abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148771453
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Moslims staan vrijwel overal slecht te boek. Waar de islam toe kan leiden zien we dagelijks.
Wat dacht je? Mutant01 is de clown aan het uithangen in dit topic, dus dan doe ik ook een duit in het zakje...
pi_148771461
Ik lees het artikel en zie er ook een hater in. En dan ga ik nu hetzelfde zeggen als in alle topics. Ik vind net als bij de moslims de rest van de bevolking zich niet verantwoordelijk hoeft te voelen voor een hatende gek. Denk dus wel degelijk dat het een discriminerende moord van 1 persoon is geweest. En verdorie, weer een kind vaderloos gemaakt door een gevaarlijke gek. Opruimen en nooit meer vrij, maar dat zal wel niet gebeuren.

Ik had de hoop dat het artikel duidelijk genoeg was, maar blijkbaar niet, want jullie vullen voor elkaar weer in hoe de ander denkt, zonder ook maar iets aan bewijs neer te zetten. Liever heb ik dat persoonlijk geneuzel helemaal niet in topics. Komt nogal puberaal over
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:29:28 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148771466
een fobie is trouwens een angststoornis die te verhelpen is, haat is geen fobie maar een emotie.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148771490
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:29 schreef Re het volgende:
een fobie is trouwens een angststoornis die te verhelpen is, haat is geen fobie maar een emotie.
Islamofobie is dus een term die nergens op slaat. En als haat een emotie is (die redenering kan ik volgen), dan lijkt het me goed om te kijken waar die haat (want die is er) vandaan komt.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:37:51 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148771588
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Islamofobie is dus een term die nergens op slaat. En als haat een emotie is (die redenering kan ik volgen), dan lijkt het me goed om te kijken waar die haat (want die is er) vandaan komt.
islamofobie is idd een nogal nutteloze terminologie, tenzij je echt bang bent van de islam (zoals je bang bent voor clowns, spinnen of openbare ruimtes).

In het geval van de OP durf ik zelfs te stellen dat het niet eens haat is, maar gewoon een persoon met grootheidswaanzin (ik ben je god) of een psychose.

Haat heb je op verschillende niveaus, op persoonlijke titel, collectief of met de paplepel ingegoten, vaak irrationeel en gebaseerd op aannames, het is idd kijken waarom men haat, waarom de focus van de haat zich op inerte personen of groepen richt. Een interessant vraagstuk ja.
pi_148771624
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:29 schreef Re het volgende:
Ik heb de dader niet eerst aan een diepgaand onderzoek onderworpen.

Dus of het een fobie was, of gewoon haat? Sorry, maar in mijn ogen is het een hater, want hij haalt overduidelijk het geloof erbij. Of hij daarnaast nog een fobie heeft voor moslims? Zal mij een worst zijn. In mijn ogen is hij verantwoordelijk voor de moord en voor discriminatie. Maar zoals XA1pt altijd zegt. Hij is nu nog verdachte, dus ga ik mijn post veranderen in. Als hij schuldig is, mag hij rotten in de cel met zijn haat
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:42:34 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148771669
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:39 schreef paddy het volgende:
Als hij schuldig is, mag hij rotten in de cel met zijn haat
en als tie schizofreen is, of in een psychose zat...

er worden hier algemene termen gekoppeld aan een voor ons nog niet geheel duidelijk gedrag, dat is gevaarlijk want het maakt je subjectief
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:47:17 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148771740
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb de dader niet eerst aan een diepgaand onderzoek onderworpen.

Dus of het een fobie was, of gewoon haat? Sorry, maar in mijn ogen is het een hater, want hij haalt overduidelijk het geloof erbij. Of hij daarnaast nog een fobie heeft voor moslims? Zal mij een worst zijn. In mijn ogen is hij verantwoordelijk voor de moord en voor discriminatie. Maar zoals XA1pt altijd zegt. Hij is nu nog verdachte, dus ga ik mijn post veranderen in. Als hij schuldig is, mag hij rotten in de cel met zijn haat
Ja hehe, dat zegt natuurlijk niks. Ik ken persoonlijk een persoon met paranoïde achtervolgingswaanzin die gelooft dat hij de Senseo heeft uitgevonden en dat de FBI zijn ontwerp heeft gestolen en aan Philips heeft gegeven. Als hij nu een copper neerschiet haat hij dan de politie zoals een "gezond" persoon haat kan hebben aan de politie en een aanslag op hen pleegt? Natuurlijk niet.
pi_148772056
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

en als tie schizofreen is, of in een psychose zat...

er worden hier algemene termen gekoppeld aan een voor ons nog niet geheel duidelijk gedrag, dat is gevaarlijk want het maakt je subjectief
Mag ik jouw mening dan weten over deze "iemand is niet verantwoordelijk voor zijn daden omdat hij schizofreen is of zat in een psychose" ?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:06:28 #110
396550 Richestorags
pi_148772127
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Mag ik jouw mening dan weten over deze "iemand is niet verantwoordelijk voor zijn daden omdat hij schizofreen is of zat in een psychose" ?
Dat is toch ook zo? Bijvoorbeeld die broer van die bekende honkballer. Die wilde in een normale toestand geeneens zijn broer vermoorden. Maar vanuit zijn psychose deed hij het. In een psychose ben je echt compleet het contact met de realiteit kwijt (in sommige gevallen). Jouw waanbeelden ZIJN dan de realiteit.
pi_148772155
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:47 schreef Richestorags het volgende:

Ik ken persoonlijk een persoon met paranoïde achtervolgingswaanzin die gelooft dat hij de Senseo heeft uitgevonden en dat de FBI zijn ontwerp heeft gestolen en aan Philips heeft gegeven.
Nou ja, misschien is het wel echt waar.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:08:13 #112
396550 Richestorags
pi_148772166
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, misschien is het wel echt waar.
Allicht. Misschien leven wij wel allemaal in een psychose waarin we denken dat het niet zo is :9
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:08:21 #113
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148772172
Als de aanvaller moslim was, en het slachtoffer niet, dan wordt het een terroristische daad genoemd.
pi_148772298
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:08 schreef Manke het volgende:
Als de aanvaller moslim was, en het slachtoffer niet, dan wordt het een terroristische daad genoemd.
(zucht)

Nee. Als er geweld gepleegd wordt met de intentie om angst te zaaien om zo bepaalde doelen te bereiken is het een terroristische daad.
pi_148772381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:08 schreef Manke het volgende:
Euhm, waar lees jij dat toch. Jij stelt dit alsof iedereen dit doet, dus ben benieuwd. Die wordt met zijn hele familie wel weggewenst door een enkele onwetende, maar een enkele dader aan de andere kant ook weer goedgepraat om die reden.

In mijn ogen zet ik er hooguit het vraagteken bij of het niet uit discriminerende gronden is gedaan. Maar dat die vraag stel ik dus ook wanneer het andersom is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Bijvoorbeeld die broer van die bekende honkballer. Die wilde in een normale toestand geeneens zijn broer vermoorden. Maar vanuit zijn psychose deed hij het. In een psychose ben je echt compleet het contact met de realiteit kwijt (in sommige gevallen). Jouw waanbeelden ZIJN dan de realiteit.
Dan een andere vraag "vind jij dat iemand die zo denkt, dan gewoon in de samenleving terug moet kunnen komen? Of dat hij juist nog langer uit de samenleving (in opvang) moet blijven vanwege kans op herhaling?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:19:27 #116
396550 Richestorags
pi_148772403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Euhm, waar lees jij dat toch. Jij stelt dit alsof iedereen dit doet, dus ben benieuwd. Die wordt met zijn hele familie wel weggewenst door een enkele onwetende, maar een enkele dader aan de andere kant ook weer goedgepraat om die reden.

In mijn ogen zet ik er hooguit het vraagteken bij of het niet uit discriminerende gronden is gedaan. Maar dat die vraag stel ik dus ook wanneer het andersom is.

[..]

Dan een andere vraag "vind jij dat iemand die zo denkt, dan gewoon in de samenleving terug moet kunnen komen? Of dat hij juist nog langer uit de samenleving (in opvang) moet blijven vanwege kans op herhaling?
Het tweede. Ook al ben je er niet "schuldig" aan ben je wel een gevaar voor de samenleving. Het is onrechtvaardig om anderen gevaar te laten lopen (en jezelf ook).
  zaterdag 17 januari 2015 @ 12:19:48 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148772414
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:03 schreef paddy het volgende:

[..]

ontoerekeningsvatbaarheid is gewoon een wettelijk vastgesteld begrip, dat hij verder uit de samenleving moet worden verwijderd lijkt me evident, psychiatrische opname lijkt me bijvoorbeeld zo'n optie
pi_148772447
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het tweede. Ook al ben je er niet "schuldig" aan ben je wel een gevaar voor de samenleving. Het is onrechtvaardig om anderen gevaar te laten lopen (en jezelf ook).
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:19 schreef Re het volgende:

[..]

ontoerekeningsvatbaarheid is gewoon een wettelijk vastgesteld begrip, dat hij verder uit de samenleving moet worden verwijderd lijkt me evident, psychiatrische opname lijkt me bijvoorbeeld zo'n optie
Oke, daar ben ik het dan wel mee eens. Heb ik het wel over wanneer hij vanuit zijn ziekte een moord gaat plegen.
pi_148772661
De islam inspireert randdebielen tot ranzige daden.

Niks nieuws aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')