abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148901809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:15 schreef Merlijn het volgende:

[..]

OMG... Ik lig het liefst in het weekend tot 11, half 12 in mijn nest :P

[..]

Zolderverbouwingsmateriaal kwam om 8u...
Half 11, check :9

Hoe is het met je verbouwing?
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:33:09 #62
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148901860
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Half 11, check :9

Hoe is het met je verbouwing?
--> K&W
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148901992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:33 schreef Merlijn het volgende:

[..]

--> K&W
Nice! _O_
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:20:19 #64
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148903124
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:38 schreef Puala het volgende:

[..]

Nice! _O_
Ook hier weer de nodige "jammer"... Ach ja..
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:38:29 #65
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148907190
als nieuwe SC banner?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:39:23 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148907224
Als je dat witte randje rechts nog effe weghaalt, prima.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148907240
Effe marktplaatsen in de pauze. Hmm, een EF 100-400L met stof in de lens voor 600 euro; doen of niet?
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:43:21 #68
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148907342
quote:
12s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:39 schreef kanovinnie het volgende:
Als je dat witte randje rechts nog effe weghaalt, prima.
Updated.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:47:11 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148907448
Ik zie nog steeds een rand?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:47:22 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148907456
Links heet die kant trouwens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:48:16 #71
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148907487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zie nog steeds een rand?
Je ziet spoken :P
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:48:49 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148907498


:?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148907514
Ik zie een dun wit randje aan de linkerkant en dikkere witte randen aan de onderkant en de rechterkant.. Conclusie: de bovenkant is goed!
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:52:56 #74
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148907609
Snap het nu... Stomme HP laptop...

Poging 6...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148907740
Ik zie hem alleen links. Maar alleen als ik mouseover :P
pi_148907869
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:40 schreef DonJames het volgende:
Effe marktplaatsen in de pauze. Hmm, een EF 100-400L met stof in de lens voor 600 euro; doen of niet?
Ligt eraan hoe erg die stof is.
¤600 voor die lens is erg weinig, meestal ligt de prijs ergens tussen de ¤800-1000.
(prijzen zakken overigens wel, tijdje geleden was ¤900-1000 meer de norm)
pi_148907914
en even checken of het behalve stof niet ook schimmel is :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_148908040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:03 schreef Ener-G het volgende:
en even checken of het behalve stof niet ook schimmel is :P
De verkoper zégt van niet..

Maar hij schreef ook dat 'ie zich niet kon voorstellen hoe er schimmel in de lens zou kunnen komen. Nou snap ik zelf ook niet goed hoe dat kan, maar feit is dat ik het toch echt met m'n eigen ogen gezien heb..
pi_148908124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

De verkoper zégt van niet..

Maar hij schreef ook dat 'ie zich niet kon voorstellen hoe er schimmel in de lens zou kunnen komen. Nou snap ik zelf ook niet goed hoe dat kan, maar feit is dat ik het toch echt met m'n eigen ogen gezien heb..
Als je hem meeneemt naar koude/vochtige plaatsen en daarna hem snel mee naar binnen neemt in een warm huisje, zonder deze rustig op temperatuur te laten komen. (Zak er om heen binden met een vochtvreter)
pi_148908300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:08 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Als je hem meeneemt naar koude/vochtige plaatsen en daarna hem snel mee naar binnen neemt in een warm huisje, zonder deze rustig op temperatuur te laten komen. (Zak er om heen binden met een vochtvreter)
Ik weet het, maar ik begrijp gewoon niet dat een schimmel zich zo aanpast aan de omstandigheden dat 'ie het alleen maar fijn vindt binnenin een cameralens. Ik bedoel, ik heb nog nooit schimmel gezien op de achterruit van m'n auto, of tussen de glasplaten in het dubbel glas, of in een bloemenvaas, of op m'n zonnebril..

pi_148908367
ik ook niet :P
pi_148913007
Nou, de verkoper is wel eerlijk. Hij schrijft dat de lens erg gebruikt is, dat het tegen gaat vallen als je een nette lens verwacht, maar dat de prijs daar ook naar is. Hij schijnt wel naar behoren te werken. Ik ben benieuwd, als ik een lelijke maar goed werkende 100-400L voor 575 euro kan kopen ben ik eigenlijk best wel blij :P
pi_148913129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

De verkoper zégt van niet..

Maar hij schreef ook dat 'ie zich niet kon voorstellen hoe er schimmel in de lens zou kunnen komen. Nou snap ik zelf ook niet goed hoe dat kan, maar feit is dat ik het toch echt met m'n eigen ogen gezien heb..
Heel simpel, door dat pompmechanisme moet er gewoon lucht naar binnen:


En dan is het ook niet zo heel raar te verklaren dat er stof in zit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_148913278
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:44 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Heel simpel, door dat pompmechanisme moet er gewoon lucht naar binnen:
[ afbeelding ]

En dan is het ook niet zo heel raar te verklaren dat er stof in zit.
Zoals ik schreef, dat snap ik. Ik begrijp moeder natuur alleen niet dat ze een schimmel maakt speciaal om een fotograaf te zieken :P

Overigens; een beetje draaizoom pompt net zo goed lucht in en uit.
pi_148913354
Als je hem inschuift moet de lucht er weer uit ja :+

Maar dat is geen garantie dat stof/schimmelsporen ook weer netjes allemaal mee naar buiten gaan :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_148913475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef Ener-G het volgende:
Als je hem inschuift moet de lucht er weer uit ja :+

Maar dat is geen garantie dat stof/schimmelsporen ook weer netjes allemaal mee naar buiten gaan :P
Klopt. Maar er is dus niet echt een verschil tussen schuifzooms en draaizooms. In beide gaat glas heen en weer.
pi_148915626
Foto's vragen die gemaakt worden op een zwarte achtergrond? Of zelf uitgebreid testen bij diegene thuis.
pi_148916653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Klopt. Maar er is dus niet echt een verschil tussen schuifzooms en draaizooms. In beide gaat glas heen en weer.
Hangt ervanaf of ze intern focussen/zoomen, of in en uit schuiven. In het eerste geval hoeft er geen lucht van binnen naar buiten en vice versa, dat is dan gewoon een afgesloten systeem. Meestal zijn dat ook de duurdere weathersealed varianten.

Bij die 100-400L pomp je elke keer een liter lucht in en uit de lens van buiten, en dat is waarom deze lens ook zo berucht is mbt. stof en ander troep. Maar het ding is altijd nog te (laten) reinigen :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 22 januari 2015 @ 07:27:57 #89
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148933975
Mogguh! Het is kkkoud :(
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148934028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 07:27 schreef Merlijn het volgende:
Mogguh! Het is kkkoud :(
Oh fijn ik moet zo nog met de hond weg..
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')