http://www.1limburg.nl/gr(...)urg?context=topstoryquote:De politie is op dit moment op meerdere plaatsen in Limburg bezig met acties. Het is nog onduidelijk wat er precies gaande is.
Zowel op de A2, in Maastricht als in Venlo zijn colonnes met ME-busjes gezien, die met zwaailicht en met hoge snelheid voorbijreden.
'Bijzondere tijden'
Een woordvoerder van de politie wil niet vertellen wat er aan de hand is. Meer dan dat er 'een inzet' bezig is, wil ze niet zeggen. Ook het Openbaar Ministerie zegt dat er 'in deze bijzondere tijden' extra inzet noodzakelijk is. Of de inzet te maken heeft met de Belgische anti-terreuractie donderdagavond in Verviers is niet duidelijk.
Op Twitter worden verschillende meldingen gedaan over de politiebusjes. Ook voertuigen van andere hulpdiensten worden gemeld.
Of van de Luxemburgse grens. Of de Duitse. Of van Brabant. Maar lijkt me sterk dat er echt iets in Limburg gebeurt. Want: Limburgquote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:24 schreef HulkHeld het volgende:
Terroristen in de buurt van de Belgische grens.
Ik lul ook maar wat haha. Ze zouden op zoek zijn naar een groen busje met witte deur. Spannend.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Of van de Luxemburgse grens. Of de Duitse. Of van Brabant. Maar lijkt me sterk dat er echt iets in Limburg gebeurt. Want: Limburg
quote:Belgen vragen hulp ME en blazen die later weer af
ROERMOND - In Limburg is vanmiddag op meerdere plaatsen sprake gewest een grote politieactiviteit. De woordvoerster van de politie bevestigde aanvankelijk alleen dat er sprake was van een ,,politie-inzet’’. Meer wilde ze er niet over zeggen. Verschillende mensen twitterden dat colonnes ME-busjes onderweg zijn met zwaailicht en grote snelheid. Een woordvoerder van de politie bracht later duidelijkheid: de ME was onderweg naar Belgie, voor een bijstandsverzoek door de Belgische politie. Dat verzoek is inmiddels afgeblazen. De agenten zijn weer terug naar hun honk.
Volgens de woordvoerder heeft het verzoek om bijstand niks te maken met de terreurdreiging. Waar dan wel mee, zei hij niet. Eerder vandaag was ook een politiehelikopter boven delen van Limburg actief.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |