Doe je goed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Doordat ik het financieel wat ruimer heb gekregen ( minder klein gaan wonen)
Maar contract loopt af, niet eerst dit afwachten?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:22 schreef Geerd het volgende:
Gewoon vragen? Zie het probleem niet. Je vraagt niet om loonsverhoging
Ik ga direct een villa kopen en nog maar 6 uur werkenquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Doordat ik het financieel wat ruimer heb gekregen ( minder klein gaan wonen) kan ik nu makkelijk met 24 uur rond komen, nu is het wel zo dat mijn contract midden maart afloopt. Maak me geen zorgen, het gaat goed met het
Minder groot😉quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ja meestal is het andersom ja 😉
Hij gaat je daarom echt niet voor ontslaan als je het vraagtquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Maar contract loopt af, niet eerst dit afwachten?
Groter is goedkoper?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Doordat ik het financieel wat ruimer heb gekregen ( minder klein gaan wonen)
En niet meer kans op ontslag?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:28 schreef Tengano het volgende:
Voor die tijd al bespreekbaar maken conform jouw timing;
dan overval je ze niet en hou je de communicatie open
en ben je transparant.![]()
Je zorgt daarmee ook dat ze na kunnen denken hoe ze
het eventueel anders op kunnen lossen als jij minder
uren beschikbaar bent.
Je hoeft toch geen opgaaf van redenen te hebben om minder te werken? In wat voor maatschappij werken we dan. Ja, doe het ook voor mijn gemoedsrust.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:57 schreef Loveless85 het volgende:
Uiteraard, want wellicht moeten ze een ander aannemen voor jouw uren, en stijgen hun personeelskosten. Sowieso wordt je per saldo duurder als je minder werkt.
Heb je goede onderbouwing (kinderen, ander werk, mantelzorg) of is het meer 'omdat t kan'?
Als je het van tevoren bespreekbaar maakt, kun je ook meesturen in het resultaat. Je kunt compomissen maken en anticiperen op de problematiek van je werkgever. Je kunt meedenkenquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:51 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
En niet meer kans op ontslag?
Thanx!quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het van tevoren bespreekbaar maakt, kun je ook meesturen in het resultaat. Je kunt compomissen maken en anticiperen op de problematiek van je werkgever. Je kunt meedenken
in hun oplossingen en inschatten wat hun voornemens zijn als jij jouw insteek doorzet.
Zodoende hou je allebei contact over het eindresultaat en is er van beide kanten meer beheersing daarop.
Als je het op het laatste moment doet, zet je ze voor het blok en zijn ze niet blij met je. "Ja, hallo waarom kom je daar nu pas mee? Had je dat niet eerder kunnen zeggen."![]()
Die timing zal jouw positie niet begunstigen maar schaden.![]()
Laat dus zien dat je ook rekening houdt met hun belangen en geef aan dat je samen met hun een oplossing wil vinden.
Breng het dus cooperatief en oplossend.
Daarnaast ben je in beide situaties mede afhankelijk van wat je werkgever uiteindelijk beslist, maar vooraf kun jij nog anticiperen als het niet zo zou lopen als jij zou willen. Bovendien komt dat veel sterker over dan ze op het laatste moment te 'overvallen' met jouw lang overdachte keuze.
Fuck that shit. Wat hij schetst is de ideale situatie maar helaas werkt de praktijk vaak anders. Ben slim en ga dit niet van tevoren aankaarten want hun zitten hier waarschijnlijk niet op te wachten.quote:
Denk het ook idd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
Fuck that shit. Wat hij schetst is de ideale situatie maar helaas werkt de praktijk vaak anders. Ben slim en ga dit niet van tevoren aankaarten want hun zitten hier waarschijnlijk niet op te wachten.
Teken het contract en wacht 1 a 2 maanden voordat je het verzoek indient. Ik denk dat dit de meest veilige manier is.
Ik denk dat dat nogal afhankelijk is van het bedrijf/werkgever. Als je twijfelt of het in goede aarde zal vallen en/of dat het mee zal spelen bij het krijgen van een verlenging, dan zou ik het pas na het ondertekenen van een nieuw contract aankaarten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:15 schreef eight het volgende:
[..]
Fuck that shit. Wat hij schetst is de ideale situatie maar helaas werkt de praktijk vaak anders. Ben slim en ga dit niet van tevoren aankaarten want hun zitten hier waarschijnlijk niet op te wachten.
Teken het contract en wacht 1 a 2 maanden voordat je het verzoek indient. Ik denk dat dit de meest veilige manier is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |