Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:42 schreef Messina het volgende:
Er zijn geen strikvragen. Die zijn bedacht door gezakte mensen die niet willen toegeven dat ze het niet (goed) onder de knie hebben.
Net zoals ik niet geloof dat je op maandagochtend meer slaagkans hebt dan op maandag aan het eind van de middag.
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.
Als je als examinator te veel geslaagden hebt, gaat het cbr vragen stellen. Gezakten leveren uiteraard meer geld op.
Dus, als de hele week al allemaal perfecte examens zijn geweest, en jij goed rijd op vrijdagmiddag, maar de examinator zijn gezakten target nog niet binnen heeft, dan kan je wel eens pech hebben.
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.
Ten 2e: soms hoor je belachelijke redenen om gezakt te zijn, wat echt nergens op slaat. Dat is hiermee simpel te verklaren.
Ten 3e: mijn instructeur heeft me dit verteld als, dat zou kunnen, dus we doen het examen op maandag (want kan geen kwaad). 2 jaar later sprak ik een ex-examinator, en die bevestigde het me.
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Oftewel: ik zou gewoon lekker aan het begin van de week examen doen als je de keuze hebt, al zou ik het fout hebben, kwaad kan het niet.
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).
Dan zouden dit soort discussies eindelijk eens verbannen kunnen worden. Of het CBR aangepakt, mocht ik het mis hebben en er echt dramatische praktijken gaande zijn.
(Want hey, als nummer 100 ook een perfecte rit wegzet, gaat die echt niet zakken.)
En? Gezakt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Gaven ze daar nog een reden voor?quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:
[..]
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Gaven ze daar nog een reden voor?
Nu ben ik benieuwd
Ik ben overigens geslaagd op een maandag aan het eind van de dag. Met een vrouwelijke examinatrice
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.
Eveneens als het gaspedaal overigens, die moest ook afgekoppeld worden.
Ik heb tegenwoordig wel een dashcam in mijn eigen auto, levert best leuke beelden op. Ik heb nog 4 yt filmpjes klaar staan die gooi ik dit weekend even in het dashcam topic.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.
Dan kun je na het examen samen de beelden terug kijken en kan je gewezen worden op de fouten die #persoon niet eens opmerkte ze te maken.
*edit*
En crashfilmpjes![]()
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeelquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef MissStevie het volgende:
een vraagje voor de mensen die hun theorie al binnen hebben, lijkt je theorie examen veel op de examens die je oefent op de cd rom?
ik durf er niet zo goed op te vertrouwen dat ik goed voorbereid ben en ben een beetje bang voor veel strikvragen enzo. Ik maak de examens op de cd rom wel steeds goed en slaag met mooie resultaten.. maar toch.. twijfels, onzekerheid en wat als....![]()
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet randomquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Heb JIJ er bewijs voor misschien?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:36 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet random![]()
Het CBR weet denk ik uit ervaring dat een X aantal leerlingen de eerste keer slaagt, dus als een examinator op de lange termijn daar boven of onder zit, dan kan hij op het matje geroepen worden. Die examinatoren hebben ook geen zin in gezeik, dus ik denk dat ze sommige leerlingen matsen en sommige gewoon naaien, puur om hun percentage acceptabel te houden.
verjoo.. het theorie examen inmiddels achter de rug en de vragen zijn niet moeilijker dan in het theorieboek. wel vaak vragen over een onderdeel wat tijdens de oefenexamens niet aan bod komt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:24 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeel![]()
Op het echte examen is gevaarherkenning ook best vaag, maar minder erg dan bij de oefenexamens. Het theoriegedeelte vond ik heel makkelijk.
Dat is snel!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:10 schreef MissStevie het volgende:
das ook mooi klote oudebok! fijn dat je nu wel een goede rijschool hebt.
Ik ben vandaag in de herkansing gegaan voor mijn theorie en nu gewoon ruim geslaagdyesss
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |