abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148769918
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Kan je mij 1 artikel geven waarin de dader (dus niet-moslim) die een moslim vermoord om zijn geloof, terrorist wordt genoemd?
Je stelde iets anders. Voordat ik voor jou aan het werk ga, leg me eerst maar eens waarom je denkt dat moorden op moslims *altijd, op deze manier* gebagatelliseerd worden. Dat is een hele stellige uitspraak, en dat kun je dus vast wel onderbouwen.
pi_148769922
Dat was te verwachten na de aanslagen.
Ура для россии
pi_148769924
quote:

[..]

Kan je mij 1 artikel geven waarin de dader (dus niet-moslim) die een moslim vermoord om zijn geloof, terrorist wordt genoemd?
Waarom moeten sommige mensen toch altijd in de slachtoffer rol willen kruipen?
pi_148769925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie girlygirl8 herhaaldelijk schrijven dat er een moslim is vermoord. Wat we weten, is dat er een Marokkaanse man is vermoord. Ik zie nergens concreet staan dat deze man inderdaad moslim is. Dus ik zou niet weten waarom ik die vraag niet mag stellen.
Ik zeg nergens dat je die vraag niet mag stellen. Ik stel wel dat het uitermate opvallend is dat je die vraag stelt. Of de man al of geen moslim is doet er niet toe trouwens - het gaat immers om de intentie van de persoon die hem aanvalt. Als ik iemand neersteek omdat ik denk dat het een moslim is - en dat blijkt achteraf niet zo te zijn, dan is de aanval nog steeds islamofobisch of anti-moslim van aard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148769928
Het eerste nieuwe moslim topic van vandaag!
pi_148769957
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik iemand neersteek omdat ik denk dat het een moslim is - en dat blijkt achteraf niet zo te zijn, dan is de aanval nog steeds islamofobisch of anti-moslim van aard.
Dat zou kunnen, maar het kan ook dat je enorm verward bent. Gezien je vreemde uitlatingen eerder in dit topic zou ik die mogelijkheid niet willen uitsluiten. De term "verwarde man" werd in december in elk geval herhaaldelijk uit de kast getrokken toen "allah akbar"-roepende mannen inreden op groepen mensen.

Dus dan is het nogal kort door de bocht om nu onmiddellijk "islamofobie!" te schreeuwen.
pi_148769980
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het kan ook dat je enorm verward bent. Gezien je vreemde uitlatingen eerder in dit topic zou ik die mogelijkheid niet willen uitsluiten. De term "verwarde man" werd in december in elk geval herhaaldelijk uit de kast getrokken toen "allah akbar"-roepende mannen inreden op groepen mensen.

Dus dan is het nogal kort door de bocht om nu onmiddellijk "islamofobie!" te schreeuwen.
Je valt in herhaling - allicht dat je opnieuw mijn posts moet lezen om ook tot die conclusie te komen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:43:48 #33
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_148770013
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom moeten sommige mensen toch altijd in de slachtoffer rol willen kruipen?
Moet niet. Echter gelijkheid moet er wel zijn. Dit is een daad van terreur en moet ook zo bij naam genoemd worden. En niet omdat het slachtoffer moslim is en de dader niet plots een andere naam geven.
pi_148770015
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, je probeert een achterlijk punt te maken over de rug van een dode.

Je nuance is gespeeld en vies.
Ik vind het ergens wel schattig. Temeer hij nu wel wenst te spreken over een verwarde man - en destijds met die andere aanvallen - niet. Het geeft wat mij betreft erg goed weer over de ernstig hypocriete gedachtegang. Geen gelijke monniken of kappen in zijn ogen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148770026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind het ergens wel schattig. Temeer hij nu wel wenst te spreken over een verwarde man - en destijds met die andere aanvallen - niet. Het geeft wat mij betreft erg goed weer over de ernstig hypocriete gedachtegang. Geen gelijke monniken of kappen in zijn ogen.
Het is triest hoe hij ook in dit topic zijn gram probeert te halen over iets in december.

Laat zien hoe weinig hij überhaupt geeft om dit voorval.

Vrij onmenselijk.
pi_148770028
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, je probeert een achterlijk punt te maken over de rug van een dode.

Je nuance is gespeeld en vies.
Ik doe helemaal niks over de rug van een dode. Ik wijs erop dat er in het artikel staat dat de precieze toedracht van de moord nog wordt onderzocht. Of er inderdaad sprake is van islamofobie moet nog blijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
Je valt in herhaling - allicht dat je opnieuw mijn posts moet lezen om ook tot die conclusie te komen.
Ik stel vast dat je geen antwoord kunt geven. Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: sorry, het was een domme opmerking van me, ik was een beetje emotioneel en ik neem m'n woorden terug.
pi_148770029
quote:

[..]

Zozo, elke dag worden hier natuurlijk moslims vermoordt omdat er een wijdverspreid haat is.

En ja, iemand die met een machinegeweer een moskee inloopt en begint te schieten noem je een terrorist.Ook als er een molotov cocktail naar een moskee gegooid wordt, wordt dat netjes benoemd.

Feit is echter dat vooral moslims andere moslims vermoorden.

Verder hebben we nog de criminele marrokkaantjes in Amsterdam enuomstrreken die elkaar afmaken.
Whatever...
pi_148770034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niks over de rug van een dode. Ik wijs erop dat er in het artikel staat dat de precieze toedracht van de moord nog wordt onderzocht. Of er inderdaad sprake is van islamofobie moet nog blijken.

[..]

Ik stel vast dat je geen antwoord kunt geven. Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: sorry, het was een domme opmerking van me, ik was een beetje emotioneel en ik neem m'n woorden terug.
Dat je zo triest blijft verwijzen naar december zegt genoeg over je intenties. :r
pi_148770036
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Moet niet. Echter gelijkheid moet er wel zijn. Dit is een daad van terreur en moet ook zo bij naam genoemd worden. En niet omdat het slachtoffer moslim is en de dader niet plots een andere naam geven.
Vooralsnog is het een moord. In hoeverre we dit als een terreurdaad moeten zien, of gewoon als een moordactie van een verward persoon, moet nog blijken uit onderzoek.
pi_148770044
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vooralsnog is het een moord. In hoeverre we dit als een terreurdaad moeten zien, of gewoon als een moordactie van een verward persoon, moet nog blijken uit onderzoek.
Als je deze gespeelde nuance nou toch ook eens had als de vermoedelijke dader een moslim was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148770045
quote:

[..]

Dit is voorlopig nog geen gecoördineerde en zeer doelgerichte aanval op moslims vanwege hun geloof.

Als dat wel zo is kun je dat terrorisme noemen.

Voorlopig is het nog een gestoorde gek die iemand gruwelijk heeft vermoord.
Whatever...
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:47:42 #42
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_148770048
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zozo, elke dag worden hier natuurlijk moslims vermoordt omdat er een wijdverspreid haat is.

En ja, iemand die met een machinegeweer een moskee inloopt en begint te schieten noem je een terrorist.Ook als er een molotov cocktail naar een moskee gegooid wordt, wordt dat netjes benoemd.

Verder hebben we nog de criminele marrokkaantjes in Amsterdam enuomstrreken die elkaar afmaken.
In Frankrijk alleen zijn er al 50 anti-Islam incidenten sinds de schietpartijen in Parijs
pi_148770053
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zou ook beter kunnen lezen wat ik schrijf. Ik zeg niet dat ik wens te spreken over een verwarde man. Ik herhaal wat in het artikel staat, namelijk dat de toedracht van de moord nog niet vaststaat. En dat het zou kunnen dat het een verwarde man is. En daarbij wijs ik erop dat die term in december ook een paar keer uit de kast is gehaald.
pi_148770059
quote:

[..]

terreur is een daad om een bepaald doel te bereiken, wat maakt een verwarde man die een ander individu neersteekt ineens tot terrorist.

Ik zie het doel niet van deze verwarde man jij wel dat is dan bijzonder bij dit matige nieuwsbericht.
pi_148770061
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je deze gespeelde nuance nou toch ook eens had als de vermoedelijke dader een moslim was.
Misschien niet van elfletterig, maar in het algemeen is dat ook zo.

Herinner je je die auto's op kerstmarkten in Frankrijk nog? In eerste instantie werd er ook gedacht eengeflipte idioot die Allah akbar riep.
Whatever...
pi_148770062
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Moslimhaat of acties op grond van moslimhaat schijnt, zelfs in Nederland, uitermate slecht gedocumenteerd te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148770064
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is triest hoe hij ook in dit topic zijn gram probeert te halen over iets in december.

Laat zien hoe weinig hij überhaupt geeft om dit voorval.

Vrij onmenselijk.
Jullie naaien elkaar knap op. En dat over iets dat ik niet heb gezegd. :N
pi_148770069
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Misschien niet van elfletterig, maar in het algemeen is dat ook zo.

Herinner je je die auto's op kerstmarkten in Frankrijk nog? In eerste instantie werd er ook gedacht eengeflipte idioot die Allah akbar riep.
En wat riep Elfletterig toen?
pi_148770070
Maar zoals Bill maher laatst riep.

You always have some rotten apples, but if a lot of them are, something is wrong with the Orchard.
Whatever...
pi_148770074
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:49 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

En wat riep Elfletterig toen?
Ik zeg toch misschien niet van elfletterig.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')