abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148801031
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De lieve deelnemers van WOHTS
Cassandra87
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SilverSjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinquit
SPOILER
JantinaGr
SPOILER
Sproetjes
SPOILER
sara82
SPOILER
Barreltje
SPOILER
J0ycie88
SPOILER
Hilzillah
SPOILER
Dottey
SPOILER
MaJo
SPOILER
Bottoms_up
SPOILER
KapiteinCupcake
SPOILER
Daui
SPOILER
Bloem
SPOILER
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Fien10
SPOILER
Silliegirl
SPOILER
USERS: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hun gezonde plakkers toe O+
Er waren twee streepjes voor Joycie88! :)

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

SPOILER: hoe het niet moet..
(Spelletjes)meet 28 maart 2015 in Almere. Wie komen er?
Zeker:
Cassandra87
KapiteinCupcake
Majo

Misschien:
Silversjois
Barreltje

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 18-01-2015 12:44:04 ]
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 12:04:38 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148801065
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik weet het niet waarom. Is een gevoel.. En ik zeg er ook bij als dat financieel niet lukt dan niet. Dan vind ik het ook niet erg. Maar als het kan wil ik graag nieuw en dan wat goedkopere spulletjes.
ik heb een beetje hetzelfde als bij een auto, nieuw vind ik bijna zonde, de afschrijving is zo hoog :D maar als ik het kon betalen had ik het misschien ook wel gedaan hoor :)

Over auto's gesproken: de C4 staat sinds gisteren voor onze deur te pronken *)

Hebben jullie trouwens uitzicht op een nieuwe woning de komende jaren? Baby op de slaapkamer lijkt me geen probleem maar baby's worden snel groot ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_148801099
Ik heb nog nooit een nieuw topic in een reeks geopend, dus sorry als het niet klopt. Als er iets gewijzigd moet wil je me dan quoten? Anders lees ik er misschien overheen...
pi_148801103
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:55 schreef Fien10 het volgende:
Ja herkenbaar inderdaad Cygne, mensen die vinden dat je een kind niet in een flat 'hoort' te krijgen..
Wij wonen ook nog in een appartement, en ik vind het eigenlijk juist wel leuk dat dat zo is. Gewoon niet dat standaard burgerlijke beeld van een koophuis en getrouwd zijn. Niet dat daar iets mis mee is, absoluut niet natuurlijk. Maar wie zegt dat dat het beste is? Een goede relatie en heel veel liefde is naar mijn idee veel belangrijker.
Bij mij in de familie koopt zo ongeveer iedereen op zn twintigste een huis. Wij huren en dan ook nog een flat, ooooh schande. :{w
En dan ook nog 2 (TWEE!) honden in een flat, oooh schande! Dat hoort niet!

Eigenlijk hebben we nog helemaal niet zo de behoefte om hier weg te gaan, het is ruim genoeg. We hebben prachtig uitzicht, zitten dicht bij de stad maar toch redelijk rustig. Bovendien betalen we redelijk weinig voor veel ruimte. Maar dat wordt dan geïnterpreteerd als: 'Ja maar jullie kunnen het gewoon niet betalen! :{w '
  zondag 18 januari 2015 @ 12:08:44 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_148801154
op mn twintigste was ik net begonnen met mn studie.. ?!!?
hoe kan je dan al een huis kopen? :P

ik heb op m'n 30 ste dit huis gekocht.. een prima huis, maar ik zou zo graag een tuin willen ( voor een denkbeeldig fantastisch BBQ en kinderen in de tuin spelen plaatje, want zo'n tuin moet onderhouden worden en daar hebben vriend en ik iig de groene vingers niet voor :o )
ach.. fantasie en werkelijkheid... :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_148801184
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:06 schreef Cygne het volgende:

[..]

Bij mij in de familie koopt zo ongeveer iedereen op zn twintigste een huis. Wij huren en dan ook nog een flat, ooooh schande. :{w
En dan ook nog 2 (TWEE!) honden in een flat, oooh schande! Dat hoort niet!

Eigenlijk hebben we nog helemaal niet zo de behoefte om hier weg te gaan, het is ruim genoeg. We hebben prachtig uitzicht, zitten dicht bij de stad maar toch redelijk rustig. Bovendien betalen we redelijk weinig voor veel ruimte. Maar dat wordt dan geïnterpreteerd als: 'Ja maar jullie kunnen het gewoon niet betalen! :{w '
Vervelend dat mensen altijd denken dat je huiskeuze samenhangt met je portemonnee. Wij hebben ons huis gekocht op 1 salaris en er een hoop eigen geld in gestopt om de maandlasten te drukken. Daar kiezen we bewust voor; zo hebben we ruimte genoeg om te doen en laten wat we willen en hoeven we ook niet na te denken over het financieel met een kind wel redden. We hadden ook groter kunnen wonen ja (al vind ik 2 onder 1 kap met 3 slaapkamers en een grote zolder eigenlijk groot zat), maar we kiezen er voor om dat niet te doen :). Dat mensen andere keuzes maken respecteer ik, maar ik heb er zo'n hekel aan als ze dat projecteren op een ander.

En waarom zou een hond of kind in een flat niet kunnen? Hoe krijgen mensen zulke onzin verzonnen ook..
pi_148801200
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:08 schreef Barreltje het volgende:
op mn twintigste was ik net begonnen met mn studie.. ?!!?
hoe kan je dan al een huis kopen? :P

ik heb op m'n 30 ste dit huis gekocht.. een prima huis, maar ik zou zo graag een tuin willen ( voor een denkbeeldig fantastisch BBQ en kinderen in de tuin spelen plaatje, want zo'n tuin moet onderhouden worden en daar hebben vriend en ik iig de groene vingers niet voor :o )
ach.. fantasie en werkelijkheid... :P
Op je 14e/15e al een bijbaantje in de bouwvak/zorg en dan alleen maar sparen sparen sparen en een relatie hebben met een man/vrouw die precies hetzelfde heeft gedaan.

@Sillie, dat is omdat die mensen het zelf niet zouden doen en er dus vanuit gaan dat iemand anders dat ook niet hoort te doen.

Ik heb een tante die daar heel erg in is.
Zij vindt bijvoorbeeld dat:
SPOILER
Aparte familie. :')
Ik ben ook echt de enige van alle neefjes en nichtjes die geen koophuis heeft. Op mijn neefje van 17 na dan. _O-

[ Bericht 34% gewijzigd door Cygne op 18-01-2015 12:16:51 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 12:12:05 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_148801227
geheh ik ging gewoon op vakantie van dat geld :P

wij zijn allebei niet zo goed in sparen :{
er is nu bv ook nog geen "potje" voor een baby
pi_148801288
Wij hebben gelukkig de mogelijkheid om een huis te kopen. We kijken ook regelmatig of er iets op ons pad komt. Dit huis is ook ruim zat, en vooral ook heel erg leuk vind ik. We hebben ook een ruim dakterras waar we ter zijnde tijd een zandbakje enzo kunnen neerzetten en een groot kleed om lekker buiten te spelen. Met een 2e kindje zou het wat krapper worden, maar dan hebben we hopelijk toch wel een leuk koophuis gevonden. Ik ben zelf ook nog jong maar ik heb niet uitgebreid gestudeerd. Ik ''studeerde'' op mn 18e af, en heb toen ook snel een baan gevonden waar ik nu nog steeds met heel veel plezier werk. Mijn vriend heeft wel wat meer gestudeerd maar is ook een aantal jaar ouder dan ik ben.
pi_148801290
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:12 schreef Barreltje het volgende:
geheh ik ging gewoon op vakantie van dat geld :P

wij zijn allebei niet zo goed in sparen :{
er is nu bv ook nog geen "potje" voor een baby
Wij hadden tot voor kort "ieder voor zich" een potje. Vriend is daar een stuk beter in dan ik, dus zijn potje is een stuk groter.
Nu hebben we besloten meer gezamenlijk te gaan sparen, dus is er een gezamenlijk potje. Dat gaat me een stuk beter af moet ik zeggen. En dat gaat ook best hard. We zetten er een X bedrag van ons inkomen op en daarvan gaan eerst alle vaste lasten; wat overblijft is spaargeld. Werkt hier prima.
pi_148801293
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik heb een beetje hetzelfde als bij een auto, nieuw vind ik bijna zonde, de afschrijving is zo hoog :D maar als ik het kon betalen had ik het misschien ook wel gedaan hoor :)

Over auto's gesproken: de C4 staat sinds gisteren voor onze deur te pronken *)

Hebben jullie trouwens uitzicht op een nieuwe woning de komende jaren? Baby op de slaapkamer lijkt me geen probleem maar baby's worden snel groot ;)
Wij hebben het te koop staan op het moment. Maar dat vlot niet erg.
Dus we zijn er wel mee bezig en dan willen we misschien wat huren. Omdat ik dan dus waarschijnlijk geen werk meer heb dus we met 1 salaris moeten kopen.
En stel dat dat echt nog een tijd duurt. Dan wordt de slaapkamer een kinderkamer en komt er een slaapbank. Maar dan hebben we het over lange termijn want tot het kindje 3 is kan het echt nog wel in een ledikantje.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_148801328
Over sparen wij hebben ook geen potje voor de baby nu.. Hadden we wel maar die is opgegaan aan de auto (gedeelte). Dus dat wordt de komende tijd goed sparen. En blijven sparen. Wij leven nu best leuk. En dat moet gewoon minder..
pi_148801363
Sparen zijn wij opzicht wel goed in. We sparen meestal wel voor een doel. Ik spaar voor de babyuitzet en vriend spaart momenteel voor een gezinsauto. We zijn er allebei bijna. Daarna sparen we denk ik door voor een koophuis, zodat we daar wel wat dingen aan kunnen veranderen mocht dat nodig zijn. En mijn smaak kennende zal dat het geval zijn.
  zondag 18 januari 2015 @ 12:29:38 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_148801549
oh wow Cygne!
wat een familie idd.. of nouja.. je tante dan..
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 12:30:33 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148801567
Cygne wat een rotopmerkingen van die tante :o dat soort dingen zég je toch gewoon niet :? Hopelijk trek je je er niet teveel van aan :*

En who cares of je op een flat woont of een huis hebt? :') daar heb ik echt nog nooit over nagedacht of dat wat uitmaakt _O-

Joycie jullie hebben nog ruim de tijd inderdaad :Y als je maar voor het puberen een eigen kamer voor het kind hebt ;)

Sparen doen wij ook samen alleen komen er steeds weer van die tegenvallers tussen zoals nu de auto. We hebben besloten dat dat niet ten koste van ons spaarbedrag gaat maar van ons eigen geld. Met een kinderwens, een huwelijk volgend jaar en hopelijk een keer een koophuis, is het geen optie om minder te gaan sparen :D jammere is alleen wel dat we per 1 januari meer zouden gaan sparen per maand maar dat gaat met de auto niet meer lukken -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 18 januari 2015 @ 12:32:02 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_148801604
mag ik vragen hoeveel jullie per maand sparen dan?? :@

ik heb geen idee waar ik moet beginnen :o
pi_148801647
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:32 schreef Barreltje het volgende:

Hier wisselt dat, maar hier in totaal (gemiddeld) tussen de 1200 en 1800 euro. Maar dat is dus ik met mijn spaarpotje, vriend met het zijn en dan een deel gezamenlijk... Maar dat is eigenlijk bizar veel.
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 12:36:08 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148801683
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:32 schreef Barreltje het volgende:

Wij sparen samen 200 euro per maand. Zelf probeer ik ook 100 euro per maand weg te zetten maar dat lukt bijna nooit :')

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier wisselt dat, maar hier in totaal (gemiddeld) tussen de 1200 en 1800 euro. Maar dat is dus ik met mijn spaarpotje, vriend met het zijn en dan een deel gezamenlijk... Maar dat is eigenlijk bizar veel.
Wow dat is wel echt veel ja :o Fijn toch?
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 12:37:03 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148801705
200 per maand lijkt weinig maar is toch 2400 euro per jaar. Dat zou dus 400 euro per maand/4800 per jaar worden als we deze auto niet hadden hoeven kopen. Tikt dus aardig aan :)
  zondag 18 januari 2015 @ 12:37:19 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_148801715
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

per MAAND?? :o

je moet toch ook nog dingen betalen enzo?? :P
pi_148801745
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij sparen samen 200 euro per maand. Zelf probeer ik ook 100 euro per maand weg te zetten maar dat lukt bijna nooit :')

[..]

Wow dat is wel echt veel ja :o Fijn toch?
Zeker wel, maar om zoveel te sparen laten we ook wel dingen hoor.
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

per MAAND?? :o

je moet toch ook nog dingen betalen enzo?? :P
Haha, tsja, klopt..

SPOILER
pi_148801789
SPOILER

[ Bericht 33% gewijzigd door Fien10 op 18-01-2015 12:46:49 ]
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 12:42:23 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148801809
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zeker wel, maar om zoveel te sparen laten we ook wel dingen hoor.

[..]

Haha, tsja, klopt..

SPOILER
Ik vind het altijd wel grappig dat je in Nederland bijna beschaamd moet zijn over wat je verdient, maakt toch helemaal niks uit? :D

SPOILER
pi_148801848
Als ik echt fulltime zou kunnen werken zouden wij ook mee kunnen sparen. Maar door dat ik nu invalwerk doe. Komt het er vaak niet van.
Straks als de kleine er is, word het voor mij bijna onmogelijk om te werken. Of ik moet echt iets vinden met vaste dagen zodat ik vast opvang kan afnemen. Maar als inval werken is geen doen met een kindje.
Dus wij zullen echt moeten inleveren, en het zal echt niet ruim worden. Waar we nu nog wel eens uit eten gaan en sushi bestellen en dingetjes kopen. Moeten we straks echt de hand op de knip houden. Dat is een keuze die wij hebben gemaakt. Wonen we groter, dan wil ik heel graag aan de slag als gastouder (mede door het werk van mijn vriend). En dan komt er weer meer binnen.

Wat betreft vind ik het tegenwoordig zo'n onzekere tijd.. Je kunt bijna niet in de toekomst kijken.
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 12:46:36 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148801917
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Als ik echt fulltime zou kunnen werken zouden wij ook mee kunnen sparen. Maar door dat ik nu invalwerk doe. Komt het er vaak niet van.
Straks als de kleine er is, word het voor mij bijna onmogelijk om te werken. Of ik moet echt iets vinden met vaste dagen zodat ik vast opvang kan afnemen. Maar als inval werken is geen doen met een kindje.
Dus wij zullen echt moeten inleveren, en het zal echt niet ruim worden. Waar we nu nog wel eens uit eten gaan en sushi bestellen en dingetjes kopen. Moeten we straks echt de hand op de knip houden. Dat is een keuze die wij hebben gemaakt. Wonen we groter, dan wil ik heel graag aan de slag als gastouder (mede door het werk van mijn vriend). En dan komt er weer meer binnen.

Wat betreft vind ik het tegenwoordig zo'n onzekere tijd.. Je kunt bijna niet in de toekomst kijken.
Nu ben ik wel heel benieuwd wat voor werk je vriend doet? En ja in de toekomst kijken kan inderdaad niet. Gelukkig ook maar want sommige dingen wil je ook niet weten :)

Wij zitten wel goed omdat we de zaak van mijn ouders over gaan nemen. Aan de andere kant brengt een eigen zaak ook wel weer zorgen met zich mee natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')