http://transgendernetwerk(...)m-transgender-leven/quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Denk meer minachting. Heb nog nooit een verhaal in NL gehoord dat een transgender in elkaar is geslagen of zelfs vermoord.
Dat wist ik niet. Triest.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://transgendernetwerk(...)m-transgender-leven/
http://en.wikipedia.org/wiki/Gay_panic_defensequote:Op zondag 18 januari 2015 17:59 schreef wonderer het volgende:
Ik denk dat veel Nederlanders toch te nuchter zijn om "per ongeluk" iemand te vermoorden omdat ze trans blijkt te zijn, zoals in bijvoorbeeld Amerika (de "gay panic defense" is daar een jurisch geaccepteerd motief).
Denk het ook.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:02 schreef wonderer het volgende:
Als je door z'n afgrijselijke Nederlandse accent heen kunt luisteren, is dit een heel interessant filmpje (Louis Gooren is/was endocrinoloog bij het VU en is heel belangrijk geweest voor het onderzoek naar en behandeling van transseksualiteit).
Als je er niet doorheen kunt luisteren, lees dan in ieder geval de slide op 1:40. Dat zou weleens het antwoord op de vraag in de TT kunnen zijn, namelijk.
quote:
Je denkt dat de meeste transvrouwen drag queens zijn? Of wat bedoel je?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:21 schreef Strani het volgende:
Ik zie deze reeks nu pas. Ik heb niks tegen transgenders maar ben niet zo gek op 'queens' En ik heb de indruk dat veel transgenders een beetje in die categorie vallen.
Dankjewel. Interessant artikel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:46 schreef Gewas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: weet niet of het leesbaar is.
Nee, met 'queens' bedoel ik mensen met 'over the top' nichterig gedrag. Daar moet je maar net van houden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je denkt dat de meeste transvrouwen drag queens zijn? Of wat bedoel je?
Ik denk dat hij bedoelt "drama queens".quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je denkt dat de meeste transvrouwen drag queens zijn? Of wat bedoel je?
Ah, je denkt dus dat de meeste transvrouwen over the top zijn? Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, met 'queens' bedoel ik mensen met 'over the top' nichterig gedrag. Daar moet je maar net van houden.
Nee, ik denk dat dat het bestaande vooroordeel is (en dat type transgenders bestaat natuurlijk wel en is waarschijnlijk veel zichtbaarder dan de rest). Als je zegt transvrouwen, bedoel je dan mannen die later vrouw werden of andersom?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah, je denkt dus dat de meeste transvrouwen over the top zijn? Waar baseer je dat op?
joh. er staat totaal niets over de aanleiding enzo.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://transgendernetwerk(...)m-transgender-leven/
Als ik zeg transvrouw, dan bedoel ik een vrouw die geboren is met mannelijke geslachtsdelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat dat het bestaande vooroordeel is (en dat type transgenders bestaat natuurlijk wel en is waarschijnlijk veel zichtbaarder dan de rest). Als je zegt transvrouwen, bedoel je dan mannen die later vrouw werden of andersom?
Duidelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als ik zeg transvrouw, dan bedoel ik een vrouw die geboren is met mannelijke geslachtsdelen.
Dat is waar. Maar, om nou een paar extreme voorbeelden te noemen, Dana International en Kelly (Big Brother) zijn toch wel echt over de top en beiden transgender. Ik ga er van uit dat ze, als ze man waren gebleven, als nichterig zouden worden gezien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:01 schreef Alentejana het volgende:
Ik zie dat over de top ook wel een beetje bij sommigen die gewoon te hard hun best doen op zogenaamde vrouwelijke trekken. Ik weet niet wie die als voorbeeld nemen,
Nichterig gedrag is apart gezegd in deze, omdat je dat gewoonlijk aan mannen toekent, niet aan vrouwen.
Maar je moet een en ander niet verwarren met travestie. Een travestiet doet per definitie over the top, het is een rol.
Ik zou niet weten hoe Dana International in haar privé leven is, met andere woorden we zien haar in een rol als show dame en er zijn ook wel andere exentrieke dames te bedenken in de showwereld die niet met een piemel geboren zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar, om nou een paar extreme voorbeelden te noemen, Dana International en Kelly (Big Brother) zijn toch wel echt over de top en beiden transgender. Ik ga er van uit dat ze, als ze man waren gebleven, als nichterig zouden worden gezien.
Ik zie Kelly nog wel eens in het dagelijks leven. Ik vind haar smaak ordinair, maar dat vind ik bij zoveel vrouwen, verder is ze normaal en best vriendelijk. Ze is vooral heel erg goed in het bespelen van de media en het opvoeren van een show, dat is wat ze doet als ze ergens en public is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar, om nou een paar extreme voorbeelden te noemen, Dana International en Kelly (Big Brother) zijn toch wel echt over de top en beiden transgender. Ik ga er van uit dat ze, als ze man waren gebleven, als nichterig zouden worden gezien.
Zat ik er niet echt naast.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zie Kelly nog wel eens in het dagelijks leven. Ik vind haar smaak ordinair, maar dat vind ik bij zoveel vrouwen, verder is ze normaal en best vriendelijk. Ze is vooral heel erg goed in het bespelen van de media en het opvoeren van een show, dat is wat ze doet als ze ergens en public is.
Ik had absoluut niet verwacht dat zo'n soort artikel in de daklozenkrant zou staan.quote:
Omdat het op die site staat denk ik wel dat het er iets mee te maken zou hebben dat het een transgender was?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:44 schreef SuperFood het volgende:
[..]
joh. er staat totaal niets over de aanleiding enzo.
aannames he. waarom wordt er dan niets over vermeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:18 schreef Gewas het volgende:
[..]
Omdat het op die site staat denk ik wel dat het er iets mee te maken zou hebben dat het een transgender was?
True.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:19 schreef SuperFood het volgende:
[..]
aannames he. waarom wordt er dan niets over vermeld.
triest maar geloof je direct.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
True.
Maar volgens mij gebeurt in het buitenland best vaak dat transgenders in elkaar geslagen of vermoord worden.
Wel leuk ja want als dat is wat mannen mannelijk maakt ben ik als man zijnde hoogstwaarschijnlijk een beetje verwijft dan. Niet dat ik dat erg vind trouwens hahaha.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:40 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik had absoluut niet verwacht dat zo'n soort artikel in de daklozenkrant zou staan.![]()
Vond het zelf ook een interessant artikel. Vooral de opmerkingen van dingen die mannen 'mannelijk' maken had ik zelf nooit echt bij stil gestaan maar herkende het wel bij mezelf.
"Mannen zien hun lichaam als machine" en dan dat stuk wat erna komt met dat boos kijken enz. Dat moet wel mijn meest mannelijke kant zijn danquote:Op woensdag 28 januari 2015 14:11 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Wel leuk ja want als dat is wat mannen mannelijk maakt ben ik als man zijnde hoogstwaarschijnlijk een beetje verwijft dan. Niet dat ik dat erg vind trouwens hahaha.
Toen ik mijn vrouwelijke kant nog ontkende keek ik ook veel boos. Nu ben ik mijn machine soms mooi aan het versieren met lijntjes en lakjes en wordt ze leuk aangekleed. Nu een stuk vrolijker door de dingen die ik doe.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:12 schreef Gewas het volgende:
[..]
"Mannen zien hun lichaam als machine" en dan dat stuk wat erna komt met dat boos kijken enz. Dat moet wel mijn meest mannelijke kant zijn dan(ik kijk altijd boos)
quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:39 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Toen ik mijn vrouwelijke kant nog ontkende keek ik ook veel boos. Nu ben ik mijn machine soms mooi aan het versieren met lijntjes en lakjes en wordt ze leuk aangekleed. Nu een stuk vrolijker door de dingen die ik doe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |