Ja preciesquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Zodra ik mijn loon binnen heb begin ik altijd gelijk te rekenen hoeveel ik nog moet uitgeven aan vaste lasten en hoeveel ik dus kan sparen.
Sparen is nog steeds niet mijn grootste kwaliteit.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Zodra ik mijn loon binnen heb begin ik altijd gelijk te rekenen hoeveel ik nog moet uitgeven aan vaste lasten en hoeveel ik dus kan sparen.
Ik wil naar Australiëquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Sparen is nog steeds niet mijn grootste kwaliteit.
Van mij ook niet, fuck it, morgen lig je onder een tram, weg geld.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Daarom. Dood ga je toch wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Van mij ook niet, fuck it, morgen lig je onder een tram, weg geld.
En de gamesindustrie moet eens kappen met games als Dragon Age makenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Q. het volgende:
Apple moet eens stoppen met het maken van nieuwe producten zodat ik eens kan sparen.
Wat moet je allemaal hebben dan? Nadat je een macbook een ipad en een iphone hebt?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Q. het volgende:
Apple moet eens stoppen met het maken van nieuwe producten zodat ik eens kan sparen.
Oh ja, die moet ik ook nog. Wacht wel tot ie goedkoper is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En de gamesindustrie moet eens kappen met games als Dragon Age maken.
Das dan apartquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Daarom. Dood ga je toch wel.
Even benchmark gedraaid: mn oude pc is idd sneller dan mn nieuwe imac.
Apple Watch!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat moet je allemaal hebben dan? Nadat je een macbook een ipad en een iphone hebt?
Het is dat ik hem digitaal heb gekocht, anders mocht je hem lenen, daar sta ik niet zo bij stil, dat je ze nu niet meer kan uitlenen etc. Maar het is zo makkelijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh ja, die moet ik ook nog. Wacht wel tot ie goedkoper is.
'T gaat mij best goed af sinds ik 40 uur werk. Terwijl ik voor mijn doen nou niet bepaald op de kleintjes let.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:42 schreef Q. het volgende:
[..]
'quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik voel me enorm pauper bij jullie, ik koop alleen boeken en planten en chocola en beesten en zeep enzo
Ik probeer alleen geen onzin dingen te kopen. Dat scheelt wel een hoop. Ohja en wonen als een pauper en geen auto hebben ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik voel me enorm pauper bij jullie, ik koop alleen boeken en planten en chocola en beesten en zeep enzo
Same herequote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik probeer alleen geen onzin dingen te kopen. Dat scheelt wel een hoop. Ohja en wonen als een pauper en geen auto hebben ook natuurlijk.
Ja, dan tikt het sparen wel aan denk ikquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik probeer alleen geen onzin dingen te kopen. Dat scheelt wel een hoop. Ohja en wonen als een pauper en geen auto hebben ook natuurlijk.
Overdekte scooter? Je auto of een echte?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, dan tikt het sparen wel aan denk ikIk woon in een paleisje en heb m'n eigen overdekte scooter
Ik woon echt belachelijk goedkoop hier. Meeste studenten in Utrecht wonen duurder.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Same here.
Nou ja, wonen als ene pauper valt mee qua huis, wel qua buurt.
Ik relatief gezien dus ook, en ik zit er opzich prima natuurlijk, maar zou wel meer richting centrum willen nog.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik woon echt belachelijk goedkoop hier. Meeste studenten in Utrecht wonen duurder.
Dat scheelt wel, mn huur is grootste kostenpost wat er best inhaktquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik woon echt belachelijk goedkoop hier. Meeste studenten in Utrecht wonen duurder.
500 is uberhaupt niet veelquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik relatief gezien dus ook, en ik zit er opzich prima natuurlijk, maar zou wel meer richting centrum willen nog.
560 is gewoon niet veel voor in Amsterdam.
M'n autoquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:53 schreef Godtje het volgende:
[..]
Overdekte scooter? Je auto of een echte?
M'n hypotheek ook. En dan komt er nog de VvE bijquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat scheelt wel, mn huur is grootste kostenpost wat er best inhakt
Daaromquote:
Waar woon je ook alweer in noord?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik relatief gezien dus ook, en ik zit er opzich prima natuurlijk, maar zou wel meer richting centrum willen nog.
Ik vind een motorrijbewijs dan weer onzin, of een dure hobby. Ik heb er wel aan gedacht om de auto weg te doen, maar dat is best lastigquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Auto vind ik nog steeds min of meer onder onzin dingen vallen, zolang ik met de trein naar mijn werk ga en eigenlijk altijd de auto van mijn ouders kan lenen.
Dat motor rijbewijs moet ik wel een keer vaart achter zetten
Buikslotermeerplein, dat grote winkelcentrum.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waar woon je ook alweer in noord?
Ik was van de week in/op ijburg. Het winkelaanbod en de huizen klopt best hoor. Maar het blijft voelen als de andere eind van de wereld en je waait je broek uit. Kaal en ongezellig. Zeker in de winter met die extra wind en regen
Die van mij heeft nog deuren.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Deze dingen bestaan ook
[ afbeelding ]
Dat zou wel echt de meest oneconomische update zijn die je maar kunt verzinnenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:53 schreef HeatWave het volgende:
Zoveel wil ik nu ook niet meer kopen hoor, alleen mijn i7 is nu 2 generaties oud, dus die mag wel weer eens vervangen worden, maar das dan toch zo weer 400 euro.
Ik moet het ook gewoon niet doen, oude is in alles rap zat...
En net zoveel rotte hangjeugd als in Nieuw West tegenwoordig.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waar woon je ook alweer in noord?
Ik was van de week in/op ijburg. Het winkelaanbod en de huizen klopt best hoor. Maar het blijft voelen als de andere eind van de wereld en je waait je broek uit. Kaal en ongezellig. Zeker in de winter met die extra wind en regen
Auto is een due hobby maar een moto is voor sommige mensen dan echt geen hobby. Als je van plan bent om het hele jaar door te rijden is het echt ideaal voor veel mensen. Die zomerrijders zouden ze af moeten schieten. Die hebben geen inzicht in verkeer en zijn over het algemeen debielquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind een motorrijbewijs dan weer onzin, of een dure hobby. Ik heb er wel aan gedacht om de auto weg te doen, maar dat is best lastigBen toch aan het gemak gehecht.
Als ik eindelijk weer wat geld heb bedenk ik weer iets, bijvoorbeeld dat ik weer een hele dure vakantie moet maken of dat er een dure iMac moet komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:53 schreef Cue_ het volgende:
Sparen? Probeer t elke maand, en ik faaal bijna elke maand![]()
Maak wel altijd zoveel mogelijk over naar mn spaarrekening wanneer IJ geld heb. En als ik dan wat ga doen boek ik beetje bij beetje wat terug. En dan maar hopen dat je minder terugboekt
Valt mee hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat zou wel echt de meest oneconomische update zijn die je maar kunt verzinnen. 400 euro voor een CPU die nauwelijks beter is dan wat je hebt.
Sinds ik geen auto meer heb hou ik kapitalen over, krengen vreten al je geld op.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Auto is een due hobby maar een moto is voor sommige mensen dan echt geen hobby. Als je van plan bent om het hele jaar door te rijden is het echt ideaal voor veel mensen. Die zomerrijders zouden ze af moeten schieten. Die hebben geen inzicht in verkeer en zijn over het algemeen debiel
Volgens mij niet in Ijburg toch? Te dure huizen en weinig sociale woningbouw. IN andere delen van noord wel. Maar nieuw west spant de kroon. Ze vertrekken wel steeds meer uit de stad / buiten de ring. Alles is te duur.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:57 schreef Q. het volgende:
[..]
En net zoveel rotte hangjeugd als in Nieuw West tegenwoordig.
ja, ik moet het nu ook gewoon niet doen en gewoon van het geld die Japanreis boeken, dan ligt het tenminste een keer vast voor ik het geld weer laat verdampen gadgets en andere technomeukquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik eindelijk weer wat geld heb bedenk ik weer iets, bijvoorbeeld dat ik weer een hele dure vakantie moet maken of dat er een dure iMac moet komen.
Ik kan niet zeggen dat de trein en de bus goedkoop zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Sinds ik geen auto meer heb hou ik kapitalen over, krengen vreten al je geld op.
Ach, met die metro zometeen voor de deur zit je zo echt in paar minuten midden in het centrum. Heb je goed geregeld.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja snap ik. Heb ik nu ook nu ik geld over heb van mn vorige werkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik eindelijk weer wat geld heb bedenk ik weer iets, bijvoorbeeld dat ik weer een hele dure vakantie moet maken of dat er een dure iMac moet komen.
Ik ben heel blij dat ik op de fiets kan en dat de auto weg is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Sinds ik geen auto meer heb hou ik kapitalen over, krengen vreten al je geld op.
Dichterbij heb je denk ik ook meer overlast, of niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Ach, met die metro zometeen voor de deur zit je zo echt in paar minuten midden in het centrum. Heb je goed geregeld.
Zou ook wel dichter bij de stad willen wonen maar heb er niet het geld voor over. En daarbij: 5 minuten fietsen en ik zit op CS, 10 minuutjes naar de Oudegracht. Valt ook nog wel mee.
Ja klopt, maar het is ook gewoon iets wat me heel tof lijkt om te doen. En ik heb er geld voor dus waarom niet. Lijkt me beter besteed dan een paar 1000 euro aan gadgets.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind een motorrijbewijs dan weer onzin, of een dure hobby. Ik heb er wel aan gedacht om de auto weg te doen, maar dat is best lastigBen toch aan het gemak gehecht.
IJburg is wel erg hoor, aardig wat sociale huur hoor. En a la VINEX ook lekker gemengd met de dure koopwoningen want dan straalt de goedheid van de kopers af op de paupers zoals we allemaal weten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Volgens mij niet in Ijburg toch? Te dure huizen en weinig sociale woningbouw. IN andere delen van noord wel. Maar nieuw west spant de kroon. Ze vertrekken wel steeds meer uit de stad / buiten de ring. Alles is te duur.
De laatste wijken binnen de ring gaan in rap tempo terug van 75% sociale woningbouw naar onder de 25%.
Aan mij geven!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja snap ik. Heb ik nu ook nu ik geld over heb van mn vorige werk![]()
Alleen nog geen idee wat ik ermee ga doen
Voor Amsterdamse begrippen zit je dan gewoon centrumquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Ach, met die metro zometeen voor de deur zit je zo echt in paar minuten midden in het centrum. Heb je goed geregeld.
Zou ook wel dichter bij de stad willen wonen maar heb er niet het geld voor over. En daarbij: 5 minuten fietsen en ik zit op CS, 10 minuutjes naar de Oudegracht. Valt ook nog wel mee.
Het valt mij mij wel mee, het is wel een "allochtonen"buurt, maar wel gemengd, dus niet alleen maar Marokkanen oid. 's avonds is het niet gezellig, maar ik voel me er nooit onveilig.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Volgens mij niet in Ijburg toch? Te dure huizen en weinig sociale woningbouw. IN andere delen van noord wel. Maar nieuw west spant de kroon. Ze vertrekken wel steeds meer uit de stad / buiten de ring. Alles is te duur.
De laatste wijken binnen de ring gaan in rap tempo terug van 75% sociale woningbouw naar onder de 25%.
Yep, meer studenten en dus ook meer overlast.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dichterbij heb je denk ik ook meer overlast, of niet?
Utrecht is dan ook gewoon een durp.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor Amsterdamse begrippen zit je dan gewoon centrum![]()
Van het leidseplein naar CS is al 10 minuten fietsen.
Sowieso met de fiets is alles een eitje, ik fiets in precies 30 min van mijn huis naar mijn werk (vondelpark) en das dus incl pont.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor Amsterdamse begrippen zit je dan gewoon centrum![]()
Van het leidseplein naar CS is al 10 minuten fietsen.
Idd, nergens een auto voor nodig. En zo wel dan staat de Greenwheels om de hoek voor een kleine vergoeding. Ideaal! 7 jaar autoloos en nog geen seconde gemist.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ben heel blij dat ik op de fiets kan en dat de auto weg is.
Rumag moet echt opkanjeren met hun PUNT.ACHTER.ELK.FUCKING.WOORDquote:
En in de zomer leuk tochtje. Ik zit nu op 1008 meter van mijn werk. Dat is eigenlijk te kort met mooi weer.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso met de fiets is alles een eitje, ik fiets in precies 30 min van mijn huis naar mijn werk (vondelpark) en das dus incl pont.
Ik vind het wel erg fijn dat ik 's avonds weer thuis kan komenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Idd, nergens een auto voor nodig. En zo wel dan staat de Greenwheels om de hoek voor een kleine vergoeding. Ideaal! 7 jaar autoloos en nog geen seconde gemist.
Dat lukt met de fiets en de trein hier prima hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg fijn dat ik 's avonds weer thuis kan komen
Sja, opzich wel, maar dagen in de week is het toeristische er wel vanaf natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
En in de zomer leuk tochtje. Ik zit nu op 1008 meter van mijn werk. Dat is eigenlijk te kort met mooi weer.
Met slecht weer wel ideaal.
Vanaf 1 feb kwartier fietsen.
Jij wint. Hier 1080 meter hemelsbreed.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
En in de zomer leuk tochtje. Ik zit nu op 1008 meter van mijn werk. Dat is eigenlijk te kort met mooi weer.
Met slecht weer wel ideaal.
Vanaf 1 feb kwartier fietsen.
Ik vind buiten zijn gewoon lekker. Ik moet voor werk ook met enige regelmaat naar de andere kant van de stad. Heerlijk even halfuur heen en halfuur terug op de fiets. Scheelt wel dat het werktijd is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, opzich wel, maar dagen in de week is het toeristische er wel vanaf natuurlijk.
Ik ben een luie debielquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik vind buiten zijn gewoon lekker. Ik moet voor werk ook met enige regelmaat naar de andere kant van de stad. Heerlijk even halfuur heen en halfuur terug op de fiets. Scheelt wel dat het werktijd is.
Betaald sportenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik vind buiten zijn gewoon lekker. Ik moet voor werk ook met enige regelmaat naar de andere kant van de stad. Heerlijk even halfuur heen en halfuur terug op de fiets. Scheelt wel dat het werktijd is.
Het regent echt minder vaak dan je denkt. Heb zelden een nat pakquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben een luie debiel. Ik fiets alleen bij lekker weer, ik haat regen etc.
Checkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zomers natregenen tijdens zo'n lekkere zomerse stortbui vind ik ook minder erg dan nu in de winter.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:10 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het regent echt minder vaak dan je denkt. Heb zelden een nat pak
Vroeger met mijn ouders uit eten lagen restaurants vaker ook buiten de stad. Je kon nog normaler drink & drive doen. Tegenwoordig verplaatsen al die 'buiten' restaurants allemaal de stad in of ze gaan dood.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:08 schreef MissMSX het volgende:
Grappig trend wel. Steeds meer jonge (stads)mensen doen de auto weg. Toen wij hem weg deden begreep mijn vader daar echt helemaal niks van. Die heeft een jaar lang subtiel geprobeerd ons om te praten
I know, maar toch, het kan voorkomen, ik zeg ook al dat het niet terecht is, ik ben gewoon lui en verwendquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:10 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het regent echt minder vaak dan je denkt. Heb zelden een nat pak
Dan laat je de fiets staan en pak je het OV. Zo simpelquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I know, maar toch, het kan voorkomen, ik zeg ook al dat het niet terecht is, ik ben gewoon lui en verwend.
Ja, mijn ouders ook, die hebben nog meebetaald aan mn eerste auto toen ik begon met werken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:08 schreef MissMSX het volgende:
Grappig trend wel. Steeds meer jonge (stads)mensen doen de auto weg. Toen wij hem weg deden begreep mijn vader daar echt helemaal niks van. Die heeft een jaar lang subtiel geprobeerd ons om te praten
Ja, dat doe ik nu dus toch ook, dosius maximusquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan laat je de fiets staan en pak je het OV. Zo simpel
Luilakje
Maar jij woont dan ook in een klein pleurisdurp waar geen fuck te doen is.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:10 schreef Knut het volgende:
Forensen in de auto <3 buiten de files om dan he...
Ik fiets altijd. Het OV in deze stad is dan ook te waardeloos voor woorden. Het is langer lopen van het busstation naar de stad dan het op de fiets is vanaf mijn huis.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In een beetje stad is de auto natuurlijk ook gewoon een ramp. Liever kwijt dan rijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan laat je de fiets staan en pak je het OV. Zo simpel
Luilakje
Ja, zo moet ik af en toe naar ons kantoor in Zeist, doe ik altijd op de fiets. Tenminste, als het redelijk weer is. Half uur, heerlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Tram & Busquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik fiets altijd. Het OV in deze stad is dan ook te waardeloos voor woorden. Het is langer lopen van het busstation naar de stad dan het op de fiets is vanaf mijn huis.
Zodra die verbouwing rondom Utrecht Centraal af is is het OV wel weer een alternatief maar die tijdelijke eindhalte ligt echt in the middle of nowhere.quote:
Het is een kwestie van wennen. Wij doen niet moeilijk over een uurtje fietsen. Maar kan me voorstellen dat een hoop mensen daar van terugschrikken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vroeger met mijn ouders uit eten lagen restaurants vaker ook buiten de stad. Je kon nog normaler drink & drive doen. Tegenwoordig verplaatsen al die 'buiten' restaurants allemaal de stad in of ze gaan dood.
Nu nog een oplossing voor lokaal werk want thuiswerken is niet de oplossing. Niet structureel in elk geval
Nou ja, 'buiten de stad'quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
In een beetje stad is de auto natuurlijk ook gewoon een ramp. Liever kwijt dan rijk.
Als je buiten de stad woont zoals CL snap ik het wel.
Correctquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar jij woont dan ook in een klein pleurisdurp waar geen fuck te doen is.
Ja, tuurlijk. Als ik in Schubbekutteveen zou wonen zou ik ook eerder een auto nemen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders ook, die hebben nog meebetaald aan mn eerste auto toen ik begon met werken.Maar goed, waar die wonen kom je echt nergens zonder auto.
Autoloos FTW!
Delen zijn idd trager dan lopen, van CS naar de Dam duurt doort stoplichten etc gewoon 10 min soms, dat loop je in 5, maar daarna haalt ie je weer in. Al met al is het ietsjes sneller dan lopen, maar wel comfortabeler.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik fiets altijd. Het OV in deze stad is dan ook te waardeloos voor woorden. Het is langer lopen van het busstation naar de stad dan het op de fiets is vanaf mijn huis.
Voor een keertje penis agraricusquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nu dus toch ook, dosius maximus.
Alleen houdt alles hier op na tienen ofzo. Maar het grote station is 20 minuten lopen dus eigenlijk stel ik me aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Jij woont centraler dan de rest hier bij elkaar.
Yup. Ik fiets de stadfiles altijd lachend voorbijquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
In een beetje stad is de auto natuurlijk ook gewoon een ramp. Liever kwijt dan rijk.
Als je buiten de stad woont zoals CL snap ik het wel.
Van niets naar niets.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:15 schreef Knut het volgende:
[..]
CorrectEn ik werk in Alphen, das niet veel beter.
Hier heb je meer fietsfiles dan autofiles.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Yup. Ik fiets de stadfiles altijd lachend voorbij
Het is je niet aan te zienquote:
Levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier heb je meer fietsfiles dan autofiles.
Ja, da's waar, dat is wel een opkomend probleem ja. En dan die idioten met bakfietsenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier heb je meer fietsfiles dan autofiles.
Ik heb zo'n lekker ram-krat voor op mijn fiets zitten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, da's waar, dat is wel een opkomend probleem ja. En dan die idioten met bakfietsen
Ramkratquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb zo'n lekker ram-krat voor op mijn fiets zitten.
En als je dan op de plek van bestemming aankomt, heb je allemaal van die kindertjes en huisvrouwen erop liggenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb zo'n lekker ram-krat voor op mijn fiets zitten.
Utrecht wil ook fietsstad zijn, worden miljoenen uitgegeven aan de Tour de France maar de drukste fietspaden daar wordt niets aan gedaan. Ja, men plakt stickers op 'alternatieve' routes zodat mensen die gaan nemen. Waardeloos. Kruisingen worden aangepakt voor het autoverkeer met als gevolg dat je er bijna niet meer over kan fietsen, met lekkere haakse bochten midden op de hoofdfietspaden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:19 schreef MissMSX het volgende:
Moet wel zeggen dat ze in Den Haag veel aandacht besteden aan fietsers. Willen volgens mij ook fietsstad 2018 zijn ofzoIn ieder geval lekker veel geasfalteerde en opgeknapte fietspaden tegenwoordig
Kinderen van 6 die worden aangereden door bussenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Utrecht wil ook fietsstad zijn, worden miljoenen uitgegeven aan de Tour de France maar de drukste fietspaden daar wordt niets aan gedaan. Ja, men plakt stickers op 'alternatieve' routes zodat mensen die gaan nemen. Waardeloos. Kruisingen worden aangepakt voor het autoverkeer met als gevolg dat je er bijna niet meer over kan fietsen, met lekkere haakse bochten midden op de hoofdfietspaden.
Utrecht.
Ede is nou niet echt Amsterdam/ Den Haag/ Utrecht of Rotterdam.quote:
Zelfs ik snap die situatie daar niet, bizar onoverzichtelijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kinderen van 6 die worden aangereden door bussen
Echt de infra van Utrecht vind ik de ergste van alle grote steden. Waardeloos.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Utrecht wil ook fietsstad zijn, worden miljoenen uitgegeven aan de Tour de France maar de drukste fietspaden daar wordt niets aan gedaan. Ja, men plakt stickers op 'alternatieve' routes zodat mensen die gaan nemen. Waardeloos. Kruisingen worden aangepakt voor het autoverkeer met als gevolg dat je er bijna niet meer over kan fietsen, met lekkere haakse bochten midden op de hoofdfietspaden.
Utrecht.
O, op die fietsquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ede is nou niet echt Amsterdam/ Den Haag/ Utrecht of Rotterdam.
In Haarlem zou ik alweer aan de auto gaan bijvoorbeeld.
En dat is het verschil met de grote steden. Je kan met een auto naar een station. In Amsterdam kan je er niet parkeren. Letterlijk. Je kan je fiets geen eens kwijt op CS laat staan een auto.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O, op die fietsHet ligt wel aan een intercitystation en als ik naar een stad ga, pak ik de trein. Vorige week was ik wel zo lui om met de auto naar het station te gaan, maar het was echt kontweer en ik vertrouw de bussen hier 's avonds niet
Las gisteren op de website van NOS nog een stukje over Leidsche Rijn, dat 'de stad op maar 20 minuten fietsen ligt'. Waarschijnlijk hebben ze er nu wat aan gedaan, maar destijds moest je dan over zanderige en onverlichte paadjes over braakliggend terrein, waar je niet wist wat het fietspad en wat de rijbaan was, kronkelend langs die rode blokken doos de brug over de bewoonde wereld in. Wat een kutroute 's avonds.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:22 schreef Q. het volgende:
De fietspaden in de VINEX zijn allemaal superbreed en van goede kwaliteit maar op de plek waar alles samenkomt, het stationsgebied en de binnenstad is het zwaar ellendig. Veel te weinig capaciteit.
Blij dat ik geen auto meer heb, daar heb je hier toch niets aan. Maar Utrecht durft geen keuzes te maken. Die automagneet Jaarbeurs midden in de stad helpt ook niet voor de bereikbaarheid. Wie dat ooit bedacht heeft. En ze zitten er met erfpacht voor 1 gulden per jaar voor het hele terrein tot 2070.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Echt de infra van Utrecht vind ik de ergste van alle grote steden. Waardeloos.
Doordeweeks doe ik het ook niet hoor, dan kan ik hem niet 'aan de voorzijde' kwijt en moet ik hem op het nieuwe parkeerterrein aan de andere kant kwijt. Dan ben ik langer bezig met parkeren en teruglopen dan dat ik erover doe om naar het station te fietsen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dat is het verschil met de grote steden. Je kan met een auto naar een station. In Amsterdam kan je er niet parkeren. Letterlijk. Je kan je fiets geen eens kwijt op CS laat staan een auto.
Hier kan je je auto parkeren bij HC, voor 4 euro per uur. Veel plezier.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
En dat is het verschil met de grote steden. Je kan met een auto naar een station. In Amsterdam kan je er niet parkeren. Letterlijk. Je kan je fiets geen eens kwijt op CS laat staan een auto.
Dat is nog steeds zo. Tot LR Centrum af is. Over 20 jaar. Maar er komt wel een bioscoop eind van het jaar. Cinemec.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Las gisteren op de website van NOS nog een stukje over Leidsche Rijn, dat 'de stad op maar 20 minuten fietsen ligt'. Waarschijnlijk hebben ze er nu wat aan gedaan, maar destijds moest je dan over zanderige en onverlichte paadjes over braakliggend terrein, waar je niet wist wat het fietspad en wat de rijbaan was, kronkelend langs die rode blokken doos de brug over de bewoonde wereld in. Wat een kutroute 's avonds.
Als ik met de auto naar Utrecht moet, zet ik hem wel bij jou voor de deurquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier kan je je auto parkeren bij HC, voor 4 euro per uur. Veel plezier.
Dan moet ik nog wel even. Maar met een rentepercentage van 1% ga ik me daar ook niet druk over maken. Betaal ik gewoon rustig af.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Alsof je het over de duvel hebt een bericht over de hoogte van mijn studieschuld in mijn inbox.
En als ik volgende week mijn salaris krijg is mijn banksaldo voor het eerst (tijdelijk) hoger dan mijn schuld.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik met de auto naar Utrecht moet, zet ik hem wel bij jou voor de deur
Dat is mijn bioscoopquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo. Tot LR Centrum af is. Over 20 jaar. Maar er komt wel een bioscoop eind van het jaar. Cinemec.
Cinemec is toch overgekocht door Pathe?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is mijn bioscoopIk snap niet hoe die kerel aan het geld komt. Het is wel een ondernemend figuur, altijd met nieuwe dingen bezig, ziet overal mogelijkheden.
Zo goedkoop nog? In Amsterdam centrum zijn de garages al snel tegen de 6 euro maar zeker die kleine bij CS is de kans op een plek dan klein.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier kan je je auto parkeren bij HC, voor 4 euro per uur. Veel plezier.
Tja de rai ligt tenminste aan de ring. De RAI geeft ook relatief weinig problemen. De huishoudberus is OV volk. Alleen de auto RAI is een rampquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Blij dat ik geen auto meer heb, daar heb je hier toch niets aan. Maar Utrecht durft geen keuzes te maken. Die automagneet Jaarbeurs midden in de stad helpt ook niet voor de bereikbaarheid. Wie dat ooit bedacht heeft. En ze zitten er met erfpacht voor 1 gulden per jaar voor het hele terrein tot 2070.
Ik heb dan opzich wel de mazzel, zou ik met de auto in het weekend/'s avonds de stad in willen kan ik hem bij mijn werk achter neerzetten, gratis. Das 10 min lopen van Leidseplein.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zo goedkoop nog? In Amsterdam centrum zijn de garages al snel tegen de 6 euro maar zeker die kleine bij CS is de kans op een plek dan klein.
RAI is ook wat innovatiever dan de Jaarbeurs, die laatste heeft het moeilijk. Staan ook al tientallen jaren stil en teren op oude concepten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Tja de rai ligt tenminste aan de ring. De RAI geeft ook relatief weinig problemen. De huishoudberus is OV volk. Alleen de auto RAI is een ramp
Mijn rentepercentage is 1,39%quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan moet ik nog wel even. Maar met een rentepercentage van 1% ga ik me daar ook niet druk over maken. Betaal ik gewoon rustig af.
Nee, ze zijn een of andere samenwerking aangegaan op papier maar hier verandert volgens mij niets.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Cinemec is toch overgekocht door Pathe?
En dan die parkeergarage bij de Jaarbeurs afbrekenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Blij dat ik geen auto meer heb, daar heb je hier toch niets aan. Maar Utrecht durft geen keuzes te maken. Die automagneet Jaarbeurs midden in de stad helpt ook niet voor de bereikbaarheid. Wie dat ooit bedacht heeft. En ze zitten er met erfpacht voor 1 gulden per jaar voor het hele terrein tot 2070.
Dit klinkt anders:quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, ze zijn een of andere samenwerking aangegaan op papier maar hier verandert volgens mij niets.
Daar komt een ondergrondse voor in de plaats. Was toch een naar gribus-ding met meer diefstallen dan auto's.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En dan die parkeergarage bij de Jaarbeurs afbreken
"Volgens het gezamenlijke persbericht krijgt CineMec een zelfstandige marktpositie binnen Pathé Holding. De identiteit van de Edese bioscoop, met ook ruimte voor evenementen en congressen, blijft behouden."quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Dit klinkt anders:
http://www.gelderlander.n(...)mec-ede-in-1.4529105
M'n zwager zette de auto daar altijd neer. Stond toen raar te kijkenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar komt een ondergrondse voor in de plaats. Was toch een naar gribus-ding met meer diefstallen dan auto's.
Ik kreeg hem ookquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Alsof je het over de duvel hebt een bericht over de hoogte van mijn studieschuld in mijn inbox.
En als ik volgende week mijn salaris krijg is mijn banksaldo voor het eerst (tijdelijk) hoger dan mijn schuld.
Hier is de binnenstad autovrij, maar niet fietsvrij. Chaosquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ze zouden Amsterdam ook gewoon in de binnenstad lekker autovrij moeten maken, zou echt zoveel leefbaarder worden.
Heb de mijne vier jaar geleden afgelostquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik kreeg hem ook![]()
Niet zo heel veel afgelost afgelopen jaar
Mensen blijven irritant als je ze in grotere groepen tegenkomtquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hier is de binnenstad autovrij, maar niet fietsvrij. Chaos
Dat zeg ik. Overgenomen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
"Volgens het gezamenlijke persbericht krijgt CineMec een zelfstandige marktpositie binnen Pathé Holding. De identiteit van de Edese bioscoop, met ook ruimte voor evenementen en congressen, blijft behouden."
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef HeatWave het volgende:
Ze zouden Amsterdam ook gewoon in de binnenstad lekker autovrij moeten maken, zou echt zoveel leefbaarder worden.
Oh, en bussen mogen er wel rijden, dus je moet als voetganger nog beter opletten dan voorheen dat je niet omver gereden wordt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hier is de binnenstad autovrij, maar niet fietsvrij. Chaos
Dat.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen blijven irritant als je ze in grotere groepen tegenkomt.
Zeker toeristen. Beetje overschot van die dingen in Amsterdam. Lekker midden op het fietspad stil gaan staan en foto's maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mensen blijven irritant als je ze in grotere groepen tegenkomt.
In dit tempo moet ik nog 5 jaar. Maar ik los net wat minder af dan het minimumquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:39 schreef CherryLips het volgende:
Heb de mijne vier jaar geleden afgelost
Ik mag nog jaartje of 10 wel denk ik. Het was aardig wat.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O, doe ik op vakantie ook altijdquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Zeker toeristen. Beetje overschot van die dingen in Amsterdam. Lekker midden op het fietspad stil gaan staan en foto's maken.
Sja, dat went ook wel weer. Ik weeg de voordelen van toeristes nog net iets zwaarder dan de nadelenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Zeker toeristen. Beetje overschot van die dingen in Amsterdam. Lekker midden op het fietspad stil gaan staan en foto's maken.
Dat mega-ding wat hier bij de Jaarbeurs komt wordt een Kinepolis, dus ook geen pathe-kaart.quote:
Ik ken mensen die netjes hun diploma gehaald hebben (in tegenstelling tot mij) en al tig jaar bezig zijn met aflossen en gefrustreerd zijn dat er helemaal niet zo heel veel kwijtgescholden wordt na 10 jaar. Echt wtfquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind de gemiddelde toerist hier in Den Haag een stuk aangenamer dan die in Amsterdam.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat went ook wel weer. Ik weeg de voordelen van toeristes nog net iets zwaarder dan de nadelen.
Ik heb wel een kortingspas, kost 15 euro per jaar en dan krijg je doordeweeks drie euro korting, dus het duurt even voor ik hem eruit heb. Heb de mazzel dat ik gewoon doordeweeks kan gaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat mega-ding wat hier bij de Jaarbeurs komt wordt een Kinepolis, dus ook geen pathe-kaart.
Hier is het vaak nog wel te doen maar de splinternieuwe fietsenstalling bij het Vredenburg is altijd bomvol. Hebben ze beetje onderschat volgens mij. Er naast komt wel een nieuwe mega-parkeergarage voor auto's die ws de helft van de tijd halfvol gaat zijn maximaal terwijl de fietsenstallingen ontploffenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:41 schreef MissMSX het volgende:
Oh, en je fiets ergens stallen in de stad is een drama. Dat is het nadeel van het goed gelukte fietsbeleid. Daar hadden ze niet over nagedacht
Die gaan voor de hoeren en de wiet, dat is een minder aangenaam soort. Hier vallen ze ook wel mee. Zijn er gelukkig ook niet extreem veel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:42 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik vind de gemiddelde toerist hier in Den Haag een stuk aangenamer dan die in Amsterdam.
Dat kan, ik kom nooit meer in DH. Maar ik ben al in Zweden, Finland en de UK geweest door mensen die ik hier heb leren kennenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:42 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik vind de gemiddelde toerist hier in Den Haag een stuk aangenamer dan die in Amsterdam.
Parking lots. Where the real money from cars is made...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier is het vaak nog wel te doen maar de splinternieuwe fietsenstalling bij het Vredenburg is altijd bomvol. Hebben ze beetje onderschat volgens mij. Er naast komt wel een nieuwe mega-parkeergarage voor auto's die ws de helft van de tijd halfvol gaat zijn maximaal terwijl de fietsenstallingen ontploffen
Ja, die ken ik ook. Maar ik ben lui en verwend en ben gewoon thuis blijven wonen en heb her en der bijbaantjes gehad. Iedereen heeft zo z'n eigen keuzes gemaakt. Ik heb niet echt een wild studentenleven gehad, maar als ik op kamers was gegaan had ik dat ook niet gehad, denk ik. Voordeel is wel dat ik nu niets meer hoef af te lossen en anderen die destijds maximaal leenden en op dure vakanties gingen nu elke maand 100 euro mogen aflossen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ken mensen die netjes hun diploma gehaald hebben (in tegenstelling tot mij) en al tig jaar bezig zijn met aflossen en gefrustreerd zijn dat er helemaal niet zo heel veel kwijtgescholden wordt na 10 jaar. Echt wtfHoe krijg je dat voor elkaar.
Daar heb ik geen toeristen voor nodigquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan, ik kom nooit meer in DH. Maar ik ben al in Zweden, Finland en de UK geweest door mensen die ik hier heb leren kennen.
Je kan er alleen niet komen over al die half-afgesloten 2-baans weggetjes. En dat moet je als stad ook niet willen, zo'n enorme garage midden in het centrum.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Parking lots. Where the real money from cars is made...
Nodig niet, maar het is wel leukquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daar heb ik geen toeristen voor nodig
Check. Maar goed, kan het nu prima hebben. Laat er geen biertje of iMac voor staan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, die ken ik ook. Maar ik ben lui en verwend en ben gewoon thuis blijven wonen en heb her en der bijbaantjes gehad. Iedereen heeft zo z'n eigen keuzes gemaakt. Ik heb niet echt een wild studentenleven gehad, maar als ik op kamers was gegaan had ik dat ook niet gehad, denk ik. Voordeel is wel dat ik nu niets meer hoef af te lossen en anderen die destijds maximaal leenden en op dure vakanties gingen nu elke maand 100 euro mogen aflossen.
Hier zijn ze het parkeerterrein van een bedrijf naast het station gaan gebruiken als fietsenstalling, want je kreeg hier ook Utrechtse taferelen bij het station. Alleen zijn veel mensen te lui en willen ze hun fiets alsnog direct bij de ingang naar het station hebben staan, terwijl je 30 meter verderop zeeën ruimte hebtquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ben benieuwd of het in Delft wat gaat worden met de nieuwe fietsenstalling bij het station. Plaats voor 5000 fietsen. Als ik kijk wat er nu staat is dat ongeveer genoeg voor de helft volgens mij
Hier komt er eentje voor 12.000 fietsen, grootste ter wereld. Bij het Jaarbeursplein is er net eentje voor 4000 geopend, prima ding, gebruik ik vaak.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ben benieuwd of het in Delft wat gaat worden met de nieuwe fietsenstalling bij het station. Plaats voor 5000 fietsen. Als ik kijk wat er nu staat is dat ongeveer genoeg voor de helft volgens mij
Dan heb je mazzel, want ik ken mensen die nu op een houtje moeten bijten omdat het lenen destijds zo goedkoop was en het na 15 jaar kwijtgescholden zou worden etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Check. Maar goed, kan het nu prima hebben. Laat er geen biertje of iMac voor staan.
Ja maar 30 meter is wel 10 seconden lopen!!!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hier zijn ze het parkeerterrein van een bedrijf naast het station gaan gebruiken als fietsenstalling, want je kreeg hier ook Utrechtse taferelen bij het station. Alleen zijn veel mensen te lui en willen ze hun fiets alsnog direct bij de ingang naar het station hebben staan, terwijl je 30 meter verderop zeeën ruimte hebt
Ik haat mensen die in mijn weg staanquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nodig niet, maar het is wel leuk.
En heb ook nog steeds contact met 2 chicks uit Australie van 2 jaar terug etc. Ik heb nooit echt last van toeristen, op idd en in de weg staande kaartlezer na ofzo.
Kwijtgescholden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel, want ik ken mensen die nu op een houtje moeten bijten omdat het lenen destijds zo goedkoop was en het na 15 jaar kwijtgescholden zou worden etc.
Ik had wel m'n eigen rekje elke ochtendquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar 30 meter is wel 10 seconden lopen!!!
Ja, ik ook wel maar als dat alles isquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik haat mensen die in mijn weg staan
Maar daar denk je als 19-jarige niet over na denk ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Kwijtgescholden.Als je dat gelooft. Dat is alleen zo als je 10 jaar in de bijstand hebt gezeten.
Da's wel het nadeel van fietsenstallingen idd. Als ze niet pal naast de bestemming zijn, werkt het niet. Parkeerplaatsen voor auto's zijn wat dat betreft ietsje flexibeler (al hebben die weer andere problemen natuurlijk)quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hier zijn ze het parkeerterrein van een bedrijf naast het station gaan gebruiken als fietsenstalling, want je kreeg hier ook Utrechtse taferelen bij het station. Alleen zijn veel mensen te lui en willen ze hun fiets alsnog direct bij de ingang naar het station hebben staan, terwijl je 30 meter verderop zeeën ruimte hebt
Het is de grote groep die het voor de rest verpestquote:
Sja misschien werd het wel zo voorgeschoteld vroeger. Maar idd hoe naief kun je zijn. En ook nog gefrustreerd zijn dat je je geleende geld niet zomaar mag houdenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Kwijtgescholden.Als je dat gelooft. Dat is alleen zo als je 10 jaar in de bijstand hebt gezeten.
Kwestie van handhaven. Hebben mensen snel genoeg door.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is jammer dat je op zo'n jonge leeftijd al zulke belangrijke beslissingen moet maken. Dat is bij sommige mensen op hun 36e nog niet eens verantwoord.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar daar denk je als 19-jarige niet over na denk ik.
Met de nieuwe regeling ben je volgens mij nog meer kwijt, zeker met een hogere lening, dan is het percentage van je inkomen ofzo.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, die ken ik ook. Maar ik ben lui en verwend en ben gewoon thuis blijven wonen en heb her en der bijbaantjes gehad. Iedereen heeft zo z'n eigen keuzes gemaakt. Ik heb niet echt een wild studentenleven gehad, maar als ik op kamers was gegaan had ik dat ook niet gehad, denk ik. Voordeel is wel dat ik nu niets meer hoef af te lossen en anderen die destijds maximaal leenden en op dure vakanties gingen nu elke maand 100 euro mogen aflossen.
Dat je op je 15e al een vakkenpakket moet kiezen voor je latere beroep. Ik weet nu nog niet eens wat ik wil.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is jammer dat je op zo'n jonge leeftijd al zulke belangrijke beslissingen moet maken. Dat is bij sommige mensen op hun 36e nog niet eens verantwoord.
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel maar als dat alles is.
quote:
Hier in de hele binnenstad word je fiets weggehaald ongeveer, dan gaan mensen de stallingen wel gebruiken. Zeker omdat de auto en het OV al helemaal geen alternatief zijn hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kwestie van handhaven. Hebben mensen snel genoeg door.
Maar hier geldt hetzelfde: zomaar ergens in de stad stallen willen ze van af. Alternatief zijn enkele grotere fietsenstallingen verspreid rond en in het centrum. Maar ik ga juist op de fiets omdat ik dan voor de deur kan parkeren. Ik heb toch geen zin om eerst 5 minuten te lopen naar een winkel terwijl ik'em voor de deur neer kan gooien.
Ach,je wordt geboren met een enorme schuld tegenwoordigquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is jammer dat je op zo'n jonge leeftijd al zulke belangrijke beslissingen moet maken. Dat is bij sommige mensen op hun 36e nog niet eens verantwoord.
Die nieuwe regeling werd ook heel rooskleurig voorgesteld, volgens mij zijn daar aardig wat mensen ingetrapt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Met de nieuwe regeling ben je volgens mij nog meer kwijt, zeker met een hogere lening, dan is het percentage van je inkomen ofzo.
Ben blij met de oude regeling
Klopt ja..quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Da's wel het nadeel van fietsenstallingen idd. Als ze niet pal naast de bestemming zijn, werkt het niet. Parkeerplaatsen voor auto's zijn wat dat betreft ietsje flexibeler (al hebben die weer andere problemen natuurlijk)
Ik wel: bier. Maar dat was geen optie. Ben toch nog aardig terecht gekomen maar dat is meer geluk dan wijsheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat je op je 15e al een vakkenpakket moet kiezen voor je latere beroep. Ik weet nu nog niet eens wat ik wil.
Ze hebben hier tegenwoordig witte strepen om de fietsenrekken heen. Met duidelijke borden: fiets op/over de witte streep = verwijdering. En zo waar, dat lijkt te helpen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kwestie van handhaven. Hebben mensen snel genoeg door.
Moet je nagaan hoe depri ik was in LR. En waarom ik toen een auto heb gekocht. Deed er verdorie een uur over om in Overvecht te komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier in de hele binnenstad word je fiets weggehaald ongeveer, dan gaan mensen de stallingen wel gebruiken. Zeker omdat de auto en het OV al helemaal geen alternatief zijn hier.
Rooskleurig? Hoe doen ze dat?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die nieuwe regeling werd ook heel rooskleurig voorgesteld, volgens mij zijn daar aardig wat mensen ingetrapt.
Hier is de stalling in het weekend wel 24/7 open, het helpt wel. Kan nu tenminste eens met mn goede fiets naar de stad ipv oma-barrel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt ja..
Hier in Enschede hebben ze een fietsenstalling onder het centrum gemaakt, zodat ze die niet meer op de oude markt zetten. Maarja, is toch zo'n 3 minuten lopen, plus ondergronds (Dus gedoe) en maar tot 5 in de ochtend bereikbaar (zaterdag zijn de kroegen wel eens tot 5 open, dus dat werkt ook niet)
Van LR zou ik ook depri worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe depri ik was in LR. En waarom ik toen een auto heb gekocht. Deed er verdorie een uur over om in Overvecht te komen.
Met kerst van Overvecht naar de Uithof in de sneeuw was ook een uitdaging met de bus trouwens
Hier in het dorrup zelf hebben ze rode en groene blokken waar wel en geen fietsen mogen staan, maar dat wordt volgens mij niet gehandhaafd. In de zomer wordt mijn straat echt een fietsenstalling, midden op straat.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ze hebben hier tegenwoordig witte strepen om de fietsenrekken heen. Met duidelijke borden: fiets op/over de witte streep = verwijdering. En zo waar, dat lijkt te helpen.
Dat scheelt wel jaquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier is de stalling in het weekend wel 24/7 open, het helpt wel. Kan nu tenminste eens met mn goede fiets naar de stad ipv oma-barrel.
Ik deed boodschappen in Vleuten, dat was nog een best leuk dorp.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Van LR zou ik ook depri worden.Er is nu wel een winkelcentrum in Terwijde!
Maar daar word je ook al niet vrolijk van.
Als het ook gehandhaafd wordt, zal het zeker wel helpen Yquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ze hebben hier tegenwoordig witte strepen om de fietsenrekken heen. Met duidelijke borden: fiets op/over de witte streep = verwijdering. En zo waar, dat lijkt te helpen.
Vleuten is best tof.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik deed boodschappen in Vleuten, dat was nog een best leuk dorp.
Hier in een deel ook. Maar ik heb dus ook zo'n ramkrat op m'n fiets, en fietstassen, dus kan hem sowieso al nooit in de stalling kwijt. Niet de stalling die het dichts bij mijn meest bezochte bestemming is iig.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Hier in de hele binnenstad word je fiets weggehaald ongeveer, dan gaan mensen de stallingen wel gebruiken. Zeker omdat de auto en het OV al helemaal geen alternatief zijn hier.
Mijn oma-barrel overleeft het 'wegdek' in het stationsgebied hier niet eens. Wat een ellende is dat zeg. En dat is dan één van de belangrijkste fietsroutes van de stad.quote:
Ik zie ze geregeld met zo'n karretje fietsen afvoeren, dus dat doen ze wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als het ook gehandhaafd wordt, zal het zeker wel helpen Y
Maar als je dat een week niet doet, is het einde weer zoek.
Ik kon nog in het oude Vleuten gaan wonen, schuin tegenover de Dirk, een kennis had daar haar bovenwoning te koop staan en ik mocht het anders ook huren. Maar ik kende daar verder niets of niemand, dus toch maar niet gedaan. Was wel een leuk huisje.quote:
Fietstassen. Hoe burgerlijk! Ik heb er eentje. Die ik er zo af kan halen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:54 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hier in een deel ook. Maar ik heb dus ook zo'n ramkrat op m'n fiets, en fietstassen, dus kan hem sowieso al nooit in de stalling kwijt. Niet de stalling die het dichts bij mijn meest bezochte bestemming is iig.
Is dat die fiets zonder handgrepenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn oma-barrel overleeft het 'wegdek' in het stationsgebied hier niet eens. Wat een ellende is dat zeg. En dat is dan één van de belangrijkste fietsroutes van de stad.
Te ver bij mij vandaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kon nog in het oude Vleuten gaan wonen, schuin tegenover de Dirk, een kennis had daar haar bovenwoning te koop staan en ik mocht het anders ook huren. Maar ik kende daar verder niets of niemand, dus toch maar niet gedaan. Was wel een leuk huisje.
Die zitten er inmiddels op.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is dat die fiets zonder handgrepen
Ik heb knalroze, dan vind ik m'n fiets sneller terug.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Fietstassen. Hoe burgerlijk! Ik heb er eentje. Die ik er zo af kan halen.
Hier hadden ze witte lijnen zonder rekken. Dat is hopeloos mislukt. Nu weer alle fietsnietjes terug. Ketsjing belastinggeld...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Oeh, goed idee, moet ik ook doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb knalroze, dan vind ik m'n fiets sneller terug.
True, maar het is deels wel, deels niet mijn schuld. Hij stond met een ketting aan een hek, maar ze hebben het hek vervangen en toen mijn fiets van het hek getild. En daarna heb ik hem niet meer aan het nieuwe hek vastgezetquote:
Ohja ik weet nog dat ze het plein voor de C1000 in het centrum fietsvrij wouden maken. Daar stonden gemiddeld 100 fietsen voor de deur. Daar hebben ze toen ook na een paar weken maar een groot vierkant op het plein geschilderd met de tekst "fietsenstalling" erinquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hier hadden ze witte lijnen zonder rekken. Dat is hopeloos mislukt. Nu weer alle fietsnietjes terug. Ketsjing belastinggeld...
Nou ja, het zijn wel je klanten die met de fiets komen he? Als ik niet meer kan parkeren bij de ene winkel ga ik wel naar een andere toe. Simpel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ohja ik weet nog dat ze het plein voor de C1000 in het centrum fietsvrij wouden maken. Daar stonden gemiddeld 100 fietsen voor de deur. Daar hebben ze toen ook na een paar weken maar een groot vierkant op het plein geschilderd met de tekst "fietsenstalling" erinIf you can't beat them, join them
Mijn fiets schijnt ook alle kanten op te zwabberen en aan alle kanten te rammelen, maar ik merk er zelf niks van. Heb dat ding al ruim 20 jaar dus ik weet ook niet beter. Maar m'n zus had hem een keer geleend en dacht dat ze het eind van de straat niet zou reddenquote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar het is deels wel, deels niet mijn schuld. Hij stond met een ketting aan een hek, maar ze hebben het hek vervangen en toen mijn fiets van het hek getild. En daarna heb ik hem niet meer aan het nieuwe hek vastgezet.
Dat oma-ding is ook niet de stevigste en met een volle tas in dat krat is het helemaal ellende.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn fiets schijnt ook alle kanten op te zwabberen en aan alle kanten te rammelen, maar ik merk er zelf niks van. Heb dat ding al ruim 20 jaar dus ik weet ook niet beter. Maar m'n zus had hem een keer geleend en dacht dat ze het eind van de straat niet zou redden
Ik denk niet dat de C1000 dat zelf verzonnen had. Meer de gemeentequote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou ja, het zijn wel je klanten die met de fiets komen he? Als ik niet meer kan parkeren bij de ene winkel ga ik wel naar een andere toe. Simpel.
Het was op mijn gallery, die is afgesloten in principequote:
Bij mij slaat het standaard steeds tussen de spaken, dus voor ik wegfiets trek ik hem even van de spaken af. Dat doe ik nu dus ook bij andere fietsenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat oma-ding is ook niet de stevigste en met een volle tas in dat krat is het helemaal ellende.
Klinkt als mijn fiets.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij slaat het standaard steeds tussen de spaken, dus voor ik wegfiets trek ik hem even van de spaken af. Dat doe ik nu dus ook bij andere fietsenEn er zit een tik in de kettingkast. Een paar jaar geleden was m'n fiets weer eens omgevallen en toen was de tik erger geworden, laten fiksen, maar die eerste tik blijf je toch horen. Die kettingkast zit ook met ductape aan elkaar vast. Goede fietsenmaker was dat.
M'n kerstverlichting op het balkon zit vast met tiewraps, maar ik heb geen tangetjes ofzo om het los te krijgenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Klinkt als mijn fiets.
Duct tape. Mooi spul.Houdt mijn halve huis bij elkaar, samen met tie wraps.
Vrouwen, 100 paar schoenen, maar iets van gereedschap ho maar. Emancipatiequote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n kerstverlichting op het balkon zit vast met tiewraps, maar ik heb geen tangetjes ofzo om het los te krijgenDus het zit er nog.
Ik heb wel twee schroevendraaiers! Gekregen van m'n vader toen ik om acht uur 's ochtends belde op zaterdag omdat de batterij van de rookmelder leeg was en dat kutding bleef piepen en ik niets had om hem mee open te schroevenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vrouwen, 100 paar schoenen, maar iets van gereedschap ho maar. Emancipatie.
Nee, dat verandert de zaakquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel twee schroevendraaiers! Gekregen van m'n vader toen ik om acht uur 's ochtends belde op zaterdag omdat de batterij van de rookmelder leeg was en dat kutding bleef piepen en ik niets had om hem mee open te schroeven
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Oeh, 3 nachten Warschau voor 110 euroReisvriendje zoeken
Ik kan ook wel ergens bij indirecte familie terecht, maar toch.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:34 schreef HeatWave het volgende:
Polen kan ik gratis heen,nou ja, verblijf dan. Vriendin van me, die ik toevallig vanavond zie op de reunie, is naar Polen terugverhuisd, dus ik heb daar iig een slaapplek.
Ik moet het ook echt een keer doen, maar elke keer komt het er niet van, vorige keer was het al bijna geplanned en toen "moest" ik naar Thailandquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan ook wel ergens bij indirecte familie terecht, maar toch.
De steden lijken me wel mooi, en die gezellige kampen natuurlijk. Verder schijnt het een en al armoe te zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik moet het ook echt een keer doen, maar elke keer komt het er niet van, vorige keer was het al bijna geplanned en toen "moest" ik naar Thailand.
Sja, dat heb je in dat soort landen, maar het is iig geen India.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De steden lijken me wel mooi, en die gezellige kampen natuurlijk. Verder schijnt het een en al armoe te zijn
Daar zou ik nooit naartoe gaan. Ik krijg al smetvrees en diarree als ik eraan denk.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat heb je in dat soort landen, maar het is iig geen India.
Ja, ik ook, en ik ben niet zo smetvreserigquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar zou ik nooit naartoe gaan. Ik krijg al smetvrees en diarree als ik eraan denk.
Heb er wel eens een kilometer of 100 binnendoor gereden. Best een teringeind voor een weg vol met kuilen, met iedere 5km een bord bebouwde kom, 10 DDR-huizen en een flitspaal.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De steden lijken me wel mooi, en die gezellige kampen natuurlijk. Verder schijnt het een en al armoe te zijn
Net Utrecht dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo omschreef m'n vader het ookquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb er wel eens een kilometer of 100 binnendoor gereden. Best een teringeind voor een weg vol met kuilen, met iedere 5km een bord bebouwde kom, 10 DDR-huizen en een flitspaal.
Tot ze lam zijn, dan willen ze allemaal vechtenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik mag vooral het slag volk wel. Gastvrij, vrolijk, en een ontzettende "niet zeuren, werken" mentaliteit.
Dronken Polen 's ochtends in je bed?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja, heb ze alleen 's ochtends meegemaakt eigenlijk.
Ik nietquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja, heb ze alleen 's ochtends meegemaakt eigenlijk.
Maar zou dat daar ook zo zijn? Kan me voorstellen dat ze hier met 10 man op één kamertje wonen. Dan zou ik ook liever een beetje buiten rondhangen en me bezatten dan de hele avond binnen zitten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb een paar weken gedate met een Poolse, die op zo'n complex woonde bij Aalsmeer, man wat een warzone was dat in de avonduren... busjes vol lamme, flessen smijtende, schreeuwende, mattende Polen.
Feest.
Klinkt net als Engeland.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb een paar weken gedate met een Poolse, die op zo'n complex woonde bij Aalsmeer, man wat een warzone was dat in de avonduren... busjes vol lamme, flessen smijtende, schreeuwende, mattende Polen.
Feest.
Neuh. vast minder, dit zijn toch de wat kansarmeren denk ik, anders ga je hier niet in een centrum wonen om op de bloemenveilig te werken lijkt me.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Maar zou dat daar ook zo zijn? Kan me voorstellen dat ze hier met 10 man op één kamertje wonen. Dan zou ik ook liever een beetje buiten rondhangen en me bezatten dan de hele avond binnen zitten.
En na t zuipen slaan ze elkaar de hersens inquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik mag vooral het slag volk wel. Gastvrij, vrolijk, en een ontzettende "niet zeuren, werken" mentaliteit.
Nieuwe wetgeving voor belasting op ebooks.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:02 schreef CherryLips het volgende:
O wacht, komt zeker door die Amerikaanse BTW die pas bij afrekenen wordt berekend, maar dat was eerst nog niet zo.
Zolang ze het bij elkaar doen en niet bij mij, vind ik het bestquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
En na t zuipen slaan ze elkaar de hersens in. Paar keer meegemaakt inmiddels.
Ik heb 's ochtends in de hooiloods wel eens een bloedbad aangetroffenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Zolang ze het bij elkaar doen en niet bij mij, vind ik het best.
Ja, maar niet bij alle boeken, dat is het vreemde. En eerst was het nog niet zo. Ik zie nu een boek, klik en aan en hoppa, andere prijs. Dat was me eerder wel opgevallen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nieuwe wetgeving voor belasting op ebooks.
Je betaalt omdat je uit nl komt 21%
Die regel is sinds 1 januari.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar niet bij alle boeken, dat is het vreemde. En eerst was het nog niet zo. Ik zie nu een boek, klik en aan en hoppa, andere prijs. Dat was me eerder wel opgevallen.
Stelletje naaiers ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Die regel is sinds 1 januari.
Als ik een ebook verkoop moet ik de btw berekenen aan de hand van waar de koper vandaan komt.
Waarom het per boek verschilt weet ik niet.
Ik wil nog weleens betalen voor dingen enzoquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:20 schreef HeatWave het volgende:
Ebooks koop ik dan weer niet, das zo eenvoudig te downloaden. Veel makkelijker dan kopen.
Dat laatste bedoel ik dus, DRM, je koopt iets en ze blijven bepalen wat je ermee doet. No thanks.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil nog weleens betalen voor dingen enzoHeel soms. Ik zoek dan ook wel de aanbiedingen op Amazon op hoor, boeken van drie, vier dollar. En de singles van Stephen King van een dollar. Van de week nog twee e-books gekocht, een van Gillian Flynn en een van John Green. Gemiddelde prijs: $3,50. Maar ik heb een Kindle en als ze op Amazon te duur zijn ga ik ook niet lopen klooien op andere websites, want dan is het weer beveiligd en moet het bestand weer omgezet worden enzo.
Kun je ze dan niet kopen via een amerikaanse proxy ofzo? dan is torrenten makkelijker natuurlijk.quote:
Ik koop ze ook nietquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kun je ze dan niet kopen via een amerikaanse proxy ofzo? dan is torrenten makkelijker natuurlijk.
Er is ook niets mis mee, maar ik lees al niet zoveel op mijn tablet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:44 schreef CherryLips het volgende:
Ja maar m'n geweten enzo
Ruim de helft op m'n Kindle is alsnog illegaal hoor, daar niet vanMaar ik koop ook nog echte boeken, en dan lig ik in bed en zijn die boeken veel te zwaar, dus dan download ik ze alsnog.
Soms kan ik de hele dag alleen maar lezen, maar ik heb er het afgelopen jaar wel steeds meer moeite mee.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is ook niets mis mee, maar ik lees al niet zoveel op mijn tablet.
Ik heb soms vlagen,maar het wordt idd steeds minder.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms kan ik de hele dag alleen maar lezen, maar ik heb er het afgelopen jaar wel steeds meer moeite mee.
Dat ding dat weegt niks, als ik zo'n hardcover lig te lezen in bed heb ik binnen 2 blz lamme armen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:49 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gebruik de ereader juist nooit. In bed vind ik het helemaal vervelend...
ik geef kei veel geld uit aan boeken maar ik heb ze ook gewoon zo graag
koop wel veel tweede hands
Over een paar weken weer. Ik heb 2500 pagina's gereserveerd voor 1 maand vakantiequote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms kan ik de hele dag alleen maar lezen, maar ik heb er het afgelopen jaar wel steeds meer moeite mee.
Ligt eraan hoe het uitgestald is, bij de H&M en de Sting word ik ook altijd moedeloos van die stapels kleren op elkaar geflikkerd. Maar bij sommige Kringlopen willen ze de boeken nog weleens ordenen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Heb een kapotte kindle en kon goedkoop wel een nieuwe krijgen, maar toen niet meer gedaan.
vind het zoeken naar boeken verrot online, dus loop af en toe ene boekenwinkel in. En dan koop ik gewoon gelijk.
Voor onderweg is een ereader wel fijn.
Tweedehansboeken vind ik op een 1 of andere manier niet fijn om tussen te neuzen![]()
Net als met uitverkoop, houd ik ook niet van
ik zet mijn boek gewoon tegen mijn lief of de katquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat ding dat weegt niks, als ik zo'n hardcover lig te lezen in bed heb ik binnen 2 blz lamme armen.
ooh zo'n boekenmarkt en dan een heel mooie uitgave van Tolstoj of zo vinden voor een paar euroquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Heb een kapotte kindle en kon goedkoop wel een nieuwe krijgen, maar toen niet meer gedaan.
vind het zoeken naar boeken verrot online, dus loop af en toe ene boekenwinkel in. En dan koop ik gewoon gelijk.
Voor onderweg is een ereader wel fijn.
Tweedehansboeken vind ik op een 1 of andere manier niet fijn om tussen te neuzen![]()
Net als met uitverkoop, houd ik ook niet van
Dat lees ik toch nietquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ooh zo'n boekenmarkt en dan een heel mooie uitgave van Tolstoj of zo vinden voor een paar euro
Sportenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:09 schreef Q. het volgende:
Pffffff, waarom ben ik de hele tijd zo moe.Stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |