abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148753465
Hij zit er een tijdje en de loftuitingen zijn inmiddels wat minder oorverdovend geworden. De nazi's van de christenwereld hadden een ruim jaar geleden ineens een nieuwe leider en hij zei al direct allerlei Nobelprijswaardige dingen als "goedenavond" en "armoede is niet goed". Heel bijzonder, voor een paus.

Maar ook deze paus blijkt gewoon een lul te zijn. Pas zei hij al dat het geloof niet bespot mag worden (in het licht van de aanslagen in Frankrijk een walgelijke uitspraak) en nu doet ie er nog een schepje bovenop waarmee hij weer een stapje dichterbij zijn intolerante voorgangers komt.

Want het gezin wordt gekoloniseerd!

Kan het eigenlijk nog ooit wat worden met die idiote club? Of wordt dit een kwestie van 'rustig weg laten kwijnen in hun gore gepruttel'?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:48:18 #2
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148753570
Als christen zijnde heb ik geen moeite met bespotten van religie, zouden er meer moeten doen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:06:13 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148755562
Deze paus zegt wel meer verwerpelijke conservatieve dingen maar tot nu toe heeft de media er steeds een krampachtige positieve spin aan gegeven. Guess those days are over
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:12:11 #4
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_148759857
Zijn standpunt met betrekking op de vrijheid van meningsuiting vond ik al redelijk debiel en zelf behoorlijk gevaarlijk, maar hij gooit er gewoon een schepje boven op. Ach ja ergens wel te verwachten natuurlijk..en echt progresief persoon zal vooral geen Paus worden. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 16 januari 2015 @ 22:42:45 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148763331
Hij is de baas van Pedo n.v., wat had je gedacht dan?
pi_148769099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hij is de baas van Pedo n.v., wat had je gedacht dan?
Ja, ik was naïef. Ik trapte erin. Ik dacht dat ze er ineens voor gekozen hadden om een fatsoenlijk mens tot chef te kiezen.
pi_148769455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:06 schreef SpecialK het volgende:
Deze paus zegt wel meer verwerpelijke conservatieve dingen maar tot nu toe heeft de media er steeds een krampachtige positieve spin aan gegeven. Guess those days are over
Ik snap de fascinatie van de media met deze man ook niet zo. Jarenlang branden ze de kerk af om waar het voor staat. Is er ineens een mediagenieke ouwe zak die de boel voor mag zitten, wordt er alleen maar hosanna geroepen.

Ben benieuwd wat ze zeggen als de volgende eindbaas van Noord-Korea een grappige toespraak geeft en zegt dat het wel iets minder mag met die hongersnood.
pi_148771263
Conscience do cost.
pi_148773940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:16 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad ongelofelijk hoe, zonder dat daar enige aanleiding voor is, deze paus wordt opgehemeld.

Zelfs als een Paus geen verwerpelijke uitspraken doet (deze is al een paar keer uitgegleden) dan nog is het mij een raadsel waarom zo veel mensen deze man zien als een groot leider.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook onwenselijk, zeker als mensen meer waarde gaan hechten aan zijn mening dan die van lokale overheden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 13:58:34 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148774704
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Inderdaad ongelofelijk hoe, zonder dat daar enige aanleiding voor is, deze paus wordt opgehemeld.

Zelfs als een Paus geen verwerpelijke uitspraken doet (deze is al een paar keer uitgegleden) dan nog is het mij een raadsel waarom zo veel mensen deze man zien als een groot leider.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook onwenselijk, zeker als mensen meer waarde gaan hechten aan zijn mening dan die van lokale overheden.
Die man is goed met PR. Hij snapt dat uiterlijke schijn het belangrijkste is en weet daar een positieve draai aan te geven. Geen gouden troon meer, geen paleis meer, geen bling-kledij meer. De mensen vinden dat geweldig en ze vergeten helemaal te luisteren wat er uit zijn mond komt (behalve als het hun beeld van hem bevestigt).
pi_148774725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die man is goed met PR. Hij snapt dat uiterlijke schijn het belangrijkste is en weet daar een positieve draai aan te geven. Geen gouden troon meer, geen paleis meer, geen bling-kledij meer. De mensen vinden dat geweldig en ze vergeten helemaal te luisteren wat er uit zijn mond komt (behalve als het hun beeld van hem bevestigt).
Zeker. Maar hij krijgt dan ook de nodige hulp van de media op dat vlak.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 14:07:30 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148774914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zeker. Maar hij krijgt dan ook de nodige hulp van de media op dat vlak.
De media smullen dan ook van zo'n prachtige narrative. Een bescheiden, nederige man die tot machtigste religieuze leider op de wereld gekroond wordt, die vervolgens de kerk ombouwt van evil empire tot bron van liefde en zorgzaamheid, dat verkoopt kranten!

Ze vergeten alleen even dat de kerk nog exact dezelfde dingen gelooft als voordat Frans de baas werd en dat Frans al een sluwe machtswellusteling moet zijn om het überhaupt tot kardinaal te schoppen.
pi_148775039
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De media smullen dan ook van zo'n prachtige narrative. Een bescheiden, nederige man die tot machtigste religieuze leider op de wereld gekroond wordt, die vervolgens de kerk ombouwt van evil empire tot bron van liefde en zorgzaamheid, dat verkoopt kranten!

Ze vergeten alleen even dat de kerk nog exact dezelfde dingen gelooft als voordat Frans de baas werd en dat Frans al een sluwe machtswellusteling moet zijn om het überhaupt tot kardinaal te schoppen.
Dat laatste lijkt me een verschijnsel dat je vrij algemeen ziet in de politiek.

Wat het Vaticaan bijzonder maakt is dat het door heel veel aanhangers worden gezien als een instituut met politieke autoriteit, terwijl die autoriteit feitelijk niet bestaat. De Paus heeft in principe helemaal geen zeggenschap over zijn volgelingen, maar men loopt er vaak wel braaf achteraan.
pi_148775348
Gelukkig dat dit soort geluiden steeds meer te horen zijn!

Want toen de paus begon leek het een goede kerel, maar ik heb hem nooit vertrouwd. Zoals de inspraak van kardinalen en anderen die dan zaken goed of af moesten keuren. Zoals homohuwelijk, abortus, euthanasie en al die dingen meer. Heel slim gedaan van de paus. Want zo kon de paus doen alsof hij begaan was met deze onderwerpen, maar ondertussen alles toch afkeuren onder mom van "meeste stemmen gelden".
Een beetje de schone schijn ophouden als publiciteitsstunt. Zal ook wel gelden voor de banden met de maffia die de paus aanpakte verbaal. Maar ondertussen.

Een goede paus bestaat niet.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:07:36 #16
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149603735
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Molurus het volgende:
Ook Jezus deed een hoop opmerkelijke uitspraken en wordt nog steeds vurig aanbeden. Bekijk de uitspraken van Jezus maar eens in de bijbel. Een hoop gescheld en ge-wee-deze en wee-gene.

Dit heeft niets met logica, rede of redelijkheid te maken.
pi_149604715
quote:
Had hij dat al niet eerder gezegd? de uitspraak komt me bekend voor.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:05:01 #18
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_149605148
Hij scoort gewoon laag op pauselijke lulheid. Op de Menselijke Lulheid Schaal™ scoort ie gewoon steady in de top.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_149605247
Zal je zien dat ie binnenkort de Nobelprijs voor de Vrede krijgt...
pi_149605309
Wat had je dan verwacht van de voorzitter van een middeleeuwse club die door roof en afpersing stinkend rijk is geworden?
pi_149605334
Zelfde marketing als dat er achter Obama zat.

Geef het een sexy "rockstar" "rebels" gezichtje en velen trappen erin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149605366
Een verfrissende paus verkoopt zo lekker...
pi_149605488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
Zal je zien dat ie binnenkort de Nobelprijs voor de Vrede krijgt...
Voor wat? Aan te geven dat armoede kut is? Dat zou wel behoorlijk treurig zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149605576
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Voor wat? Aan te geven dat armoede kut is? Dat zou wel behoorlijk treurig zijn.
Geloof het of niet, maar hij is al genoemd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)obelprijs-vrede.html
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:24:27 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149605640
Ah de wittebroodsweken zijn voorbij :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_149607692
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:24 schreef jogy het volgende:
Ah de wittebroodsweken zijn voorbij :P.
:D
  zaterdag 14 februari 2015 @ 10:44:34 #27
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149658211
Net zoals jij het recht heb je mening te ventileren, mag de paus dat ook. Zelfs als dat een onpopulaire mening is voor de huidige tijd (waar ik trouwens zelf niet achter sta, voordat dat hier gedacht wordt).

En wat betreft dat je suis Charlie. Tv zender Al jazeera deed ook afstand van wat Charlie Hebdo allemaal publiceerde. Net als de paus keuren ze het geweld af, maar stonden niet achter de publicaties van Charlie Hebdo. Iedereen (op de extremisten na) is het er mee eens dat geweld tegen vrijheid van meningsuiting niet hoort in een democratische samenleving, maar dat betekent niet automatisch dat je dan ook verplicht bent om afstand te nemen van je eigen normen en waarden in de discussie rondom Charlie Hebdo. Dat je ineens anti-religieuze satire als kerk goed moet gaan vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door schrijfveer op 14-02-2015 10:55:43 ]
pi_149658429
Ik heb niks tegen satire, ook niet als religie het onderwerp is.

Ben ik nu een extremist, of is er iets mis met mijn normen en waarden?

Overigens vind ik de cartoons van Charlie Hebdo niet zo heel erg grappig. Maar dat heeft verder weinig met het onderwerp te maken. Ik kan ieg niet zeggen dat ik ze verwerpelijk vind of iets van die strekking.
pi_149658457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:44 schreef schrijfveer het volgende:
Net zoals jij het recht heb je mening te ventileren, mag de paus dat ook. Zelfs als dat een onpopulaire mening is voor de huidige tijd (waar ik trouwens zelf niet achter sta, voordat dat hier gedacht wordt).

En wat betreft dat je suis Charlie. Tv zender Al jazeera deed ook afstand van wat Charlie Hebdo allemaal publiceerde. Net als de paus keuren ze het geweld af, maar stonden niet achter de publicaties van Charlie Hebdo. Iedereen (op de extremisten na) is het er mee eens dat geweld tegen vrijheid van meningsuiting niet hoort in een democratische samenleving, maar dat betekent niet automatisch dat je dan ook verplicht bent om afstand te nemen van je eigen normen en waarden in de discussie rondom Charlie Hebdo. Dat je ineens anti-religieuze satire als kerk goed moet gaan vinden.
Natuurlijk mag de paus dat. Ik ga hem dat recht echt niet ontzeggen. Ik vind dergelijke uitspraken alleen in een nogal schril contrast staan met de pausverheerlijking van de afgelopen jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 11:06:10 ]
pi_149658537
Ik snap pausverheerlijking in het algemeen niet. Wat maakt deze man en zijn mening nu zo interessant? Hij is niet democratisch gekozen, en heeft al zeker geen 'direct lijntje met god'.

Wat resteert is gewoon een oude Christen. Niks bijzonders.
pi_149658623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:03 schreef Molurus het volgende:
Ik snap pausverheerlijking in het algemeen niet. Wat maakt deze man en zijn mening nu zo interessant? Hij is niet democratisch gekozen, en heeft al zeker geen 'direct lijntje met god'.

Wat resteert is gewoon een oude Christen. Niks bijzonders.
Als koning Willy iets achterlijks zegt, dan vallen daar ook veel mensen over dan wanneer een andere domme kerel iets stoms zegt.
pi_149658685
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als koning Willy iets achterlijks zegt, dan vallen daar ook veel mensen over dan wanneer een andere domme kerel iets stoms zegt.

Ja, daar begrijp ik evenmin iets van. Bij hem is er zelfs niet de schijn dat hij een direct lijntje heeft met wie of wat dan ook.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:24:14 #33
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149658857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk mag de paus dat. Ik ga hem dat recht echt niet ontzeggen. Ik vind dergelijke uitspraken alleen in een nogal schril contrast staan met de pausverheerlijking van de afgelopen jaren.
Ik denk dat de wat andere manier van aanpak ertoe leidde dat iedereen dacht dat er verandering zou komen, de kerk wat moderner zou worden. Plus dat deze paus beter met de media kan omgaan dan Ratzinger, dat zal ook wel geholpen hebben.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:28:29 #34
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149658941
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:57 schreef Molurus het volgende:
Ik heb niks tegen satire, ook niet als religie het onderwerp is.

Ben ik nu een extremist, of is er iets mis met mijn normen en waarden?

Met extremisten bedoel ik degene die geweld gebruiken tegen meningen die niet in hun straatje passen.
pi_149659179
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:28 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Met extremisten bedoel ik degene die geweld gebruiken tegen meningen die niet in hun straatje passen.
Ok, maar er is wel iets mis met mijn normen en waarden wanneer ik het soort satire dat Charlie Hebdo maakt goedkeur?

Dat leek je ieg te suggereren. :) (Misschien heb ik dat verkeerd begrepen, dat zou mooi zijn.)
pi_149659320
quote:
Hij heeft daar wel een punt.

(En dat zeg ik terwijl ik niet katholiek ben en ook (nog?) geen kinderen heb)
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:51:04 #37
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149659331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, maar er is wel iets mis met mijn normen en waarden wanneer ik het soort satire dat Charlie Hebdo maakt goedkeur?

Dat leek je ieg te suggereren. :) (Misschien heb ik dat verkeerd begrepen, dat zou mooi zijn.)
Dat staat er helemaal niet. Ik heb het over de christelijke normen en waarden. Die wijken in de discussie rondom Charlie Hebdo af, omdat de meeste mensen satire over religie niet als 'beledigend' opvatten. De kerk wel. Lijkt me duidelijk waar ik het over heb.
pi_149659386
Het begrip is nog niet ingedaald helaas.. Al ie nu eens over de kolonisatie van het gezin begon in relatie tot de druk en verantwoording die gezinnen dragen, dan had hij mijn goedkeuring gekregen :P Maar helaas weer dogmatisch gezever..
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_149659412
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:51 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet. Ik heb het over de christelijke normen en waarden. Die wijken in de discussie rondom Charlie Hebdo af, omdat de meeste mensen satire over religie niet als 'beledigend' opvatten. De kerk wel. Lijkt me duidelijk waar ik het over heb.
Wat hebben de meningen van respectievelijk Al-Jazeera en de Paus te maken met Christelijke normen en waarden?

Ik volg je even niet vrees ik. :)

Is het afkeuren van de satire van Charlie Hebdo een 'christelijke waarde'?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:09:17 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149659690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, daar begrijp ik evenmin iets van. Bij hem is er zelfs niet de schijn dat hij een direct lijntje heeft met wie of wat dan ook.
Willy is aangesteld bij Gratie Gods hé. Oftewel, alles wat hij doet en zegt is door God gesanctioneerd.
pi_149659724
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Willy is aangesteld bij Gratie Gods hé. Oftewel, alles wat hij doet en zegt is door God gesanctioneerd.
Nou, dan mag hij wel s wat vaker een goed woordje doen voor zijn baas. :+
pi_149659737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er staat me vaag iets bij van een dergelijke oproep...

edit: hebbes: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)te-weinig-zichtbaar/

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 12:15:00 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:12:34 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149659753
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toen hij ingezworen werd, is daar nog een flinke rel om geweest. Van die vieze goddelozen die zomaar weigerden te zweren op God! En dat in Nederland anno 2013!
pi_149659807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Toen hij ingezworen werd, is daar nog een flinke rel om geweest. Van die vieze goddelozen die zomaar weigerden te zweren op God! En dat in Nederland anno 2013!
Ja, hoe kan je zo iemand nou aanbidden? -O-
pi_149659835
quote:
Ik weet niet zeker of ik hier nu om moet lachen of huilen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:16:08 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149659840
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, hoe kan je zo iemand nou aanbidden? -O-
Geen idee, maar er zijn mensen die het lukt.
pi_149659859
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik hier nu om moet lachen of huilen.
Voor wie niet kiezen kan: :')
pi_149659872
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee, maar er zijn mensen die het lukt.
Pas als het hart open is kan de wind door de ziel waaien.. Zoiets!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:18:09 #49
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_149659897
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat hebben de meningen van respectievelijk Al-Jazeera en de Paus te maken met Christelijke normen en waarden?

Ik volg je even niet vrees ik. :)

Is het afkeuren van de satire van Charlie Hebdo een 'christelijke waarde'?
Punt is dat beide religies de spot drijven met religie afkeuren. Zij vanuit het christelijk normen en waarden of islamitische normen en waarden.

Ja, want Charlie Hebdo maakt God in de ogen van de paus 'belachelijk'. Iets wat je als een oppermachtig wezen ziet en respecteert als zodoende, ga je niet belachelijk lopen maken, want waarom zou je er anders in geloven ?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:18:46 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149659907
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:17 schreef I-care het volgende:

[..]

Pas als het hart open is kan de wind door de ziel waaien.. Zoiets!
Ah, ik zie dat jij de New Age Bullshitgenerator ook gevonden hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')