abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148735864
Lucide dromen is beseffen dat je droomt of je dromen sturen.
Nu droom ik altijd ontzettend vaag..
And I like it.
Ene moment door een doolhof rennen waarna je vrienden drugs ziet gebruiken om vervolgens weer random ergens uit te komen.
Ik wil het ook niet sturen. Gewoon uitzitten met gedachte dit is een droom.

Betekenen dromen ook iets voor je?
pi_148735943
In mijn dromen bezit ik vaak bovennatuurlijke krachten. Best wel vage dingen ook. Zoals telekinese of zoiets. Maar het blijven gewoon dromen wat mij betreft.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 00:58:01 #3
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148735946
Ik vind het vrij creepy als ik iets droom wat later ook echt gebeurt (dejavu gevoel).
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 00:58:16 #4
322957 wip_kip
The award winning onzin-luller
pi_148735954
In bed. Meestal.
pi_148735974
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:58 schreef Varg89 het volgende:
Ik vind het vrij creepy als ik iets droom wat later ook echt gebeurt (dejavu gevoel).
zo heb ik een keer mijn hele verjaardag gedroomd dag erna had ik mijn verjaardag.
Wist alle cadeau's en zo.
pi_148735988
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:59 schreef tailfox het volgende:

[..]

zo heb ik een keer mijn hele verjaardag gedroomd dag erna had ik mijn verjaardag.
Wist alle cadeau's en zo.
Zelfdeceptie natuurlijk.
pi_148736004
Nog nooit een droom gehad die ik heb kunnen onthouden, geen idee waar ze dus over gaan ;(
pi_148736009
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:59 schreef NiceHat het volgende:

[..]

Zelfdeceptie natuurlijk.
de watte
pi_148736019
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:00 schreef tailfox het volgende:

[..]

de watte
Je denkt dat je het al gezien hebt.
pi_148736025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:58 schreef wip_kip het volgende:
In bed. Meestal.
Hij vraagt hoe, niet waar
pi_148736033
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:00 schreef whatdafuck het volgende:
Nog nooit een droom gehad die ik heb kunnen onthouden, geen idee waar ze dus over gaan ;(
moet je actief gaan bezig houden met dromen.
Door ze opteschrijven vanzelf komen ze
pi_148736052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:00 schreef NiceHat het volgende:

[..]

oww zo.
Ja dejavu klinkt leuker alkeen
pi_148736057
Meestal over mensen die ik ken of bekende artiesten waar ik veel naar luister.

Heb eens in een droom met Ed Sheeran gechilled :D
pi_148736081
Ik heb nog nooit beseft dat ik droomde. Lijkt me wel stoer.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:03:50 #15
322957 wip_kip
pi_148736102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:01 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Hij vraagt hoe, niet waar
Oh, goed dan. Met mijn ogen dicht.
pi_148736119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:03 schreef wip_kip het volgende:

[..]

Oh, goed dan. Met mijn ogen dicht.
maar droom je dan gelijk?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:05:14 #17
322957 wip_kip
pi_148736134
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

maar droom je dan gelijk?
Nee, ik vergeet regelmatig mijn dromen. Heb wel vaak dat ik wakker word uit een heel vervelende droom, maar dan geen idee meer heb waar die droom over ging, enkel dat 'ie kut was :').
pi_148736181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:05 schreef wip_kip het volgende:

[..]

Nee, ik vergeet regelmatig mijn dromen. Heb wel vaak dat ik wakker word uit een heel vervelende droom, maar dan geen idee meer heb waar die droom over ging, enkel dat 'ie kut was :').
schrijf het op.
pi_148736195
Maar ik ga kijken of jullie advies werkt
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:07:59 #20
322957 wip_kip
pi_148736200
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:07 schreef tailfox het volgende:

[..]

schrijf het op.
Ja nou, dat gaat dus lastig als ik bij het wakker worden al niet eens meer weet waar het over ging.
pi_148736214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:07 schreef wip_kip het volgende:

[..]

Ja nou, dat gaat dus lastig als ik bij het wakker worden al niet eens meer weet waar het over ging.
probeer het daarmee zeg jij tegen je hersenen he ik wil dit onthouden.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:26:06 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_148736488
Mijn dromen zijn nooit echt helemaal normaal. Vaak uit de hand gelopen ruzie, vooral met mijn vader. Ook weleens mensen vermoord in m`n dromen. M`n vader niet gelukkig :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148736522
heb vaak over slangen gedroomt.. niet het allerfijnste.. en vaak hebben me dromen een treurig eind.. en ik kom heeeeeeel vaak bekenden mensen in de droom tegen van tientallen jaren geleden.. maf
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_148740272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:27 schreef LLgetikt het volgende:
heb vaak over slangen gedroomt.. niet het allerfijnste.. en vaak hebben me dromen een treurig eind.. en ik kom heeeeeeel vaak bekenden mensen in de droom tegen van tientallen jaren geleden.. maf
betekent een slang niet dat je ergens mee zit?
pi_148741080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 01:00 schreef NiceHat het volgende:

[..]

Hoeft niet. Zo heb ik zelf een keer gedroomd over een telefoongesprek. Ik was de droom al vergeten tot ik enkele dagen later aan de telefoon zat met iemand en ik besefte dat ik dat gesprek al gevoerd had.

De reden dat ik weet dat ik het gedroomd had en dat het geen zelfdeceptie was? Ik wist dat de persoon met wie ik sprak me op een gegeven moment een vraag ging stellen en ook exact wat die vraag was. Terwijl dat moment naderde, was mijn brein op de achtergrond bezig met de vraag: "zal ik het antwoord geven dat ik ook in mijn droom had, of ga ik proberen de zelf-voorspellende droom te breken door expres een ander antwoord te geven?". Toen ze me uiteindelijk die vraag stelde was ik te laf om dat laatste te doen, helemaal omdat dat voor die ander een raar antwoord had moeten zijn.

Toegegeven, het was te kort en te snel om bijvoorbeeld te vragen of ze de vraag kon herhalen of om eerst even over iets anders te praten; het was gewoon een ontzettend bizar moment toen ik besefte dat ik al wist wat er ging komen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_148741149
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Hoeft niet. Zo heb ik zelf een keer gedroomd over een telefoongesprek. Ik was de droom al vergeten tot ik enkele dagen later aan de telefoon zat met iemand en ik besefte dat ik dat gesprek al gevoerd had.

De reden dat ik weet dat ik het gedroomd had en dat het geen zelfdeceptie was? Ik wist dat de persoon met wie ik sprak me op een gegeven moment een vraag ging stellen en ook exact wat die vraag was. Terwijl dat moment naderde, was mijn brein op de achtergrond bezig met de vraag: "zal ik het antwoord geven dat ik ook in mijn droom had, of ga ik proberen de zelf-voorspellende droom te breken door expres een ander antwoord te geven?". Toen ze me uiteindelijk die vraag stelde was ik te laf om dat laatste te doen, helemaal omdat dat voor die ander een raar antwoord had moeten zijn.

Toegegeven, het was te kort en te snel om bijvoorbeeld te vragen of ze de vraag kon herhalen of om eerst even over iets anders te praten; het was gewoon een ontzettend bizar moment toen ik besefte dat ik al wist wat er ging komen.
Ik kon alle cadeau's raden
pi_148741574
Ik word soms even wakker uit n leuke of spannende droom, dn ga ik meestal weer aan dat onderwerp denken en droom ik m weer verder :') _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_148742020
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:37 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik kon alle cadeau's raden
Raden of weten?
pi_148742052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:08 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Raden of weten?
kon ze nooit allemaal raden
pi_148743038
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:09 schreef tailfox het volgende:

[..]

kon ze nooit allemaal raden
Dat bedoel ik niet. Raden impliceert dat je het van te voren niet wist en het dus een gok was.
pi_148743113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:49 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Raden impliceert dat je het van te voren niet wist en het dus een gok was.
het was zo van yeah een rood hotweels autootje voor uitgepakt
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:00:37 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148743314
Mijn dromen zijn doorgaans een soort bizarroworld waar ik in mijn achterhoofd wel weet dat ik droom maar dit niet heel specifiek kan sturen. Meestal kan ik als ik dat wil wel vliegen, soms gaat dit soepel en soms gaat het heel lomp en als de droom echt de verkeerde kant op gaat en ik ermee wil stoppen dan lukt dat meestal wel door mijn ogen dicht te doen en dan word ik wakker.

Mijn vriendin heeft echt van die realistische dromen waar eigenlijk niet meer gebeurd dan wanneer je wakker bent, lijkt me echt een beetje saai :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_148743836
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:00 schreef jogy het volgende:
Mijn dromen zijn doorgaans een soort bizarroworld waar ik in mijn achterhoofd wel weet dat ik droom maar dit niet heel specifiek kan sturen. Meestal kan ik als ik dat wil wel vliegen, soms gaat dit soepel en soms gaat het heel lomp en als de droom echt de verkeerde kant op gaat en ik ermee wil stoppen dan lukt dat meestal wel door mijn ogen dicht te doen en dan word ik wakker.

Mijn vriendin heeft echt van die realistische dromen waar eigenlijk niet meer gebeurd dan wanneer je wakker bent, lijkt me echt een beetje saai :').
eerste is gewoon geweldig omdat de wereld die je zelf hebt gecreëerd zo nep is dat het net een film is, geen wetten zijn er meer. Letterlijk geen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:40:44 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148744341
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

eerste is gewoon geweldig omdat de wereld die je zelf hebt gecreëerd zo nep is dat het net een film is, geen wetten zijn er meer. Letterlijk geen.
Dat ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_148744498
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat ja.
al zijn al mijn dromen kort maar sluiten wel soort van aan.
Dus ene moment ben ik in wereld A.dan is er een trigger (kan naar iets kijken zijn of ergens heen of gewoon tijd).
kom ik in droom B die behalve de overgang niks met droom A te maken heeft.

In droom B gelden ook gewoon nieuwe regels.
Het lijkt dus of ik 1 droom heb terwijl het 6 sub dromen zijn die niet samen passen.
Iemand die dit ook kent?
pi_148747763
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:00 schreef tailfox het volgende:

[..]

betekent een slang niet dat je ergens mee zit?
ja soms bijtte de slang me of kwam ik een pad vol met slangen tegen.. het ging ook niet goed met me toen.. en ik denk dat de slang symbool stond voor een slecht persoon in me leven

[ Bericht 0% gewijzigd door LLgetikt op 16-01-2015 14:45:51 ]
pi_148797685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:28 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

ja soms bijtte de slang me of kwam ik een pad vol met slangen tegen.. het ging ook niet goed met me toen.. en ik denk dat de slang symbool stond voor een slecht persoon in me leven
persoon verwijderd uit je leven?
pi_148797712
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:17 schreef tailfox het volgende:

[..]

Slaap Jij slecht of?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_148797715
Relevant topic!

Ik droom de afgelopen twee weken meermaals dat er mensen dood gaan, zoals mijn moeder en familie, zo ook de ouders van mijn vriendin hebben het moeten ontgelden, ik rij rondjes op een motor en beland in situaties met autoritair gezag. Daarnaast vallen er sporadisch tanden en kiezen uit mijn mond.

Wat the fuck ?
pi_148797745
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:21 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Slaap Jij slecht of?
mijn favoriete kussen ligt niet in bed.
Geen idee waar die is kan niet slapen zonder.

Plus ben niet moe nu.
pi_148797753
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

mijn favoriete kussen ligt niet in bed.
Geen idee waar die is kan niet slapen zonder.

Plus ben niet moe nu.
K ,
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_148797761
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:21 schreef Faazz het volgende:
Relevant topic!

Ik droom de afgelopen twee weken meermaals dat er mensen dood gaan, zoals mijn moeder en familie, zo ook de ouders van mijn vriendin hebben het moeten ontgelden, ik rij rondjes op een motor en beland in situaties met autoritair gezag. Daarnaast vallen er sporadisch tanden en kiezen uit mijn mond.

Wat the fuck ?
Dat mensen dood gaan heeft volgens mij te maken met angst om mensen te verliezen (duhh) vraagje gaat alles goed met je.
pi_148797763
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:24 schreef Thezappa het volgende:

[..]

K ,
jij?
pi_148797803
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:25 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dat mensen dood gaan heeft volgens mij te maken met angst om mensen te verliezen (duhh) vraagje gaat alles goed met je.
Dat klinkt nog al voor de hand liggend inderdaad maar ik weet niet of die vlieger echt op gaat, hoewel ik me af en toe flink panja kan maken over mijn vriendin de laatste dagen. Maar de dromen spelen toch wat langer. En die tanden uit je mond had ook met iets te maken met het verliezen of mislopen van bepaalde zaken, maar niet persé op mensen gericht. Of iets met bepaalde angsten.

Het loopt niet heel lekker de laatste dagen maar ik heb voor hetere vuren gestaan. Algemene depressie zal ik het op gooien, hetzij van tijdelijke aard. De dromen kunnen zeer heftig zijn.
pi_148797828
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:29 schreef Faazz het volgende:

[..]

Dat klinkt nog al voor de hand liggend inderdaad maar ik weet niet of die vlieger echt op gaat, hoewel ik me af en toe flink panja kan maken over mijn vriendin de laatste dagen. Maar de dromen spelen toch wat langer. En die tanden uit je mond had ook met iets te maken met het verliezen of mislopen van bepaalde zaken, maar niet persé op mensen gericht. Of iets met bepaalde angsten.

Het loopt niet heel lekker de laatste dagen maar ik heb voor hetere vuren gestaan. Algemene depressie zal ik het op gooien, hetzij van tijdelijke aard. De dromen kunnen zeer heftig zijn.
dromen zijn je onderbewustzijn die aandacht wilt.
Al geloof ik niet dat alle dromen betekenis hebben kan voor mij ook zijn dat onderbewustzijn iets moois probeert te creëren.

mischien kan iemand hier beter dromen "vertalen"
pi_148807675
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 03:17 schreef tailfox het volgende:

[..]

ja nu wel. maar toevallig over die persoon gedroomt vanacht.. en het was echt een rare droom.. ik zou even een korte inleiding geven.. heb samen gewoont met die persoon en het was de ergste persoon die ik kon tegenkomen in me leven.. maar in deze droom ging alles goed qua werk en samenwonen.. maar wat raar was me ouders kwamen op bezoek.. en opeens waren de autosleutels gejat van me pa's auto.. dik drama en die persoon waarmee ik samenwoonde zei ja ik weet wie het heeft gedaan huilen dit dat leek wel een maffe gangsterfilm waarin autosleutels de holy grail waren.. en ik ging het uitzoeken en toen werd ik wakker

[ Bericht 35% gewijzigd door LLgetikt op 18-01-2015 15:55:17 ]
pi_148810204
Soms besef ik wel dat ik droom maar sturen doe ik nooit.
Ik droom echt veel. Bizar ook vaak hak opde tak maar bijna altijd ppositief.

Er is wel 1 ding wat al heel lang heel vaak terugkomt.
Als ik me verplaats in m'n droom begin ik met lopen maar ga dan al vrij snel op mijn handen lopen :D
Ben dan sneller.

Heel vreemd. Zou best eens willen weten of dat wat betekent. :)
Ich hock in meinem Bonker
pi_148814824
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 16:47 schreef Blaadjes het volgende:

Als ik me verplaats in m'n droom begin ik met lopen maar ga dan al vrij snel op mijn handen lopen :D
Ben dan sneller.

hahaahha op handen lopen.. apart joh..
pi_148815933
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 16:47 schreef Blaadjes het volgende:

Ben dan sneller.

Dat op handen lopen is wrs. een hele milde vorm van slaapverlamming. Als je probeert te rennen in je droom heb je vaak het gevoel dat je door water loopt. Dat komt omdat je dan daadwerkelijk je benen probeert te bewegen, maar daarvan zijn de spieren verslapt. Dus ren je in je droom maar op je handen rond :P
pi_148817973
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat op handen lopen is wrs. een hele milde vorm van slaapverlamming. Als je probeert te rennen in je droom heb je vaak het gevoel dat je door water loopt. Dat komt omdat je dan daadwerkelijk je benen probeert te bewegen, maar daarvan zijn de spieren verslapt. Dus ren je in je droom maar op je handen rond :P
Klinkt best aannemelijk omdat het voor mn gevoel sneller gaat dan op mn voeten lopen idd.
Wel stom dat ik er in zo'n droom dan ook nog over nadenk dat andere mensen het wel gek zullen vinden dat ik op mn handen loop. :o

Dromen...het blijft een vreemd iets.
Maar dank voor je gedachte. Benieuwd of ik deze uitleg ga beseffen volgende keer dat ik weer eens besluit op handen te gaan lopen. :)
Ich hock in meinem Bonker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')