abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148750923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:29 schreef Houtenbeen het volgende:
VTMNIEUWS twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 14:27:23 Stad Antwerpen zet vanaf morgen 7u het leger in. Dat meldt burgemeester Bart De Wever aan VTM NIEUWS. http://t.co/C4simWp4wL reageer retweet
Belgische paracommando's en SFG (Special Forces Group) zijn geen doetjes

En dan nu nog een feel good-verhaaltje over onruststoker en wolf in schaapsvacht Dyab Abou Jahjah:

quote:
ABOU JAHJAH TEGENGEHOUDEN DOOR POLITIE

‘Agenten viseerden me om mijn afkomst’

Donderdagavond werd Dyab Abou Jahjah, oprichter van Mouvement X en opiniemaker en columnist voor De Standaard, voor zijn huis in Schaarbeek afgezet door een vriend. Op dat moment werd hij gecontroleerd door de politie.

‘Ik kwam uit de auto toen er een politiewagen stopte en er twee agenten uitstapten’, begint Abou Jahjah zijn relaas. ‘Wat doe je hier, vroegen ze. Waarop ik zei: ik woon hier, ik ga naar mijn huis.’

‘Daarop vroegen ze mijn identiteitskaart en ik heb die gegeven. Een van de agenten zei dat ik mijn handen uit mijn zakken moest halen en tegen de muur moest gaan staan. Daarop reageerde ik: ik ga dat niet doen, tegen de muur staan.’

‘Een van de agenten richtte daarop zijn machinegeweer op mij en de andere belde om versterking. Mijn vriend was ondertussen teruggekeerd om te zien wat er aan de hand was. Hij moest naast me komen staan.’

‘Uiteindelijk stonden er zo’n 6 of 7 agenten met machinegeweren rond ons. Het hele zaakje heeft 15 à 20 minuten geduurd.’

Politie: ‘Normale procedure’
De agenten hadden Abou Jahjah niet herkend. ‘Die eerste twee waren Franstaligen. Zij kenden mij niet. Later kwamen er ook Nederlandstalige agenten ter plaatse. Ik denk dat die mij wel hebben herkend, maar ze hebben er niets van gezegd.’

‘De manier waarop de politie hier handelde is toch ongelooflijk?! Een echte schande, een geval van “ethnic profiling” (waarbij Dyab Abou Jahjah zou tegengehouden zijn omwille van zijn allochtone uiterlijk, red.).’

Bij de politie van Schaarbeek willen ze weinig commentaar geven op het incident. ‘Dit is de normale procedure’, zegt woordvoerder Roland Thiébault. ‘Meneer Jahjah heeft geen gevolg gegeven aan een richtlijn van de agenten. Dan volgen zij de veiligheidsmaatregelen.’

Ondanks zijn verontwaardiging, onderneemt Abou Jahjah geen verder juridische stappen. ‘Wat kan ik doen? Een klacht indienen bij het Comité P? Daar komt toch niets van of ze stoppen het in de doofpot.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150116_01477301
_O- ^O^ _O_ _O- :W
pi_148750996
Abou Jahjah is natuurlijk een lul, maar als je gesommeerd wordt tegen de muur te gaan staan en als je dat terecht weigert een fokking machinegeweer op je gericht krijgt, is natuurlijk totaal van de zotte.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148751064
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:12 schreef El_Matador het volgende:
Abou Jahjah is natuurlijk een lul, maar als je gesommeerd wordt tegen de muur te gaan staan en als je dat terecht weigert een fokking machinegeweer op je gericht krijgt, is natuurlijk totaal van de zotte.
Dreigingsniveau 3. Moet niet zeuren. Het is tenslotte zijn volk dat het zo ver heeft laten komen (heeft zelf banden met Hezbollah).

Trouwens, wat nou 'terecht geweigerd'? Als de politie iets vraagt, hoor je dat gewoon te doen.
pi_148751124
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:15 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Dreigingsniveau 3.
Ja, dat is voor de politie en de terroristen, gewone burgers hebben niets met die onzin van doen.

quote:
Moet niet zeuren. Het is tenslotte zijn volk dat het zo ver heeft laten komen (heeft zelf banden met Hezbollah).
Iedereen heeft het recht om te zeuren. Abou Jahjah heeft de schijn van integriteit natuurlijk tegen, maar is het dan nodig om iemand een machinegeweer in zijn face te drukken?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148751174
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Belasting ontwijken is een mensenrecht.

En het lijkt me vrij logisch dat diamantairs bewaakt worden. Tenslotte zijn ze een makkelijke prooi voor vreselijke plunderingen.
Is fraude een mensenrecht?? :?
pi_148751181
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat is voor de politie en de terroristen, gewone burgers hebben niets met die onzin van doen.

[..]
En jij denkt dat de politie kan ruiken of het gaat om 'gewone burgers' of terroristen? Ze moeten dat natuurlijk controleren.

quote:
Iedereen heeft het recht om te zeuren. Abou Jahjah heeft de schijn van integriteit natuurlijk tegen, maar is het dan nodig om iemand een machinegeweer in zijn face te drukken?
Nogmaals: jij vindt de weigering van Jahjah terecht? Gewoon een politiebevel naast zich neerleggen?
pi_148751186
quote:

Trouwens, wat nou 'terecht geweigerd'? Als de politie iets vraagt, hoor je dat gewoon te doen.
Ja, dus mooi niet. Wat is dat voor slavenhouding? De politie is er om mij te beschermen, niets meer, niets minder.

Ga lekker in Judge Dredd-land wonen, met zulke enge ideeen....

pi_148751194
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Is fraude een mensenrecht?? :?
Fraude?? :?

vrijdag 16 januari 2015 @ 16:21:00 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148751216
Belasting ontwijken < > Belasting ontduiken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148751230
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dus mooi niet. Wat is dat voor slavenhouding? De politie is er om mij te beschermen, niets meer, niets minder.

Wat ben jij een grapjas. Je verwacht dat de politie zorgt voor je bescherming, maar ze mogen geen verdachten controleren!? _O-
pi_148751253
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fraude?? :?
misschien heeft belastingsontduiking een andere betekenis in Nederland, in België betekent het minder belastingen betalen door middel van illegale truken, zoals dubbel boekhouding etc...
pi_148751272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef meth1745 het volgende:

[..]

misschien heeft belastingsontduiking een andere betekenis in Nederland, in België betekent het minder belastingen betalen door middel van illegale truken, zoals dubbel boekhouding etc...
Ja, dat juich ik van harte toe. Hoe minder geld naar die roverheid, hoe beter.

pi_148751292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:21 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Wat ben jij een grapjas. Je verwacht dat de politie zorgt voor je bescherming, maar ze mogen geen verdachten controleren!? _O-
Jij bent toch echt de grapjas, met je stroman.

Controleren wel, tegen de muur zetten en een machinegeweer op iemand richten, dat niet.

vrijdag 16 januari 2015 @ 16:25:20 #239
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148751338
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef meth1745 het volgende:

[..]

In Nederland ook, maar veel mensen weten het verschil tussen belastingontduiking en -ontwijking niet.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148751416
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent toch echt de grapjas, met je stroman.

Controleren wel, tegen de muur zetten en een machinegeweer op iemand richten, dat niet.
Je snapt het nog altijd niet hé. De politie werkt met procedures. Ze vroegen Jahjah (verdachte in dit stadium) om tegen de muur te gaan staan. Hij weigerde. Wat verwacht je dan? Dat de politie weer instapt en vertrekt? Nee, de procedure zegt dan om de verdachte te dwingen, desnoods met geweld.

En Jahjah kennende zal hij er wel een grote schep bovenop gedaan hebben, wat betreft dat machinegeweer.
pi_148751456
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:27 schreef lolcat8811 het volgende:
Nee, de procedure zegt dan om de verdachte te dwingen, desnoods met geweld.
Ik snap het heel goed. Jij volgt slaafs de "procedures". Ik ben wat minder hijgerig naar fascistische politiestaten.

pi_148751564
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. Jij volgt slaafs de "procedures". Ik ben wat minder hijgerig naar fascistische politiestaten.
In een democratie volgt men procedures. Jij verkiest blijkbaar anarchie.

Fascistische politiestaten, right. Ik weet genoeg. Doei :W
pi_148751707
quote:

[..]

Dreigingsniveau 3. Moet niet zeuren. Het is tenslotte zijn volk dat het zo ver heeft laten komen (heeft zelf banden met Hezbollah).
..
Hezbollah heeft de aanslag veroordeeld.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:41:41 #244
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148751795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:38 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hezbollah heeft de aanslag veroordeeld.
Sjiitisch hè.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148751904
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Sjiitisch hè.
Die Perzen kunnen heerlijk koken. Sunni's niet.
pi_148752321
In Brabant trouwens:
quote:
Jongens dreigen via 112 met aanslag op Zoomvliet College in Roosendaal: duo (17 en 18) zit nog vast

ROOSENDAAL - Drie jongens zijn donderdag opgepakt omdat zij zouden hebben gedreigd met een aanslag bij het Zoomvliet College in Roosendaal. Dat meldt de politie.

Via 112 kwam donderdagochtend kwart over negen een telefoontje met de bedreiging binnen. Politie en justitie stelden een onderzoek in en al snel kwam een 18-jarige jongen in beeld. Hij werd rond één uur 's middags aangehouden. Later op de middag werd een 15-jarige jongen opgepakt en 's avonds een 17-jarige jongen.

Niet ontruimd
Agenten waren na de melding naar de school gegaan en stelden een onderzoek in. Op basis van de bevindingen van dit onderzoek en na overleg met de directie van de school werd besloten de school niet te ontruimen.

Twee jongens vast
De drie werden op het politiebureau gehoord. De 15-jarige jongen bleek niets met de bedreiging te maken te hebben. Hij is vrijgelaten. De rechter-commissaris heeft besloten dat de andere twee dit weekend nog vastzitten.
quote:
Jongens zwaaien met nepvuurwapen bij winkelcentrum Oudenbosch

OUDENBOSCH - Vier tieners zijn donderdagavond in Oudenbosch opgepakt omdat ze met een nepvuurwapen liepen te zwaaien bij een winkelcentrum. Dat meldt de politie.

De politie kreeg rond acht uur een melding dat een groepje jongeren met een vuurwapen rondliep in de Fenkelstraat.

Iets in de bosjes gegooid
Agenten wisten de tieners even later aan te houden in de Sint Bernaertsstraat. Zij zagen dat een van de jongens kort voor de aanhouding een voorwerp in de bosjes gooide.

Een politiehond vond het nepvuurwapen even later in de bosjes. De vier jongens, in de leeftijd van 15 tot en met 17 jaar, zijn in de cel gezet.
pi_148752663
Er zijn diverse politieacties aan de gang in Limburg volgens L1
frankmoonen twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 17:07:27 Veel politie en ME met zwaailicht en sirenes gesignaleerd in Zuid-Limburg, onduidelijk wat er aan de hand is! Later meer...#l1 reageer retweet
pi_148752689
http://www.1limburg.nl/gr(...)urg?context=topstory

quote:
De politie is op dit moment op meerdere plaatsen in Limburg bezig met acties. Het is nog onduidelijk wat er precies gaande is.

Zowel op de A2, in Maastricht als in Venlo zijn colonnes met ME-busjes gezien, die met zwaailicht en met hoge snelheid voorbijreden.

'Inzet'
Een woordvoerder van de politie wil niet vertellen wat er aan de hand is. Meer dan dat er 'een inzet' bezig is, wil ze niet zeggen.

Op Twitter worden verschillende meldingen gedaan over de politiebusjes. Ook voertuigen van
andere hulpdiensten worden gemeld.
Kan natuurlijk ook om totaal andere redenen zijn.
pi_148752769
HarroCoumans twitterde op vrijdag 16-01-2015 om 16:56:10 In #Maastricht leek #ME de weg kwijt: vier busjes met zwaailicht en sirene naar Belgische grens Vroenhoven. En daar weer rechtsomkeert... reageer retweet
:')
pi_148752876
quote:
De politie in Zuid-Limburg is onder andere met een helikopter op zoek naar een verdacht wit busje met een groene deur.

De helikopter hing lange tijd boven Maastricht. Voor de omgeving van Simpelveld, Heerlen, Voerendaal, Kerkrade Gulpen-Wittem en Vaals is een burgernetmelding uitgegaan.

Waarom de polite op zoek is naar het busje is onduidelijk, maar mensen wordt gevraagd om zelf geen actie te ondernemen, maar de politie te waarschuwen als zij het busje zien. Volgens de politie is er geen verband met de anti-terreuractie in België, meldt 1Limburg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')