Goh..quote:Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef Kyara het volgende:
Ik lees ook al een tijdje mee in het peutertopic.
quote:Op zondag 18 januari 2015 21:29 schreef Kyara het volgende:
Femke heeft dan zeker ook geen knuffeltje?
quote:Op zondag 18 januari 2015 21:10 schreef Kyara het volgende:
Ik lees ook al een tijdje mee in het peutertopic.
Oh. Wat goed. Riley heeft echt een stuk of vijf knuffels in bed en elke ochtend moeten ze allemaal mee naar beneden. En als ik haar dan ga verschonen moeten ze weer meer naar bovenquote:Op zondag 18 januari 2015 21:32 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Wel in bed, maar die blijven dan ook in bed. Die gaan alleen mee als we elders blijven slapen.
quote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef Kyara het volgende:
OMG, ik heb ons zojuist aangemeld voor de zygositeitstest van de NVOM. Over een paar maanden hebben we eindelijk duidelijkheid.
Dat! Precies dat!!quote:Op zondag 18 januari 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:
Kinderliedjes!!
En een speen aan een keycord aan de gordel
Ik dacht dus andersom. Maar ik ben slecht in gokkenquote:Op zondag 18 januari 2015 22:59 schreef danic het volgende:
Oh leuk kyara! Ik ga weer een gokje wagen![]()
Voor J en erachter/aan haar linkerkant D? Maar ik twijfel echt heul erg nu.
En spannend zeg die test! Ik zou het ook willen weten. Zeker als het zo makkelijk te onderzoeken valt.
Je zag mijn snelle wisseledit zeker nietquote:Op zondag 18 januari 2015 23:01 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ik dacht dus andersom. Maar ik ben slecht in gokken
Dus toch. Toen jij gegokt had wilde ik ook gokken. En ik dacht dat ik hetzelfde dacht als jij, maar toen keek ik naar jouw post en dacht ik toch niet hetzelfde als jij. Dus ik dacht dat ik fout gedacht had wat jij geschreven hadquote:Op zondag 18 januari 2015 23:02 schreef danic het volgende:
[..]
Je zag mijn snelle wisseledit zeker niet![]()
Zo erg twijfel ik.
quote:Op zondag 18 januari 2015 23:06 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Dus toch. Toen jij gegokt had wilde ik ook gokken. En ik dacht dat ik hetzelfde dacht als jij, maar toen keek ik naar jouw post en dacht ik toch niet hetzelfde als jij. Dus ik dacht dat ik fout gedacht had wat jij geschreven had
Ik ben dus moe...quote:Op zondag 18 januari 2015 23:08 schreef danic het volgende:
[..]![]()
Je moet niet te moe zijn om jouw post te lezen
Jaquote:Op zondag 18 januari 2015 23:01 schreef elamanilo het volgende:
Een foto waar ze allebei tegelijk blij/vrolijk kijken <3
Wat kan je dan snel wennen aan doorslapen hè. Maar 1 rotnacht en je bent bang dat de goeie nachten nooit meer terugkomen.quote:Op maandag 19 januari 2015 08:31 schreef Kyara het volgende:
Oooh irritant Spirit
Hier weer een ouderwetse drama nacht met tig keer eruit voor de meiden. Voor D had moeite om de dag te verwerken. Om half 7 bij ons in bed en daar slaapt ze nu nog steeds....
na 1,5 week doorslapen is het wel weer even wennen. En hopelijk was het eenmalig en zijn we niet weer terug bij af
Hè bah, ben je dan ook extra geprikkeld als Riley iets stouts doet of extra druk is of iets?quote:Op maandag 19 januari 2015 09:03 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zit nog volledig thuis. En ik merk ook dat dit me goed doet en dat werken echt nog een stap te ver is ook. Mijn emotionele buien wisselen elkaar zo snel af. Ik ben dolgelukkig met Riley, maar zo ongelukkig met mezelf.
Ja precies! Dat dus.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat kan je dan snel wennen aan doorslapen hè. Maar 1 rotnacht en je bent bang dat de goeie nachten nooit meer terugkomen.
De keren dat Aiden 's nachts wakker wordt, denk ik ook gelijk: "Ohjee, als dit maar geen gewoonte wordt".
Maken ze elkaar trouwens ook altijd wakker?
quote:Op maandag 19 januari 2015 09:21 schreef Spirit82 het volgende:
Omen, als je dit zo aan de bedrijfsarts vertelt, lijkt het me heel erg stug dat hij vindt dat je weer aan het werk moet. Ze zullen wel vinden dat je over niet al te lange tijd weer arbeidsgherapeutisch aan het werk moet voor een paar uurtjes, maar als jij duidelijk aangeeft daar nog echt niet aan toe te zijn, wordt er vast naar je geluisterd.
Daarover gesproken, bij mijn nieuwe werk is ook iemand na burn out aan het reintegreren maar man, die heeft nog een weg te gaan zeg. Ik ben zo gelukkig dat ik naar mezelf kan kijken en kan zeggen dat het echt weer goed gaat met me. Soms zijn er nog wel dipjes maar over het algemeen ligt het achter me. Het is echt heel belangrijk dat je de tijd en de rust neemt om te herstellen en niet te snel wil gaan.
Dit ja. Ik hoorde Aiden vanmorgen om 5 uur tegen zichzelf of z'n knuffels praten en rommelen. Maar hij riep niet verder dus ben weer verder gaan slapen.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow, Noor piept of jammert ook wel eens 's nachts, maar wij gaan er niet bij de eerste kik uit. Wij wachten af of het doorzet. Meestal draait ze zich om, pruttelt nog wat en valt weer in slaap. Als het aanhoudt of ze klinkt echt heel erg wakker of het is echt krijsen/hard huilen, dan gaan we wel uiteraard.
Zo doen wij dat s avonds ook. Maar s nachts ben ik echt niet wakker genoeg om dat te beoordelen. Soms word ik pas echt wakker als ik naast hun bedjes staquote:Op maandag 19 januari 2015 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow, Noor piept of jammert ook wel eens 's nachts, maar wij gaan er niet bij de eerste kik uit . Wij wachten af of het doorzet. Meestal draait ze zich om, pruttelt nog wat en valt weer in slaap. Als het aanhoudt of ze klinkt echt heel erg wakker of het is echt krijsen/hard huilen, dan gaan we wel uiteraard.
Jemig... dit doet mij heel erg terugdenken aan mijn situatie jaren geleden... Reïntegreren bij een boekhandel. En toen lieten ze mij een kwartiertje alleen bij de kassa... en uiteraard ineens druk met klanten, en ik wist de helft niet te vinden, en een Snickers scande niet, en ik had geen flauw idee wat dat moest kosten en ik wist de code van de deur naar het magazijn niet, en ik kon mijn collega's dus niet bereiken en en en... geloof dat ik toen ook een paniekaanval gehad hebquote:Op maandag 19 januari 2015 09:32 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Ik zie dat bij een collega. Ze beviel in mei van een jongetje. Na haar verlof bleek ze een postnatale depressie te hebben inclusief paniekaanvallen.
Tijdje er geheel uitgeweest en sinds het nieuwe jaar komt ze heel voorzichtig weer werken. Enkele uurtjes op een dag. Maar ze staat nooit alleen (niet eens een kwartier). Ze heeft antidepressiva en komt regelmatig bij de psycholoog.
Laatst stond ze door een roosterfout 10 minuten alleen op werk en dat vond ze doodeng.![]()
Dat snap je toch niet dat ze voorheen nachtdiensten alleen draaide.
Ook nog een lange weg te gaan dus. Bizar, dat zoiets je overkomt.
Gelukkig verhuis ik meequote:Op maandag 19 januari 2015 14:16 schreef Shandaly het volgende:
Wauw Kyara, wat een mooie fijne post! Wat jammer dat deze mooie inzichten meeverhuizen naar het peutertopic...
Omen, wat fijn, zo'n begripvolle bedrijfsarts. Zijn er nog nieuwe afspraken gemaakt?
Oooooooooohhhhh YESSSSS!!!!!quote:Op maandag 19 januari 2015 16:15 schreef L-E het volgende:
Omg u guys! Wij hadden net een geslachtsbepalingsecho en guess what..
Tegen al mijn verwachtingen in: combobreaker!!
Zal ik het kleine spul van Femke er dan op zetten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja bende gek? Ze moesten me toch niet? Laat dan maar hoorquote:Op maandag 19 januari 2015 20:04 schreef danic het volgende:
L-E!! Hoe tof!
![]()
En ook eenvoor de spontane joboffer van die grote blauwe Zweed! Ga je het doen? Ja toch zeker?
Zo! Hij ligt vast hoor. Voor het nageslachtquote:Op maandag 19 januari 2015 20:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik had ook bijgelezen hoor![]()
Woopwoop Kyara, tof van de test! Ik stem nog steeds voor een-eiïg, al kan ik op deze (supercute) foto wel goed zien dat D vooraan staat![]()
En wat een goeie post over dat nee-zeggen. Ik sla m even op![]()
Omen, fijn dat je gesprek goed ging!
Cwen freelancer, dat lijkt me eigenlijk best een uitkomst voor jou toch!? Als tekstschrijver? Of iets anders? Hoe dan ook, tof en spannend!
Plak-sac, lastig is dat he..... Maarja, mannen hebben blijkbaar minder stroop aan hun kont. Het is hier precies zo. Op een dag dat ik weg ben, kan mijn vriend vanalles gedaan krijgen. Ik niet
Shandaly en Spiritblij dat het achter jullie ligt! Nu weet je heel goed hoe je je NIET moet voelen. En kun je hopelijk op tijd aan de bel trekken als het die kant weer uit zou gaan.
Noor geen navelbreuk, fijn!!! Maar had ze wel ergens last van dan, ik weet t niet meerOf is t nu gewoon allemaal goed?
L-E, yayyyyy!!!!Wat tof, een minizusje voor je twee stoere jongens!
Dat wordt vast een supermooi en superstoer meiske
Fieder, aija dat is wel ruk 's nachts! Bij mij houdt t gelukkig niet zo lang aan, maar die adrenalinestoot herken ik wel hoor!
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:06 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja bende gek? Ze moesten me toch niet? Laat dan maar hoor
NATUURLIJK doe ik het!!!! Na de halve dag gejankt te hebben toen ik afgewezen was, is me nu wel duidelijk dat ik het echt wel graag wilde
Ik zag het!quote:Op maandag 19 januari 2015 20:05 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, jongens hebben jullie het allemaal gezien? Ik heb een monsterpost gedaan. En dat was voorlopig de laatste hoor, man man man wat een getyp!![]()
Jaaaaaa precies zo'n beeld kreeg ik er ook bij!!quote:Op maandag 19 januari 2015 20:14 schreef L-E het volgende:
LB, wat tof! Ik zit gewoon jaloers te zijn hier!Gefeliciteerd!
Ja omg een meisje, ik snap er niets van maar het is heel duidelijk, echt onwijs gaafZo'n klein stoer blond ding met bruine ogen en lange wimpers die op handen gedragen wordt door haar grote broers, nohhhh
In dit huis is echt geen ruimte voor het eigen stijlgevoel van een kind, please zegquote:Op maandag 19 januari 2015 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jaaaaaa precies zo'n beeld kreeg ik er ook bij!!!
Zal je zien dat t een onwijs tutje wordt, zodra ze een peutermening krijgt alleen nog maar roze en Minnie Mouse aan wil enzo![]()
![]()
Haha.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jaaaaaa precies zo'n beeld kreeg ik er ook bij!!!
Zal je zien dat t een onwijs tutje wordt, zodra ze een peutermening krijgt alleen nog maar roze en Minnie Mouse aan wil enzo![]()
![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:05 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, jongens hebben jullie het allemaal gezien? Ik heb een monsterpost gedaan. En dat was voorlopig de laatste hoor, man man man wat een getyp!![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 22:07 schreef Shandaly het volgende:
Zandtaartjes zijn ook veel minder lekker
Zo waar. Met Sinterklaas was er een dreumesjongen (1 maand ouder dan Riley) en die pakte een cadeau uit met auto's. De rest van de cadeaus boeide hem niet eens meer.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:25 schreef Kyara het volgende:
Dat is eigenlijk wel het praktische aan een standaard jongetje. Als het wielen heeft, is het altijd goed
Geniaal is dat he? Echt, jongetjesquote:Op maandag 19 januari 2015 22:25 schreef Kyara het volgende:
Dat is eigenlijk wel het praktische aan een standaard jongetje. Als het wielen heeft, is het altijd goed
Dit.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:25 schreef Kyara het volgende:
Zucht....... dat blijft er toch maar in zitten he, dat gehamer op lijntjes. Vriendin van mij hier net zo. Haar zoontje ontplofte op al die bv, en is dus nu flink aan het afnemen. Maar nog steeds een gezond jongetje (met ook 2 slanke ouders, dus ja...) en toch ging t cb piepenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:48 schreef Moppert het volgende:
Dankjewel,![]()
we zijn het net wezen vieren op het cb met prikjes
![]()
En zal ik de giller van de dag ook even vertellenzijn gewicht was wel aan de lage kant aldus de arts
En ik snap wel dat hij niet gegroeid is in gewicht maar heb je zijn dikkop gezien?
Dat is wel stom zeg. Waarom willen ze niet dat je thuis blijft? Heb je verdere afspraken daarover? Kan je man/vriend thuisblijven nu?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:14 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb even een vraag en hoop gauw antwoord te vinden. Kaylee is ziek, koorts, en tekenen van waterpokken. Op het kdv hebben ze liever niet dat zij nu komt en wij zijn ook van mening dat ze beter even thuis kan blijven. Nu heb ik net mn werk gesproken, die accepteren niet dat ik thuis blijf voor haar. Ons netwerk is niet zo groot en heb verder ook niemand die dus op haar kan passen.
Hoe gaan jullie werkgevers hier mee om??
Dat is toch overmacht. Ook niet iets waar jezelf op zich te wachten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:14 schreef aapieannie het volgende:
Moppert gefeliciteerd!!
Ik heb even een vraag en hoop gauw antwoord te vinden. Kaylee is ziek, koorts, en tekenen van waterpokken. Op het kdv hebben ze liever niet dat zij nu komt en wij zijn ook van mening dat ze beter even thuis kan blijven. Nu heb ik net mn werk gesproken, die accepteren niet dat ik thuis blijf voor haar. Ons netwerk is niet zo groot en heb verder ook niemand die dus op haar kan passen.
Oh jij ook alquote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:14 schreef aapieannie het volgende:
Moppert gefeliciteerd!!
Tsja, even heel kort door de bocht: jouw kind is jouw verantwoording, en ik snap dat een werkgever het niet prettig vindt dat een werknemer zich ziek meldt omdat er een kind ziek is. Ik zorgde altijd voor een back-up in de vorm van oppas.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:14 schreef aapieannie het volgende:
Moppert gefeliciteerd!!
Mn vriend is al aan het werk en verwachting is pas na middenacht thuis. Kan ook niet zomaar weg, heeft iets met beveiliging van het koningshuis vandaag.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat is wel stom zeg. Waarom willen ze niet dat je thuis blijft? Heb je verdere afspraken daarover? Kan je man/vriend thuisblijven nu?
Lijkt me wel iets om te bespreken met je werkgever trouwens. Ook als je nu wel iets geregeld krijgt.
Andere optie is zelf ziek melden.
Maar wat nou als opa en oma niet in de buurt wonen, en je vrienden ook werken?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Tsja, even heel kort door de bocht: jouw kind is jouw verantwoording, en ik snap dat een werkgever het niet prettig vindt dat een werknemer zich ziek meldt omdat er een kind ziek is. Ik zorgde altijd voor een back-up in de vorm van oppas.
Ik snap mn werkgever ook wel, normaal heb ik ook wel wat mensen die haar op kunnen vangen. Maar dan moeten die wel kunnen. En juist vandaag is er niemand die kan... ook onze vaste oppas niet want die is op vakantie..quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Tsja, even heel kort door de bocht: jouw kind is jouw verantwoording, en ik snap dat een werkgever het niet prettig vindt dat een werknemer zich ziek meldt omdat er een kind ziek is. Ik zorgde altijd voor een back-up in de vorm van oppas.
Bij ons zijn beide werkgevers (zowel van mij als ml) best meedenkend. Bij beide is thuiswerken een optie (sterker nog, ik werk op dit moment thuis, niet vanwege een ziek kind, maar omdat er zometeen een schilder langs gaat komen om nog wat reparatiewerk te verrichten)quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:14 schreef aapieannie het volgende:
Moppert gefeliciteerd!!
En als je dochtertje echt waterpokken heeft lijkt me dat voor een zwangere ook geen goed ideequote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Mn vriend is al aan het werk en verwachting is pas na middenacht thuis. Kan ook niet zomaar weg, heeft iets met beveiliging van het koningshuis vandaag.
Ik heb dienst van 1330 tot 2200, ze had dus op het kdv geweest van 12 tot 2230.
Mn werkgever accepteerd het niet omdat mijn kind niet hun verantwoordlijkheid is.. snap ik wel maar begrijp dan ook dat zij wel mijn verantwoordelijkheid is en ik haar niet elders kan onderbrengen.
Mn zus is wel thuis maar zwanger op de laatste loodjes die kan amper voor zichzelf zorgen dus ook geen optie...
Rot werk soms
Voor een werkgever is het dat wel: jij hebt een verantwoording om te komen werken, het is aan jou om dat te faciliteren. En ik snap echt de moeilijkheden hoor, ik heb er zelf ook voor gestaan en het is niet tof, maar ik snap echt het standpunt van de werkgever hierin.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar wat nou als opa en oma niet in de buurt wonen, en je vrienden ook werken?
Kijk, ik heb wel eens mijn moeder gevraagd om de volgende dag te komen. Ze moet 2 uur rijden en kan niet stante pede alles uit haar handen laten vallen natuurlijk. Maar dan was ik dus 1 dag zelf thuis,
NB ik snap het standpunt van de werkgever wel hoor, maar zo zwart wit is de wereld helaas niet.
Al een tijdjequote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:23 schreef LadyBlack het volgende:
He Tally niet meer blauw? Zo herken ik je haast niet joh
Op het kdv tot 22:30? Wist niet eens dat zoiets kon.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:22 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Mn vriend is al aan het werk en verwachting is pas na middenacht thuis. Kan ook niet zomaar weg, heeft iets met beveiliging van het koningshuis vandaag.
Ik heb dienst van 1330 tot 2200, ze had dus op het kdv geweest van 12 tot 2230.
Mn werkgever accepteerd het niet omdat mijn kind niet hun verantwoordlijkheid is.. snap ik wel maar begrijp dan ook dat zij wel mijn verantwoordelijkheid is en ik haar niet elders kan onderbrengen.
Mn zus is wel thuis maar zwanger op de laatste loodjes die kan amper voor zichzelf zorgen dus ook geen optie...
Rot werk soms
Kinderhotel is het eigenlijk. Bieden het hele jaar door 24/7 opvang aan.. behalve als je kind ziek is hahaquote:
En als AA zelf ziek is, dan wordt er toch ook vervanging geregeld?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:34 schreef L-E het volgende:
In de zorg kun je gewoon niet zomaar iemand missen van de werkvloer. Er is geen personeel om dat op te vangen doorgaans, echt waardeloos.
Ja sorry. Ik wilde nog even nuanceren dat ik het vooral vind als het gaat om banen waarbij iemand niet makkelijk gemist kan worden, zoals in de zorg. Dat er gezeik komt bij een kantoorbaan ofzo vind ik ook onzin: bepaald werk kan gewoon een dag blijven liggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
O ik word echt helemaal opgefokt door dit onderwerp. L-E zegt dezelfde dingen als mijn moeder (ook een ex-leidinggevende) en ik weet dat ze vast gelijk hebben maar mijn gevoel is het er gewoon niet mee eens![]()
Ik ga even werken aan mijn toffe speelgoed-webwinkel (vrijdag gaan we live, whaaaaaaa!!!!)
Dit precies is mijn gevoel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
O ik word echt helemaal opgefokt door dit onderwerp. L-E zegt dezelfde dingen als mijn moeder (ook een ex-leidinggevende) en ik weet dat ze vast gelijk hebben maar mijn gevoel is het er gewoon niet mee eens![]()
Ik ga even werken aan mijn toffe speelgoed-webwinkel (vrijdag gaan we live, whaaaaaaa!!!!)
Nou, als je pech hebt niet. Ik weet niet in welke regio ze werkt, maar als er niemand gevonden wordt om dat op te vangen (en dat was waar ik werkte eerder uitzondering dan regel) dan moest de rest van de collega's gewoon zes stappen harder werken..quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En als AA zelf ziek is, dan wordt er toch ook vervanging geregeld?
Je moet even googlen op calamiteitenverlof ik krijg mobiel de link niet geplakt maar daar heb je recht op.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:31 schreef aapieannie het volgende:
Ja is wel een les voor als het in de toekomst weer gebeurd.
En anders ontslaan ze me maar. Mn contract word toch al iet verlengd
Tuurlijk, dat speelt ook mee! En ik neem aan dat AA om die reden ook echt wel heeft geprobeerd om oppas te regelen. Die heeft een verantwoordelijkheid naar dr collega's.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik wilde nog even nuanceren dat ik het vooral vind als het gaat om banen waarbij iemand niet makkelijk gemist kan worden, zoals in de zorg. Dat er gezeik komt bij een kantoorbaan ofzo vind ik ook onzin: bepaald werk kan gewoon een dag blijven liggen.
1 augustus. Dus dat duurt nog wel even.quote:
Ja bizar. En verdrietigquote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:37 schreef Omentielvo het volgende:
En dan nog bezuinigen op de zorg ook
Ik heb echt geweldige ouders, maar dit was ook hun regel. Als kind had ik een periode dat ik elke nacht wakker werd en ging dan naar hun. Op het cb werd mij ook gevraagd of het hielp als ik mijn ouders wakker maakte. Ik heb het daarna niet gedaan. Maar heb me wel echt heel eenzaam gevoeld als ik in de nacht wakker werd.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, wij zijn daar vrij strikt in. Slapen doe je in je eigen bed. Willen gewoon niet dat dat erin sluipt. Als ze echt ziek is, bang voor onweer, weetikwat, dan mag ze best even bij ons liggen, maar daarna weer terug naar haar eigen bed. Ze heeft gisteravond ook 20 minuutjes bij me gelegen, maar toen hebben we haar wel weer teruggelegd. En z was gisteravond niet ziek, want zodra ze bij me lag was het vrolijk, bla bla, me in me gezicht meppen, etc.
Dat hebben we dus ook gedaanquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:02 schreef aapieannie het volgende:
Wij mochten als we snachts wakker werden altijd even bij mama in bed. 10 minuutjes en dan weer terug naar je eigen bed. Misschien dat je zoiets kan doen xm? Dan kan ze altijd even bij je maar ligt ze niet de hele nacht in jou bed
Ja da's lastig inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, als ze daadwerkelijk zou slápen zou het voor een keer mogen, maar tussen ons in liggen is spelen / keten / etc. Dus dan slapen we nog niet. Echt slapen bij ons in bed deed ze voor het laatst toen ze een maand of 4 was ofzo.
Lekker!quote:
Dan moet je werkgever wel meewerken en je een vrije dag geven. Volgens mij was dat nu juist het probleem.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:16 schreef Mineola het volgende:
Sorry ik ben echt supermosterd en ik hoor hier helemaal niet meer, maar ik las toevallig even mee over het kind ziek/werk dilemma, en ik verbaas me een beetje over de ziekmeldreacties.
Als je kind ziek is en je hebt geen oppas oid, logisch dat je dan thuis wil en moet blijven. Heel vervelend voor je werkgever én jou, maar het is nu eenmaal niet anders. Maar dan neem je toch vrij of werk je thuis als dat kan? Ziekmelden vind ik echt een no go-suggestie als je zelf niet ziek bent. /my 2 cents
En verder: moppert gefeliciteerd!
Ja precies! Maar ik had de indruk dat die stap van zelf verlof nemen/thuis werken een beetje werd overgeslagen en het meteen was 'tuurlijk blijf je thuis, stomme werkgever'.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dan moet je werkgever wel meewerken en je een vrije dag geven. Volgens mij was dat nu juist het probleem.
Sowieso heb je volgens mij in zo'n geval recht op calamiteitenverlof of kortdurend zorgverlof.
Kun je daarmee rugdragen? Dan ben ik mss wel geinteresseerd, denk dat m'n lijf het eindelijk aankanquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Lekker!
Aapie, Noor slaapt in de regel ook gewoon door, maar als ze spookt, spookt ze goed zeg maar.
Oja.. manduca.. 3x gebruikt. Ligt hier in de garage te verstoffen. Het is gewoon niks voor haar. Denk dat ie binnenkort in V&A gaat.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
Kun je daarmee rugdragen? Dan ben ik mss wel geinteresseerd, denk dat m'n lijf het eindelijk aankan.
Nou, dan wil ik 'm evt wel overnemen. Met haar 11 kg vind ik haar te zwaar voor de doek, ook vanwege onervarenheid met knopen. Maar een Manduca zou moeten lukken en we gaan 2 wk op vakantie. Lijkt me fijn om niet alles met de buggy te hoeven doen.quote:
Zo herkenbaar. Alleen sliep ik veel slechter. Toen het structureel werd hebben we een groter bed gekocht en opzich slaap ik nu prima.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Over samen slapen: peuter slaapt eigenlijk zonder uitzondering beter / dieper als hij bij ons in bed ligt. Inslapen gaat prima in eigen bed, dat is het probleem duidelijk niet. Maar als hij midden in de nacht wakker wordt (bijna elke nacht), is hij altijd meteen heel bang en verdrietig. We proberen hem vaak wel in eigen bed te laten slapen weer, maar als dat al lukt zonder hysterische driftbui, is hij toch sneller weer wakker. Zelfs als één van ons op zijn kamer blijft slapen. Bij ons slaapt hij veel rustiger.
Inmiddels is er wel wat gewenning opgetreden, meteen als hij wakker wordt roept hij al dat hij in papamamabed wil slapen. Maar het is dus ook duidelijk de plek waar hij zich veilig(er) voelt. Dat maakt het voor mij wel moeilijk. Vriend wil liever dat hij op zijn eigen kamer slaapt, hij slaapt zelf echt slechter met peuter erbij. Straks met baby wordt het helemaal een uitdaging...
Hier ook van die buien hoor. Soms slaapt ze door en soms is het drama. Vannacht wilde ze perse niet meer in haar eigen bed en dan mag ze tussen ons in, met als gevolg dat ik geen oog meer dicht doe. Liefst dus terug in bed, maar een krijsbui midden in de nacht heb ik daar ook weer niet voor over dus ja... Dilemma altijdquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
LB, als ze daadwerkelijk zou slápen zou het voor een keer mogen, maar tussen ons in liggen is spelen / keten / etc. Dus dan slapen we nog niet. Echt slapen bij ons in bed deed ze voor het laatst toen ze een maand of 4 was ofzo.
Ga ik ook doen! Verf en tapijt en zo. Om het huis verkoop klaar te makenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn regel is dat je daar enorm van mag shoppen voor jezelf
Mja, dat gebeurt hier inderdaad sinds het wakker in bed leggen ook, maar het is nu anders dan anders omdat ze overdag dus niet of nauwelijks meer slaapt. Gisteren was het ook 5 minuten en weer wakker, en daarna is ze 's avonds huilend op mijn arm in slaap gevallen. Moe dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:25 schreef Suikertante het volgende:
Dat noem ik mopperen, als ze tussendoor weer stil is dan red ze het wel alleen denk ik
F gaat of meteen slapen, of een klein uurtje mopperen/spelen/zingen/huilen/stil* zijn (repeat). Inderdaad vooral als hij een drukke dag heeft gehad, misschien een beetje de dag doornemen ofzo.
Ik vind het heel vreemd hoor, als werkgevers alleen maar redeneren als: het is jouw verantwoording dus je regelt maar wat. Als je er 's ochtends vroeg achterkomt dat je kind koorts heeft, ziek is, dan kun je vaak niet binnen een half uur even iets regelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik wilde nog even nuanceren dat ik het vooral vind als het gaat om banen waarbij iemand niet makkelijk gemist kan worden, zoals in de zorg. Dat er gezeik komt bij een kantoorbaan ofzo vind ik ook onzin: bepaald werk kan gewoon een dag blijven liggen.
En daar gaat t hier een beetje mis jaquote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:41 schreef Suikertante het volgende:
Dat huilend in slaap vallen op je arm herken ik niet, maar zijn bedtijd varieert want ik baseer het op zijn snoet en of hij hints geeft. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat hij tussen de middag nog 2 tot 3 uur slaapt. En als hij dat een keer niet doet dan leg ik hem meestal om 18:00 in bed, want dan ziet hij er logischerwijs vroeger moe uit.
Echt precies dit! Maar dan zonder 'straks met baby'quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Over samen slapen: peuter slaapt eigenlijk zonder uitzondering beter / dieper als hij bij ons in bed ligt. Inslapen gaat prima in eigen bed, dat is het probleem duidelijk niet. Maar als hij midden in de nacht wakker wordt (bijna elke nacht), is hij altijd meteen heel bang en verdrietig. We proberen hem vaak wel in eigen bed te laten slapen weer, maar als dat al lukt zonder hysterische driftbui, is hij toch sneller weer wakker. Zelfs als één van ons op zijn kamer blijft slapen. Bij ons slaapt hij veel rustiger.
Inmiddels is er wel wat gewenning opgetreden, meteen als hij wakker wordt roept hij al dat hij in papamamabed wil slapen. Maar het is dus ook duidelijk de plek waar hij zich veilig(er) voelt. Dat maakt het voor mij wel moeilijk. Vriend wil liever dat hij op zijn eigen kamer slaapt, hij slaapt zelf echt slechter met peuter erbij. Straks met baby wordt het helemaal een uitdaging...
Dat werkgevers zo redeneren verdient niet de schoonheidsprijs, mee eens, maar ik vind het eerlijk gezegd ook nogal wat om een ziek kind het probleem van een werkgever te maken en dat proef ik nogal snel in discussies als deze. En nogmaals: ik snap de overmacht, ik ken de situatie, ik weet hoe rot het is, maar echt: ik vind het een taak van de ouders om een probleem rondom een ziek kind op te lossen, niet dat van de werkgever. Supertof als werkgevers daarin begripvol zijn, dat zouden er meer moeten zijn en ik gun elke moeder zo'n werkgever natuurlijk. Maar goed, het is inmiddels duidelijk dat mijn mening niet de heersende mening is hier, dus let's agree to disagreequote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd hoor, als werkgevers alleen maar redeneren als: het is jouw verantwoording dus je regelt maar wat. Als je er 's ochtends vroeg achterkomt dat je kind koorts heeft, ziek is, dan kun je vaak niet binnen een half uur even iets regelen.
Ik werk in het onderwijs. Als ik niet kan komen werken, krijgen mijn leerlingen geen les. Heel vervelend, voor alle partijen. Maar in mijn CAO is gewoon vastgelegd dat ik recht heb op calamiteiten/zorgverlof. Dat is volgens mij normaal. Daar zit trouwens wel een grens aan hoor en dat is ook logisch.
Ik heb nu 1 keer meegemaakt dat ik 's ochtends met een ziek kind zat, werk gebeld dat ik niet kon komen. Ik vind het dan wel vanzelfsprekend dat ik er de volgende dag gewoon ben (en dan dus eventueel iets regel als kind nog ziek is), maar die ene dag als je erdoor wordt overvallen, hoor je gewoon begrip te krijgen naar mijn mening. De volgende dag vroegen allerlei collega's inclusief mijn rector hoe het met mijn kind was en of ze alweer een beetje beter was.. Kijk, zo kan het, en hoort het ook eigenlijk.
Dit precies maakt het zo moeilijk. Ech treffend beschrevenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
LB, dat opgefokte he.. Mannen snappen dat niet. Die denken "Chill eens, laat dat kind toch even mopperen, niks aan de hand!". Maar bij moeders, of mij in elk geval, is het geen gemopper. Het zijn toeters en sirenes en alarmbellen met neon flitslichten die je zeggen dat JE KIND JE NODIG HEEFT, NU!!!!
Maar dit gaat niet alleen om het geval van een ziek kind. Het is ook voor als je partner heel ziek is en hulp nodig heeft, of je ouders. Dat zijn zaken die ons allemaal kunnen overkomen en dan is het soms noodzakelijk vrij te nemen van je werk.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:40 schreef L-E het volgende:
ik vind het een taak van de ouders om een probleem rondom een ziek kind op te lossen, niet dat van de werkgever. Supertof als werkgevers daarin begripvol zijn, dat zouden er meer moeten zijn en ik gun elke moeder zo'n werkgever natuurlijk.
Naar mijn idee gaat het hier niet echt om meningen, maar om wat is vastgelegd in regelgeving en waar je als werknemer dus beroep op mag en kunt doen. Zoals je ook gebruik maakt van regelingen rond zwangerschaps- en ouderschapsverlof.quote:Maar goed, het is inmiddels duidelijk dat mijn mening niet de heersende mening is hier, dus let's agree to disagree
quote:Kortdurend zorgverlof is er om enkele dagen noodzakelijke zorg aan inwonende (pleeg- of adoptie)kinderen, de partner of ouders te geven. De werkgever betaalt minstens 70% van uw salaris door.
Duur kortdurend zorgverlof
U kunt meerdere keren per jaar kortdurend zorgverlof opnemen. Er geldt wel een maximum aantal uren. Dit is 2 keer het aantal uren dat u per week werkt in een periode van 12 maanden. De periode van 12 maanden gaat in op de eerste dag waarop het verlof wordt genoten.
Als u bijvoorbeeld 36 uur per week werkt, kunt u per 12 maanden in totaal 72 uur kortdurend zorgverlof opnemen.
Kortdurend zorgverlof aanvragen
Kortdurend zorgverlof vraagt u aan bij uw werkgever. De werkgever kan het verlof alleen weigeren als het bedrijf hierdoor in ernstige problemen komt. Als het zorgverlof is begonnen, mag uw werkgever dit niet meer stoppen. Uw werkgever mag wel achteraf vragen naar bijvoorbeeld een doktersrekening of een afspraakbevestiging voor een medisch onderzoek.
Kunt u het niet eens worden met uw werkgever? Dan kunt u contact opnemen met personeelszaken, uw vakbond of rechtshulp inschakelen.
Doorbetaling salaris en vakantiedagen
Tijdens het verlof betaalt uw werkgever ten minste 70% van uw salaris door. Als dat minder is dan het minimumloon, geldt het minimumloon. Tijdens het kortdurend zorgverlof bouwt u vakantiedagen op. Uw werkgever mag de verlofdagen niet aftrekken van uw vakantiedagen.
Toch fijn dat er herkenning is. Ik vind het zo sneu voor hem dat hij zich niet prettig voelt in zijn eigen bedje 's nachts. Zou hem er graag bij willen helpen, maar weet niet hoe. Aan de ene kant wil ik toegeven aan zijn behoefte om bij ons te zijn, maar iets zegt me ook dat dat zijn 'angst' niet zal oplossen. Soms gaat het ook een paar nachten heel goed, maar geen flauw idee waarom.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:37 schreef Fieder het volgende:
[..]
Echt precies dit! Maar dan zonder 'straks met baby'Incl papamamabed
zo schattig vind ik dat
Oh mantwee is nee bestaat echt! Ik heb de hele dag alleen 'nee' gehoord. En een mega driftbui die maar niet overging
Hopelijk een korte faaaaaaase. Ik negeerde het eerst en ging gewoon doorkletsen over wat ik aan het doen was. Hij kwam steeds dichter bij me liggen en maar krijsen. En knuffelen mocht ook niet.
Moeilijk!!!
Op die manier zegt ze hier de Jahaaaaaaa!quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:22 schreef Gulara het volgende:
Hier ook veel nee. Maar de manier waarop:
Het is meer een soort langgerekte "nèèèèh" waarbij hij z'n hoofd nonchalant doch verveeld in z'n nek legt.![]()
Ja zo'n toontje inderdaad.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Op die manier zegt ze hier de Jahaaaaaaa!
Zo van ik hoor je wel maar reageer alleen als IK daar zin in heb
Sorry, je hebt helemaal gelijk. In mijn hoofd heb ik zomaar het verhaal veranderd, excuus!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:42 schreef aapieannie het volgende:
Daar wil ik nog wel even op inspringen. Ik heb mijzelf namelijk niet ziek gemeld maar om een vrije dag gevraagd omdat kaylee ziek is. Een situatie waarin ik de rest van de week al rondgebreid had en voor alleen vandaag geen oplossing meer had.
Het is uiteindelijk goed gekomen, mn leidinggevende zat op moment dat ik belde net in een heftige vergaderig en heeft later haar excuses aangeboden. Ze gaf aan dat zij in mijn situatie hetzelfde had gedaan...
Heb ik wel eens gedaan maar vind het toch een beetje eng nog.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:22 schreef L-E het volgende:
Zijn er hier dreumesjes die al achter op de fiets in een fietsstoeltje zitten?
Hier niet. Ten eerste omdat het stoeltje achterop nog bezet is door haar grote broer (Ja, I know.. wordt tijd dat hij zelf gaat fietsen) en ten tweede omdat ik het voorop nog veel te gezellig vind, en haar zo lang mogelijk zolang het nog past voorop wil hebbenquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:22 schreef L-E het volgende:
Sad, but probably truequote:Op woensdag 21 januari 2015 08:30 schreef Spirit82 het volgende:
En in het geval van XM zou haar kind de hele dag slapen en kun je helemaal niks
En dan de hele nacht niet zeker!quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik jouw kind was, lekker de hele dag slapen
Tuurlijk wel! Tussen jullie inquote:
Ik zou nu ook wel willen dat ik mijn kind wasquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik jouw kind was, lekker de hele dag slapen
Zoals ik er nu voor sta kan ik prima zowel overdag als snachts slapen hoorquote:
Echt he, ik snap ook niet waarom zoveel kinderen niet willen slapen. Slapenquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou nu ook wel willen dat ik mijn kind was.
Slapen
Ja, enquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Echt he, ik snap ook niet waarom zoveel kinderen niet willen slapen. Slapen
Aiden zit ook nogal eens zonder slaapzak in z'n bed, heeft hij dan ook al uitgetrokken. Of alleen z'n benen eruit.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:50 schreef Omentielvo het volgende:
Aapie, ze doet hem pas uit als we beneden zitten. Dan vraag ik wie hem uit moet trekken en dan zegt zij: "Riley".
Tijdens haar middagslaapje doet ze hem al uit, voordat ze gaat slapen. Ze is er nog niet uitgeklommen.
Ja!quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:22 schreef L-E het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |