Beide.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar ben je dan het doelwit of de aanstichter van het geweld?
Soms vind ik zulke dromen (als aanstichter) best wel bevrijdend stiekemquote:
"en populaire theorie is dat er bij een déjà vu kortsluiting ontstaat in de hersenen. Normaal gesproken wordt wat we zien in de hersenen doorgesluisd naar een gebied dat ons bewust maakt van wat we waarnemen. Zo weten we waar we naar kijken. Pas daarna wordt onze waarneming in het geheugen opgeslagen. Bij de kortsluiting (en dus de déjà vu, volgens deze theorie) gaat er iets mis: wat we zien komt eerst in ons geheugen terecht, en daarná worden we ons er bewust van. Daardoor denk je dat je je iets herinnert, terwijl je er eigenlijk gewoon naar kijkt. En zie daar: een déjà vu is geboren."quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:58 schreef Varg89 het volgende:
Ik vind het vrij creepy als ik iets droom wat later ook echt gebeurt (dejavu gevoel).
Die theorie lijkt me plausibelquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:56 schreef tharealmb het volgende:
[..]
"en populaire theorie is dat er bij een déjà vu kortsluiting ontstaat in de hersenen. Normaal gesproken wordt wat we zien in de hersenen doorgesluisd naar een gebied dat ons bewust maakt van wat we waarnemen. Zo weten we waar we naar kijken. Pas daarna wordt onze waarneming in het geheugen opgeslagen. Bij de kortsluiting (en dus de déjà vu, volgens deze theorie) gaat er iets mis: wat we zien komt eerst in ons geheugen terecht, en daarná worden we ons er bewust van. Daardoor denk je dat je je iets herinnert, terwijl je er eigenlijk gewoon naar kijkt. En zie daar: een déjà vu is geboren."
het is 1 theorie. Maar de "herinnering" wordt dus aangemaakt terwijl je hem ziet... en daardoor DENK je dat je het gedroomd heb.
stomme is dat ik best vaak dejá vu had.... totdat ik deze uitleg las. En nu heb ik het eigenlijk nooit meer.
neequote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:32 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Die theorie lijkt me plausibel
Heb je ook een verklaring voor telepathie? Want dat is ook best creepy.
déjà vu heeft niet per sé met dromen te maken.. Het is gewoon het gevoel dat je iets al hebt gezien of meegemaakt. Vooral bij oververmoeidheid komt dat nog weleens voor.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:56 schreef tharealmb het volgende:
[..]
"en populaire theorie is dat er bij een déjà vu kortsluiting ontstaat in de hersenen. Normaal gesproken wordt wat we zien in de hersenen doorgesluisd naar een gebied dat ons bewust maakt van wat we waarnemen. Zo weten we waar we naar kijken. Pas daarna wordt onze waarneming in het geheugen opgeslagen. Bij de kortsluiting (en dus de déjà vu, volgens deze theorie) gaat er iets mis: wat we zien komt eerst in ons geheugen terecht, en daarná worden we ons er bewust van. Daardoor denk je dat je je iets herinnert, terwijl je er eigenlijk gewoon naar kijkt. En zie daar: een déjà vu is geboren."
het is 1 theorie. Maar de "herinnering" wordt dus aangemaakt terwijl je hem ziet... en daardoor DENK je dat je het gedroomd heb.
stomme is dat ik best vaak dejá vu had.... totdat ik deze uitleg las. En nu heb ik het eigenlijk nooit meer.
De beste tip is heel erg. Nadenken over die droom. Hopelijk vak je weer inslaap.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:54 schreef RBWO het volgende:
Ik krijg het steeds vaker voor elkaar om er in mijn droom achter te komen dat ik 'slaap'. Op dat moment kan ik (als ik niet te enthousiast ben) mijn droom sturen.
Soms ben ik te enthousiast, laatst droomde ik en langs elke auto hing een soort van 'blur' over het kenteken. Ook op mijn telefoon kon ik de tijd niet meer normaal lezen. Want die veranderde steeds (10:80 naar 44:01 naar 22:77 etc)
Helaas deed ik te erg mijn best om de kentekens te lezen dus toen dat eindelijk lukte werd ik wakker. (kentekens waren: 58-85-58-ATT-ATT. Volgens mij geen kenteken, dus werd ik wakker in mijn enthousiasme). Hoe kan ik dat voorkomen?
Verder vanacht een redelijke nachtmerrie gehad. Omdat ik niet wist of ik droomde drukte ik met mijn duim in de palm van mijn hand, mijn duim ging er dwars doorheen dus had al gauw in de gaten dat ik droomde. En werd ik wakker..
Had liever gehad dat ik de nachtmerrie / droom omzet in iets anders (want ik begreep dus dat ik droomde).
Mensen met tips om dan niet wakker te worden?
Benauwde droom ja..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:38 schreef LLgetikt het volgende:
had een hele vreemde droom..
hoe het eindigde (want is net gebeurt dat weet ik nog)
ik was aan het zwemmen.. en toen zakte ik naar bodem.. en het zwembad liep af steeds dieper..
maar ik kon me niet meer afzettendus ik dacht (rare logica) als ik dieper ga zakken dan kan ik me meer afzetten en kom ik omhoog..
lukte niet en ik raakte in paniek. toen kwam bij de bodem (wat niet verder kon) leek wel 10 meter omhoog en afzetten lukte niet.. toen zware paniek leek of ik stikte en BAM schrok ik wakker![]()
niet heel fijn
ben gestopt met roken. miss kwam het daardoor (nu op dag 5)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Benauwde droom ja..
Ik hoop dat je vannacht fijner droomt
Wie weet had je wat slijm in je longen, ja..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:36 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
ben gestopt met roken. miss kwam het daardoor (nu op dag 5)
probeer er vanacht heel erg aan te denken mischien maak je hem afquote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:08 schreef TLC het volgende:
Ik had een hele mooie acolyptische droom : ik stond op een terrein vol met rotsen en de hemel was vuurrood, meteorieten en andere vuurballen schoten voorbij, en ineens doomde onder me een waanzinnige klassieke vliegende schotel vandaan![]()
en daarna kan ik het me niet meer herrineren
Droomtijd heeft niks te maken met echte tijd dus een seconde in de echte wereld kan veel langer zijn in een droom. Best tof eigenlijk.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:12 schreef Kevin.L het volgende:
Soms wordt ik 's ochtends even wakker, ben dan ik zo'n fase dat ik nog half slaap/half wakker ben, dan kijk ik even op de klok, ik zie dat het dan kwart voor 7 is. Vervolgens val ik weer in slaap en als ik dan 10 minuten later weer wakker wordt dan lijkt het soms net alsof ik 3 uur of langer gedroomd heb.
Dus die 10 minuten lijkt in die droom véél langer, hebben jullie dit ook ?
Inderdaad !quote:Op zondag 22 februari 2015 03:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Droomtijd heeft niks te maken met echte tijd dus een seconde in de echte wereld kan veel langer zijn in een droom. Best tof eigenlijk.
Tijdens mijn dutjes droom ik altijd en die dromen zijn ook intenser.quote:Op maandag 19 januari 2015 04:32 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik droom weleens tijdens een dutje van een half uur. Ik denk ook heel veel constant eigenlijk en dat verwerk ik in mijn dromen bijna gelijk. Sturen ook, ik denk dat mensen met een rijke fantasie dat al snel kunnen.
Ik heb in mijn dromen de meest toffe en mooie planeten bezocht.quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef BarrieButsers het volgende:
Ik droom echt tof. Soms ga ik op verkenning in mijn droom en dan zie ik de mooiste steden, bezienswaardigheden en stranden. Zou er zo op vakantie willen maar als het is zo mooi en geweldig dat het gewoon niet bestaat.
Herkenbaar, ik heb het ooit langere tijd gehad dat ik wakker werd in mijn droom en mijn wekker vreemd deed en het licht niet werkte, dat was voor mij een trigger dat ik droomde. Ik vind het niet leuk om een droom te hebben over mijn eigen huis dus sprong ik standaard head-first de trap af om wakker te worden. (Achteraf ben ik wel blij dat mijn wekker nooit echt vreemd is gaan doen terwijl mijn licht het niet deed, dat zou best pijnlijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef Bintzak het volgende:
Vaak droom ik dat het donker is en het licht probeer aan te doen, lukt dus niet en dan ga ik naar de stoppenkast om een stop te vervangen dat lukt dus ook niet die dingen springen telkens. Dan besef ik dat ik droom probeer eruit te komen maar wordt dus wakker in een andere droom en het speelt zich weer opnieuw af.
Schijnontwaken heet dat.. Het kan heel benauwend zijn als je naar droomt. Toch is dat bijna lucide dromen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik heb het ooit langere tijd gehad dat ik wakker werd in mijn droom en mijn wekker vreemd deed en het licht niet werkte, dat was voor mij een trigger dat ik droomde. Ik vind het niet leuk om een droom te hebben over mijn eigen huis dus sprong ik standaard head-first de trap af om wakker te worden. (Achteraf ben ik wel blij dat mijn wekker nooit echt vreemd is gaan doen terwijl mijn licht het niet deed, dat zou best pijnlijk zijn geweest.). Maar op een gegeven moment werd het zo hardnekkig dat ik 4 of 5 keer achter elkaar na het van de trap afspringen wakker werd in het zelfde droombed en in het zelfde droomhuis dat ik voor de verandering maar een keer naar beneden ben gelopen en de straat op ben gegaan. De droom was verder niet heel bijzonder voor zover ik me kon herinneren maar ik moest het uitdromen blijkbaar. De droom is verder nooit meer teruggekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |