Het is ook gewoon niet waar. Die gasten lachen zich juist de ballen uit de broek als je je laat gijzelen door angst en de westerse vrijheden inperkt voor een stukje schijnveiligheid.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:32 schreef bamibij het volgende:
[..]
Laat ze maar lachen. Ik voel me veilig en heb hier meer rechten en vrijheden dan waar ook op de wereld zo'n beetje.
Fuck die twee gasten, ze kunnen me niks maken
Mooi citaat van Franklin;quote:Op maandag 9 februari 2015 23:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet waar. Die gasten lachen zich juist de ballen uit de broek als je je laat gijzelen door angst en de westerse vrijheden inperkt voor een stukje schijnveiligheid.
quote:Op maandag 9 februari 2015 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
UPDATE: Niet alleen de enkelband mag af, ze zijn nu zelfs volledig vrijgesproken.
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/201(...)riegangers-vrij.html
Deze stuitende naïviteit moet in Nederland doorgaan voor "recht".
Volgens jou wordt hier geen recht gedaan.quote:Precrime (usually spelled "pre-crime") is a term coined by science fiction author Philip K. Dick. It is increasingly used in academic literature to describe and criticise the tendency in criminal justice systems to focus on crimes not yet committed.
Een citaat uit 1755 huldigen alsof de wereld sindsdien niet is veranderd.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:42 schreef bamibij het volgende:
[..]
Mooi citaat van Franklin;
"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
Intentiestrafrecht, het straffen van de kwade wil van het individu. Niet dat ik een voorstander ben.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:55 schreef Rica het volgende:
[..]
[..]
Volgens jou wordt hier geen recht gedaan.
Vertel maar, hoe wil je mensen rechtvaardig veroordelen en straffen vanwege misdaden die ze vermoedelijk in de toekomst gaan plegen?
Met een glazen bol?
Nee, op basis van het bewijs dat voorhanden is. De (door hen geschreven) afscheidsbrieven, het materiaal dat ze hadden ingeslagen en het gegeven dat ze inmiddels op weg waren in zuidelijke richting.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:55 schreef Rica het volgende:
Volgens jou wordt hier geen recht gedaan.
Vertel maar, hoe wil je mensen rechtvaardig veroordelen en straffen vanwege misdaden die ze vermoedelijk in de toekomst gaan plegen?
Met een glazen bol?
Als je mensen op wil sluiten terwijl je niet hard of heel erg aannemelijk kan maken dat ze iets van plan zijn... wat zou er dan gebeuren denk je?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
En welke vrijheid geven we precies op als we een paar moslim-extremisten opsluiten voor datgene wat ze van plan waren?
Aha, dus je heil elders en dan meer specifiek richting het zuiden zoeken en een brief schrijven aan je dierbaren dan ben je ineens strafbaar. Arme emigranten die richting Spanje vertrekken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, op basis van het bewijs dat voorhanden is. De (door hen geschreven) afscheidsbrieven, het materiaal dat ze hadden ingeslagen en het gegeven dat ze inmiddels op weg waren in zuidelijke richting.
Maar laat ik de vraag omdraaien. Waarom gaat het OM in beroep, denk je?
Het probleem is niet dat het OM het niet heel erg aannemelijk kan maken. Het is namelijk heel erg aannemelijk en het OM weet dat ook zo te presenteren. Het probleem is dat rechters er niets op uit doen. Naïviteit viert hoogtij, onder het mom van "rechtspraak".quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je mensen op wil sluiten terwijl je niet hard of heel erg aannemelijk kan maken dat ze iets van plan zijn... wat zou er dan gebeuren denk je?
Maak er maar weer een stompzinnige karikatuur van. Stop je kop maar weer in het zand, zoals gebruikelijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha, dus je heil elders en dan meer specifiek richting het zuiden zoeken en een brief schrijven aan je dierbaren dan ben je ineens strafbaar. Arme emigranten die richting Spanje vertrekken.
Natuurlijk Elf. De hele wereld is gek behalve jij.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het OM het niet heel erg aannemelijk kan maken. Het is namelijk heel erg aannemelijk en het OM weet dat ook zo te presenteren. Het probleem is dat rechters er niets op uit doen. Naïviteit viert hoogtij, onder het mom van "rechtspraak".
Dat zijn zo'n beetje jouw woorden. Oh, en je mag geen survivalkleding aanschaffen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maak er maar weer een stompzinnige karikatuur van. Stop je kop maar weer in het zand, zoals gebruikelijk.
Wellicht dat de AIVD jou dan eens op basis van dit soort posts een retourtje Gitmo geeft voor een week of 2. Dan piep je waarschijnlijk anders.quote:Op maandag 9 februari 2015 21:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is lang niet altijd het geval, maar deze keer ben ik het volledig met Geert Wilders eens. Hoe naïef kun je als land zijn? Je wenst het niemand toe, maar eigenlijk zouden deze twee vrijgesproken mannen binnenkort eens een aanslag moeten plegen waarbij een aantal doden vallen. Misschien dat die volslagen wereldvreemde rechters dan eens wat realiteitszin krijgen.
Op basis waarvan precies? Roep ik ergens toe op? Als iemand mijn uitspraken te ver vindt gaan, dan hoor ik het wel. Vooralsnog heb ik in alle jaren op FOK! slechts 48 uur een ban gehad, dus kennelijk valt het allemaal nog wel mee.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wellicht dat de AIVD jou dan eens op basis van dit soort posts een retourtje Gitmo geeft voor een week of 2. Dan piep je waarschijnlijk anders.
Het is je de laatste jaren op FOK! nogal beroerd afgegaan als het aankomt op "mijn woorden" citeren of samenvatten. Staak de krampachtige pogingen, zou ik je willen adviseren.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:34 schreef Xa1pt het volgende:
Dat zijn zo'n beetje jouw woorden. Oh, en je mag geen survivalkleding aanschaffen.
Lees anders de OP nog eens rustig terug, als je het allemaal niet begrijpt.quote:Mohamed en Hakim werden met bivakmutsen, gevechtskleding, walkietalkies en zonnecelopladers aangehouden in Duitsland.
True. Gewoon even taggen en in Syrië een drone erop.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 06:44 schreef nixxx het volgende:
Ik geef de rechters in deze zaak groot gelijk. Met het gebrek aan bewijs kunnen ze niets anders doen dan vrijspreken. Neemt niet weg dat deze heren me wel degelijk van plan leken om te gaan strijden in Syrië.
Ik denk dat er strafrechtelijk niets te doen valt hiertegen. Als je de drempel voor het bewijs verlaagt, dan kun je de rechtstaat wel afschaffen.
Ik ben er voor dat de ministers van justitie en defensie hier eens samen over gaan zitten. Misschien is er de mogelijkheid om Syrië gangers te volgen tot in Syrië en ze daar te laten bombarderen of dergelijk, misschien commando troepen inzetten.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
En welke vrijheid geven we precies op als we een paar moslim-extremisten opsluiten voor datgene wat ze van plan waren?
Misschien juist goed van de rechters dat ze de wet tot op de letter volgen, dat is de enige manier om de gaten in de wet te toetsen en aan te passen.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 06:44 schreef nixxx het volgende:
Ik geef de rechters in deze zaak groot gelijk. Met het gebrek aan bewijs kunnen ze niets anders doen dan vrijspreken. Neemt niet weg dat deze heren me wel degelijk van plan leken om te gaan strijden in Syrië.
Ik denk dat er strafrechtelijk niets te doen valt hiertegen. Als je de drempel voor het bewijs verlaagt, dan kun je de rechtstaat wel afschaffen.
Ik ben er voor dat de ministers van justitie en defensie hier eens samen over gaan zitten. Misschien is er de mogelijkheid om Syrië gangers te volgen tot in Syrië en ze daar te laten bombarderen of dergelijk, misschien commando troepen inzetten.
Het enige dat het OM in deze zaak, buiten gerede twijfel om, duidelijk heeft kunnen maken, is dat deze mannen van plan waren af te reizen naar Syrië en dat ze een extreme ideologie aanhangen. Vind jij echt dat die twee zaken strafbaar moeten zijn en kan je je niet indenken wat voor precedent daarmee geschept zou worden?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het OM het niet heel erg aannemelijk kan maken. Het is namelijk heel erg aannemelijk en het OM weet dat ook zo te presenteren. Het probleem is dat rechters er niets op uit doen. Naïviteit viert hoogtij, onder het mom van "rechtspraak".
Het resultaat: twee extra moslim-extremisten lopen vrij rond in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |