naar ik begreep had hij hem op het mededelingenbord opgehangen, maar dat kan ik verkeerd hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2015 19:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Iets zegt me dat hij dat wel degelijk gedaan heeft.
Weet ik niet. Hoe dan ook, het is een cartoon die zich uitstekend leent voor een zinnige discussie. Goed onderwijsmateriaal dus.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
naar ik begreep had hij hem op het mededelingenbord opgehangen, maar dat kan ik verkeerd hebben
daar zijn we het dan ook geheel over eensquote:Op donderdag 15 januari 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik niet. Hoe dan ook, het is een cartoon die zich uitstekend leent voor een zinnige discussie. Goed onderwijsmateriaal dus.
Hoera!quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:39 schreef Re het volgende:
[..]
daar zijn we het dan ook geheel over eens
Ik denk dan ook dat men niet moet opkijken als deze (of andere Charlie-Hebdoposters) volgend jaar in het eindexamen terugkomen, dat kan zijn bij maatschappijleer, bij filosofie, bij geschiedenis of bij Frans.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik niet. Hoe dan ook, het is een cartoon die zich uitstekend leent voor een zinnige discussie. Goed onderwijsmateriaal dus.
Oh, ik kan niet wachten op de klachten bij LAKS, over de "kwetsende afbeeldingen" in de examens....quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat men niet moet opkijken als deze (of andere Charlie-Hebdoposters) volgend jaar in het eindexamen terugkomen, dat kan zijn bij maatschappijleer, bij filosofie, bij geschiedenis of bij Frans.
Eigenlijk meer tot het moment dat je iemand kwetst.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
School is de plek bij uitstek om debatten over zo'n poster te voeren. Het is een relatief veilige plaats voor jongeren om zich vrij uit te drukken, er is een geoefende begeleider met ware autoriteit aanwezig en de leerlingen leren omgaan met de diversiteit van meningen. Kortom: dat zo'n poster zonder uitstel weggehaald wordt, is alleen om onderwijskundige redenen al twijfelachtig.
Om nog maar niet te spreken van het signaal dat de verwijdering zendt: "Je vrijheid van meningsuiting is heilig, tot het moment dat je een moslim kwetst."
Jawel joh, de directrice heeft wel excuses gemaakt.... voor het feit dat die "kwetsende" poster daar gehangen had.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:26 schreef Eenskijken het volgende:
wait wut... heeft de directrice nog geen excuses gemaakt en alles teruggezet????????
Hoe kan deze poster nu kwetsend zijn. Zij roept juist op tot verzoening. Je weet wel ver-ZOEN-ing. De reactie van Charlie en ook de "angehauchte" burgerij en overheid reikt de hand naar de islam. Er is geen sprake van jennen of beledigen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:59 schreef rakotto het volgende:
[..]
Eigenlijk meer tot het moment dat je iemand kwetst.
Bullshit. Als dit een spotprent over een christen, een boeddhist, een atheïst of wat dan ook was geweest, had er geen haan naar gekraaid. Een paar christenen hadden het misschien beledigend gevonden, maar er was in ieder geval nooit zo gereageerd. Nu zijn het moslims en die school kruipt meteen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 00:59 schreef rakotto het volgende:
[..]
Eigenlijk meer tot het moment dat je iemand kwetst.
Mensen in Nederland hebben behoefte aan rust. En we willen een samenleving waar iedereen lief is tegen elkaar. Echter: zelfs een poster met 2 geliefden is voor sommige zwarte machten nog een belediging. Dus moeten we ons eindeloos aanpassen aan de zwarte machten om de lieve vrede te bewaren. Huilebalk Chiel Beelen is ook iemand die snakt naar "lief zijn voor elkaar". Gezien zijn laatste optreden in DWDD. Hij vond Charlie Hebdo een hype. Hij dacht steeds: Wat zullen de moslims er wel niet van vinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Als dit een spotprent over een christen, een boeddhist, een atheïst of wat dan ook was geweest, had er geen haan naar gekraaid. Een paar christenen hadden het misschien beledigend gevonden, maar er was in ieder geval nooit zo gereageerd. Nu zijn het moslims en die school kruipt meteen.
Dat lijkt me niet afhangen van een leraar die het mededelingenbord gebruikt voor een persoonlijk statement.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En deze gedachtegang snap ik dus niet. Een school is de plek om jongeren kritisch te maken: essentieel voor functioneren in de moderne samenleving. Hoe ga je dat doen als je dit soort zaken uit de weg gaat?
Wat mag er wél op zo'n mededelingenbord?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet afhangen van een leraar die het mededelingenbord gebruikt voor een persoonlijk statement.
Het lijkt me dan ook dat de invulling daarvan de school volledig toekomt en niemand anders. Hoe er in de lessen mee omgegaan wordt is iets anders.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat mag er wél op zo'n mededelingenbord?
Is dat zo'n typische "postbus 51" zuil?
"Snoep verstandig, eet een appel"
"Herdenkt den vierden mei"
"Pas op met alcohol"
"Voorkom SOA"
Dat soort dingen?
Of ook posters ter bevordering van de acceptatie van homo's.
Ik denk dat er altijd een grijs gebied is.
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer dit incident bij een Christenlijken School met Den Bijbel zou gebeuren veel politiek correcten heel anders zouden reageren. Met name Giel Beelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me dan ook dat de invulling daarvan de school volledig toekomt en niemand anders. Hoe er in de lessen mee omgegaan wordt is iets anders.
Misschien moeten ze dat eens doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Als dit een spotprent over een christen, een boeddhist, een atheïst of wat dan ook was geweest, had er geen haan naar gekraaid. Een paar christenen hadden het misschien beledigend gevonden, maar er was in ieder geval nooit zo gereageerd. Nu zijn het moslims en die school kruipt meteen.
Juist.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mensen in Nederland hebben behoefte aan rust. En we willen een samenleving waar iedereen lief is tegen elkaar. Echter: zelfs een poster met 2 geliefden is voor sommige zwarte machten nog een belediging. Dus moeten we ons eindeloos aanpassen aan de zwarte machten om de lieve vrede te bewaren. Huilebalk Chiel Beelen is ook iemand die snakt naar "lief zijn voor elkaar". Gezien zijn laatste optreden in DWDD. Hij vond Charlie Hebdo een hype. Hij dacht steeds: Wat zullen de moslims er wel niet van vinden.
Degene die deze behoefte aan "rust en vrede" mooi kon uitbeelden is Hans Teeuwen.
Dat zou kunnen, anderzijds zouden heel veel mensen zich ook niet druk maken wanneer een school een poster van het mededelingenbord haalt waarop jezus wordt bespot. Enerzijds heb je groepen die hun lange tenen over onder proberen te schuiven, anderzijds heb je wel erg fanatieke klompendansers die zo dicht mogelijk tegen hun aan gaan dansen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer dit incident bij een Christenlijken School met Den Bijbel zou gebeuren veel politiek correcten heel anders zouden reageren. Met name Giel Beelen.
Ik denk dat de rol van agressor nogal wisselt. Als bijvoorbeeld in het uitgaansleven iemand mijn gesprekken met een ander gaat afluisteren om vervolgens boos te worden om hoe ik iets verwoord, dan is dat een ordinaire ruziezoeker. Maar als ik daar onbekenden in hun oor ga schreeuwen wat er aan hen niet deugt, dan ben ik de ruziezoeker. Voor beide geldt zoekt en gij zult vinden.quote:Er is weinig aanstootgevends aan de poster. Vind ik, zeg ik er snel bij. Maar gezien het huidige klimaat kun je natuurlijk shit verwachten. Maar dat huidige klimaat is toch echt veroorzaakt door de eerzucht van de islam en zijn volgelingen, zowel de zwarte doodseskaders alswel ook de "gewone" moslims, die vanwege hun eerzucht gelijk in de "verdedigingskramp" schieten.
Misschien moeten moslims dat eens niet doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dat eens doen.
Onder de rubriek "Hans Teeuwen heeft een punt" volgt nu nog een tweede bijdrage:quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |