abonnement Unibet Coolblue
pi_149149627
Ik had ook een probleem, maar: hulde voor Makita

binnen 2 dagen mail van een inside sales manager ( ik zal geen naam noemen )
Ik had per ongeluk de pakbon in plaats van factuur meegestuurd.

Heeft Makita de aanvraag gecancelled, om mij in gelegenheid te stellen de aanvraag opnieuw te sturen. Maar: op de een of andere manier kon ik een machine niet meer registreren. Dit aangegeven en binnen de kortste keren weer een mail van dezelfde contactpersoon.
Gevolg: probleem opgelost en ik de accu alsnog aangevraagd.

En dit voor een particuliere klant, dat zouden meer mensen / bedrijven / instellingen moeten doen!!!

Niet alleen het gereedschap is goed, de aftersales ook :)

[ Bericht 7% gewijzigd door mafkeezzz1981 op 28-01-2015 20:24:45 (typo's) ]
pi_149150005
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:07 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd om hem in te vullen op de site van makita, maar het gedeelte wat automatisch wordt ingevuld van de barcode komt niet overeen met de mijne? Zou gereedschapcentrum dan geen officiële makita dealer zijn?
Geen officiële dealer. volgens de Makita dealerlocator
pi_149150018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]

mail makita ff.had ook problemen.mailtje en binnen 2 dagen antwoord.
heb al 2 accus binnen, duurt week a 10 werkdagen.komt nog een binnen.
maar 3000 mah is beetje weinig. besteler ff twee joekels bij.

vandaag bij ecotools weer waslijst besteld.tiewraps,spanhulsen, speedboorset,bits bit houders etc.

maar jongens ik zoek nog een goede schuurmachine. voor deuren, kozijnen.koven. heb bosch groen delta. maar zoek een promachine vookeur accu/makita maar sta open voor betere opties. maar dan een delta of excenter?
prijs 200 ergens
Zal zo eens mailen, ben benieuwd. Als ik de accu zou krijgen dan heb ik 2x 4.0Ah en een 3.0Ah voor een klopboor en een slagschroevendraaier, moet voor mijn klusgebruik wel voldoende zijn.

Heb zelf de DTS400EQ van Festool, heb er nog niet erg veel mee kunnen doen maar de stofafzuiging is iig dik in orde bij dit ding. ^O^ Ik vind hem ook weinig trillingen doorgeven (in vergelijking tot m'n groene bosch delta op accu), maar is wel met snoer. Met de btw korting kom je vast bij de 200 in de buurt. ;)

Of een machientje van Rupes, zijn praktisch hetzelfde zonder Festool prijsje. :+
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:41:42 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149153033
Jep, als de systainer en snoersysteem niet boeit. De Rupes. Zonder meer :Y (en anders de festool natuurlijk *) ).
pi_149159412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:44 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Moet inderdaad TS 55 zijn :)
Ik ga het beleven, het zal een eind beter zijn dan de handcirkelzaag met kwartjes en vernaggeld blad die ik nu heb !

mooie combi met de Makita DSS501 voor klein werk die ik onlangs heb gekocht.

Als ik toch eens leggende gelden had..........
Heerlijke machine, heb 'm ook sinds kort. Wel nieuw gekocht overigens.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:18 schreef hans1985 het volgende:
maar jongens ik zoek nog een goede schuurmachine. voor deuren, kozijnen.koven. heb bosch groen delta. maar zoek een promachine vookeur accu/makita maar sta open voor betere opties. maar dan een delta of excenter?
prijs 200 ergens
Excenter is niet echt geschikt voor kozijnen, ik heb een delta machine en red mij hier prima mee. Ik heb een Rupes LS21, vanbinnen vrijwel gelijk aan die van Festool maar dan met een gunstiger prijskaartje. Kan deze machine echt aanbevelen, veel schilders hebben 'm ook. Schuurpapier koop ik altijd via Ecotools. Let vooral op dat de machine een adequate stofafzuiging heeft, bij die Rupes is dit dik in orde.
pi_149160698
Als antwoord op Hans:
kies een festool dts of rts, heerlijk machientje, stofafzuiging werkt prima in combo met papier van festool(maar ook genoeg alternatieven leverbaar (eco-tools werd al genoemd) )

zelf wat last van een hartnekkig niet bepaald snel leeglopen bad,......(met dank aan de lange haren van de dames gok ik :P )(aan mij zal het niet liggen met mijn kale knikkert...)

Had wel zo'n klein handafvoerveertje, van conex maar die kon met de kleine diameter ook niet veel. Al vaker zitten kijken naar wat beter spul:

werd van rothenberger de Rospi H+E 7mm



Verder liep ik van de week wel erg hard te duwen om een stuk ijzerdraad door de midden te krijgen met de zijkniptang(power uitvoering van knipex, zit al jaren in mijn geliefde "uitruk-kist"), dus maar een tang aangeschaft die dit wat makkelijker aan kan ....



Bij elkaar voor ff 100,-, opgescharreld. Lijkt mij een prima totaal prijs en hoop geklooi minder. Laat maar komen die verstoppingen en dik pianodraad ! :D
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_149161405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:31 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Zal zo eens mailen, ben benieuwd. Als ik de accu zou krijgen dan heb ik 2x 4.0Ah en een 3.0Ah voor een klopboor en een slagschroevendraaier, moet voor mijn klusgebruik wel voldoende zijn.

Heb zelf de DTS400EQ van Festool, heb er nog niet erg veel mee kunnen doen maar de stofafzuiging is iig dik in orde bij dit ding. ^O^ Ik vind hem ook weinig trillingen doorgeven (in vergelijking tot m'n groene bosch delta op accu), maar is wel met snoer. Met de btw korting kom je vast bij de 200 in de buurt. ;)

Of een machientje van Rupes, zijn praktisch hetzelfde zonder Festool prijsje. :+
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:17 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Heerlijke machine, heb 'm ook sinds kort. Wel nieuw gekocht overigens.

[..]

Excenter is niet echt geschikt voor kozijnen, ik heb een delta machine en red mij hier prima mee. Ik heb een Rupes LS21, vanbinnen vrijwel gelijk aan die van Festool maar dan met een gunstiger prijskaartje. Kan deze machine echt aanbevelen, veel schilders hebben 'm ook. Schuurpapier koop ik altijd via Ecotools. Let vooral op dat de machine een adequate stofafzuiging heeft, bij die Rupes is dit dik in orde.
De festo is 5 tientjes duurder....mmm
Ga dat nog wel beter uitzoeken aangezien ik dat ding pas over 6 weken op zijn vroegst nodig heb.
Maar ik heb nu een bosch groen delta en van die budget dingen van de action.
waarin merk je vooral veel verschil tussen die knakenkroam van mij en de betere merken?
  donderdag 29 januari 2015 @ 08:21:26 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149161905
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 06:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]


[..]

De festo is 5 tientjes duurder....mmm
Ga dat nog wel beter uitzoeken aangezien ik dat ding pas over 6 weken op zijn vroegst nodig heb.
Maar ik heb nu een bosch groen delta en van die budget dingen van de action.
waarin merk je vooral veel verschil tussen die knakenkroam van mij en de betere merken?
Trillingen... Die knakenzooi laat je hand harder trillen dan het schuurpapier. Dus een goeie schuurmachine schuurt efficiënter en je krijgt er geen carpaaltunnelsyndroom en gevoelloze tintelende vingers van als je uren aan het schuren bent.
pi_149162532
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 06:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]

[..]

De festo is 5 tientjes duurder....mmm
Ga dat nog wel beter uitzoeken aangezien ik dat ding pas over 6 weken op zijn vroegst nodig heb.
Maar ik heb nu een bosch groen delta en van die budget dingen van de action.
waarin merk je vooral veel verschil tussen die knakenkroam van mij en de betere merken?
Verschil in prijs is minder geworden dan toen ik 'm kocht, dus die afweging moet je zelf maken (volgens mij heeft Festool langere garantie). Verschil is dat professionele machines gladder en sneller schuren, veel minder trillen waardoor je lang achter elkaar kan schuren zonder last te krijgen en dat stofafzuiging veel beter werkt doordat je deze kan aansluiten op een bouwstofzuiger.
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:50:56 #260
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149163166
Gladder schuren komt niet door het apparaat maar het schuurpapier dat je er op plakt. De schuurbeweging ansich is namelijk hetzelfde of je nu naar een action deltaschuurmachine of een festool dts kijkt.

Stofafzuiging, gewicht maar vooral trillen. Daar zit het verschil.
overigens zijn die dingen uitgebalanceerd op het hoogste standje, dus als je Em langzamer zet gaat ie weer flink trillen. Gevolg is dat je Em eigenlijk altijd op het hoogste standje hebt staan.
pi_149164198
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:50 schreef bleiblei het volgende:
Gladder schuren komt niet door het apparaat maar het schuurpapier dat je er op plakt. De schuurbeweging ansich is namelijk hetzelfde of je nu naar een action deltaschuurmachine of een festool dts kijkt.

Stofafzuiging, gewicht maar vooral trillen. Daar zit het verschil.
overigens zijn die dingen uitgebalanceerd op het hoogste standje, dus als je Em langzamer zet gaat ie weer flink trillen. Gevolg is dat je Em eigenlijk altijd op het hoogste standje hebt staan.
Nope. Zelfde korrel, toch verschil. Ook als je goed schuurpapier gebruikt. Komt omdat die goedkope machines overmatig trillen waardoor je rupsen krijgt, en de boel toch niet net zo lekker glad wordt.
pi_149166964
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:17 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Verschil in prijs is minder geworden dan toen ik 'm kocht, dus die afweging moet je zelf maken (volgens mij heeft Festool langere garantie). Verschil is dat professionele machines gladder en sneller schuren, veel minder trillen waardoor je lang achter elkaar kan schuren zonder last te krijgen en dat stofafzuiging veel beter werkt doordat je deze kan aansluiten op een bouwstofzuiger.
Heb wel verhalen gelezen dat de schuurmachine ging stuiteren als de stofzuiger te krachtig was, gebruik zelf eigenlijk alleen een stofzak erbij.
pi_149173364
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:23 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Heb wel verhalen gelezen dat de schuurmachine ging stuiteren als de stofzuiger te krachtig was,
dan doe je de slang aan het verkeerde eind van de stofzuiger. _O-
pi_149176454
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Trillingen... Die knakenzooi laat je hand harder trillen dan het schuurpapier. Dus een goeie schuurmachine schuurt efficiënter en je krijgt er geen carpaaltunnelsyndroom en gevoelloze tintelende vingers van als je uren aan het schuren bent.
Precies DIT dus, na uren schuren kun je tenminste nog wat met je handje. Je staat er niet bij stil maar trillingen zijn wel de n... voor je gestel....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_149177452
Moet eerlijk zeggen dat ik niet last heb van trillingen. Maar zal wel komen doordat schuren licht werk voor mij is.

Maar ga voor de fes denk ik
pi_149177719
Om kozijnen te schuren gebruik ik de Fein multimaster, perfect apparaat daarvoor !
Grote afname, weinig trillingen en en relatief stil. Fijn apparaat ;-)
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:42:27 #267
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149177875
Ik gebruik ook mijn Fein (supercut in dit geval). Werkt super icm schuurpapier van ecotools.
Lawaai is relatief en het schuurvoetje heb ik aangepast, heb de ijzeren bovenkant iets kleiner gemaakt zodat ik als er in een hoek geschuurd wordt daarmee niet de andere kant beschadigd.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149183314
naja, ik moet zoiets van 22 deuren en kozijnen schuren en nog war extra. dus maar wat leuks besteld:

http://www.toolnation.nl/(...)ml?sqr=CRAZYDEAL079&


schuurpapier koop ik wel bij ecotools.

nog mensen belangstelling voor delta bosch groen en twee action delta's weinig gebruikt?
pi_149184110
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:53 schreef hans1985 het volgende:
naja, ik moet zoiets van 22 deuren en kozijnen schuren en nog war extra. dus maar wat leuks besteld:

http://www.toolnation.nl/(...)ml?sqr=CRAZYDEAL079&
[ afbeelding ]

schuurpapier koop ik wel bij ecotools.

nog mensen belangstelling voor delta bosch groen en twee action delta's weinig gebruikt?
Klinkt als een leuke klus _O- maar die schuurmachine ga je geen spijt van krijgen. :)

Vandaag trouwens nog netjes bericht teruggekregen van Makita op mijn vraag voor de gratis accu actie, maar het model wat ik gekocht had viel buiten de actie en gereedschapcentrum is ook geen officiële Makita dealer.
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:12 schreef DaMook het volgende:

Dat heb ik ook met mijn schroefmachine. Alleen heb ik die besteld bij gereedschappelijk.nl.
Gereedschappelijk viel er trouwens wel onder, dus als jouw machine in de lijst staat moet je ze ook maar eens mailen.
  donderdag 29 januari 2015 @ 21:13:12 #270
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149184819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:05 schreef Tom_ het volgende:

Gereedschappelijk viel er trouwens wel onder, dus als jouw machine in de lijst staat moet je ze ook maar eens mailen.
Ik heb ze (gereedschappelijk) gemaild of ze me oude rommel verkopen of dat ik er via hun aan mee kan doen :P . Zal morgen wel een antwoord krijgen. Voor de andere 2 Makita apparaten heb ik het nog niet eens geprobeerd.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149201066
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:53 schreef hans1985 het volgende:
naja, ik moet zoiets van 22 deuren en kozijnen schuren en nog war extra. dus maar wat leuks besteld:

http://www.toolnation.nl/(...)ml?sqr=CRAZYDEAL079&
[ afbeelding ]

schuurpapier koop ik wel bij ecotools.

nog mensen belangstelling voor delta bosch groen en twee action delta's weinig gebruikt?
Kijk das slim, net als mijzelf een systainert erbij met schuurpapier. Weliswaar met 10 stuks van elke korrel granat. Maar dat is serieus fijn schuurpapier. Ga je straks blij je deuren schuren .... :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:00:01 #272
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149203332
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 20:53 schreef hans1985 het volgende:
naja, ik moet zoiets van 22 deuren en kozijnen schuren en nog war extra. dus maar wat leuks besteld:

http://www.toolnation.nl/(...)ml?sqr=CRAZYDEAL079&
[ afbeelding ]

schuurpapier koop ik wel bij ecotools.

nog mensen belangstelling voor delta bosch groen en twee action delta's weinig gebruikt?
Dat is wel een serieus mooie set :Y .
Ben je in 1 keer klaar :) .
pi_149203561
Heeft iemand hier een mening over 4x50 schroeven? Ik had die van Hego maar het duurt te lang voor die het materiaal 'pakken', niet heel handig boven je hoofd. Die van rotofix leken wel snel te pakken, maar ben benieuwd of iemand hier nog een pro-tip heeft.

protofix link: http://www.gyzs.nl/spaan-sch-geg-pk-rotofix4-x50
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 11:15:51 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149203776
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:07 schreef hcwp het volgende:
Heeft iemand hier een mening over 4x50 schroeven? Ik had die van Hego maar het duurt te lang voor die het materiaal 'pakken', niet heel handig boven je hoofd. Die van rotofix leken wel snel te pakken, maar ben benieuwd of iemand hier nog een pro-tip heeft.

protofix link: http://www.gyzs.nl/spaan-sch-geg-pk-rotofix4-x50
Rotodrill heten die. Mwoah ik vind ze niet super die schroeven.

Met Hego bedoel je heco? Vind ik prima schroeven. Anders misschien een Heco Unix proberen.


http://www.schroevenkopen(...)&group_id=22&lang=NL
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149204959
Woodies zijn ook goed. Alleen nadeel is dat je torx 15 20 25 30 hebt. Alles 20 zou beter zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')