Ja leukquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:48 schreef Paxcon het volgende:
Ties wat voor weddenschap doen we voor GRO-TWE?
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:43 schreef Etsu het volgende:
Paxcon q.q. / Ties02 c.s. I
ik kan niet wachten
joosie kom maar in
Van jouw bijzondere gedrag jaquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:49 schreef Etsu het volgende:
Hier is tiesje niet van gediend, Paxcon
Mooie tentamenvraag voor ICT contractenquote:Frans heeft een online organisatie en adviesbureau, een eenmanszaak. Leon sluit met Frans op
1 april 2014 een adviesovereenkomst en Frans brengt het advies uit op 1 mei 2014. Frans en Leon
spreken af dat Leon zal betalen in 1200 bitcoins. De eerste set van 600 bitcoins betaalt Leon volgens afspraak op 1 april 2014. De tweede set van 600 bitcoins moet volgens de afspraak uiterlijk binnen twee weken na het uitbrengen van het advies betaald zijn. Betaling blijft echter uit, ondanks herhaaldelijk aandringen van de kant van Frans. Daarom ontbindt Frans de overeenkomst op 1 oktober 2014.
Inmiddels is de waarde van de bitcoin met 30% gestegen. Frans stelt zich daarom op het standpunt dat hij onder meer de koersschade van Leon vergoed moet krijgen. Leon brengt daartegen in dat de bitcoin geen door de Staat ingesteld betaalmiddel is en dat daarom alleen al dekoersschade niet voor vergoeding in aanmerking komt.
Kan Frans de koersschade vergoed krijgen? Betrek in uw antwoord de stellingname van Leon
en wat is t antwoord?quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mooie tentamenvraag voor ICT contracten
quote:
quote:2. Neen. De Bitcoin is een ruilmiddel en is geen gangbaar geld in de zin van art. 6:112 BW. Daarom is de bepaling betreffende koersschade, art. 6:125 BW, niet van toepassing. Uitspraak Rb. Overijssel 14 mei 2014, ECLI:NL:RBOVE:2014:2667 (Bitcoins). Over de stellingname van Leon: de rechter overweegt in de uitspraak nadrukkelijk dat gangbaar geld niet per se van de Staat afkomstig hoeft te zijn. De Bitcoin wordt van overheidswege echter niet getolereerd als geldmiddel en daarmee is het geen gangbaar geld.
Oh zoquote:Op donderdag 15 januari 2015 18:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Die afkorting zag ik ergens in de SC komen, staat voor De Vey Mestdagh geloof ik.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:14 schreef Ties02 het volgende:
Lekkere oude Peter R de Vries afleveringen terugkijken
quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Want jij kan op de rekeningen van de rest kijken, ja.
Nogal een uitspraak.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uitgezonderd mahar en erik, weet ik vrij zeker dat jij meer hebt dan de rest gecombineerd.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:32 schreef Blistering het volgende:
Spot heeft Floor.
En als je Floor hebt, heb je geen geld meer nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |