abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:34:34 #101
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150023955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Schijnontwaken heet dat.. Het kan heel benauwend zijn als je naar droomt. Toch is dat bijna lucide dromen.
Het was hartstikke lucide in de manier dat ik bewust was van mijn dromen en het in die bewustheid kon manipuleren. Ik heb nooit echt zodanig gecontroleerd lucide gedroomd dat ik de meester ben over wat mijn omgeving is, enkel dat ik bewust ben dat ik droom en in die hoedanigheid wel uit een droom weg kan vliegen naar een nieuwe droom zeg maar.

mijn eerste ervaring ermee was toen ik klein was en eigenlijk meerdere keren per week 'opgehaald' werd door een vriendelijk aandoende schaduw die mij begeleide naar een lang gekronkelde glijbaan met deuren erin waar ik uit kon kiezen en waar elke keer een andere droom op mij stond te wachten.

Ik mis hem/het/haar ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150024471
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Het was hartstikke lucide in de manier dat ik bewust was van mijn dromen en het in die bewustheid kon manipuleren. Ik heb nooit echt zodanig gecontroleerd lucide gedroomd dat ik de meester ben over wat mijn omgeving is, enkel dat ik bewust ben dat ik droom en in die hoedanigheid wel uit een droom weg kan vliegen naar een nieuwe droom zeg maar.

mijn eerste ervaring ermee was toen ik klein was en eigenlijk meerdere keren per week 'opgehaald' werd door een vriendelijk aandoende schaduw die mij begeleide naar een lang gekronkelde glijbaan met deuren erin waar ik uit kon kiezen en waar elke keer een andere droom op mij stond te wachten.

Ik mis hem/het/haar ;(.
Wat grappig!
Ik heb één keer per ongeluk een lucide droom gehad.. Wat een ervaring! :o
Schijnontwaken ken ik ook, en uiteraard ben je je dan ook bewust van het feit dat je droomt aangezien je wakker probeert te worden.. Maar ik had in die situatie toch niet het benul om mijn droom naar mijn hand te zetten. Ik wilde alleen maar wakker worden...
pi_150024645
Vannacht album van sphongle aan gezet.
Weet niet of mijn dromen daardoor intenser van werden maar deze droomsoep Had ik eerder. (8 jaar geleden ofzo)

Het begon in de tuin waar ik 9 jaar geleden woonden(huis bij tuin).

Daar kwamen er honden van de buren door de muur heen.

Ondertussen kon ik niks doen en vervaagde ik.

Ik stond toen op een draak ofzo en we vlogen. Viel er af maar viel veilig op de grond.
Die draak vloog toen terug naar geen idee.

Toen kwam het bericht dat wij (waar mijn ma en pa ineens vandaan kwamen geen idee) naar de buurman moesten. Nou de buurman woonde niet naast ons.
Toen wij bij zijn huis kwamen. Stonden er 7364 honden ( had ze geteld want dat kon ik heel goed in mijn droom) mijn ouders waren toen bang en mijn zusjes (waar die ook ineens vandaan kwamen) renden snel door het honden labyrint. Ik ging tegen die honden schreeuwen. En dat verstonden ze. Toen rende ik schreeuwend door de honden heen en ze gingen allemaal slapen. Toen ik de trap aanraakte stond ik ineens binnen in een fabriek. Het begon met een aap hond iets die een winkel karretje naast mij neer zetten. Ik gooiden hem snel weg twee seconden later ontploften die. Er kwamen toen 76 van die wezens binnen.

Ik kroop toen in mijn brein om daar het volgende te zien.
Een plattegrond getekend door een 4 jarige. Met dat draak ding in een kooi op het terrein waar ik begon. Met troepen van mijn locatie daarheen...

Toen besloot ik de buurman op te blazen en werd ik wakker
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:09:03 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150033116
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:57 schreef tailfox het volgende:
Vannacht album van sphongle aan gezet.
[...]
Toen besloot ik de buurman op te blazen en werd ik wakker
Heldendroom O+.
Vrijheid
pi_150034120
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Heldendroom O+.
het psychotische eraan is wel dat ik het leuk vind.
pi_150034125
kennen jullie tlc en komt er zo'n familie in voor the duggars (die zijn christelijk ofzo en hebben 19 kinderen)

ik droomde dus dat geadopteerd was door die familie.. ik was zooooooooo kwaad en verdrietig kon niet begrijpen dat ik geadopteerd werd 8)7

miss voelde ik me schuldig omdat die familie zo braaf is/was _O-
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:45:34 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150034313
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

het psychotische eraan is wel dat ik het leuk vind.
Niks psychotisch aan. In de beste dromen die ik heb gehad gooi ik mensen tegen rijdende vrachtwagens aan waardoor ze in tweeën splitsen en één van de twee gesplitsten zijn dode/bewusteloze nieuwe tweeling wegsleept terwijl ik beschuldigd aangekeken wordt.
Vrijheid
pi_150034352
quote:
10s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Niks psychotisch aan. In de beste dromen die ik heb gehad gooi ik mensen tegen rijdende vrachtwagens aan waardoor ze in tweeën splitsen en één van de twee gesplitsten zijn dode/bewusteloze nieuwe tweeling wegsleept terwijl ik beschuldigd aangekeken wordt.
nouja beter een psychoot in je dromen dan in echte.
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:50:50 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150034485
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:46 schreef tailfox het volgende:

[..]

nouja beter een psychoot in je dromen dan in echte.
Inderdaad. Als je de droom kan beleven als een extreem immersive computerspel is het alleen maar leuk.
Vrijheid
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:07:08 #110
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_150035029
quote:
17s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:50 schreef jogy het volgende:
Inderdaad. Als je de droom kan beleven als een extreem immersive computerspel is het alleen maar leuk.
Tot je het verschil niet meer ziet/weet...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:18:31 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150035384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:07 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Tot je het verschil niet meer ziet/weet...
Dan ben jij en/of je omgeving fucked. Maar zo heeft alles enigszins gevaarlijke kanten. Zelfs hardlopen.

En wie zegt dat dit daadwerkelijk de echte wereld is als je hele vormgevingsproces niet meer is dan een vertaling van impulsen die verwerkt worden door je hersenen.
Vrijheid
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:17:08 #112
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_150037139
quote:
10s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:18 schreef jogy het volgende:
Dan ben jij en/of je omgeving fucked. Maar zo heeft alles enigszins gevaarlijke kanten. Zelfs hardlopen.

En wie zegt dat dit daadwerkelijk de echte wereld is als je hele vormgevingsproces niet meer is dan een vertaling van impulsen die verwerkt worden door je hersenen.
... 'echt' is relatief. ...maar "hier" heb je geen save games noch een restart button...
(anders had ik die ws al lang gebruikt :P ) Heb ook nog nooit een "healing potion" gevonden...

Verder is het echte leven uiteraard gewoon een MMORPG MMRLRPG (Real life .ipv. Online)

(voor de Digibeten: Massive Multiplayer Online Real life Role Playing Game)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:01:17 #113
64288 Bensel
Ladderzat
pi_150195617
Ik kan al jaren lang lucide dromen. Meestal 1 keer per week in meer of mindere mate. Ik weet wanneer ik droom doordat ik bepaalde triggers heb in dromen, zaken die ik relatief vaak droom, en weet dat ze niet kunnen. Ook kan een 'gevoel' het triggeren.

De dromen die ik dan heb kan ik redelijk lang volhouden,en ik heb een aantal trucs geleerd waarmee ik bepaalde 'muren' in mijn dromen kan doorbreken. Denk hierbij aan een muur dat je ergens naar toe gaat, maar ineens geen stap meer kunt verzetten, je blijft op dezelfde plaats. Als ik weet dat het een droom is, kan mezelf voorbij dat punt 'willen', en daarna m'n droom voortzetten.

De laatste tijd heb ik wel meer last van de 'slaapverlamming' dromen. Oftewel, de dromen tussen wakker zijn en in slaap vallen. Vaak heb ik dan het idee dat er mensen in m'n kamer zijn, waarmee ik zelfs hele conversaties kan houden (ik onthoud echter nooit waar die gesprekken over gaan)Even later denk ik dan: nee, dit kan niet, en zijn ze ineens weg. Maar heb ik wel het gevoel alsof ze er 'echt' waren, terwijl dat niet kan (ik woon alleen, deuren enz op slot.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_150259185
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:01 schreef Bensel het volgende:
Ik kan al jaren lang lucide dromen. Meestal 1 keer per week in meer of mindere mate. Ik weet wanneer ik droom doordat ik bepaalde triggers heb in dromen, zaken die ik relatief vaak droom, en weet dat ze niet kunnen. Ook kan een 'gevoel' het triggeren.

De dromen die ik dan heb kan ik redelijk lang volhouden,en ik heb een aantal trucs geleerd waarmee ik bepaalde 'muren' in mijn dromen kan doorbreken. Denk hierbij aan een muur dat je ergens naar toe gaat, maar ineens geen stap meer kunt verzetten, je blijft op dezelfde plaats. Als ik weet dat het een droom is, kan mezelf voorbij dat punt 'willen', en daarna m'n droom voortzetten.

De laatste tijd heb ik wel meer last van de 'slaapverlamming' dromen. Oftewel, de dromen tussen wakker zijn en in slaap vallen. Vaak heb ik dan het idee dat er mensen in m'n kamer zijn, waarmee ik zelfs hele conversaties kan houden (ik onthoud echter nooit waar die gesprekken over gaan)Even later denk ik dan: nee, dit kan niet, en zijn ze ineens weg. Maar heb ik wel het gevoel alsof ze er 'echt' waren, terwijl dat niet kan (ik woon alleen, deuren enz op slot.
hoe droom jij dan?
pi_150370354
Kennen jullie die South Park aflevering waar terroristen de fantasie aanvallen ?

Nou zo iets gebeurde dus bij mij toen ik sliep, want ik droomde dat er op een plein een man volledig in het zwart gekleed op iedereen begon te schieten, inclusief op mij en ik rende voor mijn leven terwijl ik de kogels langs voelde komen.

;(

Ik hoop dat het geen voorspellende droom was.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 7 maart 2015 @ 00:32:12 #116
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_150375590
Ik heb een week geleden voor het eerst lucide gedroomd! Ik probeerde het al een tijdje en ineens lukte het. Gelukkig was ik me ervan bewust. Ik schrok de eerste keer wakker maar toen ik verder sliep gleed ik als het ware weer in de lucide droom.
pi_150380217
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:32 schreef Amplifier het volgende:
Ik heb een week geleden voor het eerst lucide gedroomd! Ik probeerde het al een tijdje en ineens lukte het. Gelukkig was ik me ervan bewust. Ik schrok de eerste keer wakker maar toen ik verder sliep gleed ik als het ware weer in de lucide droom.
En heb je nog leuke dingen geprobeerd? Vliegen, bij mensen op bezoek gaan, gesprekken voeren met de karakters in je dromen.. Dat soort dingen..
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:34:33 #118
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_150380247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En heb je nog leuke dingen geprobeerd? Vliegen, bij mensen op bezoek gaan, gesprekken voeren met de karakters in je dromen.. Dat soort dingen..
Nee niet echt, eigenlijk meer ''rondgekeken''.
pi_150385406
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 10:34 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Nee niet echt, eigenlijk meer ''rondgekeken''.
Ik heb het maar één keer mogen meemaken, en volgens mij zal het ook wel bij die ene keer blijven.. Wat ik heb begrepen is dat de dialogen met de personages in je dromen erg interessant kunnen zijn.. Dus als je in de gelegenheid bent..
pi_150507930
Vroeger droomde ik altijd, dat ik werd doodgereden door vrachtwagens.
Ура для россии
pi_150526267
Zou ik ooit logisch dromen.
Ik werd een vrouw en Had sex met mezelf. Terwijl van alles op mij viel. En daarna was een heel verhaal met huizen ,hema en iets met Duitsers. Er waren huizen achter de hema waar Nederlanders niet mochten komen.
pi_150558468
Aan de lucide dromers:

Is het ooit gelukt om een interactie te voeren met iemand in je droom?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:18:32 #123
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_150974483
Ik droom vaak raar, en ik onthoud ze ook vaak. Mijn dromen gaan trouwens vaak over kunnen vliegen en het openbaar vervoer.
Nederlands is mijn goedste vak
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:16:03 #124
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_150977447
Mijn dromen gaan meestal over realistische zaken. Situaties op stage, met vrienden, familie etc. Soms heb ik herinneringen waarbij ik echt na moet gaan of het een droom was of dat het echt was. Ik verdring die herinnering dan zodat ik er niet te lang over nadenk. Anders moet ik steeds mensen om bevestiging vragen of het daadwerkelijk zo ging. Meestal zijn mijn dromen ook duidelijk te linken met wat ik die dag heb meegemaakt. Hierdoor is het nog lastiger om alles uit elkaar te houden.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:29:54 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150977965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:16 schreef Krakimolo het volgende:
Mijn dromen gaan meestal over realistische zaken. Situaties op stage, met vrienden, familie etc. Soms heb ik herinneringen waarbij ik echt na moet gaan of het een droom was of dat het echt was. Ik verdring die herinnering dan zodat ik er niet te lang over nadenk. Anders moet ik steeds mensen om bevestiging vragen of het daadwerkelijk zo ging. Meestal zijn mijn dromen ook duidelijk te linken met wat ik die dag heb meegemaakt. Hierdoor is het nog lastiger om alles uit elkaar te houden.
Dat heeft mijn vriendin ook. Die is al een keertje kortstondig boos op mij geweest voor ze realiseerde dat ze het had gedroomd. lijkt me best lastig. Dan liever een driekoppige oranje dino die me achtervolgd omdat ik zijn appel heb gestolen.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')