Ik vind mijn hobby inderdaad iets leuker dan m'n baan. Maar zonder baan heb ik geen geld, en programmeren is toch ook wel een van m'n grote hobby's, dus zie het absoluut niet als een straf. 't punt is alleen dat ik daardoor minder tijd heb om lekker te klussen thuisquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:49 schreef hans1985 het volgende:
Opleiding zegt niet alles he. Jij zit in de informatica en ik ben afgestudeerd als manager/onderzoeker.
Als je er lol aan beleefd leer je 4x zo snel.ik wist niks en ik leer en ik leer elke dag van prof mensen.
Maar denk wel dat je 2 rechterhanden hebt. Vraag mij wel of of je je hobby niet leuker vind dan je baan.
Goede tip!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:51 schreef Makrolon het volgende:
Dat durf ik niet te zeggen, zou iig iets van roosters voorzien. Heb er verder geen ervaring mee, weet alleen dat t principe van een radiator is dat ie onderlangs lucht aanzuigt en dat die lucht dan door verwarmen opstijgt. Als er geen lucht in komt is er ook niets te verwarmen en zal je t van alleen de stralingswarmte moeten hebben.
Wederom goede tipquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:26 schreef densmee het volgende:
Ik zou een "tunnel" onder je verhoging door maken.
zodat je aan de voorkant bij de vloer ook een rooster krijgt.
Ook many thanksquote:Op zondag 18 januari 2015 00:30 schreef -Richard- het volgende:
Je zou ook geforceerde ventilatie kunnen toepassen met wat grote ventilatoren. Er zijn wel PC fans van 250 mm maar die worden in Nederland niet tot nauwelijks toegepast (en dito geleverd). Deze zijn laagtoerig met hun 600 rpm. Ik heb ik mijn pc fans van 140mm die draaien 1000 rpm. Doordat ik 6 van deze in mijn pc heb met elk 21 db geluid, is het opzich hoorbaar maar niet overheersend, de gemiddelde tv of geluids installatie overstemt het wel.
Je zou de fans ook kunnen laten regelen op de inlaat temperatuur, des te hoger, des te rustiger kunnen de fans draaien aangezien het verschil tussen in en uitlaat dan lager wordt en veel circulatie dan minder zin heeft.
Maar dat is wel kostbaarder dan een aantal ventilatie gaten, die je het beste vooraan bij het beeld kunt laten aanzuigen.
Wellicht is een idee met 4 of 6 PC fan's van 140mm iets icm een flexibele slang (zo kun je ze dichter bij elkaar zetten en toch gelijkmatig lucht verdelen), om zo lucht flow langs de radiator te forceren (en te verdelen dus), de fans kun je goed ergens in het midden zetten en op die manier geluids armer maken.![]()
Er zijn tegenwoordig erg stille fan's verkrijgbaar door continue ontwikkeling op lagers en schoepen vorm, maar des te lager het toerental des te lager de geluidsproductie!
Dit is natuurlijk een optimale, natuurlijke circulatie:
[ afbeelding ]
Ook inderdaad iets om over na te denken. Zelf had ik sowieso in gedachte om de verwarmde lucht naar voren af te buigen zodat deze niet richting de projector gaat.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Kan mij wel in denken dat opdwarrelend stof door de luchtstroom van de verwarming nadelig zijn voor je projector die daar boven hangt. Kun je dan niet beter de hele radiator verplaatsen o.i.d. ?
Dat moet je aan de mensen van Dolby vragenquote:Op zondag 18 januari 2015 21:13 schreef Makrolon het volgende:
Waarom heet t dolby atmos? En niet atmoz? :p enne hoe doe je dat met de aansturing van de 4 boven speakers? Ik bedoel, er zijn geen films die dat ondersteunen lijkt me?
Dat magquote:
Ja hoop dat het een beetje gaat werkenquote:
quote:Waarom heet t dolby atmos? En niet atmoz? :p
Jawel (een paar al). Die komen er (langzamerhand) aan. Net zoals 4K er aan komt. Alles heeft zijn tijd nodig, maar ik wil het wel al hebben. Er is verder ook genoeg demo materiaal, dus daar teer ik de komende maanden wel even opquote:enne hoe doe je dat met de aansturing van de 4 boven speakers? Ik bedoel, er zijn geen films die dat ondersteunen lijkt me?
Nee, ik wil er graag relaxte banken plaatsen. Ga morgenvroeg al even op pad om alvast wat te bekijken. Ik heb in mijn studententijd van die bioscoopstoelen gehad, maar vind dat niet "gezellig" genoeg. Wil de ruimte namelijk ook om te relaxen (voor en na het stappen bijvoorbeeld) gebruiken. Dan wil ik absoluut niet dat "officiële" zitplaats gedoe bestempelen, maar gewoon lekker relax, losjes... je weet wel...quote:Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor stoelen komen er eigenlijk? "Echte" bioscoop stoelen?
Nee, nog niet. Maar die koop ik zodra de ruimte er "klaar" voor is. Nog even wat doorwerken dus...quote:Op zondag 18 januari 2015 22:18 schreef RB42 het volgende:
Dat moet je aan de mensen van Dolby vragenhttp://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos.html
@Atmoz: heb je een receiver die het ondersteunt dan?
Thanks, ik denk c.q. hoop het ookquote:Je HT ruimte gaat super worden denk ik zo!
Ahhhh, hihiquote:Op zondag 18 januari 2015 22:55 schreef Makrolon het volgende:
ik dacht dat je het zelf had bedacht. :p
Nee, nog (lang) niet allemaal, maar het worden er wel steeds meer.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:13 schreef derLudolf het volgende:
Zijn alle (nieuwe) films wel met Dolby Atmos beschikbaar?
Je, die regelt dat. Maar dan moet er wel een Dolby Atmos datastream aanwezig zijn in de bron. Amders weet hij niet wat hij ermee moet doen. Maargoed, ook 5.1 en/of 7.1 kan ik met deze setup draaien (die "1" veranderd dan wel in een "2"quote:Of regelt de versterker dat?
Ieder zijn ding/toch?! Ik ben een ontzettende beeld en audio fanaat, dus af en toe een goede film vind ik wel coolquote:Volgens mij kan ik op de versterker kiezen tussen dolby surround en dts. (Vanaf de dvd, 5.1 geen film liefhebber dus)
Ik had even gelezen wat het precies was, maar klinkt wel cool, wekeyn met objecten ipv kanalen. Dat is wat ik er van begrijp tenminste, de helikopter staat niet meer als een trilling op 5 of 7 kanalen maar als het bestand 'helikopter' opgeslagen. De locatie van alle speakers moet je dan ook nauwkeurig instellen denk ik?quote:Op maandag 19 januari 2015 07:56 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Nee, nog (lang) niet allemaal, maar het worden er wel steeds meer.
Haha, tja het is inderdaad keuzes maken. Moet ik ook hier. Zou heel graag nog een hobbykamer erbij hebben hier, maar past helaas niet. En dat terwijl ik 5 slaapkamers ter beschikking heb... Echt erg eigenlijk. Het grove/zware hobbywerk kom ik straks in de garage aan het doen.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Het is wel ontzettend gaaf wat je maakt!! Gisteren de smurfin proberen te overtuigen dat een HT wel een erg leuke bestemming is voor de zolder. Niet gelukt..
Kreeg als antwoord: als het huis straks bewoonbaar is wilde je toch 1 of 2 motoren erbij om te verbouwen? Waar laat je dan die onderdelen? Het is het 1 of het ander...
* Knutsel-Smurf heeft toen wijselijk stil gehouden en het opgevat als een toestemming tot extra motoren in huis
Thanks! Leuk om te lezenquote:Geniet wel extra mee van jou bouwwerken![]()
Jazeker, daar ben ik bang voor. Ik zit namelijk zelf ook met die vraag... Zou het gaan resoneren denk je? Ook als alles super stevig aan elkaar zit, en er vloerbedekking op ligt met daarop weer banken? Had ook al gedacht om zand in die vakken te storten, maar dat word heel zwaar he...quote:Maar ben je niet bang dat die holle ruimtes onder je vloer gaan resoneren / effect hebben op je geluid? Of ga je ze nog vullen/aanpakken?
Klopt precies. Werkt met objecten in tegenstelling tot kanalen wat tot heden gebruikt is. Veel nauwkeuriger en makkelijker te plaatsen allemaal. Het plaatsen van de speakers daarentegen komt wel weer vrij nauwkeurig. Maar ook daar is wat voor bedacht met al die meet microfoons en computergestuurde room EQ's.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik had even gelezen wat het precies was, maar klinkt wel cool, wekeyn met objecten ipv kanalen. Dat is wat ik er van begrijp tenminste, de helikopter staat niet meer als een trilling op 5 of 7 kanalen maar als het bestand 'helikopter' opgeslagen.
De Dolby Atmos controller (in mijn geval tevens versterker) "weet" precies waar in de ruimte de speakers hangen. Aan de hand daarvan berekend hij steeds de (3D) positie van het geluidseffect. Hoe meer speakers in de ruimte, hoe hoger de (ik noem het maar even "resolutie" van de plaatsing) / precieze.quote:De locatie van alle speakers moet je dan ook nauwkeurig instellen denk ik?
Das een goeie vraag. Lastig om te zeggen zonder merk/type van de gebruikte apparaten. Maar als ik het goed begrijp wil je:quote:Heb zelf ook nog even een vraag die jij denk ik zo kunt beantwoorden:
de HD ontvanger heb ik met toslink naar de versterker verbonden, zodat ik 5.1 geluid heb als er een film op TV is. Echter kan ik hiervan geen gebruik maken als ik via de laptop een film afspeel. Ik sluit de laptop dan aan met zo'n tulpkabel op de versterker, dus heb alleen stereo. Voor de laptop zou ik ook graag een digitaal/5.1 audio signaal willen.
Hou ik 5.1 signaal als ik toslink uitgang van de TV aansluit op de versterker? De audio gaat dan dus eerst via een HDMI kabel van de ontvanger/laptop naar de tv
Lolquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:21 schreef derLudolf het volgende:
Gaat hard zo! Ben je zomaar vrij of neem je vrij? Dan wordt het wel een heel duur kamertje
Heb ik ook ooit eens over zitten denken, maar dat gaat een flinke stofboel worden, moeilijk schoon te maken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:10 schreef Daantke het volgende:
Ik lees ook met veel interesse mee. Wat in mijn ogen die ruimte echt af zou maken, zou een volledig custom bekleding zijn zonder harde vloeren of uitstekende delen. Dus een dikke laag schuimrubber oid op de vloer, en dan heel veel kussens en een paar stevige zitzakken![]()
[ afbeelding ]
Leuke bank, maar écht Atmoz stylee wordt het natuurlijk pas met onder elk zitvlak een throne thumper cq buttkicker erin. Aangesloten op je HT voel je dan nog een heel nieuwe dimensiequote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:58 schreef Atmoz het volgende:
[...]
Verder gisteren alvast gekeken naar 2 bankstellen voor erin.
Worden (zeer waarschijnlijk) 2 van deze: (wel andere kleur)
[ afbeelding ]
1 van 2.82m breed, en 1 van 2.44m breed met daaraan nog een poef om er een "longchair" van te maken.
Whahaquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:43 schreef derLudolf het volgende:
Zeker zeker, en als je zegt dat dit therapeutisch knutselen is wel de zorgverzekeraar vast ook mee betalen
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ziet er steeds beter uit. Maar aan de ene kant is dat mdf al zwaar en "dood" van zichzelf. Ik zou een testje maken in "atmoz-stijl"
Haha vet. Was ongeveer ook de bedoeling om het straks ook zo te gaan doen. Althans dat met de Arduino, steenwol en zand. Maar ik denk trouwens dat ik dat zand maar achterwege laat. Wordt veel te zwaar! (ookal werkt het, dan gaat het nog niet!)quote:1 vullen met steenwol
1 beplakken met een paar plaatjes bitumen/dynamat
1 met een zandzak erin
En dan met een subwoofer op meerder plekken met een arduino de trillingen meten op een paar punten.
Precies dit dus.quote:Gemiddeld 30cm zand gaan storten over de hele kamer lijkt me inderdaad teveel van het goede.
quote:
Dit soort ideeën hebben (vooral enkele jaren geleden) HEEL vaak door m'n hoofd gespookt. En ik ben er eerlijk gezegd ook nog niet helemaal "vanaf"quote:Wat in mijn ogen die ruimte echt af zou maken, zou een volledig custom bekleding zijn zonder harde vloeren of uitstekende delen. Dus een dikke laag schuimrubber oid op de vloer, en dan heel veel kussens en een paar stevige zitzakken![]()
Toevallig! Deze kamer/foto ben ik gisteren tijdens een zoektocht op Google ook al tegen gekomen. Al dat wit komt de beeldkwaliteit niet echt ten goede, maargoed, met al die kussens en dames op de vloer heb je betere dingen te doen dan naar extreem goed beeld kijkenquote:[ afbeelding ]
Boeit niet zo heel veel. De fun gaat voor. Heerlijk na het stappen op die kussens chillequote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:13 schreef dimmak het volgende:
Heb ik ook ooit eens over zitten denken, maar dat gaat een flinke stofboel worden, moeilijk schoon te maken.
Thanks!quote:
quote:maar écht Atmoz stylee wordt het natuurlijk pas met onder elk zitvlak een throne thumper cq buttkicker erin. Aangesloten op je HT voel je dan nog een heel nieuwe dimensie![]()
Doe geen moeite, ik ben net naar onderen gelopen ff foto maken...quote:[mobiel doet moeilijk, plaatje cq linkje volgt straks]
Mooi spul iddquote:Ik had in mijn studententijd zoiets zelf provisorisch gefabriceerd, en dat werkte fantastisch.
Zo erg is het écht niet...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
God wat ben ik blij dat ik niet jou buurman ben
Lol, en ze kunnen straks fijn filmpjes komen meekijken. Als ze iedere keer zo'n 1.5L fles speciaalbier meenemen vind ik het zéker goedquote:Of juist niet,.. Buurman met veel en gaaf gereedschap
Ik vind het serieus een goed idee. Lijkt me best gezellig met wat Fokkers hier te hangen en filmpjes te loerenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:10 schreef Candaasje het volgende:
Doe mij maar wel zo'n buurmanhoef ik niet meer naar bioscopen met nooduitgangbordjes onder het scherm en die daarnaast ook nog eens geen popcorn serveren (en ook niet willen dat je het zelf meeneemt.)
.
De volgende Film-Fok!premiere bij jouw thuis Atmoz?
*ietwat jaloers is*
Met goede geluidsinstalatie is de overlast überhaupt al minder toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:13 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Zo erg is het écht niet...
Ze horen 0 komma 0. Zijn al vaker gaan luisteren tijdens feestjes. Dan staat de muziek soms zo asociaal hard dat je denkt "nu moeten ze het toch horen, kan gewoon niet anders" Kom je daar aan... hoor je echt super zacht ergens in de verte 'bong bong bong" maar TOTAAL niet storend. De tv zetten ze dan tijdelijk even op mute, anders hoor je "de overlast" al helemaal niet meer.
Tja, dat ligt eraan hoe die afgesteld is. Als je de bass absurd hard zet, dan is een goede installatie (met dus zware/fatsoenlijke subwoofer) juist niet handigquote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Met goede geluidsinstallatie is de overlast überhaupt al minder toch?
Thanks!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:41 schreef -Richard- het volgende:
Ziet er goed uit zo! Gaat vast prima werken!
In ieder geval kan de radiator zijn warmte goed kwijt en wordt de kamer ook daadwerkelijk warm![]()
Net nog even de PVC buizen geplaatst. Kan dus straks alles afbouwen/afmonteren, en als aller laatste de kabels trekken. Nog wat reserve buizen neergelegd voor eventuele sensors straks (voor automatische LED-trapverlichting etc...)quote:Benieuwd naar de verdere update's!
Tja, als ik (te)veel plaats had gehad was dat er zeker gekomen, maar helaas moet ik het doen met deze ruimte. In mijn volgende huis gaat wat je beschrijft er ook komen, maar dat wordt dan ook een iets grotere kamer.... Voorlopig doe ik 't hiermeequote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:44 schreef DaMook het volgende:
Geen banken met uitklappende voetsteunen waarin je lekker onderuit kan zakken ? Dat had ik dus wel gedaan.
Warmte stroom denk ik?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:23 schreef Makrolon het volgende:
Het 4e plankje op foto 1 zit scheef!
Maar echt vet word het hoor!Ben niet zon filmliefhebber, maar dit is gewoon echt supertof.
![]()
Waarvoor zijn al die inkepingen in de plankjes bij de muur?
Klopt, anders krijgt de radiator geen lucht stroming en kan die zijn warmte niet afgeven aan de lucht.quote:
Whut?? Dat dacht ik echt even... ik las ergens dat je 5 slaapkamers heb, je woont alleen en dan is het huis nog te klein haha...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:49 schreef Atmoz het volgende:
maar helaas moet ik het doen met deze ruimte. In mijn volgende huis gaat wat je beschrijft er ook komen, maar dat wordt dan ook een iets grotere
Die schuimrubber eier-rekjes (zo ken ik ze) gaan het "reflecteren" van geluid tegen. Het gaat dan niet rondzingen/galmen. In deze constructie ga je eerder last krijgen van "resoneren" dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:58 schreef Attitude het volgende:
[..]
Whut?? Dat dacht ik echt even... ik las ergens dat je 5 slaapkamers heb, je woont alleen en dan is het huis nog te klein haha...
Je had erover om iets in die bakken te doen om trillingen tegen te gaan. Ken je die opnamekamers waar muziek wordt opgenomen. Die hebben aan de wanden soort schuim zitten met een driehoekige patroon erop, met van die absorberende punten. Dat zorgt er voor dat er geluidstil is in die kamer. Zou dat niet wat zijn voor je?
Ik had al het vermoedde dat het door de beperkte ruimte kwam, wel jammer want dat zou echt het puntje op de i zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:49 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Tja, als ik (te)veel plaats had gehad was dat er zeker gekomen, maar helaas moet ik het doen met deze ruimte. In mijn volgende huis gaat wat je beschrijft er ook komen, maar dat wordt dan ook een iets grotere kamer.... Voorlopig doe ik 't hiermee
Thanks man!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:02 schreef ueberduitser het volgende:
Mooi degelijk Atmoz, wederom louter lof!
quote:
Thanks!quote:Maar echt vet word het hoor!Ben niet zon filmliefhebber, maar dit is gewoon echt supertof.
![]()
Zodat ik daar straks een (kant en klare) verdeeldoos kan neerleggen zonder dat ik de stekker eraf hoef te halen. Er zat daar toch al een stopcontact in de buurt, dus dacht ik: laat ik 't maar voor de zekerheid/reserve aansluiten...quote:Waarvoor zijn al die inkepingen in de plankjes bij de muur?
Die gaten in de achterste rij (van de eerdere foto's) inderdaad wel.quote:
quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:26 schreef -Richard- het volgende:
Klopt, anders krijgt de radiator geen lucht stroming en kan die zijn warmte niet afgeven aan de lucht.
Daarom dus de openingen zodat de lucht langs de radiator kan stromen, en dan weer de ruimte in, ondertussen wordt er onderaan weer koele lucht aangezogen die door de inkepingen en stroomt dan weer langs de radiator.
Daar heb ik isolatiefolie (met zilverfolie aan één kant) op geplakt zodat de meeste warmte netjes in die "bak" blijft.quote:Hoe zit het trouwens met die warmte, ik bedoel dat het hout ook niet te warm moet worden of zou dat wel meevallen? Moet je maar even zelf bekijken Atmoz
quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:29 schreef Makrolon het volgende:
Ik bedoel die kleine driehoekige inkeepingkjes.
Haha, ja is toevallig. Vond het wel cool dat je het melde/tiptequote:Op woensdag 21 januari 2015 16:03 schreef funky_fart het volgende:
@ Atmoz
Wat ben je een baas zeg met die Aura's. Heel even heb ik mogen denken dat ik je een nieuwe suggestie deed. Maar nee hoor, meneer heeft die dingen gewoon al klaarliggen haha.
Ja precies. Ik moet dus nog bedenken wat nu het beste is...quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Die schuimrubber eier-rekjes (zo ken ik ze) gaan het "reflecteren" van geluid tegen. Het gaat dan niet rondzingen/galmen. In deze constructie ga je eerder last krijgen van "resoneren" dat is weer een heel ander verhaal.
Tja, heeft dat voordelen t.o.v. een "gewone" port?quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:05 schreef bbtb77 het volgende:
Ik zou een leuke baspoort van een paar meter door het podium laten lopen
quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:30 schreef DaMook het volgende:
Ik had al het vermoedde dat het door de beperkte ruimte kwam, wel jammer want dat zou echt het puntje op de i zijn. Al ben ik zo al jaloers met mijn 2 kamer appartement
.
Is alweer een tijdje geleden dat ik zelf speakers maakte maar: Een baspoort werkt volgens het principe van een staande golf. Hoe lager de frequentie, hoe langer de golf en dus ook de poort moet zijn. Ik dacht dat je bij een meter of twee richting de 40 Hz. ging.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:05 schreef bbtb77 het volgende:
Ik zou een leuke baspoort van een paar meter door het podium laten lopen
Dit las ik ook wel eens op het caraudio gebeuren, maar die hadden die frequentie's om aan te tonen bij welke frequentie ze het meeste dB's produceerden, maar wat zegt dat dan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:56 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Is alweer een tijdje geleden dat ik zelf speakers maakte maar: Een baspoort werkt volgens het principe van een staande golf. Hoe lager de frequentie, hoe langer de golf en dus ook de poort moet zijn. Ik dacht dat je bij een meter of twee richting de 40 Hz. ging.
Ongetwijfeld, kijkend naar de afwerking van de rest van dit paleisquote:Op donderdag 22 januari 2015 18:55 schreef derLudolf het volgende:
Dat wordt een leuke avond dus
Komt er nog bekleding of wat anders op dat MDF?
Grapjas, die gozer gaat niet op kaal MDF zitten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:55 schreef derLudolf het volgende:
Komt er nog bekleding of wat anders op dat MDF?
Nee hoor.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:10 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Grapjas, die gozer gaat niet op kaal MDF zitten.
Dat wordt waarschijnlijk antraciet bioscoop tapijt, rood gedempt viscoseachtig aan de muren, gewoon cinemaporno.
Ik had de vraag anders moeten stellen: wát komt er op het MDF?quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:10 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk antraciet bioscoop tapijt, rood gedempt viscoseachtig aan de muren, gewoon cinemaporno.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:44 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Bosch blauw tapijtkleur en bosch rood aan de muren/stoelen.
Zekers! Zelfs redelijk opgeschoten ondanks de "standaard donderdag-avond pilskes"quote:
Jep. Ik ging er eerlijk gezegd niet vanuit dat je dacht dat dit zo bleef...quote:Komt er nog bekleding of wat anders op dat MDF?
Daar moet ik me dus echt weer eens in gaan verdiepen. Via een ander forum heb ik gelukkig wel al een aanbod gekregen om wat hulp te krijgen van een expert. Altijd handig als je met zulke zaken bezig bent. Ik snap er namelijk nog niet zoveel van! Als je sommigen hoort praten en hun (waterval) grafieken zietquote:Op donderdag 22 januari 2015 18:56 schreef bbtb77 het volgende:
Is alweer een tijdje geleden dat ik zelf speakers maakte maar: Een baspoort werkt volgens het principe van een staande golf. Hoe lager de frequentie, hoe langer de golf en dus ook de poort moet zijn. Ik dacht dat je bij een meter of twee richting de 40 Hz. ging.
Dit inderdaad. Ik snap het maar half, of zelfs nóg minder. Terwijl het toch echt wel interessant materie is... Had ik maar iets meer tijd...quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:52 schreef -Richard- het volgende:
Dit las ik ook wel eens op het caraudio gebeuren, maar die hadden die frequentie's om aan te tonen bij welke frequentie ze het meeste dB's produceerden, maar wat zegt dat dan?
Ik weet dat een volledig gesloten kist erg direct en snel reageerd, en niet '' na zingt ''. Dit doet een kist met een poort meer, en een bandpass kist is eigenlijk helemaal niet geschikt voor snelle beats. Ik heb atm een bandpass kist maar een beetje actie zoals hardstyle of hardcore hoef je niet te proberen, wat klinkt dat slecht!. lange golven klinken daarin tegen heel erg lekker.
Haha, thanksquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:54 schreef Maxco het volgende:
Ongetwijfeld, kijkend naar de afwerking van de rest van dit paleis
quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:10 schreef Gieliovd het volgende:
Hahaquote:Dat wordt waarschijnlijk antraciet bioscoop tapijt, rood gedempt viscoseachtig aan de muren, gewoon cinemaporno.
Lol, dat zou misschien best mooi zijn ook nogquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:44 schreef hans1985 het volgende:
Nee hoor.
Bosch blauw tapijtkleur en bosch rood aan de muren/stoelen.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik had de vraag anders moeten stellen: wát komt er op het MDF?
Niet verkeerd.... die wagen ook nietquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:31 schreef Tom_ het volgende:
[..]![]()
En als hij nog eens een klusbedrijf gaat opstarten wordt dit de werkbus zeker.
[ afbeelding ]
quote:
Haha thanks voor de complimentenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:46 schreef Bosbomen het volgende:
Echt leuke ideeën die goed uitgewerkt zijn. Prachtig resultaat elke keer!. Je kan zo een eigen woonprogramma op tv beginnen.
Tja, dat gaat eigenlijk vrij makkelijkquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:58 schreef Attitude het volgende:
Whut?? Dat dacht ik echt even... ik las ergens dat je 5 slaapkamers heb, je woont alleen en dan is het huis nog te klein haha...
Eerlijk gezegd denk ik dat dat niet werkt als ik die dingen IN die "bekistingen" bouw. Dat is toch juist iets voor erbuiten (in de kamer zelf), toch?quote:Je had erover om iets in die bakken te doen om trillingen tegen te gaan. Ken je die opnamekamers waar muziek wordt opgenomen. Die hebben aan de wanden soort schuim zitten met een driehoekige patroon erop, met van die absorberende punten. Dat zorgt er voor dat er geluidstil is in die kamer. Zou dat niet wat zijn voor je?
Hahaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:12 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik zie het kratje wel verschijnen
Thanks, goede tipquote:Maar 1 tip: gebruik alleen de lijnen die je nodig hebt. Anders gaat het hard met de batterijen (en dat piepje is bloedirritant).
4 slaapkamers (20 a 25 m2), 2 badkamers, 2 woonkamers, serre van 50 m2, kantoor. Maar vind het zelf niks want schoonmaken en onderhouden is kutquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:55 schreef Makrolon het volgende:
Wij hebben 2 kamers. Slaapkamer, en computerkamer.
Gereedschap niet meegerekend?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:19 schreef hans1985 het volgende:
al mijn bezittingen passen wel in 4 doosjes
Thanks, was lekkerquote:
Ik ben er ook zeer blij mee!quote:Menigeen is jaloers op je indeling hoor
...maar straks wel een mega grote klusgaragequote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:55 schreef Makrolon het volgende:
Wij hebben 2 kamers. Slaapkamer, en computerkamer.
Heb voorheen ook in zeer kleine studentenkamers gewoond, maar heb liever toch wat meer plaats. Dat schoonmaken vind ik niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:19 schreef hans1985 het volgende:
4 slaapkamers (20 a 25 m2), 2 badkamers, 2 woonkamers, serre van 50 m2, kantoor. Maar vind het zelf niks want schoonmaken en onderhouden is kut
Heb 4 jaar in kamer van 6,38 m2 geleefd en nog eens 5 jaar in kamertje van 14 m2. Dat vond ik eigenlijk wel perfect, al mijn bezittingen passen wel in 4 doosjes
Als daar plaats voor was wel...quote:Wat ga je doen als je huisje klaar is atmoz? een schuur bouwen?
Klopt als een bus.quote:Want volgensmij kun je niet stil zitten thuis?
Top! Gezellig!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:43 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Die afspraak staat (al zal het bij 2 biertjes blijven ivm auto, of 0 ivm motor, ik weiger openbaar vervoer).
Thanks.quote:Wordt vet man!!
Waarmee ga je je projector "voeden"?
Zelfbouw beest van een htpc? Zal haast wel ivm je 472.30 geluid en 4K
Ook 3D straks?
Haha, inderdaad. Dat dacht ik dus ook meteenquote:
Hier schuif ik ook altijd alles door naar m'n broertjequote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:31 schreef hans1985 het volgende:
das idd een ander iets maar dat is straks weer voor mijn broertje.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:41 schreef Atmoz het volgende:
Geluid is trouwens 7.2.4(via Marantz SR7009) zag zojuist dat die een flink stuk goedkoper is geworden. Ideaal. Goed dat ik 'm nog niet gekocht had..
Misschien heeft ie al zijn kleding ook wel in systainers zittenquote:Haha, inderdaad. Dat dacht ik dus ook meteen
Er zijn inderdaad goedkopere receivers, maar vergeet niet dat hier wel de nieuwste technieken (onder andere dus dat Dolby Atmos en 4K) in zitten. Het is dan niet heel raar dat zo'n apparaat redelijk wat kost. Ik had de hele tijd een prijs van ¤ 700,- meer in m'n hoofd, dus dan scheelt dat natuurlijk welquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:04 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Minder duur zou ik dat noemen, vind hem nog steeds vrij prijzig.
Hmzzz, ik vind persoonlijk dat hij er wel mag zijnquote:En dan vind ik hem heel eerlijk gezegd niet heel mooiIk zou later best wel een chique Marantz of ander goed merk versterker willen hebben, maar vooral omdat ze er vaak erg vet uit zien
Haha, je brengt me op een ideequote:Misschien heeft ie al zijn kleding ook wel in systainers zitten
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:05 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zat ik bijna goed met mijn getal hahahahaha
Dat tikt wel aan ja, verschil van een procent of 40quote:Op zondag 25 januari 2015 19:03 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad goedkopere receivers, maar vergeet niet dat hier wel de nieuwste technieken (onder andere dus dat Dolby Atmos en 4K) in zitten. Het is dan niet heel raar dat zo'n apparaat redelijk wat kost. Ik had de hele tijd een prijs van ¤ 700,- meer in m'n hoofd, dus dan scheelt dat natuurlijk wel
En ik hoef er al helemaal niet tegenaan te kijken. Maar herinner me dat Marantz versterker van een vriend van de basisschool, vind die wijzertjes en lampjes toen echt vetquote:Hmzzz, ik vind persoonlijk dat hij er wel mag zijn![]()
[ afbeelding ]
Maargoed, al was hij MEGA lelijk, dan nog zou ik 'm kopen... Hij komt achter in de ruimte te staan, en zal dus absoluut niet opvallen. In dit geval gaan de werking en de kwaliteit boven het uiterlijk
Heel vet, zeker als het sokken van Hugo Bosch zijnquote:Haha, je brengt me op een ideeEen L-boxx vol met sokken, hoe zou dat staan?
Hier ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:11 schreef speedfightrage het volgende:
Wat voor rgb ledstrips heb je gekocht en waar als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar zoiets.
Erg goed bezig ben je trouwens ziet er mooi uit!
Haha, breng die man nou niet op ideeën, je ziet toch liever geld investering in mooi gereedschap dan mboxxen met ondergoed en andere kledingstukken?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Heel vet, zeker als het sokken van Hugo Bosch zijnEr zijn ook van de grote L-Boxxen met een lade eronder, daar kunnen dan boxers in
De 5050 (300LED) van 5 meter (RGB, white, of wat je zoekt). (van Ebay.com)quote:Op zondag 25 januari 2015 19:11 schreef speedfightrage het volgende:
Wat voor rgb ledstrips heb je gekocht en waar als ik vragen mag? Ben nog op zoek naar zoiets.
Thanksquote:Erg goed bezig ben je trouwens ziet er mooi uit!
Lolquote:Op zondag 25 januari 2015 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Heel vet, zeker als het sokken van Hugo Bosch zijn
Die heb ik bij m'n multitool gekregen. Best fijn systeem, hoeft de hele stapel tenminste niet uit elkaar als je even een ander blad erop wilt zetten.quote:Er zijn ook van de grote L-Boxxen met een lade eronder, daar kunnen dan boxers in
Ik maak meestal m'n eigen controller. Die kan ik dan via Ethernet, RF433, voicecontrol of wat ik maar wil aansturen. Uiteindelijk kan alles dan inderdaad in één keer bestuurd worden via de smartphone.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:30 schreef DeJori het volgende:
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Werk je steeds met een controller, of kun je alles in een keer centraal schakelen?
Thanks!!quote:Op zondag 25 januari 2015 19:32 schreef -Richard- het volgende:
Ziet er goed uit Atmoz.
Ik vind het vooral inspirerend om te zien dat je ook daadwerkelijk wat gaat doen, ik ken mensen die niet stil willen zitten maar vervolgens niets nuttig gaan doen. Ik kan beide goed. Als ik aan het hobby'en ben (zoals jij) dan zou ik daar ook graag mee verder gaan. Maar soms is mijn geld op (student he) en dan kan ik best wel goed stil zitten en dit soort topics doorbladeren. Ach en soms ben ik ook wel een keertje lui of heb ik er nog geen zin in... Maar ik wil zoveel en dan maak ik maar weer zin
![]()
Ja precies bijvoorbeeld.quote:Led strips kun je gewoon op ebay / dealextreme kopen toch ? Ik heb op DX laatst een 5 meter strip witte SMD led's gekocht (3300 lumen) voor 9 euro![]()
Hier: 10,34 euro voor 5 meter RGB, niet water bestendig.
http://www.dx.com/p/ultra(...)-305961#.VMU2g0eG-dU
Ik heb hem niet verwijderd, kon dat maar! Lieve mods hier ookquote:Op zondag 25 januari 2015 19:50 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ja precies bijvoorbeeld.
Maar zoals gezegd: ik neem dan liever de waterproof versie met die "beschermlaag" eroverheen.
[edit]
Huh? Hoe gooi je nu de 2e (per ongeluk gequote post) weg?![]()
Of heeft een mod dat snel voor je gedaan?![]()
Ahquote:Op zondag 25 januari 2015 20:15 schreef -Richard- het volgende:
Ik heb hem niet verwijderd, kon dat maar! Lieve mods hier ook![]()
![]()
Klopt. Die dingen zijn erg fragiel. Zie daarom ook geen reden om ze nog ooit te kopenquote:Ik zou in vervolg ook altijd de waterproof versie kopen! Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar toen ik het ontving viel het me inderdaad tegen, dun en de SMD leds steken opzich best wel uit. Ben altijd bang dat ik zon ding eraf knal als ik niet goed oplet.
quote:Hier een IP68 (maximale bestendigheid tegen stof en water, kan volledig onder water) SMD strip, ook 72W en 300 led's.
http://www.dx.com/p/hml-i(...)trip-white-5m-250058
(theoretisch 5200 lumen)
Ligt d'r maar net aan... Echt vanalles wat... Voor kleine projectjes van die goedkope Ebay prullen (geschakelde), voor de wat grotere projecten fatsoenlijke computer voedingen, en voor bijvoorbeeld mijn alarminstallatie weer wat anders (meerdere + met accu's etc...)quote:Nu we het er toch over hebben, wat voor voeding(en?) gebruik je eigenlijk? Ik heb nu een 12,5A 150w voeding, is lekker stabiel voor mijn doeleinden.
Ik vind wel dat je de randjes van het zwart slordig hebt afgewerkt Atmozquote:Op zondag 25 januari 2015 20:39 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah
[..]
Klopt. Die dingen zijn erg fragiel. Zie daarom ook geen reden om ze nog ooit te kopen
[..]![]()
En het kost allemaal 3x niks he
[..]
Ligt d'r maar net aan... Echt vanalles wat... Voor kleine projectjes van die goedkope Ebay prullen (geschakelde), voor de wat grotere projecten fatsoenlijke computer voedingen, en voor bijvoorbeeld mijn alarminstallatie weer wat anders (meerdere + met accu's etc...)
Dus heb eigenlijk vanalles liggen voor elk doel
============================================================
Zojuist nog even de afkortzaag aan het werk gezet, en erna zelf aan de slag:
[ afbeelding ]
Inderdaad zo,n keukentrapje is alleen goed voor huisvrouwen die de ramen wassen.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:39 schreef hans1985 het volgende:
Ik zie dat je nog met zo'n rot trap bezig bent...
Ssst, dat wordt pas leuk zodra het plafond dichtzit en de batterijen raken leeg.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Die rookmelder laat je vast en zeker nog zakken ?![]()
Ziet eruit als een 230 volt ding, maar kan het mis hebben hoorquote:Op maandag 26 januari 2015 22:17 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ssst, dat wordt pas leuk zodra het plafond dichtzit en de batterijen raken leeg.![]()
nog onhandig maar zeker stabieler.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad zo,n keukentrapje is alleen goed voor huisvrouwen die de ramen wassen.
Voor fatsoenlijk kluswerk is dat niks, gebruik dan een fatsoenlijke (industriele) bordestrap http://www.donvangorp.nl/product-categorie/trappen/bordestrappen/
Lol, tja is niet echt mooi he. Heb ik gedaan toen ik gezopen hadquote:Op zondag 25 januari 2015 23:45 schreef DeJori het volgende:
Ik vind wel dat je de randjes van het zwart slordig hebt afgewerkt Atmoz
Die is ook fijn zo te zien, alleen neemt die vrij veel plaats in beslag als je 'm weg zet...quote:Op maandag 26 januari 2015 06:39 schreef hans1985 het volgende:
Ik zie dat je nog met zo'n rot trap bezig bent...
Ik heb deze gekocht:
http://www.donvangorp.nl/product/stucadoorstrappen-asc/ (3 treden uitvoering (is wel groot maar 75cm hoog)).
Is van alu en super licht. Eerst kreeg ik commentaar van iedereen, moet je toch met dat lompe ding.
Nu ben ik dat ding dus de hele tijd kwijt omdat de anderen hem ook pakken
Uiteraardquote:Op maandag 26 januari 2015 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar eens voor kijken danquote:Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Inderdaad zo,n keukentrapje is alleen goed voor huisvrouwen die de ramen wassen.
Voor fatsoenlijk kluswerk is dat niks, gebruik dan een fatsoenlijke (industriele) bordestrap http://www.donvangorp.nl/product-categorie/trappen/bordestrappen/
Hahaquote:Op maandag 26 januari 2015 22:17 schreef Tom_ het volgende:
Ssst, dat wordt pas leuk zodra het plafond dichtzit en de batterijen raken leeg.![]()
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:20 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Van iemand die zo bezig is met domotica, aansturing, etc etc. Verwachten dat hij zoiets over het hoofd ziet?
Been there, done that! (in mijn vorige woning, hier werkt het iets anders)quote:Dat ding gaat minimaal rgb leds krijgen om zijn batterijstatus te tonen en
gaat een directe whatsapp functie krijgen richting de lokale brandweermannen![]()
Dat zijn mijns inziens vrij standaard dingen voor mensen wat met domotica bezig zijnquote:Of schat ik je nu te hoog in Atmoz?
Klopt!quote:Op maandag 26 januari 2015 23:08 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ziet eruit als een 230 volt ding, maar kan het mis hebben hoor![]()
Thanks voor het vertrouwenquote:Al denk ik niet dat Atmoz zoiets over het hoofd ziet.
Hmzz, van dit trapje heb ik nog geen last gehad. Ik kan me er super goed mee redden. Is ook nog nooit in me op gekomen om iets anders te zoeken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:13 schreef hans1985 het volgende:
nog onhandig maar zeker stabieler.
die goedkope trappen zijn met een maand van die wiebeldingen.
hebben ook een trapje met 4 wielen eronder van alu, ook ideaal en stabiel.
andere rotzooi is gelukkig verbrand(mijn vader pakte zo'n trapje nog wel eens, levensgevaarlijk op zijn leeftijd)
Klopt, ik zou dan denk ik de hoogte missen!!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik snap wel dat jij tegenwoordig helemaal fan bent van de stucadoorstrapjes![]()
Maar er zijn ook wel redenen voor dat je die dingen niet als alleenheerser op de bouw ziet.
Als je zo`n stuctrapje net zo hoog wilt hebben als een 5treeds bordes of dubbele trap dan wordt hij wel heel erg lomp.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:29 schreef Attitude het volgende:
Die trap van atmoz kan ook handig zijn, als je gewoon veel spullen in 1 keer nodig hebt, dan kun je ze op de plank van de trap leggen.
vooral als je veel dezelfde bewerkingen moet uitvoeren
bij een stucadoorstrapje kan dat niet.
Je weet dat je ze niet in kleur mag spuiten ? Deze rookmelder is wel in het heel donkerbruin verkrijgbaarquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:07 schreef Atmoz het volgende:
UiteraardEn wordt tevens helemaal zwart (zoals de sterrenhemel straks) gemaakt + LED afgeplakt.
Dat wist ik eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Je weet dat je ze niet in kleur mag spuiten ? Deze rookmelder is wel in het heel donkerbruin verkrijgbaar
In de installatiehandleiding van deze Hager rookmelders staat duidelijk vermeld dat je ze niet mag schilderen en/of afdekken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:24 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dat wist ik eerlijk gezegd niet.
Is het dan zo dat deze dingen VERPLICHT zijn (zodra ze er hangen? net zoals een auto waar achterin gordels zitten, dat je dan verplicht bent ze om te doen). Want er zijn nog genoeg mensen die helemaal GEEN rookmelder hebben hangen. Hoe zit dat dan precies?
En of het mag of niet, hij wordt netjes zwart![]()
Maargoed, wel interessant om hier 't fijne van te weten
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:38 schreef hans1985 het volgende:
als je keet af brand is die toch zwart
Ja oke, maar ook dát kun je weer op vele verschillende manieren zien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:40 schreef Vonkenboer het volgende:
In de installatiehandleiding van deze Hager rookmelders staat duidelijk vermeld dat je ze niet mag schilderen en/of afdekken.
De handleiding vind je hier : http://www.hager.nl/produ(...)-rf/tg501a/89962.htm
Dat weet ik, maar wat heeft dat te maken met de kleur van de melder? Die optische sensor zit toch IN de melder? Al is die paars van de buitenkant, dan werkt dat toch gewoon nog?quote:In een rookmelder zit namelijk een lichtbron, tegenwoordig zijn rookmelders uitgerust met een optische sensor; die als hij rook detecteerd het alarm laat afgaan.
Als je de melder schildert of afdekt, kan de lichtbron zijn werk niet meer goed doen.
Daarom mag je ze uiteindelijk ook nooit schilderen.
Thanks. Goed om te weten!quote:Rookmelders zijn in de nieuwbouw in alle verkeersruimten (gangen, trappen, entree, hal) e.d. tegenwoordig sowieso verplicht.
Nouja, ik ga er dus vanuit dat een melder in een HT niet verplicht is, en dat het alleen maar positief is dat er überhaupt eentje hangt. Dat'ie zwart is, wilt niet zeggen dat'ie niet werkt he?!quote:Als basisbescherming vind men dat er op elke verdieping/bouwlaag in een verkeersroute een
rookmelder moet worden aangebracht. Ook wanneer de zolder een onbenoemde ruimte is, moet ook daar een melder worden geplaatst.
Als de vluchtweg uit een ruimte langer is dan 15 meter moet ook op dat trace een rookmelder geplaatst worden.
[ afbeelding ]
Die bordestrappen van mijn link kun je ook van alles op leggen, dat is net als een keukentrapje maar dan steviger/lomper.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:07 schreef Atmoz het volgende:
Waar moet ik inderdaad al m'n schroeven, kitspuit, schroevendraaier, tape, etc... op laten?
Ik ga toch niet iedere keer "naar beneden" om het te pakken. Bovendien leun ik heel makkelijk tegen dit trapje op zodat ik niet omval. Ben soms (op zondag) nogal een wankelpoot.
volgens mij is dat de centrale afzuiging...quote:Op maandag 26 januari 2015 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Aha, dus daarom gingen de vorige 15 posts over rookmeldersquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:59 schreef Geckoo het volgende:
[..]
volgens mij is dat de centrale afzuiging...
daarom iedereen heeft het fout!!!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:19 schreef RB42 het volgende:
[..]
Aha, dus daarom gingen de vorige 15 posts over rookmelders
Goed bezig Atmoz, ik zou willen dat ik de tijd, ruimte en middelen voor zo'n HT had.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik heb een tijdje bij een bedrijf gewerkt die ook brandmelders maakten. Mij is toen verteld dat de melding erop staat om 2 redenen:
1. Mensen gaan ze schilderen (lees: volsmeren). Resultaat: verf en ellende op de sensoren etc en die werken niet meer.
2. Iets handigere mensen schroeven ze uit elkaar, spuiten netjes de omhulsel, en frutten ze weer in elkaar. Resultaat: sensoren/print/bedrading beschadigd.
Dus als je het doet, netjes en voorzichtig demonteren en testen testen testen!!!
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Die bordestrappen van mijn link kun je ook van alles op leggen, dat is net als een keukentrapje maar dan steviger/lomper.
Hier kun je nog veel beter tegen aan leunen
Nee, dit is echt de brandmelderquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:59 schreef Geckoo het volgende:
volgens mij is dat de centrale afzuiging...
Thanks thanks!!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:19 schreef RB42 het volgende:
Goed bezig Atmoz, ik zou willen dat ik de tijd, ruimte en middelen voor zo'n HT had.
Ik zelf ook dan?quote:
Co is maar marginaal lichter dan lucht, mag ook hoog hangen (in de handleiding van mijn gecombineerde rook/co melder is de ideale plaatsing 30cm onder het plafond tegen de muur. Tuurlijk is lager sneller gewaarschuwd, maar marginaal.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:01 schreef hans1985 het volgende:
zoekff goed uit hoe het met brandmelders zit. ergens gehoord dat co2 melders laag moeten zitten (zwaarder).en voor rest vind google wel goede instructies waar je die sensoren moet plaatsen. Ik weet, is mierenneukerij maar een heel belangrijke tip, voer dat allemaal volgens de regels uit, maak foto;s en eventueel keuringsrapport. als je brand krijgt dan beter nu 100 of 200 euro betalen aan een erkende controleur dan bakkeleien...
Maar je hele voortgang en je hoge kwaliteit (af)bouw. petje af. Ik denk dat veel profs het tegen je af leggen qua kwaliteit.
vraag me alleen af of mevrouw Atmoz nog steeds zo blij is met deze super mancave
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |