quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef I-care het volgende:
Probleem is dat mensen in het algemeen altijd voor zekerheid gaan, en zeker niet voor onzekerheid zonder duidelijke uitkomst. Niet onterecht natuurlijk! Een implosie van het systeem wat we nu hebben lijkt mij niet ideaal op zijn zachts gezegd!
quote:hottentot schreef:
En ook niet vergeten dat veel mensen volgens mij wel tevreden zijn met het huidige stelsel.
En een implosie van het huidig systeem zou het er zeker op de korte termijn veel slechter op doen worden.
De huidige vraag is denk ik hoe, en of deze huidige koers vol te houden is. Daarbij dan ook de vraag of daar door ons iets mee gedaan mag worden, of dat we gewoon wel zien waar het schip strandt.quote:hottentot schreef:
En ook niet vergeten dat veel mensen volgens mij wel tevreden zijn met het huidige stelsel.
En een implosie van het huidig systeem zou het er zeker op de korte termijn veel slechter op doen worden.
Robin Fransman heeft ook weer gereageerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:04 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens goeie reactie op het stuk van Robin Fransman:
http://nos.nl/artikel/201(...)erlandsche-bank.htmlquote:Op zondag 18 januari 2015 14:36 schreef Japie77 het volgende:
Hier een filmpje van een bekende voorvechter van monetaire hervorming waarin hij vertelt dat bij het optreden van de verleiders bij de Nederlandsche Bank er zeker 30 werknemers van DNB de petitie hebben getekend en dat er veel werknemers geschokt waren door de feiten die door de Verleiders aan het licht waren gebracht en er lange discussies zijn geweest na afloop van de voorstelling!
Het was meer dat zij het erg vermakelijk vonden dat cabaret eens aandacht besteed aan het werk dat zij doen. Maar ik geloof niet dat ze op inhoudelijk vlak echt potten hebben kunnen breken bij de aanwezige medewerkers en bestuurders. Als Klaas Knot erg moet lachen om de kritiek dan is dat over het algemeen geen bijster goed teken.quote:Het personeel van De Nederlandsche Bank heeft vanmiddag gezamenlijk gekeken naar Door de bank genomen, het toneelstuk dat een aanklacht is tegen banken en de manier waarop private banken geld creëren. Volgens een woordvoerder van DNB heeft president Klaas Knot zich uitstekend vermaakt.
In de voorstelling van toneelgroep De Verleiders wordt het publiek opgeroepen naar de Zuidas te trekken en in opstand te komen tegen de banken. Verder zit er een monoloog in waarin de rol van de Bank of International Settlements (BIS) aan de kaak wordt gesteld. Knot is bestuurder bij die BIS.
Klaas Knot heeft erg gelachen.
woordvoerder DNB
Voor die twee scènes was bij de ingekorte voorstelling in het auditorium van DNB geen plaats. Maar volgens acteur en schrijver George van Houts was het geenszins een gekuiste versie. "We moesten bepaalde delen gewoon schrappen omdat we maar drie kwartier hadden en geen decorstukken konden gebruiken."
Volgens Van Houts was de zaal enthousiast. Na afloop discussieerden de acteurs nog drie kwartier met Klaas Knot en Alexander Rinnooy Kan, voorzitter van de raad van commissarissen van DNB. Ze werden het niet eens, maar volgens Van Houts stonden de bestuurders wel open voor de voorstelling en de discussie.
Ze vonden het geweldig hoe wij de problemen over het voetlicht brachten.
George van Houts
Gisteren begon Van Houts een handtekeningenactie om de geldschepping door banken ook in het parlement aan de orde te brengen. Bij De Wereld Draait Door werd een speciale website gelanceerd. Dat burgerinitiatief was aan het einde van de middag door ruim 30.000 mensen getekend.
Volgens Van Houts hebben dertig medewerkers van De Nederlandsche Bank na de voorstelling beloofd dat ze ook zullen tekenen.
Lijkt me toch niet dat "dat" door druppelt in de berichtgeving. Als er al 30 werknemers de petitie hebben getekend en er een lange discussie is geweest na afloop mag je van een enorm succes spreken. Zeker aangezien dit het hol van de leeuw is. Deze mensen hebben in principe het minst baat bij een verandering van het systeem. En als er daar dan al 30 mensen de petitie tekenen is dat een enorm succes.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)erlandsche-bank.html
Tjah, ik hoorde van een DNB medewerker iets anders, en dat druppelt ook wel een beetje door in de berichtgeving:
[..]
Het was meer dat zij het erg vermakelijk vonden dat cabaret eens aandacht besteed aan het werk dat zij doen. Maar ik geloof niet dat ze op inhoudelijk vlak echt potten hebben kunnen breken bij de aanwezige medewerkers en bestuurders. Als Klaas Knot erg moet lachen om de kritiek dan is dat over het algemeen geen bijster goed teken.
Ja, en de vraag is natuurlijk waarom die DNB medewerkers (na een avond flink gelachen te hebben) de petitie tekenenquote:Op zondag 18 januari 2015 15:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet dat "dat" door druppelt in de berichtgeving. Als er al 30 werknemers de petitie hebben getekend en er een lange discussie is geweest na afloop mag je van een enorm succes spreken. Zeker aangezien dit het hol van de leeuw is. Deze mensen hebben in principe het minst baat bij een verandering van het systeem. En als er daar dan al 30 mensen de petitie tekenen is dat een enorm succes.
En dat Klaas Knot erg veel gelachen heeft is prima aangezien het een humoristische voorstelling. Dus dat zegt verder ook niks.
Er zijn dus, gezien de reactie van Bill Still ook hele andere geluiden gehoord. Maar goed het zou fantastisch zijn als Klaas Knot of medewerkers van DNB zich ook daadwerkelijk in zouden gaan zetten voor een hervorming maar niet echt realistisch aangezien ze dan klokkeluider zouden worden en ze hun carriere wel goodbye kunnen kussen.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en de vraag is natuurlijk waarom die DNB medewerkers (na een avond flink gelachen te hebben) de petitie tekenenDat staat denk ik ook wel goed vermeld in het artikel: mensen zijn blij dat er maatschappelijke belangstelling is voor hun werk. Ik denk alleen niet, of dat staat er eigenlijk ook nadrukkelijk, dat Klaas Knot zich nu in gaat zetten voor een hervorming. Of überhaupt een van de andere medewerkers.
Ik denk dat Bill Still niet de meest betrouwbare bron is op dit gebiedquote:Op zondag 18 januari 2015 15:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn dus, gezien de reactie van Bill Still ook hele andere geluiden gehoord. Maar goed het zou fantastisch zijn als Klaas Knot of medewerkers van DNB zich ook daadwerkelijk in zouden gaan zetten voor een hervorming maar niet echt realistisch aangezien ze dan klokkeluider zouden worden en ze hun carriere wel goodbye kunnen kussen.
Maar goed, wat er nu allemaal gebeurt is allemaal al succes. Hoe meer aandacht hoe beter.
ps. Heb jij de petitie al getekend?
Jij hebt echt geen idee hoe de wereld werkt en hoe dingen veranderen he?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:23 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie die Rothschilds, Rockefellers en al die andere Elitaire psychopaten al fronsen. "Er is een petitie uit Nederland om het financieel systeem te veranderen, laten we dat dus maar snel doen!".
Leuk initiatief verder hoor, maar hopeloos naief.
Nou, juist wel, vergeleken met deze leuke gig.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe de wereld werkt en hoe dingen veranderen he?
Zou niet weten waarom het niet ontvankelijk verklaard zou kunnen worden. En als dat gebeurt dan word er opgeroepen tot een nationale hypotheekstaking van 3 maanden. Kijken of de banken en de politiek dan gaan luisteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik denk dat Bill Still niet de meest betrouwbare bron is op dit gebiedOok denk ik dat de term klokkenluider niet helemaal op zijn plek is. Een herziening van het bancaire systeem zou eerder duiden op een revolutionair.
Ik heb de petitie al getekend. Al is het waarschijnlijk om een andere reden dan de makers in gedachte hebben. Voor het resultaat zal dat weinig uitmaken en ik ben erg benieuwd of het initatief ontvankelijk verklaard wordt. Ik vrees eigenlijk het ergste
Nou het is allemaal erg ingewikkeld maar om het zo simpel mogelijk uit te leggen kan je het beste even het filmpje kijken van DWDD, deze:quote:Op zondag 18 januari 2015 15:30 schreef Samuray13 het volgende:
Hierover hoor ik veel laatste tijd. Maar kunnen de aanhangers het op een eenvoudig wijze uitleggen.
Schema, filmpje enzovoorts.
Denk je echt dat een significant gedeelte van de bevolking daar aan deel zou nemen?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef Japie77 het volgende:
En als dat gebeurt dan word er opgeroepen tot een nationale hypotheekstaking van 3 maanden. Kijken of de banken en de politiek dan gaan luisteren.![]()
Het antwoord van Ons Geld is retorisch gezien niet bijster sterk:quote:Dus George, het nieuwe geld, een claim op ons allemaal, is daarmee gedekt door de belofte van een individu, of een bedrijf om diezelfde hoeveelheid te produceren. Iedereen kan zo geld scheppen. Eigenlijk heel democratisch. En eerlijk ook. Stel je voor dat de overheid dat zelf gaat doen. Ze maakt dan claims op ons allemaal, maar waarmee dekt ze die claims?
Dat is een stroman en geen inhoudelijke weerlegging van hetgeen Fransman stelde. In zijn eigen reactie wijst hij daar ook op. Of "schuldvrij" geld wel of niet mogelijk is, is niet het onderwerp van discussie. In principe zouden we het hele concept geld ook kunnen afschaffen (want inderdaad: het is een sociaal construct) maar het is maar de vraag of dat wenselijk is. Door de auteur van Ons Geld wordt vervolgens tot tweemaal toe een autortiteitsargument gebruikt. Ook dat is in retorisch opzicht een doodzonde, dat Pietje iets beweert maakt het namelijk niet waar.quote:Ten eerste wil ik ingaan op de aard van geld. U stelt dat geld primair een schuld is. Dit is volgens mij onjuist. Geld is primair accounting, en hier ligt de crux.
[...]
Het verbaast mij dat u niet lijkt te weten dat er een duizenden jaren lange traditie van geldcreatie zonder schuld is.
Het zijn er pas 60000.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, juist wel, vergeleken met deze leuke gig.
Denk jij werkelijk dat ook maar iemand die 80.000 handtekeningen serieus neemt?
Ik heb geen idee, misschien gaan we het zien. Er werd ook gezegd dat er never nooit niet 40000 handtekeningen opgehaald zouden worden. Als mensen doorkrijgen hoe totaal corrupt de hele zaak is kan er veel gebeuren.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Denk je echt dat een significant gedeelte van de bevolking daar aan deel zou nemen?
Van die 80.000 (?) handtekeningen zijn er misschien 20.000 die een koophuis hebben, waarvan er misschien 20 aan die oproep gehoor zouden geven gok ik.
Nou inderdaad, het is de eerste keer dat ik van "Ons Geld" hoor.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het zijn er pas 60000.Het belangrijkste is dat er aandacht voor komt, het besproken gaat worden en dat mensen inzien hoe corrupt het is. Het is een zaadje wat gezaaid wordt. Misschien komt er niet gelijk resultaat uit maar op de langere termijn wel. Ons Geld is bv ook begonnen door Occupy Amsterdam waarvan iedereen ook zei dat het zinloos is geweest. Zo zie je maar.
Een burgerinitatief moet aan diverse vereisten voldoen naast dat het X aantal handtekeningen heeft. Zoals het initatief momenteel is opgesteld lijkt het erop dat het niet aan de vereisten voldoet. De TK (en het bewindspersoon) gaat niet over deze materie.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom het niet ontvankelijk verklaard zou kunnen worden. En als dat gebeurt dan word er opgeroepen tot een nationale hypotheekstaking van 3 maanden. Kijken of de banken en de politiek dan gaan luisteren.![]()
Het zou een enorme revolutie zijn als het bancaire systeem veranderd zou worden inderdaad.
Ja.. Occupy Amsterdam is dan ook een behoorlijk succes geweest. Dat is niet echt bemoedigend.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:38 schreef Japie77 het volgende:
Ons Geld is bv ook begonnen door Occupy Amsterdam waarvan iedereen ook zei dat het zinloos is geweest. Zo zie je maar.
Ja? Een veel makkelijkere petitie was die van Thierry Baudet tegen de EU.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, misschien gaan we het zien. Er werd ook gezegd dat er never nooit niet 40000 handtekeningen opgehaald zouden worden. Als mensen doorkrijgen hoe totaal corrupt de hele zaak is kan er veel gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |