Ja, die opmerking slaat nergens op. Je gebruikt expres "jij" als je mij aanspreekt. En nu bedoel je opeens "iedereen vindt dat het doodschieten van een cartoonredactie wel kan"?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
weet niet maar ik schreef dit "Omdat er nu eenmaal dingen niet kunnen zoals een weekblad binnen lopen en iedereen doodschieten. Al vind jij dat dat wel kan"
Waarmee ik bedoel dat je niet altijd dingen kan doen die jij wilt. En met jij bedoel ik iedereen niet jou persoonlijk, begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn.
En dat doen ze vanuit de Islam? Of zal er toch meer achter zitten?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bezoek eens achterstandswijk.. Met name de jongeren zijn een gezwel.
Moskeeën bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Bezoek een moskee en vraag het zou ik zeggen.
Ik kan er wel jaren overna denken maar dan zal ik het nog niet begrijpen, maar om je vraag te beantwoorden. Turkije, marokko, Egypte, diverse andere Afrikaanse landen. Veel met moslims gewerkt dus....quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, waar zou dat nou mee te maken kunnen hebben. Denk nog 5 sec langer na.
Dat blijkt juist niet te zijn. De kut Marokkaantjes komen nog amper in de moskee, met vijf keer bidden per dag heb je geen tijd om rotzooi te trappen. Het zijn vaak de jongens die worden buitengesloten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar het zijn juist de ontspoorde bontkraagjes die vatbaar zijn voor radicaal gedachtegoed.
En je hebt het overleefd.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ik kan er wel jaren overna denken maar dan zal ik het nog niet begrijpen, maar om je vraag te beantwoorden. Turkije, marokko, Egypte, diverse andere Afrikaanse landen. Veel met moslims gewerkt dus....
Lees het nu eens rustig na jou opmerking ik heb het idee dat je het totaal niet snapt,(of je bent geïrriteerd ergens over)quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die opmerking slaat nergens op. Je gebruikt expres "jij" als je mij aanspreekt. En nu bedoel je opeens "iedereen vindt dat het doodschieten van een cartoonredactie wel kan"?
Srsly? "Iedereen vindt dat dit moest kunnen"?
Niet te vergelijken, maar ik vind leven nav zo'n boek serieus wel knap ja.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja, net zo met sekteleden, echt superknap die mensen. Wat een prestatie!
Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Goldar het volgende:
Het zijn vaak de jongens die worden buitengesloten.
Waar zeg ik dan dat ze bloeddorstig zijn???quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En je hebt het overleefd.
Nu, hoe "bloeddorstig" zijn "de meeste" moslims nu eigenlijk?
Je verwart openlijk geweld met het afwijzen van de wetten en leefwijzes in een land.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, ik weet hoe Nederland zo'n beetje rolt.
Je moet niet het probleem met kutMarokkanen met islam verwarren.
Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:39 schreef Goldar het volgende:
[..]
En dat doen ze vanuit de Islam? Of zal er toch meer achter zitten?
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vind om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:41 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Lees het nu eens rustig na jou opmerking ik heb het idee dat je het totaal niet snapt,(of je bent geïrriteerd ergens over)
Waarom niet?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
Onderzoeken in Amsterdam wezen uit dat meer dan 50% van de Moslims de religieuze wetten hoger stelden dan de Nederlandse wetten. En daar word je niet vrolijk van.
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Moskeeën bepalen niet wat misdrijven zijn, dat doet onze wetgever, dus wat moet ik in een moskee zoeken?
Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".
Begrijp je jezelf nog?
Misschien toen jij er woonde. Maar als iets de laatste tijd duidelijk is geworden, is dat racisme een groot goed is in Nederland. Maar je hebt een punt. Buitengesloten voelen, daar hebben veel mensen last van. Ook een Wilders teert daar op, mensen die zich minder voelen, of in de steek gelaten etc. Terroristen leiders doen dat ook. Je mag bij een groep horen, een groep die de schuld van je falende leventje bij andere zoekt. Wilders zegt min of meer dat .... een falend leven heeft, een uitkering, geen baan kan vinden ligt niet aan hem zelf maar aan die buitenlanders. Terroristen leiders zeggen hetzelfde, dat Achemd geen baan kan vinden, wordt uitgekost etc ligt aan de westerse Imperialisten. Dat soort types zijn gevoelig voor sektes. Voorbeelden te over. Van de scyntolegie kerk tot extreme islam tot rechts extremisme.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou nou nou, dat doen ze toch echt een heel klein beetje zelf.
In Nederland moet je gewoon je best doen om buiten de boot te vallen.
weet je laat maar zitten als je niet eens begrijpend kan lezen dan heeft discussiëren totaal geen nut. Ik gebruikte het woord jij in de algemeenheid niets persoonlijks.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik lees heel rustig en lees dat je eerst denkt dat ik "het normaal vindt om mensen dood te schieten" en later verander je het opeens in "iedereen vindt het normaal om mensen dood te schieten".
Begrijp je jezelf nog?
Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
De Turkse oudere vrouwen die ik ken, en dat zijn er veel, zitten bijna allemaal thuis.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ouders zijn meestal hardwerkende mensen, totaal andere mentaliteit. Vooral Turkse ouderen kan ik wel waarderen, vaak nuchtere en hardwerkende mensen. Waarom de jongeren zo zijn geen idee, maar ze denken het hele boek uit hun hoofd te weten en mensen te kunnen oordelen, eigen mede religieuzen veroordelen terwijl ze zelf hun boek niet naleven. Heb geen idee hoe je dat kan oplossen.
En wat is je punt?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ga maar als moslim drinken in het midden oosten, dat is gewoon een misdrijf hoor alleen niet hier in europa, maar dat snapt iedereen ook wel einstein.
Ok. Laat maar. Dit is zulk kinderlijk geklets dat hierover praten geen zin heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom niet?
Wat maakt de "Wetten van een land" zo "heilig"?
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nogmaals: geef eens een voorbeeld waarin jouw moraal hoger staat dan de wetten in het land waar jij in leeft.
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb met moslims gezopen in Azerbeidzjan, was geen probleem hoor.
Al heb je gelijk; andere landen kennen andere regels.
DUTCHKO vindt het onterecht om die niet te volgen, De Regels zijn belangrijker dan iemands persoonlijke overtuiging. Dat vind ik ernstiger, die denkwijze.
Als dat jouw morele kader is, en het dus ook geen probleem vindt dat anderen jou beroven, heb je een punt ja.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Als ik jouw redenatie moet volgen dan kan ik morgen naar een bank gaan en helemaal leegroven want MIJN morele wetten hebben gezegd dat ik geld nodig heb.
Maar ook die regels zijn bepaald vanuit een bepaalde ideologiequote:Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.
En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
Ach ja...... en als je dus opgepakt word voor deze overtredingen dan ga je een wapen oppakken of je sleept het land waar je in woont voor de rechter omdat jij vind dat JOUW moraal hoger staat?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh zoveel dingen. Ik steek over wanneer ik wil, ik gebruik genotsmiddelen die VERBOTEN! zijn, ik koop "illegale/zwarte markt" producten (bewust!), etc.
Wie zegt dat? De regeltjesmakers?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat ZONDER die regels er chaos komt.
Waarom die agressie? Is het niet de bedoeling oude belachelijke regels af te schaffen? Dan heb je weinig aan een rechtbank of aan oprotten, wel?quote:En ik wil niet veel zeggen maar in de meeste beschaafde westerse landen zijn er prima regels waar IEDEREEN mee kan leven en waar elke religie vrij word gelaten.
En ben je het daar niet mee eens ga je maar naar de rechtbank of je verhuisd naar een ander land!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |