Ja, ik was naïef. Ik trapte erin. Ik dacht dat ze er ineens voor gekozen hadden om een fatsoenlijk mens tot chef te kiezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hij is de baas van Pedo n.v., wat had je gedacht dan?
Ik snap de fascinatie van de media met deze man ook niet zo. Jarenlang branden ze de kerk af om waar het voor staat. Is er ineens een mediagenieke ouwe zak die de boel voor mag zitten, wordt er alleen maar hosanna geroepen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:06 schreef SpecialK het volgende:
Deze paus zegt wel meer verwerpelijke conservatieve dingen maar tot nu toe heeft de media er steeds een krampachtige positieve spin aan gegeven. Guess those days are over
Inderdaad ongelofelijk hoe, zonder dat daar enige aanleiding voor is, deze paus wordt opgehemeld.quote:
Die man is goed met PR. Hij snapt dat uiterlijke schijn het belangrijkste is en weet daar een positieve draai aan te geven. Geen gouden troon meer, geen paleis meer, geen bling-kledij meer. De mensen vinden dat geweldig en ze vergeten helemaal te luisteren wat er uit zijn mond komt (behalve als het hun beeld van hem bevestigt).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Inderdaad ongelofelijk hoe, zonder dat daar enige aanleiding voor is, deze paus wordt opgehemeld.
Zelfs als een Paus geen verwerpelijke uitspraken doet (deze is al een paar keer uitgegleden) dan nog is het mij een raadsel waarom zo veel mensen deze man zien als een groot leider.
Ik vind dat eerlijk gezegd ook onwenselijk, zeker als mensen meer waarde gaan hechten aan zijn mening dan die van lokale overheden.
Zeker. Maar hij krijgt dan ook de nodige hulp van de media op dat vlak.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die man is goed met PR. Hij snapt dat uiterlijke schijn het belangrijkste is en weet daar een positieve draai aan te geven. Geen gouden troon meer, geen paleis meer, geen bling-kledij meer. De mensen vinden dat geweldig en ze vergeten helemaal te luisteren wat er uit zijn mond komt (behalve als het hun beeld van hem bevestigt).
De media smullen dan ook van zo'n prachtige narrative. Een bescheiden, nederige man die tot machtigste religieuze leider op de wereld gekroond wordt, die vervolgens de kerk ombouwt van evil empire tot bron van liefde en zorgzaamheid, dat verkoopt kranten!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zeker. Maar hij krijgt dan ook de nodige hulp van de media op dat vlak.
Dat laatste lijkt me een verschijnsel dat je vrij algemeen ziet in de politiek.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De media smullen dan ook van zo'n prachtige narrative. Een bescheiden, nederige man die tot machtigste religieuze leider op de wereld gekroond wordt, die vervolgens de kerk ombouwt van evil empire tot bron van liefde en zorgzaamheid, dat verkoopt kranten!
Ze vergeten alleen even dat de kerk nog exact dezelfde dingen gelooft als voordat Frans de baas werd en dat Frans al een sluwe machtswellusteling moet zijn om het überhaupt tot kardinaal te schoppen.
Ook Jezus deed een hoop opmerkelijke uitspraken en wordt nog steeds vurig aanbeden. Bekijk de uitspraken van Jezus maar eens in de bijbel. Een hoop gescheld en ge-wee-deze en wee-gene.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Molurus het volgende:
Zelfs als een Paus geen verwerpelijke uitspraken doet (deze is al een paar keer uitgegleden) dan nog is het mij een raadsel waarom zo veel mensen deze man zien als een groot leider.
Had hij dat al niet eerder gezegd? de uitspraak komt me bekend voor.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:53 schreef Jigzoz het volgende:
Paus: kinderloos blijven is egoïstisch
Man, man, man, man...
Voor wat? Aan te geven dat armoede kut is? Dat zou wel behoorlijk treurig zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
Zal je zien dat ie binnenkort de Nobelprijs voor de Vrede krijgt...
Geloof het of niet, maar hij is al genoemd.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Voor wat? Aan te geven dat armoede kut is? Dat zou wel behoorlijk treurig zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |