Ben je jaloers? Dan hebben ze in ieder geval plezier.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:32 schreef Sapstengel het volgende:
Wordt vast één grote circlejerk bukkake daar in de wc'sgloryhole in elke deur
Dat komt omdat jij je gediscrimineerd voelt als er mensen zijn die simpelweg dezelfde rechten en omgangsmanieren willen als een ieder. Daar komt het op neer. Jij bent niet bang dat jij minder behandeld wordt ten opzichte van een minderheid, jij bent bang als een minderheid even goed behandeld wordt als de meerderheid waaronder jij je schaart.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee het is gewoon weer het zoveelste voorbeeld van hypocrisie voor wat betreft discriminatie. Als je wat zegt over minderheden is de wereld te klein, maar de grote bub discrimineren, wat in de regel heteroseksuele blanken zijn, is altijd prima. Positieve discriminatie enz enz.
Waar heb je het over man? Ik voel me helemaal niet gediscrimineerd als mensen dezelfde rechten willen. Ik vind het alleen overdreven dat minderheden steeds een voorkeursbehandeling krijgen middels positieve discriminatie of in bescherming worden genomen door ze af te zonderen van de rest van de maatschappij. Ik vind dat een beetje discriminerend naar die mensen toe, alsof ze niet normaal kunnen functioneren en ze daarom bij het handje genomen moeten worden. Alsof al die lui mongolen zijn en we ze daarom naar een apart kamp sturen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij je gediscrimineerd voelt als er mensen zijn die simpelweg dezelfde rechten en omgangsmanieren willen als een ieder. Daar komt het op neer. Jij bent niet bang dat jij minder behandeld wordt ten opzichte van een minderheid, jij bent bang als een minderheid even goed behandeld wordt als de meerderheid waaronder jij je schaart.
Om het maar even in de praktijk te zeggen: jij voelt je gediscrimineerd als hetero omdat er homo's zijn die er klaar mee zijn dat ze als minder mens behandeld worden (met vaak de bijkomende gebrek aan wettelijke rechten) en daarom een eigen school beginnen waar ze dit niet ondervinden... Oh my...
Niet om het een of ander maar er zijn LGBT jongeren zodanig gekwetst dat ze zelfmoordgedachten hebben, mogen die een veilige plek, aub?quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar heb je het over man? Ik voel me helemaal niet gediscrimineerd als mensen dezelfde rechten willen. Ik vind het alleen overdreven dat minderheden steeds een voorkeursbehandeling krijgen middels positieve discriminatie of in bescherming worden genomen door ze af te zonderen van de rest van de maatschappij. Ik vind dat een beetje discriminerend naar die mensen toe, alsof ze niet normaal kunnen functioneren en ze daarom bij het handje genomen moeten worden. Alsof al die lui mongolen zijn en we ze daarom naar een apart kamp sturen.
Er zijn ook genoeg 'normale' kinderen die gepest worden en zelfmoord gedachten hebben en zelfs zelfmoord plegen. Wat is je punt? Je doet net alsof die groepen alleen problemen kennen en daardoor een speciale behandeling verdienen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:53 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar er zijn LGBT jongeren zodanig gekwetst dat ze zelfmoordgedachten hebben, mogen die een veilige plek, aub?
Daarbij wordt niemand gestuurd. Het is gewoon een school waar je voor kunt kiezen en hij is ook open voor heteros.
Ik vind het raar dat je nu de discussie naar alle minderheden wilt gaat trekken en het over discriminatie gaat.
Ja, er zijn normale kinderen die gepest worden, maar het percentage zelfmoorden ligt bij de LGBT gewoon vele male hoger en dus verdient dat speciale aandacht.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg 'normale' kinderen die gepest worden en zelfmoord gedachten hebben en zelfs zelfmoord plegen. Wat is je punt? Je doet net alsof die groepen alleen problemen kennen en daardoor een speciale behandeling verdienen.![]()
Nu creëer je geen oplossing voor het probleem, maar vlucht je weg. Wil je geaccepteerd worden? Dan moet je zorgen dat je onder de mensen komt en niet jezelf gaan afzonderen. Om dan zodra ze de echte wereld in moeten gaan janken dat mensen niet gewend zijn dat ze moeten werken met een homo. Want dat is wat je nu gaat krijgen.
Schijnoplossing dit en de mensen die er daadwerkelijk baat bij zouden hebben om meer geaccepteerd te worden, juichen het nog toe ook.![]()
Volledig mee oneens....quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:44 schreef Alentejana het volgende:
Op elke school zit je in een cocon als je het goed bekijkt. En ze zullen de meeste tijd toch echt vooral gewoon in de schoolbanken zitten te leren, hoor. dat is echt niet anders dan op een reguliere school. alleen kunnen ze zich gewoon concentreren omdat ze veilig zijn.
Je moet het zo zien:
Elke groep die een school wil die toegespitst is tot die groep, of je het nu hebt over een ballet MAVO, voetbal academie of zoals vroeger (weet niet of ze nog bestaan) een buitenschool voor astma patienten, een rijdende school voor circuskinderen of een "via de computer school" voor kinderen in de outback, heeft daar gewoon recht op en die kinderen hebben daar altijd meer aan dan als ze niet meer naar school gaan of op een reguliere school niet functioneren.
Als ze daarbij dan ook nog door zo´n school beter in hun vel gaan zitten, kunnen ze de maatschappij ook gewoon beter aan. en is er wel degelijk een doel bereikt.
Dat vind ik dus ook een slechte ontwikkeling. Dan ga je naar een maatschappij waar je elke groep in een hokje duwt. Dan bereik je alles behalve integratie...quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:51 schreef Alentejana het volgende:
Mag je dan wel even onderbouwen.
En donkere kinderen hebben allang al de mogelijkheid om te kiezen voor een school waar ze geen of minder discriminatie zullen beleven. Die staan bekend als zogenaamde "zwarte scholen" waar dus verhoudingsgewijs veel gekleurde kinderen op zitten.
Maar het huidige systeem werkt ook niet. Wat stel je dan voor?quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:22 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook een slechte ontwikkeling. Dan ga je naar een maatschappij waar je elke groep in een hokje duwt. Dan bereik je alles behalve integratie...
Ik stel voor er gewoon mee te dealen. Of je het nu leuk vind of niet. Mensen zijn gewoon kuddedieren die niet van afwijkend gedrag houden. Dan kun je wel allemaal groepen apart zetten maar dat is in mijn ogen geen oplossing. Dat merk je ook aan de schijnacceptatie van homoseksualiteit. Als puntje bij paaltje komt accepteert het merendeel van de mensen dit gewoon niet. Kun je nog jaren voor gaan strijden maar dat verandert niets aan hoe een mens basaal in elkaar zit.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:48 schreef Alentejana het volgende:
Er wordt niet geduwd, maar gekozen en die maatschappij heeft altijd al zo gewerkt. Kijk naar verenigingen, belangengroepen, soorten scholen, soorten kerken en nevenactiviteiten.
Er is altijd een soort-zoekt-soort drang geweest (anders bestond die uitspraak niet eens) en die bestaat gewoon binnen de maatschappij.
De maatschappij is niet een brei van compleet-niks-met-elkaar-te-maken-hebbende individuen die van huis naar school of van huis naar werk of vice versa beweegt, al lijken sommigen van deze tijd dat wel te willen.
En wat wonderer ook al vraagt, wat stel je zelf voor?
Hoe denk jij dat ze in staat gesteld kunnen worden om toch gewoon naar school te gaan, hun diplomas te halen en geestelijk te te ontwikkelen?
Ermee dealen is nou precies wat ze wordt geleerd op zo´n school.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik stel voor er gewoon mee te dealen. Of je het nu leuk vind of niet. Mensen zijn gewoon kuddedieren die niet van afwijkend gedrag houden. Dan kun je wel allemaal groepen apart zetten maar dat is in mijn ogen geen oplossing. Dat merk je ook aan de schijnacceptatie van homoseksualiteit. Als puntje bij paaltje komt accepteert het merendeel van de mensen dit gewoon niet. Kun je nog jaren voor gaan strijden maar dat verandert niets aan hoe een mens basaal in elkaar zit.
Ik zeg helemaal niets over afwijkend gedrag. Ik zeg hoe het merendeel van de mensen in elkaar zit. Ik heb het helemaal niet over laten stikken. Rare conclusies trek jij uit jezelf?quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:12 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ermee dealen is nou precies wat ze wordt geleerd op zo´n school.
Je kunt geen stand houden en ergens mee dealen als je kapot bent gemaakt.
Maar wat je eigenlijk zegt is laat die homos maar lekker stikken want we moeten ze niet...
En wel afwijkend gedrag hebben ze dan precies volgens jou?
Aangeleerd gedrag kun je niet elimineren via evolutie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:07 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Als homoseksualiteit en trangenders niet normaal waren naar jouw standaard, zouden die via de evolutie wel geëlimineerd zijn geweest, denk je ook niet?
Ze hebben altijd bestaan, en zullen blijven bestaan, ondanks het feit dat ze zich niet voorplanten.
Daar helpt ook doen alsof het niet bestaat en uitmoorden niet tegen. Er worden gewoon nieuwe geboren...Gewoon uit naar jouw standaard normale hetero stellen.
Het komt trouwens ook gewoon voor in het dierenrijk, dus wat wil je eigenlijk als voorbeeld nemen?
Je eigen afkeer of de afkeer die er volgens je cultuur en geloof zijn ingestampt is geen norm.
Jouw pet bedoel je.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het begrip "normaal" gaat je wat boven de pet zie ik.
Als je denkt dat het aangeleerd gedrag is dat niet voor komt in de natuur, ben je verkeerd voorgelicht en zou ik me er nog maar eens in verdiepen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:37 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Aangeleerd gedrag kun je niet elimineren via evolutie.
Het is niet mijn standaard, maar de standaard van het leven, de 100 miljoen jaar evolutie.
Het komt niet voor in de natuur. Dat is een leugen.
Er is geen afkeer, alleen een kritisch geluid. Cultuur of religie ingestampt is onzin. Vrijheid van meningsuiting, we leven dus niet in de Sovjet-Unie.
Nee, ik bedoel precies wat ik schreef.quote:
Denk dat ermee dealen wel een oplossing is. Lukte in vroeger tijden toch ook gewoon? Als je je onderscheid van de massa heeft dat consequenties dus dan is de conclusie dat niet te doen of de gevolgen daarvan gewoon onder ogen te zien. Kun je uren over ouwehoeren maar als puntje bij paaltje komt is dat gewoon zo. Dus conformeren of accepteren. De keus is nog altijd aan de persoon zelf.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:21 schreef Alentejana het volgende:
Je zegt letterlijk "Mensen zijn gewoon kuddedieren die niet van afwijkend gedrag houden".
Welk afwijkend gedrag is dat dan precies?
Met wie iemand naar bed gaat is privé. Verder gaan ze gewoon naar school of naar hun werk, net als de rest van de massa.
Je laat ze stikken omdat je niet komt met een oplossing. Je accepteert dat "de massa" ze uitkotst, "want het is nu eenmaal zo".
We kunnen daar ook niet zoveel aan veranderen, behalve eindeloos blijven voorlichten, maar we kunnen wel wat veranderen voor de LGBT´s zélf om zich stand te houden daarin. Door zo´n school.
"Er mee dealen" is geen oplossing. Dat lukt ze niet. Punt. En dan?
Iemand met een bepaald sexueel gedrag aparte scholen opzetten?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:46 schreef Alentejana het volgende:
In vroeger tijden, tot 1967 om precies te zijn werden ze in Engeland vervolgd, chemisch gecastreerd en blootgesteld aan rare therapieën omdat men dacht dat je het wel even om kon zetten.
Om maar niet te spreken van het in elkaar geslagen worden, dat nog steeds gebeurt.
Je denkt toch zeker niet dat "doen alsof je het niet bent" ze gelukkig maakt?
Hoe dan ook, elke groep heeft gewoon recht om een school op te zetten, dus een LGBT groep heeft ook het recht om een homotolerante school op te zetten.
Ik snap niet wat het bezwaar daar tegen kan zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |