abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148753465
Hij zit er een tijdje en de loftuitingen zijn inmiddels wat minder oorverdovend geworden. De nazi's van de christenwereld hadden een ruim jaar geleden ineens een nieuwe leider en hij zei al direct allerlei Nobelprijswaardige dingen als "goedenavond" en "armoede is niet goed". Heel bijzonder, voor een paus.

Maar ook deze paus blijkt gewoon een lul te zijn. Pas zei hij al dat het geloof niet bespot mag worden (in het licht van de aanslagen in Frankrijk een walgelijke uitspraak) en nu doet ie er nog een schepje bovenop waarmee hij weer een stapje dichterbij zijn intolerante voorgangers komt.

Want het gezin wordt gekoloniseerd!

Kan het eigenlijk nog ooit wat worden met die idiote club? Of wordt dit een kwestie van 'rustig weg laten kwijnen in hun gore gepruttel'?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:48:18 #2
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148753570
Als christen zijnde heb ik geen moeite met bespotten van religie, zouden er meer moeten doen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 19:06:13 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148755562
Deze paus zegt wel meer verwerpelijke conservatieve dingen maar tot nu toe heeft de media er steeds een krampachtige positieve spin aan gegeven. Guess those days are over
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:12:11 #4
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_148759857
Zijn standpunt met betrekking op de vrijheid van meningsuiting vond ik al redelijk debiel en zelf behoorlijk gevaarlijk, maar hij gooit er gewoon een schepje boven op. Ach ja ergens wel te verwachten natuurlijk..en echt progresief persoon zal vooral geen Paus worden. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 16 januari 2015 @ 22:42:45 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148763331
Hij is de baas van Pedo n.v., wat had je gedacht dan?
pi_148769099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hij is de baas van Pedo n.v., wat had je gedacht dan?
Ja, ik was naïef. Ik trapte erin. Ik dacht dat ze er ineens voor gekozen hadden om een fatsoenlijk mens tot chef te kiezen.
pi_148769455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:06 schreef SpecialK het volgende:
Deze paus zegt wel meer verwerpelijke conservatieve dingen maar tot nu toe heeft de media er steeds een krampachtige positieve spin aan gegeven. Guess those days are over
Ik snap de fascinatie van de media met deze man ook niet zo. Jarenlang branden ze de kerk af om waar het voor staat. Is er ineens een mediagenieke ouwe zak die de boel voor mag zitten, wordt er alleen maar hosanna geroepen.

Ben benieuwd wat ze zeggen als de volgende eindbaas van Noord-Korea een grappige toespraak geeft en zegt dat het wel iets minder mag met die hongersnood.
pi_148771263
Conscience do cost.
pi_148773940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:16 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad ongelofelijk hoe, zonder dat daar enige aanleiding voor is, deze paus wordt opgehemeld.

Zelfs als een Paus geen verwerpelijke uitspraken doet (deze is al een paar keer uitgegleden) dan nog is het mij een raadsel waarom zo veel mensen deze man zien als een groot leider.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook onwenselijk, zeker als mensen meer waarde gaan hechten aan zijn mening dan die van lokale overheden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 13:58:34 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148774704
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Inderdaad ongelofelijk hoe, zonder dat daar enige aanleiding voor is, deze paus wordt opgehemeld.

Zelfs als een Paus geen verwerpelijke uitspraken doet (deze is al een paar keer uitgegleden) dan nog is het mij een raadsel waarom zo veel mensen deze man zien als een groot leider.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook onwenselijk, zeker als mensen meer waarde gaan hechten aan zijn mening dan die van lokale overheden.
Die man is goed met PR. Hij snapt dat uiterlijke schijn het belangrijkste is en weet daar een positieve draai aan te geven. Geen gouden troon meer, geen paleis meer, geen bling-kledij meer. De mensen vinden dat geweldig en ze vergeten helemaal te luisteren wat er uit zijn mond komt (behalve als het hun beeld van hem bevestigt).
pi_148774725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die man is goed met PR. Hij snapt dat uiterlijke schijn het belangrijkste is en weet daar een positieve draai aan te geven. Geen gouden troon meer, geen paleis meer, geen bling-kledij meer. De mensen vinden dat geweldig en ze vergeten helemaal te luisteren wat er uit zijn mond komt (behalve als het hun beeld van hem bevestigt).
Zeker. Maar hij krijgt dan ook de nodige hulp van de media op dat vlak.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 14:07:30 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148774914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zeker. Maar hij krijgt dan ook de nodige hulp van de media op dat vlak.
De media smullen dan ook van zo'n prachtige narrative. Een bescheiden, nederige man die tot machtigste religieuze leider op de wereld gekroond wordt, die vervolgens de kerk ombouwt van evil empire tot bron van liefde en zorgzaamheid, dat verkoopt kranten!

Ze vergeten alleen even dat de kerk nog exact dezelfde dingen gelooft als voordat Frans de baas werd en dat Frans al een sluwe machtswellusteling moet zijn om het überhaupt tot kardinaal te schoppen.
pi_148775039
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De media smullen dan ook van zo'n prachtige narrative. Een bescheiden, nederige man die tot machtigste religieuze leider op de wereld gekroond wordt, die vervolgens de kerk ombouwt van evil empire tot bron van liefde en zorgzaamheid, dat verkoopt kranten!

Ze vergeten alleen even dat de kerk nog exact dezelfde dingen gelooft als voordat Frans de baas werd en dat Frans al een sluwe machtswellusteling moet zijn om het überhaupt tot kardinaal te schoppen.
Dat laatste lijkt me een verschijnsel dat je vrij algemeen ziet in de politiek.

Wat het Vaticaan bijzonder maakt is dat het door heel veel aanhangers worden gezien als een instituut met politieke autoriteit, terwijl die autoriteit feitelijk niet bestaat. De Paus heeft in principe helemaal geen zeggenschap over zijn volgelingen, maar men loopt er vaak wel braaf achteraan.
pi_148775348
Gelukkig dat dit soort geluiden steeds meer te horen zijn!

Want toen de paus begon leek het een goede kerel, maar ik heb hem nooit vertrouwd. Zoals de inspraak van kardinalen en anderen die dan zaken goed of af moesten keuren. Zoals homohuwelijk, abortus, euthanasie en al die dingen meer. Heel slim gedaan van de paus. Want zo kon de paus doen alsof hij begaan was met deze onderwerpen, maar ondertussen alles toch afkeuren onder mom van "meeste stemmen gelden".
Een beetje de schone schijn ophouden als publiciteitsstunt. Zal ook wel gelden voor de banden met de maffia die de paus aanpakte verbaal. Maar ondertussen.

Een goede paus bestaat niet.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:07:36 #16
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_149603735
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Molurus het volgende:
Ook Jezus deed een hoop opmerkelijke uitspraken en wordt nog steeds vurig aanbeden. Bekijk de uitspraken van Jezus maar eens in de bijbel. Een hoop gescheld en ge-wee-deze en wee-gene.

Dit heeft niets met logica, rede of redelijkheid te maken.
pi_149604715
quote:
Had hij dat al niet eerder gezegd? de uitspraak komt me bekend voor.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:05:01 #18
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_149605148
Hij scoort gewoon laag op pauselijke lulheid. Op de Menselijke Lulheid Schaal™ scoort ie gewoon steady in de top.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_149605247
Zal je zien dat ie binnenkort de Nobelprijs voor de Vrede krijgt...
pi_149605309
Wat had je dan verwacht van de voorzitter van een middeleeuwse club die door roof en afpersing stinkend rijk is geworden?
pi_149605334
Zelfde marketing als dat er achter Obama zat.

Geef het een sexy "rockstar" "rebels" gezichtje en velen trappen erin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149605366
Een verfrissende paus verkoopt zo lekker...
pi_149605488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
Zal je zien dat ie binnenkort de Nobelprijs voor de Vrede krijgt...
Voor wat? Aan te geven dat armoede kut is? Dat zou wel behoorlijk treurig zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149605576
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Voor wat? Aan te geven dat armoede kut is? Dat zou wel behoorlijk treurig zijn.
Geloof het of niet, maar hij is al genoemd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)obelprijs-vrede.html
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:24:27 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149605640
Ah de wittebroodsweken zijn voorbij :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')