook wat beter. Ik ben nog heel snel moe, zie slecht en kan moeilijk lopen door de hechtingen.
Maar even een rammelfoto onder de spoiler. Gelieve niet quoten, ik haal de foto straks weer weg.
Dames, nog heel veel succes. Of het nu het prille begin of de laatste loodjes zijn, het komt echt allemaal goed!
Emesafene heb ik voorgeschreven gekregen. Ik neem het weleens in de avond, ik wordt er inderdaad behoorlijk slaperig van.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:04 schreef Mariposas het volgende:
Je kan altijd om een paardenmiddel vragen voor tijdens de reis, Jagar, zoals meclozine (in NLD bekend onder de merknaam Emesafene). Kan je wel suf van worden, maar dat is misschien niet eens zo erg, lekker doezelen.![]()
Ik ga als ik 22 weken ben een week naar New York, veel zin in! Expres ruim de tijd ervoor uitgetrokken zodat we het heel relaxt kunnen doen.
Mwoah, dat is ook wat overdrevenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Emesafene heb ik voorgeschreven gekregen. Ik neem het weleens in de avond, ik wordt er inderdaad behoorlijk slaperig van.
Is het zo'n paardenmiddel ja? Mijn VK was behoorlijk makkelijk met voorschrijven, maar dat komt misschien ook omdat ik al best een laag gewicht heb.
Bij ons is de kans op natuurlijk groter. Als t nu nog een paar keer fout gaat, gaan we wel naar pgd kijken. Blijkt dan alles aangetast te zijn moeten we iets anders bedenken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:13 schreef LuDann het volgende:
NTS, wat een snoepje.Ik hoop dat je snel weer de oude bent.
Cygne.Is de kans met ivf-pgd sowieso laag of is die bij jou/jullie nog lager? Kan me voorstellen dat dit emotioneel steeds zwaarder wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat het langzaamaan beter gaat NTS! En wat een schatje is Piranha![]()
Grappig dat het allemaal heel anders werkt in Zweden Jager! (Het was toch Zweden?) ik zou zelf ook de echo doen, heb zelf voor de termijnecho er 1 laten doen omdat het allemaal zo onwerkelijk voelde! Erna ook nog wel, maar wat minder
Kris 16 weken. Spannend dat spieken maandag!
quote:
Heb ik destijds ook gedaan! Ook hier ging brood niet meer, ben daar toen ook mee gestopt. Ontbijt was beschuit, lunch yoghurt en tussendoor om de 2 uur soepstengels.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik vond destijds die cursus wel nuttig. Aanleg technieken o.a.
Ik ga denk ik de vk bellen. Ik ben zo misselijk steeds. Krijg amper brood weg en sta steeds te kokhalzen. Zo kan ik niet werken.
Altijd een aanrader! De meeste kraamhulpen weten heel erg weinig van borstvoeding.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:33 schreef Quickie_Brat het volgende:
Oh een borstvoeding cursus? Ik wist niet eens dat dat bestond? Is dat een aanrader? Of alleen bij mogelijke complicaties?
Ik heb gebeld. De vk kan ook medicijnen voorschrijven. Ze belt me nog terug. Ze wilde eerst met haar collega overleggen, want ik ben niet aan t overgeven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:16 schreef Cholula het volgende:
Ik vind de cursus ook nuttig, maar eigenlijk alle info staat ook op borstvoeding.com .
Ga je de vk bellen om medicijnen te krijgen? Want dan kun je misschien beter contact opnemen met je huisarts of mag de vk ook recepten uitschrijven?
Bij mij helpt het om echt alleen dingen te eten waar ik enorm veel zin in heb. Als dat betekent dat ik daarvoor nog naar de winkel moet dan doe ik dat. Anders had ik in het begin ook niet veel weg gekregen denk ik... Probeer je 's ochtends te bedenken of je zin hebt in brood, crackers, Sultana, beschuit of van mijn part een pannekoek ofzo. En als je dat dat eet dan krijg je dat beter naar binnen heb ik gemerkt. Ik weet niet of het voor jou ook helpt, maar zo ben ik de eerste paar weken goed door gekomen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vk heeft gebeld. Ik krijg 1 tablet per dag.. Als dit niet werkt, dan moet ik tijdelijk gaan stoppen met werken, want dit werkt echt niet.
Ben je al eerder op glucose geprikt? Ik moest dit ook doen, zat in het standaard bloedonderzoek 'pakket'. En dat heb ik met 14 weken gedaan (had ook eerder gekund).quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:41 schreef Ggirl het volgende:
Denk dat ik maar eens voorzichtig ga informeren waarom dat ik eigenlijk op suiker geprikt word, ik ken niemand in de kenniskring die dat met deze termijn al 'moest'
Ik heb dezelfde als die Selvaria gebruikt en ook de baby countdown app, wordt je kind vergeleken met een stuk groente of fruit. Af en toe klopt het volgens mij niet echt, dan zit ik echt van 'hij moet nu 15 centimeter zijn en is een ui?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:02 schreef Starbuck_ het volgende:
Wat een mooie echo, Spring!
Beterschap Stoel, hopelijk helpen de pillen.
Joyce wat vervelend! Doe het idd maar lekker rustig aan!
Zijn er hier mensen die een zwangerschapsapp gebruiken? Zo ja, welke?
Haha, zo eentje heb ik ook. Ik heb nu een banaan in mijn buik.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:54 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde als die Selvaria gebruikt en ook de baby countdown app, wordt je kind vergeleken met een stuk groente of fruit. Af en toe klopt het volgens mij niet echt, dan zit ik echt van 'hij moet nu 15 centimeter zijn en is een ui?' maar zo'n app heb je natuurlijk niet als serieuze bron
Deze week is 'ie een mango.
Wat heb je voorgeschreven gekregen? Ik hoop dat het werkt, constant misselijk zijn is geen doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Joycie, wat kut!
Vk heeft gebeld. Ik krijg 1 tablet per dag.. Als dit niet werkt, dan moet ik tijdelijk gaan stoppen met werken, want dit werkt echt niet.
Ik weet niet wat voor uien zij hebben, maar bij mij zijn die nooit groter dan een navelsinaasappelquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat heb je voorgeschreven gekregen? Ik hoop dat het werkt, constant misselijk zijn is geen doen.
Mooie echo -Spring!
Starbuck: ik heb verschillende uitgeprobeerd voor de leuk. Nederlandse apps zijn er niet veel. Degene waarin ik mijn gegevens bijhoudt is BabyBump (gewicht, buikomtrek, buikfoto's enzo), ik vind de drama van het forum wat er bij zit leuk om te lezen soms.
[ link | afbeelding ]
Pruim hier
Een kokosnoot van 43 cm? Die heb ik nog niet gezien hoorquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:57 schreef Risu het volgende:
Lekkere stukken fruit allemaal.Ik heb volgens een site een kokosnoot, maar die komen toch ook in alle maten... Dus ik hou het boekje maar aan, ongeveer 43cm, 2200gr. Morgen even checken of dat klopt.
Dat deed ik ook altijd. En dan op een whitebordje wat ik ook heb even aftekenen en dan een hoofdje en een lichaampje enzo tekenen om een beetje een beeld te krijgen. 50/50 verhouding zo'n beetje. Zat ik zo naar mijn whitebord baby te kijkenquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:01 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Een kokosnoot van 43 cm? Die heb ik nog niet gezien hoor![]()
Mijn kind is nu langer dan de liniaal die op mijn bureau ligt. Da's stom want ik keek altijd even stiekem hoe groot kind was maar dat kan dus niet meer zo
Ik heb ze hier bij de Hema zien liggenquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:08 schreef Risu het volgende:
OH, ik wilde nog vragen, voor ik het vergeet...
Heeft iemand van die babykaartjes die ik hier soms zie. Ze zijn er ook voor zwangerschap, maar daar is het te laat voor. Ik zou ze graag voor baby willen maar ik weet niet waar ik die moet halen. En als online, welke site is dan goed? Of maakt dat niet uit.. Ik ben de naam kwijt hoe ze heten, maar het is van die mijlpalen kaartjes... Milestone ofzo?
Same herequote:Op woensdag 21 januari 2015 16:47 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja, zwangeren hebben het toch altijd warm? Nou ik merk er niets van. Ben helemaal teleurgesteld.Elke avond kruip ik onder een deken onder de bank en de kachel heb ik nooit zo hoog staan.
Ja echt hè, ik wacht ook nog steeds op dat verschijnsel!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:47 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja, zwangeren hebben het toch altijd warm? Nou ik merk er niets van. Ben helemaal teleurgesteld.Elke avond kruip ik onder een deken onder de bank en de kachel heb ik nooit zo hoog staan.
Een zwangerschap wordt nooit beëindigd omwille van een kans.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:52 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wij hebben het niet gedaan Jagärtrut. Ik weet niet of we in de risicogroep vallen, daar is ons in elk geval niks over verteld, maar we hadden sowieso al besloten het niet te willen. En dat vooral met het oog op ; wat als er iets mis blijkt? Wat doe je dan? Ik zou niet de zwangerschap willen beëindigen omdat er misschien een kans aanwezig is dat het niet goed zit.
Misschien heb je hier wat aanquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Geen idee, Flying Fish! Hoe groot is je buik nu?
Doen jullie een combinatietest? Dat moeten wij redelijk snel beslissen...Ik vind het maar lastig. Zit niet in een riscogroep (ben te jong), en weet ook niet wat we zouden doen als er een slechte uitslag is.
Kunnen ze bij elke aandoening dan aangeven of het voor 100% zeker?quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Een zwangerschap wordt nooit beëindigd omwille van een kans.![]()
Als de kans verhoogd is krijg je aanvullend onderzoek aangeboden in de vorm van NIPT en/of invasief onderzoek zoals vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Die testen geven een definitief antwoord op de vraag of je kindje Down heeft bijvoorbeeld of niet. De mensen die kiezen voor afbreken van de zwangerschap weten dus 100% zeker dat hun kindje Down of een andere afwijking heeft. Als je niet, omwille van een kans, je kindje bloot wilt stellen aan aanvullend onderzoek dan is dat natuurlijk weer wat anders, maar dat is niet hetzelfde als beëindigen.
Die had ik net gedaan! Thanks, toch.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan![]()
http://www.prenatalescreening.nl/keuzehulp.php
Nee, enkel bij de aandoeningen waarop getest wordt met de combinatietest. syndroom van Down, syndroom van Patau en syndroom van Edwards.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:01 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Kunnen ze bij elke aandoening dan aangeven of het voor 100% zeker?
Noh! spuit elfquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Die had ik net gedaan! Thanks, toch.
Ik denk dat we neigen naar het niet doen....
oh, waarschijnlijk verandert mijn mening morgen weer! En de Duutser is er ook nog niet over uit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Noh! spuit elf![]()
fijn dat je er uit bent. Lastige keuze is het met zo vreselijk veel voors en tegens en persoonlijke afwegingen.
Dat was tot vorig jaar in Nederland ook zoquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh, waarschijnlijk verandert mijn mening morgen weer! En de Duutser is er ook nog niet over uit.
Ik denk dat ik het systeem ook maar moet vertrouwen. HIer wordt het gratis aangeboden aan vrouwen boven de 35, daaronder moet je betalen. En dat heeft natuurlijk een reden. Ik ben nog laaaaang geen 35, dus dat scheelt.
delta lloyd?quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:11 schreef mousemicky het volgende:
Nu was ik te jonggeweest om het zowieso vergoed te krijgen, maar mijn aanvullende verzekering vergoedt de combinatietest wel. Speciaal op gelet bij afsluiten, vind t anders een hoop geld
Ik ben ook speciaal daarvoor naar delta lloyd gegaanquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:11 schreef mousemicky het volgende:
Nu was ik te jonggeweest om het zowieso vergoed te krijgen, maar mijn aanvullende verzekering vergoedt de combinatietest wel. Speciaal op gelet bij afsluiten, vind t anders een hoop geld
Vorig jaar was hij 156,- Over het algemeen stijgt hij iets per jaar. Zal wel rond de 160 zitten nu.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:13 schreef Jagärtrut het volgende:
wat kost dat in NL?
Hier is het zo'n 150 euro.
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee, enkel bij de aandoeningen waarop getest wordt met de combinatietest. syndroom van Down, syndroom van Patau en syndroom van Edwards.
De vruchtwaterpunctie neemt DNA-materiaal van de baby af en geeft daarom 100% zekerheid over de uitslag.
Tegenwoordig kunnen zwangeren met een verhoogde kansberekening ook gebruik maken van de NIPT, daarbij wordt in het bloed gekeken naar het dna van baby, geeft tussen de 93 en 99% zekerheid, afhankelijk van welke afwijking bekeken wordt. Als 99% zeker is dat de baby Down heeft, dan volgt nog een vruchtwaterpunctie om 100% zeker te zijn.
Ja, dacht k al. Ik geloof dat Delta Lloyd de enige is die de combitest in hun aanvullende pakket heeft. Of in ieder geval al vanaf het goedkoopste/laagste pakket hebben ze de combitest opgenomen. Ze zijn heel compleet met hun verzekering op dat vlakquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:24 schreef mousemicky het volgende:
Delta Lloyd jaVooral ook omdat die poliklinische bevallen helemaal vergoeden. Ik durf niet thuis, ben zo ontzettend ziek geweest voor/tijdens/na geboorte van J., wil gewoon het hele circus bij de hand hebben mocht t weer nodig zijn (al hoop ik van niet....). Maar heb dus geen medische indicatie...
CZ ookquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja, dacht k al. Ik geloof dat Delta Lloyd de enige is die de combitest in hun aanvullende pakket heeft. Of in ieder geval al vanaf het goedkoopste/laagste pakket hebben ze de combitest opgenomen. Ze zijn heel compleet met hun verzekering op dat vlak
Zit je niet bij de gyn dan?quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:24 schreef mousemicky het volgende:
Delta Lloyd jaVooral ook omdat die poliklinisch bevallen helemaal vergoeden. Ik durf niet thuis, ben zo ontzettend ziek geweest voor/tijdens/na geboorte van J., wil gewoon het hele circus bij de hand hebben mocht t weer nodig zijn (al hoop ik van niet....). Maar heb dus geen medische indicatie...
Volgens mij het eerste aanvullende pakket al. Dat heb ik namelijkquote:Op woensdag 21 januari 2015 18:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
ah top, goed om te weten! weet je toevallig ook vanaf welk pakket?
vanaf basis aanvullendquote:Op woensdag 21 januari 2015 18:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
ah top, goed om te weten! weet je toevallig ook vanaf welk pakket?
overlegsituatie en beleid op maat.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:48 schreef L-E het volgende:
Is hellp geen reden voor een medische indicatie mm?
als je uitslag niet oke is ga je een vervolg traject in om te bekijken of het daadwerkelijk zo is.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Geen idee, Flying Fish! Hoe groot is je buik nu?
Doen jullie een combinatietest? Dat moeten wij redelijk snel beslissen...Ik vind het maar lastig. Zit niet in een riscogroep (ben te jong), en weet ook niet wat we zouden doen als er een slechte uitslag is.
IJS EN IJS KOUD! Vooral in de nacht.. ik lag de eerste weken onder vier lagen dekbedden had voor het eerst een PJ aan en een gehaakte deken onder de vier lagen dekbedden geschoven en nog lag ik te blauwbekken..quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:47 schreef Mariposas het volgende:
Johquote:Op woensdag 21 januari 2015 19:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
overlegsituatie en beleid op maat.
pe of hellp in de voorgeschiedenis dan. nu hellp is altijd medisch uiteraard
Bij de oudste heb ik een voorselectie van 5/6 kaartjes gemaakt en vriend laten kiezen daaruit. Toevallig precies die ik ook het leukst vond.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:33 schreef Risu het volgende:
Zojuist een selectie gemaakt voor geboortekaartjes, en het lijkt erop dat man en ik dezelfde smaak hebben. Ik ben vrij kieskeurig, dus ik vind het wel eenwaard.
![]()
Mijn favo heeft echter glitters erop, en dat wil ik niet. Maar volgens mij is dat niet verplicht. Anders is het wel een domper.
Hier beide keren online gedaan, beide keren heel tevredenquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:18 schreef Quickie_Brat het volgende:
Waar halen jullie je geboortekaartjes? Bij een drukkerij of online?
Psst, er is ook een topic overquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:18 schreef Quickie_Brat het volgende:
Waar halen jullie je geboortekaartjes? Bij een drukkerij of online?
Thanks, zal er eens een kijkje nemen!quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Psst, er is ook een topic over
OUD / Geboortekaartjes deel 26
quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Psst, er is ook een topic over
OUD / Geboortekaartjes deel 26
Dit werkte bij mij ook. Tegen je instinct in gewoon dooreten bij misselijkheid, bij mij trok het dan wel weer weg. En dan wel een droge cracker of zo, weet niet of alle etenswaren hetzelfde resultaat hebben ;-)quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:10 schreef Risu het volgende:
Klopt. Toen ik zo misselijk werd, hielp het eten juist goed. Als ik dan niet genoeg gegeten had, merkte ik dat gelijk. Heb uiteindelijk niet hoeven overgeven maar stond wel 3 keer op het punt. Snel eten en dan was het weer weg. 1 keer zelfs kwam het al etend bijna naar boven, maar stug dooreten en 10 minuten later was alles gewoon prima.
Crackers of eierkoeken of iets naast je bed bewaren, bij het opstaan eerst iets naar binnen en even laten zakken, dan pas opstaan. Flesje water ernaast (crackers zijn erg droog 's ochtends vroeg)
Als je zo'n electrisch bed hebt, langzaam in stukjes omhoog laten komen na het eten, tot je je goed genoeg voelt om eruit te stappen.
Naja dat is wat ik deed iig. Hielp wel.
Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:07 schreef Cholula het volgende:
In welke regio zoek je een yoga Luna?
quote:U krijgt alleen een vergoeding als u de cursus volgt bij:
een thuiszorginstelling
een gekwalificeerde zorgverlener die is aangesloten bij en voldoet aan de kwaliteitseisen van de vereniging Samen Bevallen
een fysiotherapeut of oefentherapeut Cesar/Mensendieck met wie wij afspraken hebben
een zorgverlener gekwalificeerd in hypnobirthing
een zorgverlener gekwalificeerd in NVFB-ZwangerFit®
een zorgverlener gekwalificeerd in psychoprofylaxe (angst voor de bevalling)
Mom in Balance
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |