abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148777012
Ooit was er een filmtopic in Truth met paranormale (en aanverwante) films,
TRU / FOKLIJST Paranormale films
In 2007 viel dit topic dood en is dicht.
Jammer vond ik dus bij deze open ik weer zo'n topic want er zullen vast wel wat films in dit genre zijn uitgekomen.

Dus heb je een mooie film in dit genre gezien? vertel en plaats het hier.
There is only one religion
pi_148777214
Lucy (2014)

Frankrijk
Actie / Sciencefiction
89 minuten

geregisseerd door Luc Besson
met Scarlett Johansson, Morgan Freeman en Min-sik Choi

Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.

Een beetje zwakke storylijn maar het idee erachter vond ik wel gaaf.
Wat als de mens meer uit zijn hersenvermogen haalt dan 10%, dolfijnen schijnen 20% te kunnen benutten (volgens de professor in de film)
Wat als we 30% 40% tot 100% procent kunnen gebruiken.
Vond het op dat punt wel een gave film die in Truth filmhoekje thuishoort.

zaterdag 17 januari 2015 @ 19:18:30 #3
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_148783441
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 15:53 schreef Dance99Vv het volgende:
Lucy (2014)

Frankrijk
Actie / Sciencefiction
89 minuten

geregisseerd door Luc Besson
met Scarlett Johansson, Morgan Freeman en Min-sik Choi

Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.

Een beetje zwakke storylijn maar het idee erachter vond ik wel gaaf.
Wat als de mens meer uit zijn hersenvermogen haalt dan 10%, dolfijnen schijnen 20% te kunnen benutten (volgens de professor in de film)
Wat als we 30% 40% tot 100% procent kunnen gebruiken.

Vond het op dat punt wel een gave film die in Truth filmhoekje thuishoort.

Gebaseerd op een enorme missconceptie (fabeltje). (Dat we maar 10-15% van onze hersencapaciteit gebruiken).
Je hersenen zijn verdeeld in regionen die ieder hun eigen taak hebben. Zodra je hersenen voor 100% actief zijn, heb je een epileptische aanval o.i.d. maar word je zeker niet ineens één met het universum of zo. Leuke film, dat wel. ;)

https://decorrespondent.n(...)en/51144665-5c64de0b
http://www.quest.nl/artik(...)iteit-fabeltjeskrant
http://wetenschap.infonu.(...)rsenen-4-fabels.html
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_148787438
Even gereektst :P
pi_148788562
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Gebaseerd op een enorme missconceptie (fabeltje). (Dat we maar 10-15% van onze hersencapaciteit gebruiken).
Je hersenen zijn verdeeld in regionen die ieder hun eigen taak hebben. Zodra je hersenen voor 100% actief zijn, heb je een epileptische aanval o.i.d. maar word je zeker niet ineens één met het universum of zo. Leuke film, dat wel. ;)

https://decorrespondent.n(...)en/51144665-5c64de0b
http://www.quest.nl/artik(...)iteit-fabeltjeskrant
http://wetenschap.infonu.(...)rsenen-4-fabels.html
je kritische reactie had ik al verwacht, ik ben het wel met je eens hoor, verwees ook naar de prof in de film niet naar een of andere universiteits studie of professor ;)
Maak er wel de noot bij dat het gebruik van de hersenen en de hersencapiciteit 2 verschillende dingen zijn in mijn beleving.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dance99Vv op 17-01-2015 22:07:26 ]
  zondag 18 januari 2015 @ 00:29:14 #6
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_148794527
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
je kritische reactie had ik al verwacht, ik ben het wel met je eens hoor, verwees ook naar de prof in de film niet naar een of andere universiteits studie of professor ;)
Maak er wel de noot bij dat het gebruik van de hersenen en de hersencapiciteit 2 verschillende dingen zijn in mijn beleving.
Ja. Iedereen heeft ze, maar gebruiken ... >:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 18 januari 2015 @ 03:10:20 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_148797603
Natalie poste dit op donderdag 14 november 2013 @ 21:13:20

Fijn, hij draait eindelijk: de nieuwe verfilming van de horrorklassiek 'Carrie' van Stephen King :)
Het stond al maanden in mijn agenda, en afgelopen weekend heb ik hem in de bios gezien.

Normaal ben ik niet zo van de horror (en ik moet zeggen dat ik deze film als dit ook direct met horror associeer... wie weet is dat de reden), en het viel niet tegen.
Heeft mijn interesse in telekinese weer wakker geschud. Dat absoluut! :)

Ik weet dat de meningen over telekinse verdeeld zijn. In die zin, dit is weer zoiets fijns dat niet bewezen is of ooit zal worden, en waarvan genoeg mensen beweren dat ze 't kunnen. Wie oh wie wint het miljoen deze keer...
Maar de suggestie is interessant genoeg! Meer mensen die dit hebben hier?

De mening van Atmosphere82 woensdag 27 november 2013 @ 14:39:09

^O^

Ik heb de film afgelopen maandag gezien in Breda. Ik vond deze versie beter dan ik had verwacht in vergelijking met het origineel! :D
In vergelijking met het origineel uit '76 waren er nogal wat wijzigingen in bepaalde scènes.
Minpunten: de 'vriendschap' tussen Carrie en Sue Snell kwam niet goed naar voren in de film en miss Desjardin vond ik iets te 'aardig' tegenover het pestende groepje.

Voor de rest: ^O^

[ Bericht 21% gewijzigd door Dance99Vv op 18-01-2015 03:17:20 ]
pi_149317179
Zodiac is een film over niburu, gave film wel , beetje over de top maar de moeite waard wel om eens te bekijken.
Zodiac: Signs of the Apocalypse (2014)
When a mysterious planet crosses the sun, global catastrophes are unleashed. A rogue scientist is the key to deciphering the symbols and humanity's only chance at survival.
Zodiac: Signs of the Apocalypse (TV Movie 2014) - IMDb

pi_149317189
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:29 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja. Iedereen heeft ze, maar gebruiken ... >:)
Mischien is dit dan iets voor je

An action-thriller about a writer who takes an experimental drug that allows him to use 100 percent of his mind. As one man evolves into the perfect version of himself, forces more corrupt than he can imagine mark him for assassination. Out-of-work writer Eddie Morra's (Cooper) rejection by girlfriend Lindy (Abbie Cornish) confirms his belief that he has zero future. That all vanishes the day an old friend introduces Eddie to NZT, a designer pharmaceutical that makes him laser focused and more confident than any man alive. Now on an NZT-fueled odyssey, everything Eddie's read, heard or seen is instantly organized and available to him. As the former nobody rises to the top of the financial world, he draws the attention of business mogul Carl Van Loon (De Niro), who sees this enhanced version of Eddie as the tool to make billions. But brutal side effects jeopardize his meteoric ascent... Written by Relativity Media.

pi_149326885
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 03:06 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Mischien is dit dan iets voor je

An action-thriller about a writer who takes an experimental drug that allows him to use 100 percent of his mind. As one man evolves into the perfect version of himself, forces more corrupt than he can imagine mark him for assassination. Out-of-work writer Eddie Morra's (Cooper) rejection by girlfriend Lindy (Abbie Cornish) confirms his belief that he has zero future. That all vanishes the day an old friend introduces Eddie to NZT, a designer pharmaceutical that makes him laser focused and more confident than any man alive. Now on an NZT-fueled odyssey, everything Eddie's read, heard or seen is instantly organized and available to him. As the former nobody rises to the top of the financial world, he draws the attention of business mogul Carl Van Loon (De Niro), who sees this enhanced version of Eddie as the tool to make billions. But brutal side effects jeopardize his meteoric ascent... Written by Relativity Media.

Veeeeeeeeel beter dan Lucy!
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
pi_149348159
Limitless en Lucy vond ik beide goeie films. In het eerste topic staan er ook veel, Mothman Prophecies was jarenlang een van mijn favorieten, maar weer es kijken.

Nog eentje voor dit topic, fantastische film van vorig jaar:

Predestination (2014) _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')