abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148787451
Ons financiële systeem is instabiel omdat de overheid het private banken toestaat vrijwel al het geld te scheppen dat in onze economie circuleert en de risico's die daaruit voortvloeien afdekt met belastinggeld. Dit veroorzaakt een enorm gat in het hart van de economie, dat slechts gedicht kan worden door geldschepping tot een publieke taak te maken en de taak van commerciële banken te beperken tot gelddistributie.1

Kortom, het recht en de plicht om geld te scheppen behoort principieel toe aan de overheid, niet aan private partijen.

Om in een groeiende economie prijzen stabiel te houden moet en mag geld worden gecreëerd; niet te weinig en niet te veel. Dat recht op geldschepping, zonder dat daar een schuld tegenover staat, behoort principieel toe aan de overheid, die daarmee maatschappelijke doelstellingen kan nastreven zoals prijsstabiliteit, werkgelegenheid, basisinkomen, (duurzame) infrastructuur en/of belastingverlaging. Maar de overheid heeft dat recht uit handen gegeven aan private commerciële banken en is daardoor niet in staat (gebleken) om aan haar verantwoordelijkheid voor bestaanszekerheid en spreiding van welvaart gestalte te geven. Tegen deze achtergrond roepen wij het Nederlandse parlement in de krachtigste bewoordingen op om:

zich voor deze principiële rol van de overheid uit te spreken en er op aan te dringen dat de overheid het unieke recht op geldschepping herneemt door het in circulatie brengen van schuldvrij geld,
het geld dat door de overheid zal worden gecreëerd zoveel mogelijk in omloop te brengen door het te besteden, en niet door het rentedragend uit te lenen en
voor zover het wordt uitgeleend dit rentevrij te doen.
Deze oproep vraagt het Nederlandse parlement om het financieel-monetaire systeem zo in te richten dat geld een stabiele waarde vertegenwoordigt en bijdraagt aan bestaanszekerheid van de bevolking en spreiding van de welvaart.

http://burgerinitiatief.onsgeld.nu/

DWDD: Door de bank genomen: politiek initiatief - 13-1-2015
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/332030

Deel 1

quote:
Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef I-care het volgende:

Probleem is dat mensen in het algemeen altijd voor zekerheid gaan, en zeker niet voor onzekerheid zonder duidelijke uitkomst. Niet onterecht natuurlijk! Een implosie van het systeem wat we nu hebben lijkt mij niet ideaal op zijn zachts gezegd!
quote:
hottentot schreef:

En ook niet vergeten dat veel mensen volgens mij wel tevreden zijn met het huidige stelsel.

En een implosie van het huidig systeem zou het er zeker op de korte termijn veel slechter op doen worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door I-care op 17-01-2015 21:35:12 ]
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_148788121
quote:
hottentot schreef:

En ook niet vergeten dat veel mensen volgens mij wel tevreden zijn met het huidige stelsel.

En een implosie van het huidig systeem zou het er zeker op de korte termijn veel slechter op doen worden.
De huidige vraag is denk ik hoe, en of deze huidige koers vol te houden is. Daarbij dan ook de vraag of daar door ons iets mee gedaan mag worden, of dat we gewoon wel zien waar het schip strandt.
pi_148790102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:04 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens goeie reactie op het stuk van Robin Fransman:
Robin Fransman heeft ook weer gereageerd.

http://www.ftm.nl/column/28721/
pi_148792040
leuk verhaal, maar het zijn steeds dezelfde die bénéficier zijn.. En daar zit een deel van het probleem dan ook.. Waar de meerderheid moet zegelen, is de rest aan het jetskiën. Bij wijze van.

Daarbij is er, meen ik, ook nog een gigantische voorraad ingegraven nuggets.. Die het steeds lastiger maken voor anderen om nog iets te doen met al die nuggets, die schieten geen wortel daar, te diep ingegraven.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:26:10 #5
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148804855
Het begint nu ook op sites als Beursblik door te sijpelen! En het stuk is nu dus bij DNB zelf gespeeld. Gaat de goeie kant op. Bijna 60000 handtekeningen nu. :)

Nederland wordt wakker (Tom Lassing)
januari 15, 2015 Beheerder
Door de bank genomen, het toneelstuk, is gisteren in het auditorium van DNB in verkorte versie opgevoerd. Dat is een goede zaak. In het hol van de leeuw mocht er een keer commentaar gegeven worden op hoe DNB en het geldsysteem werkt. Helaas een verkorte versie, maar het is al enorm opmerkelijk dat DNB haar medewerkers durft bloot te stellen aan de waarheid over geld.
De NSA is dat niet bevallen toen Snowden ineens daarna naar buiten durfde te komen met onthullingen die ze liever geheim hadden gehouden. Als DNB geheimen heeft, dan hoop ik dat één van de medewerkers (één is genoeg, bij NSA werken meer dan 100.000 mensen, bij DNB enkele honderden) naar buiten durft te treden met die geheimen.
Ook in De wereld draait door zijn de acteurs geweest en er is naar aanleiding daarvan een burgerinitiatief gestart. Hoewel ik me er niet 100% in kan vinden, is dat initiatief wel vele malen beter dan niets doen. Ik roep u dan ook op om ze te steunen.
http://burgerinitiatiefonsgeld.nu

http://www.beursblik.nl/c(...)ker-tom-lassing.html
Feyenoord!
  zondag 18 januari 2015 @ 14:36:08 #6
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148805163
Hier een filmpje van een bekende voorvechter van monetaire hervorming waarin hij vertelt dat bij het optreden van de verleiders bij de Nederlandsche Bank er zeker 30 werknemers van DNB de petitie hebben getekend en dat er veel werknemers geschokt waren door de feiten die door de Verleiders aan het licht waren gebracht en er lange discussies zijn geweest na afloop van de voorstelling!

Feyenoord!
  zondag 18 januari 2015 @ 15:00:18 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148805955
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:36 schreef Japie77 het volgende:
Hier een filmpje van een bekende voorvechter van monetaire hervorming waarin hij vertelt dat bij het optreden van de verleiders bij de Nederlandsche Bank er zeker 30 werknemers van DNB de petitie hebben getekend en dat er veel werknemers geschokt waren door de feiten die door de Verleiders aan het licht waren gebracht en er lange discussies zijn geweest na afloop van de voorstelling!

http://nos.nl/artikel/201(...)erlandsche-bank.html
Tjah, ik hoorde van een DNB medewerker iets anders, en dat druppelt ook wel een beetje door in de berichtgeving:
quote:
Het personeel van De Nederlandsche Bank heeft vanmiddag gezamenlijk gekeken naar Door de bank genomen, het toneelstuk dat een aanklacht is tegen banken en de manier waarop private banken geld creëren. Volgens een woordvoerder van DNB heeft president Klaas Knot zich uitstekend vermaakt.

In de voorstelling van toneelgroep De Verleiders wordt het publiek opgeroepen naar de Zuidas te trekken en in opstand te komen tegen de banken. Verder zit er een monoloog in waarin de rol van de Bank of International Settlements (BIS) aan de kaak wordt gesteld. Knot is bestuurder bij die BIS.
Klaas Knot heeft erg gelachen.

woordvoerder DNB
Voor die twee scènes was bij de ingekorte voorstelling in het auditorium van DNB geen plaats. Maar volgens acteur en schrijver George van Houts was het geenszins een gekuiste versie. "We moesten bepaalde delen gewoon schrappen omdat we maar drie kwartier hadden en geen decorstukken konden gebruiken."

Volgens Van Houts was de zaal enthousiast. Na afloop discussieerden de acteurs nog drie kwartier met Klaas Knot en Alexander Rinnooy Kan, voorzitter van de raad van commissarissen van DNB. Ze werden het niet eens, maar volgens Van Houts stonden de bestuurders wel open voor de voorstelling en de discussie.

Ze vonden het geweldig hoe wij de problemen over het voetlicht brachten.

George van Houts

Gisteren begon Van Houts een handtekeningenactie om de geldschepping door banken ook in het parlement aan de orde te brengen. Bij De Wereld Draait Door werd een speciale website gelanceerd. Dat burgerinitiatief was aan het einde van de middag door ruim 30.000 mensen getekend.

Volgens Van Houts hebben dertig medewerkers van De Nederlandsche Bank na de voorstelling beloofd dat ze ook zullen tekenen.
Het was meer dat zij het erg vermakelijk vonden dat cabaret eens aandacht besteed aan het werk dat zij doen. Maar ik geloof niet dat ze op inhoudelijk vlak echt potten hebben kunnen breken bij de aanwezige medewerkers en bestuurders. Als Klaas Knot erg moet lachen om de kritiek dan is dat over het algemeen geen bijster goed teken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 18 januari 2015 @ 15:06:27 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148806203
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/201(...)erlandsche-bank.html
Tjah, ik hoorde van een DNB medewerker iets anders, en dat druppelt ook wel een beetje door in de berichtgeving:

[..]

Het was meer dat zij het erg vermakelijk vonden dat cabaret eens aandacht besteed aan het werk dat zij doen. Maar ik geloof niet dat ze op inhoudelijk vlak echt potten hebben kunnen breken bij de aanwezige medewerkers en bestuurders. Als Klaas Knot erg moet lachen om de kritiek dan is dat over het algemeen geen bijster goed teken.
Lijkt me toch niet dat "dat" door druppelt in de berichtgeving. Als er al 30 werknemers de petitie hebben getekend en er een lange discussie is geweest na afloop mag je van een enorm succes spreken. Zeker aangezien dit het hol van de leeuw is. Deze mensen hebben in principe het minst baat bij een verandering van het systeem. En als er daar dan al 30 mensen de petitie tekenen is dat een enorm succes.

En dat Klaas Knot erg veel gelachen heeft is prima aangezien het een humoristische voorstelling. Dus dat zegt verder ook niks. :)

Wat is jouw mening over het burgeriniatief en de inhoud eigenlijk? Denk dat ik het wel een beetje kan raden maar vertel het eens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Japie77 op 18-01-2015 15:11:44 ]
Feyenoord!
  zondag 18 januari 2015 @ 15:11:33 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148806526
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lijkt me toch niet dat "dat" door druppelt in de berichtgeving. Als er al 30 werknemers de petitie hebben getekend en er een lange discussie is geweest na afloop mag je van een enorm succes spreken. Zeker aangezien dit het hol van de leeuw is. Deze mensen hebben in principe het minst baat bij een verandering van het systeem. En als er daar dan al 30 mensen de petitie tekenen is dat een enorm succes.

En dat Klaas Knot erg veel gelachen heeft is prima aangezien het een humoristische voorstelling. Dus dat zegt verder ook niks. :)
Ja, en de vraag is natuurlijk waarom die DNB medewerkers (na een avond flink gelachen te hebben) de petitie tekenen ;) Dat staat denk ik ook wel goed vermeld in het artikel: mensen zijn blij dat er maatschappelijke belangstelling is voor hun werk. Ik denk alleen niet, of dat staat er eigenlijk ook nadrukkelijk, dat Klaas Knot zich nu in gaat zetten voor een hervorming. Of überhaupt een van de andere medewerkers. :P
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 18 januari 2015 @ 15:15:23 #10
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148806718
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, en de vraag is natuurlijk waarom die DNB medewerkers (na een avond flink gelachen te hebben) de petitie tekenen ;) Dat staat denk ik ook wel goed vermeld in het artikel: mensen zijn blij dat er maatschappelijke belangstelling is voor hun werk. Ik denk alleen niet, of dat staat er eigenlijk ook nadrukkelijk, dat Klaas Knot zich nu in gaat zetten voor een hervorming. Of überhaupt een van de andere medewerkers. :P
Er zijn dus, gezien de reactie van Bill Still ook hele andere geluiden gehoord. Maar goed het zou fantastisch zijn als Klaas Knot of medewerkers van DNB zich ook daadwerkelijk in zouden gaan zetten voor een hervorming maar niet echt realistisch aangezien ze dan klokkeluider zouden worden en ze hun carriere wel goodbye kunnen kussen.

Maar goed, wat er nu allemaal gebeurt is allemaal al succes. Hoe meer aandacht hoe beter.

ps. Heb jij de petitie al getekend?
Feyenoord!
pi_148807007
Ik zie die Rothschilds, Rockefellers en al die andere Elitaire psychopaten al fronsen. "Er is een petitie uit Nederland om het financieel systeem te veranderen, laten we dat dus maar snel doen!".

_O-

Leuk initiatief verder hoor, maar hopeloos naief.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 18 januari 2015 @ 15:24:02 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148807041
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er zijn dus, gezien de reactie van Bill Still ook hele andere geluiden gehoord. Maar goed het zou fantastisch zijn als Klaas Knot of medewerkers van DNB zich ook daadwerkelijk in zouden gaan zetten voor een hervorming maar niet echt realistisch aangezien ze dan klokkeluider zouden worden en ze hun carriere wel goodbye kunnen kussen.

Maar goed, wat er nu allemaal gebeurt is allemaal al succes. Hoe meer aandacht hoe beter.

ps. Heb jij de petitie al getekend?
Ik denk dat Bill Still niet de meest betrouwbare bron is op dit gebied ;) Ook denk ik dat de term klokkenluider niet helemaal op zijn plek is. Een herziening van het bancaire systeem zou eerder duiden op een revolutionair.

Ik heb de petitie al getekend. Al is het waarschijnlijk om een andere reden dan de makers in gedachte hebben. Voor het resultaat zal dat weinig uitmaken en ik ben erg benieuwd of het initatief ontvankelijk verklaard wordt. Ik vrees eigenlijk het ergste :P
--
pi_148807287
Hierover hoor ik veel laatste tijd. Maar kunnen de aanhangers het op een eenvoudig wijze uitleggen.
Schema, filmpje enzovoorts.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  zondag 18 januari 2015 @ 15:30:42 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148807298
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:23 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie die Rothschilds, Rockefellers en al die andere Elitaire psychopaten al fronsen. "Er is een petitie uit Nederland om het financieel systeem te veranderen, laten we dat dus maar snel doen!".

_O-

Leuk initiatief verder hoor, maar hopeloos naief.
Jij hebt echt geen idee hoe de wereld werkt en hoe dingen veranderen he?
Feyenoord!
pi_148807341
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee hoe de wereld werkt en hoe dingen veranderen he?
Nou, juist wel, vergeleken met deze leuke gig.

Denk jij werkelijk dat ook maar iemand die 80.000 handtekeningen serieus neemt?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 18 januari 2015 @ 15:32:45 #16
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148807388
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk dat Bill Still niet de meest betrouwbare bron is op dit gebied ;) Ook denk ik dat de term klokkenluider niet helemaal op zijn plek is. Een herziening van het bancaire systeem zou eerder duiden op een revolutionair.

Ik heb de petitie al getekend. Al is het waarschijnlijk om een andere reden dan de makers in gedachte hebben. Voor het resultaat zal dat weinig uitmaken en ik ben erg benieuwd of het initatief ontvankelijk verklaard wordt. Ik vrees eigenlijk het ergste :P
Zou niet weten waarom het niet ontvankelijk verklaard zou kunnen worden. En als dat gebeurt dan word er opgeroepen tot een nationale hypotheekstaking van 3 maanden. Kijken of de banken en de politiek dan gaan luisteren. :)

Het zou een enorme revolutie zijn als het bancaire systeem veranderd zou worden inderdaad.
Feyenoord!
  zondag 18 januari 2015 @ 15:35:57 #17
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148807535
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:30 schreef Samuray13 het volgende:
Hierover hoor ik veel laatste tijd. Maar kunnen de aanhangers het op een eenvoudig wijze uitleggen.
Schema, filmpje enzovoorts.
Nou het is allemaal erg ingewikkeld maar om het zo simpel mogelijk uit te leggen kan je het beste even het filmpje kijken van DWDD, deze:

Het komt er heel in het kort op neer dat banken geld creeeren uit het niets en dat wij daar dan rente over mogen betalen. Het is oneerlijk, een soort piramidespel (huizenprijzen 20 jaar voor de crisis zijn met 400% gestegen) en het is ontwrichtend voor de economie.
Feyenoord!
pi_148807594
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef Japie77 het volgende:
En als dat gebeurt dan word er opgeroepen tot een nationale hypotheekstaking van 3 maanden. Kijken of de banken en de politiek dan gaan luisteren. :)
Denk je echt dat een significant gedeelte van de bevolking daar aan deel zou nemen? :?
Van die 80.000 (?) handtekeningen zijn er misschien 20.000 die een koophuis hebben, waarvan er misschien 20 aan die oproep gehoor zouden geven gok ik.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:38:17 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148807631
Maar goed, ik ben geen fan van Robin Fransman om meerdere redenen, maar zijn kritiek op "Ons Geld" snijdt wel hout. Als de beweging serieus genomen wil worden moeten ze er een tandje bij doen:
quote:
Dus George, het nieuwe geld, een claim op ons allemaal, is daarmee gedekt door de belofte van een individu, of een bedrijf om diezelfde hoeveelheid te produceren. Iedereen kan zo geld scheppen. Eigenlijk heel democratisch. En eerlijk ook. Stel je voor dat de overheid dat zelf gaat doen. Ze maakt dan claims op ons allemaal, maar waarmee dekt ze die claims?
Het antwoord van Ons Geld is retorisch gezien niet bijster sterk:
quote:
Ten eerste wil ik ingaan op de aard van geld. U stelt dat geld primair een schuld is. Dit is volgens mij onjuist. Geld is primair accounting, en hier ligt de crux.

[...]
Het verbaast mij dat u niet lijkt te weten dat er een duizenden jaren lange traditie van geldcreatie zonder schuld is.
Dat is een stroman en geen inhoudelijke weerlegging van hetgeen Fransman stelde. In zijn eigen reactie wijst hij daar ook op. Of "schuldvrij" geld wel of niet mogelijk is, is niet het onderwerp van discussie. In principe zouden we het hele concept geld ook kunnen afschaffen (want inderdaad: het is een sociaal construct) maar het is maar de vraag of dat wenselijk is. Door de auteur van Ons Geld wordt vervolgens tot tweemaal toe een autortiteitsargument gebruikt. Ook dat is in retorisch opzicht een doodzonde, dat Pietje iets beweert maakt het namelijk niet waar.

Interessanter vind ik het voorgestelde alternatief. Waar het Britse opperhoofd van de beweging in zijn videopresentaties op wijst:

http://www.positivemoney.(...)net-ben-dyson-video/

Concreet komt het neer op een "burgerdividend", dus uitdelen van "gratis" geld aan de burgers die het daarna kunnen besteden zoals zij zelf willen. Dit gecombineerd met een splitsing tussen "betaalrekening" en "spaarrekening" waarbij het totale uitgeleende bedrag gelijk moet zijn aan wat er in de kas zit.

Dat is leuk en aardig, maar momenteel worden leningen door de banken (en door particulieren!) verstrekt op grond van de waarschijnlijkheid dat de leningen ook terugbetaald worden. Geld kan op voorhand gecreëerd worden omdat het een toekomstige verwachte productie en dienstverlening vertegenwoordigd. De instelling die de lening verstrekt draagt het risico of de productie / dienstverlening ook daadwerkelijk plaatsvindt. Ik denk dat Fransman goed uitlegt waarom dat een wenselijke situatie is.
--
  zondag 18 januari 2015 @ 15:38:21 #20
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148807634
quote:
11s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, juist wel, vergeleken met deze leuke gig.

Denk jij werkelijk dat ook maar iemand die 80.000 handtekeningen serieus neemt?
Het zijn er pas 60000. ;) Het belangrijkste is dat er aandacht voor komt, het besproken gaat worden en dat mensen inzien hoe corrupt het is. Het is een zaadje wat gezaaid wordt. Misschien komt er niet gelijk resultaat uit maar op de langere termijn wel. Ons Geld is bv ook begonnen door Occupy Amsterdam waarvan iedereen ook zei dat het zinloos is geweest. Zo zie je maar.
Feyenoord!
  zondag 18 januari 2015 @ 15:39:41 #21
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148807690
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:37 schreef Operc het volgende:

[..]

Denk je echt dat een significant gedeelte van de bevolking daar aan deel zou nemen? :?
Van die 80.000 (?) handtekeningen zijn er misschien 20.000 die een koophuis hebben, waarvan er misschien 20 aan die oproep gehoor zouden geven gok ik.
Ik heb geen idee, misschien gaan we het zien. Er werd ook gezegd dat er never nooit niet 40000 handtekeningen opgehaald zouden worden. Als mensen doorkrijgen hoe totaal corrupt de hele zaak is kan er veel gebeuren.
Feyenoord!
pi_148807776
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het zijn er pas 60000. ;) Het belangrijkste is dat er aandacht voor komt, het besproken gaat worden en dat mensen inzien hoe corrupt het is. Het is een zaadje wat gezaaid wordt. Misschien komt er niet gelijk resultaat uit maar op de langere termijn wel. Ons Geld is bv ook begonnen door Occupy Amsterdam waarvan iedereen ook zei dat het zinloos is geweest. Zo zie je maar.
Nou inderdaad, het is de eerste keer dat ik van "Ons Geld" hoor.

Mensen laten inzien hoe corrupt het is vind ik natuurlijk lovenswaardig, maar werkelijk denken dat je iets gaan veranderen lijkt me hopeloos naief waarmee de teleurstelling des te groter is, als de handtekeningen (ik ben een optimist met 80.000) dan op de stapel tussen de kleurplaten van de neefjes Sachs terechtkomen...

zondag 18 januari 2015 @ 15:41:25 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148807790
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom het niet ontvankelijk verklaard zou kunnen worden. En als dat gebeurt dan word er opgeroepen tot een nationale hypotheekstaking van 3 maanden. Kijken of de banken en de politiek dan gaan luisteren. :)

Het zou een enorme revolutie zijn als het bancaire systeem veranderd zou worden inderdaad.
Een burgerinitatief moet aan diverse vereisten voldoen naast dat het X aantal handtekeningen heeft. Zoals het initatief momenteel is opgesteld lijkt het erop dat het niet aan de vereisten voldoet. De TK (en het bewindspersoon) gaat niet over deze materie.

Ik denk ook dat de kans klein is dat een nationale hypotheekstaking van wat kunstenaars, studenten en maatschappelijke teleurgestelde burgers weinig zoden aan de dijk gaat zetten :P Kan wel voor de nodige persoonlijke ellende zorgen.
--
  zondag 18 januari 2015 @ 15:42:15 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148807839
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:38 schreef Japie77 het volgende:
Ons Geld is bv ook begonnen door Occupy Amsterdam waarvan iedereen ook zei dat het zinloos is geweest. Zo zie je maar.
Ja.. Occupy Amsterdam is dan ook een behoorlijk succes geweest. Dat is niet echt bemoedigend.
--
pi_148807858
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, misschien gaan we het zien. Er werd ook gezegd dat er never nooit niet 40000 handtekeningen opgehaald zouden worden. Als mensen doorkrijgen hoe totaal corrupt de hele zaak is kan er veel gebeuren.
Ja? Een veel makkelijkere petitie was die van Thierry Baudet tegen de EU.

Je ziet hoeveel er gebeurd is. :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')