SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De etensgeluiden zijn nog oké (boter in een hete pan klinkt best aangenaam), maar dat gefluister is vet irritant.quote:
maakt het uit wat voor olie? Ik gooi steeds halve potten wegquote:Op zondag 18 januari 2015 18:14 schreef Stimorol- het volgende:
JFM, je moet olie in je pot salca doen. Dat vertraagt t schimmelproces heel erg.
Dit indd!quote:Op zondag 18 januari 2015 15:55 schreef Landysh het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet zozeer om religie though? Het consumeren van alcohol is naar mijn weten erger of net zo erg als het eten van varkensvlees of niet-halal vlees (het laatste is iets wat bijna alle Turken doen). Dit is een cultureel iets, niet zozeer religieus.
En verder zijn de Turken in Turkije niet opgegroeid met dezelfde afkeer naar varkensvlees als wij denk ik.
Die Javaschijf van de Lidl met tofu of iets dergelijks ipv vlees ligt vanavond op mijn bordjequote:Op zondag 18 januari 2015 19:05 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Dit indd!
sowieso vleesch![]()
#nietzoalsvroeger #massaconsumptie #daarom #afvalvlees #fakevlees
Afiyet olsun! Goeden hart die vriendin van jou!quote:Op zondag 18 januari 2015 19:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die Javaschijf van de Lidl met tofu of iets dergelijks ipv vlees ligt vanavond op mijn bordje
#VriendinDierenredder
Maakt niet uit.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:42 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
maakt het uit wat voor olie? Ik gooi steeds halve potten weg
Zoals Borte in het vorige topic zei, is mengen met zout blijkbaar de beste oplossing, omdat in de salça uit blik normaal geen zout zit. Zo staat het hier...quote:Op zondag 18 januari 2015 18:42 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
maakt het uit wat voor olie? Ik gooi steeds halve potten weg
Hahah ik wilde het net posten!quote:Op zondag 18 januari 2015 19:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoals Borte in het vorige topic zei, is mengen met zout blijkbaar de beste oplossing, omdat in de salça uit blik normaal geen zout zit. Zo staat het hier...
http://tatlar.blogspot.nl(...)asl-saklanr.html?m=1
De schrijver houdt 10% zout van de hoeveelheid salça aan. Maar jij hebt een potje, zei je, dus geen idee of die ook zoutloos is.
Of anders in het vriesgedeelte van je koelkast doen, als je koelkast dat heeft. Dus niet in de diepvries, want dan wordt het onbruikbaar.
quote:In VPRO’s vierdelige reisserie Onze man in Teheran laat Thomas Erdbrink, correspondent voor NRC Handelsblad en The New York Times, zien hoe je overleeft in een land waar niets mag en alles kan.
Vanaf zondag 18 januari te zien om 20.15-21.05 uur , NPO2
Aanrader.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Op Ned2 zo het ware leven in Teheran.
[..]
Eet je wel afvalvlees ja?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:05 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Dit indd!
sowieso vleesch![]()
#nietzoalsvroeger #massaconsumptie #daarom #afvalvlees #fakevlees
Ik drukte net op je pohi (wat ik wel vaker doe bij mensen, niet schrikken, geen stalker) en kwam bij dat 'ik vertrek' topic.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die Javaschijf van de Lidl met tofu of iets dergelijks ipv vlees ligt vanavond op mijn bordje
#VriendinDierenredder
Eergisteren zat er een geel sausje in een piepklein bakje bij mijn roti en kipsaté. Damn, dat was onwijs heet.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Op Ned2 zo het ware leven in Teheran.
[..]
Madame Jeanette sambal?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Eergisteren zat er een geel sausje in een piepklein bakje bij mijn roti en kipsaté. Damn, dat was onwijs heet.Heb je enig idee welk sausje dat geweest kan zijn?
Ik heb hier twee potjes met Surinaamse sambal staan. Heb ik van iemand gekregen maar ik weet niet met wat ik die moet eten? Eentje is madame jeanette sambal, andere is rood en gemaakt van een van de heetste pepers die er zijn blijkbaar? Nog heter dan de madame jeanette.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
En dat verlengen ze vaak nog met water
Madame jeanette doe ik meestal over bami.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:14 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik heb hier twee potjes met Surinaamse sambal staan. Heb ik van iemand gekregen maar ik weet niet met wat ik die moet eten? Eentje is madame jeanette sambal, andere is rood en gemaakt van een van de heetste pepers die er zijn blijkbaar? Nog heter dan de madame jeanette.
Ik hou van pittig eten maar het moet niet zo pittig zijn dat ik mijn eten niet meer proef. Durf daarom niet te eten.
Ik had te veel van die Madame Jeanette over de aardappelen gedaan die bij de roti zaten zonder eerst te proeven; was voor mij niet meer eetbaar, zo heet.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:14 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik heb hier twee potjes met Surinaamse sambal staan. Heb ik van iemand gekregen maar ik weet niet met wat ik die moet eten? Eentje is madame jeanette sambal, andere is rood en gemaakt van een van de heetste pepers die er zijn blijkbaar? Nog heter dan de madame jeanette.
Ik hou van pittig eten maar het moet niet zo pittig zijn dat ik mijn eten niet meer proef. Durf daarom niet te eten.
Smaakte het wel goed die roti? Ik kan hier alleen kiezen uit loempia's en doner/pizza/kapsalon enzo.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik had te veel van die Madame Jeanette over de aardappelen gedaan die bij de roti zaten zonder eerst te proeven; was voor mij niet meer eetbaar, zo heet.Zoals jij zegt, pittig vind ik oké, maar het moet 'lekker' pittig zijn.
Tabasco al jaren niet meer gehad. Moet ik weer herontdekken.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
Madame jeanette doe ik meestal over bami.
Qua pittige sauzen vind ik tabasco een van de lekkerste
Tadina baktinmiquote:Op zondag 18 januari 2015 23:14 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik vond het niet heel bijzonder. Gekookte aardappelen ben ik sowieso niet dol op; uit de oven vind ik lekkerder. En de kip met sperziebonen was ook niet heel smaakvol ofzo. Dus een beetje teleurgesteld daarin, maar hun kipsaté was wel goed.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Smaakte het wel goed die roti? Ik kan hier alleen kiezen uit loempia's en doner/pizza/kapsalon enzo.
Erg lekker. Kan bij bijna allesquote:Op zondag 18 januari 2015 23:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Smaakte het wel goed die roti? Ik kan hier alleen kiezen uit loempia's en doner/pizza/kapsalon enzo.
[..]
Tabasco al jaren niet meer gehad. Moet ik weer herontdekken.
Nee, durf niet.quote:
Awh jammer. Ik ben altijd benieuwd naar hoe roti smaakt.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vond het niet heel bijzonder. Gekookte aardappelen ben ik sowieso niet dol op; uit de oven vind ik lekkerder. En de kip met sperziebonen was ook niet heel smaakvol ofzo. Dus een beetje teleurgesteld daarin, maar hun kipsaté was wel goed.
Dit tentje is hier al wat langer, maar ze zijn pas begonnen met thuis bezorgen, dus toch wel een beetje meer afwisseling hier nu.
Maart zou mij beter uitkomen ivm met werk enzo. Maar ik kan - like always - niet garanderen dat ik kom.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:04 schreef zarGon het volgende:
Mensen hier zin in een meet op zaterdag 7 februari?
Denk dat het meer aan hen ligt dan aan de roti. Wammes en Stimo vinden het wel lekker, dus ik denk dat zij betere hebben gegeten.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:19 schreef Landysh het volgende:
[..]
Awh jammer. Ik ben altijd benieuwd naar hoe roti smaakt.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 19 januari 2015 01:13 schreef TheMagnificent het volgende:
Dit is zo confusing.Was in het verleden ook eens gepost hier.
Ongemakkelijk absoluut, maar snap verder niet wat er verwarrend aan is.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Yani verwarrend, ongemakkelijk. Niet dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telt november ook?quote:
7 februari heb ik nog niets staan... Zou wel kunnen.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:38 schreef zarGon het volgende:
We kunnen ook een andere meet doen eind maart... Dan kiezen we een locatie dichtbij jullie (zuidelijker).
Mensen van de vorige meet (Sylvesterrr, Unlabeled), wat jullie? Zaterdag 7 februari, Amsterdam? En de rest ook natürlich...
Ik wilde meer ervaringen met elkaar delen over naar Turkije met de autoquote:Op maandag 19 januari 2015 06:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Telt november ook?![]()
In november ga ik een weekje naar Istanbul. Dit moest ik al plannen ivm de Istanbul Marathon op 15 november.
Afgelopen zomer ben ik met de auto gegaan. Was wel spannend, want de laatste keer daarvoor was in 1999. Toen reden we op de dag van de verschrikkelijke aardbeving dwars door het rampgebied. De ernst was ons ten tijde van vertrek niet duidelijk.quote:Op maandag 19 januari 2015 07:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik wilde meer ervaringen met elkaar delen over naar Turkije met de auto
Was leuk.quote:Op maandag 19 januari 2015 07:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik wilde meer ervaringen met elkaar delen over naar Turkije met de auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |