abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2015 @ 11:49:41 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148800730
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

zondag 18 januari 2015 @ 11:52:08 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148800795
Wij zitten nu overigens in de auto op weg naar schoonouders en oma, en E zit zo lief achterin! Beetje naar buiten kijken, en eindeloos lezen in zo'n miniboekje van Nijntje O+
pi_148803860
Hier ook een fan van de unboxing filmpjes, vooral idd die met Thomas de trein. En alles van Playdoh... En op de een of andere manier komt hij ook vaak op Russische filmpjes uit :')

Loj O+ tot over een paar weekjes! Of stiekem af en toe eerder :D Hier ook echt al een peuter hoor

LB wat fijn dat het zo goed gaat
  zondag 18 januari 2015 @ 13:58:17 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148803921
Oja! Ik vergat Loj helemaal! :@ Gefeliciteerd met je peuter! Tot over een maand of 4 :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_148813550
Lb, wat lief. Lezen in de auto O+

Fieder, ik spiek ook al een tijdje in het peutertopic. :D

En even een smeltpost over Riley hoor O+
Ze is zo zorgzaam. Deed ik net alsof ik sliep en dan doet ze een deken over mijn voeten. Daarna brengt ze me Ollie en haar pop als knuffels O+
  zondag 18 januari 2015 @ 20:06:54 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148816659
Wat grappig dat veel van de dreumesjes hier die unboxing video's ook leuk vinden :D

Wat zit E. zoet in de auto zeg, LB! Is het een lange rit?
Nora roept altijd al vrij snel 'uit!' als ze in de auto zit, maar misschien komt dat omdat ze het niet gewend is (man en ik hebben allebei (nog) geen rijbewijs).
Was het bezoekje leuk? :)

Wat super lief van Riley, Omen O+
Ik vond de foto's van haar terwijl ze zo'n unboxing video kijkt ook erg schattig!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_148820200
Wat lief Omen. Zo zorgzaam! O+

Boekjes lezen in de auto O+

Ik lees ook al een tijdje mee in het peutertopic.
pi_148820646
Nog gefeliciteerd Loj!
Jullie moeten wel doorbijten met het slapen hoor, slopend..

Lieve Riley O+

LB, wat schattig! Dat ze het zo leuk vindt in de auto :o Eva hier vindt de auto zo verschrikkelijk dat we denken een dvd speler te kopen :@
Onze zomervakantie naar zuid Frankrijk gaan we vliegen, we zien het al voor ons dat we twaalf uur in gekrijs zitten.

Mijn man heeft vrijdag diplomauitreiking op de universiteit. Eva gaat mee, uiteraard. Ik ben benieuwd hoe ze het doet, de uitreiking duurt een paar uur en daarna gaan we nog uit eten. Hopelijk heeft ze goede zin :D
E.
pi_148821061
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef Kyara het volgende:
Goh.. ;) :P

Boekjes lezen in de auto durf ik niet aan. Ik rij vaak alleen met ze, en ben veel te bang dat ze hun boekje/speeltje laten vallen tijdens het rijden, bij voorkeur op de snelweg. Ik kan er dan niet bij om het op te rapen, en voorzie veel extra drama dan. We houden het bij naar buiten kijken, en eventueel liedjes zingen, en bij voorkeur slapen ;)

Sparks, wat tof, diplomauitreiking *G*

Riley ook al zo'n schatje... O+ 't is al een peutermeisje he?

Femke is tegenwoordig alleen leuk als we ergens zijn, of als we bezoek hebben. Gewoon alleen thuis om te spelen = drama, tenzij 110% aandacht van mij. Hoe lang zou die fase nou nog duren? Er is ook niemand die het gelooft, want als anderen haar zien is ze vrolijk en gezellig en grappig en etc..
pi_148821281
Femke heeft dan zeker ook geen knuffeltje?

Die gaan hier regelmatig door de auto heen. Als bijrijder zit ik regelmatig achterstevoren en tijdens ons ritje naar Groningen ben ik 5 keer gestopt om knuffeltjes terug te geven.....

Die fase is hier net zo'n beetje achter de rug Shandaly..... dwz, heel soms kunnen ze ook leuk zelf spelen zonder aan mijn been te plakken..... waarom denk je dat ik zoveel met ze onderneem.... :')
pi_148821424
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:29 schreef Kyara het volgende:
Femke heeft dan zeker ook geen knuffeltje?
:N
Wel in bed, maar die blijven dan ook in bed. Die gaan alleen mee als we elders blijven slapen.
pi_148821506
Beter! Hier slepen ze die dingen overal mee naar toe... }:|
pi_148821706
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef Kyara het volgende:

:D.

Riley vindt auto rijden mwah. Gaat wel steeds beter. Ik denk dat ik nu ongeveer ritjes tot anderhalf uur kan maken.
Dingen als bijrijder aangeven klinkt ook bekend. Alleen ik word dus vrij snel misselijk en kan niet constant omdraaien :@

Spark, ik ben benieuwd hoe het gaat. Gefeliciteerd over je man *O*

Shandaly, :*
Riley is regelmatig een plakker. Maar zij plakt ook graag bij mijn ouders en zus.
pi_148821784
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 21:32 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:N
Wel in bed, maar die blijven dan ook in bed. Die gaan alleen mee als we elders blijven slapen.
Oh. Wat goed. Riley heeft echt een stuk of vijf knuffels in bed en elke ochtend moeten ze allemaal mee naar beneden. En als ik haar dan ga verschonen moeten ze weer meer naar boven :X
pi_148822231
Shandaly, ik heb altijd een tas met voorraad op de passagierstoel staan als ik alleen met Isa in de auto zit. Met een fles drinken, iets te eten en een stuk of wat boekjes. Als ze echt over de zeik gaat, kan ik me redden door dingen naar achteren aan te geven (ze zit achter de passagierstoel dus kan er redelijk bij). En bij stoplichten kan ik wel eens wat oprapen. Verder heeft ze gewoon pech en meestal maakt ze ook helemaal geen drukte hoor als ze een knuffel, speen of boekje laat vallen. Ze kijkt lekker naar buiten of is rustig een half uur zoet met spelen met haar eigen snot :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_148822478
Spirit, goede tip. Die ga ik onthouden :D
pi_148822530
Zo'n tas met zoethoudertjes doe ik ook voor de lange stukken, naar mijn ouders of fokminimeets enzo ;)
Met wisselend resultaat. De ene keer werkt het, de andere keer vindt zij één koekje niet genoeg en blijft het krijsen (en dan zijn 2, 3 of 4 koekjes ook niet genoeg, dus dan houdt het op ;) )
  zondag 18 januari 2015 @ 22:03:03 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148822632
Kinderliedjes!! _O_

En een speen aan een keycord aan de gordel :+
pi_148822678
De eerste keer dat ik met kaylee een lang eind heb gereden was ze nog zo klein. Toen heeft ze alleen maar liggen slapen.
Nu hebben we vakantie naar duitsland geboekt dus zal een van ons haar vermaken onderweg wanneer ze wakker en verveeld is.

Knuffels liggen hier altijd naast haar bed als we haar gaan halen, net als haar dekbed en kussen. Dus haal haar uit bed kleed haar aan en maak dan haar bed op, dan mogen de nijntjes gaan slapen!
pi_148822894
Hier vermaken ze zich vooral met elkaar eigenlijk. Handjes vasthouden, hatsjoe doen, heel hard en heel vaak en snel mamamamamamamamamamamamama roepen.

We gaan in het voorjaar waarschijnlijk weer een weekje naar Frankrijk. Maar dan rijden toch vooral s nachts......

en nog even mijn blije bijna peuters delen:
pi_148823084
Ze zijn zo leuk O+
Dat snelle mamamamamamamama roepen klinkt erg bekend :D
pi_148823737
OMG, ik heb ons zojuist aangemeld voor de zygositeitstest van de NVOM. Over een paar maanden hebben we eindelijk duidelijkheid.
pi_148823758
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef Kyara het volgende:
OMG, ik heb ons zojuist aangemeld voor de zygositeitstest van de NVOM. Over een paar maanden hebben we eindelijk duidelijkheid.
:o
pi_148823829
Oh. Spannend. Wat is jouw gevoel? En is er een bepaalde reden dat je die test doet? Buiten nieuwsgierigheid (al is dat al reden genoeg)
pi_148823952
Die eeuwige twijfel..... nooit antwoord kunnen geven. En ik wil ook dat zij het zelf weten. Daarnaast heeft recent onderzoek uitgewezen dat er verschil zit in het van elkaar losweken bij een een- en twee-eiige tweeling dus daarvoor is het ook wel handig om in je achterhoofd te houden.

Mijn gevoel? 80% van de tijd denk ik een-eiig. Maar in die andere 20% is het ook overduidelijk twee-eiig. Dus de twijfel blijft altijd....
pi_148824276
Dan is zekerheid inderdaad wel fijn. Doen ze het testen via de DNA?
Qua uiterlijk zijn ze echt zo op elkaar lijkend. Ik kan niet zeggen wie nou J en wie nou D is :@
Maar alleen uiterlijk zegt ook niks weet ik ook wel. Die tweeling uit full house lijkt ook op elkaar (vooral in hun hele jonge jaren), ondanks dat ze twee-eiig zijn.
Ik ben benieuwd. Ik gok een-eiig :D
pi_148824523
Dat klopt inderdaad, die worden ook heel vaak voor een-eiig versleten.
Test gaat idd dmv DNA. We moeten met een steriel wattenstaafje wangslijm afnemen, plus van ons ter controle (doen ze blijkbaar omdat het een thuistest is) en dat moeten we terugsturen. Maar de uitslag kan nog wel even duren. Zal tzt een poll opzetten :D
pi_148824616
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:
Kinderliedjes!! _O_

En een speen aan een keycord aan de gordel :+
Dat! Precies dat!!

(En een tas met zoethouders)
pi_148824735
Oh leuk kyara! Ik ga weer een gokje wagen :+
Voor J en erachter/aan haar linkerkant D? Maar ik twijfel echt heul erg nu.

En spannend zeg die test! Ik zou het ook willen weten. Zeker als het zo makkelijk te onderzoeken valt.
pi_148824793
Een foto waar ze allebei tegelijk blij/vrolijk kijken <3
pi_148824794
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:59 schreef danic het volgende:
Oh leuk kyara! Ik ga weer een gokje wagen :+
Voor J en erachter/aan haar linkerkant D? Maar ik twijfel echt heul erg nu.

En spannend zeg die test! Ik zou het ook willen weten. Zeker als het zo makkelijk te onderzoeken valt.
Ik dacht dus andersom. Maar ik ben slecht in gokken :+
pi_148824842
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:01 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ik dacht dus andersom. Maar ik ben slecht in gokken :+
Je zag mijn snelle wisseledit zeker niet :D
Zo erg twijfel ik.
pi_148825004
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:02 schreef danic het volgende:

[..]

Je zag mijn snelle wisseledit zeker niet :D
Zo erg twijfel ik.
Dus toch. Toen jij gegokt had wilde ik ook gokken. En ik dacht dat ik hetzelfde dacht als jij, maar toen keek ik naar jouw post en dacht ik toch niet hetzelfde als jij. Dus ik dacht dat ik fout gedacht had wat jij geschreven had :+
pi_148825078
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:06 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Dus toch. Toen jij gegokt had wilde ik ook gokken. En ik dacht dat ik hetzelfde dacht als jij, maar toen keek ik naar jouw post en dacht ik toch niet hetzelfde als jij. Dus ik dacht dat ik fout gedacht had wat jij geschreven had :+
:D
Je moet niet te moe zijn om jouw post te lezen _O-
pi_148825353
Kyara! Wie heeft nou gelijk? Of is een van die stiekem M :D
pi_148825477
Voor D, achter J.
Maar jullie zijn zo onduidelijk met ninja-edits enzo dat ik niet weet wie er dan gelijk heeft :D
pi_148825499
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:08 schreef danic het volgende:

[..]

Je moet niet te moe zijn om jouw post te lezen _O-
Ik ben dus moe...

Echt :?
pi_148825532
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:01 schreef elamanilo het volgende:
Een foto waar ze allebei tegelijk blij/vrolijk kijken <3
Ja O+
pi_148830246
Nou, ik snap er geen bal van :') Maar ik had dan ook een dramanacht met dank aan woelende man. Echt, slaapt dat kind eens door... Zucht :{
Sarcasme. Herken het.
pi_148830275
Hihi. Ik zei eerst voor D en achter J. Maar toen ging ik nog een keer naar de foto kijken en heb ik het omgedraaid.
eerste gevoel was dus juist.
Omen dacht hetzelfde te hebben gezegd als ik, keek nog een keer naar mijn post en toen had ik mijn namen net omgewisseld :D
  maandag 19 januari 2015 @ 08:07:28 #41
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148830632
D & J O+ Ik ben ook erg benieuwd, Kyara.
Ik zou ook 1-eiig gokken, zo erg als ze op elkaar lijken. Maar ik wist ook helemaal niet dat de Olsen twins 2-eiig zijn, dus nu gok ik toch op 2-eiig :)

He bah, Spirit, dat is echt balen. Kan je een keer doorslapen, gooit je man roet in het eten }:|
pi_148830820
Oooh irritant Spirit -O-

Hier weer een ouderwetse drama nacht met tig keer eruit voor de meiden. Voor D had moeite om de dag te verwerken. Om half 7 bij ons in bed en daar slaapt ze nu nog steeds....

:O

na 1,5 week doorslapen is het wel weer even wennen. En hopelijk was het eenmalig en zijn we niet weer terug bij af :X
  maandag 19 januari 2015 @ 08:36:22 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148830868
:* voor de slechte nachten. Hier ook eentje, maar die lag aan mn lijf.

Ben benieuwd naar de uitkomsten Kyara! :Y. Ik kan ze ook echt niet uit elkaar houden op de foto's..
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_148830942
Kyara en XM :*

Straks moet ik naar de bedrijfsarts. Dus ik kon gisteren niet goed in slaap komen
pi_148831039
Spannend Omen. Zit je nog volledig thuis? Komt vast goed hoor :*

Ik wist trouwens ook niet dat de Olson twins twee-eiig zijn :D Ik dacht dat je dan toch wel duidelijker verschil zou zien. Bij D en L stem ik dan ook gewoon eeneiig hoor :P
Sarcasme. Herken het.
pi_148831171
Ik zit nog volledig thuis. En ik merk ook dat dit me goed doet en dat werken echt nog een stap te ver is ook. Mijn emotionele buien wisselen elkaar zo snel af. Ik ben dolgelukkig met Riley, maar zo ongelukkig met mezelf.
pi_148831205
Aan de andere kant vraag ik me ook af of het bij de Olsen Twins echt dmv DNA is bevestigd of omdat de gynaecoloog in het ziekenhuis zei dat ze twee-eiig zijn omdat ze een eigen vruchtzak en placenta hadden.
pi_148831214
Succes vanmiddag Omen. :*
pi_148831324
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:31 schreef Kyara het volgende:
Oooh irritant Spirit -O-

Hier weer een ouderwetse drama nacht met tig keer eruit voor de meiden. Voor D had moeite om de dag te verwerken. Om half 7 bij ons in bed en daar slaapt ze nu nog steeds....

:O

na 1,5 week doorslapen is het wel weer even wennen. En hopelijk was het eenmalig en zijn we niet weer terug bij af :X
Wat kan je dan snel wennen aan doorslapen hè. Maar 1 rotnacht en je bent bang dat de goeie nachten nooit meer terugkomen.
De keren dat Aiden 's nachts wakker wordt, denk ik ook gelijk: "Ohjee, als dit maar geen gewoonte wordt".
Maken ze elkaar trouwens ook altijd wakker?
  maandag 19 januari 2015 @ 09:14:34 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148831337
Sterkte vanmiddag omen! Komt vast goed :)
pi_148831340
Is D of J de oudste trouwens?
pi_148831355
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:03 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zit nog volledig thuis. En ik merk ook dat dit me goed doet en dat werken echt nog een stap te ver is ook. Mijn emotionele buien wisselen elkaar zo snel af. Ik ben dolgelukkig met Riley, maar zo ongelukkig met mezelf.
Hè bah, ben je dan ook extra geprikkeld als Riley iets stouts doet of extra druk is of iets?
pi_148831427
Omen, als je dit zo aan de bedrijfsarts vertelt, lijkt het me heel erg stug dat hij vindt dat je weer aan het werk moet. Ze zullen wel vinden dat je over niet al te lange tijd weer arbeidsgherapeutisch aan het werk moet voor een paar uurtjes, maar als jij duidelijk aangeeft daar nog echt niet aan toe te zijn, wordt er vast naar je geluisterd.

Daarover gesproken, bij mijn nieuwe werk is ook iemand na burn out aan het reintegreren maar man, die heeft nog een weg te gaan zeg. Ik ben zo gelukkig dat ik naar mezelf kan kijken en kan zeggen dat het echt weer goed gaat met me. Soms zijn er nog wel dipjes maar over het algemeen ligt het achter me. Het is echt heel belangrijk dat je de tijd en de rust neemt om te herstellen en niet te snel wil gaan.
Sarcasme. Herken het.
pi_148831550
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat kan je dan snel wennen aan doorslapen hè. Maar 1 rotnacht en je bent bang dat de goeie nachten nooit meer terugkomen.
De keren dat Aiden 's nachts wakker wordt, denk ik ook gelijk: "Ohjee, als dit maar geen gewoonte wordt".
Maken ze elkaar trouwens ook altijd wakker?
Ja precies! Dat dus.

Probleem is een beetje dat ze niet zozeer wakker worden van elkaar maar van ons. S avonds maken we nog wel eens de afweging om niet bij elke kik naast hun bed te staan maar even af te wachten of het "doorzet" maar die vertegenwoordigheid van geest heb ik midden in de nacht niet. Maar vanochtend is het wel gelukt om D snel uit haar bedje te plukken terwijl J doorsliep.

J is trouwens 2 minuten ouder. En bij haar waren de vliezen ook gebroken. D moest gewoon mee.
pi_148831566
Wat fijn Spirit! Ook jij hebt best een lange weg afgelegd geloof ik. Maar fijn dat je dan nu kan constateren dat die tijd achter je ligt.
  maandag 19 januari 2015 @ 09:31:24 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148831588
Ow, Noor piept of jammert ook wel eens 's nachts, maar wij gaan er niet bij de eerste kik uit :@. Wij wachten af of het doorzet. Meestal draait ze zich om, pruttelt nog wat en valt weer in slaap. Als het aanhoudt of ze klinkt echt heel erg wakker of het is echt krijsen/hard huilen, dan gaan we wel uiteraard.
pi_148831603
Omen, succes. Ik sluit me aan bij wat de rest zegt :*

Kyara, spannend! Ben heel erg benieuwd. Dat van de Olsen meiden wist ik ook niet... Dus ik durf nog niet te gokken ;).
Die foto O+

Hier ook altijd een tas met spullen in de auto, werkt goed en anders heeft ze pech. Ik ga er niet voor stoppen. Maar goed, we gaan dit jaar eindelijk op O+ vakantie O+ naar O+ Engeland O+. Dus we zien we hoe het gaat!

De unboxing video's waren hier geen hit. Ze kijkt alleen muziekvideo's en dan nog slechts in de smaak van mijn man - dance/pop. Kind van d'r vader :(.

Oh ja Loj, nog gefeliciteerd ;). Nou ja, ik was erbij :D.

Spirit, fijn dat 't zo goed gaat!

Ik herken dat ook van het slapen... Maar het blijft hier dan ook heel erg wisselend.

Oh ja, en ik ga wrs als freelancer starten! Megaspannend en ik weet niet helemaal zeker of ik er wel al 100% aan toe ben, maar dit is een kans die ik niet kan laten liggen O+. Dus ik ga het uitzoeken, maar oh jongens, wat spannend!
Home is where the O+ is...
pi_148831610
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:21 schreef Spirit82 het volgende:
Omen, als je dit zo aan de bedrijfsarts vertelt, lijkt het me heel erg stug dat hij vindt dat je weer aan het werk moet. Ze zullen wel vinden dat je over niet al te lange tijd weer arbeidsgherapeutisch aan het werk moet voor een paar uurtjes, maar als jij duidelijk aangeeft daar nog echt niet aan toe te zijn, wordt er vast naar je geluisterd.

Daarover gesproken, bij mijn nieuwe werk is ook iemand na burn out aan het reintegreren maar man, die heeft nog een weg te gaan zeg. Ik ben zo gelukkig dat ik naar mezelf kan kijken en kan zeggen dat het echt weer goed gaat met me. Soms zijn er nog wel dipjes maar over het algemeen ligt het achter me. Het is echt heel belangrijk dat je de tijd en de rust neemt om te herstellen en niet te snel wil gaan.
:Y
Ik zie dat bij een collega. Ze beviel in mei van een jongetje. Na haar verlof bleek ze een postnatale depressie te hebben inclusief paniekaanvallen.
Tijdje er geheel uitgeweest en sinds het nieuwe jaar komt ze heel voorzichtig weer werken. Enkele uurtjes op een dag. Maar ze staat nooit alleen (niet eens een kwartier). Ze heeft antidepressiva en komt regelmatig bij de psycholoog.
Laatst stond ze door een roosterfout 10 minuten alleen op werk en dat vond ze doodeng. :?
Dat snap je toch niet dat ze voorheen nachtdiensten alleen draaide.
Ook nog een lange weg te gaan dus. Bizar, dat zoiets je overkomt.
pi_148831643
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow, Noor piept of jammert ook wel eens 's nachts, maar wij gaan er niet bij de eerste kik uit :@. Wij wachten af of het doorzet. Meestal draait ze zich om, pruttelt nog wat en valt weer in slaap. Als het aanhoudt of ze klinkt echt heel erg wakker of het is echt krijsen/hard huilen, dan gaan we wel uiteraard.
Dit ja. Ik hoorde Aiden vanmorgen om 5 uur tegen zichzelf of z'n knuffels praten en rommelen. Maar hij riep niet verder dus ben weer verder gaan slapen.
Ik hoor hem nu pas weer wakker worden (en ik ben maar om 7 uur gaan douchen want moet nog werken om 11 uur). Heerlijk, zo'n start van de dag zonder Aiden eventjes. :@
pi_148831780
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow, Noor piept of jammert ook wel eens 's nachts, maar wij gaan er niet bij de eerste kik uit . Wij wachten af of het doorzet. Meestal draait ze zich om, pruttelt nog wat en valt weer in slaap. Als het aanhoudt of ze klinkt echt heel erg wakker of het is echt krijsen/hard huilen, dan gaan we wel uiteraard.
Zo doen wij dat s avonds ook. Maar s nachts ben ik echt niet wakker genoeg om dat te beoordelen. Soms word ik pas echt wakker als ik naast hun bedjes sta :D

Spannend Cwen!

Venco, het is ook best lekker hoor, even tijd zonder kind.
Ik ga de mijne zo toch maar wakker maken want tijd voor dansles....
  maandag 19 januari 2015 @ 09:53:10 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148832000
Oh hier was het om 6:30 vanochtend.. MAAMMAAA MAMAA MAAAAAAAAAAAAMMMAAAAAAAAAA!!!!!!

O+

En handjes de lucht in zodra ik de kamer binnenkwam. Opgetild en toen werden alle lampen aangewezen. Lamp. Ook lamp. Ook lamp. :')
pi_148832027
Aaaaw Noor! Cutiepie O+
pi_148832048
Spannend Cwen! Wat een goed banennieuws, hier de laatste tijd!

Succes Omen. :*
pi_148832329
Ik moet de mijne nu echt om 7 uur wakker maken :')
Vaak gaat dat met veel huilen :') Van hun dan he. Want willen nog slapen. Zo rond 8/half 9 worden ze vaak uit zichzelf wakker. :P

Dat zegt dan niets over de nacht. :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_148832532
Cwen spannend.
Omen succes.

Sac was om 05:50 wakker vaste prik tegenwoordig :O

Vriend heeft gisteren gezien waarom ik een dag vaal slechter trek dan hem. Ik kan werkelijk geen stap zetten zonder 1 of 2 kinderen aan mijn been.
pi_148834718
Gesprek met bedrijfsarts ging goed. Voelde me inderdaad goed begrepen door haar.
Venco, tegen Riley ben ik vrij geduldig over het algemeen. Maar ik moet ook zeggen dat ze in een vrij goede fase zit. Waar ik alleen zoekende in ben is een frustratiepuntje bij mezelf. Ik heb momenteel het idee dat ik constant nee moet zeggen tegen haar. Ze doet bijvoorbeeld echt heel gevaarlijk op de bank spelen, of rent van de stoep af. Of ze slaat met pannetjes tegen de deur. En dat wil ik juist ombuigen. Maar ben er nog niet achter hoe

Riley is tegenwoordig weer rond 6 uur/ half 7 wakker. Ik laat haar meestal even praten en spelen, zodat ik zelf wat wakker kan worden.
Ik reageer ook niet op elk piepje. Vaak slaapt ze zo snel weer verder. Behalve 's nachts dus. Dan sta ik ook meteen naast haar bed. -O-

Spirit, fijn dat jij kan constateren dat het nu echt beter gaat met je :*
pi_148838649
Fijn dat het gesprek goed ging Omen!

Wat betreft het "nee" zeggen

Wat hier werkt is het continu afvragen of het echt zo erg is wat ze doen. Op de bank rennen, spelen en springen bijvoorbeeld. Voor mijn bank is het geen probleem maar ik was bang dat ze zich zouden bezeren. Uiteindelijk heb ik ze gewoon laten gaan maar wel zelf in de buurt gebleven om te kijken hoe ze het zouden doen en om eventueel op te vangen. Toen bleek eigenlijk dat lomp over een bank rennen en toch voorzichtig doen best samen kunnen gaan. Die verantwoordelijkheid kunnen ze dus best aan. Dus die "nee" heb ik inmiddels weg kunnen strepen.

Bij het van de stoep rennen is natuurlijk een ander punt: veiligheid. Ik vertel meestal vooraf wat ik van ze verwacht. We gaan nu naar de winkel, als we naar de auto lopen geven we mama een handje, goed bij mama blijven, op de stoep wachten etc. Ben net een grammofoonplaat op repeat af en toe maar het werkt wel.

En bij andere dingen die ik liever niet heb, omdat er dingen kapot kunnen gaan of omdat het echt een ontzettende herrie maakt is de basisbehoefte achterhalen. Met pannetjes op een raam slaan? Vind ze het geluid leuk? Dan misschien op een trommeltje slaan of ergens anders op slaan.

Maar goed, dat werkt hier dus, hoeft bij jou natuurlijk niet te werken maar het is een continu proces van naar jezelf kijken en naar je kind, wat kan ze aan en wat niet, wat kan jij aan en wat is echt een nee voor jou en wat is meer een nee omdat iedereen vindt dat het een nee is :+
pi_148839411
Wauw Kyara, wat een mooie fijne post! Wat jammer dat deze mooie inzichten meeverhuizen naar het peutertopic...

Omen, wat fijn, zo'n begripvolle bedrijfsarts. Zijn er nog nieuwe afspraken gemaakt?

f_r ook al van die plakvliegjes... :* en dan nog zo vroeg wakker ook!

XM, wat een fascinatie voor lampen ;)
(Ik zag een toffe foto van haar op fb voorbij komen... met je SS cadeau in de boekenkast! Wat een mooie plek! O+ )

quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zie dat bij een collega. Ze beviel in mei van een jongetje. Na haar verlof bleek ze een postnatale depressie te hebben inclusief paniekaanvallen.
Tijdje er geheel uitgeweest en sinds het nieuwe jaar komt ze heel voorzichtig weer werken. Enkele uurtjes op een dag. Maar ze staat nooit alleen (niet eens een kwartier). Ze heeft antidepressiva en komt regelmatig bij de psycholoog.
Laatst stond ze door een roosterfout 10 minuten alleen op werk en dat vond ze doodeng. :?
Dat snap je toch niet dat ze voorheen nachtdiensten alleen draaide.
Ook nog een lange weg te gaan dus. Bizar, dat zoiets je overkomt.
Jemig... dit doet mij heel erg terugdenken aan mijn situatie jaren geleden... Reïntegreren bij een boekhandel. En toen lieten ze mij een kwartiertje alleen bij de kassa... en uiteraard ineens druk met klanten, en ik wist de helft niet te vinden, en een Snickers scande niet, en ik had geen flauw idee wat dat moest kosten en ik wist de code van de deur naar het magazijn niet, en ik kon mijn collega's dus niet bereiken en en en... geloof dat ik toen ook een paniekaanval gehad heb :@ En die arme jongen die die Snickers wilde kopen had geen idee wat er gebeurde ;) Ik was er ook nog niet aan toe geloof ik, maar achteraf gezien ging er toen wel meer mis...
(pff.. en hoe ik me nu voel als ik alleen maar aan dit voorval terugdenk... ;( )

Cwen! Supernieuws! Wat ga je precies doen? Kunnen we iets voor je doen? Aanbevelingen ergens oid?

Spirit :*
pi_148840313
Ja je kunt het je niet voorstellen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Over het algemeen ben ik ook een vrije rustig, zelfverzekerd persoon maar toen ik net die burn-out had was zelfs de vraag wat we vanavond zullen eten reden tot een paniekaanval :@
Sarcasme. Herken het.
pi_148841784
Kyara, bedankt voor de herinnering met je advies over 'nee-zeggen' bij bepaalde acties van je kind. Over het 'waarom' ze soms doen wat ze doen.
Ik weet dat het bij Aiden veel ligt aan aandacht willen. Want als ik schoonmaak of kook, gaat hij vaak die stoute dingen doen.
En ik stel echt geen hoge eisen maar sommige dingen heeft hij gewoon niet te doen.
Maar zodra ik echt met hem ga zitten spelen of hem lekker achterna zit als spelletje, dan is hij superbraaf.
Maar ja, soms moet er toch even gekookt en schoongemaakt worden en Aiden zal toch moeten leren zichzelf te vermaken.
Met speelgoed of iets anders maar niet met de dingen die niet mogen. :P

Sinds een week ga ik er nu echt beter mee om maar soms moet ik echt tot 800 telle hoor. :+
pi_148842192
Kyara, bedankt voor je post. Vooral jouw laatste zin is ook helemaal waar. Ik ga ermee aan de slag.

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:16 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Kyara, wat een mooie fijne post! Wat jammer dat deze mooie inzichten meeverhuizen naar het peutertopic...

Omen, wat fijn, zo'n begripvolle bedrijfsarts. Zijn er nog nieuwe afspraken gemaakt?

Gelukkig verhuis ik mee O+

Bedrijfsarts wil contact met mijn psycoloog om te overleggen over hoe en wat.

Vandaag moest ik ook naar de tandarts. Riley was mee. Ze vond het prima om ook even op de stoel te zitten en hij mocht ook even in haar mondje kijken :D
  maandag 19 januari 2015 @ 15:48:40 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148842997
Aaaarghh mijn kind ligt in bed maar is helemaal hyper en over dr slaap heen :X

Draagmeet liep een beetje uit wegens gezellig, en toen probeerde ik haar om half 3 in bed te krijgen. No succes, dus toch maar even aan de borst in slaap laten vallen. Groot succes, maar klaarwakker toen ik haar overlegde :X En sindsdien is t bal.......

Ik ben het zo zat :r Heb nu zelf nog niet eens fatsoenlijk geluncht, en kijk ook al enorm op tegen vanavond, als ik alleen thuis ben met dr.
pi_148843129
Oh LB, hier ook alleen maar een half uur op m'n rug gedut, ipv 2/3 uur. Ik verwacht gewoon maar niets meer, slapen lukt sowieso niet meer. Tv aan, hapje erbij en dan zo maar ff opladen. En vanavond ietsje eerder op bed en vaak gaat het dan ineens wel goed met overleggen want zooo moe. Dat wens ik jou ook!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_148843163
LB, even een dikke :*
Fijn dat de meet wel gezellig was. O+
pi_148843290
Fijn dat de meet gezellig was LB. Ik zou het slapen ook opgeven. En inderdaad, even wat eten en drinken, even tv kijken. Rustig aan doen en vanavond op tijd naar bed.

:*
  maandag 19 januari 2015 @ 15:57:59 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148843350
Ja Morretje ik denk dat t hier ook zoiets wordt ja...

Ze heeft nu zo'n beetje iedereen die ze kent al wel opgenoemd, zo liggen grunten dat ze ervan moest hoesten, en.... wacht eens even; het is volgens mij stil :o
  maandag 19 januari 2015 @ 15:59:34 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148843404
Ohnee :')
  maandag 19 januari 2015 @ 16:01:22 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148843469
Uit bed halen, en daarna even naar buiten? Helpt hier vaak bij oververmoeide hyperactieve peuter (die helemaal geen middagslaapjes meer wil)...

En dan vanavond gewoon op tijd in bed, slaapt ze misschien juist extra goed :Y
  maandag 19 januari 2015 @ 16:10:30 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148843838
Ja, ik zou haar er ook maar uithalen geloof ik. Heb het bij Noor 1x meegemaakt. Ze is extra vroeg naar bed gegaan toen.

Omen, fijn dat het gesprek goed is gegaan!

Shandaly, ja je werk heeft hier echt een ereplaats gekregen O+ Ik kijk er iedere dag naar :Y.

En even een *O* Noor heeft geen navelbreukje.
pi_148844053
Omg u guys! Wij hadden net een geslachtsbepalingsecho en guess what..

Tegen al mijn verwachtingen in: combobreaker! O+!
  maandag 19 januari 2015 @ 16:16:19 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148844084
Ooooh wat leuk LE! *O*
pi_148844122
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 16:15 schreef L-E het volgende:
Omg u guys! Wij hadden net een geslachtsbepalingsecho en guess what..

Tegen al mijn verwachtingen in: combobreaker! O+!
Oooooooooohhhhh YESSSSS!!!!! *O*

*O* *O* *O* *O* *O* :o :o :o :o w/ w/ w/ w/ w/ *; *; *; *; *;
pi_148844154
Wat leuk L-E! O+
pi_148844174
Jongetje was ook leuk geweest hoor. :P
pi_148844187
Dus binnenkort veel van mij in v&a :D!
pi_148844297
L-E, wat leuk O+
pi_148844329
Een meisje O+
Ze zijn zo leuk O+

Gefeliciteerd!
pi_148844362
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 16:18 schreef L-E het volgende:
Dus binnenkort veel van mij in v&a :D!
Zal ik het kleine spul van Femke er dan op zetten? ;)
Zo tof... Zo'n klein babymeisje met grote stoere broers...
  maandag 19 januari 2015 @ 16:53:44 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148845570
Jaaah, L-E, leuk! En al die schattige babyjongensdingetjes die je al hebt ingeslagen, bewaar je die nog voor no 4 :+ , of gaan die ook in V&A. Bv in maart ofzo, want dan weet ik t ook ;)?
pi_148845588
Le wat leuk!!

Lb hier geen meet maar wel een ik ga niet slapen dreumes. Uit bed gehaald en naar buiten gegaan. Vroeg naar bed it is!

En +1 op de wijze woorden van kyara. Zo heb ik kaylee wel eens bij de tv kast weggetrokken omdat ze maar bleef hengelen. Maar toen ik beter keek lag haar duploblokje ergens tussen. Toen ze die weer had ging ze weer verder spelen...
  maandag 19 januari 2015 @ 17:24:35 #91
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148846853
L-e *O* *O* *O*

Morgen mag ik mij hier melden :o Dan is de mini echt 1 :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148846922
Ooohhh LE, meisjes zijn zo tof! Jongens vast ook hoor, maar meisjes... O+ En ze plassen niet omhoog! Superhandig! ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_148848087
Een meisje. O+ O+ O+
Ik heb een zwak voor meisjes. :@
pi_148848159
Echt O+ Mijn meisjes O+ Ze zijn de laatste dagen zo lief voor elkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148849364
Moppert, wat leuk. Dan zitten we drie dagen samen *O*

Tally O+
  maandag 19 januari 2015 @ 19:36:45 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148851325
Wat leuk L-E! *O* Zat ik er toch naast met mijn stille voorspelling :P

Tally, je meisjes - wat zijn ze leuk! O+

Oei LB, ik hoop dat het niet slapen er voor zorgt dat ze vanavond/vannacht goed slaapt :*
  maandag 19 januari 2015 @ 19:55:23 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148852137
Nou, het meiske heeft zich heel goed gehouden vanmiddag, had geen extraatjes nodig om haar gezellig te houden :? Maar als ik soms dacht dat ze dan vanavond gewoon lekker zou gaan slapen, had ik het mis :') Ze is om 19:30 huilend op mijn schouder in slaap gevallen ;( net zoals gisteren bij dr middagslaap.

Maarrrrrrr ik had nog wel heel goed nieuws vandaag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148852178
*O*
pi_148852189
Kyara ik ben benieuwd naar de uitslag!

Omen wat fijn dat je goed begrepen werd

LE wat leuk O+ een zusje voor je jongens!

Hier weer een prutnacht }:| mijn grootste probleem is dat ik volgens mij een hele stoot adrenaline krijg zodra ik L hoor. Mn hart gaat dan echt tekeer en daarna dan uren wakker liggen -O- Na een halfuur lag meneer prinsheerlijk tussen ons in te slapen en ik lag klaarwakker...

Wat een lieve foto's allemaal

Oeh LB wat goed! Jammer dat de slaapjes even niet zo lekker gaan
  maandag 19 januari 2015 @ 20:03:11 #100
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148852463
Balen van het slapen LB, klinkt wel zielig ;( Kon je haar nu wel overleggen in bed?

Maar: *O* *O* voor spoiler!!

Ai Fieder, dat lijkt me ontzettend irritant. Heb je dat altijd 's nachts, of vooral als ze zelf nog diep slaapt?
  maandag 19 januari 2015 @ 20:04:27 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148852517
Ik had ook bijgelezen hoor oO<

Woopwoop Kyara, tof van de test! Ik stem nog steeds voor een-eiïg, al kan ik op deze (supercute) foto wel goed zien dat D vooraan staat :Y
En wat een goeie post over dat nee-zeggen. Ik sla m even op ;)

Omen, fijn dat je gesprek goed ging!

Cwen freelancer, dat lijkt me eigenlijk best een uitkomst voor jou toch!? Als tekstschrijver? Of iets anders? Hoe dan ook, tof en spannend!

Plak-sac, lastig is dat he..... Maarja, mannen hebben blijkbaar minder stroop aan hun kont. Het is hier precies zo. Op een dag dat ik weg ben, kan mijn vriend vanalles gedaan krijgen. Ik niet :N

Shandaly en Spirit :* blij dat het achter jullie ligt! Nu weet je heel goed hoe je je NIET moet voelen. En kun je hopelijk op tijd aan de bel trekken als het die kant weer uit zou gaan.

Noor geen navelbreuk, fijn!!! Maar had ze wel ergens last van dan, ik weet t niet meer :@ Of is t nu gewoon allemaal goed?

L-E, yayyyyy!!!! *O* Wat tof, een minizusje voor je twee stoere jongens! O+ Dat wordt vast een supermooi en superstoer meiske O+

Fieder, ai :') ja dat is wel ruk 's nachts! Bij mij houdt t gelukkig niet zo lang aan, maar die adrenalinestoot herken ik wel hoor!

-edit- Helemaal Tally's komisch duo vergeten! Aan die foto's zou je niet zeggen dat ze elkaar ook wel eens in de haren vliegen, man man wat schattig samen! *;

[ Bericht 5% gewijzigd door LadyBlack op 19-01-2015 20:28:34 ]
pi_148852532
:o L-E!! Hoe tof! *O*

En ook een *O* voor de spontane joboffer van die grote blauwe Zweed! Ga je het doen? Ja toch zeker?
  maandag 19 januari 2015 @ 20:05:20 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148852554
Zo, jongens hebben jullie het allemaal gezien? Ik heb een monsterpost gedaan. En dat was voorlopig de laatste hoor, man man man wat een getyp! :o :')
  maandag 19 januari 2015 @ 20:06:17 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148852604
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:04 schreef danic het volgende:
:o L-E!! Hoe tof! *O*

En ook een *O* voor de spontane joboffer van die grote blauwe Zweed! Ga je het doen? Ja toch zeker?
Ja bende gek? Ze moesten me toch niet? Laat dan maar hoor :{w

NATUURLIJK doe ik het!!!! Na de halve dag gejankt te hebben toen ik afgewezen was, is me nu wel duidelijk dat ik het echt wel graag wilde :D
pi_148852607
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik had ook bijgelezen hoor oO<

Woopwoop Kyara, tof van de test! Ik stem nog steeds voor een-eiïg, al kan ik op deze (supercute) foto wel goed zien dat D vooraan staat :Y
En wat een goeie post over dat nee-zeggen. Ik sla m even op ;)

Omen, fijn dat je gesprek goed ging!

Cwen freelancer, dat lijkt me eigenlijk best een uitkomst voor jou toch!? Als tekstschrijver? Of iets anders? Hoe dan ook, tof en spannend!

Plak-sac, lastig is dat he..... Maarja, mannen hebben blijkbaar minder stroop aan hun kont. Het is hier precies zo. Op een dag dat ik weg ben, kan mijn vriend vanalles gedaan krijgen. Ik niet :N

Shandaly en Spirit :* blij dat het achter jullie ligt! Nu weet je heel goed hoe je je NIET moet voelen. En kun je hopelijk op tijd aan de bel trekken als het die kant weer uit zou gaan.

Noor geen navelbreuk, fijn!!! Maar had ze wel ergens last van dan, ik weet t niet meer :@ Of is t nu gewoon allemaal goed?

L-E, yayyyyy!!!! *O* Wat tof, een minizusje voor je twee stoere jongens! O+ Dat wordt vast een supermooi en superstoer meiske O+

Fieder, ai :') ja dat is wel ruk 's nachts! Bij mij houdt t gelukkig niet zo lang aan, maar die adrenalinestoot herken ik wel hoor!
Zo! Hij ligt vast hoor. Voor het nageslacht :+
pi_148852651
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja bende gek? Ze moesten me toch niet? Laat dan maar hoor :{w

NATUURLIJK doe ik het!!!! Na de halve dag gejankt te hebben toen ik afgewezen was, is me nu wel duidelijk dat ik het echt wel graag wilde :D
_O-
Ik vind het zo tof voor je! En ik hoop zo dat dit de baan is waar je gelukkig in wordt!
pi_148852672
Oh ja ik was dus ook nog van alles vergeten -O- Wat LB zei dus :+
pi_148852804
Ik doe ook gewoon een +1 op de monsterpost van LB. En een _O_ voor LB
  maandag 19 januari 2015 @ 20:13:45 #109
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148852930
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:05 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, jongens hebben jullie het allemaal gezien? Ik heb een monsterpost gedaan. En dat was voorlopig de laatste hoor, man man man wat een getyp! :o :')
Ik zag het!
En daardoor zag ik ook dat ik vergeten was dat ik had gelezen dat Noor geen navelbreuk heeft, gelukkig! *O* En dat Cwen gaat freelancen! *O*

En ik moest gniffelen om 'plak-sac' :@ Wel herkenbaar hoor.
Hier hangt ze ook gelijk aan me zodra ik in beeld ben, terwijl ze daarvoor dan heerlijk zat te spelen bij papa/oma/tante/*insert random persoon*. Ik neem haar ook maar gewoon overal mee naartoe. Koken (afmaken, voorbereidend werk doe ik als ze haar middagdutje doet) terwijl ze op het aanrecht zit, plassen met Nora op schoot (en de kat aan mijn voeten), de was opvouwen met haar in de wasmand/kast/wasdroger .. Ik ben heel goed geworden in dingen met 1 hand doen :P
pi_148852950
LB, wat tof! Ik zit gewoon jaloers te zijn hier! O+ Gefeliciteerd!

Ja omg een meisje, ik snap er niets van maar het is heel duidelijk, echt onwijs gaaf O+ Zo'n klein stoer blond ding met bruine ogen en lange wimpers die op handen gedragen wordt door haar grote broers, nohhhh O+
  maandag 19 januari 2015 @ 20:15:34 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148853022
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:14 schreef L-E het volgende:
LB, wat tof! Ik zit gewoon jaloers te zijn hier! O+ Gefeliciteerd!

Ja omg een meisje, ik snap er niets van maar het is heel duidelijk, echt onwijs gaaf O+ Zo'n klein stoer blond ding met bruine ogen en lange wimpers die op handen gedragen wordt door haar grote broers, nohhhh O+
Jaaaaaa precies zo'n beeld kreeg ik er ook bij!! O+!

Zal je zien dat t een onwijs tutje wordt, zodra ze een peutermening krijgt alleen nog maar roze en Minnie Mouse aan wil enzo _O- :')
pi_148853169
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zal je zien dat t een onwijs tutje wordt, zodra ze een peutermening krijgt alleen nog maar roze en Minnie Mouse aan wil enzo _O- :')
In dit huis is echt geen ruimte voor het eigen stijlgevoel van een kind, please zeg :{w
pi_148853188
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Haha.
Ik denk wel dat ze haar grote broers om haar kleine vingertjs windt O+
pi_148853519
Wow wat tof LE!
Twee broers en als derde een meid!
Zo had ik het ook altijd in m'n hoofd..

Maar ik weet zeker dat er hier nooit een meid gaat komen :)
pi_148853759
LB, dat zou toch wel fantastisch zijn! Ik duim dat het wat is/wordt!

Ohhh LE :D wat gaaf, een meisje voor jullie! Ik vind het zo leuk!

Fieder, ik heb dat ook. Rot he? Ik heb het trouwens niet specifiek in de nacht, ook als ze overdag meer dan anders huilt. Volgens mij is het nog steeds een lichamelijke reactie die ik krijg als herinnering aan de huilbaby tijd :{

Kyara, het lijkt me handig om te weten inderdaad. Ik ben heel benieuwd. Mijn stem gaat naar twee-eiig. Geen idee waarom maar ik vind het toch :+

Cwen, spannend zeg!

Wat fijn dat Noor geen navelbreuk heeft!

Tally, wat heb je twee schatjes. Die krulletjes O+

:* voor iedereen die het nodig heeft!

Moppert, is hij serieus alweer bijna 1 ja? Kan nooit! :+
E.
  maandag 19 januari 2015 @ 20:47:07 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148854630
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:05 schreef LadyBlack het volgende:

_O_
pi_148854792
le wat leuk een meid
spirit wat fijn dat het goed met je gaat en je nieuwe werk bevalt.

Euh de rest ben ik weer kwijt gok oh ja iets van een test bij Kyara haar twins vanuit het ziekenhuis?

Ik heb net mijn training erop zitten 5 km vandaag en nu ben ik hyper maar morgen weer werken en woensdag en vrijdag dus wat slaap is wel wenselijk.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:58:54 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148858118
Zo, taart is besteld. Een heuse Pien & Fien taart. Knalgeel.
pi_148858314
Ferrari, goed bezig ^O^

Leuk, een Fien & Pien taart. Ik kende dat helemaal niet.
Riley krijgt een Frozen taart. Of 'let it go' zoals zij het zelf noemt :D
pi_148858404
IJstaart, jummie! :9
  maandag 19 januari 2015 @ 22:05:30 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148858408
Hier kennen ze Frozen niet eens :D

Maar Pien en Fien is favoriet! En het Zandkasteel ook maar een taart met Toto gaat me toch te ver :@
pi_148858493
Zandtaartjes zijn ook veel minder lekker :6
pi_148858636
Riley kent de film niet. De liedjes wel :D Maar ze vindt ook de liedjes van Tangled erg leuk. En Zandkasteel vindt ze ook leuk. Of Bumba. Of Nijntje mik,had dus keuze zat ook. Daarom gekeken wat ik zelf het leukst vindt. En toen dacht ik aan haar reactie op haar Frozen rugtasje en die reactie is het voor mij waard om dat thema als taart te nemen O+
pi_148858646
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:07 schreef Shandaly het volgende:
Zandtaartjes zijn ook veel minder lekker :6
  maandag 19 januari 2015 @ 22:12:49 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148858698
Ach ja, volgend jaar krijgen ze hun eigen taart, mogen ze zelf kiezen...
  maandag 19 januari 2015 @ 22:13:42 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148858739
Whoaaaa...... jullie kleine meisjes!! :o
pi_148858790
Oh wat leuk. M had ook zijn eigen taart gekozen?
Ik weet niet meer wat ik moet vragen aan cadeaus. Ik kom nu op boekjes en knutseldingen en verder weet ik dus niks meer. -O-
  maandag 19 januari 2015 @ 22:24:48 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148859216
Nou ja, aan M heb ik gevraagd of hij een Dikkie dik taart wilde. En dat wilde hij wel (alleen ook per direct, dat was wat minder). Maar M is wat minder opinionated....

Wij hebben geld gevraagd voor peutergym (M), peuterdans (meisjes) en verlenging abo dierentuin. En verder zijn boekjes en muzieksinstrumentjes eigenlijk altijd wel leuk.
  maandag 19 januari 2015 @ 22:25:15 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148859234
Dat is eigenlijk wel het praktische aan een standaard jongetje. Als het wielen heeft, is het altijd goed :')
pi_148859294
Peuterdans heb ik Riley ingeschreven voor een proefles. Maar die begint pas in maart. Ik zat te twijfelen tussen peutergym en peuterdans. Maar ze is zo gek op muziek dat ik denk dat ze dat leuker ga vinden
Muziekinstrumentjes zijn een goed idee. Thanks.
pi_148859359
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:25 schreef Kyara het volgende:
Dat is eigenlijk wel het praktische aan een standaard jongetje. Als het wielen heeft, is het altijd goed :')
Zo waar. Met Sinterklaas was er een dreumesjongen (1 maand ouder dan Riley) en die pakte een cadeau uit met auto's. De rest van de cadeaus boeide hem niet eens meer.
Riley vond de cadeaus uitpakken het leukst. :D
  maandag 19 januari 2015 @ 22:30:32 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148859455
M ook niet. Hij had 4 cadeaus, 2e cadeaus was een bus. Zijn reactie "ik hoef geen andere cadeaus want ik heeft nu een bus" O+ (na een uurtje wilde hij ze toch wel hebben :D )
pi_148859544
Die foto's met de bus waren ook echt O+
Je zag zijn geluk gewoon in zijn gezichtje O+
  maandag 19 januari 2015 @ 22:46:50 #134
381212 Gulara
From the future
pi_148860050
LE! :o *O* *O* *O* O+ O+ O+ O+ O+ Ik moest er toevallig gisteren nog aan denken. Twee jongens en een klein zusje, hoe heerlijk! O+
pi_148865155
quote:
Geniaal is dat he? Echt, jongetjes O+
pi_148865241
Moppert van harte met je dreumes! O+
pi_148865478
LE, gefeliciteerd! *O* Wat tof!

Moppert, feli met R! *G*

LB, wat goed!!! Wat een heerlijk begin van 2015 zo O+

Tally, je meiden O+

Noor geen navelbreukje! *O*

En al die verjaardagen... Gaat weer wennen zijn, een aantal veelposters minder :).

Zijn jullie dreumesjes ook zo dol op puzzelen? Hier wordt de puzzel als eerste gepakt en als laatste weggelegd - tenzij de iPad in de buurt is, want spelletjes :P.
pi_148865620
Moppert gefeliciteerd met je dreumes *O*

Cwen, hier niet echt een puzzelfan. Boekjes, haar pannetjes, de pop en ballen zijn favoriet bij haar. En inderdaad de iPad, want YouTube, visje en Talking Tom :D
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:13:54 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148866001
Puzzelen is vooral leuk om de stukjes rond te gooien en de puzzel van je zus af te pakken.

Maar M vond puzzelen ook al heel snel leuk. Maar die vond het sowieso leuk om aan tafel te spelen. Meiden willen alleen aan tafel als er gegeten wordt en anders zitten ze er liever bovenop :')

Moppert, gefeliciteerd met je dreumes!
pi_148866051
Puzzelen vindt ze nog niet veel aan, maar de vormenstoof vindt ze al bijna een jaar fantastisch. En de v-tech ark van Noach. Dat blijft denk ik haar lievelings tot ze 18 is. :')
pi_148866055
oh en van harte, Moppert!
pi_148866366
Puzzels zijn om mee te gooien. Of om onder de bank/kast te schuiven en vervolgens compleet hysterisch te zijn omdat HET ONDER DE BANK/KAST LIGT BOOHOOOO :'(! Ipad boeit ook niet, maar dat komt misschien omdat hij er nooit iets mee doet en dus niet weet dat het leuk kan zijn ;)

Ohhh mensen, voor het eerst in tijden hebben we vannacht weer eens geslapen zonder dat een van ons 3 uur beneden zat met een klaarwakkere dreumes. Zo fijn! O+
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:48:53 #143
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148866529
Dankjewel, *O* O+ we zijn het net wezen vieren op het cb met prikjes -O-
En zal ik de giller van de dag ook even vertellen _O- zijn gewicht was wel aan de lage kant aldus de arts :') En ik snap wel dat hij niet gegroeid is in gewicht maar heb je zijn dikkop gezien? :+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148866626
Gefeliciteerd Moppert! Wel een stom verjaardagscadeau hoor :+

Eva vindt puzzelen niet bijzonder leuk. Ze heeft er geen geduld voor en smijt na een paar pogingen de stukjes weg.
E.
pi_148866886
Gefeliciteerd Moppert *G*
CB-arts was duidelijk van de grafiekjes, en niet van naar het kind zelf kijken. Rare mensen... Hopelijk heeft hij niet teveel last van z'n verjaardagscadeautjes :*

Femke vindt de puzzels wel geweldig, maar nog niet op de manier waarop ze bedoeld zijn. Alle stukjes eruit en door de kamer verstoppen is veel leuker dan ze terugleggen in de puzzel.

L-E, wat fijn zo'n nacht! Ook lekker uitgerust nu, of juist duf door zoveel slaap? ;)
pi_148867036
Moppert gefeliciteerd!!

Ik heb even een vraag en hoop gauw antwoord te vinden. Kaylee is ziek, koorts, en tekenen van waterpokken. Op het kdv hebben ze liever niet dat zij nu komt en wij zijn ook van mening dat ze beter even thuis kan blijven. Nu heb ik net mn werk gesproken, die accepteren niet dat ik thuis blijf voor haar. Ons netwerk is niet zo groot en heb verder ook niemand die dus op haar kan passen.
Hoe gaan jullie werkgevers hier mee om??
pi_148867068
quote:
Dit.
Al werd hij vandaag al 2 keer voor een meisje aan gezien. :')
Was wel door 2 oudere mannen, die zien dat nooit goed. :P
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:17:56 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867106
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:48 schreef Moppert het volgende:
Dankjewel, *O* O+ we zijn het net wezen vieren op het cb met prikjes -O-
En zal ik de giller van de dag ook even vertellen _O- zijn gewicht was wel aan de lage kant aldus de arts :') En ik snap wel dat hij niet gegroeid is in gewicht maar heb je zijn dikkop gezien? :+
Zucht....... dat blijft er toch maar in zitten he, dat gehamer op lijntjes. Vriendin van mij hier net zo. Haar zoontje ontplofte op al die bv, en is dus nu flink aan het afnemen. Maar nog steeds een gezond jongetje (met ook 2 slanke ouders, dus ja...) en toch ging t cb piepen :{

Maarrrr gefeliciteerd met je eenjarige! *O*
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:18:06 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148867113
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:14 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb even een vraag en hoop gauw antwoord te vinden. Kaylee is ziek, koorts, en tekenen van waterpokken. Op het kdv hebben ze liever niet dat zij nu komt en wij zijn ook van mening dat ze beter even thuis kan blijven. Nu heb ik net mn werk gesproken, die accepteren niet dat ik thuis blijf voor haar. Ons netwerk is niet zo groot en heb verder ook niemand die dus op haar kan passen.
Dat is wel stom zeg. Waarom willen ze niet dat je thuis blijft? Heb je verdere afspraken daarover? Kan je man/vriend thuisblijven nu?

Lijkt me wel iets om te bespreken met je werkgever trouwens. Ook als je nu wel iets geregeld krijgt.
Andere optie is zelf ziek melden.
pi_148867154
quote:
Moppert gefeliciteerd!!

Dat is toch overmacht. Ook niet iets waar jezelf op zich te wachten.

Mijn vorige werkgever ging daar goed in mee. Dan werkte ik thuis. Of nam een vrije dag. Mijn huidige weet ik niet. Nog niet mee gemaakt.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:21:05 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867175
quote:
Moppert gefeliciteerd!!

Oh jij ook al -O- Mijn werkgever deed daar ook heel moeilijk over ja. Alsof ik 3 gastouders achter de hand heb.

Als je geen vriendin of oma hebt die je bij je zieke kind wilt laten, blijf je in my honest opinion gewoon thuis om er voor je kind te zijn.

Mij kostte dat helaas wel mijn baan op den duur, maar soit, ze was dan ook wel erg vaak ziek in die tijd
pi_148867179
quote:
Moppert gefeliciteerd!!

Tsja, even heel kort door de bocht: jouw kind is jouw verantwoording, en ik snap dat een werkgever het niet prettig vindt dat een werknemer zich ziek meldt omdat er een kind ziek is. Ik zorgde altijd voor een back-up in de vorm van oppas.
pi_148867202
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat is wel stom zeg. Waarom willen ze niet dat je thuis blijft? Heb je verdere afspraken daarover? Kan je man/vriend thuisblijven nu?

Lijkt me wel iets om te bespreken met je werkgever trouwens. Ook als je nu wel iets geregeld krijgt.
Andere optie is zelf ziek melden.
Mn vriend is al aan het werk en verwachting is pas na middenacht thuis. Kan ook niet zomaar weg, heeft iets met beveiliging van het koningshuis vandaag.

Ik heb dienst van 1330 tot 2200, ze had dus op het kdv geweest van 12 tot 2230.
Mn werkgever accepteerd het niet omdat mijn kind niet hun verantwoordlijkheid is.. snap ik wel maar begrijp dan ook dat zij wel mijn verantwoordelijkheid is en ik haar niet elders kan onderbrengen.
Mn zus is wel thuis maar zwanger op de laatste loodjes die kan amper voor zichzelf zorgen dus ook geen optie...

Rot werk soms :(
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:22:28 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867207
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Tsja, even heel kort door de bocht: jouw kind is jouw verantwoording, en ik snap dat een werkgever het niet prettig vindt dat een werknemer zich ziek meldt omdat er een kind ziek is. Ik zorgde altijd voor een back-up in de vorm van oppas.
Maar wat nou als opa en oma niet in de buurt wonen, en je vrienden ook werken?

Kijk, ik heb wel eens mijn moeder gevraagd om de volgende dag te komen. Ze moet 2 uur rijden en kan niet stante pede alles uit haar handen laten vallen natuurlijk. Maar dan was ik dus 1 dag zelf thuis,

NB ik snap het standpunt van de werkgever wel hoor, maar zo zwart wit is de wereld helaas niet.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:23:22 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867231
He Tally niet meer blauw? Zo herken ik je haast niet joh :o
pi_148867266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap mn werkgever ook wel, normaal heb ik ook wel wat mensen die haar op kunnen vangen. Maar dan moeten die wel kunnen. En juist vandaag is er niemand die kan... ook onze vaste oppas niet want die is op vakantie..
Ben nu aan het kijken of er een collega mijn dienst kan overnemen
pi_148867269
quote:
Moppert gefeliciteerd!!

Bij ons zijn beide werkgevers (zowel van mij als ml) best meedenkend. Bij beide is thuiswerken een optie (sterker nog, ik werk op dit moment thuis, niet vanwege een ziek kind, maar omdat er zometeen een schilder langs gaat komen om nog wat reparatiewerk te verrichten)
'Vroeger' deden ze bij mij wel lastiger over thuiswerken met kinderen in huis, maar inmiddels hebben ze wel door dat je best zelf de verantwoordelijkheid kunt nemen of het kan of niet. Bij gewoon 'oppassen' zou ik bijvoorbeeld niets gedaan krijgen, maar bij een ziek kind gaat het vaak prima. Die slaapt dan toch best veel op zo'n dag, en wat je niet afkrijgt doe je in de avonduren nog maar dan.

Als ze echt thuiswerken geen optie vinden zit er weinig anders op dan zelf ziek melden. Of vakantiedagen opnemen, maar dat voelt ook zo zonde dan... maar goed, als je kind je nodig heeft....
pi_148867271
Je hebt recht op calamiteiten verlof he. Dat is wel kortdurend voor bv een gesprongen waterleiding of een ziek kind en geen oppas. Wel word er dan verwacht dat je dan eea regelt zodat je de volgende dag aan het werk kan.

Lukt dat niet kan je nog kijken of je recht hebt op kortdurend zorgverlof.
pi_148867273
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Mn vriend is al aan het werk en verwachting is pas na middenacht thuis. Kan ook niet zomaar weg, heeft iets met beveiliging van het koningshuis vandaag.

Mn werkgever accepteerd het niet omdat mijn kind niet hun verantwoordlijkheid is.. snap ik wel maar begrijp dan ook dat zij wel mijn verantwoordelijkheid is en ik haar niet elders kan onderbrengen.
Mn zus is wel thuis maar zwanger op de laatste loodjes die kan amper voor zichzelf zorgen dus ook geen optie...

En als je dochtertje echt waterpokken heeft lijkt me dat voor een zwangere ook geen goed idee ;)
pi_148867281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar wat nou als opa en oma niet in de buurt wonen, en je vrienden ook werken?

Kijk, ik heb wel eens mijn moeder gevraagd om de volgende dag te komen. Ze moet 2 uur rijden en kan niet stante pede alles uit haar handen laten vallen natuurlijk. Maar dan was ik dus 1 dag zelf thuis,

NB ik snap het standpunt van de werkgever wel hoor, maar zo zwart wit is de wereld helaas niet.
Voor een werkgever is het dat wel: jij hebt een verantwoording om te komen werken, het is aan jou om dat te faciliteren. En ik snap echt de moeilijkheden hoor, ik heb er zelf ook voor gestaan en het is niet tof, maar ik snap echt het standpunt van de werkgever hierin.
pi_148867287
Wat stom zeg Aapie. :( Ik kan me echt boos maken om zulke lompe werkgevers. :( en dan vraagt een werkgever zich nog af, waarom sommige moeders zich ziek melden bij ziek kind. Is echt niet mij methode om zoiets te doen. Maar met zulke lompe bazen zou ik dat de volgende keer dus wel doen.
Hopelijk kan je vriend vrij krijgen. Beterschap voor je meisje :*

Moppert, een bezoek aan het cb. Niet leuk als verjaardagscadeau. En jeetje dat gehamer op die lijntjes inderdaad.

L-E, wat fijn zo'n nacht :D
pi_148867309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:23 schreef LadyBlack het volgende:
He Tally niet meer blauw? Zo herken ik je haast niet joh :o
Al een tijdje ;)
Te veel aan mn hoofd om ook nog mod te zijn :)
pi_148867313
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Op het kdv tot 22:30? Wist niet eens dat zoiets kon.
Hier zijn ze open tot uiterlijk 19:00. :o
pi_148867358
Waar is dat kdv tot 22:30? Wat geniaal!
pi_148867362
Thuiswerken is geen optie, werk in de zorg ;)

De rest van de week is geen probleem. Morgen is mn moeder haar oppasdag en de rest van de week is vriend thuis..

Ik snap mn werk wel. Was even benieuwd hoe dit bij andere mensen gaat. Het is voor het eerst dat ik hiermee te maken heb namelijk
pi_148867378
En heel slecht, maar in het vervolg zou ik zeggen dat ik zelf ziek ben. Je openheid hierin siert je AA, maar het werkt niet in je voordeel..
pi_148867389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:29 schreef L-E het volgende:
Waar is dat kdv tot 22:30? Wat geniaal!
Kinderhotel is het eigenlijk. Bieden het hele jaar door 24/7 opvang aan.. behalve als je kind ziek is haha
pi_148867418
Ja is wel een les voor als het in de toekomst weer gebeurd.
En anders ontslaan ze me maar. Mn contract word toch al iet verlengd :@
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:32:43 #169
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148867444
Ik had ook een werkgever die daar enorm moeilijk om kon doen.
Maar als ze zelf omhoog zaten hielp ik altijd. Daar ben ik dus mee gestopt.
Ik vind ook dat als het 1 dag is er wel wat flexibeler mee om gegaan mag worden
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:33:55 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867475
O ik word echt helemaal opgefokt door dit onderwerp. L-E zegt dezelfde dingen als mijn moeder (ook een ex-leidinggevende) en ik weet dat ze vast gelijk hebben maar mijn gevoel is het er gewoon niet mee eens :')

Ik ga even werken aan mijn toffe speelgoed-webwinkel (vrijdag gaan we live, whaaaaaaa!!!!)
pi_148867485
In de zorg kun je gewoon niet zomaar iemand missen van de werkvloer. Er is geen personeel om dat op te vangen doorgaans, echt waardeloos.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:35:17 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:34 schreef L-E het volgende:
In de zorg kun je gewoon niet zomaar iemand missen van de werkvloer. Er is geen personeel om dat op te vangen doorgaans, echt waardeloos.
En als AA zelf ziek is, dan wordt er toch ook vervanging geregeld?

Je laat nu een werknemer liegen, omdat het dan ineens wel mogelijk is.
pi_148867522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
O ik word echt helemaal opgefokt door dit onderwerp. L-E zegt dezelfde dingen als mijn moeder (ook een ex-leidinggevende) en ik weet dat ze vast gelijk hebben maar mijn gevoel is het er gewoon niet mee eens :')

Ik ga even werken aan mijn toffe speelgoed-webwinkel (vrijdag gaan we live, whaaaaaaa!!!!)
Ja sorry. Ik wilde nog even nuanceren dat ik het vooral vind als het gaat om banen waarbij iemand niet makkelijk gemist kan worden, zoals in de zorg. Dat er gezeik komt bij een kantoorbaan ofzo vind ik ook onzin: bepaald werk kan gewoon een dag blijven liggen.
pi_148867528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:33 schreef LadyBlack het volgende:

Dit precies is mijn gevoel.
pi_148867558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:35 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

En als AA zelf ziek is, dan wordt er toch ook vervanging geregeld?
Nou, als je pech hebt niet. Ik weet niet in welke regio ze werkt, maar als er niemand gevonden wordt om dat op te vangen (en dat was waar ik werkte eerder uitzondering dan regel) dan moest de rest van de collega's gewoon zes stappen harder werken..
pi_148867568
En dan nog bezuinigen op de zorg ook :N
pi_148867575
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:31 schreef aapieannie het volgende:
Ja is wel een les voor als het in de toekomst weer gebeurd.
En anders ontslaan ze me maar. Mn contract word toch al iet verlengd :@
Je moet even googlen op calamiteitenverlof ik krijg mobiel de link niet geplakt maar daar heb je recht op.

Toen ik in de zorg werkte was de afspraak dat ml het op zou nemen als het nodig was (gelukkig niet voorgekomen) maar als je niet anders kan is het niet anders.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:38:27 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148867582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja sorry. Ik wilde nog even nuanceren dat ik het vooral vind als het gaat om banen waarbij iemand niet makkelijk gemist kan worden, zoals in de zorg. Dat er gezeik komt bij een kantoorbaan ofzo vind ik ook onzin: bepaald werk kan gewoon een dag blijven liggen.
Tuurlijk, dat speelt ook mee! En ik neem aan dat AA om die reden ook echt wel heeft geprobeerd om oppas te regelen. Die heeft een verantwoordelijkheid naar dr collega's.

Mijn werk was sowieso een ander verhaal, of werk waarbij je thuis kan werken inderdaad.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:39:49 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148867610
Moppert gefeliciteerd en welkom! :)

Puzzels, neah. Niet echt interessant. Ze kauwt op de stukjes en we hebben 1 puzzel met knoppen en die zit met een schroefje vast aan de achterkant en het enige wat ze daarmee doet is de hele tijd aan het schroefje likken :?. Vormenstoof en puzzel met vormenringen op de juiste balkjes doen, vindt ze wel leuk.

Tja, ik neem vrij of werk thuis als Noor ziek is. Verdelen de dagen dan tussen mij en de mister, zodat ik niet de enige ben die er voor opdraait.

Vannacht weer eens een hele slechte nacht gehad. De afgelopen dagen was ze niet lekker, dus heeft ze een paar keer bij ons in bed gelegen. Ze doezelt dan wat, maar slaapt niet echt. Gisteravond werd ze rond 22:00u wakker en wilde ze maar 1 ding: "Mamma bed liggen". Maar ja. Dat willen we echt niet dat ze daar aan gaat wennen... Dus. Dra-ma. Standje luchtalarm. Om en om bij haar gezeten, dan ging ze zich wel nestelen, maar zodra we dan weer 5 minuten in bed lagen, begon ze weer. Toen bedacht ik me dat ze misschien wel bij ons wilde liggen omdat ze zich niet lekker voelde. Pcm gegeven en uurtje later was het ein-de-lijk stil. Maar mên... ik ben al zo duf en slaap van 2-6 is toch echt te weinig voor me :@. Maar we wilden niet toegeven... vrienden van ons hebben standaard hun kind tussen hun in liggen en dat willen we gewoon echt niet.
pi_148867611
Ik werk in het gooi. Het huis waar ik werk beschikt zelfs over een eigen flex bureau,
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat ik pas net zelf weer 100% betergemeld ben na burn out
pi_148867659
Wanneer loopt je contract af AA?
pi_148867718
XM, niet leuk zo'n nacht :*
Maar ik denk dat standaard bij je slapen echt niet komt van een keer bij je in bed laten slapen hoor.
pi_148867735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:41 schreef L-E het volgende:
Wanneer loopt je contract af AA?
1 augustus. Dus dat duurt nog wel even.
Ik heb nu zelf het flexbureau ingeschakeld, is niet hoe het hoort maar mn leidinggevende is tot 1500 in vergadering..
Weer wat geleerd vandaag.
pi_148867774
XM, het is toch geen 'toegeven' als je gewoon haar behoefte vervult? Ze voelt zich niet lekker, ze ligt echt niet meteen elke nacht tot haar 18de bij jullie.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 10:51:45 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148867871
Tja, wij zijn daar vrij strikt in. Slapen doe je in je eigen bed. Willen gewoon niet dat dat erin sluipt. Als ze echt ziek is, bang voor onweer, weetikwat, dan mag ze best even bij ons liggen, maar daarna weer terug naar haar eigen bed. Ze heeft gisteravond ook 20 minuutjes bij me gelegen, maar toen hebben we haar wel weer teruggelegd. En z was gisteravond niet ziek, want zodra ze bij me lag was het vrolijk, bla bla, me in me gezicht meppen, etc :').
pi_148867893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:37 schreef Omentielvo het volgende:
En dan nog bezuinigen op de zorg ook :N
Ja bizar. En verdrietig ;(
pi_148868025
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, wij zijn daar vrij strikt in. Slapen doe je in je eigen bed. Willen gewoon niet dat dat erin sluipt. Als ze echt ziek is, bang voor onweer, weetikwat, dan mag ze best even bij ons liggen, maar daarna weer terug naar haar eigen bed. Ze heeft gisteravond ook 20 minuutjes bij me gelegen, maar toen hebben we haar wel weer teruggelegd. En z was gisteravond niet ziek, want zodra ze bij me lag was het vrolijk, bla bla, me in me gezicht meppen, etc :').
Ik heb echt geweldige ouders, maar dit was ook hun regel. Als kind had ik een periode dat ik elke nacht wakker werd en ging dan naar hun. Op het cb werd mij ook gevraagd of het hielp als ik mijn ouders wakker maakte. Ik heb het daarna niet gedaan. Maar heb me wel echt heel eenzaam gevoeld als ik in de nacht wakker werd.
Daarom wil ik Riley meegeven dat ze me altijd kan bereiken. Hoe moe ik ook ben.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:02:10 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148868080
Ze kan ons ook bereiken, want we gaan naar haar toe, ze zit op schoot, zitten naast haar bed, aaien haar bolletje. We laten haar echt niet zomaar alleen.
pi_148868092
Wij mochten als we snachts wakker werden altijd even bij mama in bed. 10 minuutjes en dan weer terug naar je eigen bed. Misschien dat je zoiets kan doen xm? Dan kan ze altijd even bij je maar ligt ze niet de hele nacht in jou bed
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:04:11 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148868138
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:02 schreef aapieannie het volgende:
Wij mochten als we snachts wakker werden altijd even bij mama in bed. 10 minuutjes en dan weer terug naar je eigen bed. Misschien dat je zoiets kan doen xm? Dan kan ze altijd even bij je maar ligt ze niet de hele nacht in jou bed
Dat hebben we dus ook gedaan :). Langer zelfs.
pi_148868166
De oudste (en jongste) slapen bij ons in bed. Wij hebben daar zelf nooit een probleem van gemaakt. Ik merk dat de oudste beetje bij beetje klaar is voor haar eigen bedje. Toen ze 2 weken geleden zo ziek was wilde ze alleen in haar eigen bed slapen. Zelf was ik er minder gerust op juist omdat ze ziek was en ben elke keer gaan kijken of het wel ging :@

Als we een nieuw huis hebben wil ik zo'n huisjes stapelbed voor de meisjes. Ik denk dat de oudste dan helemaal niet meer bij ons wil slapen :')
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:07:14 #192
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148868227
Ze was je dus eigenlijk gewoon aan het missen?
Is het niet een idee om dan zelf met een matrasje bij haar te gaan liggen als je haar niet in jouw bed wil hebben.

Mijn ervaring is dat als je de momenten dat het zwaar is er 100% voor gaat dat als je dat echt doet zoals ze nodig hebben het sneller over is dan als je heel erg op je grenzen let.
Nu heb ik er ook wel eens de balen in als ik weer de hele tijd zit met 1 van de kinderen en wil slapen of wil eten of etc etc. Maar als je ze geeft wat ze nodig hebben is de fase vaak korter of minder heftig.

Take the time so it takes less time!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148868245
Wij zijn ook samenslapers, maar ik snap ook dat niet iedereen dat wil hoor :)

Ik ben nu witte chocoladetaart aan het maken O+!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:13:10 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148868390
Moppert, zou zeker een idee zijn, maar zit met een heel praktisch probleem: klein behuisd, geen ruimte om ergens een reservematras te laten, geen logeerkamer. Als we al ooit eens logees hebben, slapen ze op zo'n aerobed. En om dat nou middenin de nacht op te gaan staan blazen met veel kabaal... is ook zo groot als het vloeroppervlak in haar kamer ongeveer.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:15:38 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148868451
Ik heb er ook weer een nacht met E bij mij in bed opzitten. Ze werd compleet hysterisch toen mijn vriend gisteravond bij haar ging kijken, echt binnen één seconde.

Soms is het dan een aantal nachten zo, maar ze keert altijd weer terug naar gewoon probleemloos doorslapen in haar eigen bed (en ik vermoed dat Noor, de goeie slaper, dat ook zou doen!). Er is dus blijkbaar iets loos als het niet lukt, en dan schaar ik me inderdaad achter L-E en Moppert: ik vervul haar behoefte, en ben daarmee ook sneller weer klaar / in slaap dan als ik haar kost wat kost in haar eigen bed wil houden.

Permanent samenslapen zou mijn keus niet zijn en is dus gelukkig ook niet nodig.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:16:45 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148868484
E zit denk ik ook in een soort nieuwe fase: ze komt af en toe op je af om even te knuffelen, echt met de armpjes om je nek O+ , ze is al een aantal keer op mijn schouder in slaap gevallen, en ik kan dit slechte slapen en de hysterie toen papa kwam er dus wel in plaatsen. Er is weer een mama-fase gaande :Y
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:18:04 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148868527
LB, als ze daadwerkelijk zou slápen zou het voor een keer mogen, maar tussen ons in liggen is spelen / keten / etc. Dus dan slapen we nog niet. Echt slapen bij ons in bed deed ze voor het laatst toen ze een maand of 4 was ofzo.
pi_148868561
O+

Knuffelen en kussen doet Riley ook heel vaak. In slaap vallen op schoot is anderhalf jaar geleden voor het laatst gebeurd.
pi_148868577
Hier ook een soort van slaapdoorbraak: hij kan tegenwoordig in de armen van papa in slaap vallen. ZONDER DE BORST :o Omg!

Dus ik kan weer hele nachten gaan stappen :7 *O*
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:19:37 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148868579
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, als ze daadwerkelijk zou slápen zou het voor een keer mogen, maar tussen ons in liggen is spelen / keten / etc. Dus dan slapen we nog niet. Echt slapen bij ons in bed deed ze voor het laatst toen ze een maand of 4 was ofzo.
Ja da's lastig inderdaad.

Tussen ons in gebeurt hier ook niet overigens, want dan ligt ze ook enorm te mieren. Maar wij hebben dus dat logeerbed waar mn vriend gaat liggen. Wel ruk als dat er gewoon niet in zit idd.....
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:20:24 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148868604
Woopwoop L-E! *O*
pi_148868778
Hier verder geen tips voor het slapen. Kaylee gaat er tussen half 7 en 7 uur in speelt dan nog wat met haar knuffels en word de volgende ochtend wakker van ons als wij douchen.
De enkele keer dat ze spookt mag ze dus wel bij ons in bed, dan moet ze eerst haar draai even vinden en slaapt dan uiteindelijk wel weer in.
Ja voor ons even rot maar voor haar op dat moment haar behoefte.

(Nu zit ze voor het eerst in 5 maanden ook weer in de doek)

Enne l-e, witte chocoladetaart :9
pi_148868870
Sinds Oud en Nieuw is Fee niet meer in de doek geweest (nu ik het me bedenkt). Ze wil lopen! :') Ik mis het wel :@ Voorheen dagelijks eigenlijk.
pi_148868901
O en ik heb mijn eerste salaris binnen! *O*
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:32:30 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148868927
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:31 schreef Tally het volgende:
Lekker!

Aapie, Noor slaapt in de regel ook gewoon door, maar als ze spookt, spookt ze goed zeg maar :').

Oja.. manduca.. 3x gebruikt. Ligt hier in de garage te verstoffen. Het is gewoon niks voor haar. Denk dat ie binnenkort in V&A gaat.
pi_148868951
Tally *O*
pi_148869002
Ik slaap nog steeds kut maar dat komt niet door de kinderen. Fee wordt 's nachts nog wel wakker. Dan voel ik een armpje om mn nek slaan, een kusje op mn wang of gekriebel in mn nek O+
En daar word ik dan wel eens wakker van maar vaker word ik wakker omdat ik bang ben dat ik iets vergeet. Of nu dan niet wakker zou worden van mn wekker en me verslaapd of zo :')
pi_148869089
Stick wordt nog steeds graag gedragen in doek of Boba, zeker als hij moe is. We doen hem er ook wel eens in als slapen niet lukt ofzo, de Boba heeft magische krachten want hij is instant vertrokken, handig!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 11:53:04 #209
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148869465
Ik draag minder met doeken wel heel veel met de tula.
Sowieso bij alle uitjes gaat alleen een doek of de tula mee.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:53:50 #210
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148871266
Gefeliciteerd met je dreumes, Moppert! *O* En welkom hier!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:59:09 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148871480
Wij zijn vandaag ook naar het cb geweest, voor de 18 maanden afspraak. Ik was vooral benieuwd of haar gewicht (en lengte) nog goed zijn, want ze kan zoveel eten. Maar gelukkig nog steeds op de middenlijn :)
De vpk zei 'ze hebben steeds minder eten nodig, dus je zal ook wel merken dat ze na 3 happen niet meer wil..'. Ehm, nee :o Alleen het avondeten wil ze de hele week al niet, behalve toen we courgettesoep aten, maar verder gaat er erg veel fruit in en is ze ineens helemaal dol op brood.
Maar ze volgt nog steeds de middenlijn, dus het zal wel goed zijn :)
pi_148872034
Sorry ik ben echt supermosterd en ik hoor hier helemaal niet meer, maar ik las toevallig even mee over het kind ziek/werk dilemma, en ik verbaas me een beetje over de ziekmeldreacties :@.

Als je kind ziek is en je hebt geen oppas oid, logisch dat je dan thuis wil en moet blijven. Heel vervelend voor je werkgever én jou, maar het is nu eenmaal niet anders. Maar dan neem je toch vrij of werk je thuis als dat kan? Ziekmelden vind ik echt een no go-suggestie als je zelf niet ziek bent. /my 2 cents

En verder: moppert gefeliciteerd!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 13:25:52 #213
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148872281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:16 schreef Mineola het volgende:
Sorry ik ben echt supermosterd en ik hoor hier helemaal niet meer, maar ik las toevallig even mee over het kind ziek/werk dilemma, en ik verbaas me een beetje over de ziekmeldreacties :@.

Als je kind ziek is en je hebt geen oppas oid, logisch dat je dan thuis wil en moet blijven. Heel vervelend voor je werkgever én jou, maar het is nu eenmaal niet anders. Maar dan neem je toch vrij of werk je thuis als dat kan? Ziekmelden vind ik echt een no go-suggestie als je zelf niet ziek bent. /my 2 cents

En verder: moppert gefeliciteerd!
Dan moet je werkgever wel meewerken en je een vrije dag geven. Volgens mij was dat nu juist het probleem.

Sowieso heb je volgens mij in zo'n geval recht op calamiteitenverlof of kortdurend zorgverlof.
pi_148872428
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dan moet je werkgever wel meewerken en je een vrije dag geven. Volgens mij was dat nu juist het probleem.

Sowieso heb je volgens mij in zo'n geval recht op calamiteitenverlof of kortdurend zorgverlof.
Ja precies! Maar ik had de indruk dat die stap van zelf verlof nemen/thuis werken een beetje werd overgeslagen en het meteen was 'tuurlijk blijf je thuis, stomme werkgever'.
pi_148875005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Lekker!

Aapie, Noor slaapt in de regel ook gewoon door, maar als ze spookt, spookt ze goed zeg maar :').

Oja.. manduca.. 3x gebruikt. Ligt hier in de garage te verstoffen. Het is gewoon niks voor haar. Denk dat ie binnenkort in V&A gaat.
Kun je daarmee rugdragen? Dan ben ik mss wel geinteresseerd, denk dat m'n lijf het eindelijk aankan :).
pi_148875224
Yes!

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

Kun je daarmee rugdragen? Dan ben ik mss wel geinteresseerd, denk dat m'n lijf het eindelijk aankan :).
pi_148875791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:58 schreef Limone het volgende:
Yes!

[..]

Nou, dan wil ik 'm evt wel overnemen. Met haar 11 kg vind ik haar te zwaar voor de doek, ook vanwege onervarenheid met knopen. Maar een Manduca zou moeten lukken en we gaan 2 wk op vakantie. Lijkt me fijn om niet alles met de buggy te hoeven doen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:21:41 #218
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148875835
Moet ff overleggen. Mister is er meer van gecharmeerd dan ik. Mijn lijf is sowieso te gammel gebleken. Ik kon haar met 9kg al niet meer hebben op mn buik of rug.
pi_148876059
Gaat het fysiek gezien wat beter met jou Cwen? :)
pi_148877321
Over samen slapen: peuter slaapt eigenlijk zonder uitzondering beter / dieper als hij bij ons in bed ligt. Inslapen gaat prima in eigen bed, dat is het probleem duidelijk niet. Maar als hij midden in de nacht wakker wordt (bijna elke nacht), is hij altijd meteen heel bang en verdrietig. We proberen hem vaak wel in eigen bed te laten slapen weer, maar als dat al lukt zonder hysterische driftbui, is hij toch sneller weer wakker. Zelfs als één van ons op zijn kamer blijft slapen. Bij ons slaapt hij veel rustiger.

Inmiddels is er wel wat gewenning opgetreden, meteen als hij wakker wordt roept hij al dat hij in papamamabed wil slapen. Maar het is dus ook duidelijk de plek waar hij zich veilig(er) voelt. Dat maakt het voor mij wel moeilijk. Vriend wil liever dat hij op zijn eigen kamer slaapt, hij slaapt zelf echt slechter met peuter erbij. Straks met baby wordt het helemaal een uitdaging...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148877616
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Over samen slapen: peuter slaapt eigenlijk zonder uitzondering beter / dieper als hij bij ons in bed ligt. Inslapen gaat prima in eigen bed, dat is het probleem duidelijk niet. Maar als hij midden in de nacht wakker wordt (bijna elke nacht), is hij altijd meteen heel bang en verdrietig. We proberen hem vaak wel in eigen bed te laten slapen weer, maar als dat al lukt zonder hysterische driftbui, is hij toch sneller weer wakker. Zelfs als één van ons op zijn kamer blijft slapen. Bij ons slaapt hij veel rustiger.

Inmiddels is er wel wat gewenning opgetreden, meteen als hij wakker wordt roept hij al dat hij in papamamabed wil slapen. Maar het is dus ook duidelijk de plek waar hij zich veilig(er) voelt. Dat maakt het voor mij wel moeilijk. Vriend wil liever dat hij op zijn eigen kamer slaapt, hij slaapt zelf echt slechter met peuter erbij. Straks met baby wordt het helemaal een uitdaging...
Zo herkenbaar. Alleen sliep ik veel slechter. Toen het structureel werd hebben we een groter bed gekocht en opzich slaap ik nu prima.
Tegenwoordig slapen we zelfs met zijn 4-en. Blijbaar hebben ze die veiligheid nodig.
De enige regel is dat ze beginnen in hun eigen bed.
pi_148880367

[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 20-01-2015 17:31:53 ]
pi_148880392
Ons bed is 1.80 m breed, op zich niet heel krap. Maar peuter ligt graag dwars :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148880587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier ook van die buien hoor. Soms slaapt ze door en soms is het drama. Vannacht wilde ze perse niet meer in haar eigen bed en dan mag ze tussen ons in, met als gevolg dat ik geen oog meer dicht doe. Liefst dus terug in bed, maar een krijsbui midden in de nacht heb ik daar ook weer niet voor over dus ja... Dilemma altijd :@

Oh en vannacht moest ze huilen en zei ze ineens "Peen! Peen!!". Ik vind het zo knap he O+
Sarcasme. Herken het.
pi_148880634
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:31 schreef Tally het volgende:
Mijn regel is dat je daar enorm van mag shoppen voor jezelf *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_148883371
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn regel is dat je daar enorm van mag shoppen voor jezelf *O*
Ga ik ook doen! Verf en tapijt en zo. Om het huis verkoop klaar te maken :P
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:15:29 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148883477
Even he, een kind dat alleen vanochtend even 3 kwartier op het kdv geslapen heeft (voor 12:00u), wat moet ik daarmee aanvangen als ze nu in dr bed stampij ligt te maken? -O-

Ik wil dr niet naar beneden halen, want iets zegt mij dat dat nu wel gewenning gaat opleveren. Naar boven gaan helpt ook niet want bij mij wil ze dan alleen drinken (en daar wilde ik juist 's avonds mee stoppen, en bovendien heb ik van al dat gekloot nog steeds een pijnlijke kloof :'( ) en van mn vriend wordt ze hysterisch ;(
pi_148883545
Is stampij gewoon parteeeeh, of is het mopperen of is het paniek?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:20:48 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148883657
Dat is jengelen, met af en toe gillen of schreeuwen, dan een beetje jammeren, dan even stil....

Bij paniek had ik er al gezeten hoor. Maar daarom vind ik dit ook zo lastig. Ze móet haast wel bekaf zijn, maar ik wil haar ook niet plagen door haar alleen in een kamer te leggen als ze nog niet moe is.

Blegh.
pi_148883832
Dat noem ik mopperen, als ze tussendoor weer stil is dan red ze het wel alleen denk ik ^O^
F gaat of meteen slapen, of een klein uurtje mopperen/spelen/zingen/huilen/stil* zijn (repeat). Inderdaad vooral als hij een drukke dag heeft gehad, misschien een beetje de dag doornemen ofzo.
pi_148883844
Ik lurk dus nog steeds O+ :W Soms vergeet ik de regels van het lurken even :o
  dinsdag 20 januari 2015 @ 19:30:33 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148884010
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:25 schreef Suikertante het volgende:
Dat noem ik mopperen, als ze tussendoor weer stil is dan red ze het wel alleen denk ik ^O^
F gaat of meteen slapen, of een klein uurtje mopperen/spelen/zingen/huilen/stil* zijn (repeat). Inderdaad vooral als hij een drukke dag heeft gehad, misschien een beetje de dag doornemen ofzo.
Mja, dat gebeurt hier inderdaad sinds het wakker in bed leggen ook, maar het is nu anders dan anders omdat ze overdag dus niet of nauwelijks meer slaapt. Gisteren was het ook 5 minuten en weer wakker, en daarna is ze 's avonds huilend op mijn arm in slaap gevallen. Moe dus.

En gezellig dat je nog meeleest hoor! Meeposten ook tof! ^O^
pi_148884385
Dat huilend in slaap vallen op je arm herken ik niet, maar zijn bedtijd varieert want ik baseer het op zijn snoet en of hij hints geeft. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat hij tussen de middag nog 2 tot 3 uur slaapt. En als hij dat een keer niet doet dan leg ik hem meestal om 18:00 in bed, want dan ziet hij er logischerwijs vroeger moe uit.

Ik zag ook nog de tips voor XM en het bij je in bed nemen, ik ben juist in de gloria omdat wij eergister voor het eerst een slapende dreumes in ons bed hadden *O* Maar toen werd hij weer wakker en riep hij PINGUIN PINGUIN en moest hij dus weer bij zijn pinguin in bed. Kon ik weer verder slapen :z

En Tally, jij supermegagefeliciteerd met je baan! ^O^

En L-E een meisje, GELOOFIKNIKSVAN :P tuurlijk wel, hartstikke leuk! O+
pi_148884826
Lb, als het alleen mopperen is, zou ik haar laten liggen. Hopelijk valt ze snel in slaap :*

Suiker, zo af en toe posten hoor. Ik hoor graag verhalen van jou en F.
En zo mis ik wel meer lurkers :'(
pi_148885163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd hoor, als werkgevers alleen maar redeneren als: het is jouw verantwoording dus je regelt maar wat. Als je er 's ochtends vroeg achterkomt dat je kind koorts heeft, ziek is, dan kun je vaak niet binnen een half uur even iets regelen.

Ik werk in het onderwijs. Als ik niet kan komen werken, krijgen mijn leerlingen geen les. Heel vervelend, voor alle partijen. Maar in mijn CAO is gewoon vastgelegd dat ik recht heb op calamiteiten/zorgverlof. Dat is volgens mij normaal. Daar zit trouwens wel een grens aan hoor en dat is ook logisch.

Ik heb nu 1 keer meegemaakt dat ik 's ochtends met een ziek kind zat, werk gebeld dat ik niet kon komen. Ik vind het dan wel vanzelfsprekend dat ik er de volgende dag gewoon ben (en dan dus eventueel iets regel als kind nog ziek is), maar die ene dag als je erdoor wordt overvallen, hoor je gewoon begrip te krijgen naar mijn mening. De volgende dag vroegen allerlei collega's inclusief mijn rector hoe het met mijn kind was en of ze alweer een beetje beter was. O+ . Kijk, zo kan het, en hoort het ook eigenlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:05:40 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148885240
Bij mopperen en jengelen kijk ik het meestal ook nog even aan. Zeker als het tussendoor stil is. Maar we horen hier inmiddels snel genoeg wanneer het geen zin heeft om ze te laten liggen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:36:42 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148886417
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:41 schreef Suikertante het volgende:
Dat huilend in slaap vallen op je arm herken ik niet, maar zijn bedtijd varieert want ik baseer het op zijn snoet en of hij hints geeft. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat hij tussen de middag nog 2 tot 3 uur slaapt. En als hij dat een keer niet doet dan leg ik hem meestal om 18:00 in bed, want dan ziet hij er logischerwijs vroeger moe uit.
En daar gaat t hier een beetje mis ja :D ze ging nu een uur vroeger naar bed, maar of ze nou nog niet moe genoeg was, of juist over dr moeheid heen.... :?

Het is redelijk snel stil geworden gelukkig. Maar ik had wel de babyfoon uitgezet :X Ik word superopgefokt van dat gemok. En huilen horen we zonder dat ding ook wel. Nu staat ie weer aan, en is het vredig stil boven O+

We zullen zien voor hoe lang :')
pi_148886449
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:10 schreef Phaidra het volgende:

Echt precies dit! Maar dan zonder 'straks met baby' :+ Incl papamamabed O+ zo schattig vind ik dat

Oh man :X twee is nee bestaat echt! Ik heb de hele dag alleen 'nee' gehoord. En een mega driftbui die maar niet overging ;( Hopelijk een korte faaaaaaase. Ik negeerde het eerst en ging gewoon doorkletsen over wat ik aan het doen was. Hij kwam steeds dichter bij me liggen en maar krijsen. En knuffelen mocht ook niet. ;( Moeilijk!!!
pi_148886583
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind het heel vreemd hoor, als werkgevers alleen maar redeneren als: het is jouw verantwoording dus je regelt maar wat. Als je er 's ochtends vroeg achterkomt dat je kind koorts heeft, ziek is, dan kun je vaak niet binnen een half uur even iets regelen.

Ik werk in het onderwijs. Als ik niet kan komen werken, krijgen mijn leerlingen geen les. Heel vervelend, voor alle partijen. Maar in mijn CAO is gewoon vastgelegd dat ik recht heb op calamiteiten/zorgverlof. Dat is volgens mij normaal. Daar zit trouwens wel een grens aan hoor en dat is ook logisch.

Ik heb nu 1 keer meegemaakt dat ik 's ochtends met een ziek kind zat, werk gebeld dat ik niet kon komen. Ik vind het dan wel vanzelfsprekend dat ik er de volgende dag gewoon ben (en dan dus eventueel iets regel als kind nog ziek is), maar die ene dag als je erdoor wordt overvallen, hoor je gewoon begrip te krijgen naar mijn mening. De volgende dag vroegen allerlei collega's inclusief mijn rector hoe het met mijn kind was en of ze alweer een beetje beter was. O+ . Kijk, zo kan het, en hoort het ook eigenlijk.
Dat werkgevers zo redeneren verdient niet de schoonheidsprijs, mee eens, maar ik vind het eerlijk gezegd ook nogal wat om een ziek kind het probleem van een werkgever te maken en dat proef ik nogal snel in discussies als deze. En nogmaals: ik snap de overmacht, ik ken de situatie, ik weet hoe rot het is, maar echt: ik vind het een taak van de ouders om een probleem rondom een ziek kind op te lossen, niet dat van de werkgever. Supertof als werkgevers daarin begripvol zijn, dat zouden er meer moeten zijn en ik gun elke moeder zo'n werkgever natuurlijk. Maar goed, het is inmiddels duidelijk dat mijn mening niet de heersende mening is hier, dus let's agree to disagree :)
pi_148886598
LB, dat opgefokte he.. Mannen snappen dat niet. Die denken "Chill eens, laat dat kind toch even mopperen, niks aan de hand!". Maar bij moeders, of mij in elk geval, is het geen gemopper. Het zijn toeters en sirenes en alarmbellen met neon flitslichten die je zeggen dat JE KIND JE NODIG HEEFT, NU!!!!
Sarcasme. Herken het.
pi_148886617
Fieder, hier ook 24/7 nee. Echt niet te geloven, op werkelijk alles. Het maakt niet eens uit wat ik vraag, dat IK de vraag stel maakt al dat het een nee is :')
pi_148887385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
LB, dat opgefokte he.. Mannen snappen dat niet. Die denken "Chill eens, laat dat kind toch even mopperen, niks aan de hand!". Maar bij moeders, of mij in elk geval, is het geen gemopper. Het zijn toeters en sirenes en alarmbellen met neon flitslichten die je zeggen dat JE KIND JE NODIG HEEFT, NU!!!!
Dit precies maakt het zo moeilijk. Ech treffend beschreven

L-E, ik weet dat de werkgever in zijn recht staat en dat het aan de werknemer zelf is om een oplossing te bedenken. Maar ik blijf erbij dat ik het echt een lompe werkgever vind. Het maakt de werksfeer en de motivatie om iets extra te doen niet groter lijkt me.
Nu moet ik zeggen dat ik wel een werkgever hebt die menselijk genoeg is om mij in zo'n geval een vrije dag te geven. Ik heb zelfs thuiswerkmogelijkheden voor zulke gevallen
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:04:24 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148887667
Oh hier ging het vanochtend juist zo :D

XM: "Noor, wat is dat? (Wijzend op knuffeltje van yoyo van hoops & yoyo)
Noor: "kooooonijntje!"
XM: "een konijn? Dat kan toch niet, een groen konijn? Is het echt een groen konijn?"
Noor: "JA!"
XM: "hebben ze op de kinderboerderij ook groene konijnen dan?"
XM: "echt waar? Dat is gek. En ze hebben zeker ook schoenen aan?"
XM: "ok, groene konijnen met schoenen. Nou daar moet ik ook maar eens kijken. Zullen we nu een schone luier doen?"
Noor: "NEE :(!!"

:')
pi_148887749
Dat gesprek. Zo geweldig O+
pi_148887808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:40 schreef L-E het volgende:

ik vind het een taak van de ouders om een probleem rondom een ziek kind op te lossen, niet dat van de werkgever. Supertof als werkgevers daarin begripvol zijn, dat zouden er meer moeten zijn en ik gun elke moeder zo'n werkgever natuurlijk.
Maar dit gaat niet alleen om het geval van een ziek kind. Het is ook voor als je partner heel ziek is en hulp nodig heeft, of je ouders. Dat zijn zaken die ons allemaal kunnen overkomen en dan is het soms noodzakelijk vrij te nemen van je werk.

quote:
Maar goed, het is inmiddels duidelijk dat mijn mening niet de heersende mening is hier, dus let's agree to disagree :)
Naar mijn idee gaat het hier niet echt om meningen, maar om wat is vastgelegd in regelgeving en waar je als werknemer dus beroep op mag en kunt doen. Zoals je ook gebruik maakt van regelingen rond zwangerschaps- en ouderschapsverlof.

quote:
Kortdurend zorgverlof is er om enkele dagen noodzakelijke zorg aan inwonende (pleeg- of adoptie)kinderen, de partner of ouders te geven. De werkgever betaalt minstens 70% van uw salaris door.

Duur kortdurend zorgverlof
U kunt meerdere keren per jaar kortdurend zorgverlof opnemen. Er geldt wel een maximum aantal uren. Dit is 2 keer het aantal uren dat u per week werkt in een periode van 12 maanden. De periode van 12 maanden gaat in op de eerste dag waarop het verlof wordt genoten.

Als u bijvoorbeeld 36 uur per week werkt, kunt u per 12 maanden in totaal 72 uur kortdurend zorgverlof opnemen.

Kortdurend zorgverlof aanvragen
Kortdurend zorgverlof vraagt u aan bij uw werkgever. De werkgever kan het verlof alleen weigeren als het bedrijf hierdoor in ernstige problemen komt. Als het zorgverlof is begonnen, mag uw werkgever dit niet meer stoppen. Uw werkgever mag wel achteraf vragen naar bijvoorbeeld een doktersrekening of een afspraakbevestiging voor een medisch onderzoek.

Kunt u het niet eens worden met uw werkgever? Dan kunt u contact opnemen met personeelszaken, uw vakbond of rechtshulp inschakelen.

Doorbetaling salaris en vakantiedagen
Tijdens het verlof betaalt uw werkgever ten minste 70% van uw salaris door. Als dat minder is dan het minimumloon, geldt het minimumloon. Tijdens het kortdurend zorgverlof bouwt u vakantiedagen op. Uw werkgever mag de verlofdagen niet aftrekken van uw vakantiedagen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148888048
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, want ik heb het geen moment over zorgverlof gehad hoor. Het ging hier om een situatie waarbij iemand zich ziek meldde vanwege een ziek kind, dat een werkgever daar niet in mee gaat kan ik begrijpen. Als je recht hebt op zorgverlof moet je dat opnemen, uiteraard.
pi_148892580
Daar wil ik nog wel even op inspringen. Ik heb mijzelf namelijk niet ziek gemeld maar om een vrije dag gevraagd omdat kaylee ziek is. Een situatie waarin ik de rest van de week al rondgebreid had en voor alleen vandaag geen oplossing meer had.
Het is uiteindelijk goed gekomen, mn leidinggevende zat op moment dat ik belde net in een heftige vergaderig en heeft later haar excuses aangeboden. Ze gaf aan dat zij in mijn situatie hetzelfde had gedaan...
pi_148892670
Fijn dat het goedgekomen is. Is Kaylee weer een beetje opgeknapt ook? :*
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:44:41 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148892679
Fijn dat het opgelost is! Hoe gaat het nu met haar?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:46:22 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148892759
O wat fijn AA! Lief van je werkgever zeg ^O^

Ik hoorde mijn meisje net door de babyfoon volgens mij wakker schrikken uit een droom :o Een soort gilletje, toen wat gehuil, en nu slaapt ze weer. Arm ding, ze zit niet echt lekker de laatste dagen ;(
pi_148892835
Oh LB, dat is zo sneu. Arm moppie :*
pi_148893101
Oh sneu lb! Hoop dat ze snel beter in haar vel komt.

Ons spookje ligt te snotteren in bed. En mama doet inmiddels gezellig mee, als zij heeft wat ik nu voel in mn lijf snap ik heel goed waarom ze weer in de doek wilde. Heftige buikkrampen die zich met misselijkheid afwisselen... bah
pi_148893560
LB ik hoop dat ik volgende week gelijk krijg....maar ik denk dat het weer even een ontwikkelingsdingetje is.
Rosalie slaapt dan altijd prima, maar is afgelopen week onrustig geweest.
Ik heb goed op haar gelet en heb gemerkt dat ze haar middagslaapje aan het verleggen is. Ipv van 11.30 tot 14.00 (ongeveer), nu van 12.30 tot 14.00.
Dus iets korter, maar ook iets later.
Avondbedtijd is hier altijd hetzelfde, dus doordat alleen haar middagslaapje verschuift blijft het ritme verder intact. En dat werkt voor Rosalie.
Misschien iets om naar te kijken bij E?

En meedenkende leidinggevenden....
Hier zijn ze redelijk makkelijk, maar het moet roostertechnisch wel kunnen. Als de bezetting het niet toe laat en ik aangeef wel te kunnen komen, maar bijv 2 uur later omdat ik iets moet regelen, dan gaan ze daar wel mee akkoord. En anders ad hoc ruilen met een collega.
Wel ruilen dus om die collega niet extra te belasten.
Maar ik denk dat hier (net als in bijna alles) communicatie the key is.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 23:15:41 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148893959
Mja wie weet Danic! Ze slaapt alleen altijd al zo laat :X Ze ligt meestal tussen 13 en 14 in bed, en slaapt dan 1,5 à 2 uur.

Maar ik kan het even aankijken. Als het een kind van mij is heeft ze ook niet zoveel slaap nodig ;)
pi_148894310
Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Kan het anders zijn dat je dat middagdutje iets vervroegd? Met een half uurtje ofzo?

Daarbij (en ik weet niet of dat bij jullie gebeurd hoor) lees ik hier wel eens over het wakker maken na een middagslaapje. Ik vraag me af waarom je dat zou doen? Als een kindje wat langer slaapt zal hij/zij het wel nodig hebben denk ik dan.
Afgelopen zondag was Rosalie niet lekker. Ze was al wat vroeg wakker voor haar doen (07.15) en heeft geslapen van 11.00 tot 13.00.
Maar 's middags was ze niet echt vrolijk en we hebben haar om 16.00 noveen keer op bed gelegd omdat we dachten dat ze moe was. En ja, ze sliep tot 17.30.
Dat vond ik wel spannend :+ want bedtijd is rond 19.15 dus vroeg me af of ze dan wel moe genoeg zou zijn en zou gaan slapen.
Maar jawel, zonder problemen zelfs.

Lang verhaal, maar wat ik hiermee wil aangeven is dat je niet altijd een volgend slaapje moet opschuiven als het laatste slaapje langer duurt. Ze hebben dan die extra slaap nodig. En dat moeten wij als volwassene dan niet gelijk gaan compenseren met later naar bed brengen, want dan mist het zijn doel.

Dat je soms een kindje eerder wakker maakt omdat je ergens naar toe moet, dat sla ik even over hierin. Maar dat is ook niet iedere dag zo. Zo wel, dan moet men misschien iets aan zijn planning doen :+
  woensdag 21 januari 2015 @ 07:46:23 #256
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148899170
Kleine kanttekening: ik kan me voorstellen dat er best kindjes zijn die moeilijk weer 'op tijd' in bed te krijgen zijn 's avonds als ze 's middags heel lang slapen.

Nora slaapt nooit lang, dus als die ineens 3 uur of langer zou slapen zou ik d'r ook laten slapen, dan heeft ze het blijkbaar nodig :)
Maar de dreumes van een vriendin van mij slaapt met gemak 4 uur 's middags, maar ze krijgt haar vervolgens voor 21.00u niet meer in bed. Terwijl ze wel om 20.00u naar bed kan als ze het slaapje 's middags niet langer dan 3 uur maakt.
pi_148899627
Over slapen gesproken, mijn monster was om 5:45 wakker en wilde echt niet meer slapen. Ben dus maar beneden gaan zitten met haar, ontbijten, aankleden en om 7:45 was ook man klaar en zou haar naar het kdv brengen. Nou, mooi niet dus he, huilen! Maar echt sneu huilen ook en "Peen!" en "Moe!" en door haar traantjes heen slaap kindje slaap zingen. Gelukkig werk ik vandaag thuis! Kind weer in bed gestopt en kdv gebeld dat we iets later zijn :') Slaap dan ook gewoon door, denk ik dan }:| :P Maar stiekem ook wel heel lief, dit heeft ze anders echt nooit. Er hangt gewoon weer iets in de lucht denk ik. Ik mis het advies van het grote gele boek :@

Danic, over wakker maken, dat moet hier echt soms omdat ze anders snachts gewoon niet slaapt. Ja, ze zal het nodig hebben, maar wij hebben onze nachtrust ook nodig :D En in het geval van XM zou haar kind de hele dag slapen en kun je helemaal niks :P
Sarcasme. Herken het.
pi_148899632
Rile slaapt tussen de middag tussen de drie kwartier en twee uur. Die twee uur eigenlijk alleen maar op het kdv. En thuis wil ze wel eens de middagslaap overslaan. Maar hoe lang ze in de middag slaapt. Om half 7 ligt ze eigenlijk altijd wel weer in bed, omdat ze moe is
pi_148899909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:37 schreef Fieder het volgende:

[..]

Echt precies dit! Maar dan zonder 'straks met baby' :+ Incl papamamabed O+ zo schattig vind ik dat

Oh man :X twee is nee bestaat echt! Ik heb de hele dag alleen 'nee' gehoord. En een mega driftbui die maar niet overging ;( Hopelijk een korte faaaaaaase. Ik negeerde het eerst en ging gewoon doorkletsen over wat ik aan het doen was. Hij kwam steeds dichter bij me liggen en maar krijsen. En knuffelen mocht ook niet. ;( Moeilijk!!!
Toch fijn dat er herkenning is. Ik vind het zo sneu voor hem dat hij zich niet prettig voelt in zijn eigen bedje 's nachts. Zou hem er graag bij willen helpen, maar weet niet hoe. Aan de ene kant wil ik toegeven aan zijn behoefte om bij ons te zijn, maar iets zegt me ook dat dat zijn 'angst' niet zal oplossen. Soms gaat het ook een paar nachten heel goed, maar geen flauw idee waarom.

En wat betreft de nee-fase met driftbuien... Ik zal maar niet de 'wacht-maar' kaart spelen he? >:) ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148900038
Nee, doe maar niet :D
pi_148900207
Nou ja, wat betreft die "wacht maar", de driftbuien van mijn dreumes zijn vele malen heftiger dan de driftbuien die mijn peuter ooit gehad heeft. En die kon er ook wat van. Dus of het wordt nog erger, of de frustratie wordt minder en de driftbuien daarmee ook.
pi_148900275
Dat heb ik ook. Als ik die twee van mij vergelijk dan heeft Fee veel meer, langer en 'ergere' driftbuien dan Zoë. Fee slaat dan ook gewoon met dr vuist op je neus of op je oog :') Dat heeft Zoë nog nooit gedaan :D Ook is Zoë nog nooit gaan liggen in een supermarkt of op staart als ik zei dat iets niet kon of mocht. Fee zit daarom altijd in een karretje.

Maar ach het is een faaaaaaaaaaaase :P
pi_148900314
Hier moet ik kyan ook niet meer laten slapen want dan is het in de avond bal en blijven we in die cirkel zitten.
Uitzonderingen daar gelaten want gister was hij echt niet lekker en heeft hij overdag 2 uur geslapen.
In de avond sliep hij daardoor een uurtje later maar niet extreem.
pi_148900345
De oudste 'straf' geven heeft nu bij ons ook geen nut meer :') Als ze boos is of 'straf' heeft zette we dr altijd even op een plekje om af te koelen/gillen/schreeuwen/huilen en gaan dan met dr praten. Tegenwoordig als we dr even apart zetten pakt Fee een stuk speelgoed en gaat naast dr zitten :') En dan begint de oudste met haar mee te spelen :') Om af te koelen is het perfect. Om dr even apart te zetten (we willen dit niet in een andere ruimte) is het but. Daarom proberen we tegenwoordig maar meteen een gesprekje aan te knopen (wat vaak niet werkt want boos). Maar van Fee vind ik het wel lief O+
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:22:43 #265
381212 Gulara
From the future
pi_148900402
Hier ook veel nee. Maar de manier waarop:
Het is meer een soort langgerekte "nèèèèh" waarbij hij z'n hoofd nonchalant doch verveeld in z'n nek legt. :D O+
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:24:22 #266
381212 Gulara
From the future
pi_148900430
En ik maak em ook eigenlijk nooit wakker. Maar wij hebben dan ook geen ritme whatsoever. En om 18:30 heb ik em nog nooit in bed gekregen. :X
pi_148900442
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:22 schreef Gulara het volgende:
Hier ook veel nee. Maar de manier waarop:
Het is meer een soort langgerekte "nèèèèh" waarbij hij z'n hoofd nonchalant doch verveeld in z'n nek legt. :D O+
Op die manier zegt ze hier de Jahaaaaaaa!

Zo van ik hoor je wel maar reageer alleen als IK daar zin in heb :')
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:30:46 #268
381212 Gulara
From the future
pi_148900546
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Op die manier zegt ze hier de Jahaaaaaaa!

Zo van ik hoor je wel maar reageer alleen als IK daar zin in heb :')
Ja zo'n toontje inderdaad.

Ja zegt ie niet ivm 20 woorden quotum, dus dat is dit :Y x1000

En zusjes die vooral opkomen zijn O+ O+
pi_148900732
Fee laat ook duidelijk niet de kaas van het brood eten. Duikt wel in een 'gevecht' of stoeit er op los. Is niet bang om klappen op te vangen van dr grote zus. :D

Wij hebben dan ook het gevoel dat Fee straks de 'problemen' van haar zus wel ff oplost met dr vuisten :')
En dat we heel wat te stellen krijgen met dr :P
pi_148900885
Zo leuk ok de verschillen tussen brusjes te lezen O+

Gulara, 20 woorden quotom :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Omentielvo op 21-01-2015 09:50:31 (T9 van iPad ) ]
pi_148901278
Nou ja, dan zal de mijne een van de weinige kindjes zijn die gebaat is bij laten slapen en verder structuur in de dag.
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een kindje ook onrustiger wordt als het structuur mist en de bedtijd en steeds variëren.
Maar misschien is de mijne daar uniek in :?
pi_148901409
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:42 schreef aapieannie het volgende:
Daar wil ik nog wel even op inspringen. Ik heb mijzelf namelijk niet ziek gemeld maar om een vrije dag gevraagd omdat kaylee ziek is. Een situatie waarin ik de rest van de week al rondgebreid had en voor alleen vandaag geen oplossing meer had.
Het is uiteindelijk goed gekomen, mn leidinggevende zat op moment dat ik belde net in een heftige vergaderig en heeft later haar excuses aangeboden. Ze gaf aan dat zij in mijn situatie hetzelfde had gedaan...
Sorry, je hebt helemaal gelijk. In mijn hoofd heb ik zomaar het verhaal veranderd, excuus!

Fijn dat het opgelost is! :)
pi_148901529
En over slapen: wij zitten dus uren op met een klaarwakker kind 's nachts als hij overdag te lang slaapt. Dat vind ik wel een legitieme reden om het middagslaapje aan banden te leggen. Een kind kan ook het dag- en nachtritme gaan omdraaien op die manier. En ik ben heel erg van het volgen van een kind in zijn behoeftes, maar elke nacht maar 3 uur slapen breekt op.
pi_148901553
Zijn er hier dreumesjes die al achter op de fiets in een fietsstoeltje zitten?
pi_148901571
Gulara: 20 woorden quotum :D O+
pi_148901580
Danic, ik maak die van mij ook niet wakker. Ongeacht hoelang ze slaapt, wordt ze rond etenstijd weer moe. En dan 'rek' ik de tijd tot 6 uur door in bad te gaan en filmpjes. Om 6 uur ga ik dan aan het bedritueel beginnen. Pyjama aan, flesje, tanden poetsen en naar bed.
pi_148901618
Hier ook. Als Fee langer dan 2 uur slaapt weet ik dat ze 's avonds pas tussen 22:00 en 23:00 slaapt. Ene dag vind ik het best en mag ze van mij zolang slapen als ze wil en ga ik met haar zitten als ze wakker is/blijft. Maar soms maak ik haar wakker als ik weet dat ze bijvoorbeeld 's morgens er vroeg uit moet. Of dat ze de dag er na een lange dag heeft waarbij ik weet dat ze niet een middagtukje doet (bij Oma als haar neef en nicht er zijn bijv). Ik kijk naar haar en naar wat de activiteiten zijn de dag erna :)
pi_148901639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:22 schreef L-E het volgende:
Heb ik wel eens gedaan maar vind het toch een beetje eng nog.
pi_148901652
quote:
Hier niet. Ten eerste omdat het stoeltje achterop nog bezet is door haar grote broer (Ja, I know.. wordt tijd dat hij zelf gaat fietsen) en ten tweede omdat ik het voorop nog veel te gezellig vind, en haar zo lang mogelijk zolang het nog past voorop wil hebben ;) Lekker ego ;)
pi_148901720
Kan hij niet fietsen Shandaly, of doet hij het gewoon niet? :)

Sticker vraagt er dus wel eens om, om achterop te mogen zitten. Ik heb het wel eens gedaan, maar dan wel als ik met oudste fiets zodat hij een oogje op Stick kon houden want ik vind het idd nogal eng. Echt totaal geen zicht op hem, ik was steeds bang dat ik hem onderweg zou verliezen ofzo :') :@
pi_148901793
Hij kan het nog niet zonder zijwieltjes, en hij moet eigenlijk ook nodig een grotere fiets... beetje laksigheid van onze kant eigenlijk
pi_148901886
Oudste was ook 5 toen hij zonder zijwieltjes leerde fietsen. Hij durfde eerder echt niet. We hebben hem die ruimte gelaten, en op een dag stapte hij op en fietste weg, zonder zijwieltjes. Geloof me, dat was niet onze verdienste ;)
pi_148901962
De laksigheid aan onze kant is voornamelijk dat we nog steeds niet gekeken hebben naar een grotere fiets, met of zonder zijwieltjes... het fietsje dat hij nu heeft komt ie met zijn knieen tegen het stuur ;)
Maar da's voor een ander topic, 't gaat hier om dreumesjes ;)
pi_148901981
Ja, mijn dreumes kan ook nog niet zo goed zonder zijwieltjes fietsen nee ;(
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:39:33 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148902005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 08:30 schreef Spirit82 het volgende:
En in het geval van XM zou haar kind de hele dag slapen en kun je helemaal niks :P
Sad, but probably true :') :+
pi_148902011
Als L nog op een dreumesfiets zit, mag je hier over hem posten hoor :D

Hier nog nooit gefiets met Riley :@

En ze doet nu in de ochtend haar eigen slaapzak uit. En trots dat ze dan kijkt als het lukt O+
pi_148902122
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Sad, but probably true :') :+
Ik wou dat ik jouw kind was, lekker de hele dag slapen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_148902188
Hier gaat ze nu nog in het zitje voor maar wil binnenkort wel over naar het zitje achter...denk ik.

Middag slaapt varieert hier van een uur tot 4 uur. Savonds wel altijd zelfde tijd naar bed en opstaan is ook variabel. Vandaag werden we om 10 uur wakker :D

Omen ben je niet bang dat ze dan haar bedje uitklimt? Of slaapt ze al in een peuterbedje??
pi_148902294
Aapie, ze doet hem pas uit als we beneden zitten. Dan vraag ik wie hem uit moet trekken en dan zegt zij: "Riley".
Tijdens haar middagslaapje doet ze hem al uit, voordat ze gaat slapen. Ze is er nog niet uitgeklommen. :D
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:15:06 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_148902984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En dan de hele nacht niet zeker! :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_148903015
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! Tussen jullie in O+

:P
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:17:05 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148903034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik zou nu ook wel willen dat ik mijn kind was :').

O+ Slapen O+
pi_148903148
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zoals ik er nu voor sta kan ik prima zowel overdag als snachts slapen hoor :Z
Sarcasme. Herken het.
pi_148903170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zou nu ook wel willen dat ik mijn kind was :').

O+ Slapen O+
Echt he, ik snap ook niet waarom zoveel kinderen niet willen slapen. Slapen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_148903366
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:16 schreef Tally het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! Tussen jullie in O+

:P
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:33:58 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148905200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:22 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Echt he, ik snap ook niet waarom zoveel kinderen niet willen slapen. Slapen O+
Ja, en O+ eten O+

:')
pi_148905881
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:50 schreef Omentielvo het volgende:
Aapie, ze doet hem pas uit als we beneden zitten. Dan vraag ik wie hem uit moet trekken en dan zegt zij: "Riley".
Tijdens haar middagslaapje doet ze hem al uit, voordat ze gaat slapen. Ze is er nog niet uitgeklommen. :D
Aiden zit ook nogal eens zonder slaapzak in z'n bed, heeft hij dan ook al uitgetrokken. Of alleen z'n benen eruit.
Hij is er 1 keer uitgeklommen en viel toen zodanig hard dat hij het nooit meer geprobeert heeft. Hij kan het wel maar hij herinnert zich die klap te goed, denk ik. :P
pi_148913664
quote:
Ja! :Y

Al vanaf een maand of 18 of zo? Ik vond het in het begin wel een beetje eng maar het gaat eigenlijk prima. En op die manier kon ik dus met 2 dreumesjes fietsen ;)

En wij maken ook wakker. Sterker nog, dat ga ik NU doen.
pi_148916751
Vanaf hoe laat sliepen ze al Kyara?

Als ik aan Riley vraag hoe oud ze wordt zegt ze drie
Ik: "Nee twee"
Riley met big smile: "Drie"
pi_148918927
Vanaf kwart voor 2 geloof ik. Ik was niet thuis, opa en oma hebben ze op bed gelegd.

Hier weten ze wel dat dat ze 2 worden :D En ze weten inmiddels ook het beroep van papa. Alleen klinkt dat bij hun net zoals de naam van mijn ex. Dus dat wordt dat "papa is ........ " :')
pi_148918945
en on that bombshell...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')