Wat vind je wansmakelijk aan de boodschap dat liefde het wint van haat?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Ludd het volgende:
Vorige topic niet gelezen, maar ik vind het terecht dat die posters weggehaald zijn, dit hoort niet thuis in school. Het is grievend en provocerend voor veel mensen.
Het lijk mij belangrijk dat de school bij de leerlingen benadrukt dat het geweld wat hier toegepast is nooit goed te praten is, maar dat kan ook zonder wansmakelijke posters.
De wereld is hard en oneerlijk, wen er maar aan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Ludd het volgende:
Vorige topic niet gelezen, maar ik vind het terecht dat die posters weggehaald zijn, dit hoort niet thuis in school. Het is grievend en provocerend voor veel mensen.
Het lijk mij belangrijk dat de school bij de leerlingen benadrukt dat het geweld wat hier toegepast is nooit goed te praten is, maar dat kan ook zonder wansmakelijke posters.
Het gaat natuurlijk om de cartoon en niet zozeer om de tekst, maar dat weet jij ook best.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat vind je wansmakelijk aan de boodschap dat liefde het wint van haat?
Oké. Wat vind je dan wansmakelijk aan de cartoon?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de cartoon en niet zozeer om de tekst, maar dat weet jij ook best.
Het antwoord is niet om alles wat je niet aanstaat maar weg te halen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de cartoon en niet zozeer om de tekst, maar dat weet jij ook best.
Jawel, het is een school en daar hoort dit soort gebeuren niet thuisquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het antwoord is niet om alles wat je niet aanstaat maar weg te halen.
Welk soort? Wees eens specifiek? Kussende mannen? Wat?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jawel, het is een school en daar hoort dit soort gebeuren niet thuis
Eens. Die boodschap kan ook overgebracht worden zonder 2 zoenende mannen. Niet per sé onsmakelijk, maar het maakt een reactie los waardoor het niet meer over de boodschap gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Ludd het volgende:
Het antwoord is ook niet om te provoceren om het provoceren. Daarmee vindt er geen gesprek plaats over de boodschap maar gaat het om randzaken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het antwoord is niet om alles wat je niet aanstaat maar weg te halen.
Dan moeten we ook maar meteen elke vorm van religieus onderwijs per direct afschaffen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jawel, het is een school en daar hoort dit soort gebeuren niet thuis
Het gaat natuurlijk ook om Charlie Hebdo in het algemeen niet specifiek om deze poster. Een magazine dat al jarenlang willens en wetens (o.a.) moslims erg grief onder het mom van humor.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welk soort? Wees eens specifiek? Kussende mannen? Wat?
Waarom dat?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan moeten we ook maar meteen elke vorm van religieus onderwijs per direct afschaffen.
Dat je veel van die cartoons smakeloos of zelfs grievend vindt kan ik wel begrijpen, maar wat is er nou zo grievend aan deze? Ik vond dit juist een ontzettend positieve cartoon met een heel positieve boodschap. Geen hatelijkheden, geen negativiteit, geen aanvallen, niks dan positiviteit. Wat is hier dan zo fout aan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:35 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk ook om Charlie Hebdo in het algemeen niet specifiek om deze poster. Een magazine dat al jarenlang willens en wetens (o.a.) moslims erg grief onder het mom van humor.
En ja, vrijwel al hun cartoons vind ik smakeloos en de cartoon waar het in dezen om gaat is geen uitzondering.
Oh really? Waarom reiken ze elkaar niet gewoon de hand, maar moet er gezoend worden?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat je veel van die cartoons smakeloos of zelfs grievend vindt kan ik wel begrijpen, maar wat is er nou zo grievend aan deze? Ik vond dit juist een ontzettend positieve cartoon met een heel positieve boodschap. Geen hatelijkheden, geen negativiteit, geen aanvallen, niks dan positiviteit. Wat is hier dan zo fout aan?
Is dat echt alles wat je schokkend eraan vindt? Twee zoenende mannen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh really? Waarom reiken ze elkaar niet gewoon de hand, maar moet er gezoend worden?
Waarom beantwoord je de vraag niet in plaats van een wedervraag te stellen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is dat echt alles wat je schokkend eraan vindt? Twee zoenende mannen?
Die 12 doden in Frankrijk ook.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Ludd het volgende:
Het is grievend en provocerend voor veel mensen.
Dat wordt ook betwist, is het wel?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die 12 doden in Frankrijk ook.
Het is een uitdaging naar orthodoxe moslims, waarbij het opschrift dient als bliksemafleider niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat je veel van die cartoons smakeloos of zelfs grievend vindt kan ik wel begrijpen, maar wat is er nou zo grievend aan deze? Ik vond dit juist een ontzettend positieve cartoon met een heel positieve boodschap. Geen hatelijkheden, geen negativiteit, geen aanvallen, niks dan positiviteit. Wat is hier dan zo fout aan?
Twee mannen die elkaar de hand reiken en vrede sluiten is niet echt een cartoon hé. Dat is gewoon een afbeelding. Ze maken daar geen posters voor Lifetime-films, maar dingen die mensen aan het lachen moeten maken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh really? Waarom reiken ze elkaar niet gewoon de hand, maar moet er gezoend worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |